eitaa logo
کانال شبکه عماریون
2.7هزار دنبال‌کننده
19.2هزار عکس
13.6هزار ویدیو
41 فایل
کانال تحلیلی _ خبری تحولات داخلی و خارجی سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی احزاب و جریانات سیاسی ارتباط با مدیر https://eitaa.com/smjmm1399
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پروژه رهبرسازی از عبدالحمید، رسما توسط شبکه تروریستی وابسته به موساد کلید خورد! 🔺مأموریت شبکه تروریستی اینترنشنال در اجرای پروژه ضد امنیتی «عبدالمالک دو»: عبدالحمید پروسه رهبری خود را از سال‌های گذشته آغاز کرده است! او اکنون رهبری اعتراضات را بر عهده دارد! ◾️خاطر نشان می‌شود چند روز پیش محمد منظرپور، سردبیر سابق BBC و اینترنشنال طی یک افشاگری گسترده، از انتقال مدیریت اینترنشنال از عربستان به سازمان جاسوسی موساد پرده برداشت! @shabake_ammarion
. ♻️ جلوگیری از سقوط سیاسی و سقوط فرهنگی با همدیگر 🔻بدون شک، انقلاب ما انقلابی از جنس و بر آمده از آن است. در واقع، تداوم جمهوری اسلامی، هم به حفظ ساختار سیاسی و هم به حفظ ساختار فرهنگی آن است. 🔻از همین رو، چه در فتنه ها و چه در شرایط عادی، ما دو وظیفه داریم؛ جلوگیری از سقوط سیاسی و جلوگیری از سقوط فرهنگی. 🔻هر زمان که از اهداف و آرمان هایی که برای آن انقلاب کردیم _ یعنی تحقق اسلام در جامعه _ خدای ناکرده غافل شدیم و کوتاه آمدیم، یعنی اینکه گرفتار استحاله فرهنگی شده ایم، یعنی اینکه دچار سقوط فرهنگی شده ایم. در اینجا دیگر جلوگیری از سقوط سیاسی به تنهایی فایده ندارد. زیرا هدف اصلی ما گرفتن قدرت نبود. بلکه ما قدرت را برای این گرفتیم که اسلام را در جامعه اجرا کنیم و وقتی سقوط فرهنگی صورت گرفت، هدف اصلی ما از بین می رود و خدای ناکرده اصل انقلاب و نظام زیر سوال می رود. @shabake_ammarion
🔰ماجرای پسران مصدق 🔸ضرورت شفاف‌سازی دستگاه قضا در پرونده فرزندان معاون اول قوه قضائیه 🔹دهم شهریور ماه بود که رسانه ضد ایرانی صدای آمریکا در میانه گزارش خود درباره پرونده فساد اقتصادی محمد رستمی صفا نام پسران معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام محمد مصدق کهنموئی را به میان کشید. بنا به ادعای این رسانه، محمدصادق و امیرحسین مصدق در پرونده فساد اقتصادی محمدرستمی صفا، روز ۲۸ تیرماه به عنوان متهم به شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای جرائم اقتصادی احضار شده اند. 🔹روز ۲۹ مردادماه نیز رای پرونده محمد رستمی صفا و همدستانش صادر شد که البته نامی از برادران مصدق در میان آنها نبود؛ هر چند اشاره شده بود که رسیدگی به دیگر بخش‌های پرونده مورد اشاره نیز در حال انجام است. 🔹 همینجا باید به این نکته اشاره شود که گویا این یک رویه در پرونده های کلان قضایی شده است؛ به نوعی برای عبور افکار عمومی از یک خبر و فراموش کردن موضوع و لاپوشانی، مساله رسیدگی به سایر ابعاد پرونده در رسانه ها مطرح می شود و بعد هم هیچ خبری از آن منتشر نمی شود. دقیقا مانند انچه در پرونده طبری اتفاق افتاد. 🔹در هرحال در ماجرای برادران مصدق، هیچ واکنشی از سوی قوه قضائیه نسبت به افشاگری صدای آمریکا صورت نگرفت؛ در برخی محافل غیر رسمی درباره این خبر بحث می شد و داده ها از صحت آن حکایت می کرد تا اینکه هفدهم شهریور یکی از فعالین توئیتری انقلابی در توئیتی نوشت: 🔹«در خبرهاست که پسر معاون اول قوه قضاییه به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شده است. اگر این خبر درست باشد نشان‌دهنده عزم جدی واقعی نظام اسلامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است و به آن معناست که مبارزه با فساد دیگر خط قرمز ندارد» 🔹 در ادامه یک کانال تلگرامی عنوان اتهامی فرزندان مصدق را «کارچاق کنی» اعلام کرد. کاری که بیشتر به یک پروژه سفارشی رسانه ای شبیه بود تا یک اطلاع‌رسانی عدالت‌طلبانه؛ چرا که دستگاه قضا رسما این خبر را تایید یا رد نکرد. البته اخبار ۹دی حکایت از آزاد شدن امیرحسین و محمدصادق مصدق دارد. 🔹رهبر انقلاب در مطالبات خود از قوه قضائیه به مساله به‌سازی و بازسازی تصویر قوه در نگاه مردم و ارتقاء کیفیت اطلاع رسانی و کار رسانه ای تاکید کرده اند. بدیهی است که یکی از ابتدایی ترین و مبنایی ترین اقدامات برای به سازی تصویر قوه قضائیه، بازیابی اعتماد مردم به قوه است و پنهان‌کاری، مانع جدی برای جلب اعتماد است. 🔹قوه قضائیه از همان روز اول دستگیری و مطرح شدن نام فرزندان آقای معاون اول در یک پرونده فساد کلان اقتصادی باید شفاف، صریح و روشن واقعیت را برای مردم توضیح می داد. اولین نتیجه این پنهان کاری تایید شایعات و تثبیت آن در ذهن مخاطب خواهد بود. 🔹وقتی حداقل ۲ ماه قوه قضائیه درباره این اتفاق سکوت کرده است، نتیجه طبیعی آن پذیرش این باور است که عده ای به دنبال ماست مالی و لاپوشانی ماجرا هستند؛ به ویژه که نامی از این برادران در میان متهمان پرونده رستمی نیامده است. 