eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
673 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
527 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ و هنگامى که ب
تفسیر آیات ۸ الی ۱۶ سوره بقره ۲ ـ لزوم شناخت منافقین در هر جامعه بدون شک، نفاق و منافق، مخصوص عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله)نبوده است و در هر جامعه اى این برنامه و گروه وجود دارند، منتها باید بر اساس معیارهاى حساب شده اى که قرآن براى آنها به دست مى دهد شناسائى شوند، تا نتوانند زیان و یا خطرى ایجاد کنند، در آیات گذشته و همچنین سوره منافقین و روایات اسلامى نشانه هاى مختلفى براى آنها ذکر شده است از جمله: ۱ ـ هیاهوى بسیار و ادعاهاى بزرگ، و خلاصه گفتار زیاد و عمل کم و ناهماهنگ. ۲ ـ در هر محیطى رنگ آن محیط را گرفتن و با هر جمعیتى مطابق مذاق آنان حرف زدن، با مؤمنان آمَنّا گفتن و با مخالفان إِنّا مَعَکُم ! ۳ ـ حساب خود را از مردم جدا کردن، و تشکیل انجمن هاى سرّى، و مرموز دادن با نقشه هاى حساب شده. ۴ ـ خدعه، نیرنگ و فریب و دروغ و تملق و چاپلوسى، پیمان شکنى و خیانت. ۵ ـ خود برتربینى، و مردم را ناآگاه، سفیه و ابله قلمداد کردن و خود را عاقل و هوشیار دانستن. خلاصه، دوگانگى شخصیت و تضاد برون و درون که صفت بارز منافقان است پدیده هاى گوناگونى در عمل و گفتار و رفتار فردى و اجتماعى آنها دارد که به خوبى مى توان آن را شناخت. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
تفسیر آیات ۸ الی ۱۶ سوره بقره ۲ ـ لزوم شناخت منافقین در هر جامعه بدون شک، نفاق و منافق، مخصوص عصر پ
تفسیر آیات ۸ الی ۱۶ سوره بقره   ۳ ـ وسعت معنى نفاق ...نفاق معنى وسیعى دارد که هر گونه دوگانگى ظاهر و باطن، گفتار و عمل را شامل مى شود هر چند در افراد مؤمن باشد که ما از آن به عنوان  رگه هاى نفاق  نام مى بریم. مثلاً در حدیثى مى خوانیم:  سه صفت است در هر کس باشد منافق است هر چند روزه بگیرد، نماز بخواند و خود را مسلمان بداند: کسى که در امانت خیانت مى کند، کسى که به هنگام سخن گفتن دروغ مى گوید، و کسى که وعده مى دهد و خلف وعده مى کند. مسلماً این گونه افراد، منافق به معنى خاص نیستند، ولى رگه هائى از نفاق در وجود آنها هست، در اینجا توجه شما را به سخنى از امیر مؤمنان على(علیه السلام) درباره منافقان جلب مى کنیم:  اى بندگان خدا شما را به تقوا و پرهیزکارى سفارش مى کنم، و از منافقان بر حذر مى دارم، زیرا آنها گمراه و گمراه کننده اند، خطاکار و به خطا اندازند، به رنگ هاى گوناگون در مى آیند، به قیافه و زبان هاى متعدد خودنمائى مى کنند از هر وسیله اى براى فریفتن و در هم شکستن شما استفاده مى کنند، و در هر کمینگاهى به کمین شما مى نشینند، بد باطن و خوش ظاهرند، و در نهان براى فریب مردم گام بر مى دارند، از بیراهه ها حرکت مى کنند، و گفتارشان به ظاهر شفا بخش، اما کردارشان دردى است درمان ناپذیر، به رفاه و آسایش مردم حسد مىورزند و (اگر به کسى) بلائى وارد شود خوشحال مى شوند، امیدواران را مأیوس مى کنند، در هر راهى کشته اى دارند، در هر دلى راهى و در هر مصیبتى اشک ساختگى مى ریزند، مدح و تمجید را به یکدیگر قرض مى دهند و انتظار پاداش و جزا مى کشند، اگر چیزى بخواهند اصرار مىورزند، و اگر ملامت کنند پرده درى مى نمایند. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
تفسیر آیات ۸ الی ۱۶ سوره بقره   ۳ ـ وسعت معنى نفاق ...نفاق معنى وسیعى دارد که هر گونه دوگانگى ظاهر و
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ آنها کر و لال و کورند. لذا (از راه خطا) باز نمى گردند! (بقره/18) مختصری از تفسیر آیه آنگاه اضافه مى کند: آنها کر هستند و گنگ و نابینا، و چون هیچ یک از وسائل اصلى درک حقایق را ندارند از راهشان باز نمى گردند (صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لایَرْجِعُونَ). چه مثال دقیق و گویائى: در زندگى انسان بیراهه ها فراوان است، اما خط مستقیم که به سر منزل مقصود به پیش مى رود یکى بیش نیست، ولى خطوط انحرافى بى نهایت است، و از آن گذشته، پرده هاى ظلمت، طوفان هاى وحشتناک و حوادث گوناگون در طول این راه فراوان خواهد بود، چراغ پرفروغى که از این حوادث مصون باشد، لازم است که این پرده هاى ظلمت را بشکافد و در برابر طوفان ها مقاومت کند، و آن چیزى جز چراغ عقل و ایمان و خورشید وحى نیست. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش تصویری از مرحله اول طرح حاج قاسم ، غربالگری حوزه سرزمینی پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی. ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری ۱۱۹_شهید_اشرفی_اصفهانی @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ آنها کر و لال و کورند. لذا (از راه خطا) باز نمى گردند! (
يَكَادُ الْبَرْقُ يَخْطَفُ أَبْصَارَهُمْ ۖ كُلَّمَا أَضَاءَ لَهُم مَّشَوْا فِيهِ وَإِذَا أَظْلَمَ عَلَيْهِمْ قَامُوا ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَذَهَبَ بِسَمْعِهِمْ وَأَبْصَارِهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (روشنایى خیره کننده) برق، نزدیک است چشمانشان را برباید. هر زمان که (برق صفحه بیابان را) براى آنها روشن مى سازد، (چند گامى) در پرتو آن راه مى روند. و چون تاریکى آنها را فرا مى گیرد، مى ایستند. و اگر خدا مى خواست، گوش و چشم آنها را از بین مى برد. زیرا خداوند بر هر چیزى تواناست. (بقره/20) مختصری از تفسیر آیه اگر چه شأن نزول این آیات، منافقان عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) است اما با توجه به این که خط نفاق در هر عصر و زمانى، در برابر خط انقلاب هاى راستین وجود داشته و دارد به منافقان همه اعصار و قرون، گسترش مى یابد، و ما با چشم خود تمام این نشانه ها را یک به یک و مو به مو در مورد منافقان عصر خویش، مى یابیم، سرگردانى آنها، وحشت و اضطرابشان و خلاصه بى پناهى و بدبختى و سیه روزى و رسوائى آنها را درست همانند همان مسافرى که قرآن به روشن ترین وجهى حال او را ترسیم کرده است مشاهده مى کنیم. ( اشاره به دورانى است که جمهورى اسلامى ایران از خطر منافقان، چون سازمان مجاهدین (منافقین) و بنى صدر و اذناب آنها سربلند نجات یافت و آنها هم به ناچار با خوارى و رسوائى از کشور فرار کرده یا تسلیم دادگاه عدالت شدند، بنى صدر که رئیس جمهور بود از ترس به ناچار آرایشى زنانه کرد و به شکل یک زن به فرانسه گریخت، و به صورت زنى بى حجاب، بزک کرده با آرایش وارد فرانسه شد.) تفسیر نمونه جلد اول