eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
645 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ... وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ و مردان بر آنان برترى دارند. و خداوند توانا و حکیم است. (بقره/228)   ... و سرانجام در پنجمین حکم مى فرماید:  و مردان بر آنها برترى دارند (وَ لِلرِّجالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ). که در حقیقت، تکمیلى است بر آنچه درباره حقوق متقابل زن و مرد قبلاً گفته شد، و مفهومش این است: مسأله عدالت میان زن و مرد، به این معنى نیست که آنها در همه چیز برابرند و باید همراه یکدیگر گام بردارند، و آیا راستى لازم است آن دو، در همه چیز مساوى باشند؟! با توجه به اختلاف دامنه دارى که بین نیروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد، پاسخ این سؤال روشن مى شود: جنس زن براى انجام وظایفى متفاوت با مرد آفریده شده، و به همین دلیل، احساسات متفاوتى دارد، قانون آفرینش، وظیفه حساس مادرى و پرورش نسل هاى نیرومند را بر عهده او گذارده، لذا سهم بیشترى از عواطف و احساسات به او داده است، در حالى که طبق این قانون، وظایف خشن و سنگین تر اجتماعى بر عهده جنس مرد گذارده شده، و سهم بیشترى از تفکر به او اختصاص یافته. بنابراین اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید پاره اى از وظایف اجتماعى که نیاز بیشترى به اندیشه، مقاومت و تحمل شدائد دارد بر عهده مردان گذارده شود، و وظایفى که عواطف و احساسات بیشترى را مى طلبد بر عهده زنان، از همین رو مدیریت خانواده بر عهده مرد، و معاونت آن بر عهده زن گذارده شده است و در عین حال این، مانع از آن نخواهد بود که زنان در اجتماع، کارها و وظایفى را که با ساختمان جسم و جان آنها مى سازد، عهده دار شوند، و در کنار انجام وظیفه مادرى، وظایف حساس دیگرى را نیز انجام دهند. و نیز این تفاوت مانع از آن نخواهد بود که از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوا، گروهى از زنان از بسیارى از مردان پیشرفته تر باشند. این که بعضى از غرب زدگان اصرار دارند این دو جنس را در همه چیز مساوى قلمداد کنند، اصرارى است که با واقعیت ها هرگز نمى سازد،ومطالعات مختلف علمى آن را انکار مى کند، حتى درجوامعى که شعار مساوات و برابرى در تمام جهات، همه جا را پر کرده، عملاً غیر آن دیده مى شود، مثلاً مدیریت سیاسى و نظامى تمام جوامع بشرى ـ جز در موارد استثنائى ـ همه در دست مردان است، حتى در جوامع غربى که شعار اصلى شعار، مساوات است، این معنى به وضوح دیده مى شود. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۸۸سوره بقره از نکته ها مساوات یا عدالت؟ تنها مطلبى که باید به آن توجه داشت (و در اسلام به آن توجه خاصى شده) ولى بعضى روى یک سلسله احساسات افراطى و حساب نشده آن را انکار مى کنند مسأله تفاوت هاى روحى و جسمى زن و مرد و تفاوت وظایف آنها است. ما هر چه را انکار کنیم این حقیقت را نمى توانیم انکار نمائیم که: بین این دو جنس، هم از نظر جسمى و هم از نظر روحى تفاوت زیادى است که ذکر آنها در کتب مختلف ما را از تکرار آنها بى نیاز مى سازد، و خلاصه همه آنها این است: چون زن پایگاه وجود و پیدایش انسان است و رشد نونهالان در دامن او انجام مى پذیرد، همان طور که جسماً متناسب با حمل، پرورش و تربیت نسل هاى بعد آفریده شده از نظر روحى هم سهم بیشترى از عواطف و احساسات دارد. با وجود این اختلافات دامنه دار، آیا مى توان گفت: زن و مرد باید در تمام شئون، همراه یکدیگر گام برداشته، و در تمام کارها صد در صد مساوى باشند. مگر نه این است که: باید طرفدار عدالت در اجتماع بود؟ آیا عدالت غیر از این است که: هر کس به وظیفه خود پرداخته و از مواهب و مزایاى وجودى خویش بهره مند گردد؟ بنابراین، آیا دخالت دادن زن در کارهائى که خارج از تناسب روحى و جسمى اوست، بر خلاف عدالت نمى باشد؟! اینجاست که مى بینیم: اسلام در عین طرفدارى از عدالت، مرد را در پاره اى از کارهاى اجتماعى که به خشونت و یا دقت بیشترى نیازمند است، مانند: سرپرستى کانون خانه و...مقدم داشته، و مقام معاونت را به زن واگذار کرده است. یک  خانه  و یک  اجتماع  هر کدام احتیاج به مدیر دارند و مسأله مدیریت در آخرین مرحله خود، باید به یک شخص منتهى گردد، و گرنه کشمکش و هرج و مرج بر قرار خواهد شد. با این وضع، آیا بهتر است مرد براى این کار نامزد گردد یا زن؟ همه محاسبات دور از تعصب، مى گوید وضع ساختمانى مرد ایجاب مى کند مدیریت خانواده به عهده او نهاده شود و زن  معاون  او گردد. گر چه جمعى اصرار دارند این واقعیت ها را نادیده بگیرند، ولى وضع زندگى، حتى در جهان امروز و حتى در کشورهایى که به زنان آزادى و مساوات کامل داده اند، نشان مى دهد: عملاً مطلب همان است که در بالا گفته شد، اگر چه در سخن خلاف آن گفته شود! تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَىٰ وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ در انجام (به موقع و کامل) همه نمازها و (به خصوص) نماز وسطى [= نماز ظهر ]کوشا باشید و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخیزید (بقره/238)   اهمیت نماز، مخصوصاً نماز  وسطى از آنجا که نماز، مؤثرترین رابطه انسان با خدا است، و در صورتى که با شرائط صحیح انجام گیرد، دل را لبریز از عشق و محبت او مى کند و در پرتو آن انسان بهتر مى تواند خود را از آلودگى به گناه پاک سازد، در آیات قرآن، تأکید فراوانى روى آن شده، از جمله در نخستین آیه فوق مى فرماید:  در انجام همه نمازها مخصوصاً نماز وسطى، مداومت کنید و در حفظ آن کوشا باشید.  و با خضوع و خشوع و توجه کامل، براى خدا به پا خیزید  (وَ قُومُوا لِلّهِ قانِتینَ). مبادا گرما و سرما و گرفتارى هاى دنیا و پرداختن به مال، همسر و فرزند، شما را از این امر مهم باز دارد.   در این که: منظور از  صَلوة وُسطى  (نماز میانه) چیست؟ مفسران، تفسیرهاى زیادى ذکر کرده اند، در تفسیر  مجمع البیان  شش قول، و در تفسیر  فخر رازى  هفت قول، و در تفسیر  قرطبى  ده قول، و در تفسیر  روح المعانى  سیزده قول نقل شده است. بعضى آن را نماز ظهر. بعضى، نماز عصر. بعضى، نماز مغرب. بعضى، نماز عشا. بعضى، نماز صبح. بعضى، نماز جمعه. و بعضى، نماز شب یا خصوص نماز وِتر دانسته اند و براى هر یک از این اقوال توجیهى ذکر شده، ولى با قرائن مختلفى که در دست است روشن مى شود: منظور، همان نماز ظهر است; زیرا علاوه بر این که نماز ظهر در وسط روز انجام مى شود، شأن نزول آیه نیز گواهى مى دهد، و روایات متعددى که از معصومین(علیهم السلام) نقل شده، بر آن تأکید دارند.   تأکید روى این نماز، به خاطر این بوده که بر اثر گرمى هواى نیمروز تابستان، یا گرفتارى هاى شدید کسب و کار، نسبت به آن کمتر اهمیت مى دادند، آیه فوق، اهمیت نماز وسطى، و لزوم محافظت بر آن را مورد تأکید قرار داده است.  قانِتِیْن  از ماده  قُنُوت  به دو معنى آمده است: ۱ ـ پیروى و اطاعت کردن. ۲ ـ خضوع و خشوع و تواضع. ولى بعید نیست در آیه فوق به هر دو معنى باشد چنان که در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که در تفسیر جمله  وَ قُومُوا لِلّهِ قانِتِیْنَ  فرمود:  منظور این است که نماز را با خضوع و توجه به خداوند به جا آورید. و در حدیث دیگرى مى فرماید:  یعنى از روى اطاعت به پا خیزید. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۲
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه امروز دوشنبه 🔹🔹 1⃣ کلاس رباتیک از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ برای گروه های سنی ۱۰ تا ۱۸ سال 2⃣ حلقه های معرفتی برای تمام سنین از ۱۹ الی ۲۰:۳۰ @Shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُكْبَانًا ۖ فَإِذَا أَمِنتُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَمَا عَلَّمَكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ و اگر (به خاطر جنگ، یا خطر دیگرى) بترسید، (نماز را) در حال پیاده یا سواره انجام دهید. امّا هنگامى که امنیّت خود را باز یافتید، خدا را یاد کنید [= نماز را به صورت معمول بخوانید ]همان گونه که خداوند، چیزهایى را که نمى دانستید، به شما تعلیم داد. (بقره/239)   در آیه بعد، تأکید مى کند: در سخت ترین شرائط، حتى در صحنه جنگ، نباید نماز فراموش شود، منتها در چنین وضعى، بسیارى از شرائط نماز همچون رو به قبله بودن و انجام رکوع و سجود به طور متعارف، ساقط مى شود، لذا مى فرماید:  و اگر (به خاطر جنگ یا خطر دیگرى) بترسید باید (نماز را) در حال پیاده یا سواره انجام دهید و رکوع و سجود را با ایماء و اشاره به جا آورید  (فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجالاً أَوْ رُکْباناً).    اما هنگامى که امنیت خود را باز یافتید، خدا را یاد کنید، همان گونه که خداوند، چیزهایى را که نمى دانستید تعلیم داد  (فَإِذا أَمِنْتُمْ فَاذْکُرُوا اللّهَ کَما عَلَّمَکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ) و نماز را در این حال به صورت معمولى و با تمام آداب و شرائط انجام دهید.   روشن است شکرانه این تعلیم الهى که طرز نماز خواندن در حالت امن و خوف را به انسان ها آموخته، همان عمل کردن بر طبق آن است.  رِجال  در اینجا جمع  راجِل  به معنى پیاده، و  رُکْبان  جمع  راکِب ، به معنى سواره است، و منظور این است که به هنگام خوف از حمله دشمن، مى توانید نماز را در حالتى که سواره، یا پیاده و در حال حرکت و فعالیت هستید انجام دهید. در حدیثى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نقل شده که در بعضى از جنگ ها دستور داد نماز را به هنگام جنگ با تسبیح و تکبیر و لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ به جا آورند. و نیز در حدیث دیگرى مى خوانیم: اَنَّ النَّبِیَّ(صلى الله علیه وآله) صَلّى یَوْمَ الأَحْزابِ إِیماءً:  پیامبر(صلى الله علیه وآله) در جنگ احزاب با اشاره نماز خواند. همچنین از امام کاظم(علیه السلام) روایت شده در پاسخ این سؤال که اگر شخصى گرفتار حیوان درنده اى شود، و وقت نماز فرا رسد و از ترس آن درنده نتواند حرکت کند، چگونه نماز بخواند؟ فرمود: با همان وضعى که دارد باید نماز را بخواند هر چند پشت به قبله باشد، و رکوع و سجود را با اشاره در حالى که ایستاده است انجام دهد. این نماز، همان نماز خوف است که فقهاء در کتاب هاى فقهى به طور مشروح، پیرامون آن بحث کرده اند، بنابراین آیه فوق تأکید بر این معنى دارد که محافظت بر نمازها، تنها در حال امنیت نیست، بلکه در همه حال، باید نماز را به جا آورد تا پیوند بندگان با آفریدگار جهان، همیشه بر قرار باشد و به یقین از این طریق نقطه اتکاء و امیدى براى انسان به وجود مى آید، و او را در غلبه بر مشکلات، پیروز خواهد ساخت. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۴
🔹🔹 به نام خدا 🔹🔹 😍😍اطلاعیه خوب 😍😍 اردو داریم اردو بدو که تموم شد 😄 اردوی فرهنگی تفریحی در طبیعت جاده چالوس منطقه سیرا کوهپیمایی ، والیبال ، شنا و... زمان : پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ افراد واجد شرایط ثبت نام : فقط و فقط افراد عضو ( رسمی ) طرح تابستانه پایگاه و حاضرین در حلقه های معرفتی . مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ مبلغ ثبت نام : ۵۷۰۰۰ تومان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره : +989108831354 آقای معراج پالیزگیر تماس بگیرید . و یا حضورا به پایگاه مراجعه فرمایید . @shahidanpanahi
🔹🔹 به نام خدا 🔹🔹 😍😍 یه اطلاعیه خوب 😍😍 اردو داریم اردو بدو که تموم شد 😄 اردوی فرهنگی تفریحی در طبیعت جاده چالوس منطقه سیرا کوهپیمایی ، والیبال ، شنا و... زمان : پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ افراد واجد شرایط ثبت نام : فقط و فقط افراد عضو ( رسمی ) طرح تابستانه پایگاه و حاضرین در حلقه های معرفتی . مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ مبلغ ثبت نام : ۵۷۰۰۰ تومان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره : +989108831354 آقای معراج پالیزگیر تماس بگیرید . و یا حضورا به پایگاه مراجعه فرمایید . @shahidanpanahi
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه امروز سه شنبه 🔹🔹 برنای ورزش در *پایگاه* برای سنین مختلف بسته به برنامه اعلام شده از ساعت ۱۶ الی ۲۲:۴۵ 1⃣ گروه سنی دوم تا چهارم از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ 2⃣ گروه سنی پنجم و ششم از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ 3⃣ گروه سنی هفتم تا نهم از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ 4⃣ گروه سنی دهم به بالا از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۲:۴۵ @Shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۳۸ و ۲۳۹ سوره بقره از نکته ها نقش نماز در تقویت روحیه ها ممکن است کسانى تصور کنند، تا این حدّ اصرار و تأکید درباره نماز یک نوع سختگیرى محسوب مى شود و شاید انسان را از وظائف خطیرى که براى دفاع از خود در چنین لحظاتى دارد غافل سازد.   در حالى که این یک اشتباه بزرگ است معمولاً انسان در این حالات بیش از هر چیز نیاز به تقویت روحیه دارد و اگر ترس و وحشت و ضعف روحیه بر او غلبه کند، شکست او تقریباً قطعى خواهد بود.   چه عملى بهتر از نماز و پیوند با خدائى که فرمانش در تمام جهان هستى نافذ، و همه چیز در برابر اراده او سهل و آسان است، مى تواند روحیه سربازان مجاهد یا کسانى که مواجه با خطرى شده اند را تقویت کند!؟   گذشته از شواهد فراوانى که در مجاهدات مسلمینِ صدر اول دیده مى شود، در اخبار مربوط به جنگ چهارم مسلمانان با صهیونیست ها که در رمضان سال ۱۳۹۳ ـ هجرى قمرى ـ روى داد، مى خوانیم: توجه سربازان اسلام به نماز و مبانى اسلام اثر فوق العاده اى در تقویت روحى آنها و پیروزى بر دشمن داشت.   به هر حال، اهمیت و تأثیر نماز، بیش از آن است که در این مختصر بگنجد، بى شک نماز اگر با همه آداب به خصوص با حضور قلب که روح آن است انجام شود، تأثیر فوق العاده مثبتى در فرد و جامعه دارد، و مى تواند بسیارى از مشکلات را حل کند، و جامعه را از بسیارى از مفاسد برهاند و در حوادث سخت و پیچیده، یار و یاور انسان باشد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۶
؛🌺✨🌺✨🌺 ؛✨🌺✨🌺 ؛🌺✨🌺 ؛✨🌺 ؛🌺 🔆 مقام معظم رهبری حفظه الله 🔆 💢 قرآن را اینگونه بخوانید 💢 یک تلاوت این است که انسان مثل یک مستمعی بنشیند پای صحبت خدای متعال؛ خدای متعال دارد با شما حرف می‌زند؛ مثل اینکه از یک عزیزی، از یک بزرگی، نامه‌ای به شما رسیده باشد. شما نامه را می‌گیرید می‌خوانید. برای چه می‌خوانید؟ برای اینکه ببینید چه برای شما نوشته. قرآن را اینجوری بخوانید. این نامهٔ خدای متعال است. امین‌ترین زبانها و دلها این قرآن را از خدای متعال گرفته و به شما رسانده است. ما از آن استفاده کنیم؛ بهره ببریم. 👈🏻 لذا در روایت هست که سوره را وقتی که می‌خوانید، همت شما این نباشد که به آخر سوره برسید، همت شما این باشد که قرآن را بفهمید؛ ولو حالا به آخر سوره، به وسط سوره، وسط جزء، به وسط حزب نرسید و آن را تمام هم نکنید؛ تأمل و تدبر کنید. قرآن را اینگونه بخوانید. 👌🏻 اگر کسی با قرآن مأنوس بشود، از قرآن دل نمی‌کَند. اگر ما با قرآن مأنوس بشویم، حقیقتاً از قرآن دل نمی‌کَنیم.
❇️❇️ به نام خداوند طبیعت ❇️❇️ توضیحاتی در خصوص اردوی فردا ( پنجشنبه ) : ۱.ثبت نام تا ساعت ۱۸:۰۰ امروز ( چهارشنبه ) مقدور است و بعد از آن امکانثبت نام نزدیک به غیر ممکن است . ۲. اردو در روستای سیرا واقع در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس برگزار می گردد . ۳. ساعت حضور شرکت کنندگان راس ساعت ۷:۰۰ صبح می باشد و ساعت برگشت ساعت ۱۹:۰۰ است . ۴.همراه داشتن لوازم زیر ضروری است : 👟👟 کفش مناسب کوهپیمایی. 🥄🍽 کاسه استیل و قاشق به منظور صرف آبگوشت با پیاز . 🏊‍♀🏊‍♀ لباس و لوازم شنا ( مایو ، جلیقه ،لباس و... ). 🥗 تنقلات و میوه به اندازه کافی ) البته تک خوری ممنوع 😆 تذکر بسیار مهم : اگر تا کنون در طرح ثبت نام نکرده اید و یا مدارکتان ناقص است امکان بیمه نمودن شما و ثبت نامتان وجود ندارد ، مگر اینکه تا قبل از ساعت ۱۸ مدارکتان را کامل کنید . سین برنامه : حضور در پایگاه : راس ساعت ۷:۰۰ صبح . ۸:۴۵: رسیدن به منطقه سیرا ۸:۴۵ تا ۹:۴۵ ستون کشی و پیاده روی . ۹:۴۵ تا ۱۰:۱۵ صرف صبحانه ۱۰:۱۵ تا ۱۳:۰۰ شنا و آبتنی در استخر و رودخانه ( کوچک ) . ۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ اقامه نماز جماعت . ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۰۰ صرف ناهار . ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در اختیار مسئول گروهها ( برنامه های فرهنگی و ورزشی ) . ۱۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برگشت به سمت کرج . ان شاء الله به سلامتی و خوشگذرانی کامل .... ارتباط با ما 02632243314 +989108831354 لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi