eitaa logo
ختوم و اذکار مجرب
154 دنبال‌کننده
262 عکس
72 ویدیو
55 فایل
انواع دعاها و ختوم مجرب دعاهای ازدواج رزق ثروت حاجت شفای بیمار ذکر کانال مختص انواع ختوم و اذکار مجرب @shabejomeh کانال مختص نمازهای حاجت و رزق و روزی و توسل @hajatha کانال مختص دعاهای رزق و روزی و ثروت @doaservat
مشاهده در ایتا
دانلود
آیه جهت این که اگر می خواهید خواسته تان رد نشود . چون کسی به کسی حاجتی داشته باشد و خواهد که حاجتش روا شود 📌 این آیه را 📌 بر دست راست خود 📌 سه مرتبه بخواند و 📌 دست بهم آورد . چون پیش آن شخص رود و در برابر او دست خود را باز کند مقصودش حاصل گردد . ان شاءالله وَیْلٌ لِّکُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ ﴿7﴾ یَسْمَعُ آیَاتِ اللَّهِ تُتْلَى عَلَیْهِ ثُمَّ یُصِرُّ مُسْتَکْبِرًا کَأَن لَّمْ یَسْمَعْهَا فَبَشِّرْهُ بِعَذَابٍ أَلِیمٍ ﴿8﴾ وَإِذَا عَلِمَ مِنْ آیَاتِنَا شَیْئًا اتَّخَذَهَا هُزُوًا أُوْلَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ
ختم «یَا قَاهِرَ الْعَدُوِّ» اشاره از خواجه نصیر طوسی - علیه الرحمه - منقول است که از برای مطالب عظیمه و دفع عدو اگر این بیت را یک صد (100) مرتبه بخواند، بی شک حاجت روامی شود و مهمّات ساخته شود. و فرمود که بسیاری از بزرگان به این بیت مداومت نموده اند و به مقصود رسیده اند: «یَا قَاهِرَ الْعَدُوِّ، یَا وَالِيَ الوَلِيِّ، یَا مَظْهَرَ العَجَائِبِ یَا مُرْتَضَی عَلِيّ ». و در نسخه ای به نظر رسید که این از خطّ شریف علّامه حلّی و از خطّ میر محمّد باقر - أعلی الله مقامه - نقل شده که اگر کسی صد و یازده (111) بار بی کم و زیاد بگوید: «یَا قَاهِرَ الْعَدُوِّ» فوراً تأثیر می بخشد.
برخی از بزرگان دین و مشایخ شیعه فرموده اند که از برای حصول مطالب و وصول به رغائب، هفتاد و یک (71) مرتبه این دعا را بخوانند که عجایب مشاهده می شود. و گفته اند که مکرّر تجربه شده که اگر شب خوانده شود، روز اثر اجابت ظاهر می شود و بالعکس. دعا این است: «بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. یَا حَيُّ یَا قَیُّومُ، یَا حَلِیمُ یَوْمَ لَا یَنْفَعُ مالٌ و لا بَنُونَ إِلَّا مَنْ أَتَی اللهَ بقلبٍ سلیمٍ، وَأُزْلِفَتِ الجَنَّةُ لِلْمُتَّقِینَ غَیْرَ بَعِیدٍ ».
دعا از برای قضای حوایج به نقل از شیخ بهایی رحمه الله این دعا را هفتاد (70) بار به اعتقاد صادق و صدق حال و با سایر شرایط دعا بخوانند. شیخ بهایی - رحمه الله - می فرماید: اگر حاجت او روا نشود، در قیامت با من مخاصمه کند. و فرمود: اگر به نیّت شفا یافتن بیمار در نزد بیمار، هفتاد بار بخواند، در حالتی که در سجده باشد، از جمله مجرّبات باشد مگر آنکه اجل مریض حتمی باشد. دعا این است: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ بِعِزَّتِكَ وَقُدْرَتِكَ، لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ بِحَقِّ حَقِّكَ وَحُرْمَتِكَ، لَا إِلهَ إِلَّا اللهُ فَرِّجْ بِرَحْمَتِكَ ».
توسّل به جناب سیّد الشهدا علیه السلام(2) در روایات متعدّده و احادیث صحیحه منقول است که اگر کسی به جهت قضای حوایج و انجاح مطالب، متوسّل به سیّد الشهدا - صلوات الله وسلامه علیه - شود، و صد و بیست و هشت (128) مرتبه بگوید: إِلهِي بِحَقِّ الحُسَیْنِ وَ أَخِیهِ ، وَ جَدِّهِ وَ أَبِیهِ ، وَ أُمِّهِ وَ بَنِیهِ ، وَ شِیعَتِهِ وَ مَوالِیهِ ، وَ مَرْقَدِهِ وَ زَائِریهِ ، وَ سُکّانِهِ وُ مُجاوِریهِ ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ أَخْرِجْنِي مِنَ الهَمِّ الَّذِي أَنَا فِیهِ وَ مِنَ الغَمِّ الَّذِي أَنَا فِیهِ بِرَحْمَتِكَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ ». البته مهمِّ او کفایت می شود ، و آن حاجت از برکت آن بزرگوار برآورده می شود، و همّ و غمّ آن برطرف می گردد. اللّهُمَّ الْعَنْ عَلَی قَاتِلِیه وَظَالِمیِهِ أَبَدَ الآبِدِینَ وَالْعَنْهُمْ لَعْناًوَبِیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذَابَاً أَلِیماً، اللّهُمَّ الْعَنْ بَنِي أُمَیَّةَ قَاطِبَةً. و اگر با وضو در مسجد و با حضور قلب خوانده شود اقوی خواهد بود.
منقول است که چون با تربت حضرت امام حسین - علیه السلام - بر کاسه چینی نوسید: « بِسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. بِسْمِ الله الشَّافِي، بِسْمِ الله الْكَافِي، بِسْمِ الله المُعَافِي، بِسْمِ الله الَّذِي لَا يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ وَنُنَزِّلُ مِنْ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ » و به گلاب یا آب بشوید، و به مریض دهد، شفا یابد بإذن الله. اسدالله قزوینی، ص 12
ایضاً به جهت قضاء حاجات هفتاد و هفت (77) بار بخواند که مجرّب است: «إِلَهي بِحُرْمَةِ الْحُسَيْنِ وَأَخِيهِ، وَجَدِّهِ وَأَبِيهِ، وَأُمِّهِ وَبَنِيهِ، نَجِّنِي مِنَ الْغَمِّ الَّذِي أَنَا فِيهِ ». اسدالله قزوینی، ص 39.
این دعا را چهل و یک (41) بار از برای حاجات بخوانند البته حاجت روا می شود: « إلهي أَنْتَ الْکَرِیمُ الوَهّابُ ذُو الطَّوْلِ، أَغِثْنِي بِوَحْدَانِیَّتِكَ یَا أَرْحَمَ الراحِمِینَ ».
جهت کلّ حوایج و همه امور، صد (100) نوبت این دعا را بخوانند إن شاء الله کفایت می شود. و ادّعای تجربه در آن کرده اند. و وصیّت نموده اند که البته از نااهلان و ناقابلان مخفی بدارید، و شمشیر بُرنده به دست مست ندهید. و باید 📌 قبل از دعا ده (10) مرتبه صلوات فرستاد اللَّهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد و دعا این است: « اللّهُمَّ لَا سَهْلَ إِلَّا مَا جَعَلْتَهُ سَهْلاً، وَأَنْتَ تَجْعَلُ الحُزْنَ إذا شِئْتَ سَهْلاً، سَهِّلْ لَنَا أُمُورَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ یَا مُسَهِّلُ یَا سَلِیمُ یَا فَرْدُ یَا قَدِیمُ بِرَحْمَتِكَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ و بعد از فراغ، حاجت را به خداوند قاضی الحاجات عرض کنند.
ختم «مَا شَاءَ اللهُ» بیست و هفتم: به سند صحیح از صادق - علیه السلام - مروی است که فرمود: عجب دارم از کسی که اراده مال و متاع دنیا داشته باشد چرا پناه نمی برد به این کلمه مبارکه: ﴿ مَا شَاءَ اللهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِالله ﴾ و گفته اند که: هر که در یک مجلس، هزار (1000) مرتبه بگوید، توفیق حج یابد و غنی گردد
دَه وقف به این طریق است: اوّل: ﴿اللهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ﴾. دوم: ﴿الْحَيّ الْقَيومُ﴾. سوم: ﴿لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ﴾. چهارم: ﴿لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ﴾. پنجم: ﴿مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ 📌در میان دو عین ﴿يَشْفَعُ عِنْدَهُ﴾ آن مهم را به خاطر گذراند عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ﴾. ششم: ﴿يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ﴾. هفتم: ﴿وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ﴾. هشتم. ﴿وَسِعَ كُرْسِيهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ﴾. نهم: ﴿وَلَا يَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا ﴾. دهم: ﴿وَهُوَ الْعَلِي الْعَظِيمُ ﴾. ختم آیة الکرسی منقول از امیرالمؤمنین علیه السلام تتمیم: از امیرالمؤمنین - علیه السلام - مروی است که هر که را مهمّی پیش آید و در آن عاجز باشد، باید کند به نیّت آن مهم، و آیة الکرسى را بخواند به طریق دَه وقف مذکور و در میان دو عین ﴿يَشْفَعُ عِنْدَهُ﴾ آن مهم را به خاطر گذراند إن شاء الله آن مهم به موجب دلخواه برآید. و هر دعا که در آن وقت کند مستجاب شود. و گفته اند که این عمل از جمله مجرّبات است. ان شاءالله قاعده وقف به این طریق است که ابتدا از انگشت کوچک یُمنی کند و به هر وقفی انگشتی را عقد کند و ختم به انگشت ابهام یُسری کند. و در میان دو عین ﴿يَشْفَعُ عِنْدَهُ﴾ هر چه خواهد از عمل خیر طلب کند. و در میان دو میم ﴿يَعْلَمُ مَا بَينَ أَيدِيهِمْ﴾(1) آنچه از مقوله دفع شر باشد طلب نماید. و چون دَه وقف تمام شود، 📌 سه (3) مرتبه سوره «ألم نشرح»، بسم الله الرحمن الرحیم أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ 1 وَوَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ 2 الَّذِي أَنقَضَ ظَهْرَكَ 3 وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ 4 فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا 5 إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا 6 فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ 7 وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ و📌 سه (3) مرتبه سوره «قل هو الله أحد» را بخواند، بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾ 📌 و سه (3) بار صلوات بفرستد، اللَّهُمَّ صَلِّ علی محمد و آل محمد 📌 و سر به سوی آسمان کند و بدمد و بعد حاجت بخواهد. و بعد دَه (10) مرتبه سوره «حمد» را بخواند و بعد اتمام هر یک حمد، یک انگشتی از انگشتان معقوده وا کند، و 📌 در فتح نمودن انگشتان📌 ابتدا از انگشت ابهام دست چپ نماید تا انگشت خنصر دست راست که ابتدای عقد از او بود. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿۴﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿۵﴾ اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ ﴿۶﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ ﴿۷﴾ و بعد از فتح همه اصابع، نظر به طرف سما کند و بدمد و حاجت خود را بخواهد.
علما فرموده اند که: دو رکعت یا بیشتر نماز حاجت به جا آورد، در بعضی از نسخه ها گفته شده در شب شنبه و بعد این دعا را بخوانند، و بعد سر به سجده گذارند، و حاجت را از قاضی الحاجات بخواهد که إن شاء الله تعالی مستجاب است: « يَا مَنْ عَفَى مِنَ السَّيِّئَاتِ فَلَمْ يُجَازيهَا، اِرْحَمْ عَبْدَكَ يَا اللهُ نَفْسِي نَفْسِي، اِرْحَمْ عَبْدَكَ يَا سَيِّدَاهُ عَبْدُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ أيَا رَبَّاهُ أَيْ إِلَهِي بِكَيْنُونِيَّتِكَ أَيْ أَمَلاهُ أَيْ رَجَايَاهُ أَيْ غِيَاثَاهُ أَيْ مُنْتَهَى رَغْبَتَاهُ أَيْ مُجْرِي الدَّمِ فِي عُرُوقِي عَبْدُكَ عَبْدُكَ بَيْنَ يَدَيْكَ أَيْ سَيِّدِي أَيْ مَالِكَ عَبْدِهِ، هَذَا عَبْدُكَ يَا سَيِّدَاهُ يَا أَمَلاهُ يَا مَالِكَاهُ أَيَا هُوَ أَيَا هُوَ يَا رَبَّاهُ يَا رَبَّاهُ يَا رَبَّاهُ، عَبْدُكَ عَبْدُكَ لَا حِيْلَةَ لِي وَلَا غِنَى بِي عَنْ نَفْسِي، لَا أَسْتَطِيعُ لَهَا ضَرّاً وَلَا نَفْعَاً، وَلَا أَجِدُ مَنْ أُصَانِعَهُ اِنْقَطَعَتْ أَسْبَابُ الْخَدَائِعِ عَنِّي، وَاضْمَحَلَّ عَنِّي كُلُّ بَاطِلٍ، وَأَفْرَدَنِي الدَّهْرُ إِلَيْكَ، فَقُمْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ هَذَا المَقَامَ يَا إِلَهِي، بِعِلْمِكَ كَانَ هَذَا كُلَّه، فَكَيْفَ أَنْتَ صَانِعٌ بِي لَيْتَ شِعْرِي وَلَا أَشْعُرُ كَيْفَ تَقُولُ لِدُعَائِي أَ تَقُولُ نَعَمْ؟ أَوْ تَقُولُ لَا؟ فَإِنْ قُلْتَ: لَا، فَيَا وَيْلي يَا وَيْلي يَا وَيْلي، وَيَا عَوْلِي يَا عَوْلِي يَا عَوْلِي، يَا شِقْوَتِي يَا شِقْوَتِي يَا شِقْوَتِي يَا ذُلِّي يَا ذُلِّي يَا ذُلِّي إِلَى مَنْ وَمِمَّن أَوْ عِنْدَ مَنْ أَوْ كَيْفَ أَوْ لِمَاذَا أَوْ إِلَى أَيِّ شَيْءٍ أَلْجَأُ وَمَنْ أَرْجُو وَمَنْ يَجُودُ (یَعُودُ) عَلَيَّ بِفَضْلِهِ حِيْنَ تَرْفَضُنِي يَا وَاسِعَ المَغْفِرَةِ. وَ إِنْ قُلْتَ: نَعَمْ، كَمَا أَظُنُّ بِكَ وَالرَّجَاءُ لَكَ، فَطُوبَى لِي أَنَا السَّعِيدُ، طُوبَى لِي أَنَا التَّقِيُّ الغَنِّيُ، طُوبَى لِي وَأَنَا المَرْحُومُ أَيْ مُتَرَحِّمُ أَيْ مُتَرَئِّفُ أَيْ مُتَعَطِّفُ أَيْ مُتَمَلِّكُ أَيْ مُتَجَبِّرُ أَيْ مُتَسَلِّطُ لَا عَمَلَ لِي أَبْلُغُ بِهِ نَجَاحَ حَاجَتِي وَأَنَا أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَنْشَأْتَهُ مِنْ كُلِّكَ، فَاسْتَقَرَّ فِي عَيْنِكَ أَبَداً، فَلَا يَخْرُجُ مِنْكَ إِلَى شَيْ ءٍ سِوَاكَ، أَسْأَلُكَ بِهِ هُوَ ثُمَّ لَمْ تَلْفَظْ بِهِ وَلَا يُلْفَظْ بِهِ أَبَدَاً أَبَدَاً أَبَدَاً وَبِهِ وَبِكَ لَا شَيْءَ لِي غَيْرَ هَذَا وَلَا أَجِدُ أَحَدَاً أَنْفَعَ لِي مِنْكَ أَيْ كَبِيرٌ أَيْ عَلِيُّ أَيْ مَنْ عَرَّفَنِي نَفْسَهُ أَيْ مَنْ أَمَرَنِي بِطَاعَتِهِ أَيَا مَنْ نَهَانِي عَنْ مَعْصِيَتِهِ أَيْ مَنْ أَعْطَانِي مَسْأَلَتِي أَيْ مَدْعُوُّ أَيْ مَسْؤُولُ أَيْ مَطْلُوبَاً إِلَيْهِ، إِلَهِي رَفَضْتُ وَصِيَّتَكَ وَلَمْ أُطِعْكَ فَلَوْ أَطَعْتُكَ لَكَفَيْتَنِي مَا قُمْتُ إِلَيْكَ فِيهِ قَبْلَ أَنْ أَقُومَ وَأَنَا مَعَ مَعْصِيَتِي لَكَ رَاجٍ فَلَا تَحُلْ بَيْنِي وَبَيْنَ مَا رَجَوْتُ وَارْدُدْ يَدَي عَلَيَّ مِلْأَ خَيْرِكَ وَفَضْلِكَ وَبِرِّكَ وَعَافِيَّتِكَ وَمَغْفِرَتِكَ وَرِضْوَانِكَ بِحَقِّكَ يَا سَيِّدِي ». و بعد سر به سجده گذارند، و حاجت را از قاضی الحاجات بخواهد که إن شاء الله تعالی مستجاب است حقیر می گوید: اگر این دعا را اهل معرفت بخواند و به مضامین عالیه او دل بدهد، تمنیّات و آرزوهای او فوراً و عاجلاً من غیر تراخ و مهلة در کنارش گذاشته شود، و یقیناً و جزماً مراد او حاصل است، و چشم دلش روشن می شود. و نعم ما قال: بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه *** که از پای خمت یک سر به حوض کوثر اندازیم و به حقّ این دعا با دنیا و ما فیها برابر است، و عقول فحول از آن متحیّر است. صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِي اللَّهُمَ‏ صَلِ‏ عَلَى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ‏ وَ عَلَى‏ أَهْلِ‏ بَيْتِهِ‏ و ... الّلهُمَ اُنْشِدُکَ بِدمِ المظلُوم اِقضِ حاجَتی خدایا به حق فاطمه زهرا سلام الله علیها و به حق مهربانی ات بر بندگانت اجابت کن دعای هر گرفتاری را که جز تو اجابت کننده ای نمی بیند آمینَ یا رب العالمین