eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
674 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
530 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و برای ما ترسیم کرده‌اند. ❣️ ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری_بسیج 🆔 @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ۞ أَفَتَطْمَعُونَ أَن يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْم
بسم الله الرحمن الرحیم فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِندِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا يَكْسِبُونَ   پس واى بر آنها که نوشته اى بادست خود مى نویسند، سپس مى گویند: «این، از طرف خداست.» تا آن را به بهاى اندکى بفروشند. پس واى بر آنها از آنچه با دست خود نوشتند. و واى بر آنان از آنچه (از این راه) به دست مى آورند! (بقره/79) مختصری از تفسیر آیه از جمله هاى اخیر این آیه، به خوبى استفاده مى شود که آنها هم وسیله نامقدسى داشتند، و هم نتیجه نادرستى مى گرفتند. بعضى از مفسران در ذیل آیه مورد بحث حدیثى از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده اند که داراى نکات قابل ملاحظه اى است، حدیث چنین است:  مردى به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد با این که عوام یهود اطلاعى از کتاب آسمانى خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را نسبت به تقلید از علماء و پذیرش از آنان مذمت مى کند؟! (اشاره به آیات مورد بحث است) آیا عوام یهود با عوام ما که از علماى خود تقلید مى کنند تفاوت دارند؟... امام فرمود: بین عوام ما و عوام یهود از یک جهت فرق و از یکجهت مساوات است، از آن جهت که مساوى هستند خداوند عوام ما را نیز مذمت کرده همان گونه که عوام یهود را نکوهش فرموده. اما از آن جهت که با هم تفاوت دارند این است که عوام یهود از وضع علماى خود آگاه بودند، مى دانستند آنها صریحاً دروغ مى گویند، حرام و رشوه مى خورند و احکام خدا را تغییر مى دهند، آنها با فطرت خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصى فاسقند و جایز نیست سخنان آنها را درباره خدا و احکام او بپذیرند، و سزاوار نیست شهادت آنها را درباره پیامبران قبول کنند، به این دلیل، خداوند آنها را نکوهش کرده است (ولى عوام ما پیرو چنین علمائى نیستند). و اگر عوام ما از علماى خود فسق آشکار و تعصب شدید و حرص بر دنیا و اموال حرام ببینند هر کس از آنها پیروى کند مثل یهود است که خداوند آنان را به خاطر پیروى از علماى فاسق نکوهش کرده است، فَأَمّا مَنْ کانَ مِنَ الْفُقَهاءِ صائِناً لِنَفْسِهِ، حافِظاً لِدِینِهِ، مُخالِفاً عَلى هَواهُ، مُطِیعاً لاَِمْرِ مَوْلاهُ فَلِلْعَوامِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ:  اما دانشمندانى که پاکى روح خود را حفظ کنند، و دین خود را نگه دارند، مخالف هوى و هوس و مطیع فرمان مولاى خویش باشند عوام مى توانند از آنها پیروى کنند.( خارج از متن تفسیر: نظر به اینکه منظور از علما متصدیان امور کشور نیز شامل آن می شود لذا مثل یهود بودن درجامعه امروزی کم نیستند) تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
آیت الله مجتبی تهــرانی (ره) اگر می‌خواهید حال خود را هنگام هنگام ملاقات حضرت حـجت عج بدانید ببینید در ملاقات با چه حالی دارید. اگر مشتاق قرآنید امیدوار باشید ڪه حضرت حجت عج هـــــم هستید @basijnahie3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ ه
بسم الله الرحمن الرحیم بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ   آرى، کسانى که مرتکب گناه شوند، و آثار گناه، سراسر وجودشان را بپوشاند، آنها اهل آتشند. و جاودانه در آن خواهند بود.(بقره/81) مختصری از تفسیر آیه مفهوم احاطه گناه، این است که: انسان آن قدر در گناهان فرو رود که زندانى براى خود بسازد، زندانى که منافذ آن بسته باشد. توضیح این که: گناهان کوچک و بزرگ در آغاز، یک  عمل  است، سپس تبدیل به  حالت  مى شود و با ادامه و اصرار، شکل  ملکه  به خود مى گیرد، و هنگامى که به اوج شدت خود برسد تمام وجود انسان را به رنگ گناه در مى آورد و عین وجود انسان مى شود. در این هنگام، هیچ پند، موعظه و راهنمائى رهنمایان در وجود او اثر نخواهد کرد، و در حقیقت با دست خود قلب ماهیت خویش کرده است. از یک نظر چنین کسانى به کرم هائى مى مانند که اطراف خود پیله اى مى تنند، پیله اى که آنان را زندانى و سرانجام خفه مى کند و روشن است سرنوشتى جز خلود در آتش براى آنها نخواهد بود. تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَٰئِكَ أَصْحَ
بسم الله الرحمن الرحیم مختصری از تفسیر آیه ۸۳ و ۸۴ بقره در این پیمان که بنى اسرائیل خود شاهد آن بودند و به آن اقرار کردند این مطالب آمده است: ۱ ـ توحید و پرستش خداوند یگانه، چنان که نخستین آیه مى گوید: به یاد آورید زمانى را که از بنى اسرائیل پیمان گرفتیم جز اللّه (خداوند یگانه) را پرستش نکنید و در برابر هیچ بتى سر تعظیم فرود نیاورید (وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَ بَنی إِسْرائیلَ لاتَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ). ۲ ـ و نسبت به پدر و مادر نیکى کنید (وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً). ۳ ـ و نسبت به خویشاوندان و یتیمان و مستمندان نیز به نیکى رفتار نمائید (وَ ذِی الْقُرْبى وَ الْیَتامى وَ الْمَساکینِ). ۴ ـ و با سخنان نیکو با مردم سخن گوئید (وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً). ۵ ـ نماز را بر پا دارید (و در همه حال به خدا توجه داشته باشید) (وَ أَقیمُوا الصَّلاةَ). ۶ ـ زکات و حق محرومان را اداء کنید و کوتاهى روا مدارید (وَ آتُوا الزَّکاةَ). اما شما ـ جز گروه اندکى ـ سرپیچى کردید، و از وفاى به پیمان خود، روى گردان شدید (ثُمَّ تَوَلَّیْتُمْ إِلاّ قَلیلاً مِنْکُمْ وَ أَنْتُمْ مُعْرِضُونَ). * * * ۷ ـ و به یاد آورید: هنگامى که از شما پیمان گرفتیم خون یکدیگر را نریزید (وَ إِذْ أَخَذْنا میثاقَکُمْ لاتَسْفِکُونَ دِماءَکُمْ). ۸ ـ یکدیگر را از خانه ها و کاشانه هاى خود بیرون نکنید (وَ لاتُخْرِجُونَ أَنْفُسَکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ). ۹ ـ چنان چه کسى در ضمن جنگ از شما اسیر شد، همه براى آزادى او کمک کنید، فدیه دهید و او را آزاد سازید (این ماده از پیمان از جمله وَ إِنْ یَأْتُوکُمْ أُسارى تُفادُوهُمْ که بعداً خواهد آمد استفاده مى شود). شما به همه این مواد اقرار کردید و بر این پیمان گواه بودید (ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَ أَنْتُمْ تَشْهَدُونَ). تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
معنای دقیق تدبر👌 @basijnahie3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا