حکمرانی تربیتی (مدیریت با رویکرد تربیت)
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما: 2Shadman.ir
❇️ کانال ایتا: https://eitaa.com/shadman
✅ «مجالست با الگو» یا «قهرمان خیالی» | تعالی یا ارضای هوای نفس
🔵 انسان برای «رشد» نیاز به «الگو» دارد.
🔵 الگوگیری از طریق #مجالست (نشست و برخاست) به دست میآید؛ یعنی باید با الگو رفت و آمد داشته باشد؛ اخلاق، رفتار، بایدها و نبایدهای او را ببیند تا بتواند تلاش کند شبیه به او بشود.
🔵 «فضای مجازی» کمککار خوبی است ولی جایگزین ارتباط حضوری با الگو نمیشود.
کمککار یعنی آگاه شدن از رفتار، افکار و سبکزندگی الگو زمانی که دسترسی به الگو ممکن نیست.
🔵 اگر «فضای مجازی» جایگزین «مجالست» (ارتباط حضوری) شد و «الگوی واقعی» را حذف کرد، فرد در ذهنش شروع به «تخیل قهرمان» میکند.
🔵 «قهرمان خیالی» به جای اینکه «فعال» باشد و فرد را به سمت «رشد» تغییر بدهد، بیشتر خودش «تغییرپذیر» است؛ چون «مخلوق ذهن» است و مثل خمیر در چنگال ذهن اسیر است.
🔵 «قهرمان خیالی» تابع «هوای نفس» فرد تخیلکننده است؛ یعنی این قهرمان را طوری نقاشی کرده که «خوشایند» باشد (نه ناخوشایند).
در حالی که برای «رشد» کردن، گاهی نیاز است «حال بد» به وجود بیاید تا برای خوب شدن آن، تلاش شود.
🔵 «رضایت» افرادی که «تخیل قهرمان» میکنند، ناشی از «ارضای هوای نفس» آنهاست؛ نه ناشی از «حرکت» به سمت «رشد».
✍️ آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما: 2Shadman.ir
❇️ کانال ایتا: https://eitaa.com/shadman
بیشترین تمایل والدین آمریکایی به کدام بخش از تربیت است؟
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما: 2Shadman.ir
❇️ کانال ایتا: https://eitaa.com/shadman
✅ #حجاب و پوشش (۱) | اقناع یا الزام قانونی
🔵 رفتارگرایی (Behaviorism) از افراطیترین مکتبهای روانشناسی در رد یا عدم توجه به «فطرت درونی» است.
این تفکر در روانشناسان آمریکا طرفداران زیادی داشت.
🔵 نظریهپردازان اصلی و ابتدایی این جریان گویا میگویند اصلا در انسان نه «فطرت»ـی وجود دارد که به «خوبی» هدایت کند و نه «نَفس»ـی هست که به «بدی» امر کند.
🔵 انگار «انسان» را مثل «ماشین» (مکانیکی) میدانند و فکر میکنند با «شرطیسازی» (Conditioning) میتوان «انسان» را به هر شکلی در آورد.
🔵 جمله مشهور واتسون: تعدادی بچه به من بدهید تا من هر کدام را - صرفنظر از استعداد، ژنتیک یا ... - به هر هدفی که بخواهم ـ پزشکی، وکالت، تجارت یا ... - برسانم.
🔵 تمام این مقدمات برای چه بود؟
حتی این گروه هم معتقد است نباید جامعه را رها کرد تا هر کس در جامعه هر رفتاری کند.
چون باعث «تحریک» و «تاثیر» بر سایر افراد جامعه میشود.
🔵 حتی روشهایی برای جلوگیری از تحریک افراد جامعه ذکر میکنند:
در دسترس نبودن الکل و مواد مخدر، محرومیت و حتی زندان
❌ به نظرتان آیا آنها موافق این استدلال هستند که:
برای «پوشش» نباید «قانون» (محدودیت) گذاشت و فقط باید «قانع» کرد؟
✍️ آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما: 2Shadman.ir
❇️ کانال ایتا: https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
#اطلاعیه
◾️مراسم عزاداری ایام
فاطمیه دوم
🎤 با سخنرانی:
حجت الاسلام آرش شادمان
🎤 با نوای مداحان اهل بیت:
کربلایی مسعود فریدونی
حجتالاسلام عباس معصومی
کربلایی جواد مطهری
کربلایی محمد نباتخور
📆 پنجشنبه ۲۹ آبان
الی دوشنبه ۳ آذر
🕐 زمان:ساعت ۱۸:۴۵
🏠مکان:
بلوار شهید چمران (چهارباندی)، خیابان شهدای جفره، مسجد سلمان فارسی (حاج عبدالرضا بوالخیری)
╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗
masjedsalmanfarsibu
╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
19.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تماشا_کنید
#پیشواز_فاطمیه
⚫️ تیزر سخنرانی فاطمیه دوم
📌حجت الاسلام والمسلمین آرش شادمان
📌شب های فاطمیه دوم 1404
⭕️برای مشاهده با بالاترین
کیفیت در آپارات اینجا کلیک کنید.
╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗
masjedsalmanfarsibu
╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
«نظام تربیت دینی» فقط مدعی مصرف برای «آخرت» است یا «دنیا» را نیز می سازد؟
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما: 2Shadman.ir
❇️ کانال ایتا: @shadman
🔵 برای برخی مردم فقط این مهم است که در زندگی «حال بد» را تجربه نکنند؛ مثلا ناراحتی، استرس و عصبانیت نداشته باشند.
🔵 به همین دلیل به «تنشزدایی روانی» روی میآورند؛ یعنی اگر درس خواندن باعث استرس شود، کنار میگذارند. اگر ارتباط با یک نفر آنها را عصبانی کند، قطع رابطه میکنند و اگر یک شکست در زندگی آنها را ناراحت کرده، آن را ناتمام رها کرده و به کار دیگری روی میآورند.
🔵 اگر کسی به دنبال «پیشرفت» باشد، طبیعی است که در برخی لحظات، حالش بد میشود؛ مثل ورزشکاری که با دغدغهی مدال، ساعات زیادی را تمرین میکند یا فردی که شغلش آزاد است، پس از یک شکست و حال بد، از آن عبرت گرفته و ادامه میدهد.
🔵 راه حل صحیح، حل کردن مشکلات و تحمل احساسات بد است (نه فرار از مشکلات و احساسات بد).
🔵 «رضایت از زندگی» مهمتر از «حال» (هیجان) است؛ مثل قهوه که تلخ است ولی برخی از آن لذت میبرند یا فیلم ترسناک - با اینکه ترس یک حال بد است - ولی بعضی مردم از آن ترس در فیلم راضی هستند.
🔵 برای فردی با هدف «رضای خدا»، تجربهی ناراحتی، ترس، عصبانیت و ... در مسیر بندگی خدا لذتبخش است. به همین دلیل حضرت زینب (سلام الله علیها) فرمودند «ما رایت الا جمیلا» ([در کربلا] جز زیبایی ندیدم».
🔵 والدینی که بلافاصله با دیدن رنجش فرزندان، محیط را تغییر میدهند، احتمال دارد در برخی موارد به جای افزایش روحیه «تحمل»، «زودرنجی» را در آنها تقویت میکنند.
✍️ آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما (سایت) | ❇️ ایتا | 🎞 آپارات
✅ جلسه ی سوم آموزش والدگری و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
🏢 مکان : اداره کل آموزش و پرورش
سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی
🗓 زمان : یکشنبه ۱۶ / ۹ / ۱۴۰۴
⏰ ساعت ۱۹ تا ۲۱
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما (سایت) | ایتا | 🎞 آپارات
خط تعالی - آرش و آرمان شادمان
🎁 آشنایی با مشاورهی روانشناختی (4) - انواع آموزش و مشاورههای پیش از ازدواج 1️⃣ یک فرد مجرد ابتدا
🎁 آشنایی با مشاورهی روانشناختی (5) - مشاوره پیش از ازدواج (PMC) (1)
◀️ در مطلب قبل بیان شد که این مشاوره مخصوص کسانی است که - پس از جلسات آشنایی، گفتگو و تحقیق - همدیگر را برای ازدواج پسندیدهاند و به مرحله آزمایش خون رسیدهاند.
◀️ در ابتدا باید آقا و خانم - هر کدام جداگانه - تستهای روانشناختی پر کنند.
◀️ در مرحلهی بعد برای هر کدام - جداگانه - یک جلسه مشاورهی خصوصی برگزار میشود و مشاور، از آنها سوالات مشخصی میپرسد.
◀️ مشاور پس از مشاهده نتایج تستهای روانشناختی و گفتگو با آقا و خانم در جلسهی مشاوره، شخصیت آنها را کشف میکند.
◀️ در جلسهی بعدی مشاوره، آقا و خانم با هم شرکت میکنند و مشاور، چالشهای بعد از ازدواج این دو نفر را بیان میکند؛ مثلا میگوید آقا خیلی جزئیبین و مسئولیتپذیر است و ممکن است در زندگی از رفتارهای خانم انتقاداتی داشته باشد.
◀️ بعد از بیان چالشها، «راهکار» بیان میشود؛ مثلا آقایی که خودش برونگراتر از خانمش است، نباید دائما خانمش را برای حضور در مهمانی تحت فشار قرار دهد و خانم هم باید گهگاهی با آقا همراهی کرده و در جمع و دورهمیها شرکت کند.
◀️ اگر میزان چالشها زیاد بود، مشاور اعلام میکند این ازدواج، «ریسک» دارد؛ یعنی «احتمال طلاق» بالاست.
ان شاء الله ادامه دارد...
✍️ آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما (سایت) | ❇️ ایتا | 🎞 آپارات
🔵 در «تخصص پزشکی» 80 درصد ظرفیت پُر نمی شود (حدود 1600 صندلی) !
🔵 در مقطع بعدی (فوق تخصص پزشکی) ثبت نام ها فقط برای ۴ عنوان است و حدود ۲۰ عنوان دیگر متقاضی ندارد! (معاون آموزشی وزارت بهداشت)
🔵 برخی دانشجویان علت عدم انتخاب این موضوعات را عدم علاقه، درآمد کمتر، فشار کاری زیاد و ... میدانند.
🔵 درست است که یکی از عوامل تولید این مشکل، «ساختار» و «حکمرانی» نادرست سلامت است، ولی حتی اگر این ها هم به زودی اصلاح نشود، عامل دیگر می توانست مساله را حل کند.
🔵 اهمیت «تربیت» قبل از «آموزش» اینجاست؛ افراد «آرمانگرا» حاضرند برای «پیشرفت» کشور «ایثار» کنند (سختی بیشتر با درآمد کمتر را به جان بخرند).
🔵 «تربیت انقلابی» نیروی انسانی باعث «پیشرفت» کشور میشود؛ چون باعث رشد «آرمانگرایی» و «ایثار» میگردد.
✍️ آرش شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما (سایت) | ❇️ ایتا | 🎞 آپارات
کلاس تربیت کودک: مهارتهای زندگی
بخش پنجم: خودانگیزشی و تقویت اراده
(حفظ و افزایش اشتیاق برای دنبال کردن اهداف)
✳️ ویژه مادران
🔴 در این دوره اولا مادران با «مهارتهای زندگی» آشنا میشوند و ثانیا راه آموزش آن به کودکشان را فرا میگیرند.
🕒 زمان: سه شنبه ها بعد از نماز عشا
🕌 مکان: بوشهر، خیابان شهید چمران (چهارباندی سابق)، خیابان شهدای جفره، مسجد و حسینیه سلمان فارسی
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
🌐 تارنما (سایت)
❇️ ایتا
🎞 آپارات