eitaa logo
⸤ شاهِدان اُسوه‍ ⸣
300 دنبال‌کننده
28.7هزار عکس
4هزار ویدیو
31 فایل
• ما را بُکُش و مُثله کن و خوب بسوزان • لایق که‍ نبودیم در آن جنگ بمیریم...(: و اینجا می‌خوانیم از سرگذشت، از جان گذشتگان جبهه های حق!-♥️ محلِ ارتباط با ما ☜︎︎︎ @shahidgomnam70 ﴿صلوات بفرست مؤمن🌱﴾
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ چه غریبانه دلم میل تو دارد این صبح ✨ هرروز سلامت کنم ای عشق از اینجا دلبسته ی ایرانم و دلتنگ عراقم ♥️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعبدالله @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
چشمی به رهت دوخته ام باز که شاید ... بازآئی و برهانیم از چشم به راهی ... شهید میثم ساعدی🌷 صبـحتون شهـدایـی @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
دست از ولایت فقیه برندارید و در راه رضای خداوند قدم بردارید ، اگر می خواهید زندگی کنید،برای خدا زندگی کنید واگر خواستید بمیرید برای خدا و در راه او جان بدهید 🌷شهید 🌷 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در حریمش آتشی افروختند قبله‌گاه انبیا را سوختند کتاب @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 1⃣5⃣ در چنین شرایطی، حکیمانه آن بود که تنها در صورتی اقدامات مسلحانه صورت گیرد که به پیروزی منجر شود، وگرنه هر گونه قیامی که نتیجه فوق را در بر نداشت خطری جدی برای اهل بیت به شمار می رفت که تنها بستر را جهت تثبیت بیشتر پایه های حکومت خلفا فراهم می آورد. بنابراین برای چنین اقدامی آن حضرت به یارانی افزون بر شیعیانی که داشت نیازمند بود که به تصریح ایشان تعدادشان بایستی به چهل نفر می‌رسید.¹ با توجه به فقدان چنین یارانی، و نیز شرایط بسیار حساس و بحرانی حاکم بر فضای جامعه‌، امیرمؤمنان منطقی‌ترین و معقول‌ترین سیاست را که همان سکوت از حق مسلم خویش بود، اتخاذ نمودند. در پایان این قسمت بیان فرازی از خطبه شقشقیه امیر مؤمنان على علیه‌السلام مناسب میدانیم: « آگاه باشید! به خدا سوگند ابوبکر جامه خلافت را بر تن کرد در حالی که می دانست جایگاه من نسبت به حکومت، چون محور آسیاب است به آسیاب که دور آن حرکت می‌کند. او می دانست که سیل علوم از دامن کوهسار من جاری است و مرغان دور پرواز اندیشه ها به بلندای ارزش من نتواند پرواز کرد؛ پس من ردای خلافت را رها کرده و دامن جمع نموده و از آن کناره گیری کردم و در این اندیشه بودم که آیا با دست تنها برای گرفتن حق خود به پا خیزم یا در این محیط خفقان‌زا و تاریکی که به وجود آوردند صبر پیشه سازم؟ که پیران را فرسوده و جوانان را پیر و مردان با ایمان را تا قیامت و ملاقات پروردگار اندوهگین نگه می‌دارد. پس از ارزیابی، صبر و بردباری را خردمندانه تر دیدم، پس صبر کردم در حالی که خار در چشم، استخوان در گلوی من مانده بود و با دیدگان خود می‌نگریستم که میراث مرا به غارت می برند... . » ² ____________ ۱. « لو وجدت اربعین ذوی عزم لنا هضمت القوم. » ( ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۳، ص۴۷) ۲. قسمتی از خطبه سوم نهج البلاغه، خطبه شقشقیه - شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید: ج ۱۷، ص ۱۶۱. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 2⃣5⃣ 🔸 فصل ششم 🌟 تحلیل ماجرا در ابتدا بیان یک نکته لازم است و آن این که ما هیچ انتظاری از اهل تسنن نداریم که قضایای شهادت حضرت زهرا را به صورت تمام و کمال در کتاب‌های خود حکایت کنند و علمای آنان به روشنی به آن اذعان داشته باشند. آیا از کسانی که در قلب آنان محبت خلفا حاکم است، انتظار دارید که بر این فجایع صحه گذارند؟ هرگز، چرا که حُبّ الشيء يُعمى و يُصم. آنان که وقایعی همچون غدیر را که اسناد آن در آثارشان متواتر و بدون شبهه است تأویل و تحریف می‌کنند و بر آن توجیهاتی می‌آورند بدیهی است که در مورد این وقایع فضاحت بار و ننگین به شبهه افکنی و انکار بپردازند. در این فصل ابتدا به مظلومیت امیرمؤمنان اشاره می‌کنیم و در ادامه، تحلیل نهایی را به قضاوت شما می‌گذاریم: ✅ غربت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام کوتاهی مردم در حمایت و رعایت اهل بیت قابل انکار نیست؛ در این امتحان - جز تعدادی انگشت شمار - همگان به مصلحت دنیای خود اندیشیدند و آخرت را نادیده انگاشتند. بزرگان اهل سنت از عایشه حکایت کرده اند که : « تا هنگامی که فاطمه زنده بود علی در میان مردم از وجهه و آبرویی برخوردار بود؛ لیکن چون او از دنیا رفت مردم از علی نیز روی تافتند. »¹ __ ۱. صحیح بخاری ج ۵ ص ۸۳ - صحیح مسلم: ج ۵ ص ۱۵۴ - سنین بیهقی: ج ۶، ص ۳۰۰ - البداية و النهاية : ج ۵، ص ۳۰۷ - تاریخ طبری: ج ۳، ص ۲۰۸. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 3⃣5⃣ تنهایی و غربت خاندان پیامبر به آنجا انجامید که شب‌ها ـ و گاه حتى روزها - علی، زهرا را بر مرکبی سوار می‌نمود و دستان حسن و حسین را می گرفت و خانه یاران پیامبر، دق الباب می نمود و حق خویش را بدانها یادآور می‌شد و آنان را به یاری می طلبید؛ لیکن صد افسوس؛ در جواب چیزی جز این نمی شنید: « اینک کار از کار گذشته و ما با ابوبکر بیعت کرده ایم؛ چرا پیشتر ما را نخواندی تا با تو پیمان بندیم؟! » امام در جواب می‌فرمود « آیا جنازه پیامبر را بر زمین وا می نهادم و به نزاع در خلافت برمی‌خاستم؟! » ¹ برخی نیز وعده یاری می‌دادند؛ لیکن به عهد خود وفا نکرده و غربتی دیگر قلب تنها مرد شهر پیامبر را می آزرد. ² گروهی از انصار در نشست‌های پنهانی خود خلافت را حق مسلم امیرمؤمنان علی علیه‌السلام عنوان می‌کردند؛ لیکن در صدد احقاق آن و بازگرداندن آن بر نیامدند. ابوبکر نیز - پس از خطبه فدکیه فاطمه‌زهرا، در سخنان خود به این نشست ها اشاره کرد و این گفتار را سفیهانه خواند و آنان را تهدید نمود.³ ______ ۱. کتاب سلیم بن قيس هلالی، ص ۲۲۵ ۲. الامامة والسياسة : ج ۱، ص ۱۹ - شرح نهج البلاغه : ج ۲، ص ۴۷ - اعلام النساء : ج ۴، ص ۱۴ ۳. شرح ابن ابی الحدید: ج ۱۶، ص ۲۱۵. ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 4⃣5⃣ در یک تقسیم بندی می‌توان مردم را پس از رحلت پیامبر نه در سه گروه جای داد: ✔️ گروه اول که اکثریت مردم را شامل می‌شد و متشکل از صحرانشینان و مردم پست و بی فرهنگی بود که از خود فکر و نظری نداشتند و در پی هر هیاهویی به راه می افتادند. اینان در پی برپایی غوغای غصب خلافت به پیروی از آنهایی برخاستند که بیشتر فریاد می‌کشیدند و دژخیمانه تر رفتار می‌کردند. ✔️ گروه دوم که بعد از گروه اول بیشترین تعداد را داشتند، از چند دسته تشکیل می‌شدند: 🔻نخست: کسانی که نسبت به امیر مؤمنان على حسادت می ورزیدند. 🔻دیگر آنها که کینه هایی از وی به سبب کشته شدن نزدیکان و دوستان به دست آن حضرت داشتند. 🔻و نیز آنها که از عدالت او می هراسیدند. این چند دسته نیز به یاری غاصبان خلافت شتافتند و اگر ابوبکر را زیبنده این مسند نمی‌دانستند؛ لیکن می‌گفتند: « او از علی آرام تر و نرم تر است. » ✔️ گروه سوم آن اقلیت بودند که مخالف ابوبکر بودند که در میان آنها بیشتر به امامت امیرمؤمنان علیه ایمان داشتند، اما از آن جـا کــه حضرتش در چنگال غاصبان غریب مانده بود، جز اندکی دست از یاری او کشیدند و او را تنها وانهادند. یکی از یاران پیامبر که در پاسخ به سلیم گفت: « فتنه ای برای ما رخ داد که دل و گوش و چشم ما را گرفت و قدرت تشخیص و بصیرت ما را ربود. » ¹ حذیفه نیز در این باره می گوید: « مشکل ما بس دشوارتر از آن بود که گمان می رفت؛ به خدا سوگند! بصیرت دیده ها رفت و یقین مان زایل شد؛ حق ستيزان بسیار و حـق جویان اندک بودند... به خدا سوگند چشم و گوش ما بسته شد و از مرگ هراسان شدیم و دنیا در نظرمان جلوه کرد. » ² ____ ۱. بحارالانوار: ج ۲۸، ص ۱۲۵ ۲. همان: ج ۲۸، ص ۹۴ ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
🌷  بسم رب‌ الزهراء 🌷 🥀 قسمت 5⃣5⃣ ✅ ماجرای هجوم و تحلیل نهایی حال در این قسمت با متذکر شدن برخی نکات مهم پیرامون مطالب ذکر شده در فصلهای قبل قضاوت و نتیجه گیری نهایی را به عهده وجدان خوانندگان می‌گذاریم. ✔️ اولاً با توجه به روایاتی که در فصل دوم از علمای اهل تسنن آوردیم نتیجه می‌گیریم که ماجرای یورش به اهل بیت و آتش زدن خانه و شهادت حضرت محسن و شکستن پهلوی حضرت زهرا همه و همه در روز بیعت گرفتن انجام شده است. ✔️ ثانیاً کوتاه بودن مدت زندگی حضرت زهرا بعد از پیامبراکرم چیزی است که همه بر آن اتفاق دارند. ¹ بیشترین مدتی که حضرت فاطمه بعد از شهادت پیامبر و زندگی کردند را مورخین شش ماه و کمترین آن را چهل روز بیان کردند. ✔️ ثالثاً: سن حضرت زهرا در هنگام شهادت هیجده سال بیشتر نبوده است؛ البته لازم به ذکر است در این مورد بین علمای خاصه و عامه اختلاف وجود دارد که از اختلاف در سال تولد مبارک آن حضرت نشأت گرفته است؛ علمای اهل تسنن تولد حضرت را قبل از بعثت می دانند. اما دانشمندان شیعه از جمله کلینی ابن شهر آشوب، علی بن عیسی، مجلسی، بحرانی و... سال تولد حضرت را پنجم بعثت می‌دانند. دلیل بزرگان شیعه، حدیث صحیحی است که علمای اهل تسنن هم آن را آورده اند. ² که در شب معراج جبرائیل سیبی خوشبو برای پیامبر به آورد و حضرت آن را تناول کردند و تولد با سعادت حضرت زهرا بعد از آن واقعه بوده و از آنجا که معراج پیامبر بعد از بعثت بوده است، پس نظر شیعه را که حضرت زهرا پنج سال بعد از بعثت به دنیا آمده اند، تائید می‌کند. ______ ۱. همانگونه که در فصل دوم به روایات آن اشاره کردیم. ۲. تاریخ بغداد: خطیب بغدادی، ج ۵، ص ۸۷ - میزان الاعتدال: ذهبی، ج ۱، ص۳۸ لسان المیزان:، عسقلانی ج ۵، ص ۱۶۰؛ الروض الفائق شیخ شعیب مصری: ص ۲۰۴؛ در المنثور سیوطی ج ۴، ص ۱۵۳ (به نقل از: فاطمة الزهرا از ولادت تا شهادت سید محمد کاظم قزوینی، ص ۸۷) ⬅️ ادامه دارد.... ⛔️ ارسال فقط با ذکر لینک کانال مجاز و شرعی است. 🌸🌸🌸🌸🕊🕊🕊🕊🌸🌸🌸🌸 @shahedaneosve شاهدان اسوه، زندگینامه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا