eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
674 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
530 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
امیرالمؤمنین علیه السلام: شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختیها و گرفتاری‌هايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن، درمان بزرگ‏ترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گم‏راهى است... هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت می‌شود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم می‌گردد از خطبه 176 نهج البلاغه☝️
هدایت شده از بسم الله الرحمن الرحیم
*تفاوتهای ایتا و واتساپ* تو واتساپ هیچ مطلبی رو نمیشه «ویرایش» کرد وقتی مطلبی فرستادی دیگه کار از کار گذشته. فوقش میتونی تو پست بعدی، صحیح اون کلمات غلط رو تایپ کنی و بفرستی 🇮🇷 تو واتساپ هر مطلبی رو فقط تا «۱ ساعت» میشه حذف کرد و تازه همون هم واتساپ اعلام میکنه : « فلانی یک پیام حذف کرد»😡 ولی تو ایتا هر مطلبی رو میشه تا چند ماه بعد از ارسال هم، حذف کرد، و حذف پیام هم، اعلام نمیشه. 🇮🇷تو واتساپ، نمیشه هیچ مطلب و فیلم و عکسی رو ذخیره کرد و فقط باید برا دیگران ارسال کرد ولی تو ایتا «فضای ابری» هست که مخصوص ذخیره مطالبه 🇮🇷تو واتساپ هر مطلبی رو همزمان فقط برای «۵» نفر میشه ارسال کرد🤒 ولی تو ایتا هر مطلبی رو میشه همزمان برای «۱۰۰» نفر ارسال کرد😍 🇮🇷تو واتساپ اگه بخوای برای «یک مخاطب» چند تا مطلب رو همزمان بفرستی، باید «یه دونه یه دونه» اون مطالب رو براش بفرستی ولی تو ایتا میشه ۵۰ پیام و فیلم و عکس انتخاب کرد و «یکباره» برای «یک مخاطب» ارسال کرد😳 🇮🇷تو واتساپ هر فیلم و عکسی تا بخواد دانلود شه لااقل یه چند ثانیه طول میکشه ولی تو ایتا فیلمها و عکسها «خیییلی » سریعتر از واتساپ باز میشن 🇮🇷تو واتساپ هر فیلم و عکسی که باز میکنی «خود به خود» میره تو گالری ذخیره میشه و به همین دلیل باید چند روز یکبار، گالری رو «خالی» کرد ولی تو ایتا هر فیلم و‌ عکسی که «خودت» بخوای، ذخیره میکنی و به همین دلیل «گالری» خیییلی دیرتر پُر میشه 🇮🇷تو واتساپ وقتی داری صوت گوش میکنی، نمیتونی از صفحه خارج بشی، چون پخش صوت متوقف میشه ولی تو ایتا موقع گوش کردن صوت، میشه از صفحه خارج شد و به گروهها یا کانالهای دیگه سر زد و همزمان، اون صوت رو گوش کرد 🇮🇷تو واتساپ وقتی داری فیلم یا کلیپ میبینی، اگه از صفحه خارج شی و دوباره برگردی باید اون کلیپ و فیلم رو از اول ببینی ولی تو ایتا اگه موقع دیدن فیلم و کلیپ از صفحه خارج شی، وقتی برمیگردی ادامه فیلم و کلیپ پخش میشه‌، نه از اول 🇮🇷تو واتساپ همه افراد و گروهها و کانالها توی یک صفحه میان و هیییی باید دنبال یه آیدی یا یه گروه یا یه کانال بگردی ولی تو ایتا لیست «افراد» جداگانه توی صفحه میاد، لیست «گروهها» هم جداگانه، لیست کانالها هم «جداگانه» با این حساب، چرا واتساپ اینننهمه طرفدار داره و ایتا نداره؟🤔 شاید چون «خارجیه» و مردم همیییییشه برای «جنس خارجی» دست و سر میشکنن😔 حتتتی اگه بی کیفیت تر باشه😩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم تفسیر آیات ۶۷ الی ۷۴ ماجرای گاو بنی اسرائیل مختصری از تفسیر آیه نیکى به پدر
بسم الله الرحمن الرحیم ۞ أَفَتَطْمَعُونَ أَن يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِن بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ آیا (شما مسلمانان) انتظار دارید آنها به آیینتان ایمان بیاورند، با این که عدّه اى از آنان، سخنان خدا را مى شنیدند و پس از فهمیدن، آن را تحریف مى کردند، در حالى که آگاه بودند؟! (بقره/75) مختصری از تفسیر آیه از جمله وَ قَدْ کانَ فَریقٌ مِنْهُمْ... چنین استفاده مى شود: همه آنها تحریف گر نبودند بلکه این تنها کار گروهى بوده که شاید اکثریت را تشکیل مى دادند. در کتاب اسباب النزول آمده است: گروهى از یهود هنگامى که از طور باز گشتند، به مردم گفتند: ما شنیدیم که خداوند به موسى(علیه السلام) دستور داد فرمان هاى مرا تا آنجا که مى توانید انجام دهید، و آنجا که نمى توانید ترک کنید ! و این نخستین تحریف بود. به هر حال، در ابتداى ظهور پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) انتظار مى رفت قوم یهود پیش از دیگران به نداى اسلام لبیک گویند چرا که آنها اهل کتاب بودند (بخلاف مشرکان) به علاوه، صفات پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) را نیز در کتاب هاى خود خوانده بودند ولى قرآن مى گوید: با سابقه بدى که آنها دارند انتظار شما مورد ندارد; چرا که گاهى صفات و روحیات انحرافى یک جمعیت، سبب مى شود با تمام نزدیکى به حق از آن دور گردند. (خارج از تفسیر آیه: دقت کنید مخاطب پایان هر دو پاراگراف را میتوان در برخی از مسلمان دید.ان شاءالله ما مشمول این عبارات نباشیم.) تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
پناهگاه امن امیرمؤمنان، حضرت علی علیه السلام ، درباره ویژگی های والای قرآن کریم می فرماید: «خدا، قرآن را فرونشاننده عطش علمی دانشمندان، و باران بهاری برای قلب فقیهان، و راه گسترده و وسیع برای صالحان قرار داده است. قرآن، دارویی است که با آن بیماری وجود ندارد، نوری است که با آن تاریکی یافت نمی شود، ریسمانی است که رشته های آن محکم و پناهگاهی است که قلّه آن بلند است، توان و قدرتی است برای آن که آن را برگزیند، محل امنی است برای هر کس که وارد آن شود، راهنمایی است تا از او پیروی کنند، وسیله انجام وظیفه است برای آن که قرآن را راه و رسم خود قرار دهد، برهانی است بر آن کس که با آن سخن بگوید، عامل پیروزی است برای آن کس که با آن استدلال کند، نجات دهنده است برای آن کس که حافظ آن باشد و به آن عمل کند، و راهبر آن که آن را به کار گیرد و نشانه هدایت است برای آن کس که در او بنگرد». نهج البلاغه @basijnahie3
💠 در حقیقت ولادت امامت در این کشور است؛ به همان معنایی که خود امام و برای ما ترسیم کرده‌اند. ❣️ ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ ۱۱۹_و_۱۲۰_شهری_بسیج 🆔 @shahidanpanahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم ۞ أَفَتَطْمَعُونَ أَن يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْم
بسم الله الرحمن الرحیم فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِندِ اللَّهِ لِيَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا كَتَبَتْ أَيْدِيهِمْ وَوَيْلٌ لَّهُم مِّمَّا يَكْسِبُونَ   پس واى بر آنها که نوشته اى بادست خود مى نویسند، سپس مى گویند: «این، از طرف خداست.» تا آن را به بهاى اندکى بفروشند. پس واى بر آنها از آنچه با دست خود نوشتند. و واى بر آنان از آنچه (از این راه) به دست مى آورند! (بقره/79) مختصری از تفسیر آیه از جمله هاى اخیر این آیه، به خوبى استفاده مى شود که آنها هم وسیله نامقدسى داشتند، و هم نتیجه نادرستى مى گرفتند. بعضى از مفسران در ذیل آیه مورد بحث حدیثى از امام صادق(علیه السلام) نقل کرده اند که داراى نکات قابل ملاحظه اى است، حدیث چنین است:  مردى به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد با این که عوام یهود اطلاعى از کتاب آسمانى خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را نسبت به تقلید از علماء و پذیرش از آنان مذمت مى کند؟! (اشاره به آیات مورد بحث است) آیا عوام یهود با عوام ما که از علماى خود تقلید مى کنند تفاوت دارند؟... امام فرمود: بین عوام ما و عوام یهود از یک جهت فرق و از یکجهت مساوات است، از آن جهت که مساوى هستند خداوند عوام ما را نیز مذمت کرده همان گونه که عوام یهود را نکوهش فرموده. اما از آن جهت که با هم تفاوت دارند این است که عوام یهود از وضع علماى خود آگاه بودند، مى دانستند آنها صریحاً دروغ مى گویند، حرام و رشوه مى خورند و احکام خدا را تغییر مى دهند، آنها با فطرت خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصى فاسقند و جایز نیست سخنان آنها را درباره خدا و احکام او بپذیرند، و سزاوار نیست شهادت آنها را درباره پیامبران قبول کنند، به این دلیل، خداوند آنها را نکوهش کرده است (ولى عوام ما پیرو چنین علمائى نیستند). و اگر عوام ما از علماى خود فسق آشکار و تعصب شدید و حرص بر دنیا و اموال حرام ببینند هر کس از آنها پیروى کند مثل یهود است که خداوند آنان را به خاطر پیروى از علماى فاسق نکوهش کرده است، فَأَمّا مَنْ کانَ مِنَ الْفُقَهاءِ صائِناً لِنَفْسِهِ، حافِظاً لِدِینِهِ، مُخالِفاً عَلى هَواهُ، مُطِیعاً لاَِمْرِ مَوْلاهُ فَلِلْعَوامِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ:  اما دانشمندانى که پاکى روح خود را حفظ کنند، و دین خود را نگه دارند، مخالف هوى و هوس و مطیع فرمان مولاى خویش باشند عوام مى توانند از آنها پیروى کنند.( خارج از متن تفسیر: نظر به اینکه منظور از علما متصدیان امور کشور نیز شامل آن می شود لذا مثل یهود بودن درجامعه امروزی کم نیستند) تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳
آیت الله مجتبی تهــرانی (ره) اگر می‌خواهید حال خود را هنگام هنگام ملاقات حضرت حـجت عج بدانید ببینید در ملاقات با چه حالی دارید. اگر مشتاق قرآنید امیدوار باشید ڪه حضرت حجت عج هـــــم هستید @basijnahie3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
بسم الله الرحمن الرحیم فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ ه
بسم الله الرحمن الرحیم بَلَىٰ مَن كَسَبَ سَيِّئَةً وَأَحَاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ   آرى، کسانى که مرتکب گناه شوند، و آثار گناه، سراسر وجودشان را بپوشاند، آنها اهل آتشند. و جاودانه در آن خواهند بود.(بقره/81) مختصری از تفسیر آیه مفهوم احاطه گناه، این است که: انسان آن قدر در گناهان فرو رود که زندانى براى خود بسازد، زندانى که منافذ آن بسته باشد. توضیح این که: گناهان کوچک و بزرگ در آغاز، یک  عمل  است، سپس تبدیل به  حالت  مى شود و با ادامه و اصرار، شکل  ملکه  به خود مى گیرد، و هنگامى که به اوج شدت خود برسد تمام وجود انسان را به رنگ گناه در مى آورد و عین وجود انسان مى شود. در این هنگام، هیچ پند، موعظه و راهنمائى رهنمایان در وجود او اثر نخواهد کرد، و در حقیقت با دست خود قلب ماهیت خویش کرده است. از یک نظر چنین کسانى به کرم هائى مى مانند که اطراف خود پیله اى مى تنند، پیله اى که آنان را زندانى و سرانجام خفه مى کند و روشن است سرنوشتى جز خلود در آتش براى آنها نخواهد بود. تفسیر نمونه جلد اول
هدایت شده از بسیج فرهنگیان ناحیه ۳