چرا مشکل درسی؟!
(نتیجه یک سال بررسی)
🔷 نمونه های مختلفی وجود دارد که دانش آموز را قضاوت کرده ایم!
گفته ایم تو درس نمیخوانی، به خاطر این که .... (بازی می کنی، فلان رفیق را داری، تنبلی میکنی یا ...)
🔷 اما چون «تشخیص» ما دقیق نبوده است، راه حل ما نیز نتیجه نداده است.
🔷 اخیرا یک بررسی یک ساله روی دانش آموزان نوجوان داشتیم.
🔷 دلیل «ضعف درسی» را پیگیری کردیم و به چند عامل رسیدیم.
🔷 تصویر بالا، حاصل این بررسی یک ساله است.
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
مهارت های رئیس جمهور
🔷 برخی در انتخاب رئیس جمهور دچار تردید هستند.
🔷 اگر بخواهیم به طور دقیق و تخصصی بررسی کنیم، یکی از راه های شناخت، بررسی «مهارت» های آنان است.
🔷 در تصویر بالا، یکی از این «مهارت» های مهم بیان شده است.
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
آیا راه دیگری بود که شکست نخوریم؟
🔷 بدنه آراء آقای پزشکیان در چند چیز دیده میشد:
- گرایش نژادی: مناطق ترک یا کرد نشین
- گرایش مذهبی: مناطق سُنی نشین
- گرایش های آزادی خواهانه: کسانی که خواهان «آزادی» های بیشتر مثل «فیلترینگ»، «حجاب» و ... بودند.
🔷 در مقابل آراء جلیلی:
- قشر متوسط و ضعیف جامعه
- گرایش های انقلابی
- گرایش های دینی
- گرایش های عدالت طلبانه و ضد فساد
- گرایش های نخبگانی
🔷 به نظر میرسد اگر شخص دیگری از جبهه انقلاب هم وارد این عرصه میشد، نمیتوانست بدنه رای پزشکیان را بشکند، چون مثلا در آذربایجان شرقی، غربی و ... آن قدر فاصله رای بالایی داشت که به این راحتی جبران نمی شد.
🔷 در مقابل اتفاقا شخصیت جلیلی نشان داد که ظرفیت جذب بعضی آراء (قشر ضعیف جامعه، انقلابی، دین دار، نخبگانی) را دارد. لذا هم در نظرسنجی ها و هم در انتخابات (دور اول و دور دوم) آراء مردمی به او متمایل شد.
🔷 بعضی چهره های دیگر جریان انقلاب، به واسطه برخی حواشی که (به حق یا ناحق) نسبت به آنان به وجود آماده بود، بعضی از همین بدنه رای را نیز نتوانستند جذب کنند.
در نظرسنجی ها نشان داده شده بود که کمترین «رای منفی» را جلیلی دارد (یعنی تعداد کمتری از مردم می گویند «به هر کسی رای می دهم، جز جلیلی»)
🔷 نتایج دور اول نشان داد که خیلی از تحلیل ها با واقعیت فاصله داشت. تصور می کردیم که با تغییر بین جلیلی یا قالیباف، می توانیم آراء پزشکیان را بشکنیم. غافل از این که بدنه آراء پزشکیان، با این تغییرات قابل جا به جایی نیست.
🔷 با وجود برتری پزشکیان ولی آراء به شدت نزدیک به هم و شکننده است.
این در حالی است که در سال ۹۶ شهید رئیسی با فاصله بیشتری یعنی حدود ۸ میلیونی از روحانی شکست خورد. (۱۵ میلیون رئیسی یعنی ۳۸ درصد / ۲۳ میلیون روحانی یعنی ۵۷ درصد)
🔷 قضیه مثل سال ۹۶ است، رئیسی هر کاری می کرد نمی توانست در آن سال روحانی را شکست بدهد، اما توانست یک بدنه اجتماعی را تشکیل دهد و بعد از مدتی، آن بدنه را فعال و به ریاست جمهوری برسد.
🔷 لذا فریب تحلیل هایی که فقط بناست خودمان را مقصر شکست بداند، نخوریم. با این آرایش آراء، تقریبا محال بود نتیجه دیگری حاصل شود. (حتی اگر شخصی دیگری روبروی پزشکیان قرار میگرفت)
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
هدایت شده از هیئت شاگردان شهدا
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴
📿مراسم عزاداری دهه محرم
🎤 سخنرانان:
حجت الاسلام آرش شادمان
حجتالاسلام آرمان شادمان
🎙مداحان:
حجت الاسلام عسکری
کربلایی محمد بحرینی
کربلایی جواد مطهری
کربلایی عباس معصومی
کربلایی حمید صحبتیان
کربلایی عادل عباسیان
حاج محمد نباتخور
🕗 زمان:
١۶ الی ٢۶ تیر ماه (١١ شب) بعد از نماز مغرب و عشا
🏠مکان:
بلوارشهید چمران(چهارباندی)، خیابان شهدای جفره، حسینیه سلمان فارسی(حاج عبدالرضا بوالخیری)
╔═══•••|🤲🏻|•••═══╗
@Shagerdan_shohada
╚═══•••|🤲🏻|•••═══╝
بسم رب الحسین
از امشب با یکی از موضوعات تربیتی (که خصوصا خیلی از والدین دغدغه آن را نسبت به فرزند خود دارند) در حسینیه سلمان فارسی سخنرانی خواهم کرد.
مکان: خ چمران،خ شهدای جفره، حسینیه سلمان فارسی
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
#اطلاعیه
سلام
با توجه به «ایام انتخابات» و «دهه محرم»، فعالیت کانال کاهش یافته بود
انشالله از امروز مجددا فعالیت کانال به روال سابق بر می گردد.
ادمین
به بهانه تشکیل دولت جدید! (رویکرد دولت سهمیه ای!)
#مدرسه_حکمرانی
🔷 بعضی از افراد، «حمایت از زنان» را خلاصه می کنند در «سهمیه دادن» به آنان (مثلا در دولت، 2 نفر از وزیران باید «زن» باشند)
🔷 اتفاقا با این کار، بیشتر «جنسیت زدگی» را ترویج می کنیم (علنا می گوییم: چیزی که مهم است، «شایسته سالاری» نیست، بلکه «مرد بودن» یا «زن بودن» است)
🔷 اصلا چرا نباید بیشتر از 2 وزارت به زنان بدهیم؟ (اگر دیدیم که افراد شایسته، بیشتر «زن» هستند)
🔷 همچنین اگر دیدیم بعضی «مردان»، شایسته تر از «زنان» در آن مسئولیت هستند، چرا باید این «مردان شایسته» (صرفا به جُرم این که «مرد» هستند) از این مسئولیت محروم شوند؟
🔷 خلاصه: این طور به نظر می رسد: بیش از این که «مشکلات زنان» را بخواهیم حل کنیم، با این حرکات «نمایشی» می خواهیم آنان را راضی یا ساکت کنیم
🔷 سهمیه دادن به قومیت ها و مذاهب هم نمونه دیگری است (مثلا به اهل سنت، ترک ها، کرد ها و ... سهمیه بدهیم)
🔷 در مدرسه حکمرانی، باید «عدالت» محور باشد! یعنی هر کسی «شایسته» است (فارغ از مرد بودن، زن بودن، اهل سنت بودن، ترک بودن یا ...) باید به «حق» خود برسد.
🔷 نگاه «سهمیه ای» بیشتر شبیه یک «تکنیک» برای «حفظ قدرت» است! یعنی با «باج دادن» (مسئولیت دادن) به افراد، از هر نژاد، مذهب و جنسیت، برای خودمان رای جمع کنیم!
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
دوری از جمع
🔷 ممکن است بعضی افراد «با استعداد» باشند ولی رشد نمی کنند، چون از «محیط» هایی که باعث رشد آنان می شود، کناره می گیرند
🔷 گاهی «خجالت» باعث دوری از جمع می شود و گاهی احساس «حقارت»
🔷 «احساس حقارت» یعنی نوعی احساس «برتری» نسبت به دیگران که برایش سخت می شود در جمع حاضر شود و با آنان کار کند
🖊 آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
اخراج دختر شهردار آمریکا به خاطر رعایت نکردن قانون پوشش!
🔷 مدرسه ای در آمریکا حتی به دختر شهردار هم رحم نکرد و او را بابت لباس نامناسب (شلوار جین پاره) از کلاس اخراج کرد.
🔷 مدیر مدرسه به او گفته بود: نباید لباسی بپوشید که حواس همکلاسی های «پسر» را پرت می کند (و تمرکزشان را از درس میگیرد)
🔷 مادر او (که شهردار بود) از این قضیه خیلی ناراحت می شود و در «فیسبوک»، به مدیر مدرسه اعتراض می کند.
🔷 جالب این جاست که این مادر (شهردار) به «قانون پوشش» اشکال نمی کند. (می گوید قانون باید برای بچه ام اجرا شود!)
🔷 اما می گوید طوری نشود که پسران را نیز تبرئه کنیم، صرفا با این توجیه که «لباس دختران» نامناسب است! (بلکه پسران نیز باید مراقب باشند و مسئولیت کنترل خود را به عهده بگیرند)
🔷 همچنین اعتراض دیگرش این است که چرا فقط «دختران» را محدود می کنیم؟
🔷 آیا آن پسری که با «شلوارک» نشسته است، نباید محدود شود (در حالی که هر دو زانویش معلوم است)
اما دختر من که یک زانوی آن معلوم است (بابت پاره بودن شلوار جین) باید از کلاس اخراج شود.
🔷 اتفاق بالا چند سال پیش رخ داده بود، یادآوری آن امروز بد نیست.
🔷 فکر می کنم این متن، نیاز به تحلیل ندارد؛
در آمریکا باشی ...
دختر شهردار باشی ...
صرفا مقداری از شلوارت پاره باشد ...
مادرت نیز (با وجود قدرت و نفوذ) به این قانون احترام بگذارد!
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
پیروزی های تلخ!!
🔷«شکست» و «پیروزی» مهم است اما مهمتر از آن، نوع «واکنش»ما به آن هاست
🔷در یک بررسی گفته شده که پس از «باخت» تیم فوتبال انگلیس ۳۸درصد خشونت بیشتر می شود و پس از «برد» آن تیم ۲۸ درصد خشونت زیاد تر می شود!
🔷لذا گاهی «پیروزی» هم میتواند «آثار تلخ» داشته باشد، اگر «واکنش» ما به «پیروزی» تنظیم شده نباشد
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman
شهر به شهر در دو هفته ای که گذشت ...
🔷 در دو هفته پیش، چند منطقه رو سر زدیم: کنگان، آبدان، خورموج و برازجان.
🔷 چند پروژه رو توی این سفر ها دنبال کردیم:
🔷 یکیش «مصاحبه» از داوطلبان ورود به حوزه علمیه بود.
🔷 یکی دیگه هم جلسات «استعداد سنجی» برای نوجوانان
🔷 آخریش هم بررسی ظرفیت های «کشاورزی» بود.
🔷 در مورد هر کدومش، کلی نکته برای گفتن هست
🔷 فعلا در یک جمله بنویسم: وقتی کف میدان می روی، بیشتر متوجه می شوی که کلی «ظرفیت» وجود داره، لذا «کار» برای انجام دادن زیاد داریم ...
✍️ آرمان شادمان
خط تعالی؛ تربیت، فرهنگ، رشد فردی
https://eitaa.com/shadman