eitaa logo
🌹 شبنم 🌹
376 دنبال‌کننده
39.4هزار عکس
28.3هزار ویدیو
359 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از آشنایان خوابِ شهیـد احمد پلارک رو دید. وقتی ازش تقاضای شفاعت کرد،شهید پلارک بهش‌ گفت: من نمی‌تونم شما رو شفاعت کنم...فقط وقتی می‌تونم شما رو شفاعت کنم که نماز بخوانید و به آن توجه کنید،همچنین زبان‌تان را نگه دارید در غیر این صورت هیچ‌کاری از من بر نمیاد... شادی ارواح طیبه شهداء اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِل فَرَجَهُم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @shabnamshabna
🦋 اخلاق در خانواده به روایت امام رضا(ع) 💠 «فرزندت را نزن بلکه با او قهر کن، البته زمان قهر کردن را طولاني نکن.»* 🔰 این حدیث را امام خطاب به کسی گفته بود که از آزارهاي فرزندش به تنگ آمده بود و قصد تنبیه بدنی او را داشت. امام ضمن این‌که او را از تنبیه بدنی نهی می‌‌نمايد، راه‌كار درست و هنرمندانه «ترك گفت‌وگو» را معرفي مي‌كند؛ قهري كوتاه. با شيوه تنبیه بدنی، بيش از آن‌که جسم كودك آسيب ببيند، روحش آزرده و حقير مي‌شود. كودكي كه كتك مي‌خورد، مي‌آموزد كه كتك بزند، پرخاشگر باشد و به زبان زور سخن بگويد؛ درحالی‌که تجربه نشان داده است که قطع كوتاه‌مدت معاشرت با کودک، در تغییر رفتار ناراست او بسيار تأثيرگذارتر است؛ چراکه در نگاه کودک، قهر از سوي والدين، به‌معنای قطع شاهرگ ارتباطی با جهان است. (والدين همه دنياي كودك هستند.) 📌 بحارالانوار، ج 23، ص 114. 🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃 🌐 @shabnamshabna
با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند... 🔹حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل بيت(ع) را تبریک عرض می‌نماییم🌸🌸 🆔 @shabnamshabna
هدایت شده از ثامن مازندران
21.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعترافات بی نظیر ! 🔹️شبکه تلویزیونی iran US -2020TV (به تازگی) از زبان اندیشمند ایرانی مقیم ؛ آنچنان تحلیلی درباره آیت الله خامنه ای ارائه میده که قطعاً‌ از شنیدنش حیرت می کنید!!! [دوستان لطفاً دقیق تا آخر این گفتگوی ویدئویی را ببینید] تا در جریانِ دیدگاهی که در حالِ گسترش بینِ ایرانیانِ تحصیلکرده و مستقل مقیمِ خارج است، قرار بگیرید!!!
هدایت شده از ثامن مازندران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 کیفیت بالای پیام‌رسان‌های داخلی در کوبا 🍃🌹🍃 🔸معاون دانش‌بنیان رئیسی که در اجلاس سران گروه ۷۷ به سر می‌برد، با انتشار ویدیویی در صفحه ویراستی خود از کیفیت تماس تصویری پیام‌رسان‌های داخلی حتی در کشور کوبا که زیرساخت اینترنتی ضعیفی دارد، تشکر کرد. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
هدایت شده از ثامن مازندران
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 قصه خون 🍃🌹🍃 🔹کلیپ «زوم بی‌نهایت» روایتی از آنچه در روزهای اغتشاشات ۱۴۰۱ بر سر این سرزمین آمد. 🔘این کانال یک اتاق تحلیلی و تبیینی است : 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/majmaehadianbasir
شیعه (معتقد) گناه‌کار بهتر است، یا منافق (مخالف) درست‌کار؟! بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین. شهادت حضرت امام رضا علیه السلام تسلیت باد. اهل قبله (مسلمانان) در یک تقسیم‌بندی کلی، دو گروه، و هر گروهی، دو دسته‌اند: ۱. شیعه (کسی که به ولایت اهل‌بیت ع اعتقاد دارد): - درست‌کار - گناه‌کار ۲. مخالفِ [متعصب و ناصبی] - درست‌کار - گناه‌کار که در مجموع، چهار دسته می‌شوند. در این میان، شفاعت اهل‌بیت علیهم السلام شامل شیعیان گناه‌کار خواهد بود؛ به این حدیث توجه بفرمایید: أَنَّ رَجُلاً مِنَ اَلْمُنَافِقِينَ قَالَ لِأَبِي اَلْحَسَنِ اَلثَّانِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ: إِنَّ مِنْ شِيعَتِكُمْ قَوْماً يَشْرَبُونَ اَلْخَمْرَ عَلَى اَلطَّرِيقِ. فَقَالَ: اَلْحَمْدُ لِلهِ اَلَّذِي جَعَلَهُمْ عَلَى اَلطَّرِيقِ، فَلاَ يَزِيغُونَ عَنْهُ. وَاعْتَرَضَهُ آخَرُ فَقَالَ: إِنَّ مِنْ شِيعَتِكَ مَنْ يَشْرَبُ اَلنَّبِيذَ. فَقَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: قَدْ كَانَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اَللهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ يَشْرَبُونَ اَلنَّبِيذَ. فَقَالَ اَلرَّجُلُ: مَا أَعْنِي مَاءَ اَلْعَسَلِ، وَإِنَّمَا أَعْنِي اَلْخَمْرَ. قَالَ: فَعَرِقَ وَجْهُهُ ثُمَّ قَالَ: اَللهُ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَجْمَعَ فِي قَلْبِ اَلْمُؤْمِنِ بَيْنَ رَسِيسِ اَلْخَمْرِ وَحُبِّنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ. ثُمَّ صَبَرَ هُنَيْئَةً وَقَالَ: فَإِنْ فَعَلَهَا اَلْمَنْكُوبُ مِنْهُمْ فَإِنَّهُ يَجِدُ رَبّاً رَءُوفاً وَنَبِيّاً عَطُوفاً وَإِمَاماً لَهُ عَلَى اَلْحَوْضِ عَرُوفاً وَسَادَةً لَهُ بِالشَّفَاعَةِ وُقُوفاً وَتَجِدُ أَنْتَ رُوحَكَ فِي بَرَهُوتَ مَلُوفاً. مردى از منافقين به حضرت امام رضا ع گفت: بعضى از شيعيان شما در راه (در سفر) شراب می‌خورند. فرمود: خدا را شکر كه آنها را در راه قرار داده و منحرف نیستند. [امام از کلمه‌ی در راه، استفاده کرده، آن را راه راست هدایت معنا کرد] فرد ديگرى تکرار کرد: آقا! بعضى از شيعيان شما نبيذ می‌آشامند. فرمود: اصحاب پيامبر ص نيز نبيذ مى‌آشاميدند. آن مرد گفت: منظورم شربت عسل نبود؛ منظورم شراب بود. [سؤال کننده می‌گوید]: عرقی بر پیشانی امام نشست، لحظه‌ای درنگ کرد، سپس فرمود: خدا گرامی‌تر از آن است كه بین علاقه به شراب‌خواری و محبت ما خانواده را در قلب مؤمنی جمع کند. آنگاه بعد از مختصرى سکوت، ادامه داد: [در عین‌حال] اگر يك فلک‌زده‌ای هم از آنها چنين كارى بكند، می‌یابد (مواجه می‌شود در قیامت با) پروردگارى رءوف و مهربان، و پيامبرى عطوف و دلسوز، و امامى كه در حوض كوثر با مشخصات او را مى‌شناسد، و سرورانى كه در انتظار شفاعت کردنش ايستاده‌اند؛ اما تو روح خود را در برهوت طعمه آتشى خواهى يافت. منبع: بحارالانوار، ج۲۷، ص۳۱۴ [تتمه‌ی کتاب امامت، ابواب آنچه به مسأله‌ی وفات امامان مربوط است، باب۹ پیرامون شفیع بودن اهل‌بیت در حق خلق الله] خداوند به برکت ولایت و محبت اهل‌بیت علیهم السلام همه‌ی ما را از لغزش و گناه مصون و محفوظ بدارد؛ الهی آمین. والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته علی‌رضا احمدی دهبالایی (ایلامی) شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ صفر ۱۴۴۵ @shabnamshabna
مناظره‌ی خواندنی شیخ مفید با عمر بن خطاب بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین پیشاپیش، ۱ ربیع‌الاول، سالروز هجرت مبارک نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله مبارک باد آیه‌ی ۴۰ سوره‌ی مبارکه‌ی توبه به داستان هجرت حضرت رسول صلی الله علیه وآله و همراهی ابوبکر با ایشان اشاره کرده است. علّامه‌ی طبرسی در كتاب الاحتجاج، و ابوالفتح كراجكی در كنزالفوائد، از شیخ ابوعلی‌ حسن‌ بن‌ محمد رِقّی، و او از شیخ مفید نقل کرده‌اند که فرمود: شبی در خواب دیدم جمعیّتی دور مردی حلقه زده‌اند، پرسیدم كیست؟ گفتند: «عمربن خطّاب» است. جلو رفته، سخنانش را قطع كرده، پرسیدم: - بگو دلیل برتری ابوبكر، در آیه‌ی غار (توبه، ۴۰) چیست؟! - شش نكته‌ در این آیه وجود دارد که بیانگر فضیلت ابوبكر است: ۱. خداوند از پیامبر ص یاد كرده، و ابوبكر را دومین نفر قرار داده: ثانِیَ اثْنَیْن. ۲. آن‌دو (پیامبر ص و ابوبكر) را كنار هم، در یک‌جا یاد كرده‌،‌ که حاکی از پیوند آن‌دو است: اِذْ هُما فِی الْغارِ. ۳. ابوبكر را به عنوان همراه پیامبر ص یاد نموده كه حاكی از درجه‌ی بالای اوست: اِذْ یقول لِصاحِبِهِ. ۴. پیامبر ص ابوبكر را دلداری داده، فرموده: لَا تَحْزَنْ؛ غمگین نباش. ۵. پیامبر ص به او خبر داده خداوند همراه (یاور و مدافع) [هردوی ما] است: اِنَّ اللهَ مَعَنا. ۶. محل نزول سكینه، ابوبكر است، زیرا پیامبر ص همیشه دارای آرامش بود و نیازی به فرود آمدن آرامش نداشت: فَاَنْزَلَ اللهُ سَكِینَتَهُ عَلَیْهِ. - خوب حقّ رفاقت با ابوبكر را ادا كردی،‌ ولی به یاری خدا همه‌ی شش نکته‌ات را پاسخ می‌دهم؛ پس خوب گوش کن: ۱. دومین نفر قرار دادن ابوبكر دلیل فضیلت او نیست؛ زیرا مؤمن با مؤمن، و مؤمن با كافر، در یک‌جا قرار می‌گیرند، وقتی كه انسان بخواهد یكی از آن‌ها را ذكر كند می‌‌گوید دوّمین آن دو: ثانی اثنین. ۲. ذكر پیامبر ‌ص و ابوبكر در كنار هم نیز دلالتی بر فضیلت ابوبكر ندارد، زیرا چنان‌كه گفتیم، در یک‌جا جمع شدن، دلیل بر خوبی نیست، چه‌بسا مؤمن و كافر در یک‌جا جمع می‌شوند؛ در مسجد پیامبر ‌ص كه شرافتش از غار ثور بیشتر است، مؤمن و منافق و ... می‌آمدند و كنار هم تجمع می‌كردند؛ آیه‌ی ۳۶ و ۳۷ معارج می‌فرماید: «فَمالِ الَّذِینَّ كَفَروُا قِبَلَكَ مُهْطِعِینَ ، عَنِ الْیَمِینِ وَ عَنِ الشِّمالِ عِزِینَ ؛ این كافران را چه می‌شود كه با سرعت نزد تو می‌آیند، ‌از راست و چپ، گروه گروه.» نیز در كشتی نوح‌ ع، هم پیغمبر بود، هم شیطان و حیوانات! پس اجتماع در یک مكان،‌ دالّ بر فضیلت نیست. ۳. اما در مورد مصاحبت، این نیز دلیل فضیلت نیست، زیرا مصاحب به معنی همراه است، و چه‌بسا كافر با مؤمنی همراه باشد، چنانکه در آیه‌ی ۳۷ کهف داریم: «قالَ لَهُ صاحِبُهُ وَهُوَ یُحاوِرُهُ اَكَفَرْتَ بِالَّذِی خَلَقَكَ مِنْ تُرابٍ ؛ دوستِ مؤمن او که گرم گفتگو با او بود، گفت: آیا به خدائی كه تو را از خاك آفریده كافر شدی؟!» ۴. سخن پیامبر ص به ابوبکر که فرمود: «لاتَحْزَنْ ؛ محزون مباش» دلیل خطای او است نه فضیلت،‌ زیرا حزن ابوبكر، یا اطاعت بود یا گناه، اگر اطاعت بود، پیامبر ص از آن نهی نمی‌كرد، پس ... ۵. منظور از معیت در «اِنَّ الله مَعَنا؛ خدا با ماست» هم شخص پیامبر‌ ص به تنهایی می‌باشد نه هردوی آنها؛ پیامبر ص از خودش تعبیر به جمع کرده،‌ چنانكه خدا از خود با لفظ جمع یاد كرده: «اِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَاِنّا لَهُ لَحافِظُونَ ؛ ما قرآن را فرو فرستادیم، و ما قطعاً آن را نگهبانیم.» حجر،۹. ۶. اما این ‌كه گفتی سكینه و آرامش بر ابوبكر نازل شده نه پیامبر ص، با سیاق آیه مخالف است؛ زیرا سكینه بر کسی نازل شد كه طبق قسمت آخر آیه، لشكر نامرئی خدا به یاری او شتافته (پیامبر ص)؛ اگر بگویی هر دو (سكینه و یاری لشكر نامرئی) برای ابوبكر بوده، باید پیامبر‌ ص را در این ‌جا از نبوّت خارج سازی!؛ پس آرامش بر پیامبر ص فرود آمد. اگر ابوبکر هم در نزول سکینه شریک بود، خداوند صریحاً می‌فرمود، چنان‌که در آیه‌ی ۲۶ فتح می‌خوانیم: «فَاَنْزَل اللهُ سَكِینَتَهُ عَلَی رَسُولِهِ وَ عَلَی الْمُؤمِنِینَ ؛ خداوند آرامش خود را بر رسولش و بر مؤمنان فرو فرستاد.» بنابراین اگر به این آیه برای رفیقت استدلال نكنی بهتر است. شیخ مفید گوید: عمر دیگر نتوانست پاسخ مرا بدهد، و مردم از دورش پراكنده شدند، و من از خواب بیدار شدم. «احتجاج طبرسی، ج۲، ص۳۲۹» والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته علی‌رضا احمدی دهبالایی (ایلامی) شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ صفر ۱۴۴۵ @shabnamshabna
سخنی نو در باب مبدء تاریخ اسلام بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین. حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز تاریخ بشر، همواره مورد توجه بوده و در این میان، برخی حوادث، به دلیل اهمیت فراوانی که داشته‌اند، به عنوان مبدء تاریخ و شمارش سال و ماه و ایام تعیین گردیده‌اند. از جمله حوادث پراهمیتِ از این دست، می‌توان به «انهدام سپاه ابرهه» یا «مبعث حضرت رسول اکرم ص» اشاره کرد که هرکدام، در یک مقطع زمانی کوتاه، مبدء گاه‌شماری بوده‌اند. مثلاً می‌گویند: - ولادت حضرت علی ع سال ۳۰ عامل‌الفیل بوده. - ولادت حضرت زهرا س سال ۵ بعثت بوده. و ... تا اینکه بلأخره هجرت تاریخ‌ساز پیامبر ص توسط شخص ایشان به عنوان مبدء تاریخ اسلام تعیین گردید و امروزه، دو تاریخ هجری قمری و هجری شمسی بر همین اساس استوار هستند. و اما جریان هجرت، خود، چهار مرحله دارد: ۱. خروج حضرت رسول ص از منزل و شهر مکه: که این، در شب اول ربیع اتفاق افتاده و امیرالمؤمنین ع در رختخواب ایشان خوابید و این ایثار، در آیه‌ی شریفه‌ی ۲۰۷ بقره که در شأن آن نازل شد، مورد تجلیل خداوند قرار گرفت. ۲. خروج حضرت رسول ص از غار ثور: که این، سه شبانه روز پس از ورود به غار ثور، در چهارم ربیع اتفاق افتاده و پیامبر ص در راه عزیمت به غار، «ابوبکر» را دید و به ناچار او را با خود همراه ساخت. نامبرده به دلیل ترس شدید از گرفتار شدن به دست مشرکانی که بر جان حضرت هم‌قسم شده بودند، مورد سرزنش خداوند قرار گرفت و آیه‌ی شریفه‌ی ۴۰ توبه در این باره نازل شد. ۳. ورود پیامبر ص به دهکده‌ی قبا: که این، در دوازدهم ربیع اتفاق افتاد و حضرت در این دهکده، چند روزی منتظر امیرالمؤمنین ع ماند. اما ابوبکر، این انتظار را تاب نیاورد و با اینکه نه کسی در مدینه منتظر او بود و نه او عجله‌ای برای رسیدن به مدینه داشت، عملاً از همراهی با پیامبر ص انصراف و استعفا داده، به سوی مدینه رهسپار شد. ۴. ورود حضرت به شهر مدینه که حضرت علی ع و حضرت فاطمه س ایشان را همراهی می‌کردند. ملاحظه می‌شود آنچه که مبدء تاریخ اسلام قرار گرفته است، مرحله‌ی اولِ جریان هجرت است؛ یعنی آن مرحله‌ای که حضرت امیرالمؤمنین ع آن جان‌فشانی بزرگ را برای حفظ جان عزیز پیامبر ص و حفظ اسلام انجام داده است (لیلةالمبیت)؛ و از این بابت، هجرت نبوی ص، یک عید بزرگ و یک افتخار ماندگار برای سیدالأوصیاء امیرالمؤمنین علی علیه السلام و شیعیان و محبان سعادتمند آن‌حضرت به حساب می‌آید. شیخ عباس قمی در مفاتیح‌الجنان فرموده، روزه‌ی روز اول ربیع‌المولود، به شکرانه‌ی سلامتی حضرت نبی ص و حضرت وصی ع مستحب است. والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته علی‌رضا احمدی دهبالایی (ایلامی) شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ؛ ۳۰ صفر ۱۴۴۵ @shabnamshabna
🔸هشتگ «از خارج لاف نزن» رکورد زد 🔹کاربران فضای مجازی، در روزهای اخیر مخالفت صریح خود را در قبال لاف‌زنی‌های مجدّد ویرانی‌طلبان و فراخوان‌های تکراریِ براندازان و تجزیه طلبانِ خارج نشین، با ایجادِ پویش و هشتگ نشان دادند. 🔹ازجمله نکات جالب توجه، همراهی طیف های مختلف و حتی منتقد با این پویش بود. 📡 @shabnamshabna
🔸فارس: دستگیری عامل انتحاری در تبریز فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی: 🔹حوالیِ ساعت ۱۹ دیشب فردی که قصد ایجاد انفجار در میدان نماز تبریز برای کشته‌سازی با تعدادی کپسول گاز دست‌کاری شده را داشت، دستگیر شد. 🔹روابط‌عمومی سپاه استان البرز نیز اعلام کرد: یک فرد دوتابعیتی که چندین گوشی، سیم‌کارت و دلار به‌همراه داشته و در پی تلاش برای ساماندهی اغتشاش و خراب‌کاری بود، دستگیر شد.  📡