5520652271.pdf
561.7K
❄️
📝مجموعه یادداشت| مکتب شهید سلیمانی، نیاز امروز ما
🍃🌹🍃
✍️ دکتر قاسم حبیب زاده
#روشنگری
#ثامن
#شهید_سلیمانی
❄️
🖼 #لوح | فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی
🍃🌹🍃
☑️ سپهبد #شهیدسلیمانی: اگر این جمله معروف پیامبر (ص) را مبنا قرار بدهیم، میتوانیم این نتیجه را بگیریم که هر کس به فاطمه زهرا (س) سیلی زد، به پیامبر(ص) سیلی زده است.
#روشنگری
#ثامن
#شهیدسلیمانی
#اطلاعیه_نشست بصیرتی
🌷 با موضوع:
🌱 تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی🌱
⏱زمان : ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴ الی ۱۵
#روشنگری
#ثامن
#شهیدسلیمانی
صدا ۰۴۶.m4a
12.97M
✅#نشست_بصیرتی
〰〰〰🌹〰〰〰🌹〰〰〰
✅موضوع: تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی
✅هادی سیاسی: خانم یوسفی
〰〰〰🌹〰〰〰🌹〰〰〰
✅آیدی جهت ارسال سوال
@Sadat18659
#پرسش_پاسخ
سلام
چرا حاج قاسم تا قبل از شهادتشان انطور که باید شناخته شده نبودند؟؟؟
با سلام شهدا زنده اند و با شهادت خود راه را به ما نشان می دهند این از ویژگی شهداست که تا زنده اند دوست ندارند معروف و مشهور شوند . اما ما هم در معرفی ایشان به جامعه کوتاهی کردیم ....
#پرسش_پاسخ
سلام
با وجود دولتی انقلابی روند افزایشی قیمتها رو به صعودی است وبا دولت قبل تفاوتی نداشته بدتر هم شده
لطفا جوابگو باشید.
ممنونم
با سلام اول اینکه بودجه سال قبل اصلا براساس نیاز سازمانها نبودو عادلانه نبود دوم دادن دلار ۴۲۰۰ تومنی به افراد نامربوط که ارز گرفتن اما کالا وارد نکردن سوم چاپ اسکناس بدون پشتوانه در دولت دوازدهم از علل افزایش قیمتهاست.
#پرسش_پاسخ
ببخشید این بودجه ای که بنیاد به شهید سلیمانی داده چه بوده آیا به حق بوده یا خیر؟
لازم به توضیح است، که عموم ردیفهای بودجهای سپاه به نام شهدای گرانقدر نامگذاری شده است؛ لذا دستگاه اجرایی دو ردیف یاد شده با نام " شهید حاج قاسم سلیمانی " ستاد مشترک سپاه پاسداران بوده و ربط دادن آن به خانواده معزز سردار دلها گناه بزرگی است که عدهای با اغراض سیاسی از خالی بودن ذهن مردم از اعداد و ارقام بودجه سوءاستفاده میکنند.((بنیاد شهید))
#پرسش_پاسخ
چرا مسئولانی مثل حاج قاسم کم هستند؟
کم نیستند کشف نشده اند . ما اشخاص بسیار خوب متدین ولایتمدار و خادم در کشورمان داریم منتهی خود ما مردم باید به دولت معرفی کنیم . نقطه ضعف از ما مردم هست که کم کاری می کنیم در معرفی افراد شایسته
#پرسش_پاسخ
به چه دلیل شبکه اجتماعی اینستا مطالب مربوط به حاج قاسم را حذف می کند؟
به دلیل اینکه اهداف راه اندازی اینستا با مکتب حاج قاسم همخوانی ندارد ! مکتب حاج قاسم یعنی روشنگری ولایتمداری وخدمت رسانی است
#پرسش_پاسخ
حاج قاسم یک مکتب بودیعنی چه؟؟
ودرحال حاضرافرادی مثل حاج قاسم وجوددارند؟شناخته شده هستند؟
حضرت آقا فرمودند حاج قاسم فقط یک شخص و یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود یعنی همه ویژگی های یک فرد انقلابی را به صورت جامع داشت و بله این گونه افراد زیادند و بخاطر اخلاص شان نمیخواهند معرفی شوند
🌺🌺برندگان مسابقه قراره گاه سازندگی
این افراد براساس قرعه کشی میان کسانی که نمره بالاتر از 17 تصاحب کردند انجام شد.
نفر اول محمد علیدوست
نفر دوم سید حامد مسعودی علوی
نفر سوم حسین جلیل
نفر چهارم أحمد جليل
نفرپنجم مطهره منصوری
نفر ششم فاطمه جعفری
عزیزان انتخاب شده کد ملی، شماره کارت عابربانک و نام استان و شهر خود را برای ما ارسال کنند
°|⚘کانال شهیدان شهر هرند⚘|°
🌺🌺برندگان مسابقه قراره گاه سازندگی این افراد براساس قرعه کشی میان کسانی که نمره بالاتر از 17 تصاحب ک
🌺اسامی افرادی که نمره بالا17 دریافت کردند
1شهرام سروش
2پریوش نوروزی
3لیلا علی بیگی
4سیدمحمد رضا مسعودی علوی
5سید حامد مسعودی علوی
6خالق داد حسینی
7فریبا فخار سلیم
8شهناز زارع
9عذرا جعفری
10سحر ناصری
11اشرف إبراهيم زاده
12احمد جلیل
13علي شريف کاظم
14حسین جلیل
15سجاد دباغ محمدی
16طوبی جلیل
17سعادت یوسفی
18سمیه تیما
الهه حفار مقدم
19ساحل رضایی
20حسین رضایی
21 مرضیه بنی حسین
22عباس گودرزی
23سید حبيب الله حسینی
24نرگس طایی
25مجید فلاح
26مريم جاني پور
27الهه فلاح
28مجید فلاح
97مريم فلاح
30زهرا رضایی
31محمودی
32سمار رضایی
33بهرام سهرابی
34فاطمه عسگری
35یاسمن دستجردی
36فاطمه امامی
37سعید دستجردی
38محمد دستجردی
39وحید دستجردی
40امیرحسین دستجردی
41مريم زابلی
42مرضیه محمد زاده
43ابوالفضل رفتاری
44کرم حسین پور
45مريم رسولی
46نرجس رضایی
47حاجیه تقی زاده فانید
48افسانه حسین پور
49سمانه حسین پور
50زهره تقوی نیا
51امیرحسین فاطمی رشت آبادی
52معصومه اسماعیلی
53محمدامین علیدوست
54نجمه خوشی
55فرید علیدوست
56مريم بهروزی راد
57فاطمه تیموری
58محمد علیدوست
59امیر تکلوی بختیاری
60احسان قنبری
61حمید رجایی
62اکرم یزدان پور
63علیرضا تقی زاده
64عباس تکلوی بختیاری
65غلامرضا علي دوست أقدم
66عهدناز عابدینی
67حليمه علی صوفی
68سینا خانزاده
69حامد حسینپور
70صغری کریمی
71زهرا ترشیزی
72فاطمه جعفری
73حمزه چمی پوی
74علیرضا جرگانی
75امیر خلیلی
76فهیمه عابدینی
77رضا صالوری
78فاطمه صالوری
79بیراهش
80مطهره منصوری
. جوائز
نفر دوم سید حامد مسعودی علوی
نفر سوم حسین جلیل
نفر چهارم أحمد جليل(طوبی جلیل)
نفرپنجم مطهره منصوری (پروین سعادتي)
اعلام وصول شد.
برای نفر اول و ششم مجدادا قرعه کشی خواهد شد
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_475
[[و قال عليهالسلام ]]
لِزِيَادِ ابْنِ أَبِيهِ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَلَى فَارِسَ وَ أَعْمَالِهَا فِى كَلامٍ طَوِيلٍ كَانَ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ فِيهِ عَنْ تَقَدُّمِ الْخَرَاجِ:
اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ، وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ، فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلاَءِ، وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْفِ.
امام عليه السلام اين سخن را به زياد بن ابيه هنگامى كه او را جانشين عبداللّه بن عباس در منطقۀ فارس كرد در ضمن يك سخن طولانى فرمود و او را از گرفتن خراج و ماليات قبل از زمان بهدست آمدن محصول نهى فرمود.
عدالت را پيشهكن واز خشونت وسختگيرى وستمگرى بپرهيز زيرا سختگيرىسبب فرارمردم از منطقه مىشود وظلموستم، مردم را بهشورش مسلحانه دعوت مىكند
شرح و تفسير
هرگز مردم را تحت فشار قرار مده
از سخن بعضى از شارحان نهج البلاغه استفاده مىشود كه واليانى كه از طرف خلفا به منطقۀ فارس مىرفتند گاه اصرار داشتند كه خراج را قبل از موعد يعنى قبل از بهدست آمدن محصول كشاورزى و باغدارى از مردم بگيرند و علت آن اين بود كه توجه نداشتند كه براى گرفتن خراج بايد سال شمسى را در نظر گرفت زيرا فرا رسيدن زمان محصول، مطابق سال شمسى است نه سال قمرى.
اما آنها سال قمرى را معيار قرار مىدادند و مردم را در فشار شديد گرفتار مىساختند به گونهاى كه مردم مجبور بودند محصولات خود را به صورت پيشفروش به قيمت نازلى بفروشند و مال الخراج را بپردازند و همين، سبب نارضايى شديد مردم مىشد.
به همين دليل هنگامى كه امام عليه السلام مىخواست زياد بن ابيه را بهجاى عبد اللّه بن عباس به فارس و مناطق اطراف آن بفرستد توصيۀ مفصلى به او فرمود و او را از مقدم داشتن خراج بر زمان بهدست آمدن محصول نهى كرد و فرمود:«عدالت را پيشه كن و از خشونت و سختگيرى و ستمگرى بپرهيز زيرا سختگيرى سبب فرار مردم از منطقه مىشود و ظلم و ستم، مردم را به شورش مسلحانه دعوت مىكند»؛ (لِزِيَادِ ابْنِ أَبِيهِ وَ قَدِ اسْتَخْلَفَهُ لِعَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْعَبَّاسِ عَلَى فَارِسَ وَ أَعْمَالِهَا فِى كَلامٍ طَوِيلٍ كَانَ بَيْنَهُمَا نَهَاهُ فِيهِ عَنْ تَقَدُّمِ الْخَرَاجِ: اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ، وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ، فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلاَءِ، وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْفِ).
امام عليه السلام در اين بخش از كلام خود نخست به زياد دستور عدالت مىدهد سپس آثار شوم تخلف آن را بيان مىفرمايد. نخست بر عدالت تأكيد مىورزد عدالتى كه زمين و آسمان بهسبب آن برپاست، عدالتى كه مايۀ آرامش و آسايش و نظم امور است و آنگاه از خشونت و سختگيرى و ظلم و تعدى (در گرفتن خراج و يا غير آن) كه نقطۀ مقابل عدالت است نهى مىكند و مىفرمايد: ترك عدالت سبب مىشود كه مردم مزارع و باغهاى خود را رها كنند و از آن منطقه بهجاى ديگرى بروند و در نتيجه منطقه به ويرانهاى تبديل گردد و سخت گيرى گاه سبب مىشود كه بمانند و بر حاكم و والى بشورند و دست به اسلحه ببرند كه آن هم سبب ويرانى كشور اسلام مىشود.