eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
645 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
518 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَنكِحُوا الْمُشْرِكَاتِ حَتَّىٰ يُؤْمِنَّ ۚ وَلَأَمَةٌ مُّؤْمِنَةٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكَةٍ وَلَوْ أَعْجَبَتْكُمْ ۗ وَلَا تُنكِحُوا الْمُشْرِكِينَ حَتَّىٰ يُؤْمِنُوا ۚ وَلَعَبْدٌ مُّؤْمِنٌ خَيْرٌ مِّن مُّشْرِكٍ وَلَوْ أَعْجَبَكُمْ ۗ أُولَٰئِكَ يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ ۖ وَاللَّهُ يَدْعُو إِلَى الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ ۖ وَيُبَيِّنُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ و با زنان مشرک و بت پرست، تا ایمان نیاورده اند، ازدواج نکنید. (اگر چه مجبور شوید با کنیزان ازدواج کنید. زیرا) کنیز با ایمان، از زن (آزاد) بت پرست، بهتر است. هرچند (زیبایى یا ثروت او) توجه شما را به خود جلب کند. و زنان (قوم) خود را به ازدواج مردان بت پرست، تا ایمان نیاورده اند، در نیاورید. (زیرا) غلام باایمان، از مرد (آزاد) بت پرست، بهتر است. هر چند (ثروت یا موقعیّت او،) توجه شما با به خود جلب کند. آنها دعوت به سوى آتش مى کنند. و خدا به فرمان خود، دعوت به بهشت و آمرزش مى نماید، و آیات خویش را براى مردم روشن مى سازد. شاید متذکّر شوند! (بقره/221) مختصری از تفسیر آیه ازدواج با مشرکان ممنوع است مطابق شأن نزولى که در بالا آمد، این آیه نیز در واقع پاسخ به سؤال دیگرى درباره ازدواج با مشرکان است، مى فرماید: با زنان مشرک و بت پرست، مادام که ایمان نیاورده اند ازدواج نکنید (وَ لا تَنْکِحُوا الْمُشْرِکاتِ حَتّى یُؤْمِنَّ). پس از آن در یک مقایسه، مى افزاید: کنیز با ایمان از زن آزاد بت پرست، بهتر است، هر چند زیبائى او شما را به اعجاب وا دارد (وَ لاَ َمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَة وَ لَوْ أَعْجَبَتْکُمْ). درست است که ازدواج با کنیزان (مخصوصاً کنیزانى که نه بهره چندانى از زیبائى دارند و نه مال) در عرف مردم جالب و پسندیده نیست، به خصوص این که در مقابل آنها زن مشرک زیبا یا ثروتمندى باشد. ولى ارزش ایمان، کفه ترازوى مقایسه را به نفع کنیزان، سنگین تر مى کند; چرا که هدف از ازدواج، تنها کامجوئى جنسى نیست، زن شریک عمر انسان، مربى فرزندان او و نیمى از شخصیت او را تشکیل مى دهد، با این حال چگونه مى توان شرک و عواقب شوم آن را با زیبائى ظاهرى و مقدارى مال و ثروت، مبادله کرد. سپس دلیل این حکم الهى را براى به کار انداختن اندیشه ها بیان مى کند، مى فرماید: آنها (یعنى مشرکان) به سوى آتش دعوت مى کنند، در حالى که خدا (مؤمنانى که مطیع فرمان او هستند) را با فرمان خود دعوت به بهشت و آمرزش مى کند (أُولئِکَ یَدْعُونَ إِلَى .... تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۵۹
انس با قرآن یعنی آموختن قرآن، قرائت قرآن، فهم قرآن و در آخر عمل به قرآن. بنابراین زنجیره به هم پیوسته انس با قرآن زمانی تحقق می یابد که موجب تغییر در رفتار انسان شود، بدان صورت که فرد فرد جامعه و به تبع آن تمام جامعه به آرامشی معنوی دست یابند و از ناآرامی های فردی و اجتماعی به دور شوند
فوق برنامه.pdf
65.5K
فوق برنامه های تابستان ۱۴۰۰ در پایگاه بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
برنامه تابستان 1400.pdf
107.9K
جدول برنامه های هفتگی تابستان ۱۴۰۰ در پایگاه بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
به نام خدا گزارش تصویری اردوی افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۰ یکشنبه ۶ تیرماه منطقه تفریحی آسارا 📸 عکسهای بیشتر در لینک ذیل : https://eitaa.com/joinchat/1513029759Cfdac8d7e59 ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری ۱۴۰۰ @shahidanpanahi
به نام خدا گزارش تصویری اردوی افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۰ یکشنبه ۶ تیرماه منطقه تفریحی آسارا 📸 عکسهای بیشتر در لینک ذیل : https://eitaa.com/joinchat/1513029759Cfdac8d7e59 ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری ۱۴۰۰ @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم مختصری از تفسیر آیه ۲۲۱سوره بقره از نکته ها نکته ها: ۱ ـ فلسفه تحریم ازدواج با مشرکان چنان که دیدیم آیه فوق، در یک جمله کوتاه، فلسفه این حکم را بیان کرده که اگر آن را بشکافیم، چنین مى شود: ازدواج، پایه اصلى تکثیر نسل، پرورش، تربیت فرزندان و گسترش جامعه است، و محیط تربیتى خانواده در سرنوشت فرزندان، فوق العاده مؤثر است. از یک سو، آثار قطعى وراثت، و از سوى دیگر، آثار قطعى تربیت در طفولیت; زیرا نوزادان، بعد از تولد غالباً در دامان پدر و مادر پرورش مى یابند و در سال هائى که سخت شکل پذیرند، زیر نظر آنها هستند. از سوى سوم، شرک، خمیر مایه انواع انحرافات، و در واقع آتش سوزانى است، هم در دنیا و هم در آخرت، لذا قرآن اجازه نمى دهد مسلمانان، خود یا فرزندانشان را در این آتش بیفکنند. از این گذشته، مشرکان که افراد بیگانه از اسلامند، اگر از طریق ازدواج به خانه هاى مسلمانان راه یابند، جامعه اسلامى گرفتار هرج و مرج و دشمنان داخلى مى شود. ولى این تا زمانى است که آنها بر مشرک بودن پافشارى مى کنند، اما راه به روى آنها باز است، مى توانند ایمان بیاورند و در صفوف مسلمین قرار گیرند، و به اصطلاح کُفْو آنها در مسأله ازدواج شوند. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۶۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن.pdf
105K
بسم الله الرحمن الرحیم وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ ۖ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ ۖ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطْهُرْنَ ۖ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّىٰ شِئْتُمْ ۖ وَقَدِّمُوا لِأَنفُسِكُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُم مُّلَاقُوهُ ۗ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ (بقره/223و222) تفسیر آیات ۲۲۲ و ۲۲۳ سوره بقره متاهلین حتما بخوانند
. . 🔹به نام خدا🔹 به اطلاع بسیجیان و اعضای طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان. همانطور که در جدول برنامه های اعلامی آمده است ، امروز نشست های معرفتی گروه ها در مسجد محله برگزار می گردد . تمامی اعضاء بر اساس تفکیک محلی خود باید در مسجد محله حضور یابند . ساکنین چهارراه هفت تیر و محله کارخانه قند به مسجد حضرت خدیجه می روند ( بلوار دانش آموز ۲۰۰ متر پایین تر از چهارراه هفت تیر ) ساکنین شالچی و محله بنی فاطمه س به مسجد صاحب الزمان عج ( چهارراه کارخانه قند ۲۰۰ متر به سمت میدان شهید فهمیده ) می روند . ساعت برگزاری کلاس امروز ساعت ۱۷:۳۰ می باشد ‌.
خرید کولر برای یکی از مددجوهای عزیز که در منطقه اسلام اباد هستن که اعلام نیاز کردن و گروه بعد از اعلام به خیرین عزیز تونست برای این خانم سالمند خرید کولر رو انجام بده به مبلغ ۷۴۰ هزار تومان ممنونیم از حمایتهای مهربانانه خیرین عزیز ۱۲۰_حضرت_آسیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا تَجْعَلُوا اللَّهَ عُرْضَةً لِّأَيْمَانِكُمْ أَن تَبَرُّوا وَتَتَّقُوا وَتُصْلِحُوا بَيْنَ النَّاسِ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ لَّا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَٰكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا كَسَبَتْ قُلُوبُكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ حَلِيمٌ خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهید. و براى این که نیکى کنید، و تقوا پیشه سازید، و در میان مردم اصلاح کنید (با سوگند خود به خداوند، مانع تراشى نکنید و بدانید) خداوند شنوا و داناست. خداوند شما را بخاطر سوگندهایى که بدون توجّه یاد مى کنید، مؤاخذه نخواهد کرد، اما به آنچه دلهاى شما (با قصد و اختیار پذیرفته و) کسب کرده، مؤاخذه مى کند. و خداوند، آمرزنده و داراى حلم است. (بقره/224و225)   تا مى توانید سوگند نخورید ... یعنى حتى براى کارهاى نیک، اعم از کوچک و بزرگ، قسم یاد نکنید، و نام خدا را کوچک ننمایید، و به این ترتیب سوگند یاد کردن جز در مواردى که هدف مهمى در کار باشد عملى نامطلوب است. این موضوع در احادیث زیادى نیز به چشم مى خورد، از جمله این که در حدیثى امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هیچ گاه سوگند به خدا یاد نکنید چه راستگو باشید، چه دروغگو، زیرا خداوند سبحان مى فرماید: خدا را در معرض سوگندهاى خود قرار ندهید.   در این آیه(۲۲۵)، خداوند به دو نوع سوگند اشاره کرده است: نوع اول قَسَم هاى لغو است که هیچ گونه اثرى ندارد و نباید به آن اعتنا کرد، این نوع قَسَم ها آنهائى است که مردم بدون توجه، تکیه کلام خود قرار مى دهند و به آن عادت کرده اند و در هر کارى  لا وَ اللّه  (نه به خدا قسم...) یا  بَلى و اللّه  (آرى به خدا سوگند...) مى گویند، این نوع قَسَم ها را قَسَم لغو مى نامند. بنابراین، سوگندهائى که انسان در حال غضب (در صورتى که غضب سبب بیرون رفتن از حال عادى شود) یاد مى کند، جزء قَسَم هاى لغو است و طبق آیه فوق، خداوند مؤاخذه اى بر این گونه قَسَم ها نمى کند و نباید به آن ترتیب اثر داد (هر چند انسان باید خود را چنان تربیت کند که این گونه سوگندها را نیز کنار بگذارد)، به هر حال این گونه قَسَم ها واجب العمل نیست و مخالفت آن کفاره ندارد; زیرا از روى اراده و تصمیم نیست. نوع دوم سوگندهائى است که از روى اراده و تصمیم انجام مى گیرد و به تعبیر قرآن قلب انسان آن را کسب مى کند، این گونه قَسَم معتبر است و باید به آن پایبند بود، و مخالفت با آن، هم گناه دارد، و هم موجب کفاره مى شود، مگر در مواردى که بعداً اشاره خواهد شد، نکته: سوگندهاى بى اعتبار قَسَم یاد کردن از نظر اسلام کار خوبى نیست، ولى در عین حال حرام نمى باشد، و اگر به خاطر هدف هاى مهم تربیتى و اجتماعى و اصلاحى انجام گیرد ممکن است واجب یا مستحب گردد، اما با این حال یک سلسله از سوگندهاست که از نظر اسلام به کلى بى اعتبار است، از جمله: ۱ ـ سوگندهائى که به غیر نام خدا باشد، حتى قسم خوردن به نام پیامبر(صلى الله علیه وآله)و ائمه هدى(علیهم السلام) واجب العمل نیست، یعنى اگر کسى به غیر نام خدا قَسَم یاد کند ملزم به انجام آن نمى باشد و مخالفت آن کفاره ندارد. ۲ ـ سوگندهائى که براى انجام کار حرام یا مکروه، یا ترک واجب و مستحب باشد آن هم اعتبارى ندارد، مثل این که کسى سوگند یاد کند: دَین خود را نپردازد یا با بستگان خویش ترک رابطه کند، یا از اصلاح  ذاتُ البَیْن  خوددارى نماید همان گونه که کراراً دیده شده، بعضى از اشخاص به سبب خاطره بدى که از یک اصلاح ذات البین پیدا مى کنند، قَسَم یاد مى کنند که هرگز سراغ چنین کارى نروند، به این گونه سوگندها نباید اعتنا کرد، هر چند با نام خدا باشد ... ولى قَسَم هائى که به نام خدا باشد، و موضوع آن کار خوب یا لااقل کار مباحى است، وفا کردن به آن واجب است، و اگر کسى با آن مخالفت کند کفاره دارد. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۷۶
به نام خدا برنامه های ویژه بانوان همانطور که مشاهده می فرمایید تابستان امسال برنامه ها بسیار متنوع و جذاب است . پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی تلفن های بخش بانوان : ۰۲۶۳۲۲۰۹۹۰۰ ۰۹۳۸۰۱۷۲۳۷۹
به نام خدا برنامه های ویژه بانوان همانطور که مشاهده می فرمایید تابستان امسال برنامه ها بسیار متنوع و جذاب است . تلفن های بخش بانوان : ۰۲۶۳۲۲۰۹۹۰۰ ۰۹۳۸۰۱۷۲۳۷۹ پایگاه مقاومت بسیج شهیدان پناهی https://eitaa.com/shahidanpanahi
♦️♦️اطلاعیه مهم ♦️♦️ آموزش تشکیلات ورزم امروز لغو شد ‼️ با توجه درخواست های مکرر بر تمدید مهلت ثبت نام و عدم امکان سازماندهی گروه رزم در این بازه کارگاه آموزش رزم امروز لغو و به زمان دیگری موکول شد .
به نام خدا 🔹🔹اعلام برنامه فردا جمعه 🔹🔹 فردا جمعه فوتسال ( فوتبال داخل سالن ) ویژه پایه هفتم به بالا برقرار است . علاقه مندان راس ساعت ۷:۰۰ بالباس و کفش مناسب مقابل مسجد حضرت خدیجه الکبری س باشند .
🌼 🌼به نام خدا🌼 🌼 😍😍یه برنامه خارق العاده 😍😍 🏊‍♀استخر آب گرم روباز مهرشهر🏊‍♀ فردا جمعه ساعت ۹:۳۰ محل تجمع و حرکت : غرب چهارراه هفت تیر ، مسجد حضرت خدیجه الکبری س . کلیه گروههای سنی مجاز به شرکت می باشند . مبلغ ثبت نام ۱۵۰۰۰ تومان . جهت اطلاعات بیشتر ثبت نام با شماره ذیل تماس بگیرید . 09108831354 https://eitaa.com/shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ... وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ و مردان بر آنان برترى دارند. و خداوند توانا و حکیم است. (بقره/228)   ... و سرانجام در پنجمین حکم مى فرماید:  و مردان بر آنها برترى دارند (وَ لِلرِّجالِ عَلَیْهِنَّ دَرَجَةٌ). که در حقیقت، تکمیلى است بر آنچه درباره حقوق متقابل زن و مرد قبلاً گفته شد، و مفهومش این است: مسأله عدالت میان زن و مرد، به این معنى نیست که آنها در همه چیز برابرند و باید همراه یکدیگر گام بردارند، و آیا راستى لازم است آن دو، در همه چیز مساوى باشند؟! با توجه به اختلاف دامنه دارى که بین نیروهاى جسمى و روحى زن و مرد وجود دارد، پاسخ این سؤال روشن مى شود: جنس زن براى انجام وظایفى متفاوت با مرد آفریده شده، و به همین دلیل، احساسات متفاوتى دارد، قانون آفرینش، وظیفه حساس مادرى و پرورش نسل هاى نیرومند را بر عهده او گذارده، لذا سهم بیشترى از عواطف و احساسات به او داده است، در حالى که طبق این قانون، وظایف خشن و سنگین تر اجتماعى بر عهده جنس مرد گذارده شده، و سهم بیشترى از تفکر به او اختصاص یافته. بنابراین اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید پاره اى از وظایف اجتماعى که نیاز بیشترى به اندیشه، مقاومت و تحمل شدائد دارد بر عهده مردان گذارده شود، و وظایفى که عواطف و احساسات بیشترى را مى طلبد بر عهده زنان، از همین رو مدیریت خانواده بر عهده مرد، و معاونت آن بر عهده زن گذارده شده است و در عین حال این، مانع از آن نخواهد بود که زنان در اجتماع، کارها و وظایفى را که با ساختمان جسم و جان آنها مى سازد، عهده دار شوند، و در کنار انجام وظیفه مادرى، وظایف حساس دیگرى را نیز انجام دهند. و نیز این تفاوت مانع از آن نخواهد بود که از نظر مقامات معنوى و دانش و تقوا، گروهى از زنان از بسیارى از مردان پیشرفته تر باشند. این که بعضى از غرب زدگان اصرار دارند این دو جنس را در همه چیز مساوى قلمداد کنند، اصرارى است که با واقعیت ها هرگز نمى سازد،ومطالعات مختلف علمى آن را انکار مى کند، حتى درجوامعى که شعار مساوات و برابرى در تمام جهات، همه جا را پر کرده، عملاً غیر آن دیده مى شود، مثلاً مدیریت سیاسى و نظامى تمام جوامع بشرى ـ جز در موارد استثنائى ـ همه در دست مردان است، حتى در جوامع غربى که شعار اصلى شعار، مساوات است، این معنى به وضوح دیده مى شود. تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۸۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیه ۲۸۸سوره بقره از نکته ها مساوات یا عدالت؟ تنها مطلبى که باید به آن توجه داشت (و در اسلام به آن توجه خاصى شده) ولى بعضى روى یک سلسله احساسات افراطى و حساب نشده آن را انکار مى کنند مسأله تفاوت هاى روحى و جسمى زن و مرد و تفاوت وظایف آنها است. ما هر چه را انکار کنیم این حقیقت را نمى توانیم انکار نمائیم که: بین این دو جنس، هم از نظر جسمى و هم از نظر روحى تفاوت زیادى است که ذکر آنها در کتب مختلف ما را از تکرار آنها بى نیاز مى سازد، و خلاصه همه آنها این است: چون زن پایگاه وجود و پیدایش انسان است و رشد نونهالان در دامن او انجام مى پذیرد، همان طور که جسماً متناسب با حمل، پرورش و تربیت نسل هاى بعد آفریده شده از نظر روحى هم سهم بیشترى از عواطف و احساسات دارد. با وجود این اختلافات دامنه دار، آیا مى توان گفت: زن و مرد باید در تمام شئون، همراه یکدیگر گام برداشته، و در تمام کارها صد در صد مساوى باشند. مگر نه این است که: باید طرفدار عدالت در اجتماع بود؟ آیا عدالت غیر از این است که: هر کس به وظیفه خود پرداخته و از مواهب و مزایاى وجودى خویش بهره مند گردد؟ بنابراین، آیا دخالت دادن زن در کارهائى که خارج از تناسب روحى و جسمى اوست، بر خلاف عدالت نمى باشد؟! اینجاست که مى بینیم: اسلام در عین طرفدارى از عدالت، مرد را در پاره اى از کارهاى اجتماعى که به خشونت و یا دقت بیشترى نیازمند است، مانند: سرپرستى کانون خانه و...مقدم داشته، و مقام معاونت را به زن واگذار کرده است. یک  خانه  و یک  اجتماع  هر کدام احتیاج به مدیر دارند و مسأله مدیریت در آخرین مرحله خود، باید به یک شخص منتهى گردد، و گرنه کشمکش و هرج و مرج بر قرار خواهد شد. با این وضع، آیا بهتر است مرد براى این کار نامزد گردد یا زن؟ همه محاسبات دور از تعصب، مى گوید وضع ساختمانى مرد ایجاب مى کند مدیریت خانواده به عهده او نهاده شود و زن  معاون  او گردد. گر چه جمعى اصرار دارند این واقعیت ها را نادیده بگیرند، ولى وضع زندگى، حتى در جهان امروز و حتى در کشورهایى که به زنان آزادى و مساوات کامل داده اند، نشان مى دهد: عملاً مطلب همان است که در بالا گفته شد، اگر چه در سخن خلاف آن گفته شود! تفسیر نمونه جلد دوم صفحه ۱۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا