eitaa logo
ختوم و اذکار مجرب
183 دنبال‌کننده
268 عکس
73 ویدیو
55 فایل
انواع دعاها و ختوم مجرب دعاهای ازدواج رزق ثروت حاجت شفای بیمار ذکر کانال مختص انواع ختوم و اذکار مجرب @shabejomeh کانال مختص نمازهای حاجت و رزق و روزی و توسل @hajatha کانال مختص دعاهای رزق و روزی و ثروت @doaservat
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت شده که هر که خواهد روزی به وی فراخ گردد، یا حاجت او روا شود، شب پنجشنبه یا روز جمعه یا شب جمعه، با وضو رو به قبله کند، و اوّل سوره «فاتحه» را بخواند، و بعد شروع کند به خواندن سوره مبارکه انعام تا آیه: ﴿مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ الله ﴾، پس بلافاصله برخیزد و دو رکعت نماز کند، در هر رکعت هفت (7) مرتبه سوره حمد، و هفت (7) مرتبه آیة الکرسی، و هفت (7) مرتبه سوره «إنّا أعطیناك الكوثر». و چون از نماز فارغ شود، همچنان رو به قبله از ابتدای ﴿أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ﴾ بخواند تا آخر سوره. و بعد سر به سجده نهد و هفتاد (70) بار بگوید: « لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله » ، آن گاه حاجت بخواهد که به عنایت الله حاجت او روا شود.
ختم «یَا رَشِیدُ» دویم: هر که چاره کار خود را نداند، میانه نماز شام و خفتن شب پنجشنبه، هزار (1000) بار بگوید: « یَا رَشِیدُ ». از برکت این اسم تدبیر این کار به او کرامت گردد. و در میان مطلق نماز شام و خفتن نیز تجویز شده.
1. عریضه کشمردی کفعمی(رحمه الله) درباره‌ این عریضه می‌نویسد: سوره حمد بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿۴﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿۵﴾ اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ ﴿۶﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ ﴿۷﴾ ، آیت‌الکرسی اللَّهُ لا إِلَهَ إِلا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلا نَوْمٌ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأرْضِ مَنْ ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلا بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلا بِمَا شَاءَ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ وَلا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾ لا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾ اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾ و آیه عرش متن آیه عرش (آیه 54، سوره اعراف): إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ متن آیه سخره ﴿إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ يُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ يَطْلُبُهُ حَثِيثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَكَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ ٥٤ ادْعُوا رَبَّكُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْيَةً إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ٥٥ وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَةَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ٥٦﴾ [اعراف:54–56] 📌 را بنویس و📌 سپس بنویس بسم الله الرحمن الرحیم مِنَ الْعَبْدِ الذَّلیلِ «فُلانِ بْنِ فُلانٍ» اِلَی الْمَوْلَی الْجَلیلِ الَّذی لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیّومُ، وَسَلامٌ عَلی الِ یس، مُحَمَّدٍ وَعَلِیٍّ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ وَعَلِیٍّ وَمُحَمّدٍ وَجَعْفَرٍ وَمُوسی وَعَلِیٍّ وَمُحَمَّدٍ وَعَلِیٍّ وَالْحَسَنِ وَحُجَّتِکَ یا رَبِّ عَلی خَلْقِکَ، اللّهُمَّ اِنّی اُشْهِدُکَ بِاَنّی اَشْهَدُ اَنّکَ اللّه ُ اِلهی وَاِلهُ الاَْوَّلینَ وَالاْخِرینَ لا اِلهَ غَیْرُکَ، اَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِحَقِّ هذِهِ اْلاَسْماءِ الَّتی اِذا دُعیتَ بِها اَجَبْتَ، وَاِذا سُئِلْتَ بِها اَعْطَیْتَ، لَمّا صَلَّیْتَ عَلَیْهِمْ، وَهَوَّنْتَ عَلَیَّ خُرُوجَ رُوحی، وکُنْتَ لی قَبْلَ ذلِکَ غِیاثا، وَمُجیرا مِمَّنْ اَرادَ اَنْ یَفْرُطَ عَلَیَّ ویَطْغی 📌 سپس سوره "یس" را قرائت کن 📌 و آن‌گاه هر دعایی دوست داشتی بگو که خداوند دعایت را می‌شنود و اجابت می‌کند و غم و غصه‌ات برطرف می‌گردد». سپس مولایم به من فرمود: 📌 «رقعة خودت را در میان گِل پاک بگذار و آن را در دریا بینداز!» عرض کردم: «مولای من! من از دریا دورم و در این حالت زندانی نمی‌توانم». حضرت(علیه السلام) فرمود: 📌 «در چاه آب یا منابع دیگر آب بینداز!» کفعمی(رحمه الله) درباره‌ این عریضه می‌نویسد: سوره حمد، آیت‌الکرسی و آیه عرش را بنویس و سپس بنویس! «بسم الله الرحمن الرحیم من العبد الذلیل... او یطغی.» سپس هر دعایی را می‌خواهی بگو و بعد از آن، قصه کشمردی را در کاغذ بنویس و آن را داخل گِل پاک بگذار و 📌 سوره «یس» را بخوان و 📌 سپس آن را در چاه عمیق یا نهر یا چشمه آب بینداز. ان‌شاءالله خداوند متعال تو را از آن گرفتاری نجات می‌دهد.
ختومات نُه گانه برای دیدن چاره کار در خواب اشاره از شیخ رجب بن محمّد الحافظ البرسی - علیه الرحمه - در بعضی از مصنّفات او وارد شده و همچنین از شهید اوّل - علیه الرحمه - نقل شده که هرگاه امر مهمّی و سانحه بزرگی از برای کسی روی دهد، یا حاجتی داشته باشد، یا در مهلکه افتاده باشد و آن شخص چاره آن را نداند، باید آن شخص با لباس طاهر و باطهارت بر فرش طاهر و جوف لحاف طاهر بخوابد و با او زنی نخوابد و در رختخواب، هفت (7) مرتبه سوره «والشمس»، و هفت (7) بار سوره «واللیل» را بخواند و بعد از فراغت از قرائت این دو سوره بگوید: «اللّهُمَّ اجْعَلْ مِنْ أَمْرِي هذا فَرَجاً وَمَخْرَجَاً بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ». و بعضی گفته اند که: 📌 این دعا را هفت (7) بار بخواند، و جمع بین الروایتین عیب ندارد. پس هر گاه چنین کند بیاید نزد او در خواب در شب اوّل یا دوم یا سوم یا پنجم یا شب هفتم کسی و چاره داد و مهمّ او را به او گوید. و شیخ طوسی و آخوند ملّا محسن فيض كاشانى - علیهما الرحمه - نیز این حدیث را به این نحو روایت کرده اند. و اکثر علما ادّعای تجربه در صحّت آن کرده اند. و در نسخه ای چنین بود که هر که بخواهد که در خواب خود بیند آنچه را که می خواهد، پس تکیه کند بر پهلوی راست با وضو، و قرائت کند «والشمس» و «واللیل» و «قل یا أیّها الکافرون» و «اخلاص» و «معوذتین» را و بعد بگوید: «اللّهُمَّ أَرِنِي فِي مَنَامِي کَذَا وَکَذَا، وَاجْعَلْ مِنْ أَمْرِي فَرَجَاً وَمَخْرَجَاً». و به جای «کذا کذا» حاجت خود را ذکر کند که اگر شب اوّل گوینده در خواب از برای تو راه خلاص نمود خوب و الّا این عمل را تا سه شب به عمل بیاورد و الّا تا هفت شب، پس به درستی که بی شک و بی شبهه طریقه فتح و فرج و راه خلاص شدن را از آن مهلکه می گویند به شرط اینکه عامل در این شبها تنها بخوابد. و در بعضی از نسخ بعد از سوره «واللیل» سوره «والتین» را هم نوشته بود که بخواند، و اگر بخواند عمل به هر دو نسخه شده. و در بعضی از روایات چنین مروی است که: هر که در مهمّی مانده باشد تا هفت شب، هر شب سوره «والشمس» و «واللیل» و «والضحی» و «والتین» این چهار سوره را هر یک را هفت (7) مرتبه بخواند، و📌 سه نوبت بگوید: «اللّهُمَّ اجْعَلْ مِنْ أَمْرِي هذَا فَرَجَاً وَمَخْرَجَاً». و باید با وضو باشد در یکی از این شبها چاره کار را به او گویند. و در بعضی از کتب چنین روایت شده که: اگر کسی سوره «والشمس» و «واللیل» و «والضحی» و «الم نشرح» هر یک را هفت (7) مرتبه بخواند، و بعد بگوید: «اللّهُمَّ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي فَرَجَاً وَمَخْرَجَاً». و به خواب رود البته در آن شب شخصی در خواب او می آید و به او می گوید که فرج او در فلان کار است. و اگر در آن شب نبیند، تا هفت شب متوالی عمل نماید به او می گویند که: فرج او در فلان کار است. و در این کتاب گفته که: این عمل از مجرّبات است. و از ابن سیرین منقول است که: هر که بر جانب راست تکیه کند بعد از نماز عشا، و رو به قبله باشد، و «والشمس» و «واللیل» و «والتین» و سوره «اخلاص» و «معوذتین» را بخواند، مرادی که داشته باشد از خدای تعالی دریابد، و دعایش مستجاب شود، و شاید در خواب اثر این معنی بر وی ظاهر شود، و طریقه چاره را به او گویند. و ابن سیرین این را در باب مجرّبات نقل کرده. و در نسخه ای به نظر حقیر رسید که هر کس مال دنیا بخواهد، بعد از نماز عشا هفت (7) مرتبه سوره «والشمس»، و هفت (7) مرتبه سوره «واللیل»، و هفت (7) مرتبه سوره «قل یا أیّها الکافرون»، و هفت (7) مرتبه سوره «اخلاص»، و هفت (7) مرتبه «معوذتین» بخواند بعد از آن بگوید: «اللّهُمَّ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي فَرَجَاً وَمَخْرَجَاً» 📌 هفت (7) مرتبه، و بخوابد، در شب اوّل یا دوم یا سوم یا چهارم یا پنجم یا ششم مال بسیار می یابد و اگر نیابد، در خواندن یا در لباس او خللی هست؛ زیرا که دو شرط دعا: پاکی و پاک کردن لباس و بشره نیز هست.📌 و باید در این عمل جای خواب در خلوت باشد. و در نسخه مذکور بود که اگر خواهی بخوابی📌 زیر ران خود آینه بگذار و به پهلو بخواب در رخت، و 📌 هفتاد (70) بار سوره «اخلاص» را بخوان در حالتی که بر پهلو خوابیده باشی، بعد بخواب، پس به درستی که می بینی آنچه را می خواهی و آنچه را نیّت کرده و چاره کار تو را به تو می گویند. و الله أعلم بالصواب.فائدة: بزرگان گفته اند که: هر که تا سه شب متعاقب، سوره «واللیل»(1) و سوره «والشمس» هر یک را هفت (7) بار بخواند، 📌 و سی (30) مرتبه بگوید: « بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. تَبَارَكَ اللهُ رَبُّ العالَمِینَ، وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلَّا بِالله العَلِيِّ العَظِیمِ ». هر مراد که داشته باشد حاصل شود. و جمعیّت بسیار یابد إن شاء الله تعالی وعلیك بالتجربة. پیش کیّس و زیرک جمع ما بین روایات آسان است و ممکن است در یک عمل همه طرق متعدده را به عمل آورد.
ذکر بعد از نماز واجب برای قضاء حوائج بعد از نماز فریضه هزار مرتبه  استغفر الله  و صد مرتبه الحمد الله رب العالمین   بخواند البته مطلب برآید ان شاء الله   منبع : اسرار المقاصد ص 82      
آیاتی که حق پدرو مادر را ادا می نمایند در بحر الغرائب آورده اند روزی مردی نزد پیامبر صل الله علیه و آله آمد و عرض کرد یا رسول الله پدرو مادرم فدای تو باد . قرض بسیار دارم فرمود این آیات را بخوان و روز و عدد تعیین ننمود بعد از چند روز آن مرد دوباره آمد و استدعا کرد و گفت : یا رسول الله قرضم ادا شد از مال دنیا هیچ ندارم . فرمودند : بقرائت همین آیات قیام نما بعد از مدتی باز آمد و عرض کرد حبیب الله دشمن بسیار دارم و همسایه بدی دارم امر به مداومت همین آیات کریمه فرمودند روز بعد باز به خدمت رسول خدا آمد و گفت : از حکام و سلاطین می ترسم فرمود همین ایات را بخوان و از هیچ آفریده ای نترس و هر امر مشکلی که برایت پیش آمد و درآن حیران شدی شروع به خواندن این آیات کن تا خداوند به برکت این چند نام بزرگ مشکلات ترا برطرف گرداند . راوی می گوید حکمت چه بوده که پیامبر فقط دستور به قرائب این آیات فرمودند و به آیه دیگری اشاره نکردند بر ما معلوم نیست اهل حقیقت گویند که معانی پوشیده در این آیات بسیار است و شرح کامل این آیات در جواهر القرآن آمده است ایضا حضرت امام رضا علیه السلام فرموده اند : هر کس این آیات را بخواند و ثواب آن ها را به روح والدین خویش اهدا کند ایشان را هیچ حقی در گردن آن فرزندان نماند آیات این است : بِسْم اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْکِبْریاءَ فِی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رّبَ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْعَظَمَتُهُ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْفَضْلُ فی السَّمواتِ وَ الْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینِ وَ لَهُ النُّورِ فِی السَّمواتِ والْأرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمْ فَلِلهِ الْحَمْدُ رَبَّ السَّمواتِ وَ رَبَّ الْأرْضِ رَبَّ الْعالَمینَ وَ لَهُ الْمُلْکُ فِی السَّمواتِ وَ الْأرضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیم. منبع : چشمه رستگاری ص 426 و 427
برای برکت پیدا کردن پول : درکتاب شفاء الصدور به نقل از شیخ بهاء الدین ( شیخ بهایی ) آورده است برای آنکه کیسه پول تو دارای برکت شود هفت دانه جو را تهیه کرده و بر هر یک ۷۹۰ مرتبه فَتّاحٌ و رَزّاقٌ می خوانی سپس آن ها را در کیسه پول ( یا صندوق ) که برای مخارج زندگی از آن استفاده می شود ٬ قرار بده ٬ مقداری پول که عدد آن را نیز نمی دانی درون کیسه گذاشته و هر وقت خواستی از درون کیسه پول برداشت کنی بسم الله بگو و بردار و خرج کن و هر زمان که خواستی درون آن پول قرار دهی آنها را شمارش مکن این کیسه برای تو موجب برکت خواهد شد منبع : گلهای ارغوان ج ۱ ص ۲۵ رزق و روزی
برای روا شدن حاجت : شیخ بهایی می گوید : هر کس در شب جعمه این دعا را بر هر یک از ۴۱ دانه گندم بخواند و بعد از اتمام شدن بر پشت بام خانه گندم ها را بریزد تا پرندگان آن ها را بخورند بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ الرَّحْمَنِ‏ الرَّحِيمِ‏ لا إِلهَ‏ إِلَّا اللَّهُ‏ بِعَوْنِكَ‏ وَ قُدْرَتِكَ‏ لا إِلهَ‏ إِلَّا اللَّهُ بِحَقِّكَ‏ وَ حُرْمَتِكَ‏ لا إِلهَ‏ إِلَّا اللَّهُ فَرَجاً فَرِّجْنِی مِنْ‏ أَمْرِي‏ فَرَجاً وَ مَخْرَجاً رَبِّنا يَا أَرْحَمَ‏ الرَّاحِمِينَ منبع : منتخب الختوم ص ۴۵‏
دعا برای حاجت روایی در بعضی از کتب ادعیه بدون آن که این دعا را به شیخ بهایی نسبت دهند آمده است که دو رکعت نماز بخواند سپس استفغار کرده و 70 مرتبه بگوید : لا اِلهَ اِلاّ اللهُ بِحَقِّ حَقِّكَ لا اِلهَ اِلاّ اللهُ بِعِزَّتِكَ وَ قُدْرَتِكَ لا اِلهَ اِلاّ اللهُ فَرِّجْ بِرَحْمَتِكَ سپس حاجت خویش را طلب کند منبع : تحفة الرضویة ص 181 حاجات و مهمات
از جناب رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - منقول است که فرمودند که هر که هفت شب جمعه، هفت مرتبه این دعا را بخواند : « بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. إِلَهي بِحُرْمَةِ طه وَمَنْ تَلَاهَا، وَبِحُرْمَةِ يس وَمَنْ قَرَأَهَا، وَبِحُرْمَةِ كَعْبَةَ وَمَنْ بَنَاهَا، وَبِحُرْمَةِ الْعَصْرِ وَمَنْ صَلَّاهَا بَلِّغْ نَفْسِي إِلَى أُمْنَاهَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ». ، و صد بار صلوات بفرستد بر من، اللّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد البته و صد البته زود غنی گردد ان شاءالله اسدالله قزوينى، ص 113.
از مولانا ابوطالب منقول است که از جهت غنا و ثروت و توانگری و توسعه در معیشت، در شب جمعه، دو رکعت نماز کند، و 📌 اگر با غسل باشد بهتر است، و در هر رکعت حمد یک بار، و سوره «الم نشرح» 📌 هفت بار، 📌 و 11 مرتبه آیه ﴿أَمْ عِنْدَهُمْ خَزَائِنُ رَحْمَةِ رَبِّكَ الْعَزِيزِ الْوَهَّابِ * أَمْ لَهُمْ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَينَهُمَا فَلْيرْتَقُوا فِي الْأَسْبَابِ﴾ 📌 یازده بار بخواند. 📌 و چون سلام دهد 📌 هزار مرتبه بگوید: «یا وهّاب» یا «الوهّاب» سپس به سجده رفته و حاجت خود را با نهایت خلوص و خشوع از خدا بخواهد و بعد از آن مطلب را از حق سبحانه و تعالی مسألت نماید که جناب واهب العطایا، وهّاب البرایا، گنجی از گنجهای رحمت خود و خزینه ای از خزائن رحمت خود به او عطا خواهد فرمود، و توسعه در امر او پدید خواهد آمد. و این از اسرار اعمال حصول توانگری است. ان شاء الله
گفته اند: شب جمعه، ابتدا دو رکعت نماز حاجت بخوانید بعد از دو رکعت نماز در سجده، 📌 صد و پنجاه (150) بار بگوید: « یَا فَتّاحُ » کما هی امور از برای او ظاهر شود، و نیک بداند. ان شاءالله