eitaa logo
خط تعالی - آرش و آرمان شادمان
657 دنبال‌کننده
167 عکس
36 ویدیو
1 فایل
خط تعالی - آرش و آرمان شادمان تربیت، فرهنگ، رشد فردی رزومه اساتید در کانال سنجاق (pin) شده است. تارنما: 2Shadman.ir ادمین: @admin_shakhsi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 بخشی از تربیت به «تنظیم احساس و هیجان» می پردازد. 🔸 مثلا اگر کودکی با «مسخره کردن» یا «شکستن پنجره» دیگران کیف می کند، او را (از راه های مختلف، حتی شاید «تنبیه») توجیه می کنند. 🔸 کار به جایی می رسد که همین کودک بعدا از این کار (مسخره کردن یا شکستن پنجره) احساس «عذاب وجدان» پیدا می کند. 🔸 تبدیل احساس «شادی» به «عذاب وجدان» یک «تغییر» بود که «خانواده» و «مربی» باید به وجود بیاورد. (کسی هم جوسازی نمی کند که «مخالف شادی» هستیم) 🔸 همین افراد اگر فرزندشان به مدرسه نرود و در خانه با گوشی بازی کند، مزاحم «شادی» فرزندشان می شوند و «به زور» او را به مدرسه می فرستند. (ظاهراً اینجا «شاد بودن» حق افراد نیست!) 🔸 در واقع این افراد منظور خود را «کامل» بیان نمی کنند، در ابتدا می گویند «شادی حق افراد است»! (که البته حرف بدی نیست، کسی را هم نمی شناسم‌که با آن مخالف باشد) 🔸 اما ظاهرا منظور آنان این است که «شادی از هر راهی که به دست بیاید حق افراد است و نباید جلوی آن را گرفت!» 🔸 در این صورت در «چهارشنبه سوری» نیز باید همه آزاد باشند (هر چند خودشان و دیگران را قطع عضو کنند!) چرا که دلشان می خواهد با این «شیوه»، «شاد» باشند. 🔸 یا در بعضی مناطق که در «عروسی» ها تیراندازی می کنند (و همیشه تعدادی بابت آن کشته می شوند) را نیز باید آزاد گذاشت. چرا که «شادی حق هر فرد است» 🔸 لذا «شادی حق افراد است» ولی «نه از هر راهی»! 🔸 نتیجه: در جامعه نیز باید «نهاد های فرهنگی و انتظامی» به «شیوه شادی کردن» ورود کنند. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
🧐 وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَٰذَا ٱلۡوَعۡدُ إِن كُنتُمۡ صَٰدِقِينَ آنها مى گويند: «اگر راست مى گوييد، اين وعده (قيامت) كى خواهد بود؟! 🔥 مَا يَنظُرُونَ إِلَّا صَيۡحَةٗ وَٰحِدَةٗ تَأۡخُذُهُمۡ وَهُمۡ يَخِصِّمُونَ (امّا) جز اين انتظار نمى كشند كه يك صيحۀ عظيم (آسمانى) آنها را فراگيرد، در حالى كه مشغول جدال (در امور دنيا) هستند. آیات ۴۸ و ۴۹ سوره یس همگی دعاگو جهت موفقیت رزمندگان اسلام 🤲 https://eitaa.com/shadman
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هم اکنون؛ حرم امام رضا (ع) جاتون خالی لبیک یا حیدر، لبیک یا مهدی ✋ https://eitaa.com/shadman
نقش تربیت در «تخریب بقیع» 🔸 امروز (8 شوال) سالروز «تخریب بقیع» است. 🔸 جالب است بدانید برای جلوگیری از «تخریب بقیع» حدود ۸ ماه فرصت داشتیم. اما از این فرصت استفاده نشد. به دلیل یک مسأله تربیتی! 🔸 زمانی که وهابی ها به مدینه حمله کردند، نتوانستند وارد شهر بشوند. لذا شهر (در حدود ۸ ماه) محاصره بود. 🔸 از بیرون شهر به «گنبد پیامبر» (ص) تیراندازی کردند! خبر به وسیله تلگراف به دنیا رسید و موجب خشم عمومی شد. اما یک اتفاق مهم در ایران رخ داد. شهید «مدرس» در مجلس اعتراض کرد. رضا شاه مجبور شد (برای بررسی وضعیت) یک نفر را به «عربستان» بفرستد. 🔸 اما فرستاده رضا شاه نه تنها جلوی پیشروی «وهابی» ها را نگرفت، بلکه موجب شد که آنان پیشروی کرده و «بقیع» را تخریب کنند. 🔸 با بررسی بیشتر متوجه می شویم که اساسا این فرد، مدت ها پیش تربیت شده بود تا در این گونه حوادث، نقش آفرینی کند. در متن بعدی در مورد او خواهیم نوشت ... 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
یک ایرانی که در «تخریب بقیع» نقش داشت 🔸 شخصی که درباره آن صحبت می کنیم، «حبیب الله هویدا» است (معروف به «عین الملک» که بهایی بود) 🔸 رهبر بهائیان (عباس افندی) تاثیر زیادی در تربیت او داشت. چرا که به پدر هویدا گفت: فرزندت را به «اروپا» بفرست! من هزینه اش را می دهم! 🔸 پدر هویدا (که از بهائیان متعصب بود و حتی همراه عباس افندی به «اسرائیل» رفت تا در کنارش خدمت کند) پذیرفت. 🔸 «حبیب الله هویدا» به اروپا رفت و چند زبان زنده دنیا را یاد گرفت. سپس به ایران برگشت و جزء اعضای اصلی «بهائیت» شد. 🔸 او در چند اتفاق مهم تأثیر داشت: - معرفی «رضا شاه» به «انگلیس»: انگلیس روی «رضا شاه» سرمایه گذاری کرد و توانست حکومت «پهلوی» را راه اندازی کند. - تخریب بقیع: وقتی (برای بررسی تیراندازی به گنبد پیامبر) به مدینه رفت، گزارشش را به ایران فرستاد. او گفت که «وهابی» ها نقش خاصی در این قضیه نداشتند. تیر هایی که شلیک شد از سر عمد نبود و ... . گزارش هویدا باعث شد فضا عادی شود و اعتراض مردم کم تر گردد. در این فضای آرام، وهابی ها فرصت پیدا کردند که نهایتا وارد مدینه شوند و قبرستان بقیع را تخریب کنند. 🔸 درست است که «عباس افندی» حوصله به خرج داد و برای تربیت یک نفر، سال ها صبر کرد، اما نهایتا همین صبر جواب داد و چندین اتفاق «سرنوشت ساز» به دست این فرد رقم خورد. 🔸 لذا می توان گفت که تخریب بقیع محصول مشترک «وهابیت» و «بهاییت» است. ( نه وهابیت به تنهایی) 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
🔷 «تربیت» زمان می برد ولی «نتایج سرنوشت ساز» دارد. 🔷 رهبر بهائیان (عباس افندی) خرج کرد تا فردی (حبیب الله هویدا) در اروپا تحصیل کند. 🔷 همین فرد در تهران به منصب رسید و در ماجرای تخریب بقیع و به قدرت رسیدن رضا شاه نقش داشت. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
🔷 جدید ترین مطالعات درغرب نشان می دهد که «احساس خوشبختی» (شادی) در «دختران غربی» سیر نزولی داشته است. 🔷 حتی می گویند هم اکنون «احساس خوشبختی» در آنان به کمترین حد خود در ۱۵ سال گذشته رسیده است. 🔷 این در حالی است که «انقلاب جنسی» و «آزادی زنان» در غرب، هدفش احساس لذت،شادی و خوشبختی برای زنان بود 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
📣 کلاس های هفتگی «تربیت فرزند» (ویژه مادران) 🕒 زمان: سه شنبه ها بعد از نماز عشا 🕌 مکان: بوشهر، خیابان شهید چمران (چهارباندی سابق)، خیابان شهدای جفره، حسینیه سلمان فارسی https://eitaa.com/shadman
🔷 اکثرا به دنبال «قدرت حافظه» هستند. 🔷 اما یکی از مهارت های تربیتی، «قدرت فراموش کردن» است. 🔷 کسانی که این مهارت را دارند، زمینه «بخشش» و «آرامش» بیشتری خواهند داشت. 🔷 در روایات آمده که در «روابط اجتماعی» باید دو سوم «هوشیار» و یک سوم «تغافل» داشته باشیم. 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
⚡️ به زودی ... 📣 سلسله صوت های آموزش «فرزندپروری عمومی» 🎤 حجت الاسلام آرش شادمان 🔥 در کانال آرش و آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman
نتیجه جالب یک تحقیق چند ساله در ایران! 🔷 در تحقیقی در ایران، والدینی که پسران پرخاشگر داشتند طی چند سال رصد شدند. 🔷 جالب این است که اطلاعات به دست آمده نشان می داد: در زمینه های مختلف، والدین آن ها ویژگی های خوبی دارند، جز یک چیز: سخت‌گیری 🔷 با فشار بیشتر، سرعت تربیت بالا نمی‌رود، بلکه به فرزند صدمه وارد می‌شود 🖊 آرمان شادمان https://eitaa.com/shadman