eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اندیشه برتر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 💢سرود زیبا ولادت حضرت زینب کبری علیها السلام 🎙 باسم کربلایی انـــدیـــــشـــــه برتر 👇👇 ♨️ @btid_org 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حضرت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم می فرمایند: 🔹 هر کس یک شبانه روز از بیمارى پرستارى کند، خداوند، او را همراه با ابراهیم خلیل برمی انگیزد و به سان برقی پر درخشش، از صراط می‌گذرد. 📚 ثواب الأعمال ص ۳۴۱ 🌸 ولادت سلام الله علیها بر همه‌ی مسلمین مبارک باد.
⭕️ سوال ⁉️ پیامبر اکرم که به بالاترین مقام ها رسیده اند دیگر صلوات فرستادن چه فایده ای برای ایشان دارد؟ 🔰 در جواب چند نکته بیان می‌شود: 1⃣ اولا سير تكاملی انسان هيچ حدّ و مرزی را نمی شناسد و به سوی نامتناهی پيش می رود، دعاهایی كه در تشهّد و غير آن خوانده می شود، آشکار می کنند که این امر بر پیامبر نیز صدق می کند «وَ ارْفَعْ دَرَجَتَهُ؛ درجه پيامبر را بالاتر از آنچه هست، بالا ببر.» 2⃣ ثانیا قرآن کریم با صراحت می گويد: «إِنَّ اللّهَ وَ مَلاَئِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَي النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً؛ خدا و فرشتگانش بر پيامبر اكرم درود و رحمت می فرستند. اي كسانی كه ايمان آورده ايد! بر او درود بفرستيد و سلام گوييد و تسليم او باشيد.» 3⃣ ثالثا تعبير به فعل مضارع(يُصَلُّونَ) دليل بر ادامه اين رحمت است. پس هر مسلمانی كه سخن از توحيد و اسلام می گويد، رحمت تازه ای براي بنيانگذار اين آيين نوشته می شود. 👈 صلوات خداوند رحمت , صلوات ملائکه، تقدیس و پاک شمردن آن‌ها است نسبت به پیامبرو صلوات مؤمنان، دعا و تقاضای رحمت از آن‌ها برای پیامبر است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/186662 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
❓سوال : وظیفه مردمی که در هر عصری زندگی می کردند ایمان آوردن به پیامبر دوران خود بوده است لذا وظیفه فردی که یهودی بوده بعد از آمدن حضرت مسیح سلام الله علیه ، مسیحی شدن بوده پس چرا پدر و مادر و اجداد پیامبر اکرم (ص) هیچ کدام دین زمان قبل پیامبر اسلام را نپذیرفتند و یهودی یا مسیحی نشده و موحد بودند . ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم دین خدا یکی بیشتر نیست،ان هم همان اسلام است.همه پیامبران هم دینشان اسلام بود از ادم تا خاتم . شما اگر در قران دقت کنید می بینید ،همه پیامبران می گویند ما مسلمانیم و توصیه می کنند به پیروانشان که مسلمان باشید .حضرت یعقوب به فرزندانش می فرماید :«و لا تموتن الا و انتم مسلمون » .حضرت ابراهیم می گوید من مسلمانم حضرت عیسی می گوید من مسلمانم همه ان ها می گویند ما مسلمانیم پس دین خدا یکی بیشتر نیست ان هم اسلام است . شریعت ها با هم فرق می کند. شریعت یهود با شریعت مسیح تفاوت های مختصری دارند. این دو تا با شریعت اسلام تفاوت های خیلی فراوانی دارند . اما این که چرا اجداد پیامبر به شریعت های مثلا مسیح یا یهود عمل نمی کردند در بخشی از موارد ، به چند دلیل است : یکی این که ان شریعت ها تحریف شده بود .مثلا شریعت مسیح که اخرین شریعت اسمانی بود ، خیلی حقایقش عوض شده بود .شراب که در همه ایین های الهی حرام است، خب در مسیحیت می گفتند حلال است. خب چطور اجداد پیامبر که موحد بودند بخواهند به این حکم عمل کنند و شرابی که همه ایین های الهی ان را حرام می دانستند حرام ندانند. یا این که عرض کنم که ادا اطواری که در کلیسا در می اورند کارهایی که از این قبیل انجام می دانند، خب این ها در ایین اسلام نیست یا ان اعمال حج که از ابراهیم باقی مانده بود ، البته ان ها که تحریف نشده بود خب این ها در ایین حضرت مسیح نبود که بخواهند به ان ایین عمل کنند. بنابراین برخی از اداب و رسومشان را بر حسب سنت ابراهیم عمل می کردند البته این را بگویم که اجداد پیامبر مثلا حضرت عبدالمطلب خودش حجت خدا بود و لذا کارهایی که حضرت عبدالمطلب کرده را خدا تایید کرده امضا کرده .این که دیه انسان کامل صد تا شتر باشد را عبدالمطلب بنیان گزاری کرده و خدا تایید کرده .این که طواف دور خانه خدا هفت شوط باشد این را عبدالمطلب اول بار بنیان گزاری کرد و خدا امضا کرد به هر حال ان ها خودشان حجت بودند در عین حال برخی از سنت هایشان را به سنت جدشان ابراهیم عمل می کردند. 🖋پیاده شده از صوت استاد محمدی
⭕️ قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) می‌فرماید: «تُرْجِي مَنْ تَشاءُ مِنْهُنَّ وَ تُؤْوِي إِلَيْكَ مَنْ تَشاءُ وَ مَنِ ابْتَغَيْتَ مِمَّنْ عَزَلْتَ فَلا جُناحَ عَلَيْكَ ...[أحزاب/ 51] (موعد) هر يك از همسرانت را بخواهى می‌توانى به تاخير بیاندازى و هر كدام را بخواهى می‌توانی نزد خود حاضر کنی و هر گاه بعضى از آن‌ها را كه بر كنار ساخته‌‏اى بخواهى نزد خود جاى دهى، گناهى بر تو نيست...». ⁉️ دشمنان اسلام با تمسک به این آیه، نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را آدمی شهوت‌ران و زن‌پرست معرفی کرده و می‌گویند این آیه بیان می‌کند پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) هر کدام از زن‌ها را که دوست دارد نزد خود نگه‌دارد، که به معنای میل جنسی ایشان به برخی از همسشرانش بوده است. 👈 اما اگر به شان‌النزول این آیه دقت کنیم خواهیم دید این آیه دال بر لطافت و مهربانی بیش از حد پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است؛ تاریخ می‌نویسد: برخی از همسران پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به حضرت عرض كردند كه بر نفقه و هزينه زندگى ما بيافزا (زيرا چشمشان به غنائم جنگى افتاده بود و چنين می‌پنداشتند كه بايد از آن، مقدار زيادى به آن‌ها برسد) آيات مذکور نازل شد و صريحاً به آن‌ها گوش‌زد كرد كه اگر دنيا و زينت‌های دنيا را می‌خواهند، براى هميشه از حضرت جدا شوند و اگر خدا و پيامبر و روز جزا را بیشتر دوست دارند، با زندگى ساده او بسازند. ❇️ هم‌چنین در چگونگى تقسيم اوقات زندگى پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) در ميان آن‌ها نيز، با هم رقابت‌هايى داشتند كه حضرت را با آن همه گرفتارى و اشتغالات مهم در مضيقه قرار می‌داد، هر چند حضرت عدالت در ميان آن‌ها را کاملاً رعايت می‌كرد، ولى باز گفتگوهاى آن‌ها ادامه داشت؛ آيه فوق نازل شد و پيامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را در تقسيم اوقاتش در ميان آن‌ها كاملاً آزاد گذاشت و ضمناً به آن‌ها اعلام كرد كه اين حكم الهى است تا هيچ‌گونه نگرانى و سوء برداشتى براى آن‌ها حاصل نشود. 🔺 این آیه در واقع برای رفع مشكلی در زندگانی شخصی پيامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل شد؛ زیرا يك رهبر بزرگ الهى هم‌چون نبی اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) آن هم در زمانی‌كه در كوره حوادث سخت گرفتار است و توطئه‏‌هاى خطرناكى از داخل و خارج براى او چيده می‌شود، نمی‌تواند فكر خود را زياد مشغول زندگى شخصى و خصوصی‌اش كند، بايد در زندگى داخلى خود داراى آرامش نسبى باشد، تا بتواند به حل انبوه مشكلاتى كه از هر سو او را احاطه كرده است با فراغت خاطر بپردازد. آشفتگى زندگى شخصى و دل مشغول بودن او به وضع خانوادگى در اين لحظات بحرانى و طوفانى سخت خطرناك است. 💠 اختلاف ميان همسران و رقابت‌هاى زنانه متداول بین آن‌ها، گاهی طوفانى در درون خانه بر پا می‌کرد و این مساله فكر حضرت را به خود مشغول می‌نمود. حضرت نیز به خاطر روحیه بالا و عالی خود بر این موارد صبر می‌کرد و عصبانیّتی از خود نشان نمی‌داد، اين‌جا است كه خداوند متعال، يكى ديگر از ويژگی‌ها را براى پيامبرش قائل شده و براى هميشه به اين ماجراها و كشمكش‌ها پايان داد و حضرت را از اين نظر آسوده خاطر و فارغ البال كرد. _____________ 📚 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/28603 📎 📎 📎 انـــدیـــــشـــــه تشیع 👇👇 ♨️ @kalamema
☀️ 🌟 ☀️ 🌟 ☀️ 🌟 ☀️ 🌟 ☀️ 🌟 ☀️ 🌟 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ چرا با وجود بازگشت حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) به مدینه، مزار ایشان در شام قرار دارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 🛑مقدمه چگونگی رحلت و محل دفن بدن مطهر حضرت زینب روشن نیست و در مورد محل دفن پیکر مطهر آن حضرت سه قول وجود دارد. 1⃣ قبر حضرت زینب در محلی به نام «راویه» در یک فرسخی دمشق قرار دارد که الان به نام زینبیه معروف است. افرد معتقد به این نقل قول بر این عقیده‌اند که چون در مدینه قحطی و تنگدستی شدیدی به وجود آمد، عبدالله جعفر همسر حضرت زینب هرچه داشت، به دیگران بذل و بخشش کرد و از اینکه دیگر چیزی برای کمک و احسان به دیگران نداشت، ناراحت و در رنج بود که همراه حضرت زینب از مدینه به شام رفت و در آن جا درگذشت. 2⃣ حضرت زینب در قاهره، پایتخت مصر، مدفون است. افرادی که این قول را قبول دارند بر این باورند که چون حضرت زینب در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک می‌کرد، یزید دستور داد که ایشان را از مدینه تبعید کنند؛ آن حضرت مصر را انتخاب کرد و حاکم مدینه او را همراه عده‌ی دیگری از زنان بنی‌هاشم به مصر فرستاد و وی همان جا از دنیا رفت. برخی محققان تدفین حضرت زینب در قاهره و وجود بقعه و بارگاهی مجلل که هم‌اکنون در آنجا به نام آن حضرت را دلیل این اعتقادشان می‌دانند. 3⃣ حضرت زینب در قبرستان بقیع در مدینه مدفون است. افرادی که این قول را باور دارند معتقدند حضرت پس از ورود به مدینه از شام، همراه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در همان جا زندگی کرد و در سال ۶۲ در مدینه درگذشت. 💢 محققانی که معتقدند حضرت زینب در قبرستان بقیع مدفون است عبارتند از: 〽️ سید محسن امین (نویسنده اعیان الشیعه 〽️ محلاتی(نویسنده ریاحین الشریعه) 〽️ علامه بیرجندی (نویسنده کبریت احمر) ♦️ بنا بر این عقیده‌ی سوم (قبرستان بقیع) 💥قبری که در شام بنام حضرت زینب است: ⚡️یا متعلق به ام‌کلثوم، همسر مسلم‌‌بن‌عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد. ⚡️ یا مربوط به ام‌کلثوم صغری ⚡️و یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام‌کلثوم بوده است. 💥و قبری که در مصر است ⚡️زینب دختر یحیی نوه امام سجاد ⚡️یا دختر حسن بن زید، از نوادگان امام مجتبی 🔴 دیدگاه علامه سید جعفر شهیدی از پژوهشگران برجسته فقه و تاریخ اسلام بر این عقیده‌‌اند که: پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست؛ مسلّم است که حضرت زینب پس از بازگشت از شام، مدتی کوتاهی زنده بودند و چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته‌اند اما اینکه در کجا مدفون‌اند مدینه، دمشق یا قاهره مشخص نیست چرا که هر یک از نویسندگان سیره‌ی اهل بیت برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیل‌هایی متقن آورده است. در هر صورت این زیارتگاه‌ها (شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آنها به بزرگی یاد می‌شود و دوستداران اهل‌بیت با خلوص نیت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان می‌دارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد می‌کنند.  انوار نورانی وجود حضرت زینب روشنی بخش زندگی آزادگان جهان است ♻️نتیجه اینکه: تفاوتی ندارد سرانجام سفرِ عقیله‌ی بنی‌هاشم زینب کبری به دمشق بوده یا مصر، زیرا مهم نیست خورشید کجا غروب کرده است بلکه آنچه اهمیت دارد، شعاع آن آفتاب روشنی بخش است که در طول زمان غروب نمی‌کند و به یقین تا پایان تاریخ همه‌ی آزادگان و مسلمانان جهان به او سلام می‌فرستند. 🔻متن یادداشت در خبرگزاری مهر👇 http://mehrnews.com/news/4753370
🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 ⁉️ چرا جناب عبدالله بن جعفر (همسرِ حضرتِ زینب) با کاروان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همراه نشد؟ 🖊پاسخِ استاد حیدری "زیدعزه" ⚛نکته‌ی اول در مورد شخصیت عبدالله بن جعفر هست: ایشان صحابه‌‌ی بزرگ رسول خدا بودند و شأن و منزلت عظیمی در تاریخ دارند. ایشان علاقه ی شدیدی به امیرالمومنین و بعد از امیرالمومنین نسبت به امام حسن و امام حسین علیهماالسلام داشتند. ⚛ نکته‌ی دوم در رابطه ی با حضور نیافتن ایشان در کربلا هست: در این رابطه تحقیقات و اقوال مختلفی مطرح شده است اما آنچه که صحیح به نظر می‌رسد این است که: ✅ قول اول: ایشان در زمان وقوع واقعه‌ی کربلا ۷۰ سال سن داشتند لذا بواسطه‌ی پیری و کهولت سن و ضعف جسمانی که بر ایشان عارض شده بود نتوانستند با کاروان امام حسین علیه السلام همراهی کنند. ✅ قول دوم: اباعبدالله الحسین علیه السلام دستور دادند ایشان باقی بمانند تا از بنی هاشمی که در مکه و مدینه بودند را مدیریت و حفاظت کنند و حضرت قیام را بر ایشان واجب ننمودند. ❌ قول سوم: برخی هم معتقدند نابینایی عبدالله جعفر مانع همراهی ایشان با امام شد که البته با توجه به قرائنی که در دسترس است از جمله این که ایشان کارهای اجرایی انجام می‌دادند. نابینایی بعید به نظر می رسد. ♻️ نتیجه اینکه: ♦️ما معتقد هستیم عبدالله بن جعفر به دلیل اینکه مريض بودند و بخاطر کهولت سنی که داشتند و همچنین به دلیل این که امام علیه السلام قیام را بر ایشان واجب نکرده بودند و دستور دادند که ایشان در جنگ شرکت نکنند تا از بنی هاشمی که در مکه و مدینه بودند محافظت کنند، فلذا این بزرگوار محافظت بنی‌هاشم را بر عهده گرفتند. ♦️بهترین دلیل بر اینکه عبدالله بن جعفر معذور بوده این است که بعد از واقعه ی عاشورا: 🔘 اولا تاسف شدید خوردند و ناراحت شدند از این جریانی که بر اباعبدالله الحسین و اصحابشان اتفاق افتاد 🔘 ثانیاً هیچکدام از اهلبیت علیهم‌السلام عبدالله‌بن‌جعفر را به واسطه ی عدم شرکت در واقعه ی کربلا مذمت نکردند بلکه همیشه به نیکی از ایشان یاد کردند و ایشان را ستوده‌اند. 🆔 @javadheidari110 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 @ramezan_ghasem110