eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❓سوال : شخصی گفت که اگر پول حج را هم داشته باشد حاضر به رفتن حج نیست . اعتقادی به کعبه ندارد ،می گفت کعبه یک بت هست که ساخته شده و مردم دورش می گردند. می گوید عربستان با پول حج، مسلمان می کشد. چه جوابی باید به این شخص داد ؟ ✅ پاسخ : بسم الله الرحمن الرحیم 1⃣ اگر مجتهد بود و این حرف ها را می گفت ، خب عیبی نداشت ! امّا کسی که یک آیه [از] قرآن را بَلَد نیست [چگونه این حرف را می زند؟] قرآن به صراحت می گوید « وَلِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطَاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا ۚ » برای خدا ، بر مردم واجب است کسی که استطاعت دارد حتما برود حج را انجام بدهد [با این حال] او ، چطور این حرف ها را می زند ؟! ده ها روایت داریم . خب ، اگر خودش مجتهد بود و همۂ این آیات و روایات را دیده بود و به این نظر می رسید ، خب این یک حرفیست . امّا کسی که هیچ چیز نمی داند ، چطور می گوید که [ کعبه بت است و حج نمی رود؟ ] در روایات داریم کسی که مستطیع هست و می تواند حج برود ، [امّا] نرود ، وقتی می خواهد بمیرد ، فرشتگان که آن جا هستند به او می گویند « مُت أو یهودیّاً أو نَصرانیّا» دوست داری یهودی بمیر ،دوست هم داری نصرانی بمیر، ولی مسلمان نیستی ! یک چنین حرفی ، هنگام مرگ به او می گویند . آن وقت چطور می شود ، انسان بخواهد مسألۂ به این مهمّی را به خاطر یک احتمال خیلی بچّگانه و بی اساس ، کنار بگذارد ؟! 2⃣ امّا این که گفته است که عربستان با پولِ حج باعث کشتار خیلی از مردم شده است ؛ نه ! عربستان ، پولش[در این مورد] از جای دیگری هست. این پولِ حج ، کسری از یک درصد است ، یعنی ، مثلا فرض کنید که نیم درصد ، بلکه کمتر از نیم درصد بودجه عربستان هم ، نمی شود ! چون پولی که مردم برای حج خرج می کنند ، غذایی که می خورند ، خانه ای که کرایه می کنند ،پول هواپیما و ماشین و یک پول ورودی می گیرد عربستان ، آن وقت ده برابرش هم باید هزینه کند برای برگزاری حج . نه ! درآمد عربستان ، از این طریق نیست ، عربستان ، شانزده میلیون جمعیت دارد ، پنج میلیون هم مهاجر ، می شود بیست و یک میلیون ؛ الان بین دوازده تا سیزده میلیون بشکه نفت ، فقط صادر می کند که ، می تواند ده تا کشور مثل عربستان را اداره کند . حالا این یکی از درآمد هایش است ، درآمدهای فراوان دیگری دارد ، از راه های مختلف دیگر ، که اصلا پول حج با آن ها قابل قیاس نیست و قابل توجه نیست ! نه ! از آن حیث خیالشان راحت باشد ، چنان که ده ها فایدۂ دیگر دارد ، خب اگر ما نرویم حج، می گویند شیعه ها کافر هستند ! چنان که گفتند . و ثابت می کنند ، می گویند ببینید که [او]حج نمی آیند ، می گوید اگر مسلمان بودند خب حج را انجام می دادند. نه ! ایشان اشتباه می کنند. 🖊پیاده شده از صوت استاد محمدی
⁉️ امامی که هزار سال پیش زندگی میکرد نمیتونه الگوی خوبی برای انسان امروزی باشه از اون موقع تا حالا هم جامعه عوض شده هم آدما هم سبک زندگی و هم امکانات و ...آدم باید به روز باشه نمیشه تو جامعه ی امروزی باشی و مثل اشخاص هزار سال پیش زندگی کنی!؟ 🔰 پاسخ ✍ به طور کلی الگو گرفتن از سیره ی اهل بیت به دودسته تقسیم میشه مستقیم و غیر مستقیم 1⃣ الگو برداری مستقیم (سیره ی تعبدی) مثل شیوه ی عبادت راز و نیاز و دعاهای وارده و ... که ما در این مسائل عینا از اهل بیت تقلید میکنیم و همون کاری رو که ایشان انجام دادند و یا بیان فرمودند رو انجام میدیم. 2⃣ الگو برداری غیر مستقیم، ما با توجه به رفتار و گفتار اهل بیت ارزش ها و ضد ارزش ها (که در واقع روح اون عمل و یا سخن هست) رو از سیره ی اهل بیت برداشت میکنیم و تو مسائل روزمره ی زندگی خودمون تطبیق میدیم برای مثال آمده است حضرت زهرا س از لیف خرما برای خودشون چادر میبافتند و یا رواندازشون پوست گوسفند بود و... عمل به سیره حضرت زهرا به این معنی نیست که تو جامعه ی امروزی ما هم با پوست گوسفند و لیف خرما زندگی کنیم و ... بلکه روح عمل ایشان بی اعتنایی به دنیاست که این مساله به راحتی تو هر جامعه ای قابل تطبیقه بدون اینکه آدم انگشت نما بشه. 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید پرسمان اعتقادی استاد محمدی 👇👇 🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ♨️ @ostadmohamadi
یعنی: 40 تا شیعه رو سر ببرن باشی، شبش برای زدن مقر جاسوسی اسرائیلی ها بگیری ...
