eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
676 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
527 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم مختصری از تفسیر آیات ۴۱ تا ۴۳ سودپرستى یهود به دنبال پیمانى که خداوند از یه
۞ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ آیا مردم را به نیکى (و ایمان به پیامبرى که صفات او در تورات آمده) دعوت مى کنید، امّا خودتان را فراموش مى نمایید. با این که شما کتاب آسمانى(تورات) را مى خوانید؟! آیا نمى اندیشید؟! (بقره/44) مختصری از تفسیر آیه به دیگران توصیه مى کنید، اما خودتان چرا؟! گر چه روى سخن در آیات فوق، همچون آیات قبل و بعد، با بنى اسرائیل است، ولى مسلماً مفهوم آن گسترده است و دیگران را نیز شامل مى شود.  بعضى از علماى یهود به بستگان خود که اسلام آورده بودند توصیه مى کردند به ایمان خویش باقى و ثابت بمانند ولى خودشان ایمان نمى آوردند. اصولاً یک برنامه اساسى مخصوصاً براى علماء، مبلغین و داعیان راه حق، این است که: بیش از سخن، مردم را با عمل خود تبلیغ کنند، همان گونه که در حدیث معروفى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: کُونُوا دُعاةَ النّاسِ بِأَعْمالِکُمْ وَ لاتَکُونُوا دُعاةً بِأَلْسِنَتِکُم:  مردم را با عمل خود به نیکى ها دعوت کنید نه با زبان خود. تأثیر عمیق  دعوت عملى  از اینجا سرچشمه مى گیرد که هر گاه شنونده بداند گوینده از دل سخن مى گوید و به گفته خویش صد در صد ایمان دارد، گوش جان خود را به روى سخنانش مى گشاید و سخن که از دل برخیزد بر دل مى نشیند، و در جان اثر مى گذارد، و بهترین نشانه ایمان گوینده به سخنش این است که خود قبل از دیگران عمل کند، همان گونه که على(علیه السلام) مى فرماید: ای مردم به خدا سوگند شما را به هیچ طاعتى تشویق نمى کنم مگر آن که قبلاً خودم آن را انجام مى دهم و از هیچ کار خلافى باز نمى دارم مگر این که پیش از شما از آن دورى جسته ام. در حدیثى از امام صادق(علیه السلام)   از کسانى که در روز قیامت عذابشان از همه شدیدتر است کسى است که سخن حقى بگوید و خود به غیر آن عمل کند. تفسیر نمونه جلد اول
"هرکسی را انقلابی ندانیم" امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔷این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشت، قطعا انقلابی است 🔹پنج شاخص[انقلابی بودن] که این‌ها را شرح خواهم داد [عبارتند از]: 1⃣شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب؛ 2⃣شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آن‌ها که آرمان‌های انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم 3⃣شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی 4⃣شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشه‌ی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد -عرض کردیم که قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است... 5⃣شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است. 🔹این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعا انقلابی است. 🗓۱۳۹۵/۳/۱۴ @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
۞ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا
وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ از صبر و نماز یارى جویید. (و با شکیبایى و مهار هوسهاى درونى و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید.) و این کار، جز براى خاشعان، دشوار و سنگین است. (بقره/45) مختصری از تفسیر آیه  راه پیروزى بر مشکلات براى پیشرفت و پیروزى بر مشکلات دو رکن اساسى لازم است، یکى پایگاه نیرومند درونى، و دیگر تکیه گاه محکم برونى، در آیات فوق به این دو رکن اساسى با تعبیر  صبر و  صلوة  اشاره شده است: صبر، آن حالت استقامت و شکیبائى و ایستادگى در جبهه مشکلات است، و نماز، پیوندى است با خدا و وسیله ارتباطى است با این تکیه گاه محکم. گر چه کلمه  صبر  در روایات فراوانى به روزه تفسیر شده است، ولى مسلماً منحصر به روزه نیست، بلکه ذکر روزه به عنوان یک مصداق بارز و روشن آن است; زیرا انسان در پرتو این عبادت بزرگ، اراده اى نیرومند و ایمانى استوار پیدا مى کند و حاکمیت عقلش بر هوس هایش مسلّم مى گردد.  از امام صادق(علیه السلام) نقل شده:  هنگامى که با غمى از غم هاى دنیا روبرو مى شوید، وضو گرفته، به مسجد بروید، نماز بخوانید و دعا کنید، زیرا خداوند دستور داده:  وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة. توجه به نماز و راز و نیاز با پروردگار، نیروى تازه اى در انسان ایجاد مى کند و او را براى رویاروئى با مشکلات نیرو مى بخشد. در کتاب  کافى  از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم:  هنگامى که مشکل مهمى براى على(علیه السلام) پیش مى آمد به نماز بر مى خاست سپس این آیه را تلاوت مى فرمود وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة. آرى، نماز انسان را به قدرت لایزالى پیوند مى دهد که همه مشکلات براى او سهل و آسان است و همین احساس، سبب مى شود انسان در برابر حوادث، نیرومند و خونسرد باشد. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ از صبر
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ اى بنى اسرائیل! نعمتم را که به شما ارزانى داشتم به خاطر بیاورید. و (نیز به یاد آورید که) من، شما را بر جهانیان، برترى بخشیدم. (بقره/47) مختصری از تفسیر آیه خیال هاى باطل یهود   در این آیات، بار دیگر خداوند روى سخن را به بنى اسرائیل کرده و نعمت هاى خدا را به آنها یادآور مى شود آنگاه از میان این نعمت ها به نعمت فضیلت و برترى یافتن بر مردم زمان خود که ترکیبى از نعمت هاى مختلف است اشاره کرده. شاید بعضى تصور کنند منظور از  فَضَّلْتُکُمْ عَلَى الْعالَمینَ  این باشد که آنها را بر تمام جهانیان در تمام ادوار برترى بخشیده است. ولى با توجه به سایر آیات قرآن روشن مى شود: مقصود برترى آنها نسبت به افراد محیط و عصر خودشان است; زیرا در قرآن مى خوانیم: کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّة أُخْرِجَتْ لِلنّاس...:  شما (مسلمانان) بهترین امتى بودید که براى نفع انسان ها آفریده شده اید... تفسیر نمونه جلد اول
⛔نگوئید کار یا درس یا مطالعه دارم! 🎯🔻هیچ کاری را بر خواندن قرآن مقدم نکنید. 🍀به این معنا که بناست روزی یک حزب قرآن بخوانید، آنرا با تأمل و تدبر بخوانید و اگرفرضا ده دقیقه طول بکشد، نگویید کار یا درس یا مطالعه دارم. هیچ کاری، ازاین واجب ترنیست. @basijnahie3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَل
وَاتَّقُوا يَوْمًا لَّا تَجْزِي نَفْسٌ عَن نَّفْسٍ شَيْئًا وَلَا يُقْبَلُ مِنْهَا شَفَاعَةٌ وَلَا يُؤْخَذُ مِنْهَا عَدْلٌ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ و از روزى بترسید که کسى مجازات دیگرى را نمى پذیرد و شفاعتى از کسى پذیرفته نمى شود. و غرامتى از او قبول نخواهد شد. و (به هیچ صورت) یارى نخواهند شد. (بقره/48) مختصری از تفسیر آیه قرآن مى گوید:  از آن روز بترسید که هیچ کس بجاى دیگرى جزا داده نمى شود  و نه شفاعتى (بى اذن پروردگار) پذیرفته مى شود  و نه غرامت و بدلى قبول خواهد شد  و نه کسى براى یارى انسان به پا مى خیزد خلاصه، حاکم و قاضى آن صحنه کسى است که جز عمل پاک را قبول نمى کند، چنان که در آیات ۸۸ و ۸۹  شعراء  مى خوانیم: یَوْمَ لایَنْفَعُ مالٌ وَ لابَنُونَ * إِلاّ مَنْ أَتَى اللّهَ بِقَلْب سَلیم:  روزى که نه مال به درد مى خورد و نه فرزندان * مگر آنها که داراى روح سالم، پاک و با ایمان هستند. در حقیقت آیه فوق، اشاره به این است که در این دنیا چنین معمول است: براى نجات مجرمان از مجازات از طرق مختلفى وارد مى شوند: گاه یک نفر جریمه دیگرى را پذیرا مى شود و آن را اداء مى کند. اگر این معنى ممکن نشد متوسل به شفاعت مى گردد و اشخاصى را بر مى انگیزد که از او شفاعت کنند. باز اگر این هم نشد، سعى مى کنند با پرداختن غرامت خود را آزاد سازند. و اگر دسترسى به این کار هم نداشت از دوستان و یاران کمک مى گیرد تا از او دفاع کنند تا گرفتار چنگال مجازات نشود. اینها طرق مختلف فرار از مجازات در دنیا است، ولى قرآن مى گوید: اصول حاکم بر مجازات ها در قیامت به کلى از این امور جدا است، و هیچ یک از این امور در آنجا به کار نمى آید، تنها راه نجات، پناه بردن به سایه ایمان، تقوا و استمداد از لطف پروردگار است. (مسئله شفاعت بسیار گسترده میباشد که در صورت تمایل به جلد اول تفسیر نمونه صفحه ۲۶۹ مراجعه نمایید. تفسیر نمونه جلد اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا