این متن برنده جایزه ادبی کوتاه آلمان شد😍
مردی
درحال
مرگ بود
وقتی كه
متوجه
مرگش شد
خدا را با
جعبه ای
در دست دید
*خدا* :
وقت رفتنه
*مرد* :
به این زودی؟
من نقشه های
زیادی داشتم
*خدا* :
متاسفم
ولی وقت
رفتنه
*مرد* :
در جعبه ات
چي دارید؟
*خدا* :
متعلقات
تو را
*مرد* :
متعلقات
من ؟
یعنی
همه چیزهای
من ؛
لباسهام
پولهایم و ـ ـ ـ
*خدا* :
آنها ديگر
مال تو
نیستند
آنها متعلق به
زمین هستند
*مرد* :
خاطراتم چی ؟
*خدا* :
آنها متعلق
به زمان
هستند
*مرد* :
خانواده و
دوستانم ؟
*خدا* :
نه ،
آنها موقتي
بودند
*مرد* :
زن و
بچه هایم ؟
*خدا* :
آنها متعلق به
قلبت بود
*مرد* :
پس وسایل
داخل جعبه
حتما
اعضاي
بدنم
هستند ؟
*خدا* :
نه ؛
آنها متعلق
به گردوغبار
هستند
*مرد* :
پس مطمئنا
روحم است ؟
*خدا* :
اشتباه
می کنی
روح تو
متعلق
به من است
مرد با اشک
در چشمهايش
و با ترس زیاد
جعبه در دست
خدا را گرفت
و باز كرد ؛
دید خالی
است!
مرد
دل شکسته
گفت :
من هرگز
چیزی نداشتم ؟
*خدا* :
درسته ،
تو مالک
هیچ چیز
نبودی !
*مرد* :
پس من
چی داشتم ؟
*خدا* :
لحظات زندگی
مال تو بود ؛
هر لحظه که
زندگی کردی
مال تو بود .
زندگی
فقط
لحظه ها
هستند
قدر
لحظه ها را
بدانیم و
لحظه ها را
دوست
داشته
باشیم
آنچه از سر گذشت ؛ شد سر گذشت
حیف بی دقت گذشت ؛ اما گذشت!
تا که خواستیم یک «دو روزی» فکر کنیم
بر در خانه نوشتند؛ ⇦در گذشت⇨
قدر هم و لحظات خوب رو بدونيم❤
4_598880533128151115.mp3
16.08M
زيارت عاشورا❤️
@shahiydarefkayedkhordeh
4_5875087800012898653.mp3
9.62M
#صوت_دعای_عهد🌹
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج💖
•═• •• 🌺••◈☘◈••🌺 •• •═
@shahid_arefkayedkhordeh
°°°°°°○🌸○🌸○🌸○°°°°°°
نهج_البلاغه❣
🌹#حکمت_شماره_217
و قال عليهالسلام
فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عِلْمُ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ.
امام عليه السلام فرمود:
در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مىشود
شرح و تفسير
طريقۀ شناخت افراد
امام عليه السلام در اين كلام نورانى به طريقۀ آزمايش شخصيت انسانها اشاره مىكند و مىفرمايد:«در دگرگونى حالات گوهر مردان شناخته مىشود»؛ (فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عِلْمُ ١ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ) .
در كافى در ادامۀ اين كلام نورانى آمده است
«وَ الْأيّامُ تُوضِحُ لَكَ السَّرائِرَ الْكامِنَةَ ؛و گذشت روزها اسرار پنهانى را بر تو آشكار مىسازد». ٢
«جواهر» جمع «جوهر» به معناى اشياى گرانبهايى است كه از معدن استخراج مىكنند، به ذات و طبيعت هر چيزى نيز اطلاق مىشود و در اينجا نيز منظور همين است.
بسيار مىشود كه ظاهر و باطن افراد مختلف است؛ ظاهرى آراسته دارند در حالى كه درون، آلوده است. ظاهرش پاكدامن، زاهد، شجاع و پرمحبت است؛ ولى باطن كاملاً بر خلاف آن است و گاه به عكس افرادى ظاهراً كماستقامت، فاقد سخاوت و بىتفاوت به نظر مىرسند در حالى كه در باطن شجاع و نيرومند و باتقوا هستند. چگونه مىتوان به اين تفاوتها پى برد و درون اشخاص را كشف كرد و معيارى براى همكارى و عدم همكارى با آنها جستوجو نمود؟
بهترين راه همان است كه مولا در كلام بالا فرموده است. هنگامى كه طوفانهاى اجتماعى مىوزد و تحولها آشكار مىشود و صفحات اجتماع زير و رو مىگردد اينجاست كه افراد باطن خود را كه در حال عادى نشان نمىدادند آشكار مىسازند.
به تعبير ديگر بهترين راه براى شناخت حقيقت و باطن هر چيز، تجربه و آزمايش و امتحان است. اين حكم دربارۀ انسانها نيز صادق است و بهترين طريق تجربه، حالاتى است كه از خود در دگرگونىهاى اجتماعى بروز مىدهند؛ ديروز ثروتى نداشت، امروز به نوايى رسيده و يا مقامى نداشت و مقامى به دست آورده. گاه چنان بر مركب غرور سوار مىشود كه هيچ كس به گرد او نمىرسد.
اينها در امتحان شخصيت مردود شدهاند؛ ولى به عكس، افرادى را مىبينيم كه نه مال و ثروت و نه جاه و مقام و نه مشكلات زندگى هيچ يك بر آنها تأثيرى نمىگذارد؛ همان راه مستقيمى را مىپيمايند كه پيش از اين مىپيمودند و همان مناسبات خوبى را دارند كه با دوستانشان داشتند.
«تَقَلُّب احوال» مفهوم جامعى است كه هرگونه دگرگونى زندگى را شامل مىشود: رسيدن به مال و ثروت يا فقر، پيدا كردن مقام يا سقوط از آن، بهبودى و تندرستى يا بيمارى، فراهم آمدن اسباب شادى يا مصائب و حوادث دردناك اينها و مانند اينها بوتههاى امتحانى هستند كه انسانها در آن آزموده مىشوند.
درست مانند بوته و كورههاى معمولى كه طلاى ناب را در آن مىآزمايند و يا سياهسيم زراندود را به آن مىبرند تا باطن آن آشكار شود.
به گفتۀ شاعر:
خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه روى شود هر كه در او غش باشد نيز به گفتۀ شاعرى ديگر:
سياه سيم زر اندود چون به بوته برند خلاف آن به در آيد كه خلق پندارند!
تاريخ اسلام، نمودار عجيبى از همين كلام حكمتآميز است؛ افرادى از ياران پيغمبر صلى الله عليه و آله بودند كه در غزوات اسلامى به عنوان مجاهدى خستگىناپذير و افسرى فداكار درخشيدند؛ ولى بعد از رحلت پيغمبر گرامى اسلام صلى الله عليه و آله بر اثر حب جاه و مقام يا مال و ثروت راه خود را جدا كردند و همان گونه كه در حكمت ٤٤١ خواهد آمد:
«الْوِلَايَاتُ مَضَامِيرُ الرِّجَالِ ؛پستهاى مهم ميدان مسابقه و آزمايش مردان است». و خلاصه كارهايى براى رسيدن به مال و مقام دنيا انجام دادند كه هيچ كس از آنها انتظار نداشت.
در حديث ديگرى از اميرمؤمنان على عليه السلام در غرر الحكم مىخوانيم:
«الْغِنى وَ الْفَقْرُ يَكْشِفانِ جَواهِرَ الرِّجالِ وَ أوْصافِها ؛بىنيازى و فقر باطن افراد و اوصاف آنها را آشكار مىسازد». ١
مرحوم كلينى در كافى در حديث معتبرى نقل مىكند كه بعد از قتل «عثمان»، اميرمؤمنان على عليه السلام به منبر رفت و خطبهاى خواند و در ضمن آن خطبه فرمود:
«...
يَوْمَ بَعَثَ اللّهُ نَبِيَّه صلى الله عليه و آله وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا ؛سوگند به خدايى كه محمد را به حق مبعوث ساخت، همگى به يكديگر مخلوط و غربال خواهيد شد (تا خالص از ناخالص در آيد و پيروان حق از پيروان باطل جدا شوند) تا آنجا كه افراد پاييننشين بالا و افراد بالانشين پايين قرار خواهند گرفت و آنها كه در اسلام پيشگام بودند و بركنار گشتند سر كار خواهند آمد و كسانى كه (با حيله و تزوير) پيشى گرفتند كنار مىروند». ٢اين سخن را با ذكر آيهاى از قرآن مجيد كه در واقع همۀ اين روايات به آن باز مىگردد پايان مىدهيم آنجا كه مىفرمايد: «وَ تِلْكَ الْأَيّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَتَّ
خِذَ مِنْكُمْ شُهَداءَ وَ اللّهُ لا يُحِبُّ الظّالِمِينَ* وَ لِيُمَحِّصَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ الْكافِرِينَ» ؛و ما اين روزها (ى پيروزى و شكست) را در ميان مردم مىگردانيم؛(و اين خاصيّت زندگى دنياست) تا خدا، افرادى را كه ايمان آوردهاند، مشخص سازد؛ و (خداوند) از ميان خودتان، شاهدانى بگيرد. و خدا ستمكاران را دوست نمىدارد و تا خداوند، افراد با ايمان را خالص گرداند (و ورزيده شوند)؛ و كافران را (به تدريج) نابود سازد».
وقتیکه همکلاسیهای *شهیدعارف کایدخورده* در حین جهاد در بیمارستان و کنار بیماران کرونایی با عکسی از همکلاسی شهیدشان که لباس ضدکرونایی به تن داشت بر میخورند که گویی آمده آنها را بخنداند و خداقوت بگوید و دوستانش با دیدن این ماجرا روحیه ای دوباره میگیرند 😍😭😍😭🕊🌹
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ🕊🕊🕊💝🌹🙏🏻
(ارسالی از مادربزرگوارشهید❤️)
@shahiydarefkayedkhordeh
#عارفانه❣
اون روز خیلی کلافه بودیم...لباس ها اذیت میکردن حتی نفس کشیدن هم سخت شده بود... ازطرفی نگاه های پراشک عزیزانت درتماس های تصویری که ازدیدنت ذوق میکنند و بالاو پایین میپرن و می گویند دلمان برایت تنگ شده بیشتر شرمنده مان کرده بود....
بعضی وقت ها انقدر خسته میشوی که دوست داری ماسکت را برداری و یک مریض کرونایی را درآغوش بگیری و...
غرق دراین افکاربودیم که ناگاه به عکسی که برایمان ارسال شده بودخیره شدیم !
تو بودی!!!!
مثل ما ازین لباس ها تنت بود!😄
چه قدر هم زیبا😍 نگاهمان میکردی؛ انگارراستی راستی میخواستی مارا بخندانی...
بخندانی و بگویی خدا قوت عزیزان ببینین من هم مثل شما ازین لباس هاپوشیدم😎☺️
خداییش اولش هم خیلیییی خندیدیم ...😂
ولی بعد فقط باران🌧 بود که داشت از چشمانمان شر شر می آمد...😭
بی اختیار زیر لب زمزمه کردیم...
"ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل لله اموات بل احیاء عند ربهم یرزقون "
مهربانم شما دعایمان کن به زودی همه باکمک هم شکستش می دهیم✋🏻❤️
به فدای آن چشمان قشنگ که به چشمان اربابت آقا امام حسین(ع) باز شدند...❤️🕊
@shahiydarefkayedkhordeh
🔸برداشت های نادرست از احکام 🌹🌹فحاشی به قصد شوخی
👈🏻برخی تصور می کنند در فحش و ناسزا، جدیّت موضوعیت دارد، مثلاً اگر شخصی از روی شوخی به دیگری دشنام دهد، به طوری که مخاطب به نیّت شوخی برداشت کند، مانعی ندارد!
⛔️در حالی که به فتوای مراجع، فحاشی حرام است، حتی به قصد شوخی.
❓پرسش: آیا فحش دادن حرام است، اگر غرض از فحش دادن شوخی با مخاطب باشد، چه حکمی دارد؟
🔅پاسخ: فحش دادن حرام است.
📖مسائل جدید از دیدگاه علما و مراجع تقلید، ج1 ص191 و192
4_598880533128151115.mp3
16.08M
زيارت عاشورا❤️
@shahiydarefkayedkhordeh
4_5875087800012898653.mp3
9.62M
#صوت_دعای_عهد🌹
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج💖
•═• •• 🌺••◈☘◈••🌺 •• •═
@shahid_arefkayedkhordeh
°°°°°°○🌸○🌸○🌸○°°°°°°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شعری است که استاد شهریار موقع خواندن آن اشک ریخت و با همان صدای گریان شعر را تا انتها خواند! یکی از زیباترین شعرهای زبان فارسی که هر بار گوش کنید جدید و شنیدنی است!
طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند،
آنچه گردون میکند با ما، نهانی میکند!
پیرم و گاهی دلم یاد جوانی می کند
بلبل شوقم هوای نغمه خوانی می کند
همتم تا میرود ساز غزل گیرد به دست
طاقتم اظهار عجز و ناتوانی می کند....😔
امام علی (علیهالسلام) فرمود: «فرصت مانند ابر از افق زندگی میگذرد، مواقعی که فرصتهای خیری پیش میآید غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید»(نهجالبلاغه فیض، ص 1086)
😭😭😭😭
.
شهیدعارف کایدخورده💕
پیامبر خوبیها (ص): 🌺 محبوب ترینِ مخلوقات پیش خدا، جوان خوشگلی است که جوانی و زیبایی اش را برای خدا
#مادرانه💔
🔸️خیلی حال میده یه بچه خوشگل دنیا بیاری!
💟 خیلی حال میده تو کوچیکی همه جا از ادبش و تو بزرگی از اخلاق و صفا و صمیمیت و معرفتش حرف بزنند.
💟 خیلی حال میده به سنین جوانی که رسید وقتی نگاش کنی دلت بره!
خوشگل...خوشتیپ...شیک...
💟 خیلی حال میده وقتی موضوع دفاع از حرم و انسانیت میاد وسط دیگه بی خیال همه چیز بشه و بگه می خوام برم و تو بگی خدا به همراهت مادر!
▫️ولی از همه اینا باحال تر می دونی چیه؟
اینه که وقتی پیکرِ پسر خوشتیپتُ بیارن
رو کنی سمت آسمون و آروم بگی:
اللهم تقبل منا هذا القلیل♡🤲🏻
#دلتنگی❣
💟همیشه میگن تا سه نشه بازی نشه ، در مورد عارف جان این حرف مصداق پیدا کرد و در سومین اعزام به آنچه می خواست رسید ، با اینکه خیلی جوون بود و سراپا شور و نشاط ، اما عاشق شهادت بود و به این یقین رسیده بود که شهادت آغازیست بی پایان ❤️
هر وقت میومد ، فیلم هایی رو که گرفته بود به من نشون میداد هر کدوم از فیلمها رو که می گذاشت کلی با ذوق و اشتیاق اون صحنه رو توصیف میکرد و از حال و هوای این صحنه برامون تعریف میکرد .
از اعزام دوم که برگشت با اینکه مجروح شده بود اما چیزی نمیگفت ، من یادم نیست که چطوری متوجه شدم که مجروح شده ،
فکرکنم بطور اتفاقی از دهان حاجیعلی خدابیامرز بیرون اومد و بعدش هم مجبور شد که توضیح بده که در عملیات آزاد سازی نوبل الزهرا در حین عملیات ، قلب نازنینش توسط تکفیریها نشانه میرود ، اما از اونجایی که باطری بیسمش در خشاب سمت چپش بوده ، تیر به خشاب اصابت میکنه و کمونه میکنه و از سمت راست سینه خارج میشه.و در همان عملیات چندتا از بهترین دوستان و همرزمانش رو از دست میده .
عارف جان بعد از برگشت از اعزام دوم با توجه به شناختی که ازش داشتم و میدونستم خیلی بچه ی سرزنده و شوخ و بانشاطی هست اما یک تغییر رو درونش حس میکردم .
انگار جامونده بود ،🕊
انگار بی قرار بود ، 🕊
انگار .................
مرتب میرفت اهواز سر مزار همرزمان سفر کرده اش و یا به خانوادهاشون سر می زد .
اگر بخوام حال و هواش رو توصیف کنم ، مثل کبوتری بود که عاشق پرواز هست اما توی یک قفس کوچیک گذاشتنش ،
*عارف جان عاشق شده بود*❤️
🔴 نقد جالب و عالمانه استاد خسرو پناه بر «پایتخت ۶»
به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی
دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت ۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دستاندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره میکنم.
البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله:
🔹اختلاط نامحرم
🔹ترویج بیحدرقص و موسیقی
🔹تعابیر بیادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها
🔹بیاحترامی به نماز و حج و غیره
ولکن نقد ریشهایتر این سریال به نظر بنده، رویکرد #ایران_گریزی و #ایران_تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال میشود و کتابها در باب ناتوانی و مجمعالرذایل بودن ایرانیان نوشته میشود.
این سریال با نشان دادن ایرانیانی که
🔸یا قاچاقچی (ارسطو) هستند
🔸یا روانی (بهبود)
🔸یا مسئول ناتوان و بیعرضه و منفعل (نماینده مجلس)
🔸یا دارای کمبود شخصیت (بهتاش)
🔸یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی (دختران دوقلو)
🔸یا مدعیان پرادعای هیچکاره و فرصتطلب (نقی)
🔸یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب (رحمت و فهیمه)
🔸یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری میکند (هما)
که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران میسازد.
❓سوال این است که چرا عدهای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش میکنند تا ایرانی را با موفقیتها، مقاومتها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بیعرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند.
انتظار این بود لااقل واقعیتهای ایران اعم از ضعفها و قوتها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد.
🔻نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت ۶ (با مشخصات ذکر شده) بعد از پایتخت ۵ (مقابله با داعش) ساخته میشود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریانشناسی سریالهای ایرانی دقت بیشتری نمایند.
✍️ عبدالحسین خسروپناه دزفولی حوزه علمیه قم ۱۶ فروردین ۹۹
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
💟 شرح و تفسیر حکمت هفتم 👇
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در (حکمت هفتم)
به دو موضوع که در زندگى مادى و معنوى تأثیر فراوان دارد اشاره کرده
نخست مى فرماید
1_ صدقه (کمک به نیازمندان) داروى شفابخشى است؛ (الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ).
صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى شود،
بلکه بخشش هایى است که قصد قربت در آن باشد، 👉 خواه واجب باشند مانند زکات یا مستحب مانند انفاق فى سبیل الله و خواه جنبه شخصى داشته باشد مانند کمک به یتیم یا محروم یا بیمارى یا جنبه عام داشته باشد مانند بناى بیمارستان و دارالایتام که از آن تعبیر به صدقات جاریه نیز مى شود.
اما چگونه این صدقات داروى شفابخشى است، بخشى از آن جنبه حسى دارد که با چشم خود مى بینیم
بیماران محروم از این طریق درمان مى شوند، ایتام سرپرستى مى گردند و بر آلام مستمندان مرهم نهاده مى شود و
بخشى از آن جنبه معنوى دارد همان گونه که در حدیث معروف نبوى(صلى الله علیه وآله) آمده است
دَاوُوا مَرْضَاکُمْ بِالصَّدَقَةِ وَرُدُّوا أَبْوَابَ الْبَلاَءِ بِالدُّعَاءِ: بیماران خود را با صدقه درمان کنید و درهاى بلا را با دعا ببندید.
تجربه نیز نشان داده است که پرداختن صدقه براى درمان بیماران بسیار
مؤثر است.
این سخن را با حدیثى از امام کاظم علیه السلام پایان مى دهیم: شخصى خدمت آن حضرت آمد و عرض کرد: فرزندان و همسر من ده نفرند که همه بیمارند. فرمود:
آنها را با صدقه درمان کن، زیرا چیزى سریع الاجابه تر و چیزى مفیدتر براى درمان بیماران از صدقه نیست.
مولای متقیان سپس در دومین نکته مى فرماید:
2_ اعمال بندگان در این جهانِ زودگذر در برابر چشمان آنها در آن جهان (پایدار) است ؛
(وَأَعْمَالُ الْعِبَادِ فِی عَاجِلِهِمْ، نُصْبُ أَعْیُنِهِمْ فِی آجَالِهِمْ).
همان گونه که بعضى از شارحان نهج البلاغه تصریح کرده اند، این کلام امام اشاره روشنى به تجسم اعمال در قیامت دارد.
منظور از تجسم اعمال این است که اعمال نیک و بد هر یک در روز قیامت به صورت مناسب حسى درمى آید. مثلا نماز در قیافه یک انسان زیبا و صالح و ظلم و ستم به صورت دودى سیاه و خفقان آور مجسم مى شود و انسان ها در کنار اعمال مجسم خود خواهند بود و بخشى از پاداش و کیفر آنها از این طریق صورت مى گیرد.
در قرآن مجید نیز آیات فراوانى وجود دارد که ظاهر آن تجسم اعمال است مانند آنچه در آخر سوره «زلزال» آمده است:
(فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة خَیْراً یَرَهُ ، وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّة شَرًّا یَرَهُ):
هرکس به اندازه سنگینى ذره اى کار نیک کند آن را مى بیند و هرکس به قدر ذره اى کار بد کند نیز آن را خواهد دید.
@shahiydarefkayedkhordeh
مداحی آنلاین - تولد تولد تولدت مبارک - نریمانی.mp3
7.59M
🌸 #میلاد_امام_حسین(ع)
💐تولد تولد تولدت مبارک
💐تولد دوباره ی زندگیم
🎤 #سید_رضا_نریمانی
👏 #سرود
👌فوق زیبا