🔹آیا برادران مصدق به دادگاه احضار شده اند؟ اگر احضار شده اند چرا علنی نبوده است؟ اگر هنوز به مرحله دادگاه نرسیده اند چرا مرحله تحقیقات اینقدر طول کشیده است؟ از همه مهمتر اینکه آیا پدر امیرحسین و محمدصادق مصدق کهنمویی، یعنی حجت الاسلام مصدق و جایگاه شغلی او در اقدامات این دو پسر، هیچ نقشی نداشته است؟ آیا اگر پدر این دو نفر معاون اول قوه قضائیه نبود، باز هم می توانستند کارچاق کنی کنند؟ 🔹سوال دیگر از قوه قضائیه اینکه در برخی محافل شنیده می شود که در خصوص این پرونده، اعمال ماده ۴۷۷ صورت گرفته است؛ مگر ماهیت و فلسفه وضع ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری، اجرای عدالت نبوده است؟ که اگر رئیس قوه قضائیه تشخیص دهد در روند دادرسی و رسیدگی به یک پرونده، علی رغم اجرای دقیق مفاد قانون، خلاف شرع بین و خلاف عدالت صورت گرفته است، راسا وارد عمل شده و با اعمال این ماده قانونی، دستور از سرگیری مجدد رسیدگی به پرونده را صادر می کند. 🔹به نظر می رسد تعداد استفاده از این ماده قانونی به قدری زیاد شده که شائبه رانت و وابستگی به مسئولان رده بالای قضائی در استفاده از این ماده قانونی را به وجود آورده است. در این مورد هم ضرورت دارد قوه قضائیه به باز سازی تصویر ارائه شده از این ماده قانونی مترقی و عادلانه، با اجرای دقیق و درست آن، اقدام نماید. 🔹همه این ابهامات و سوالات فقط به خاطر پنهان کاری و عدم شفافیت قوه قضائیه به وجود آمده است؛ اقدام به دستگیری و بازداشت پسران معاون اول قوه قضائیه که می توانست به نوبه خود یک نقطه روشن و پرافتخار در کارنامه قضائی محسنی اژه ای باشد، با اعمال برخی ملاحظات غیر حرفه ای، خلاف شرع و محافظه کارانه از سوی دستگاه قضائی، تا اینجای کار به نقطه منفی و پاشنه آشیل قوه تبدیل شده است. @shabake_ammarion
🔰آشفتگی در لانه‌ براندازان 🔹در سالگرد مرگ مهسا امینی و اغتشاشات، دوباره، ضدانقلاب اسبش را برای اغتشاشاتی دیگر زین کرده بود و از ۳-۲ ماه پیش تر، با صدها شبکه، به آشوب دعوت کرده بود. اگر توان براندازی داشتند، سال گذشته که در یک جنگ ترکیبی تمام عیار با حضور همه مخالفان نظام از کومله، دموکرات، تجزیه‌طلبان، سلطنت‌طلبان، مارکسیت‌ها، توده‌ای‌ها، جبهه‌ملی، نهضت‌آزادی، منافقین، مدعیان اصلاحات، غرب‌گرایان و با حمایت همه جانبه امریکا، اروپا، اسرائیل و برخی دولت‌های منطقه مانند سعودی و... به صحنه آمد، نتیجه‌ می گرفتند 🔹 ولی جمهوری اسلامی همچون گذشته همانند درختی ریشه‌دار در برابر این بادهای ضعیف نمی‌لرزد. یک سال از آن ماجرا گذشت، گروهک‌های تجزیه‌طلب در شمال عراق، توسط دولت عراق و با هماهنگی ایران، آسیب جدی خوردند. عناصر اصلی تجزیه‌طلب در سیستان و بلوچستان و عناصری که به دنبال شکستن وحدت شیعه و سنی بودند، از اعتبار افتادند و بعضا دستگیر شدند. 🔹زمان معلوم کرد برای مدعیان «زن زندگی، آزادی» زن ارزشی ندارد، آن‌ها دنبال استفاده ابزاری و جنسی از زنان هستند. گروهک‌های مدعی اصلاح طلبی نیز به جان هم افتادند و اپوزسیون خارج‌نشین نیز مانند حیوانات به هم پریدند و... 🔹اکنون در سالگرد اغتشاشات گذشته، وضعیت ضدانقلاب چگونه است؟ برای بررسی وضعیت اقتدار نظام و وضعیت آشفته مخالفان نظام، یک حساب سرانگشتی می‌تواند نشان دهد که جمهوری اسلامی بسیار مقتدرتر و دشمن بسیار ضعیف‌تر است. 🔻الف. وضعیت ایران 🔹جمهوری اسلامی توانسته تا حدود زیادی تحریم‌ها را دور بزند و با عضویت در شانگ‌های و بریکس و ارتباط با کشورهای همسایه مانند عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و گسترش مراودات با دیگر کشورها، هژمونی دلار را شکسته و ارزش پول ملی را حفظ کند. سفرهای خارجی رییس جمهور به اندونزی، مالزی، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و کشورهای امریکای جنوبی و بستن قرارداد‌های مهم، تاثیر بسزایی در بالابردن امید در ملت داشته است. 🔹ایران در یک سال گذشته، توانست با قدرت دیپلماسی، مبالغ زیادی از پول‌های خود را در کره‌جنوبی و عراق، آزاد کند، بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره را به اتمام برساند، ارزش مسکن، ماشین و لوازم خانگی را بیش از ۳۰درصد کاهش دهد و قیمت مصالح ساختمانی را تثبیت؛ بلکه کاهش دهد و قیمت مواد غذایی را نیز ثابت نگه دارد. سفر بیش از ۴ میلیون ایرانی به عراق در اربعین با برنامه‌ریزی عالی و راهپیمایی میلیون‌ها جامانده از اربعین در ایران، حاکی از مقبولیت و اعتبار نظام در میان آحاد مردم است. 🔻ب. وضعیت مخالفان نظام 🔹 مقر سازمان منافقین در آلبانی را، دولت آلبانی متلاشی کرد و فعالیت آن‌ها در آن کشور محدود شد، به طوری که حتی اینترنت آن‌ها نیز قطع شده! آلبانی به آن‌ها هشدار داده باید از این کشور بروند و مریم رجوی، فراری شده و حق بازگشت به این کشور را ندارد. این سازمان در جستجوی مکانی است که به آن جا برود؛ ولی تاکنون هیچ کشوری چراغ سبزی نشان نداده است. 🔹 سازمان کومله و دموکرات و پ.ک.ک و در یک کلمه، "تجزیه‌طلبان کرد" نیز در توافق ایران و عراق در شرف نابودی هستند. تجزیه‌طلبان خلق عرب و بلوچ نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار شده‌اند. 🔹با سفر ربع پهلوی به اسراییل و گذاشتن کلاه صهیونیست‌ها بر سر خودش، رفتن به زیارت دیوار... آبروی سلطنت‌طلبان را برد و نزد مردم و حتی اپوزسیون خارج‌نشین نیز بی‌اعتبار ساخت. 🔹غرب‌گرایان داخلی و به اصطلاح اصلاح‌طلبان نیز، دچار اختلاف شده‌اند. اظهارات اخیر سعید رضوی و محمد قوچانی، سندی بر این مدعاست. 🔹 اپوزسیون خارج‌نشین نیز دچار چند دستگی شده است و در رسانه‌های خودشان دائما به یکدیگر بدگویی می‌کنند. 🔹 در جبهه خارجی نیز جنگ یمن پایان یافت و دولت عراق نیز سامان گرفت و در لبنان نیز آرامش برقرار شد. عربستان سعودی که از حامیان اصلی اغتشاشات بود، رابطه‌اش با ایران برقرار شد و سفارت‌های دو کشور نیز فعال شدند و سایر کشورهای منطقه مانند امارات، کویت و بحرین نیز روابطشان را با ایران بهبودی بخشیدند. 🔹اسراییل در بدترین شرایط سیاسی امنیتی است و علاه بر فلسطینیان، حتی احزاب صهیونیستی و مردم یهودی نیز در تظاهرات گسترده هفتگی بر ضد دولت نامشروع نتانیاهو، شرکت می‌کنند. 🔹براساس این تحلیل و این مقایسه آماری و با وضعیت دو جبهه، احتمال وقوع اغتشاشات در سالگرد اغتشاشات، عملا منتفی بود. البته همواره رسانه‌های دشمن، با دروغ و بزرگ نمایی یک خبر، در صدد بودند وانمود کند قرار است خبری بشود. رسانه‌هایی که حضور ۲۳ میلیونی زوار اربعینی را سانسور می‌کنند؛ ولی خبر جعلی مرگ یک دختر که هیچ ارتباطی با مسایل سیاسی نداشت را بزرگ نمایی و از کاه، کوه می‌سازند. @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ ریاکاری و دروغ فقط نماز خوندن میر فتنه غیر از اینکه اقتدا کردن فرد سالم به کسی که در انجام اعمال عذر دارد و مثلا نمی‌تواند سجده به جا بیاورد، محل اشکال است، نحوه نماز پسر جوان هم جالب است! حالا چه اصراری به انتشار این فیلم بوده! @shabake_ammarion
. ♻️ ماجرای درس آموز برخورد امام علی (ع) با یک سلبریتی از زبان رهبر انقلاب 🔰مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه سال های پیش خود به یک ماجرای اشاره کرده اند: " شاعری به نام نجاشی، برای و علیه دشمنان آن حضرت، گفته است. روز ماه رمضان، از کوچه‌ای عبور میکرد؛ آدم بدی به وی گفت بیا امروز را در کنار ما باش. گفت میخواهم به مسجد بروم و مثلاً قرآن و نماز بخوانم. گفت روز ماه رمضان، کی به کی است؛ بیا با هم باشیم! به زور این شاعر را کشاند! او هم بالاخره شاعر بود دیگر! به خانه‌ی آن فرد رفت و در کنار بساط روزه‌خواری و شُرب خَمر نشست. او نمیخواست؛ اما مبتلا شد. بعد هم فهمیدند که اینها شُرب خَمر کرده‌اند. امیرالمؤمنین گفت: حدّ خدا را بخورند؛ هشتاد برای شُرب خَمر، ده یا بیست تازیانه هم اضافه برای این‌که روز ماه رمضان این کار را کردند! نجاشی گفت: من شاعر و هستم. با دشمنان شما این طور با ابزار زبان مبارزه کرده‌ام. میخواهی مرا شلّاق بزنی!؟ در بیان امروز ما، آن حضرت شبیه این بیان را فرمودند که آن به جای خود محفوظ، خیلی هم عزیزی، خیلی هم خوبی، ارزش هم داری؛ اما من حدّ خدا را تعطیل نمیکنم! هر چه قوم و خویش هایش آمدند و اصرار کردند که اگر شما او را شلّاق بزنید، آبروی ما خواهد رفت و ما دیگر سربلند نمیشویم، حضرت فرمود نمیشود و من نمیتوانم حدّ خدا را جاری نکنم! آن مرد را خواباندند و تازیانه زدند، او هم شبانه کرد و رفت. گفت: حالا که در حکومت شما، با شاعر و هنرمند و روشنفکری مثل من، بلد نیستند که چگونه باید رفتار کنند، من هم میروم آن جایی که مرا بشناسندم و قدرم را بدانند! او پیش معاویه رفت و گفت معاویه قدر ما را میداند! بروید به جهنّم! وقتی کسی این قدر کور است که نمیتواند از لابه‌لای احساسات شخصی خود، درخشندگی علی را ببیند، جزایش همین است که پیش معاویه برود. عقوبت او همین است که متعلّق به معاویه شود؛ بروید " https://khl.ink/f/9828 پ.ن: مقام معظم رهبری در همان جا فرمودند: " امیرالمؤمنین که این فرد از دست خواهد رفت. یک شاعر هم مهم بود. آن روز از امروز هم بود. البته امروز هم هنرمندان حائز اهمیتند؛ اما آن روز مهمتر بود. آن روز تلویزیون و رادیو که نبود، تشکیلات ارتباط جمعی که نبود؛ همین شعرا بودند که می‌گفتند و افکار را در همه جا منتشر میکردند " 🔹حال در نظر بگیرید که در زمان ما برخی افراد با عبارت هایی نظیر «جذب حداکثری» توجیه می آورند که ما نباید کاری کنیم که بازیگر، کارگردان، مجری، ورزشکار و یا حتی دانشمند ما را به سمت دشمن و یا خارج کشور هل دهیم! ◀️ قطعاً کسی دوست ندارد که هیچ فردی به دامان دشمن برود، اما نمی توان با تمسک به این توجیهات، جلوی هنجارشکنی و اقدامات خلاف و آنها نایستاد؛ در اینصورت، ضمن اینکه آنها را نسبت به هنجارشکنی بیشتر، می کنیم، علاوه برآن، اجازه می دهیم که جامعه را نیز به و انحطاط بکشانند. حکم خدا و قوانین کشور برای همه است. بالاترین ، اجرای حکم خدا و حفظ دستاوردهای انقلاب است. @shabake_ammarion
