eitaa logo
🌹 شبنم 🌹
376 دنبال‌کننده
39.3هزار عکس
28.2هزار ویدیو
359 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸کمبودی در تولید روغن نداریم 🔸دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران در گفت‎وگو با ایرنا از مصرف بهینه روغن خانوار و صنف و صنعت در با اصلاح نرخ ارز ترجیحی خبر داد و گفت: کمبودی در تولید روغن نداریم و با نرخ‌های جدید عرضه می‌شود.
🔸 درد دل مردم با رئیس‎جمهور در صبح جمعه
🔸چرا وقتی از اسپانیا گل خوردیم مردم بازهم تشویق کردند؟ رهبر معظم انقلاب ۱۳۹۷/۰۴/۲۴ : 🔹شما ملاحظه کردید ما در بازی فوتبال امسال، در مقابل اسپانیا گل خوردیم امّا همه تیم ما را تأیید کردند ... مردم هم آمدند به خیابانها؛ در حالی که گل خورده بودیم. چرا؟ چون خوب بازی کردند؛ چون همه دیدند که اینها در میدان تلاش کردند، عرق ریختند، ابتکار به خرج دادند، شجاعت به خرج دادند؛ این را مردم وقتی ببینند از شما، برایتان شعار میدهند؛ به نفعتان شعار میدهند؛ این باید احساس بشود. 🔹ممکن است یک جا آدم نتواند مشکل را هم حل کند؛ [امّا] همین قدر که بدانند وارد میدان هستید و دارید تلاش می‌کنید و روز و شب نمی‌شناسید، این به مردم این پیام اقتدار را میدهد. باید احساس بکنند دارد کار میشود.
🚨 درگیری نیروی دریایی ارتش ایران با دزدان دریایی در خلیج عدن روابط عمومی نیروی دریایی ارتش: 🔹ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی ارتش بامداد امروز، با دریافت پیام مبنی بر حمله ۱۵ قایق دزدان دریایی به کشتی تجاری ایرانی در دریای سرخ با دزدان دریایی درگیر شد. 🔹با ورود تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش به منطقه ، و تبادل آتش بین دوطرف ، دزدان دریایی متواری و کشتی تجاری ایرانی با سلامت کامل در حال عزیمت به سوی مقصد می باشد. با توجه به شیوع پدیده دزدان دریایی از سال ۸۷ تاکنون ناوگروه های نیروی دریایی ارتش ، دائماً در منطقه خلیج عدن ، دریایی سرخ و اقیانوس هند در حال گشت زنی و اسکورت ناوگان تجاری ایران و کشورهای هستند . هم اکنون ناوگروه ۸۰ نیروی دریایی ارتش ، در قالب ناوشکن البرز و ناو پشتیبانی بوشهر در منطقه خلیج عدن و اقیانوس هند در حال انجام ماموریت است.
🔸رهبر انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان فرمودند: شما بین بچه‌های مدرسه‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند و چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند؟ ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ 🔸پخش مستند زندگینامه شهید دکتر کاظمی آشتیانی از شبکه سه سیما امشب ساعت ۲۱:۳٠
💎 در اتاق خوابتان تصویری زیبا یا یک نقاشی نصب کنید تا هر روز صبح پس از بیدار شدن احساس شادابی داشته باشید 🌐 @shabnamshabna
کودک به محض بالا رفتن صدای پدر و مادر دچار "احساس نا امنی" میشه. دعوای والدین برای کودک به عنوان "خطری برای مادر" تلقی میشه و کودک و فرزند ما به شکل وسواس گونه ای هراسان و نگران مادر میشه، اما نمی تونه هیچ واکنشی نشون بده. بنابراین یکی از حقوق مسلم کودک، نیاز او به تامین امنیت مادر است. اعتماد به تداوم تامین امنیت مادر برای تامین امنیت روانی کودک بسیار مهمه... 🌐 @shabnamshabna
چرا باید شوخ طبع باشیم و نشاطمان را حفظ کنیم؟ زن‌ها قلب خانه‌اند؛ زن‌ها اگر شاد باشند قلب خانه می‌تپد. زن‌ها اگر موهایشان را شکل دهند، اگر صورتشان را آرایش کنند، اگر لباس‌های شاد بپوشند زندگی در خانه جریان پیدا می‌کند. زن‌ها اگر کودک درونشان هنوز شیطنت کند، اگر شوخی کنند، بخندند، همه اهل خانه را به زندگی نوید می‌دهند. اگر روزی زن خانه چشمهایش رنگ غم بدهد، حرفهایش بوی گلایه و کسالت بدهد، اگر ذره‌ای بی‌حوصله و ناامید به نظر برسد؛ تمام اهل خانه را به غم کشیده است. آری زن بودن دشوار است؛ زنان ارمغان‌آور شادی، گذشت و خنده‌اند. یادمان نرود قلب خانه باید بتپد آقای محترم مواظب قلب خانه‌ات باش 🌐 @shabnamshabna
مهم نيست چقدر اشتباه كرديد يا چقدر موفق نبوديد حتي اگه يك قدم بسوي كمال برداشتيد، امروز را جشن بگيريد فرزندتان را در آغوش بگيريد واز خدایی که به شما لذت پدري و مادري را چشانده تشكر كنيد. 🌐 @shabnamshabna
❤️یکی از عوامل عدم آرامش روان در خانه، سخت گیری است. سخت گیری در خانواده مصادیق مختلفی دارد. از جمله آنها می توان به بهانه گیری در امور خانه اشاره کرد. تجربه ثابت کرده است که این عمل جز ناراحتی خود و دلسردی همسر نتیجه ای نخواهد داشت. سخت گیری جزئی از منفی نگری است و هر اندازه انسان منفی نگرتر باشد، از زمینه موجود برای بهانه گیری، بیشتر بهره می جوید." 🌐 @shabnamshabna
⭕️کارهای اقتصادی امروزِ دولت مهم است و همه به دولت کمک کنند 🔻حضرت : مدیران و مسئولان کشوری ان‌شاءاللّه همان طور که وعده داده شده، به کار و برنامه‌ای که وعده داده‌اند، همه عمل کنند و همه هم به دولت کمک کنند. امروز کارهایی که دولت در زمینه‌ی اقتصاد در پیش دارد، کارهای مهمی است و احتیاج به کمک همه دارد. یعنی همه‌ی دستگاهها، قوای مختلف، آحاد مردم، مجموعه‌ها، همه باید به دولت ان‌شاءاللّه کمک کنند که بتواند به این نتایج دست پیدا کند. ۱۴۰۱/۰۲/۱۹  🌺🇮🇷 @shabnamshabna👈
🔴 هموطن! این بار قطع‌کننده زنجیره باش! 👤 🔹 چگونه می‌توان به دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی کمک کرد؟ 🔸 «ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان می‌دهد با همه تبیین‌ها و توضیح‌ها و هر اندازه اطلاع‌رسانی‌ها و پاسخگویی‌ها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمی‌رسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیده‌ای مانند «انتظارات تورمی» سخن می‌گوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمت‌ها مؤثر می‌دانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار می‌آوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمی‌سازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز می‌سازد. ✅ با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گران‌سازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیب‌پذیری آنان بکاهند. «سواد رسانه‌ای» به‌رغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سال‌های اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. 🔹 از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانه‌ای زیر به کار آید: 1️⃣ به منبع توجه کنیم: آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیام‌ها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاری‌اند. اهمیت نفوذ در رسانه‌های رسمی و هک وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد. 2️⃣ به ناشر توجه کنیم: اخبار جعلی یا پیام‌ها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر می‌کنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخی‌ها عادت دارند فقط و فقط سیاه‌نمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفی‌باف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب می‌شود دروغ‌ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد. 3️⃣ در سایر رسانه‌ها جستجو کنیم: جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما می‌توان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز می‌کند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر نادرست کشته شدن عده‌ای در یکی از استان‌های جنوبی در تظاهرات‌ اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانه‌های ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشاره‌ای به این خبر نداشتند. 4️⃣ به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم: در دورانی که رفته‌رفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل می‌شود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانه‌ای، می‌تواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد. 💢 کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیام‌هایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغ‌ها و فریب‌ها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه می‌شود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر می‌آیند، می‌انجامد.  🌺🇮🇷 @shabnamshabna👈