به قول آیت الله بهاالدینی:
به همه ائمه علاقهمندم
لکن بیچارهٔ علیام...
@sh_hosein
تو دعای جوشن كبير يه عبارتی هست كه مىگیم: "يا كَريمَ الصَّفْح" معناش خيلى جالبه.
✍یه وقتی یه کسی تو رو میبخشه اما یادش نمیره که فلان خطا رو کردی و همیشه یهجوری نگات میکنه که تو حس میکنی هنوز یادش نرفته؛ یهجورایی انگار که سابقهی بدت رو مدام به یادت میاره.
ولی یه وقتی، یه کسی تو رو میبخشه و یهطوری فراموش میکنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی و از برخورد و نگاهش حس بدی بهت دست نمیده.
به این نوع بخشش میگن "صَفح"
و خدای مهربون ما همینجوریه...
پس از صمیم قلب میگیم:
"يا كَريمَ الصَّفْح"
تا مثل خدا بشیم...
#شب_قدر
#ماه_رمضان
@sh_hosein
اشک چشمم اگر کم است دلم را برایت آب می کنم...
التماس دعای فرج
امشب حالِ خوش شبِ قدرم وقف دعا برای تو...
اللهم عجل لولیک الفرج
#قدر
#شب_قدر
#امام_زمان
@sh_hosein
enc_1681222357946518011658.mp3
5.86M
این پا و اون پا کردم از افطار؛
از سر شب، حالم پـریـشونه
...اما صـدای مهربونی گفت:
شب، شب قدره؛ وقت بارونه...
🖤وقتِ گفـتنِ دلتنـگیاتون به خدا،
وقتِ صـدا زدنِ حضـرت پـدر،
غزه رو یادتون نمیره نه؟
برای عاشـقشـدنِ هـمهمون،
تو خلوتِ امشبتون دعـا میکنید؟
#شب_قدر
#شهادت_امام_علی علیهالسلام
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
اشک چشمم اگر کم است دلم را برایت آب می کنم... التماس دعای فرج امشب حالِ خوش شبِ قدرم وقف دعا برای ت
با تو همنشین و هم صحبت ام
کسی میداند که همنشینی با معشوق چه لذتی دارد؟
#امام_زمان
@sh_hosein
جزء بیست ویکم.mp3
8.04M
•| #نور |•
جزء بیست و یکم رو بخونیم.
بعد از ختم:
بخوایم از خدا که دلمون و زندگیمون
با عشق حضرت ابوتراب عجین بشه.
به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر
«السلامُ علیکَ یا أمیرَالمؤمنین.»
#رمضان
#ماه_رمضان
@sh_hosein
رَبِّ اِنی مَغلوب، فَانتَصِر
آمدهام تو به داد دلم برسی...
•مهربانخدایِمن
@sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین ۲۱. ۱۳ فروردین ۱۴۰۳.mp3
16M
○| #فایل_صوتی_سخنرانی |○
🔊سخنرانی بین الصلاتین
📜موضوع:
۱. معماهای احکامی {قسمت پنجم}.
۲. چهار چيز است که در هر کس باشد، اسلام او کامل است.
🎙سخنران: حسین ابراهیمی
🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليهالسلام. ۱۳ فروردین ۱۴۰۳
⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت عذرخواهی میکنم.
#رمضان
#ماه_رمضان
@sh_hosein
#گزارش_تصویری
🔸بیان احکام
🔸حدیث خوانی کتاب شریف خصال شیخ صدوق رحمةاللهعلیه
🔸سخنرانی کوتاه
📌مسجد و حسینیه امام حسنعسکری علیهالسلام، خورموج
@sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر قرار باشه به اندازه عملمون حرف بزنیم، چقدر حرف برای گفتن داریم؟؟؟
سخنان قابل تامل استاد کریم منصوری
نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا🤲🏻
@sh_hosein
هدایت شده از یاسفاطمی🇵🇸غَزةّسَتنتَصر
علی را آنان فرق شکافتند که ادعای
مسلمانیشان گوش عالم را کر کرده
بود و بعدها بسیاری آمدند که دم از
علی زدند و هنوز هم میزنند؛ اما با
همانان که فرقش را شکافتند تفاوتی
ندارند چرا که علی نشناختند و فقط
به دم زدن از اسم و به ظاهر حب او
بسنده کرده اند ؛ مانند همانان که از
قرآن ؛ فقط ظاهـرش را می بینند و
قدیم آن را بر سر نیزه کردند و حالا
همرویطاقچهگذاشتهاند خاکبخورد.
اگر دم از علی میزنی ؛ اما نتوانستی
ذرهای از اوصافاو را در خود بپرورانی
و خودت را به او نزدیک کنی تفاوتی با
دیگران نداری؛علی را باید زندگی کرد!
#رمضان
یکی مثل من و تو هنوز تو فکر اینیم
کِی گناهامون رو ترک کنیم!!!
اونوقت یکی مثل من و تو
به #شهادت میرسه...
@sh_hosein
📜 شرح دعای ابوحمزه ثُمالی
📖فراز: و الحمدُ لِلَّهِ الَّذى أُناديه كُلَّما شِئتُ لحاجتي، و أخلو بِهِ حَيثُ شِئْتُ لِسرى بِغَيْرِ شفيع فيقضى لى حاجتي.
«حمد اختصاص به پروردگاری دارد که هرگاه او را برای برآوردن حاجاتم ندا کنم او مهیا است؛ و هرگاه بخواهم با او خلوت کنم تا سری از اسرار خودم را به او بگویم بدون اینکه شفیعی در میان باشد که حضور مرا در بارگاه جلال و جبروت او شفاعت کند این امر برای من میستر است؛ و او حاجت مرا قضاء و برآورده می کند.»
همه این عبارت یک معنا را می رساند و آن اینکه این فقره از مقام دنو و نزدیکی پروردگار به انسان حکایت دارد و اینکه هیچ موجودی از پروردگار به انسان نزدیک تر نیست و او است که از همه اشیاء و موجودین نزدیک تر است. چون اطلاق شیء بر پروردگار جایز است؛ «شَيءٌ لا كالأشياء.» شيء به معناى المَشِي وُجوده
است؛ یعنی آن چیزی که وجود او مورد مشیت و خواست است.
اما این نزدیکی ها و انس هایی که در این دنیا هست یک روز پایان می پذیرد و تمام می شود. ما در این دنیا با افرادی انس داریم؛ اولاً میزان این انس چقدر است؟ ثانياً : مقدار و دوام این نزدیکی چقدر است؟ ثالثاً این نزدیکی ها برای چیست؟ علل و عواملی که موجب این نزدیکی ها شده است مختلف است و طبعاً در حول و حوش و دائر مدار منافع انسان دور میزند. یکی از این نزدیکی ها به خاطر رسیدن به مکنت و مال است؛ انسان به یک شخص نزدیک می شود تا اینکه بتواند از مال او استفاده کند. ۹۰ درصد نزدیکی ها در دنیا این طوری است. تا وقتی که شخصی مال دارد، مورد توجه افراد است؛ همین که مالش تمام شد، او را می گذارند و می روند. پیغمبر اکرم فرموده اند: مَن تَواضَعَ غَنيًّا لِغِناهُ فَقَد كَفَرَ ؛ «کسی که یک غنی را به خاطر غنایش تواضع کند کافر شده است.» چون او به این شخص تواضع نمیکند بلکه دارد به آن مال تواضع می کند. اگر فردا این شخص مستمند بشود، هیچ فرقی با بقیه ندارد و مورد طعن و دق افراد واقع می شود و او را کنار میاندازند! اگر دوباره بر سرمكنت رسید، میبینیم دوباره نگاه ها و احترام ها تفاوت می کند.
این به خاطر دید کثرت است. وقتی دید، دید کثرت شد، طبعاً مسائل کثرتی و جنبه کثرتی این مسائل مورد توجه افراد واقع میشود و این مسئله ای است که انسان باید به آن خیلی توجه کند و خیلی دیده میشود که اصلاً نحوه برخورد انسان با فردی که مکنت ندارد، خیلی تفاوت پیدا میکند؛ اما همین که انسان بفهمد این شخص، یک شخص ثروتمند و از اغنیاء است، اصلاً نحوه صحبت عوض میشود، نحوه سلام علیک عوض می شود، نحوه تعارفات تغییر پیدا میکند همۀ اینها باطل محض است! یکی دیگر از این نزدیکی ها به خاطر رسیدن به یک مقام است؛ در حالی که آن شخص دیگر هم همین طور و به همین کیفیت است و هیچ فرقی نمی کند! پیغمبر اکرم وقتی می نشستند، شخصی که وارد میشد، نمیدانست که کدام یک از این جمع، پیغمبر است. پیغمبر این طور بود، امیرالمؤمنین اینطور بود، ائمه اینطور بودند و با بقیه فرقی نمی کردند.
در حکومت امیرالمؤمنين همۀ افراد على السواء هستند و هیچ فرقی با هم نمی کنند و هیچ تفاوتی ندارند. در حکومت امام زمان این گونه خواهد بود؛
اللهمّ إِنَّا نَرغبُ إلَيك فى دولةٍ كريمةٍ تُعِزُّ بها الإسلام و أهله؛» در این دولت، اهل اسلام عزیزند. و تُذِلُّ بها النفاق و أهلَة؛ نفاق در حکومت اسلام ذلیل است. هر جا نفاقی هست اهل آن نفاق ذلیل و پست هستند. این حکومت حکومت امام زمان است. پس هر جا حکومتی دیدید که قبل از آن حکومت و بعد از آن صحبت کردنها و ارتباطات و تعارفها تفاوتی نکند، بدانید آن، حکومت حکومت حق است. این فقط در حکومت امام زمان علیه السلام است و همان چهار سالی که امیرالمؤمنین حکومت کردند؛ والسلام بقیه حکومتها دیگر کم و زیاد و بالا و پایین دارد. پس این نزدیکیها و سایر نزدیکیهایی که در این دنیا ملاحظه می کنید برای رسیدن به ریاسات است.
#ابوحمزه_ثمالی
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
@sh_hosein
یکی از قشنگترین دعاهایی که خوندم این بوده:
يا الله...
أحلامنا بين يديك فحققها.
خدایا...
آرزوهای ما در دستان توست پس آنها را برآورده کن♥️
@sh_hosein
خدا کند که یادت
مهمان شود به هر دل
تا از شما نگردیم
یک لحظه هم غافل...
#امام_زمان
@sh_hosein
Tahdir joze22.mp3
4.11M
•| #نور |•
جزء بیست و دوم رو بخونیم.
بعد از ختم:
بخوایم از خدا که امید [ 🌿 ]
مهمون همیشگی قلبمون باشه.
به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر
«یا أنیسَ مَن لا أنیسَ له.»
#رمضان
#ماه_رمضان
@sh_hosein
سخنرانی بين الصلاتین ۲۲. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳.mp3
15.61M
○| #فایل_صوتی_سخنرانی |○
🔊سخنرانی بین الصلاتین
📜موضوع:
۱. معماهای احکامی {قسمت ششم}.
۲. هرکس چهار خصلت داشته باشد، خداوند برای او در بهشت خانهای میسازد.
۳. سنت استبدال خداوند.
🎙سخنران: حسین ابراهیمی
🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليهالسلام. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت عذرخواهی میکنم.
#رمضان
#ماه_رمضان
@sh_hosein
[یَامَنْلایُعْبَدُإِلّاهُوَ]
+ایآنکهجزاوپرستیدهنشود..🤍
-دعایجوشنکبیر🌱
#شب_قدر
#ماه_رمضان
@sh_hosein
🌿رفعِ گرفتگی روحی
✍حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی
@sh_hosein
شهید حمید محمودی.mp3
3.11M
🔊روایتگری کوتاه
📜اگر راه رو اشتباهی بریم سر از بیراهه در میاریم...
🎙حسین ابراهیمی
#روایتگری
#روایتگری_کوتاه
@sh_hosein
چهصحنهایبشود...
یکشبزیارت...
ومنوضریحتووعقدههاییکعمرم...
#دلتنگی
@sh_hosein
4_5787544572540229666.mp3
12.93M
واسه آخرین بار...
زینب اومده بگیره دستای تو رو...
🎙کربلایی حسین ستوده
#شب_قدر
#ماه_رمضان
#بر_در_کوفتن_های_شبانه
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
واسه آخرین بار... زینب اومده بگیره دستای تو رو... 🎙کربلایی حسین ستوده #شب_قدر #ماه_رمضان #بر_در_
امشب شب زیارتی اباعبدالله الحسین علیهالسلام هست...
🌿شب قدر از راه رسید
و من باور دارم
هر کس در این شب،
جز تو را آرزو کند،
"قدر" شناس نیست...
اللهم عجل لولیک الفرج
#شب_قدر
#امام_زمان
@sh_hosein
📜 شرح دعای ابوحمزه ثُمالی
📖فراز:الحَمدُ لِلَّهِ الَّذى أُناديه كُلّما شِئتُ لِحَاجَتي وأخلُو بِهِ حَيثُ شِئتُ لِسِرى بغيرِ شفيع لى فيقضى لى حاجتي.
«حمد مختص پروردگاری است که هر وقت بخواهم، برای حاجت خودم او را ندا میکنم و هر وقت بخواهم برای در میان گذاشتن سرم با او خلوت می کنم، و این خلوت و حضور به شفیع و شافعی احتیاج ندارد و او حاجتم را برآورده می کند.»
حضرت موسی به پروردگار خطاب می کند: يا رب، أ قريب أنت مِنّى فأناجيك أم بَعيدٌ فأُناديك؟!«خدایا، آیا تو به ما نزدیک هستی تا اینکه با تو مناجات کنیم یا بعید هستی تا اینکه تو را ندا کنیم؟!» انسان نسبت به کسی که نزدیک اوست داد نمیزند بلکه همیشه شخص دور را ندا می کند؛ اما کسی که میخواهد در گوشی حرف بزند، اگر داد بزند، یک مقدار از سیره عقلائیه دور است. اینکه حضرت موسی این طور میفرمایند، باید ببینیم ایشان در چه مقامی بوده و خدا را چگونه تصور می کرده است؟ به هر حال ما نمی دانیم ایشان چه حالی داشته که این طور با خدا مناجات می کرده است که: «چه جهتی را رعایت بکنیم؟! آیا داد بزنیم یا آهسته بگوییم؟!» ادب در قرب و نزدیکی، آهسته صحبت کردن است و در مخاطبه با دور بلند صحبت کردن است. يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَ لَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَلُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ.
«ای کسانی که ایمان آورده اید صدایتان را بالای صدای پیامبر بلند نکنید...!»
پیغمبر نشسته است و دارد حرف میزند اینها هم مشغول اند و دارند بر سرهم میزنند و داد و بیداد میکنند و ایشان هم همین طوری گوش میدهند. اینها به خاطر این است که آنها احترام و احتشام پیغمبر را رعایت نمی کردند و اصلاً نمی فهمیدند و پیغمبر را یک فرد مثل خودشان تصور می کردند.
این عربها و مسلمانها می آمدند و از رعایت آداب و احترام هیچ نمی فهمیدند و می گفتند: یا رسول الله حَدَّثنا برای ما قصه بگو!» خیال میکردند این سوره هایی که در قرآن از قضایای لوط و هود و صالح و نوح و موسی و عیسی می آید، قصه است و خوششان می آمد یا اینکه در حضور پیغمبر می نشستند و شروع به مشاجره و منازعه میکردند و رعایت این مسائل را نمی کردند. آیه قرآن می فرماید: أَن تَحْبَطَ أَعْمَلُكُمْ»؛ «حبط» در اینجا خیلی عجیب است! یعنی تمام عملهای شما به واسطه یک بی ادبی از بین میرود، به واسطه یک صدا بلند کردن در قبال رسول خدا از بین میرود این کوچک شمردن رسول خدا نیست، بلکه کوچک شمردن خدا است کوچک شمردن واسطه فیض است،کوچک شمردن مُرسِلٌ مِنَ الله إلى الخلق است.
در اینجا حضرت موسی به خدا عرضه می دارد: «آیا دور هستی که صدایت کنیم، یا نزدیک هستی که با تو مناجات کنیم؟!» پروردگار به او خطاب می کند: «من نه دور هستم و نه نزدیک، بلکه در قلب ذاکر خودم هستم.»
این همان معنای وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِید؛ «ما از رگ گردن به شما نزدیک تر هستیم»است. ورید یعنی رگ حیاتی؛ اگر ورید را قطع کنند، آنقدر خون می آید که انسان می میرد.
این عبارت از قرب و نزدیکی ای که خداوند متعال به ما دارد. حضرت سجاد در این عبارت: «و الحمد لله الذي أُناديه كُلّما شِئتُ لحاجتي، و أَخلُو بِهِ حَيثُ شئتُ لِسِری» دو مقام را بیان می کند؛ یک مقام، مقام بروز و ظهوراست، و یک مقام هم مقام خفاء و خلوت.
وقتی انسان میخواهد حاجتی را نزد سلطان ببرد و عرضه بدارد، حاجتش را که آهسته در گوش پادشاه نمی گوید آن مقام عظمت پادشاه و سلطان، حاجب است از اینکه انسان برود و در گوش او بگوید: «بیا تا من آهسته این مطلب را به تو بگویم! هیچ وقت این کار را نمی کند؛ بلکه با دو سه متر فاصله می ایستد، رعایت بعد را میکند، رعایت ادب را میکند، بعد آن مطلب را با صدای آرام اما رسا به سلطان می گوید. در اینجا تعبیر به ندا شده است؛ یعنی آن مقام عظمت پروردگار که انسان باید بایستد و در آن مقام عرض حال و عرض حاجت و عرض قضا کند، به مقام سلطانی تشبیه شده است. در این عبارت هم حضرت سجاد رعایت آداب را در موارد استدعای می کنند. وقتی امام سجاد علیه السلام در موقع عرض حال و تقاضا و حاجت است، می فرماید: «و الحمدللَّهِ الَّذي أُناديه كُلَّما شِئْتُ لحاجتی؛ میخواهم حاجتی را نزد درگاه تو بیاورم و تو را ندا کنم و بخوانم.» ندا: یعنی خواندن و عرض حال کردن و تقاضا کردن؛ نه اینکه داد زدن. این از یک طرف؛ اما اگر بخواهم با تو خلوت کنم و سرم را بگویم، «حيث شئتُ لستری؛ بخواهم اسرار خودم را با تو در میان بگذارم»، این دیگر ندا ندارد و این دیگر «أخلو به» است، باید با تو خلوت کنم. آنجا دیگر دادزدن ندارد، دیگر عرض حال ندارد. پس هرگاه بخواهم مطلب دلم و باطنم و اسرار وجودی ام را با تو درمیان بگذارم، آنجا دیگر صحبت نمیکنم.
#ابوحمزه_ثمالی
#دعای_ابوحمزه_ثمالی
@sh_hosein