eitaa logo
⸤ شاهِدان اُسوه‍ ⸣
300 دنبال‌کننده
28.7هزار عکس
4هزار ویدیو
31 فایل
• ما را بُکُش و مُثله کن و خوب بسوزان • لایق که‍ نبودیم در آن جنگ بمیریم...(: و اینجا می‌خوانیم از سرگذشت، از جان گذشتگان جبهه های حق!-♥️ محلِ ارتباط با ما ☜︎︎︎ @shahidgomnam70 ﴿صلوات بفرست مؤمن🌱﴾
مشاهده در ایتا
دانلود
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اِی‌‌آفریننده‌ی‌حـسـیـن یک‌حـسـین‌آفـریـدی‌و یڪ‌عآلـم‌را‌اسیر ‌عشق‌کردی♥️ مـن‌فدایـیِ‌این‌آفریده‌ات که‌حُبَـش‌جہـآنم‌را‌معنی‌ کرد😍 الحمدلله‌الذی‌خلق‌الحسین🕊 ❤️ @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
خاطرات را که مرور میکنی، دلت که از زمین و زمان میگیرد عکس هایش را که میبینی بین منطق و احساست که گیر میکنی یک چیز هایی را بین ای کاش و چه بهتر جا میگذاری شهید حسین امیدواری🌷 صبـحتون شهـدایـی @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🔰 فرازی از وصیت نامه شهید؛ برادران عزيزم، برادران بسيجی، سپاهی و ارتشی! به ندای «هل من ناصر ينصرنی» امام پاسخ مثبت بدهيد و به سوی جبهه‌های نور عليه ظلمت بشتابيد كه فتح و پيروزی با رزمندگان اسلام است. گروهی از اهالی حزب‌الله هستند به ندای امام لبيك گفتند و به سوی جبهه‌ها شتافتند و جان خود را فدای اسلام كردند تا درخت انقلاب را با خون خود آبياری كنند. اين بنده حقير و عاصی نيز به ندای امام لبيك گفتم تا از لبيك‌گويان باشم، آمديم تا سرا پای خويش را تحت ولايت‌الله قرار دهيم و اين ميسر نيست مگر با قبول دعوت ولايت‌فقيه، او در نهايت ولايت الله‌اكبر است. من هرگز لباس جهاد را از تن خود بيرون نخواهم كرد تا لباس ذلت نپوشم، من هرگز لذت جاويد آن آخرت را به لذت زودگذر اين دنيا عوض نخواهم كرد. برادرانم! كسانی كه به اين دنيا دل بسته‌اند مانند شيطان بزرگ هستند كه هميشه جانشان در خطر است. شهید مجید هشترودی‌زاده🌷 ولادت: ۱۳۴۶/۱۲/۱ ، آذربایجان شرقی شهادت: ۱۳۶۵/۳/۷ @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در حریمش آتشی افروختند قبله‌گاه انبیا را سوختند کتاب @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 1⃣3⃣ بنابراین؛ بر طبق نص آیات و احادیث متواتر و نیز با توجه به شواهدی که از کتابهای اهل تسنن ذکر شد؛ برائت و بیزاری از چنین کسانی که مورد غضب الهی‌اند و در عذاب ابدی قرار دارند؛ لازم و واجب است. اهل تسنن کسی را که از فاطمه بدگویی کند کافر می‌دانند. ¹ حال عقل سلیم و وجدان آگاه در مورد کسانی که حضرت صدیقه طاهره را مورد آزار و اذیت قرار دادند و از اهانت و بی حرمتی بـه ایشان کوتاهی نکردند چه حکمی میکند؟ در پایان یادآور می شویم نارضایتی‌های حضرت صدیقه طاهره از شیخین بیشتر از این موارد است که هر کدام خود نیازی به چندین کتاب مفصل دارد. ✅یک پرسش مهم یک حقیقت تاریخی و مستدل و غیرقابل انکار آن است که حضرت فاطمه به خلافت ابوبکر رضایت ندادند و همواره این نارضایتی خود را در میان خاص و عام ابراز می‌داشتند و هرگز به عنوان امام و خلیفه پیامبر با او بیعت ننمودند. گواه این مطلب در منابع اهل تسنن آمده است که حضرت زهرا خطاب به ابوبکر و عمر فرمودند: « إني اشهد الله وملائكته أنكما اسخطتماني و ما ارضيتُماني لئن لقيت النبي لأشكونكما؛ خدا و ملائکه او را شاهد و گواه میگیرم که شما دو نفر مرا به غضب آوردید و رضایت مرا فراهم ننمودید؛ اگر پیامبر خدا را ملاقات کنم حتماً از شما شکایت خواهم کرد. » ² و نیز در عبارتی خطاب به ابوبکر فرمودند: « والله لَأَدْعُوَنَّ عَلَيْكَ فِي صَلاةٍ أَصَلِّيها؛ به خدا سوگند در هر نمازی کـه بـخـوانــم تــو را نفرین می کنم. » ³ _ ۱. جامع العلوم والمعارف : ج ۱، ص ۹ ۲. الامامة والسياسة : ج ۱، ص ۱۴ - كفاية الطالب: باب ۹۹ ۳. الامامة والسياسة ابن قتیبه دینوری، ص ۱۴. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 2⃣3⃣ و نیز نقل شده است که تا حضرت فاطمه زهرا زنده بودند،حضرت علی با ابوبکر بیعت نکردند. ¹ اکنون این سؤال پیش می‌آید آیا حضرت فاطمه زهرا بدون امام از دنیا رفتند و امامی برای خود نشناختند؟ با توجه به این مطلب که در احادیث شیعه و سنی به طور متواتر آمده است که: « من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية؛ هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. » ² آیا اهل تسنن راضی می‌شوند که بگویند حضرت فاطمه به مرگ جاهلی یعنی - نعوذ بالله - با کفر از دنیا رفته و جایگاه او جهنم است؛ در حالی که علمای بزرگ آنها روایات معتبر و متعددی در کتاب هایشان آورده اند که حضرت فاطمه سیده و سرور بانوان بهشت است. ³ بنابراین آن حضرت با شناخت و معرفت کامل نسبت به امام زمان خویش از این عالم رخت بر بسته و از طرفی هم ابوبکر را به عنوان امام و خلیفه قبول نداشتند. پس لازم است که این بانوی پاک به امامت شخص دیگری رضایت داده باشد و همان طور که مشخص شد رضایت حضرت زهرا رضایت خداوند متعال است. ⁴ در نتیجه خداوند به خلافت کسی راضی است که حضرت فاطمه هم به خلافت او راضی باشد و آن شخص کسی نیست جز مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام . ____ ۱. صحیح بخاری ج ۳، ص ۳۸، کتاب المغازى - صحیح مسلم ؛ ج ۱، ص ۷۲ - تاریخ طبری: ج ۲، ص۴۴۸ - شرح نهج البلاغة : ج ۱، ص ۱۲۲. ۲. شرح المقاصد ،تفتازانی، ج ۵، ص ۲۳۹ - صحیح مسلم : ج ۶، ص ۲۲ - مسند احمد بن حنبل : ج ۴، ص۹۶ - مستدرک الحاکم: ج ۴، ص ۱۴۷ ۳. صحیح بخاری : ج ۵ ص ۹۶، باب ۶۱ - الصواعق المحرقة : ص ١١٩. ۴. منابع این روایت از کتابهای اهل تسنن در قسمت فضایل حضرت زهرا همین کتاب گذشت. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 3⃣3⃣ 🔸 فصل چهارم 🌟 جریان بیعت گرفتن از امیرمؤمنان علی علیه السلام نخست باید بگوییم همان گونه که شیخ مفید، در کتاب " فـصـول المختارة " میگوید: نظر شیعه بر این است که امیر مؤمنان هرگز با ابوبکر بیعت نکرد، ولی برخی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات خلفا اینگونه وانمود کرده‌اند که در جریان سقیفه پس از تهدیدات عمر همه کسانی که در خانه امیرمؤمنان بودند، از خانه خارج شدند و جملگی به همراه آن حضرت به صورت عادی با ابوبکر بیعت کردند. ما در این فصل به گوشه ای از روایات اهل تسنن در این زمینه اشاره می‌کنیم تا شیوه بیعت گرفتن از امیر مؤمنان بنابر آنچه اهل تسنن نقل نموده‌اند برای خوانندگان محترم مشخص شود. ا۔ ابن قتیبه دینوری در "الامامة والسياسة"، جلد اول، صفحه ۱۳ می نویسد: « عمر و اطرافیانش پشت در خانه فاطمه جمع شدند و تهدید کردند. مردم با شنیدن صدای فاطمه شروع به گریه کردند و سپس متفرق شدند؛ اما عمر و عده ای اندک همانجا ماندند و علی را با زور از خانه خارج نموده و به طرف ابوبکر کشاندند و به او گفتند: بیعت کن! علی گفت: اگر بیعت نکنم چه میکنید؟ گفتند به خدایی که جز اوخدایی نیست اگر بیعت نکنی گردنت را خواهیم زد. » ۲۔ بلاذری در " انساب الاشراف "، جلد اول صفحه ۵۸۷، می‌نویسد: « ابوبکر، عمر را به دنبال علی فرستاد و به وی دستور داد: علی را با بدترین صورت نزد من حاضر کن!! » ۳- مسعودی در " اثبات الوصية "، صفحه ۱۴۲، می‌نویسد: « آنها می خواستند از علی بیعت بگیرند اما علی ممانعت کرده و گفت: هرگز چنین کاری نخواهم کرد. پس به وی گفتند: تو را میکشیم. علی گفت: اگر مرا بکشید همانا بنده خدا و برادر رسول خدا را کشته اید. در این هنگام دست علی را در حالی که مشت کرده بود و باز کردنش برای آنها سخت بود به طرف ابوبکر کشیده، و بالاخره دست ابوبکر را به دست علی کشیدند و این در حالی بود که دست علی مشت و بسته بود! » ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 4⃣3⃣ ۴- ابن ابی الحدید معتزلی در " شرح نهج‌البلاغه " جلد دوم، صفحه ۱۲۱ می نویسد: « روایات در مورد جریان سقیفه مختلف است، آنچه که شیعه میگوید با توجه به آن چه عده قابل توجهی از محدثان اهل تسنن بیشتر آن را نقل کرده اند آن است که همانا علی از بیعت با ابوبکر خودداری کرد تا آنکه آن حضرت را به زور از خانه خارج کردند! » سپس ابن ابی الحدید مینویسد: « گفته شده که عمر خودش شمشیر را از دست زبیر گرفت و آن را به سنگ زد تا آنکه شکست و سپس تمام آنها علی و افرادی که در خانه او بودند را به طرف ابوبکر کشاندند و در مقابل ابوبکر قرارشان دادند. » همچنین در جای دیگری از قول جوهری می‌نویسد: « عمر داخل خانه شد و به علی گفت؛ برخیز و بیعت کن. علی از بلند شدن خودداری کرد؛ سپس به زور علی را به خارج خانه کشاندند و او و کسانی را که از بیعت سر باز زده بودند با صورتی بسیار بد می‌کشاندند تا با ابوبکر بیعت کنند و این در حالی بود که کوچه های مدینه پر از جمعیت بود. » ¹ ۵- ابن کثیر در " سیرة النبوية " جلد چهارم، صفحه ۴۹۵، می نویسد: « ابوبکر بالای منبر رفته و نگاهی به چهره‌های مردم انداخت؛ ولی علی را ندید، پس پرسید علی کجاست؟ در این هنگام عده ای از انصار برخاستند و او را به زور حاضر کردند. » ________ ۱. شرح نهج البلاغه: ج ۶، ص ۴۸. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 5⃣3⃣ ۶. ابوبکر جوهری در " السقیفه " می نویسد: « هنگامی که علی را با زور برای بیعت کردن حاضر نمودند، آن حضرت از بیعت امتناع ورزید و هر چه او را تهدید کردند، حضرت بیعت نکرد. پس به خانه برگشت و بیعت نکرد. ۷- عبد الفتاح عبد المقصود، در " السقيفة و الخلافة "، صفحه ۱۵، می نویسد: مورّخان مهم و معتبر نقل کرده اند که علی از بیعت با ابوبکر خودداری نمود تا اینکه به زور با ریسمانی که به گردنش آویختند او را کشان کشان جهت بیعت کردن بردند. و همچنین ابن عبدربه، در " عقد الفرید " جلد دوم، صفحه ۲۸۵، و ابوالحسن نوفلی در " الاخبار "، صفحه ۱۴۴ اشاره به اِعمال زور در مسأله بیعت گرفتن از حضرت علی دارند. آری این بخش از تاریخ اسلام بسیار تلخ و دردناک است؛ زیرا هرگز تصور نمیشود که به گونه‌ای عمل کنند که شخص پلیدی مثل معاویه آن را به صورت طعنه در نامه خود به امیرمؤمنان علی آورده و بگوید: «.. تا آنجا که دستگاه خلافت تو را مهار کرده و همچون شتر سرکش برای بیعت، به طرف مسجد کشاندند.... » و امیرمؤمنان در پاسخ نامه معاویه تلویحاً اصل موضوع را پذیرفته و آن را نشانه مظلومیت خود دانسته و بنویسد: « گفتی که من بسان شتر سرکش برای بیعت، سوق داده شدم؛ به خدا سوگند خواستی از من انتقاد کنی؛ ولی در واقع مرا ستودی و خواستی رسوایم کنی اما خود را رسوا کردی؛ هرگز بر مسلمانی ایراد نیست که مظلوم واقع شود. » ¹ بنابر آنچه اهل تسنن در کتابهای خود مبنی بر اجبار در بیعت گرفتن از حضرت علی آورده‌اند آشکار می شود که آن حضرت با این کار، مخالفت شدید خود را از دستگاه حاکم و غاصبان خلافت ابراز داشته است تا نسلهای آینده تاریخ هرگز تحت تأثیر تحریف های جاهلان و متعصبان قرار نگیرند و این مسلمات تاریخ اسلام را به فراموشی نسپارند. _________ ۱. شرح نهج البلاغه : ج ۱۵، ص ۱۸۳ - عقد الفريد: ج ۲، ص ۲۸۵. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا