فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️نماهنگ با احترام باباسلام
🔸باصدای محمدحسین پویانفر
🔰جلسه ستاد شاهد باحضور سیدعلی محمدی مدیرآموزش وپرورش ناحیه چهار ، حجت الاسلام نارویی معاون بنیاد شهید وامور ایثارگران استان و هیئت همراه ، رکاب ساز معاون پرورشی و حسینی سیرت مسئول ستاد شاهد ناحیه چهار در دبستان شاهد امیدهای انقلاب برگزارشد .
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
دراین جلسه سید علی محمدی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود : فرصت بسیارخوبیست با فعالیتهایی حاوی برنامه های انقلابی در جهت شادابی دانش آموزان باتوجه به اینکه سند تحول بنیادین در بندهای ۶ و۱۶ به یادگیری وتنوع بخشی ، مباحث مورد علاقه دانش آموزان پرداخته است در جهت شادابی هرچه بیشتر دانش آموزان به خصوص در ایام الله دهه فجر اهتمام بیشتری داشته باشیم . همچنین وی با تقدیر وتشکر از آقای جوادی مدیریت دبستان شاهد امیدهای انقلاب گفت ایشان با موفقیت درسمت جدید با اقدامات خوبی که انجام دادند خصوصا درمباحث مذهبی و ملی با برنامه های جذاب و البته همکاری معاونین مدرسه چرا که موفقیت مدارس در گرو کارتیمی هست و الحمدالله تیم بسیارخوبی در این آموزشگاه مشغول فعالیت هستند.
دراین جلسه همچنین حجت الاسلام نارویی معاون بنیاد شهید وامور ایثارگران استان
🔰 ادامه خبر را در لینک زیر مشاهده بفرمائید 👇👇
https://n4-qom.medu.ir/fa/news/item/2123915/
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آیین تجلیل از اولین خانواده شهید دانش آموز کشور دراستان قم
🔰به گزارش ستاد شاهد ناحیه چهار، در مراسمی با حضور سرکار خانم دکتر پناهی مشاور ومدیر کل اداره امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش و آقایان رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان ، هنرمند مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ، محمدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار ، خانواده معظم شهید حیدر رضایی اولین شهید دانش آموز کشور در شب میلاد حضرت امام علی علیه السلام مورد تکریم و تجلیل قرار گرفت .
از مدیر و معاون و رییس انجمن اولیاء و مربیان دبستان شاهد امیدهای انقلاب و دانش آموزان عزیز و گرامی کمال تشکر و تقدیر را داریم.
روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه چهار قم
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللَّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
بقره-261
مَثَل [صدقات] كسانى كه اموال خود را در راه خدا انفاق مىكنند همانند دانهاى است كه هفت خوشه بروياند كه در هر خوشهاى صد دانه باشد؛ و خداوند براى هر كس كه بخواهد [آن را] چند برابر مىكند، و خداوند گشايشگر داناست.
**************
نکته ها:
سفارش به انفاق و منع از اسراف و تبذیر، بهترین راه براى حلّ اختلافات طبقاتى است. همچنان كه پیدایش و گسترش ربا، زمینه ساز و بوجود آورنده ى طبقات است. لذا در قرآن آیات لزوم اتفاق و تحریم ربا در كنار هم آمده است. [739]
هر دانه اى، در هر زمینى، هفت خوشه كه در هر خوشه صد دانه باشد نمى رویاند، بلكه باید دانه، سالم و زمین، مستعد و زمان، مناسب و حفاظت، كامل باشد. همچنین انفاق مال حلال، با قصد قربت، بدون منّت و با شیوه ى نیكو آن همه آثار خواهد داشت.
-----
739) تفسیرالمیزان، ج 2، ص 406 .
**************
پیام ها:
- انفاق، تنها پاداش اخروى ندارد، بلكه سبب رشد وتكامل وجودى خود انسان مى گردد. «مثل الذین ینفقون»
- ستایش قرآن از كسانى است كه انفاق سیره ى همیشگى آنان باشد. «ینفقون» فعل مضارع دلالت بر استمرار دارد.
- انفاق، زمانى ارزشمند است كه در راه خدا باشد. در اسلام اقتصاد از اخلاق جدا نیست. «فى سبیل اللّه»
- استفاده از مثال هاى طبیعى، هرگز كهنه نمى شود و براى همه مردم در هر سن و شرایطى كه باشند قابل فهم است. تشبیه مال به بذر و تشبیه آثار انفاق به خوشه هاى متعدّد پر دانه. «كمثل حبّة انبتت سبع سنابل»
- تشویق و وعده ى پاداش، قوى ترین عامل حركت است. پاداش هفتصد برابر. «واللّه یضاعف»
- لطف خداوند، محدودیّت ندارد. «واللّه یضاعف ... واللّه واسعٌ علیم»
- اگر انفاق مال، تا هفتصد برابر قابلیّت رشد و نموّ دارد؛ «كمثل حبّة انبتت سبع سنابل فى كلّ سنبلة مأة حبّة» پس حساب كسانى كه در راه خدا جان خود را انفاق مى كنند چه مى تواند باشد؟! «واللّه واسعٌ علیم»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️آنکه مبهوت زصبرش شده ایوبِ صبور
▪️معدن صبـر به صحرای بلا، زیـنب بـود
▪️آنکه بعد از شَهِ لب تشنه به هنگام بلا
▪️قد علم کرد به میـدان وفا زیـنب بـود
«وفات حضرت زینب(س) اسوه صبر و وفا تسلیت باد.»🖤🥀
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
إِلَّا الَّذِينَ تَابُوا وَأَصْلَحُوا وَبَيَّنُوا فَأُولَئِكَ أَتُوبُ عَلَيْهِمْ وَأَنَا التَّوَّابُ الرَّحِيمُ
بقره-160
مگر كسانى كه توبه كردند، و [خود را] اصلاح نمودند، و [حقيقت را] آشكار كردند، پس بر آنان خواهم بخشود؛ و من توبهپذير مهربانم.
**************
نکته ها:
براى گناه كتمان، همچون سایر گناهان، راه توبه و بازگشت باز است. امّا توبه ى واقعى، با پشیمانى قلبى و اصلاح عمل و بیان موارد كتمان صورت مى گیرد. توبه ى كسى كه نماز نخوانده آن است كه نمازهاى خود را قضا كند. توبه كسى كه مال مردم را تلف كرده آن است كه باید همان مقدار را به صاحبش برگرداند. در این مورد نیز كسى كه با كتمان حقایق، به دنیاى علم، اندیشه و نسل ها، خیانت كرده، فقط با تبیین حقایق و بازگوئى آنهاست كه مى تواند گذشته را جبران نماید.
خداوند به شیطان فرمود: «انّ علیك لعنتى» [485] لعنت من بر تو. و در آیه بعد مى فرماید: «علیهم لعنة اللَّه...» پس كتمان كنندگان و شیطان، در یك ردیف هستند.
-----
485) ص، 78.
**************
پیام ها:
- خداوند، امكان توبه و بازگشت را براى خطاكاران، در هر شرایطى فراهم نموده است. «یلعنهم اللّه... الاّ الّذین تابوا»
- كتمان حقایق دینى، فساد است، زیرا به توبه كننده، فرمان اصلاح و جبران داده شده است. «تابوا واصلحوا»
- توبه ى هرگناه، متناسب با آن است. توبه ى كتمان، بیان حقایق است. «تابوا... وبیّنوا»
- چون در مقام تهدید وتوبیخ، لعنت خداوند شامل حال كتمان كنندگان شد، در مقام مهربانى نیز كلمات «اَنَا» و «توّاب» و «رحیم» بكار رفته تا بگوید: من خودم با مهربانى مخصوصم، به شما باز مى گردم. «یلعنهم اللَّه... انَا التوّاب الرّحیم»
- تهدید گنهكار و بشارت نیكوكار، دو ركن اساسى براى تربیت فرد و جامعه است. «یلعنهم اللّه... انَا التوّاب الرّحیم»
- بازگشت لطف خداوند به توبه كنندگان، دائمى، قطعى و همراه با محبّت است. «اتوب علیهم و انَا التوّاب الرّحیم»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
🔴 اطلاعیه تعطیلی مدارس در روز های سه شنبه و چهارشنبه
ضمن عرض سلام و تبریک اعیاد رجبیه و تشکر از همه دانش آموزان و همکاران فرهنگی در برگزاری جشن های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استحضار هم استانی های عزیز می رساند؛ با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده و درخواست تعدادی از اولیا محترم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱،کلاس های آموزشی کلیه مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود.
لازم است مدیران و.عوامل اجرایی مدارس به منظور برگزاری کلاس های غیرحضوری همراهی با متخصصین در مدارس حضور و همکاری های لازم را داشته باشند.
در پایان از زحمات همه فرهنگیان عزیز و خدوم و اولیا دانش آموزان محترم که در این مدت با ما همکاری داشته اند تقدیر و تشکر میکنیم.
🔵 روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم
بوسیدن دست پدر
امیرعلی جان با صفا😘🌹💐
کلاس اول شکوفه
دبستان شاهدامیدهای انقلاب 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت پرچم حرم مطهر امام رضا علیه السلام در روز وفات حضرت زینب سلام الله علیها
مداحی دلنشین روحانی امین دبستان حاج آقای قاضی و تبرک جستن زیبا و خالصانه دانش آموزان کلاس سوم مهر خانم دانایی از دبستان شاهد امیدهای انقلاب
اللهم تقبل منا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت پرچم حرم مطهر امام رضا علیه السلام در روز وفات حضرت زینب سلام الله علیها
اللهم تقبل منا
دبستان شاهد امیدهای انقلاب کلاس سوم مهر خانم دانایی 🏴
مراسم هیات حضرت علی اصغر علیه السلام
با قرائت زیارت پرفیض عاشورا
توسط دانش آموزان و
تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز
استاد موسوی مسول دارالقرآن امیرالمومنین علی علیه السلام و سخنرانی حاج آقا ترابی و مداحی علی اکبر ریاضی صبح دوشنبه در نمازخانه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزارگردید.
درزنگ تفریح اول ایستگاه صلواتی درحیاط مدرسه با کمک دانش آموزان صورت گرفت.
توفیق ورود پرچم متبرک گنبد امام رضا
علیه السلام توسط خادم یار جناب آقای حسینی پدر دانش آموز در تمامی کلاس ها صورت گرفت.
دبستان شاهدامیدهای انقلاب 🇮🇷
🌺 محفل نورانی اُنس با قرآن کریم
🔰 به مناسبت ایام الله دهه فجر و رحلت حضرت زینب کبری سلام الله علیها
در دبستان شاهدامیدهای انقلاب برگزار گردید🇮🇷
📆 دوشنبه ۱۷ بهمن
•┈┈•❀🌺❀•┈┈•
🕌 دارالقرآن امیرالمؤمنین علیه السلام
╭━═━⊰🌼☘️🌼⊱━═━╮
@darolquran4j
╰━═━⊰🌼☘️🌼⊱━═━╯
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
وَمِنْ آيَاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاءُ وَالْأَرْضُ بِأَمْرِهِ ثُمَّ إِذَا دَعَاكُمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُجُونَ
روم-25
و از نشانههاى او اين است كه آسمان و زمين به فرمانش برپايند؛ پس چون شما را با يك بار خواندن فرا خوانَد، بناگاه [از گورها] خارج مىشويد.
**************
نکته ها:
در این آیات، هم آفرینش انسان از خاك، نشانه ى قدرت الهى شمرده شد، «خلقكم من تراب» هم مرگ و خروج انسان از قبر. «من الارض اذا انتم تخرجون»
خداوند در این آیه و پنج آیه ى قبل، پانزده مرتبه مردم را مخاطب قرار داده و نعمت هاى خود را برشمرده كه این، یكى از شیوه هاى تبلیغ است.
**************
پیام ها:
- استوارى نظام آفرینش، نه تصادفى است و نه به دست دیگران، به اراده الهى است. «تقوم ... بامره»
- پیدایش معاد، با اراده و دعوت خداوند انجام مى گیرد. «دعاكم دعوةً»
- دعوت پیامبر خدا، مرده را زنده مى كند، «ثمّ ادعُهنّ یأتینك سعیا»(169) تا چه رسد به دعوت الهى. «دعاكم دعوة من الارض اذا أنتم تخرجون»
- ایمان به مبدأ، مقدّمه ى ایمان به معاد است. كسى كه نظام هستى را بر پا كرد، شما را نیز پس از مرگ زنده مى كند. «تقوم السّماء... اذا أنتم تخرجون»
- معاد، جسمانى است. «من الارض ... تخرجون»
- پیدایش معاد، دفعى است نه تدریجى. «اذا أنتم تخرجون»
-----
169) بقره، 260 .
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَىَ وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ
بقره-238
بر نمازها و نماز ميانه مواظبت كنيد، و خاضعانه براى خدا به پا خيزيد.
**************
نکته ها:
درباره مراد از نماز وسطى، چند نظریه است، ولى با توجّه به شأن نزول آیه كه گروهى بخاطر گرمى هوا در نماز ظهر شركت نمى كردند و با توجّه به روایات و تفاسیر، مراد همان نماز ظهر است.
توجّه به نماز در لابلاى آیات مربوط به مسائل خانوادگى، اشاره به آن است كه غرائز و كشش هاى مالى و حقوقى همسر، شما را از نماز غافل نكند.
حفظ هر چیزى باید مناسب با خودش باشد؛ حفظ مال از دست برد دزد است، حفظ بدن از میكرب است، حفظ روح از آفات اخلاقى نظیر حرص، حسد وتكبّر است، وحفظ فرزند از دوست بد مى باشد. امّا حفظ نماز به چیست؟ حفظ نماز، آشنایى با اسرار آن، انجام به موقع آن، صحیح بجا آوردن، فراگرفتن احكام و آداب آن و حفظ مراكز عبادت و تمركز فكر به هنگام آن است.
در حدیثى مى خوانیم: نماز به گروهى مى گوید: مرا ضایع كردى خدا تو را ضایع كند و به گروهى مى گوید: مرا حفظ كردى خداوند تو را حفظ كند. [649]
-----
649) كافى، ج 3، ص 268.
**************
پیام ها:
- اقامه نماز باید مداوم باشد. «حافظوا»
- همه ى مردم مسئول حفظ نمازند. «حافظوا»
- نماز را به جماعت برپا كنید. «حافظوا، قوموا»
- هركجا زمینه ى سهل انگارى یا غفلت احساس مى شود، هشدار بیشترى لازم است. «والصلوة الوسطى»
- اقامه ى نماز، به توجّه، نشاط، معرفت و اخلاص نیاز دارد. «قوموا لِلّه قانتین»
- انسان نباید وصله ى ناهمرنگ هستى باشد. قرآن درباره هستى مى فرماید: «كل له قانتون» [650] پس اگر ما قانت نباشیم، وصله ناهمرنگ هستى خواهیم بود. «قوموا للّه قانتین»
- ارزش نماز به خضوع آن است. «قانتین»
-----
650) روم، 26 .
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
بسم الله الرحمن الرحیم
نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است. امامخمینی ره
در آستانه ی یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به پیشنهاد مدیر کل محترم اداره آموزش و پرورش استان قم جناب آقای دکتر علیرضا رحیمی برنامه ویژه حضور همکاران محترم فرهنگی و دانش آموزان گرامی در نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می گردد. لذا از تمامی مدیران محترم ،معاونین گرامی و دبیران و معلمین انقلابی آموزش و پرورش ناحیه ۴ دعوت می شود ضمن ترغیب و تشویق دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی با حضور حداکثری در این فریضه تجدید عهدی با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس سره و مقاممعظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته داشته باشند .
وعده ی دیدار ما :
روز آدینه جمعه ۲۱ بهمن ماه مصلی قدس
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
يَوْمَئِذٍ لَّا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا
طه-109
در آن روز، شفاعت [به كسى] سود نبخشد، مگر كسى را كه [خداى] رحمان اجازه دهد و سخنش او را پسند آيد.
**************
نکته ها:
از آنجا كه انكار شفاعت، خلاف قرآن و روایات و مایه ى یأس مؤمنانِ گناهكار است، و قبول شفاعتِ بى قید و شرط نیز سبب جرأت خلافكاران و خلاف عدالت الهى است، لذا قرآن كریم براى شفاعت، حساب و كتاب و مقرّراتى در نظر گرفته است.
از نظر قرآن، شفاعت، روزنه ى امید گناهكاران و وسیله اى براى ارتباط آنان با اولیاى خدا و پیروى از آنان است. شفاعت اذن خداست و برخورداران از شفاعت، تنها كسانى هستند كه در مدار توحید و داراى منطقِ صحیح و اعتقادات حقّ باشند و گفتارشان مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد، یعنى شهادتین آنان موضعى، موسمى، اكراهى، سطحى و بر اساس مسخره و نفاق نباشد، در این صورت اگر در عمل كمبود داشته باشند، با شفاعت مورد عنایت قرار مى گیرند.
از این روى قرآن، شفاعت بت ها را براى بت پرستان باطل دانسته و شفاعت به معناى فدا شدن حضرت عیسى علیه السلام براى پاك شدن گناهان پیروانش و یا شهادت امام حسین علیه السلام به خاطر شفاعت از شیعیان قابل پذیرش نیست، هر چند امام حسین علیه السلام از شافعان بزرگ قیامت است، امّا باید دانست كه هدف او از شهادت، شفاعت كردن طرفدارانش نبود.
امام باقرعلیه السلام درباره این آیه فرمودند: شفاعت پیامبرصلى الله علیه وآله تنها براى كسانى است كه از نظر عمل و گفتار مورد رضایت باشند و بر مودّت آل پیامبرعلیهم السلام زندگى كرده و بر آن مرده اند.(120)
-----
120) تأویل الایات، 304.
**************
پیام ها:
- شفاعت، مقام والایى است كه افراد خاصى از آن برخوردارند. «مَن أذن له الرّحمن و رضى له قولا»
- شفاعت، تصرّف در اراده ى خدا و یا تخلّف از حكمت و عدل و محاسبات و سنّت هاى الهى نیست، بلكه بر اساس خواست خداوند است. «أذن... رضى»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تکبیرگویی محمد حسن خوشنودی✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊✊
کلاس پنجم
آموزگار محترم آقای مغازه ای
در شب ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
دبستان شاهدامیدهای انقلاب 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