هدایت شده از شکوفه های سعادت(کانون تبلیغی فطرت)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
______________________________________
👈توصیه های مقدماتی:
از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی، توصیه به مطالعه در رابطه با علم به گناه می باشد ازجمله کتاب گناهان کبیره شهید محراب آیت الله دستغیب (ره).
______________________________________
⬛️ #گناهان_کبیره (۱۰) جلد اول - صفحه۱۹
خودکشى بامید نجات!:
مثل توبه نکردن یا گناه کردن بامید شفاعت مثل سم
خوردن یا دست در دهان افعى کردن است بامید رسیدن طبیب و مداوا کردن، که البته برخلاف حکم عقل است. زیرا پس از خوردن سمّ اولا یقینى نیست که دسترسى به طبیب و دوا پیدا شود ثانیا تأثیر مداوا قطعى نیست شاید سم داخل خون گردیده و قلب را از کار انداخت همچنین کسى که گناه میکند از کجا یقین دارد که پس از مرگ بلافاصله بشفاعت شافعین میرسد؟ .
مرگ با یکى از سه چیز:
از حضرت امیر المؤمنین (ع) از وصف مرگ پرسیده شد؟ حضرت فرمود: بر شخص دانا و با اطلاعى وارد شدید، با یکى از این سه چیز، مرگ وارد میگردد یا بشارت بنعمت همیشگى است یا بعذاب همیشگى یا سبب هول و ترس است و کارش مبهم و مردد میباشد و نمى داند از چه طائفه خواهد بود، پس دوست ما که اطاعت کنندۀ ما بوده، یعنى معصیتى نداشته، بنعمت همیشگى بشارت داده میشود؛ و اما دشمن ما که با ما مخالفت مى کرده پس به عذاب همیشگى بشارت داده مى شود؛ و اما آنکه کارش مبهم است و نمیداند بر سرش چه میآید او مؤمنى است که بر خودش اسراف و ظلم میکرده یعنى گناهکار بوده است. او را مرگ فرامى رسد اما با ابهام و خوف و حزن، پس از آن خدا او را با دشمنان ما مساوى قرار نخواهد داد بلکه او را بشفاعت ما از آتش بیرون خواهد آورد، پس عمل کنید و اوامر الهیه را اطاعت کنید و عذاب خداى را کوچک نشمارید، به درستى که از جمله گناهکاران کسى است که شفاعت ما باو نمى رسد مگر بعد از سیصد هزار سال عذاب (١).
عمرو بن یزید گفت: به حضرت صادق (ع) عرض کردم از شما شنیدم که فرمودید: تمام شیعیان ما در بهشتند با هر گناهى که داشته باشند.
حضرت فرمود: راست گفتم، بخدا قسم! تمام آنها در بهشتند. گفتم: فدایت شوم، به درستى که گناهان زیاد و بزرگ است. فرمود: اما در قیامت، پس تمام شما در بهشت خواهید بود، بشفاعت پیغمبر یا وصى او لیکن بخدا قسم! بر شما در برزخ مى ترسم. گفتم: برزخ چیست؟ فرمود: برزخ قبر است، از هنگام مرگ تا روز قیامت (۲).
پاورقی:
١) -عن ابى جعفر الجواد (ع) عن آبائه قال قیل لامیر المؤمنین (ع) صف لنا الموت فقال ع على الخبیر سقطتم. هو احد ثلثة امور یرد علیه اما بشارة بنعیم الابد و اما بشارة بعذاب الابد و اما تحزین و تهویل و امره مبهم لا یدرى من اى الفرق هو، فاما ولینا المطیع لامرنا فهو المبشر بنعیم الابد و اما عدونا المخالف علینا فهو المبشر بعذاب الابد و اما المبهم امره الذى لا یدرى ما حاله فهو المؤمن من المسرف على نفسه لا یدرى ما یؤول الیه حاله یأتیه الخبر مبهما مخوفا ثم لن یسویه اللّه عز و جل باعدائنا لکن یخرجه من النار بشفاعتنا فاعملوا و اطیعوا و لا تنکلوا و لا تستصغروا عقوبة اللّه عز و جل فان من المسرفین من لا تلحقه شفاعتنا الا بعد ثلثمأة الف سنة. (جلد ٣ بحار الانوار نقل از معانى الاخبار ص ٢٨٨) .
۲) -قلت لا بیعبد اللّه ع انى سمعتک و انت تقول کل شیعتنا فى الجنة على ما کان فیهم قال ع صدقتک کلهم و اللّه فى الجنة قال قلت جعلت فداک ان الذنوب کثیرة کبائر قال ع اما فى القیمة فکلکم فى الجنة بشفاعة النبى المطاع او وصى النبى و لکنى و اللّه اتخوف علیکم فى البرزخ-قلت و ما البرزخ قال ع القبر منذ حین موته الى یوم القیمة (کتاب کافى، ج ٣ ص ٢۴٢) .
📖 #کتاب_گناهان_کبیره
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
______________________________________
👈 توصیه های مقدماتی:
از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی، توصیه به مطالعه در رابطه با علم به گناه می باشد ازجمله کتاب معراج السعاده ملا احمد نراقی (ره) .
______________________________________
⬛️ #معراج_السعاده(۱۰)
ادامه فصل هفتم : مفاسد بیماری نفس و فوائد صحت آن:
🌿و به حکم عنایت ازلیه درهای رحمتهای غیر متناهیه الهیه بر روی هر کسی گشاده ، وبخل و «ضنت» (44) از برای احدی نشده ، و لیکن رسیدن به آنها موقوف استبه اینکه آئینهدل صیقل داده شود ، و از کدورات عالم طبیعت پاک شود ، و زنگ اخلاق ذمیمه از آنزدوده گردد . پس حرمان از انوار فیوضات الهیه ، و دوری از اسرار ربوبیه ، نه از بخلمبدا فیاض است ، «تعالی شانه عن ذلک» (45) بلکه از پردههای ظلمانیه ذمایم صفات وعوایق جسمانیه است که بدن آدمی را احاطه نموده است .
🌿هر چه هست از قامت ناساز بیاندام ماستورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیستو مخفی نماند که آنچه از علوم و معارف و اسرار که آدمی به واسطه تطهیر نفس وتصفیه آن میفهمد ، نه مانند این علومی است که از «مزاوله» (46) کتب رسمیه و ادله عقلیهگرفتاران عالم طبیعت و محبوسان زندان و هم و شهوت میفهمند ، بلکه آنها علومحقیقیه نورانیهاند که از انوار الهیه و الهامات حقه ربانیه مستفاد شدهاند . و چندان ظهورو جلا و نورانیت و صفا از برای آنها هست که قابل شک و شبهه نیستند ، و این علمیاست که حضرت فرمودند :
«انما هو نور یقذفه الله فی قلب من یرید» . (47)
«یعنی : علم ، نوری است که حق - تعالی - میافکند آن را در هر دلی که میخواهد» .
🌿و حضرت امیر مؤمنان - علیه السلام - درکلمات بسیار ، اشاره به این علم فرمودهاند ، و از آن جمله در وصف راستین از علمامیفرمایند :
«هجم بهم العلم علی حقیقة البصیرة ، و باشروا روح الیقین ، و استلانوا ما استوعره المترفون ، و انسوا بما استوحش منه الجاهلون و صحبوا الدنیا بابدان ارواحها معلقة بالمحل الاعلی» (48) .
یعنی :
«علم به ایشان هجوم آورده است ، ایشان به بصیرت و بینائی و بهحقیقت روح و یقین رسیدهاند . و نرم و آسان شده است از برای ایشان ، آنچه سخت ومشکل استبر دیگران از اهل عیش و تنعم در دنیا ، و یار و انیس شدهاند ، آنچهوحشت میکنند از آن جاهلان ، و زندگانی مینمایند در دنیا به بدنهایی که روح آنهاتعلق به عالم اعلی دارد» .
و در مکان دیگر میفرماید :
«قد احیی عقله ، و امات نفسه ، حتی دق جلیله ، و لطف غلیظه ، و برق له لامع کثیر البرق ، فابان له الطریق ، و سلک به السبیل» . (49)
یعنی :
«زنده کرد دل خود را و میرانید نفس خود را ، تا آنکه ناهمواری و درشتی او لطیف و هموار شد . و درخشید از برای او نوری درخشنده . پس ظاهر و هویدا کرد از برای او راه حق را ، وبرد او را در راه ، تا رسانید او را به مطلوب» .
ادامه دارد ...
📖 #کتاب_معراج_السعاده
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
______________________________________
👈 توصیه های مقدماتی:
حاج آقا علیپور پیش از توصیه عمل به دستورالعمل های مقدماتی (استفاده از کلیپ های صوتی سی دی) ، جهت ایجاد انگیزه تاکید اکید دارند به مطالعه جزوه فطرت (کتاب فطرت) .
______________________________________
⬛️ #فطرت (۱۰)
جزوه فطرت ادامه جلسه سوم :
خداوند در قرآن ميفرمايد:«فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي...» (سوره ص آيه 72 و سوره حجر آيه 29)
«زماني كه تسويه كردم او را و دميدم در او روح خودم را ...» تسويه: يعني اجزاي آن چيز را طوري منظم در ارتباط با هم قرار دهيم تا قابليت پيدا كند كه يك حقيقت، يك نيرو و يك حقيقت لطيف به آن القا شود.
اگر همان مثال راديو را در نظر بگيريم، قبل از ساخت، راديو به صورت هزاران قطعه در انبار موجود بود. مهندس، آن قطعات را طوري دقيق به هم ارتباط ميدهد و ميسازد تا اينكه همين ابزار بيخاصيت، وقتي آخرين پيچش را بست و باتري را گذاشت و روشن كرد، همه اين القائات و امواج الكترومغناطيسي در اثر آن نظم دقيق، در آن برقرار می¬شود. وقتي راديو به حدّي رسيد كه سخن گفت، ميگوييم اين راديو «تسويه» شده است. اگر يك سيمش قطع بشود، با يك قوطي فرقي ندارد.
يا اگر يك آهنربا را در نظر بگيريم، وقتي ذرّات و اتمهاي آن در يك نظم خاصي در كنار هم قرار گيرند (قبلاً فقط يك تكه آهن بود) به محض اينكه چنين نظمي ايجاد شد، آناً ميدان مغناطيسي در اطراف آن به وجود ميآيد.
« فَإِذا سَوَّيْتُهُ ... » «وقتي من آن انسان را تسويه كردم، يعني اجزاي مادّي را (سلول و ذرات او را) طوري در يك نظم فوقالعاده تنظيم كردم، آخرين جزءكه تمام شد، روح الـهي در آن القا شد.»
آيا آهنربا را فُوت كرديم كه قوه مغناطيسي حاصل شد؟! در اثر چه، ظهور پيدا كرد؟ حتي لحظهاي هم زمان نبرد. اصلاً بلافاصله نظم همان و ظهور و حضور قوه مغناطيسي، همان. اين جرم انسان و نظم آن چناني همان و روح خدايي در او بروز كردن، همان.
پس ما اگر فرض كنيم كه جسم يك ميله آهني است، اين ماده ی ماست. قوه آهنربايي در همين آهن است؛ اما غير از اين آهن است. در باطن آن است، اما نه باطن مثل 10 مداد در داخل يك كيف. باطن انسان حتي دقيقتر از وجود قوه مغناطيسي در آهنرباست. نه در خود جِرمش، در نظم حاكم بر آن. من اگر اين ميله آهني باشم، يك نظمي در من حاكم است كه آن نظم تسويه شده است. يعني طوري حساب شده است كه قابليت پيدا كرده كه حقيقت من در من ظهور پيدا كند. پس حقيقت من، غير اين جسم است. اين همان فطرت است. وقتي من ديوار را ميبينم، خيال ميكنم چشمم دارد ميبيند. در حاليكه من دارم ميبينم. اما آنقدر از خودم بيگانهام كه خيال ميكنم چشمم دارد ميبيند.
[مثالي براي اثبات اين سخن] فرض كنید كه داريد اخبار گوش ميكنيد. يك لحظه اتفاق سختي در كوچه ميافتد كه تمام حقيقتِ توجه تو، به كوچه ميرود. بعد كه به حال خود برميگردي از تو ميپرسند كه در اين مدت اخبار چه گفت؟ هيچ نميداني. هر چند كه جسم اينجا بوده و گوش ميشنيده. بنابراين اينها همه ابزار مادي است و آنكه مي شنود، منم.
كوهي را در نظر ميگيريم كه من به آن نگاه ميكنم. تصوير اين كوه در چشم من يك ميليمتر است. پس بايد كوه را كوچك ببينم. خود كوه هم كه 1000 متر فاصله دارد. پس تسويه از مركز بينايي در مغز، به نفس القا ميكند كه به آن اندازه از كوه در من به وجود آيد. بدون اينكه مغزم متلاشي شود. یعنی کوه در مقیاس حقیقی اش در نزد فطرت است. تازه روزي بود كه اينكه چشمت ميبيند، آن را هم نميدانستي. حتي نميدانستي كه من گرسنهام و گريه ميكنم. حتي بودنت را هم نميدانستي كه هستي. تازه به اينجا رسيدي. باز هم همان نوزادي هستی كه نميداني چه هستي.
ادامه دارد... .
📖 #جزوه_فطرت
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
______________________________________
👈توصیه های مقدماتی :
از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی، توصیه به مطالعه در رابطه با علم به گناه می باشد ازجمله کتاب گناه شناسی حاج آقا قرائتی
______________________________________
⬛️ #گناه_شناسی (۱۱)
🌿 ۹- فساد :
به معني خروج از حدّ اعتدال است كه نتيجه اش تباهي و به هدر رفتن استعدادها است ؛ اين واژه ۵۰ بار در قرآن آمده است.
📖 #کتاب_گناه_شناسی
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
.
.
ندای فطرت:
______________________________________
👈از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی ، روزانه حدود ده دقیقه و یا چند مساله مبتلابه از رساله عملیه مرجع خود می باشد.
______________________________________
📺 #آموزش_تصویری_نور_احکام 44
⏰زمان : 6 دقیقه
🌴موضوع : مبطلات نماز
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
______________________________________
👈توصیه های مقدماتی :
از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی، توصیه به مطالعه در رابطه با علم به گناه می باشد ازجمله کتاب گناهان کبیره شهید محراب آیت الله دستغیب (ره).
______________________________________
⬛️ #گناهان_کبیره (۱۱) جلد اول - صفحه۲۰
فردا بجاى اشک خون میگریند:
و در وصایاى پیغمبر اکرم به ابن مسعود است که میفرماید: گناه را کوچک مشمار و از گناهان کبیره بپرهیز، چون روز قیامت وقتى بنده بگناهش مینگرد از چشمانش چرک و خون بیرون میآید. خداوند میفرماید: قیامت روزى است که هرکس عمل نیک و بد خود را نزد خودش حاضر مییابد، آرزو میکند که میان او و گناهانش مسافتى دور بود (۱).
و از رسول اکرم (ص) نیز مرویست که، بنده اى براى یک گناه از گناهانش یک صد سال نگهداشته میشود (۲).
شفاعت به سبک شمارندگان نماز نمیرسد:
و بعضى از گناهان کبیره است که در بعضى از روایات تصریح شده، صاحبش از شفاعت محروم است؛ مانند سبک شمردن نماز، چنانکه حضرت صادق (ع) فرمود: شفاعت ما به کسى که نمازش را سبک شمارد نمیرسد (۳).
و از پیغمبر اکرم (ص) مرویست که فرمود: از من نیست کسى که نماز را سبک گیرد و بر من نزد حوض کوثر وارد نمى شود. نه، بخدا قسم! که بمن نمیرسد (۴).
بنابراین واضح شد که نترسیدن از گناهان و جرأت کردن بر آن و تأخیر در توبه به امید شفاعت ناشى از جهل و غرور است.
پاورقی:
۱) -لا تحقرن ذنبا و لا تصغرنه و اجتنب الکبائر فان العبد اذا نظر الى ذنوبه دمعت عیناه دما و قیحا یقول اللّه تعالى یَوْمَ تَجِدُ کُلُّ نَفْسٍ مٰا عَمِلَتْ مِنْ خَیْرٍ مُحْضَراً وَ مٰا عَمِلَتْ مِنْ سُوءٍ تَوَدُّ لَوْ أَنَّ بَیْنَهٰا وَ بَیْنَهُ أَمَداً بَعِیداً. (جلد ١٧ بحار الانوار) .
۲) -ان العبد لیحبس على ذنب من ذنوبه مأة عام. . . (کتاب اصول کافى ج ٢ ص ٢٧٢) .
۳) -قال لا تنال شفاعتنا من استخف بصلوته (بحار الانوار ج ٨٢ ص ٢٢٧) .
۴) -لیس منى من استخف بالصلوة لا یرد على الحوض لا و اللّه. (بحار الانوار ج ٨٢ ص ٢٢۴) .
📖 #کتاب_گناهان_کبیره
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
.
.
______________________________________
👈 توصیه های مقدماتی:
از توصیه های حاج آقا علیپور در بخش سیر مطالعاتی، توصیه به مطالعه در رابطه با علم به گناه می باشد ازجمله کتاب معراج السعاده ملا احمد نراقی (ره) .
______________________________________
⬛️ #معراج_السعاده(۱۱)
ادامه فصل هفتم ؛ مفاسد بیماری نفس و فوائد صحت آن :
ولیکن ، مادامی که صفحه دل از نقوش اخلاق ذمیمه پاک نگردد ، این قسم علم ومعرفت در آن مرتسم نشود ، زیرا که علوم و معارف ، عبادت باطنی است ، همچنان کهنماز ، طاعت ظاهر است . و همچنان که تا ظاهر از جمیع نجاسات ظاهر ، پاک نباشد نمازصحیح متحقق نمیشود ، همچنین تا از باطن ، جمیع نجاسات باطنیه را که صفات خبیثهاست زایل نکنی ، نور علم صحیح مبرا از شوائب شبهات بر آن نمیتابد . و چگونهمیتواند شد که دل ناپاک ، منزل علوم حقه شود ، و حال اینکه افاضه علوم بر دلها ازعالم «لوح محفوظ» (50) به وساطت ملائکه مقدسه است که وسائط فیض الهی هستند .
🌿علم بدون تزکیه ، علم نیست
و پیغمبر - صلی الله علیه و آله و سلم - فرمود :
«و لا تدخل الملائکة بیتا فیه کلب» .
یعنی : «ملائکه داخل نمیشود بر خانهای که در آن سگ باشد» . (51)
🌿پس ، هرگاه خانه دل مملو از صفات رذیله که سگان درنده هستند باشد ، چگونه . ملائکه که حمله علوم و معارفاند داخل میشوند ؟ و از اینجا معلوم میشود که کسانیکه عمر خود را صرف تحصیل علم از طریق مجادلات کلامیه و استدلالات فکریهنمودهاند ، و از تزکیه نفس از صفات ذمیمه غافل ماندهاند ، بلکه دلهای ایشان متعلق به «قاذورات» (52) دنیای دنیه ، و نفوس ایشان منقاد قوه غضبیه و شهویه است ، از حقیقت علمبیخبر ، و سعی ایشان بیثمر است . و آنچه را تحصیل کردهاند و علم پندارند ، بر خلافواقع است ، زیرا که علم حقیقی را بهجت و سرور و صفا و نوری است ، و دلی را که نورعلم واقعی در آن داخل شد مستغرق لجه عظمتخداوند جلیل ، و محو مشاهده جمالجمیل میشود ، و التفات به غیر او نمیکند . و غایت همت اکثر این اشخاص تحصیلزخارف دنیا ، و حصول منصب و جاه و شهرت در بلاد ، و تسخیر قلوب عباد است . و نههمین است که صفات خبیثه و اخلاق رذیله ، مانع از طلوع انوار علوم حقیقیه از مطلعفیوضات الهیه باشد و بس ، بلکه بدون تزکیه نفس و تصفیه قلب ، عبادات ظاهریه رااثری ، و طاعات بدنیه را ثمری نیست . و چه فایده مترتب میشود بر آراستن ظاهر وکاستن باطن .
قال الله - سبحانه - : «ان الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر»
یعنی :
«نماز ، باز میدارد نمازگزاران را از اعمال زشت و منکر» . (53)
اگر نماز با خباثتباطن و اخلاق سیئه مقبول خداوند بینیاز بودی ، پس چرا میبینیاکثر مردم را که هر روز نماز پنجگانه به جا میآورند ، و هر ساعت چندین منکر ومعصیت از ایشان صادر میشود ؟ !
و حضرت فرمودند : «الصلوة معراج المومن»
یعنی :
«به واسطه نماز مؤمن عروج میکند به معارج قرب پروردگار» . (54)
پس اگر آنچه میکنیم نماز باشد چرا بجز تنزل و هبوط از خود نمییابیم ؟ !
گرنه موش دزد در انبان ماست گندم اعمال چل ساله کجاست ؟
اول ای جان دفع شر موش کن بعد از آن در جمع گندم جوش کن
و مثال کسانی که مواظبتبر عبادات جسمیه میکنند ، و صفای دل و پاکی آن وظلمت نفس و ناپاکی آن را فراموش کردهاند ، و التفاتی به آن نمیکنند مانند قبور مردگان است که ظاهر آن را زینت نمایند ، و در باطن آن مردار گندیده پنهان است . یامثل خانهای است ظلمانی و تاریک که چراغی بر بام آن نهند . یا چون مرد دهقانی است که تخمی افکند و آن تخم سبز شود ، و با آن گیاهی که زرع را تباه میکند بروید ، و آنشخص سر آن گیاه را قطع کند و از بیخ آن غافل ماند ، تا آنکه قوت گیرد و همهمحصول آن را فاسد و خشک نماید . یا شبیه شخصی است که بدن او را «جرب» (55) فراگرفته باشد ، و طبیب حاذق امر فرماید که : دوائی بنوشد که ماده جرب را از باطن قلعنماید ، و طلائی را بر ظاهر بدن بمالد که اثر آن را از ظاهر دفع کند ، و او دوا را ترککند و به طلا اکتفا نماید ، و هر چه به طلا دفع شود ، از چشمه باطن «اضعاف» آن منفجرگردد تا او را هلاک سازد .
ادامه دارد ...
📖 #کتاب_معراج_السعاده
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2
______________________________________
👈 توصیه های مقدماتی:
حاج آقا علیپور پیش از توصیه عمل به دستورالعمل های مقدماتی (استفاده از کلیپ های صوتی سی دی) ، جهت ایجاد انگیزه تاکید اکید دارند به مطالعه جزوه فطرت (کتاب فطرت) .
______________________________________
⬛️ #فطرت (۱۱)
جزوه فطرت ادامه جلسه سوم :
من را بايد من بشناسم. غير از من، نميتواند من را بشناسد و من هم كه هنوز در لاي گِل است و در حركات زندگيام آن را داغون كردهام!
نفس مثل نور است؛ نور، خودش، خودش را نشان ميدهد. همه¬ی تفكر و حرف زدن و ديدن را با اين ابزار ميبينيم. اما اينها نميتوانند من را ببينند. من را بايد من ببيند.
راهش اين است كه آن كارهايي كه انجام دادهايم، اصلاح كنيم.
اما آيا خود سرانه؟! اين كه بدتر است…
غير از قرآن و اهل بيت (ع) هيچ جايي از عالم خلقت وجود ندارد، منحصراً داروها و روش طبابت در اختيار قرآن و اهل بيت(ع) است. آيا سالم كردن اين من، ممكن است؟ بله!
مثال آن همان آهن پوسیده است كه وقتي در داخل كوره قرار گرفت و حرارت ديد و ذوب شد، آهنِ اوليه و براق ميشود. بعضي از مخلوقات مانند اين است. فطرت هم اين گونه است. خداوند ميتوانسته كاري كند كه اين طور نباشد و مانند چوب باشد كه هرچه در كوره بگذاري نابودتر ميشود و پوسيدگي آن قابل برگشت نيست. اما چون ميدانست گرفتار اين برهه ميشوي، تو را هم طوري آفريد كه وقتي به خودت رسيدي، ديگر هيچ بهانهاي نداري و ميتواني برگردي و آن را به مرحله اوليه بازگرداني (توبه). شايد اين چشم، دوباره درست نشود؛ ولي فطرت را ميتواني به آن وضع اوليه برگرداني و بتواني بگويي «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّه».
خداوند در سوره کهف آیه¬ی 110ميفرمايد: «فَمَن كاَنَ يَرْجُواْ لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلًا صَالِحًا وَ لَا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدَا»
اميد در اين دنيا مطرح است كه يك عده ممكن است نبينند و گرنه در قيامت كه همه ميبينند. پس می-توان به فطرت رسید ولی ما كه هنوز به آن نرسيدهايم . آثار آن اين گونه است، به خود فطرت برسيم چه ميشود؟!!
اتمام جلسه سوم .
📖 #جزوه_فطرت
کانال ندای فطرت
@nedayefetrat2