#شهدا
وصیت نامه شهید سید احمد پلارک
او همیشه مشغول نظافت توالت های آن پایگاه بوده و همیشه بوی بدی بدن او را فرا میگرفت . تا اینکه در یک حمله هوایی هنگامی که او در حال نظافت بوده ، موشکی به آنجا برخورد میکند و او شهید و در زیر آوار مدفون میشود . بعد از بمب باران ، هنگامی که امداد گران در حال جمع آوری زخمی ها و شهیدان بودند ، متوجه میشوند که بوی شدید گلابی از زیر آوار می آید . وقتی آوار را کنار میزدند با پیکر پاک این شهید روبرو میشوند که غرق در بوی گلاب بود .بوی گلاب هنوز هم از قبر وی استشمام میشود.
گویی خداوند فقط اخلاص را می بیند و لاغیر....
@shahidanpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ
بسم الله الرحمن الرحیم
مختصری از تفسیر آیات ۴۱ تا ۴۳
سودپرستى یهود
به دنبال پیمانى که خداوند از یهود گرفته بود، از جمله پیمان ایمان به پیامبران الهى و اطاعت فرمان هاى او، در سه آیه مورد بحث به نُه بخش از دستوراتى که به یهود داده شده اشاره مى کند.
نخست مى فرماید: به آیاتى که بر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) نازل شده ایمان بیاورید..
آنگاه مى افزاید: شما نخستین کسى نباشید که به این کتاب آسمانى کفر می ورزید و آن را انکار مى کنید...
آرى، بسیار از یهودیان مردمى لجوجند، و اگر این لجاجت نبود باید آنها خیلى زودتر از دیگران ایمان آورده باشند.
در سومین جمله مى گوید: شما آیات مرا به بهاى اندکى نفروشید و آن را با یک میهمانى سالیانه معاوضه نکنید.
چهارمین دستور مى گوید: تنها از من بپرهیزید (وَ إِیّایَ فَاتَّقُونِ).
در پنجمین دستور، مى فرماید: حق را با باطل نیامیزید که مردم به اشتباه بیفتند.
و در ششمین دستور، از کتمان حق نهى کرده مى گوید: حق را مکتوم ندارید در حالى که شما مى دانید و آگاهید.
و بالاخره هفتمین و هشتمین و نهمین دستور را به این صورت بازگو مى کند: نماز را به پا دارید، زکات را ادا کنید، و (عبادت دسته جمعى را فراموش ننمائید) با رکوع کنندگان رکوع نمائید.
(خارج از متن تفسیر: اگر دقت کنید بسیاری از این توصیه ها شامل حال مسلمانان و مومنان نیز بوده و خاص یهود نیست.
کمااینکه در جای جای قرآن آیات آن وجود دارد.)
تفسیر نمونه جلد اول
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
AUD-20210117-WA0008.mp3
12.18M
فایل صوتی خطبه فدکیه
حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیه
@shahidanpanahi
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم مختصری از تفسیر آیات ۴۱ تا ۴۳ سودپرستى یهود به دنبال پیمانى که خداوند از یه
۞ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ
آیا مردم را به نیکى (و ایمان به پیامبرى که صفات او در تورات آمده) دعوت مى کنید، امّا خودتان را فراموش مى نمایید. با این که شما کتاب آسمانى(تورات) را مى خوانید؟! آیا نمى اندیشید؟!
(بقره/44)
مختصری از تفسیر آیه
به دیگران توصیه مى کنید، اما خودتان چرا؟!
گر چه روى سخن در آیات فوق، همچون آیات قبل و بعد، با بنى اسرائیل است، ولى مسلماً مفهوم آن گسترده است و دیگران را نیز شامل مى شود.
بعضى از علماى یهود به بستگان خود که اسلام آورده بودند توصیه مى کردند به ایمان خویش باقى و ثابت بمانند ولى خودشان ایمان نمى آوردند.
اصولاً یک برنامه اساسى مخصوصاً براى علماء، مبلغین و داعیان راه حق، این است که: بیش از سخن، مردم را با عمل خود تبلیغ کنند، همان گونه که در حدیث معروفى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: کُونُوا دُعاةَ النّاسِ بِأَعْمالِکُمْ وَ لاتَکُونُوا دُعاةً بِأَلْسِنَتِکُم: مردم را با عمل خود به نیکى ها دعوت کنید نه با زبان خود.
تأثیر عمیق دعوت عملى از اینجا سرچشمه مى گیرد که هر گاه شنونده بداند گوینده از دل سخن مى گوید و به گفته خویش صد در صد ایمان دارد، گوش جان خود را به روى سخنانش مى گشاید و سخن که از دل برخیزد بر دل مى نشیند، و در جان اثر مى گذارد، و بهترین نشانه ایمان گوینده به سخنش این است که خود قبل از دیگران عمل کند، همان گونه که على(علیه السلام) مى فرماید:
ای مردم به خدا سوگند شما را به هیچ طاعتى تشویق نمى کنم مگر آن که قبلاً خودم آن را انجام مى دهم و از هیچ کار خلافى باز نمى دارم مگر این که پیش از شما از آن دورى جسته ام.
در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) از کسانى که در روز قیامت عذابشان از همه شدیدتر است کسى است که سخن حقى بگوید و خود به غیر آن عمل کند.
تفسیر نمونه جلد اول
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س
"هرکسی را انقلابی ندانیم"
امام خامنهای(روحی فداه) :
🔷این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشت، قطعا انقلابی است
🔹پنج شاخص[انقلابی بودن] که اینها را شرح خواهم داد [عبارتند از]:
1⃣شاخص اوّل، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛
2⃣شاخص دوّم، هدفگیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمانهای انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم
3⃣شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همهجانبهی کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهمتر از همه است- و استقلال امنیّتی
4⃣شاخص چهارم، حسّاسیّت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشهی دشمن و عدم تبعیّت از او، که البتّه باید دشمن را شناخت، نقشهی او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد -عرض کردیم که قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است...
5⃣شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است.
🔹این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعا انقلابی است.
🗓۱۳۹۵/۳/۱۴
@shahidanpanahi
#انقلابی
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
۞ أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَكُمْ وَأَنتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا
وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ
از صبر و نماز یارى جویید. (و با شکیبایى و مهار هوسهاى درونى و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید.) و این کار، جز براى خاشعان، دشوار و سنگین است.
(بقره/45)
مختصری از تفسیر آیه
راه پیروزى بر مشکلات
براى پیشرفت و پیروزى بر مشکلات دو رکن اساسى لازم است، یکى پایگاه نیرومند درونى، و دیگر تکیه گاه محکم برونى، در آیات فوق به این دو رکن اساسى با تعبیر صبر و صلوة اشاره شده است: صبر، آن حالت استقامت و شکیبائى و ایستادگى در جبهه مشکلات است، و نماز، پیوندى است با خدا و وسیله ارتباطى است با این تکیه گاه محکم.
گر چه کلمه صبر در روایات فراوانى به روزه تفسیر شده است، ولى مسلماً منحصر به روزه نیست، بلکه ذکر روزه به عنوان یک مصداق بارز و روشن آن است; زیرا انسان در پرتو این عبادت بزرگ، اراده اى نیرومند و ایمانى استوار پیدا مى کند و حاکمیت عقلش بر هوس هایش مسلّم مى گردد.
از امام صادق(علیه السلام) نقل شده: هنگامى که با غمى از غم هاى دنیا روبرو مى شوید، وضو گرفته، به مسجد بروید، نماز بخوانید و دعا کنید، زیرا خداوند دستور داده: وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة.
توجه به نماز و راز و نیاز با پروردگار، نیروى تازه اى در انسان ایجاد مى کند و او را براى رویاروئى با مشکلات نیرو مى بخشد.
در کتاب کافى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: هنگامى که مشکل مهمى براى على(علیه السلام) پیش مى آمد به نماز بر مى خاست سپس این آیه را تلاوت مى فرمود وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة.
آرى، نماز انسان را به قدرت لایزالى پیوند مى دهد که همه مشکلات براى او سهل و آسان است و همین احساس، سبب مى شود انسان در برابر حوادث، نیرومند و خونسرد باشد.
تفسیر نمونه جلد اول
#دارالقرآن_پایگاه_مقاومت_بسیج_شهیدان_پناهی
#فرهنگی_اجتماعی_پایگاه_شهیدان_پناهی
#پایگاه_شهیدان_پناهی
#مسجد_حضرت_خدیجه_الکبری_س