هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#انقلاب_اراده🔻
در دنیا یك جنگ عظیم و یك چالش بزرگ برپاست؛ جنگ توپ و تفنگ نیست، اما جنگ ارادهها و عزمها و سیاستها و تدبیرهاست.
۱۳۸۶/۰۲/۳۱
#تبیین
@t_manzome_f_r
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_اول 🔻
▪️...فرهنگ #تقوا در جامعه خيلي تكرار ميشود، من اصرار دارم شما آن نكتهي حرف مرا دريابيد...
مفهوم تقوا
تقوا يعني پرهيز با حركت، نه پرهيز با سكون، يك وقت هست شما در حال سكون پرهيز ميكنيد، يعني برو در خانهات بنشين و كاري به كار چيزي نداشته باش و با رانندگي نكردن پرهيز كن به اين كه به كوه نخوري و از دره پرتاپ نشوي، پرهيز از كوهنوردي كردن، حركت نكردن در خارزارها كه خارهاي مَغيلان دامن شما را نگيرد، اين جور پرهيز است و #اسلام اين را به شما #توصيه نميكند. بلكه ميگويد در #سينهي قضايا و واقعيتها با حوادث روبرو بشويد و در عين حال پرهيز كنيد. مثل رانندهاي كه رانندگي ميكند اما پرهيز هم ميكند و اين پرهيز همان مراقبت كردن و مواظب خود بودن است، پس كلمهي پرهيز در اينجا يك كلمهاي است درست، منتها چون پرهيزگاران در ترجمهي متقين زياد تكرار شده و در ذهنها آن حساسيت لازم را به معنا برنميانگيزد، من ترجيح دادم بگوئيد پرهيزمندان البته پرهيزمندان را هم چون جا نيفتاده اصرار ندارم بگوئيد، خود بنده آن سالهاي قديم تقوا را پروا گرفتن و پرواداشتن معنا ميكردم، اما بعد فكر كردم ديدم عبارت پرواكاران و پروامندان يك عبارت نامأنوسي است و هيچ مصطلح نيست، يعني آن موسيقيي لغت بايد بر گوش سنگيني نكند، بايد زيبا به گوش برسد تا رايج شود و اين يكي از رازهاي واژه گزيني است.
🔳 بنابراين شما معناي تقوا را بدانيد كه تقوا يعني پرهيز در حال حركت و مراقبت در حال حركت، در ميدانها حركت بكنيد، اما مواظب باشيد! از اصطكاكها، از غلط رفتن راهها، از واردكردن ضايعهها بخود يا ديگران و از تخطّي كردن از حدودي كه براي انسان معين كرده كه انسان را به گمراهي ميبرد، چون جاده بسيار خطرناك و طولاني و ظلماني است.
پ.ن: تقوا مراقبت در حرکت است نه سکون و بیکاری.
ادامه دارد..
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب رسان 📚
🔺پژوهشی درباره امام مهدی(عج)
🔺اثر نابغه جهان تشیع، شهید آیت الله محمدباقر صدر
🔺همزمان با اعیاد شعبانیه «پژوهشی دربارۀ امام مهدی علیهمالسلام» به چاپ رسید.
🔺در این کتاب میتوانید پاسخهایی نو را به پرسشهایی کهن و فراگیر دربارۀ امام مهدی علیه السلام بیابید؛ پاسخهایی فرامذهبی و مبتنی بر روش استدلالی بدیع در عرصه عقاید.
همراه با مقدمۀ دکتر حامد حفنی داود، از اندیشمندان اهلسنت.
🔺با ۱۵ درصد تخفیف: ۱۲۳۲۵ تومان
جهت سفارش کتاب:
@sefaresh_ketab
اطلاع از لیست همه کتابها، هزینه ارسال و...
@ketabresan_order
(یادآوری: خرید چند کتاب در یک نوبت، هزینه ارسال را بشدت کاهش میدهد)
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سیر مطالعاتی #تمدن_ساز
پاسخ #سوالات خود، پیرامون "مکتب اسلام" را در این #سیر پیدا کنید.
فضایی برای #شناخت بیشتر #نائب_امام_زمان.
بدون شناختِ امامِ جامعه، نظام امامت و امت شکل نخواهد گرفت.
#متفکر_نوین_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
⚠معنی پرچم اسرائیل(رژیم اشغالگر)
❌از #نهر تا #بحر
🔴بسیاری از مسلمانان و مردم ایران نمیدانند که منظور از #دو_خط_آبی #بالا و #پایین پرچم نحس اسرائیل غاصب، دو رود #نیل و #فرات است و صهیونیستها به شکل سمبولیک و نمادین، محدوده جغرافیایی حکومت متوهمانه خود را مشخص مینمایند.و در پی #اشغال_این_مناطق بودند و هستند..
❌( از جنوب، تمامی صحرای سینا و بخشی از شمال مصر به طرف بالا تا حوالی قاهره. از شرق، تمامی اردن و بخش عظیمی از عربستان سعودی، تمامی كویت و قسمتی از جنوب فرات در عراق. از شمال، كل لبنان و كل سوریه به اضافه ی بخش اعظم تركیه به طرف بالا تا دریاچه ی وان و ازغرب، قبرس..
🔵در پرچم اسرائیل #نمادهای_ماسونی به صورت علنی خود را نشان می دهند. این علایم عبارتند از:
#ستارهی_شش_گوش (Hexagram): اکثر یهودیان، همانند #فراماسونرها، سلیمان (ع) را #پادشاه و #جادوگر می دانند، نه پیامبر. تا آنجا که به جای عبارت (Prophet Solomon) پیامبر سلیمان، عبارت (King Solomon)پادشاه سلیمان را به کار می برند..
#آرزوی_اشغال_از_نیل_تا_فرات
#رژیم_اشغالگر_صهیونیستی
کانال «ضد اسلام آمریکایی»
👉 @americanislam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امت_واحده در حال شکل گیری آنهم در سیل
جوانانی از۲۵ کشور را در این جمع میبینید :
#عراق، #لبنان، #بحرین، #نیجریه، #آذربایجان، #یمن، #آلمان، #آرژانتین، #انگلیس، #فرانسه، #افغانستان، #پاکستان و...
فرض کنید روزی به این کشور تعدی صورت بگیره یه دنیا با دشمن میجنگد.
مراسم احیائ شب نیمه شعبان
درخدمت حجهالاسلام محمدرضا امینی
امشب از ساعت ۲۳:۳۰
مسجد حضرت زینب علیهاالسلام شهرک شهید زینالدین
التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد.
🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید....
🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
توصیههای #رهبر_معظم_انقلاب درباره تشکیل و حفظ خانواده
#آبروداریهای_خیالی🔻
در مصارف گوناگون شخصی و خانوادگی، اسراف فردی صورت میگیرد. تجملگرائیها، چشم و همچشمیها، هوسرانی افراد خانواده، مرد خانواده، زن خانواده، جوان خانواده، چیزهای غیر لازم خریدن؛ اینها از موارد اسراف است. وسائل تجملات، وسائل آرایش، مبلمان خانه، تزئینات داخل خانه؛ اینها چیزهائی است که ما برای آنها پول صرف میکنیم. پولی که میتواند در تولید مصرف شود، سرمایهگذاری شود، کشور را پیش ببرد، به فقرا کمک کند، ثروت عمومی کشور را زیاد کند.
۱۳۸۸/۱/۱
#تبیین
@t_manzome_f_r
سلام:
💢ثبت نام آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛
✳️در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری
⏰زمان آزمون :بعد از ظهر جمعه مورخ 21 تیرماه 98
💢رشته های مقطع کارشناسی:
علوم قرآنی و حدیث، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، اقتصاد و زبان و ادبیات عربی
💢رشته های مقطع کارشناسی ارشد:
علوم قرآنی و حدیث، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی
💢رشته های مقطع دکتری:
رشته های مورد پذیرش علوم قرآنی و حدیث، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق بین الملل، فلسفه و کلام اسلامی و فقه جزایی
📒دفترچه آزمون مقطع گارشناسی و کارشناسی ارشد: yon.ir/GAIgu
📔دفترچه آزمون مقطع دکتری:yon.ir/P7EnN
⏰مهلت ثبت نام: 20 خرداد 98
—-------------
📡 کانال خبری حوزه ی علمیه👇
http://eitaa.com/joinchat/2237530126C2041a44821
💐لطفا اطلاعیه را به سایر طلاب بفرستید💐
✴️ ابلاغ قانون تفسیر جزء (۶) بند «ث» ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه
💠رئیسجمهور قانون تفسیر جزء (۶) بند "ث" ماده (۸۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماع و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درخصوص یک مقطع تحصیلی بالاتر رزمندگان مصوب ۹۷/۱۲/۲۱ مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ کرد.
💠بر اساس این قانون، رزمندگانی حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس، از مزایای مالی و استخدامی یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار میشوند.
🔸 #زندگی_به_سبک_شهدا
❤️❤️وقتی از عملیات خبری نبود، میخواستی پیدایش کنی، باید جاهای #دنج را میگشتی!
❤️پیدایش که میکردی، میدیدی کتاب به دست نشسته و غرق #مطالعه شده؛ انگار نه انگار که توی این دنیاست.
🔴 ده دقیقه وقت پیدا میکرد، میرفت سروقت #کتاب هایش. کار فوری هم که پیش میآمد، کتاب را همانطور باز میگذاشت تا وقتی بر میگردد، مطالعهاش را ادامه دهد.
🌹🌹شهید مهدی زینالدین
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_ششم🔻
عملکرد انسان، عامل پایداری یا زوال نعمت
▪️جمهوری اسلامی یعنی نظام مردمی، نظام مستقل، نظام مبتنی بر ارزشهای اصیل، نظام مبتنی بر آزادی فکر و عدالت اجتماعی - نسلهای قبل ملت ایران تلاش کردند و خدای متعال هم این هدیه الهی را به آنها داد؛ یعنی یک نظام مردمی که پایههای آن بر ضدیت با فساد و انحراف و کجروی و وابستگی نهاده شده است. این هدیه را باید نگه داشت. اینطور نیست که اگر خدا به قومی نعمت داد، آن قوم خاطرجمع باشند که این نعمت برای آنها خواهد ماند.!!
▪️شما در سورهی حمد میخوانید: «صراط الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین»یعنی «مغضوب علیهم» و «ضالّین» هم جزو «انعمت علیهم»اند. نباید تصور شود که خدا به عدهیی نعمت میدهد و عدهیی را گمراه میکند و مورد غضب قرار میدهد؛ نه خدا به انسانهای زیادی نعمت داده است. نعمت دادشدهگان دو نوعاند؛ یک عده کسانی هستند که با عمل خود، با سوء رفتار خود، با تنبلی خود، با انحراف خود و با دل سپردن و تن سپردن به هوسهای زودگذرِ منحرف کننده، نعمت را بر باد دادند؛ یک عده هم کسانی هستند که نعمت را با کوشش و تلاش و شکرانهی خود نگه داشتند.
کسانی که نعمت را بر باد دادند، «مغضوب علیهم» و «ضالین»اند؛ آنهایی که نعمت را نگه داشتند، «غیرالمغضوب علیهم و لا الضّالّین»اند.
لذا به افق دوردست نگاه کنید و ببینید چه باید کرد و چالشهایی که در مقابل ماست، چیست.
۱۳۸۴/۰۲/۱۹
#تبیین
@t_manzome_f_r