💢مراسم چهار شنبه سوری 💢 دیدگاه اسلام و عقل به مراسم چهارشنبه سوری چیست؟ @Porseman_channel ✅چهارشنبه یکی از روزهای هفته است و سوری به معنای سرخی است. در نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه=شب چهارشنبه ؛آتشی درست می کنند و از روی آن پریده و می گویند.زردی من از تو و سرخی تو از من یعنی زردی و بیماری و کسالت و نگرانی من به تو منتقل شود و سرخی تو ؛زیبایی و نشاط و گرمی و روشنایی تو به من منتقل شود. مراسم دیگری چون فال گوش وایستادن ؛وهیچ مبنای شرعی بلکه عقلی نیز ندارد. اینها چهارشنبه را روز نحسی تصور کرده اند و با شادی و آتش درست کردن و...از پلیدی آن اجتناب کنندو مانع آن شوند.و از بین ببرند. برخی این آتش زدن را به ماجرای مختار و عملکرد او ؛ نسبت داده اند که دستور داد شیعیان موافق او؛ آتش در پشت بام خود درست کنند تا به این طریق موافق و مخالفش را بشناسد. بهرحال هیچ مبنای شرعی و عقلی به تکرار این عمل در هر سال وجود ندارد. مورد توصیه دین و شریعت و عقل نیست. و چه آسیبهای جسمی و روحی و اقتصادی که این خودسوزی ها و آتش زدن ها به دنبال دارد. به هدر رفتن سرمایه های انسانی و اقتصادی بسیار با خرید موارد منفجره و محترقه می شود. ایجاد ترس و دلهره و اختلال نظم واختلال امنیت اجتماعی و صدمات جسمانی مثل کوری و سوختگی و معلولیت و حتی مرگ سوغات شوم این حرکت می باشد. و متاسفانه هر سال دررسانه ها منعکس میشود. ضمنا تبلیغ و ترویج خرافه است.چیزی که مبنای عقلی ندارد تبلیغ میشود. لذا چهارشنبه سوری از دو جهت مشکل دارد یکی مشکل اعتقادی و ترویج خرافه است و از طرف دیگر آسیبهای اقتصادی و از بین رفتن سرمایه انسانی و...است. از این رو؛ مورد نهی مراجع تقلید واقع شده و فتوا به عدم جواز آن داده اند. @Porseman_channel 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴امام صادق(علیه السلام) درباره شدت فتنه‌های زمان غیبت می‌فرماید: ♦️وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر ؛ ♦️به خدا سوگند شما خالص می شوید؛ به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا می‌شوید؛ به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛ تا اینکه از شما شیعیان باقی نمی‌ماند جز گروه بسیار کم و نادر . ♦️در این روایت شریفه امام علیه السلام هشدار می‌دهد که خداوند شیعیان را در زمان غیبت دچار آزمایش بسیار سختی خواهد کرد و بسیاری از اشخاصی که منتسب به شیعه هستند غربال می‌شوند و خالص می‌شوند و از این میان گروه بسیار اندکی از شیعیان باقی می‌مانند. 📚 بحارالانوار؛ جلد۵، صفحه۲۱۶
🔴 امام زمان از چه کسانی می پذیرد ؟ 🔵 ماجرای عجیب امام کاظم علیه السلام و شطیطۀ نیشابوری 🌕 آیت الله حائری شیرازی (ره) : 🔹 شطیطه یک خانم نیشابوری است. اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهات‌شان که شامل سکه‌های طلا می‌شد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد. حضرت نگاه به سکه‌ها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمی‌کنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحب‌شان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من می‌خواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم. امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبه‌ای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو می‌رسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی. مقداری می‌ماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما می‌آییم، و من بر تو نماز می‌خوانم. این فرد می‌گوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همین‌هایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس می‌کردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد. وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکه‌ها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهم‌ها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد. من روزشماری می‌کردم ببینم این زن کی فوت می‌کند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من می‌خواستم بدانم چه کسی بر او نماز می‌خواند. علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم. این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمی‌پذیرد اما کلاف آن زن را می‌پذیرد و شما می‌خواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بی‌اسم و بی‌شهرت و بی‌عنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بی‌قابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند.
♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️ ♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️🎧 ♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️ ♥️🎧♥️🎧♥️🎧 ♥️🎧♥️🎧♥️ ♥️🎧♥️🎧 ♥️🎧♥️ ♥️🎧 ♥️ . ' بـسم‌ﷲ‌الرحـمـٰـن‌الرحیم ' . ❗️ شبهھ‌ۍ دو ² موسیقۍ . من هم روضه دوست دارم وگوش میدم هم موسیقی گوش میدم هر دوتاش حالا خدا منو می‌بره جهنم یا بهشت ؟ 😐😂 ♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️♥️🎧♥️🎧♥️🎧 1⃣ اول : چقدر زیباست که شما برای زندگی برنامه ریزی دارید . هم یاد و خاطره‌ی اهل بیت (علیهم السلام) رو زنده نگه می‌دارید که از زندگی آن بزرگواران درس بگیرید و هم موسیقی گوش میدید که دقایقی در روز ، نشاط و شادابی خودتون رو حفظ کنید . 2⃣ دوم : گوش دادن موسیقی اشکالی نداره و آنچه حرام هست و باعث دور شدن از خدا ، موسیقی‌هایی با محتوای باطل و سست و قالبی که انسان رو از حالت عادی و تعادل خارج کند . 3⃣ سوم: چقدر خوب هست که با رعایت برنامه های عقلی و دینی مسیر رسیدن به بهشت را برای خودمون هموار کنیم. راه دستیابی به موارد مجاز و غیر مجاز، مراجعه به کارشناسان دین هست. ♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️🎧♥️♥️🎧♥️🎧♥️🎧 ✅ نتیجه : جهنمی شدن نتیجه ی اطاعت از شیطان است و تبعیت از هوای نفس و بهشتی شدن نتیجه ی پیروی از خدا و علمای دین . . گروھ فرهنگۍ بشــٰـارت 🌿🌺🌿 ↯ https://eitaa.com/joinchat/2698969239C961dc55972 . پاسخ از استاد @javadheidari110
سئوال: سلام علیکم چرا هم نیافریده؟واینکه چراانسانهایی ازنظرچهره ی یکسان ومشابه هستند، درحالیکه اصلاََنسبتی نداشته ومال کشوروقومی دیگرند؟ جواب: سلام، از عدالت و حکمت خداوند به دور است که انسان‌ها را به مشقت و سختی بیندازد، فرض بر اینکه همه انسان ها شبیه هم باشند، چطور قابل شناسایی باشند؟! یک انسان حتی اثر انگشتانش هم شبیه هم نیستند و هیچ اثر انگشتی از هیچ کسی شبیه هم نیست و حتی قرنیه انسانها. اینها از معجزات و است. هیچ دو انسانی کاملا مثل هم نیستند، بلکه شباهت های کلی و جزئی با هم دارند که آنها را شبیه به هم می‌کند، حتی دوقلوهای همسان هم تفاوتهایی با هم دارند که افرادی که بیشتر با آنها هستند کاملا متوجه آن می‌شوند. اینکه افرادی کاملا غریبه شباهت‌هایی به هم دارند، امری طبیعی است و این شباهت‌ها کلی است و کاملا مثل هم نیستند گاهی به نظر افراد این ها میاد چون کلی نگر هستند و برخی که جزئی نگر هستند این شباهت را کمتر متوجه می‌شوند و یا قبول ندارند.