eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
645 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. . 🔹به نام خدا🔹 به اطلاع بسیجیان و اعضای طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان. همانطور که در جدول برنامه های اعلامی آمده است ، امروز نشست های معرفتی گروه ها در مسجد محله برگزار می گردد . تمامی اعضاء بر اساس تفکیک محلی خود باید در مسجد محله حضور یابند . ساکنین چهارراه هفت تیر و محله کارخانه قند به مسجد حضرت خدیجه می روند ( بلوار دانش آموز ۲۰۰ متر پایین تر از چهارراه هفت تیر ) ساکنین شالچی و محله بنی فاطمه س به مسجد صاحب الزمان عج ( چهارراه کارخانه قند ۲۰۰ متر به سمت میدان شهید فهمیده ) می روند . ساعت برگزاری کلاس امروز ساعت ۱۷:۳۰ می باشد ‌.
خرید کولر برای یکی از مددجوهای عزیز که در منطقه اسلام اباد هستن که اعلام نیاز کردن و گروه بعد از اعلام به خیرین عزیز تونست برای این خانم سالمند خرید کولر رو انجام بده به مبلغ ۷۴۰ هزار تومان ممنونیم از حمایتهای مهربانانه خیرین عزیز ۱۲۰_حضرت_آسیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِّأَيْمَانِكُمْ أَن تَبَرُّوا وَتَتَّقُوا وَتُصْلِحُوا بَيْنَ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ لَّا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَٰكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهید. و براى این که نیکى کنید، و تقوا پیشه سازید، و در میان مردم اصلاح کنید (با سوگند خود به خداوند، مانع تراشى نکنید و بدانید) خداوند شنوا و داناست. خداوند شما را بخاطر سوگندهایى که بدون توجّه یاد مى کنید، مؤاخذه نخواهد کرد، اما به آنچه دلهاى شما (با قصد و اختیار پذیرفته و) کسب کرده، مؤاخذه مى کند. و خداوند، آمرزنده و داراى حلم است. (بقره/224و225)   تا مى توانید سوگند نخورید ... یعنى حتى براى کارهاى نیک، اعم از کوچک و بزرگ، قسم یاد نکنید، و نام خدا را کوچک ننمایید، و به این ترتیب سوگند یاد کردن جز در مواردى که هدف مهمى در کار باشد عملى نامطلوب است. این موضوع در احادیث زیادى نیز به چشم مى خورد، از جمله این که در حدیثى امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هیچ گاه سوگند به خدا یاد نکنید چه راستگو باشید، چه دروغگو، زیرا خداوند سبحان مى فرماید: خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهید.   در این آیه(۲۲۵)، خداوند به دو نوع سوگند اشاره کرده است: نوع اول قَسَم هاى لغو است که هیچ گونه اثرى ندارد و نباید به آن اعتنا کرد، این نوع قَسَم ها آنهائى است که مردم بدون توجه، تکیه کلام خود قرار مى دهند و به آن عادت کرده اند و در هر کارى  لا وَ اللّه  (نه به خدا قسم...) یا  بَلى و اللّه  (آرى به خدا سوگند...) مى گویند، این نوع قَسَم ها را قَسَم لغو مى نامند. بنابراین، سوگندهائى که انسان در حال غضب (در صورتى که غضب سبب بیرون رفتن از حال عادى شود) یاد مى کند، جزء قَسَم هاى لغو است و طبق آیه فوق، خداوند مؤاخذه اى بر این گونه قَسَم ها نمى کند و نباید به آن ترتیب اثر داد (هر چند انسان باید خود را چنان تربیت کند که این گونه سوگندها را نیز کنار بگذارد)، به هر حال این گونه قَسَم ها واجب العمل نیست و مخالفت آن کفاره ندارد; زیرا از روى اراده و تصمیم نیست. نوع دوم سوگندهائى است که از روى اراده و تصمیم انجام مى گیرد و به تعبیر قرآن قلب انسان آن را کسب مى کند، این گونه قَسَم معتبر است و باید به آن پایبند بود، و مخالفت با آن، هم گناه دارد، و هم موجب کفاره مى شود، مگر در مواردى که بعداً اشاره خواهد شد، نکته: سوگندهاى بى اعتبار قَسَم یاد کردن از نظر اسلام کار خوبى نیست، ولى در عین حال حرام نمى باشد، و اگر به خاطر هدف هاى مهم تربیتى و اجتماعى و اصلاحى انجام گیرد ممکن است واجب یا مستحب گردد، اما با این حال یک سلسله از سوگندهاست که از نظر اسلام به کلى بى اعتبار است، از جمله: ۱ ـ سوگندهائى که به غیر نام خدا باشد، حتى قسم خوردن به نام پیامبر(صلى الله علیه وآله)و ائمه هدى(علیهم السلام) واجب العمل نیست، یعنى اگر کسى به غیر نام خدا قَسَم یاد کند ملزم به انجام آن نمى باشد و مخالفت آن کفاره ندارد. ۲ ـ سوگندهائى که براى انجام کار حرام یا مکروه، یا ترک واجب و مستحب باشد آن هم اعتبارى ندارد، مثل این که کسى سوگند یاد کند: دَین خود را نپردازد یا با بستگان خویش ترک رابطه کند، یا از اصلاح  ذاتُ البَیْن  خوددارى نماید همان گونه که کراراً دیده شده، بعضى از اشخاص به سبب خاطره بدى که از یک اصلاح ذات البین پیدا مى کنند، قَسَم یاد مى کنند که هرگز سراغ چنین کارى نروند، به این گونه سوگندها نباید اعتنا کرد، هر چند با نام خدا باشد ... ولى قَسَم هائى که به نام خدا باشد، و موضوع آن کار خوب یا لااقل کار مباحى است، وفا کردن به آن واجب است، و اگر کسى با آن مخالفت کند کفاره دارد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۷۶
به نام خدا برنامه های ویژه بانوان همانطور که مشاهده می فرمایید تابستان امسال برنامه ها بسیار متنوع و جذاب است . پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی تلفن های بخش بانوان : ۰۲۶۳۲۲۰۹۹۰۰ ۰۹۳۸۰۱۷۲۳۷۹
به نام خدا برنامه های ویژه بانوان همانطور که مشاهده می فرمایید تابستان امسال برنامه ها بسیار متنوع و جذاب است . تلفن های بخش بانوان : ۰۲۶۳۲۲۰۹۹۰۰ ۰۹۳۸۰۱۷۲۳۷۹ پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
♦️♦️اطلاعیه مهم ♦️♦️ آموزش تشکیلات ورزم امروز لغو شد ‼️ با توجه درخواست های مکرر بر تمدید مهلت ثبت نام و عدم امکان سازماندهی گروه رزم در این بازه کارگاه آموزش رزم امروز لغو و به زمان دیگری موکول شد .
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه فردا جمعه 🔹🔹 فردا جمعه فوتسال ( فوتبال داخل سالن ) ویژه پایه هفتم به بالا برقرار است . علاقه مندان راس ساعت ۷:۰۰ بالباس و کفش مناسب مقابل مسجد حضرت خدیجه الکبری س باشند .
🌼 🌼به نام خدا🌼 🌼 😍😍یه برنامه خارق العاده 😍😍 🏊‍♀استخر آب گرم روباز مهرشهر🏊‍♀ فردا جمعه ساعت ۹:۳۰ محل تجمع و حرکت : غرب چهارراه هفت تیر ، مسجد حضرت خدیجه الکبری س . کلیه گروههای سنی مجاز به شرکت می باشند . مبلغ ثبت نام ۱۵۰۰۰ تومان . جهت اطلاعات بیشتر ثبت نام با شماره ذیل تماس بگیرید . 09108831354 https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ... وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ و مردان بر آنان برترى دارند. و خداوند توانا و حکیم است. (بقره/228)   ... و سرانجام در پنجمین حکم مى فرماید:  و مردان بر آنها برترى دارند (وَ لِلرِّجالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ). که در حقیقت، تکمیلى است بر آنچه درباره حقوق متقابل زن و مرد قبلاً گفته شد، و مفهومش این است: مسأله عدالت میان زن و مرد، به این معنى نیست که آنها در همه چیز برابرند و باید همراه یکدیگر گام بردارند، و آیا راستى لازم است آن دو، در همه چیز مساوى باشند؟! با توجه به اختلاف دامنه دارى که بین نیروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد، پاسخ این سؤال روشن مى شود: جنس زن براى انجام وظایفى متفاوت با مرد آفریده شده، و به همین دلیل، احساسات متفاوتى دارد، قانون آفرینش، وظیفه حساس مادرى و پرورش نسل هاى نیرومند را بر عهده او گذارده، لذا سهم بیشترى از عواطف و احساسات به او داده است، در حالى که طبق این قانون، وظایف خشن و سنگین تر اجتماعى بر عهده جنس مرد گذارده شده، و سهم بیشترى از تفکر به او اختصاص یافته. بنابراین اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید پاره اى از وظایف اجتماعى که نیاز بیشترى به اندیشه، مقاومت و تحمل شدائد دارد بر عهده مردان گذارده شود، و وظایفى که عواطف و احساسات بیشترى را مى طلبد بر عهده زنان، از همین رو مدیریت خانواده بر عهده مرد، و معاونت آن بر عهده زن گذارده شده است و در عین حال این، مانع از آن نخواهد بود که زنان در اجتماع، کارها و وظایفى را که با ساختمان جسم و جان آنها مى سازد، عهده دار شوند، و در کنار انجام وظیفه مادرى، وظایف حساس دیگرى را نیز انجام دهند. و نیز این تفاوت مانع از آن نخواهد بود که از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوا، گروهى از زنان از بسیارى از مردان پیشرفته تر باشند. این که بعضى از غرب زدگان اصرار دارند این دو جنس را در همه چیز مساوى قلمداد کنند، اصرارى است که با واقعیت ها هرگز نمى سازد،ومطالعات مختلف علمى آن را انکار مى کند، حتى درجوامعى که شعار مساوات و برابرى در تمام جهات، همه جا را پر کرده، عملاً غیر آن دیده مى شود، مثلاً مدیریت سیاسى و نظامى تمام جوامع بشرى ـ جز در موارد استثنائى ـ همه در دست مردان است، حتى در جوامع غربى که شعار اصلى شعار، مساوات است، این معنى به وضوح دیده مى شود. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۸۸سوره بقره از نکته ها مساوات یا عدالت؟ تنها مطلبى که باید به آن توجه داشت (و در اسلام به آن توجه خاصى شده) ولى بعضى روى یک سلسله احساسات افراطى و حساب نشده آن را انکار مى کنند مسأله تفاوت هاى روحى و جسمى زن و مرد و تفاوت وظایف آنها است. ما هر چه را انکار کنیم این حقیقت را نمى توانیم انکار نمائیم که: بین این دو جنس، هم از نظر جسمى و هم از نظر روحى تفاوت زیادى است که ذکر آنها در کتب مختلف ما را از تکرار آنها بى نیاز مى سازد، و خلاصه همه آنها این است: چون زن پایگاه وجود و پیدایش انسان است و رشد نونهالان در دامن او انجام مى پذیرد، همان طور که جسماً متناسب با حمل، پرورش و تربیت نسل هاى بعد آفریده شده از نظر روحى هم سهم بیشترى از عواطف و احساسات دارد. با وجود این اختلافات دامنه دار، آیا مى توان گفت: زن و مرد باید در تمام شئون، همراه یکدیگر گام برداشته، و در تمام کارها صد در صد مساوى باشند. مگر نه این است که: باید طرفدار عدالت در اجتماع بود؟ آیا عدالت غیر از این است که: هر کس به وظیفه خود پرداخته و از مواهب و مزایاى وجودى خویش بهره مند گردد؟ بنابراین، آیا دخالت دادن زن در کارهائى که خارج از تناسب روحى و جسمى اوست، بر خلاف عدالت نمى باشد؟! اینجاست که مى بینیم: اسلام در عین طرفدارى از عدالت، مرد را در پاره اى از کارهاى اجتماعى که به خشونت و یا دقت بیشترى نیازمند است، مانند: سرپرستى کانون خانه و...مقدم داشته، و مقام معاونت را به زن واگذار کرده است. یک  خانه  و یک  اجتماع  هر کدام احتیاج به مدیر دارند و مسأله مدیریت در آخرین مرحله خود، باید به یک شخص منتهى گردد، و گرنه کشمکش و هرج و مرج بر قرار خواهد شد. با این وضع، آیا بهتر است مرد براى این کار نامزد گردد یا زن؟ همه محاسبات دور از تعصب، مى گوید وضع ساختمانى مرد ایجاب مى کند مدیریت خانواده به عهده او نهاده شود و زن  معاون  او گردد. گر چه جمعى اصرار دارند این واقعیت ها را نادیده بگیرند، ولى وضع زندگى، حتى در جهان امروز و حتى در کشورهایى که به زنان آزادى و مساوات کامل داده اند، نشان مى دهد: عملاً مطلب همان است که در بالا گفته شد، اگر چه در سخن خلاف آن گفته شود! تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَىٰ وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ در انجام (به موقع و کامل) همه نمازها و (به خصوص) نماز وسطى [= نماز ظهر ]کوشا باشید و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخیزید (بقره/238)   اهمیت نماز، مخصوصاً نماز  وسطى از آنجا که نماز، مؤثرترین رابطه انسان با خدا است، و در صورتى که با شرائط صحیح انجام گیرد، دل را لبریز از عشق و محبت او مى کند و در پرتو آن انسان بهتر مى تواند خود را از آلودگى به گناه پاک سازد، در آیات قرآن، تأکید فراوانى روى آن شده، از جمله در نخستین آیه فوق مى فرماید:  در انجام همه نمازها مخصوصاً نماز وسطى، مداومت کنید و در حفظ آن کوشا باشید.  و با خضوع و خشوع و توجه کامل، براى خدا به پا خیزید  (وَ قُومُوا لِلّهِ قانِتینَ). مبادا گرما و سرما و گرفتارى هاى دنیا و پرداختن به مال، همسر و فرزند، شما را از این امر مهم باز دارد.   در این که: منظور از  صَلوة وُسطى  (نماز میانه) چیست؟ مفسران، تفسیرهاى زیادى ذکر کرده اند، در تفسیر  مجمع البیان  شش قول، و در تفسیر  فخر رازى  هفت قول، و در تفسیر  قرطبى  ده قول، و در تفسیر  روح المعانى  سیزده قول نقل شده است. بعضى آن را نماز ظهر. بعضى، نماز عصر. بعضى، نماز مغرب. بعضى، نماز عشا. بعضى، نماز صبح. بعضى، نماز جمعه. و بعضى، نماز شب یا خصوص نماز وِتر دانسته اند و براى هر یک از این اقوال توجیهى ذکر شده، ولى با قرائن مختلفى که در دست است روشن مى شود: منظور، همان نماز ظهر است; زیرا علاوه بر این که نماز ظهر در وسط روز انجام مى شود، شأن نزول آیه نیز گواهى مى دهد، و روایات متعددى که از معصومین(علیهم السلام) نقل شده، بر آن تأکید دارند.   تأکید روى این نماز، به خاطر این بوده که بر اثر گرمى هواى نیمروز تابستان، یا گرفتارى هاى شدید کسب و کار، نسبت به آن کمتر اهمیت مى دادند، آیه فوق، اهمیت نماز وسطى، و لزوم محافظت بر آن را مورد تأکید قرار داده است.  قانِتِیْن  از ماده  قُنُوت  به دو معنى آمده است: ۱ ـ پیروى و اطاعت کردن. ۲ ـ خضوع و خشوع و تواضع. ولى بعید نیست در آیه فوق به هر دو معنى باشد چنان که در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که در تفسیر جمله  وَ قُومُوا لِلّهِ قانِتِیْنَ  فرمود:  منظور این است که نماز را با خضوع و توجه به خداوند به جا آورید. و در حدیث دیگرى مى فرماید:  یعنى از روى اطاعت به پا خیزید. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۲
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه امروز دوشنبه 🔹🔹 1⃣ کلاس رباتیک از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ برای گروه های سنی ۱۰ تا ۱۸ سال 2⃣ حلقه های معرفتی برای تمام سنین از ۱۹ الی ۲۰:۳۰ @Shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجَالًا أَوْ رُكْبَانًا ۖ فَإِذَا أَمِنتُمْ فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَمَا عَلَّمَكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ و اگر (به خاطر جنگ، یا خطر دیگرى) بترسید، (نماز را) در حال پیاده یا سواره انجام دهید. امّا هنگامى که امنیّت خود را باز یافتید، خدا را یاد کنید [= نماز را به صورت معمول بخوانید ]همان گونه که خداوند، چیزهایى را که نمى دانستید، به شما تعلیم داد. (بقره/239)   در آیه بعد، تأکید مى کند: در سخت ترین شرائط، حتى در صحنه جنگ، نباید نماز فراموش شود، منتها در چنین وضعى، بسیارى از شرائط نماز همچون رو به قبله بودن و انجام رکوع و سجود به طور متعارف، ساقط مى شود، لذا مى فرماید:  و اگر (به خاطر جنگ یا خطر دیگرى) بترسید باید (نماز را) در حال پیاده یا سواره انجام دهید و رکوع و سجود را با ایماء و اشاره به جا آورید  (فَإِنْ خِفْتُمْ فَرِجالاً أَوْ رُکْباناً).    اما هنگامى که امنیت خود را باز یافتید، خدا را یاد کنید، همان گونه که خداوند، چیزهایى را که نمى دانستید تعلیم داد  (فَإِذا أَمِنْتُمْ فَاذْکُرُوا اللّهَ کَما عَلَّمَکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ) و نماز را در این حال به صورت معمولى و با تمام آداب و شرائط انجام دهید.   روشن است شکرانه این تعلیم الهى که طرز نماز خواندن در حالت امن و خوف را به انسان ها آموخته، همان عمل کردن بر طبق آن است.  رِجال  در اینجا جمع  راجِل  به معنى پیاده، و  رُکْبان  جمع  راکِب ، به معنى سواره است، و منظور این است که به هنگام خوف از حمله دشمن، مى توانید نماز را در حالتى که سواره، یا پیاده و در حال حرکت و فعالیت هستید انجام دهید. در حدیثى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) نقل شده که در بعضى از جنگ ها دستور داد نماز را به هنگام جنگ با تسبیح و تکبیر و لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ به جا آورند. و نیز در حدیث دیگرى مى خوانیم: اَنَّ النَّبِیَّ(صلى الله علیه وآله) صَلّى یَوْمَ الأَحْزابِ إِیماءً:  پیامبر(صلى الله علیه وآله) در جنگ احزاب با اشاره نماز خواند. همچنین از امام کاظم(علیه السلام) روایت شده در پاسخ این سؤال که اگر شخصى گرفتار حیوان درنده اى شود، و وقت نماز فرا رسد و از ترس آن درنده نتواند حرکت کند، چگونه نماز بخواند؟ فرمود: با همان وضعى که دارد باید نماز را بخواند هر چند پشت به قبله باشد، و رکوع و سجود را با اشاره در حالى که ایستاده است انجام دهد. این نماز، همان نماز خوف است که فقهاء در کتاب هاى فقهى به طور مشروح، پیرامون آن بحث کرده اند، بنابراین آیه فوق تأکید بر این معنى دارد که محافظت بر نمازها، تنها در حال امنیت نیست، بلکه در همه حال، باید نماز را به جا آورد تا پیوند بندگان با آفریدگار جهان، همیشه بر قرار باشد و به یقین از این طریق نقطه اتکاء و امیدى براى انسان به وجود مى آید، و او را در غلبه بر مشکلات، پیروز خواهد ساخت. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۲۴۴
🔹🔹 به نام خدا 🔹🔹 😍😍اطلاعیه خوب 😍😍 اردو داریم اردو بدو که تموم شد 😄 اردوی فرهنگی تفریحی در طبیعت جاده چالوس منطقه سیرا کوهپیمایی ، والیبال ، شنا و... زمان : پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ افراد واجد شرایط ثبت نام : فقط و فقط افراد عضو ( رسمی ) طرح تابستانه پایگاه و حاضرین در حلقه های معرفتی . مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ مبلغ ثبت نام : ۵۷۰۰۰ تومان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره : +989108831354 آقای معراج پالیزگیر تماس بگیرید . و یا حضورا به پایگاه مراجعه فرمایید . @shahidanpanahi
🔹🔹 به نام خدا 🔹🔹 😍😍 یه اطلاعیه خوب 😍😍 اردو داریم اردو بدو که تموم شد 😄 اردوی فرهنگی تفریحی در طبیعت جاده چالوس منطقه سیرا کوهپیمایی ، والیبال ، شنا و... زمان : پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۷:۰۰ الی ۱۹:۰۰ افراد واجد شرایط ثبت نام : فقط و فقط افراد عضو ( رسمی ) طرح تابستانه پایگاه و حاضرین در حلقه های معرفتی . مهلت ثبت نام : تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ مبلغ ثبت نام : ۵۷۰۰۰ تومان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره : +989108831354 آقای معراج پالیزگیر تماس بگیرید . و یا حضورا به پایگاه مراجعه فرمایید . @shahidanpanahi
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه امروز سه شنبه 🔹🔹 برنای ورزش در *پایگاه* برای سنین مختلف بسته به برنامه اعلام شده از ساعت ۱۶ الی ۲۲:۴۵ 1⃣ گروه سنی دوم تا چهارم از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ 2⃣ گروه سنی پنجم و ششم از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ 3⃣ گروه سنی هفتم تا نهم از ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ 4⃣ گروه سنی دهم به بالا از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۲:۴۵ @Shahidanpanahi