6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن و مرد: وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ...
https://eitaa.com/shadman
نقش تربیت در «تخریب بقیع»
#تقویم_تربیتی
🔸 امروز (8 شوال) سالروز «تخریب بقیع» است.
🔸 جالب است بدانید برای جلوگیری از «تخریب بقیع» حدود ۸ ماه فرصت داشتیم.
اما از این فرصت استفاده نشد. به دلیل یک مسأله تربیتی!
🔸 زمانی که وهابی ها به مدینه حمله کردند، نتوانستند وارد شهر بشوند. لذا شهر (در حدود ۸ ماه) محاصره بود.
🔸 از بیرون شهر به «گنبد پیامبر» (ص) تیراندازی کردند! خبر به وسیله تلگراف به دنیا رسید و موجب خشم عمومی شد.
اما یک اتفاق مهم در ایران رخ داد.
شهید «مدرس» در مجلس اعتراض کرد. رضا شاه مجبور شد (برای بررسی وضعیت) یک نفر را به «عربستان» بفرستد.
🔸 اما فرستاده رضا شاه نه تنها جلوی پیشروی «وهابی» ها را نگرفت، بلکه موجب شد که آنان پیشروی کرده و «بقیع» را تخریب کنند.
🔸 با بررسی بیشتر متوجه می شویم که اساسا این فرد، مدت ها پیش تربیت شده بود تا در این گونه حوادث، نقش آفرینی کند.
در متن بعدی در مورد او خواهیم نوشت ...
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
یک ایرانی که در «تخریب بقیع» نقش داشت
#تاریخ_تربیتی
🔸 شخصی که درباره آن صحبت می کنیم، «حبیب الله هویدا» است (معروف به «عین الملک» که بهایی بود)
🔸 رهبر بهائیان (عباس افندی) تاثیر زیادی در تربیت او داشت.
چرا که به پدر هویدا گفت: فرزندت را به «اروپا» بفرست! من هزینه اش را می دهم!
🔸 پدر هویدا (که از بهائیان متعصب بود و حتی همراه عباس افندی به «اسرائیل» رفت تا در کنارش خدمت کند) پذیرفت.
🔸 «حبیب الله هویدا» به اروپا رفت و چند زبان زنده دنیا را یاد گرفت. سپس به ایران برگشت و جزء اعضای اصلی «بهائیت» شد.
🔸 او در چند اتفاق مهم تأثیر داشت:
- معرفی «رضا شاه» به «انگلیس»: انگلیس روی «رضا شاه» سرمایه گذاری کرد و توانست حکومت «پهلوی» را راه اندازی کند.
- تخریب بقیع: وقتی (برای بررسی تیراندازی به گنبد پیامبر) به مدینه رفت، گزارشش را به ایران فرستاد.
او گفت که «وهابی» ها نقش خاصی در این قضیه نداشتند. تیر هایی که شلیک شد از سر عمد نبود و ... .
گزارش هویدا باعث شد فضا عادی شود و اعتراض مردم کم تر گردد.
در این فضای آرام، وهابی ها فرصت پیدا کردند که نهایتا وارد مدینه شوند و قبرستان بقیع را تخریب کنند.
🔸 درست است که «عباس افندی» حوصله به خرج داد و برای تربیت یک نفر، سال ها صبر کرد، اما نهایتا همین صبر جواب داد و چندین اتفاق «سرنوشت ساز» به دست این فرد رقم خورد.
🔸 لذا می توان گفت که تخریب بقیع محصول مشترک «وهابیت» و «بهاییت» است. ( نه وهابیت به تنهایی)
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
#ویراست
🔷 «تربیت» زمان می برد ولی «نتایج سرنوشت ساز» دارد.
🔷 رهبر بهائیان (عباس افندی) خرج کرد تا فردی (حبیب الله هویدا) در اروپا تحصیل کند.
🔷 همین فرد در تهران به منصب رسید و در ماجرای تخریب بقیع و به قدرت رسیدن رضا شاه نقش داشت.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
#ویراست
🔷 جدید ترین مطالعات درغرب نشان می دهد که «احساس خوشبختی» (شادی) در «دختران غربی» سیر نزولی داشته است.
🔷 حتی می گویند هم اکنون «احساس خوشبختی» در آنان به کمترین حد خود در ۱۵ سال گذشته رسیده است.
🔷 این در حالی است که «انقلاب جنسی» و «آزادی زنان» در غرب، هدفش احساس لذت،شادی و خوشبختی برای زنان بود
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
📣 کلاس های هفتگی «تربیت فرزند» (ویژه مادران)
🕒 زمان: سه شنبه ها بعد از نماز عشا
🕌 مکان: بوشهر، خیابان شهید چمران (چهارباندی سابق)، خیابان شهدای جفره، حسینیه سلمان فارسی
https://eitaa.com/shadman
#ویراست
🔷 اکثرا به دنبال «قدرت حافظه» هستند.
🔷 اما یکی از مهارت های تربیتی، «قدرت فراموش کردن» است.
🔷 کسانی که این مهارت را دارند، زمینه «بخشش» و «آرامش» بیشتری خواهند داشت.
🔷 در روایات آمده که در «روابط اجتماعی» باید دو سوم «هوشیار» و یک سوم «تغافل» داشته باشیم.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
⚡️ به زودی ...
📣 سلسله صوت های آموزش «فرزندپروری عمومی»
🎤 حجت الاسلام آرش شادمان
🔥 در کانال آرش و آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
نتیجه جالب یک تحقیق چند ساله در ایران!
#ویراست
🔷 در تحقیقی در ایران، والدینی که پسران پرخاشگر داشتند طی چند سال رصد شدند.
🔷 جالب این است که اطلاعات به دست آمده نشان می داد: در زمینه های مختلف، والدین آن ها ویژگی های خوبی دارند، جز یک چیز: سختگیری
🔷 با فشار بیشتر، سرعت تربیت بالا نمیرود، بلکه به فرزند صدمه وارد میشود
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک فرهنگ غلط در زمینه تربیت (به بهانه برگزاری کنکور)
🔷 متاسفانه بعضی توصیههای امام خامنه ای در زمینه «تربیت» همچنان بر زمینمانده است. (حتی از سوی خانوادههای مذهبی)
🔷 یکی از این توصیهها پرهیز از «دانشگاه گرایی» است. (که جو غالب امروز جامعه میباشد)
🔷 یعنی اگر «دانشگاه» نروی، عقبمانده و بیسواد هستی!
🔷 حتی تصور میشود که «آینده شغلی» خوبی هم نخواهی داشت.
🔷 این در حالی است که هر چه «مدرک» بالاتر رود، «شغل» آن هم خاصتر میشود. (لذا احتمال بیکاری هم به همان اندازه افزایش مییابد)
🔷 امروزه در کشورهایی که اسمشان سر زبانهاست، افراد زیادی به «دیپلم» اکتفا میکنند و اتفاقا وضعیت شغلی خوبی هم دارند.
🔷 ورود سریع به شغل و بازار (بهجای رفتن به دانشگاه)، موجب میشود که شخص از الان درآمد جمع کند، زودتر امکان تشکیل زندگی داشته باشد و زودتر هم بازنشسته شود.
🔷 حتی برای این که کشورمان از نظر «اقتصادی» رشد کند، باید این فرهنگ غلط (دانشگاه گرایی) را حذف کنیم.
🔷 این به معنای «بد بودن دانشگاه» نیست، بلکه به معنای این است که تقاضا برای ورود به دانشگاه، زیاد تر از حد طبیعی است.
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman
برای والدینی که فرزند «نوجوان» دارند و سوال می پرسند چه مدرسه ای ثبت نام کنیم:
مدرسه متوسطه اول «مأوا» را توصیه میکنم؛ زیرا چند ویژگی دارد:
🔷 مربی محوری: برای هر دانش آموز «مربی» دارد (که دائما با او ارتباط دارد)
🔷 تربیتی: صرفا به دنبال مسائل «آموزشی» نیست، بلکه برای رشد «اخلاقی»، «دینی» و «معنوی» دانش آموزان برنامه دارد.
🔷 مهارت افزایی: فقط «دانش» منتقل نمی کند، بلکه «مهارت» هایی (مثل حل مساله، خلاقیت، رهبری و ...) را نیز آموزش می دهد.
🔷 استعداد یابی: با استفاده از روش های حرفه ای، بچه ها را استعداد یابی می کند.
🔷 تخصص: تعدادی زیادی از معلمان و کادر آن جزء «استعداد های برتر» هستند.
🔷 تجربه: حدود ۱۸ سال سابقه کار تربیتی دارند.
🔷 نخبه پروری: این مجموعه (موسسه ماوا) توسط «بنیاد ملی نخبگان» رسما به عنوان مجموعه «نخبگانی» (که توان «نخبه پروری» دارد) معرفی شده است.
🔷 آدرس کانال مدرسه ماوا: @mava_bu
🔷 شماره (جهت سوال و ثبت نام): 09173745754
🖊 آرمان شادمان
https://eitaa.com/shadman