. ♻️ ‏شأن مقامات خودشان را در حدی نمی‌دانند که بخواهند لباس‌های برهنه بپوشند! اما اسلام بدون در نظر گرفتن مقام سیاسی یا رتبه اقتصادی فقیر و غنی، برای همه دختران، شأن و شخصیت قائل شده... متأسفانه بعضی از دختران فریب خورده‌ ما حاضر شدن شأن خودشان را به اسم "آزادی" بفروشند! "صدرا" @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قبلا خیلی طرفدار آزادی بودم، الان نه! انتقاد یوتیوبر آمریکایی از سیاست‌های اجتماعی لیبرال! 🔻 پرل دیویس، تحلیلگر اجتماعی که بیش از 1.7 میلیون دنبال کننده در یوتیوب دارد، با انتقاد از برخی سیاست‌های لیبرالی در جامعه آمریکا، تأکید می کند که «حفظ سلامت جنسی و صیانت از نهاد خانواده در کل جامعه»، مهمتر از آزادی‌های فردی است. ‼️بعضی از افراد، بجای توجه به فروپاشی پرشتاب کانون خانواده و نابودی تدریجی، اما آشکار جوامع غربی و کمک به نجات آنها، اصرار دارند که تجربه های تلخ و شکست خورده لیبرالیسم در اروپاوآمریکا را بر جامعه اسلامی_ایرانی ما تحمیل کنند‼️ ⁉️از ترویج بی حجابی و تحریک بی حیایی در میان زنان و دختران ایرانی، چه سودی نصیب این افراد خواهد شد؟! @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ این ادعاها در ماهواره‌ و شبکه‌های مجازی برای شروع و تثبیت مرحله پس از کشف حجاب سر است. بله در حال تئوری‌سازی مرحله برهنگی هستند! اما نتیجه چه خواهد شد، خودتان ببینید. @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ از کشف حجاب سر شروع می‌شود 🔰آیا با رها کردن موضوع کشف حجاب، جامعه به سمت برهنگی و فحشا نخواهد رفت؟ هر کس چنین تصوری دارد، سخت در اشتباه است. در سال ۱۹۲۰ انقلابی در پوشش غربی‌ها اتفاق افتاد. برای اولین بار مچ و ساق پا نمایان شد.چیزی که تا قبل از آن هرگز دیده نمی‌شد و آن آغاز به چنین پایانی ختم شد. این آینده سیاه می‌تواند برای ما رقم بخورد. @shabake_ammarion
. ♻️ جهاد، لباس تقوا است 🔰 برای جایگاه بلند جهاد و دفاع یک آیه کافی است اما باید در آغاز مقدمه‌ای را عرض کنم: خداوند در قرآن، لباس بدن را اشاره فرموده است و آنگاه یادآور می‌شود که "لباس تقوی" خیر است و نیکو و یا نیکوتر. لباس التقوی، اضافه صفت به موصوف است؛ یعنی تقوی صفتش چونان لباس است و یا اضافه مشبه‌به به مشبه. تا اینجا روشن شد که تقوی چونان لباس که حرمت ما را نگه می‌دارد و به ما مصونیت می‌دهد، تقوی نیز چنین می‌کند. اما ناب کلام : حضرت علی بن ابیطالب امیر المؤمنین علیه صلوات الله در خطبه ۲۷ جهاد را لباس تقوی می‌دانند اما نه به آن معنا که در لباس التقوی گفتیم، بلکه بدین معنا که جهاد و دفاع لباس تقوی است و مصونیت به تقوی می‌دهد. یعنی تقوایی که خودش مصونیت به انسان پارسا می‌دهد، خودش با جهاد مصونیت می یابد. شاهد این ادعا و تفسیر در یک آیه سوره حج قرآن آمده است : الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﺧﺮﺍﺝ ﺷﺪﻧﺪ [ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﺟﺮﻣﻰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻨﺪ] ﺟﺰ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﻰﮔﻔﺘﻨﺪ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺮخی ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺑﺮخی ﺩﻳﮕﺮ ﺩﻓﻊ ﻧﻤﻰﻛﺮﺩ (جهاد) ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺻﻮﻣﻌﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻛﻠﻴﺴﺎﻫﺎ ﻭ ﻛﻨﻴﺴﻪ‌ﻫﺎ ﻭ ﻣﺴﺠﺪﻫﺎیی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﺎم ﺧﺪﺍ ﺫﻛﺮ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﻭﻳﺮﺍﻥ ﻣﻰﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ [ﺩﻳﻦ] ﺍﻭ ﺭﺍ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺩﻫﻨﺪ ﻳﺎﺭی ﻣﻰﺭﺳﺎﻧﺪ. ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎی ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ. چه فضیلتی بالاتر از این که رزمندگان دفاع مقدس، حافظان پارسایی و تقوی شدند؟ ✍ علی رهبر اسلامی @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ فیلم جلسه‌ای که تکذیب می‌شد! 🔰 این فیلم از جلسه دفاع فرد موسوم به لیلا حسین‌زاده نشان می‌دهد که برخلاف ادعای اولیه و اطلاعیه‌های صادرشده، جلسه دفاع سمبلیک نبود و مهرداد عربستانی به همراه مشاور و داور، رسما به پایان نامه غیرعلمی که اولیات ساده روش تحقیق را رعایت نکرده، نمره کامل داده که به معنای همدلی و همسویی سیاسی با این فرد دارد. هر چند اعلام شده که با این اساتید برخورد و آنها تعلیق شده‌اند اما باید از مسئولان ذیربط پرسید که چرا ابتدا اصل برگزاری جلسه رسمی را انکار می‌کردند؟ این نشان می‌دهد که اگر اعتراضات رسانه‌ای صورت نمی‌گرفت، مسئولان دانشگاه اقدامی نمی‌کردند! @shabake_ammarion
. ♻️ کم‌کاری معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد! چرا؟ 🔰 یکی از شاعران انقلاب اسلامی (علی محمد مودب) با انتشار این عکس در صفحه خود نوشت: نوشتن حروف انگلیسی روی محصولات مصرفی داخل، دارای منع قانونی است! اما چقدر این قانون ضمانت اجرائی دارد؟! همانطور که ایشان اشاره کرده، استفاده از حروف غیر ایرانی و اسلامی در تبلیغات شهری غیرقانونی است. بنابراین قانون، کلیه تابلوهای مراکز تجاری و غیر تجاری، کلیه پوسترهایی که برای تبلیغات چاپ می‌شوند، کلیه طراحی‌هایی که برای بسته‌بندی زیر چاپ می‌روند، ملزم به رعایت دستورالعمل‌هایی هستند که در آن باید زبان بومی و ملی فارسی رعایت شده باشد و استفاده از حروف لاتین با شرایط و نسبت خاصی مجاز است. به همین دلیل عنوان یکی از معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و یکی از ادارات کل آن اداره تبلیغات و اطلاع‌رسانی است اما متأسفانه ظاهرا این وزارتخانه هیچ برنامه‌ای برای نظارت بر این موضوع ندارد. در دوره‌ای که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بودم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری نهادهای قانونی و نهادهای صنفی، در یک حرکت جهادی این قانون را در خصوص تبلیغات در سطح شهر قم به صورت کامل اجرا کردیم به طوری که عملکرد این اداره الگویی برای استان‌های دیگر شد. امیدواریم این تذکر سبب تحرک بیشتر معاوت مربوطه و ادارات کل در استان‌ها باشد. @shabake_ammarion
. ♻️ چرا گرامیداشت هفته دفاع مقدس مهم است؟ شاید بعضی بگویند: جنگ که تمام شده، چرا هفته دفاع مقدس برگزار می شود؟ چرا هر ساله آن ایام نلخ یادآوری می‌شود؟ برای پاسخ فقط به قسمتی از وسعت ایران عزیز که در دو سده گذشته به علت بی لیاقتی و بی عرضگی بعضی از شاهان حاکم بر ایران، اکثراً بدون جنگ و خونریزی از ایران جدا شده و متأسفانه تبدیل به پایگاه برای دشمنانمان گردیده، توجه فرمائید: 1⃣ آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلی‌شاه قاجار از ایران جدا شد.(حدود ٢٠۵ سال پیش) 2⃣ منطقه نخجوان و ارمنستان به موجب قرارداد ننگین ترکمنچای در سال ۱۸۲۸ میلادی در زمان فتحعلی‌شاه از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش) 3⃣ افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١۶١ سال پیش) 4⃣ ترکمنستان، ازبکستان و قرقیزستان به موجب قرارداد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١٣٧ سال پیش). 5⃣ پاکستان و سیستان به موجب قرارداد ننگین حکمیت «ژنرال اسمیت» در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی بود از ایران جدا شد. (یعنی حدود ١١٣ سال پیش). 6⃣ مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد. (یعنی حدود ۴٧سال پیش). 7⃣ شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران، قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. اضافه کنیم که در زمان رضا خان ملعون هم مناطق ارزشمندی در افغانستان فعلی و ترکیه واگذار شد. اما در دوره انقلاب اسلامی و با وجود جنگ تحمیلی به مدت ۸ سال که دنیا از صدام در عراق حمایت می‌کرد و بیش از دویست هزار شهید دادیم که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند، با افتخار اعلام می‌کنیم که: 1⃣ یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم. 2⃣ باعث بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم شدیم. 3⃣ قدرت اسلام و ایران را به ابرقدرت‌ها نشان دادیم تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند. بنا بر این در حال و همه زمان ها جهت قدردانی از شهدا و رزمندگان و آزادگان و نیز خانواده صبور آنان و برای الگوسازی و پرورش نسل جوان که نیاز به قهرمانان راستین دارند، لازم است که در نکوداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا و قدردانی از رزمندگان و آزادگان وخانواده معظم آنها بکوشیم. سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم سلام بر دلاورانی که قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم. سلام بر مجاهدانی که به خاک افتاند تا ما به خاک نیفتیم. @shabake_ammarion
. ♻️ داماد حسین فدایی با حکم مدیرعامل سایپا بدون هیچ سابقه مرتبطی، مدیرعامل شرکت مگاموتور (مهمترین شرکت موتورسازی خودرو) شد! حسین فدایی از مسئولین دفتر رهبر انقلاب است اما این مانع نمی‌شود که ما از وی درباره این انتصاب سؤال نکنیم. خصوصا که داماد وی هیچ سابقه تحصیلی و مدیریتی مرتبط با این مسئولیت ندارد! امام خامنه‌ای ذیل فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد فرموده بودند: «منسوبین من هم معاف نیستند. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد.» ایشان همچنین درباره مطالبه‌گری از مسئولین تأکید کرده‌اند: «این پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید؛ مخاطب مطالبه‌گری، گاهی بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز با ارزشی است. این مطالبه‌گری را ازدست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]... این آرمان‌خواهی موجب می‌شود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم.» (۲۸ اردیبهشت ۹۹) منتظر ارائه توضیحات از طرف آقای فدایی و مدیر جدید شرکت مگاموتور هستیم. @shabake_ammarion
🔰داماد حسین فدایی مدیرعامل مگاموتور شد! 🔸انتصاب بر اساس شایسته‌سالاری یا نسبتهای فامیلی؟ 🔹 مرتضی منتظرالمهدی از سوی شرکت سایپا به عنوان مدیرعامل مگاموتور انتخاب شد. مگاموتور، مهمترین شرکت موتورسازی خودرو در ایران است و یک شرکت کاملا تخصصی و فنی است. منتظرالمهدی پیش از این در سال پایانی دولت روحانی به عنوان رئیس هیات مدیره زامیاد انتخاب شده بود؛ البته قبل از زامیاد هیچ سابقه مدیریتی برای او به ویژه در حوزه صنعت خودروسازی ثبت نشده است و این انتصاب در زمان خود در میان کارکنان و مدیران سایپا پر حرف و حدیث شد. هر چند انتخاب بدون سابقه و تخصص به عنوان رئیس هیات مدیره که پستی اجرایی نیست، شاید قابل توجیه باشد. مدرک تحصیلی منتظرالمهدی هم ارتباطی با حوزه تخصصی صنعت ندارد. 🔹منتقدان، ریشه انتصاب او به چنین پستهایی را در نسبتهای خانوادگی منتظرالمهدی می‌دانند. او داماد حسین فدایی عضو شناخته شده جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و دبیرکل سابق این حزب و از مدیران فعلی دفتر رهبر انقلاب است. هرچند معتقد نیستیم که فدایی در این انتصاب ورود مستقیم داشته اما همین انتساب، عده‌ای را به طمع می‌اندازد تا با ارتقای منتظرالمهدی به اهداف خود برسند. 🔹فارغ از نمونه خاص مگاموتور و منتظرالمهدی، استفاده دامادها از رانت پدر خانمهایشان در اشغال جایگاههای مدیریتی متاسفانه به یک سنت غلط تبدیل شده است. یعنی علاوه بر پدیده آقازادگی، در لایه بعدی انتساب به چهره‌ها، شاهد پدیده آقادامادها هم هستیم. داماد احمدی نژاد، داماد روحانی، داماد زاکانی و نمونه های دیگر از دامادهای مدیران رده‌های مختلف از جمله مصادیق این پدیده هستند که البته هر کدام به شیوه متفاوتی متهم به استفاده از رانت پدر خانم شده اند. 🔹 یکی از پاسخهایی که آقازاده ها و دامادها مطرح می کنند این است که پس ما چه کنیم؟ اگر جایگاه دولتی قبول کنیم کنیم، رانت خوار می شویم، اگر شغل اقتصادی آزاد انتخاب کنیم هم متهم به سوءاستفاده از جایگاه پدر یا پدر خانم می‌شویم. 🔹در پاسخ باید گفت، این افراد صورت مساله را وارونه می‌کنند؛ بدیهی است که هیچ کس با شایسته سالاری مخالف نیست و صرف داماد یا فرزند یک مقام مسئول بودن، دلیل عدم استفاده از تخصص، توان و ظرفیت یک فرد نیست. مساله مهم اولویت دادن به نسبت فامیلی در برابر تخصص، توان و قابلیتهای فردی و تخصصی است. 🔹نکته دیگر بررسی دستاورد، کارنامه و نتایج حضور این آقازاده ها و آقادامادها در پستهای مهم دولتی و اقتصادی است که به خوبی نشان می دهد این فرد، شایسته حضور در این جایگاه بوده است یا نه؛ وگرنه بسیاری از منتسبین سببی و نسبی مدیران هستند که در حوزه های خاصی صاحب نظر و تخصص هستند و مشغول به کارند اما هیچ گاه ظن سوءاستفاده و رانت‌خواری در موردشان به کار نرفته است چون سوابق، تخصص و کارنامه عملکردشان به خوبی از جایگاه شغلی‌شان دفاع می کند. 🔹طبیعی است وقتی فردی بدون هیچ سابقه تخصصی و تحصیلی مرتبط در یکی از تخصصی ترین مدیریتهای شرکت بزرگی مثل سایپا به کار گرفته می شود، خواه ناخواه خودش را در معرض اتهام و تهمت قرار می دهد. مدیریت مگاموتور از جنس مدیریت کلان صنعت خودروسازی نیست که یک فرد با قابلیتهای بالای مدیریتی ولو بدون تخصص فنی در حوزه خودروسازی، بتواند از عهده آن برآید؛ بلکه کاملا یک مدیریت فنی و تخصصی را می طلبد که از عهده یک مهندس مکانیک کارکشته در صنعت خودرو بر خواهد آمد. اگر این فرد سابقه و تخصص روشن و مشخصی دارد باید به سرعت شفاف سازی کند و اگر ندارد، خودش به شائبه انتصاب به دلیل انتساب فامیلی، دامن زده است. 🔹نکته مهمتر در مورد نمونه آقای منتظرالمهدی، مسئولیت پدر خانم ایشان یعنی حسین فدایی در دفتر رهبر انقلاب است. به ویژه که فدایی در مورد این انتساب تاکنون سکوت کرده و حتی بر اساس شنیده های ۹دی در محافل خصوصی گروهها و احزاب نزدیک به وی نیز تاکنون پاسخگوی سوالات در مورد این انتصاب نبوده است. 🔹وقتی رهبر انقلاب همواره بر منع حضور فرزندان و دامادها و عروسهای خود در کارهای اقتصادی و پستهای دولتی و مدیریتی تاکید کرده اند، مدیران منتسب به ایشان و اعضای دفتر رهبری، بیش از سایر مدیران جمهوری اسلامی باید به این دغدغه توجه کنند. 🔹 اکنون هم ۹دی در مورد انتصاب مرتضی منتظرالمهدی به عنوان مدیرعامل مگاموتور قضاوت نهایی نمی کند و از آقای فدایی و دامادشان درخواست می کند، توضیحات خود را در مورد این انتصاب، سوابق تخصصی ایشان در حوزه صنعت خودرو (البته قبل از ریاست هیات مدیره زامیاد) و تخصص و سابقه مرتبط با جایگاه مدیرعاملی شرکت تخصصی مگاموتور را به صورت شفاف بیان کنند و به شبهات و سوالات مطرح در فضای سیاسی در خصوص این انتساب از جمله ارتباط آن با تداوم مدیریت مدیرعامل کنونی سایپا را صریح و روشن پاسخ دهند. @shabake_ammarion
. ♻️ پاسخ رسایی به طعنه حسام‌الدین آشنا در توییتر @shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرفای جالب دهه‌هشتادیها درباره چندتا نخبه ایرانی و کارای برگ‌ریزونی که انجام‌دادن! @shabake_ammarion
. ♻️ ظاهر مردم، باطن مسئولین مرد فقیرى بود که ... همسرش کره مى‌ساخت. زن کره‌ها را به شکل قالب‌های یک کیلویى می‌ساخت و مرد آن‌ ۱را به یکى از بقالى‌های شهر مى‌فروخت و مایحتاج خانه را مى‌خرید. روزى مرد بقال به اندازه کره‌ها شک کرد و آنها را وزن کرد. اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود! عصبانى شد و به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى‌خرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من مى‌فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است! مرد فقیر سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم. چندی قبل یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن را به عنوان وزنه قرار می‌دادیم. پ‌ن: بسیاری از اتفاقات کف جامعه، محصول تصمیماتی است که قبلا مدیران امروز گرفته‌اند. به عبارت امام معصوم، ظاهر مردم باطن مسئولان است. @shabake_ammarion
🔰 موج مرده اغتشاش/ بخش اول 🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت ✍مهدی جمشیدی 🔹یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت. در جریان آن ناآرامی‌ها، تحلیلگران اجتماعی و متعاقب آن، روشنفکران کوشیدند تا صورت‌بندی هایی از چرایی وقوع آن و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، ارائه کنند. اما تحلیل‌هایی که برخی روشنفکران از این وقایع به دست دادند با آنچه در واقعیت جامعه رقم‌ خورد، فاصله‌ بسیاری داشت؛ به عنوان مثال مدعی شدند که دهه هشتادی‌ها از گفتمان دینی و انقلابی فاصله گرفته‌اند، انقلابی زیرپوست جامعه در حال وقوع است، مردم نوعی سبک زندگی را مطالبه دارند که در چهارچوب گفتمان اسلامی نمی‌گنجد و... حال یک سال پس از این وقایع می‌خواهیم این فرضیه‌ها و روایت‌سازی‌ها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اینقدر از واقعیت جامعه ما فاصله داشتند و دلیل اینکه برخی روشنفکران ما از درک واقعیت جامعه ایران ناتوان‌اند، چیست؟ 🔻 متفکرانی که با «نظریه‌های عالم تجدد» می‌اندیشند از زمانی که جریان روشنفکری در ایران شکل گرفت، یعنی از دوره مشروطه به بعد، همواره ما یک معضل جدی در نسبت با این جریان نوپدید داشتیم. روشنفکران ایرانی نه فقط تلاش می‌کردند جامعه را در چهارچوب «نظریه‌های عالم تجدد» فهم کنند بلکه ما را یک جامعه محتاج تجدد قلمداد می‌کردند و در صدد بودند تا جامعه را از مسیر تاریخی و طبیعی خود که بومی و اینجایی بود، خارج کنند. 🔹جریان روشنفکری، این نیروی اجتماعی و البته سیاسی، در حقیقت از نظر چهارچوب‌های فکری و انگاره‌های نظری، وابسته به عالم تجدد و برآمده از آن است. او هویتی «آنجایی» دارد و می‌کوشد «اینجا» را هم «آنجایی» کند و در خوشبینانه‌ترین حالت، غایت او ترکیب سنت و تجدد است و درصدد است هویت اجتماعی‌ای را ساخته و پرداخته کند که مضمون و غایات تجددی دارد اما به پاره‌ای از شئون و ساحات سنتی بسنده می‌کند که البته خنثی و صوری و فاقد قدرت بسیج اجتماعی است. 🔻کج‌روایت‌هایی از جامعه ایران جریان روشنفکری در ایران به دلیل اینکه همواره بر اساس «الگوی معرفتی تجدد» اندیشه‌ورزی کرده است اغلب معنایی را بیگانه از واقعیات اجتماعی ما برساخت کرده‌ و از این رو، در فهم دقیق و تحلیل واقعیت جامعه ایران ناتوان بوده است، چرا که چهارچوب نظری‌ آنان نه تنها کمکی به فهم جامعه ایران نمی‌کند بلکه آن را تحریف هم می‌کند. 🔹از همین رو است که گاه با کج‌روایت‌هایی از جامعه ایران از سوی روشنفکران مواجه می‌شویم که با حرکت تاریخی و طبیعی جامعه ما نه تنها سازگاری ندارد بلکه تضادهای جدی دارد. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که آنچه برخی روشنفکران در توصیف جامعه ایران می‌گویند، گاه آنقدر دور از واقعیت جامعه ماست که بیشتر‌ طلب و خواست ذهنی‌‌شان به نظر می‌رسد. از این رو است که معتقدیم حائل شدن روشنفکران، میان ما و جامعه گاه باعث اغتشاش مفهومی و دوری ما از واقعیات جامعه‌مان شده است. 🔻آنان که بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند پس از انقلاب اسلامی، ما با اولین نیروی تجددی که مواجه بودیم، دولت موقت و نهضت آزادی بود که شور و حرارت انقلاب با حضور شخص امام خمینی(ره) باعث به حاشیه رفتن آنان شد. اما در اواخر دهه شصت، نیروهایی که شاید حاصل بازسازی نهضت آزادی بودند، در قالب چپ اسلامی و حتی غلیظ‌‌ تر از آنان حرکت اصیل انقلابی را از مسیر خود خارج کردند و در دهه هفتاد قدرت را به دست گرفتند. 🔹 در اواخر دهه هشتاد یک فتنه جدی اجتماعی را به وجود آوردند و نهایتاً در ۱۴۰۱ ما شاهد بازخیزی این جریان بودیم. منتها این بازخیزی، یک تفاوتی با دوره‌های قبل داشت و آن، اینکه نیروی روشنفکری چه آنان که در عرصه عمومی بودند و چه آنان که در ساختار سیاسی حضور داشتند، همگی در پشت صحنه، بازیگردان‌ اتفاقات ۱۴۰۱ شدند و نیروهای بی‌تجربه و فاقد پیشینه کنشگری اجتماعی و مدنی را جلو انداختند. 🔹 نکته دوم اینکه مسأله را از سطح «سیاسی» تغییر دادند و به سطح «سبک زندگی» بردند، یعنی نزاعی که ۱۴۰۱ شکل گرفت، نزاع بر سر سبک زندگی بود. ما در اغتشاشات ۱۴۰۱ با یک تکه بسیار کوچک از دنباله عالم تجدد در جامعه ایران مواجه بودیم که می‌خواست به اسم «تکثرگرایی» به سبک زندگی خود رسمیت ببخشد. در روایت آنان، جامعه‌ ایرانی، طبقات و اصناف مختلفی هستند و هیچ نخ تسبیح و محور واحدی ندارند، بلکه جامعه را تکه تکه و پاره پاره می‌دیدند که هیچ امری نمی‌تواند مقوم این تکه‌ها شود. @shabake_ammarion
🔰موج مرده اغتشاش/ بخش دوم و پایانی 🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت ✍مهدی جمشیدی 🔻روشنفکران غوغاسالار جریان روشنفکری، از آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت، چنین روایت کرد که «چاره‌ای جز تکثرگرایی اجتماعی نیست، هیچ هویتی نباید هویت حق و رسمی باشد، برای سبک‌زندگی و هنجاری اجتماعی نمی‌توان یک معیار مشخص قائل شد، همه را آنگونه که هستند باید پذیرفت، جمهوری اسلامی راه را به خطا رفته و تصور کرده که سبک زندگی ایرانی و اسلامی برتر است!» 🔹جریان روشنفکری که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کرد، از این واقعیت غافل بود که زندگی اسلامی ایرانی در درون خود تنوع و تکثر دارد و این‌گونه نیست که همه از نظر دیانت در یک مرتبه باشند منتها مسأله این است که عمده و اکثر جامعه ایران نسبت به عالم تجدد، مرزبندی مشخصی دارند و این جماعت اندکی که در ۱۴۰۱ غوغا برانگیختند و روایت‌پردازی کردند، اقلیتی هستند که با شعار تکثرگرایی پیش آمده‌اند. در واقع، خواست آنان زیاده‌خواهی اقلیت علیه اکثریتی است که همه در دیانت مشترک‌اند. 🔹در این دیانت کسی ممکن است چادر به سر کند و کسی ممکن است مانتو به تن کند، کسی ممکن است اهل روسری و کسی اهل مقنعه باشد، اما همه در معیارهای اساسی دینی با هم مشترک، متحد و متفق‌‌القول‌اند. 🔹 جمهوری اسلامی از ابتدا، هم دینداری و هم انقلابی‌گری را یک مقوله ذومراتب و لایه‌بندی شده قلمداد کرد؛ چراکه در گفتمان انقلاب، افراد، شیء پنداشته نمی‌شوند بلکه در سلایق و طبایع، متنوع و متکثرند. این تکثر از ابتدا بوده و چیز جدیدی نیست، ولی تکثری که برخی روشنفکران‌طلب می‌کنند، خروج از این مرزهاست و اساساً می‌خواهند سبکی از زندگی را رواج دهند که نسبتی با ایرانیت و اسلامیت ما ندارد. 🔻تعبیر «خیزش انقلابی» چرا و چطور باطل شد؟ از جمله ادعاهایی که در خصوص اغتشاشات ۱۴۰۱ طرح شد، «خیزش انقلابی» بود. در حالی که به کار بردن تعبیر «انقلاب» در توصیف اغتشاشات ۱۴۰۱ به شوخی شبیه‌تر است. آنان که نظریه‌های انقلاب را خوانده‌اند، به خوبی می‌دانند که چنین تحرکاتی را بر اساس هیچ نظریه‌ سیاسی- اجتماعی نمی‌توان «انقلاب» خواند. 🔹انقلاب یک پیشینه تاریخی، متفکر و نظریه‌پرداز، رهبران مشخص و غایات عینی دارد، از تشکیلات و شبکه‌بندی اجتماعی برخوردار است و از دل خواست و اراده تاریخی برمی‌خیزد. اینها مفاهیم و گزاره‌هایی هستند که هیچ یک در اغتشاشات سال گذشته مصداقی نداشت. آنان که شناختی از انقلاب اجتماعی داشتند، در این جریان در پشت صحنه نشستند و آنان که فاقد تجربه‌های سیاسی و اجتماعی بودند، جلو آمدند و تازه تجربه اندوختند. 🔹بنابراین، عمده خطای جریان روشنفکری ما این بود که تصویر ذهنی بشدت ساده و رسانه‌زده‌ای داشت و تصور کرد اگر در رسانه توان روایت‌پردازی، قدرت غوغاسالاری و ایجاد هیجان دارد، در کف خیابان هم می‌توانند جنبش، جریان و خیزش ایجاد کنند اما در عمل، آن غوغاسالاری‌های فضای مجازی، در نهایت در کف خیابان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر نرسید! 🔹بنابراین، اغتشاشات سال گذشته، نه تنها «انقلاب اجتماعی» نبود بلکه آنچه مشاهده کردیم، تراکم روایت‌ها و انباشت القائات رسانه‌ای بود که عده‌ای را برانگیخت و به خیابان‌ها آورد. اما در ادامه به حرکاتی رو آوردند که انقلاب با آنها بیگانه است؛ آدم‌سوزی، آدم‌کشی، ‌تخریب، فحاشی و هتاکی و... که هیچ‌کدام نسبتی با یک فرهنگ انقلابی اصیل ندارد. @shabake_ammarion