💢 باطل گرایى و اختلاف
💠 امام علی علیه السلام فرمودند:
🍃 ما اخْتَلَفَتْ دَعْوَتَانِ إِلَّا کَانَتْ إِحْدَاهُمَا ضَلَالَةً.
🔹 میان دو دعوت اختلاف نشود مگر آنکه یکی از آن دو گمراهی است.
📚 حکمت 183 نهج البلاغه
✍️ از صدر تاریخ به امروز همیشه دو دعوت وجود داشته دعوت به حق و حیات پاکیزه و دعوت به گمراهی و باطل. منادیان اول انبیاء و اولیاء و انسان های راه یافته و با ایمان بودند و گروه دوم آدم های خودخواه و جاه طلب و فریبکار که همه چیز را در عیش و نوش دنیا و زندگی زودگذر آن می دانستند.
💢معنای فقیر و مسکین💢
پرسش: به چه کسي فقير و مسکين ميگويند؟
@Porseman_channel
پاسخ: فقير کسي است که مخارج سال خود و خانوادهاش را ندارد و نميتواند تأمين کند و مسکين کسي است که از فقير هم زندگياش سختتر ميگذرد
@Porseman_channel
پرسش:
👈 در تعالیم بلند اسلامی داریم که گناه در واقع ظلم به نفس خودمان است. آیا ما در نیتی که در قلبمان جاری میشود باید هدف پرستش خدا و صرفاً برای خدا باشد، صرف نظر از اینکه به خودمان ظلم میشود یا خیر میرسد؟!
پاسخ (نشانی پیوند):
✍️ "نیّت"، یعنی هدف و مقصد از هر کاری.
📍هیچ کاری از سوی خداوند متعال و بندگانش، بدون هدف و مقصد به انجام نمیرسد.
📍آدمی اهداف مقطعی و نهایی دارد و مهم همان هدف نهایی است.
📍کسی که هدف نهاییاش خدا و قرب به او نباشد، حتماً هوای نفس، دنیا و متاعش را هدف میگیرد و به بندگی هوای نفس و دنیا کشانده میشود.
📍کسی که رضایت خداوند سبحان و معاد را هدف میگیرد، نه به خودش ظلم میکند و نه به دیگران.
(بیشتر بخوانید): 👇
https://www.x-shobhe.com/shortanswer/11803.html
@x_shobhe
#نشر_مجدد
🔆 متن شبهه :
آگاهانه بمیریم:
چگونه رواست شیعه مولا علی از ناصبیان فلسطین حمایت نماید!!!!!
🔆پاسخ شبهه:
1️⃣ دشمنان اسلام برای تفرقه افکندن بین مسلمان ها از هر وسیله ای کمک می گیرند تا شاید از این راه بتوانند بدون هیچ مانع و مشکلی آنها را استعمار نمایند؛ از جمله برای تفرقه بین شیعه و سنی، شیعه را نزد اهل سنت، رافضی و آنان را نزد #شیعه، ناصبی معرفی کنند.
ما معتقد نیستیم که هیچ ناصبی در فلسطین و یا حتی در کشور خودمان وجود ندارد، بلکه معتقدیم که شواهدی وجود دارد که اکثر قریب به اتفاق فلسطینیان را نمی توان دشمن اهل بیت به شمار آورد.
2️⃣ اگر ناصبی بودن مساجد را اینگونه که در ذیل امده نامگذاری نمیکردند :
1. مسجدی به نام "الامام علی بن ابی طالب"، واقع در نابلس.
2. مسجد فاطمه الزهرا، واقع در جنوب طولکرم.
3. مسجد "الحسین بن علی" واقع در #غزه و نیز در الخلیل !
و ... .
3️⃣ در راستای اثبات عدم ناصبی بودن فلسطینیان به گفتار استاد شهید ایت الله مطهری متوسل میشویم.
♨️استاد مطهری (ره) می گوید: "یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی میگفت: این فلسطینی ها ناصبی هستند. ناصبی؛ یعنی دشمن علی (ع). ناصبی غیر از سنی است. 👈سنی؛ یعنی کسی که خلیفه بلا فصل را ابوبکر میداند و علی (ع) را خلیفه چهارم میداند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. میگوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. 👈سنی برای امیرالمؤمنین احترام قائل است چون او را #خلیفه_چهارم و پیشوای چهارم میداند و علی را دوست دارد. ناصبی؛ یعنی کسی که علی را دشمن میدارد. سنی مسلمان است، ولی ناصبی #کافر است، #نجس است. ما با ناصبی نمیتوانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی‼️ میآید میگوید این فلسطینی ها ناصبی هستند. آن یکی میگوید. این به آن میگوید، او هم یک جای دیگر تکرار میکند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودی ها قرار میگیرند. هیچ فکر نمیکنند که این، حرفی است که یهودی ها جعل کردهاند. در هر جایی یک حرف جعل میکنند برای این که احساس هم دردی نسبت به فلسطینی ها را از بین ببرند. میدانند مردم ایران شیعهاند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای این که احساس هم دردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل میکنند. در صورتی که ما یکی از سال هایی که مکه رفته بودیم، فلسطینی ها را زیاد میدیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسئله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنیاند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان میگفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم. همین لیلا خالد معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعهام، ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور میکند و میگوید: شما پخش کنید که اینها ناصبیاند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت هایی نسبت به افرادی که جزو شما هستند و مثل شما شهادتین میگویند، شنیدید وظیفهتان چیست." [1]
[1] شهید مطهری،آشنایی باقرآن، جلد ۴ ، پاورقی صفحه ۳۲. این گفتار را که شهید مطهری در ضمن تفسیر سوره نور درمسجد الجواد بر زبان آورده اند.
#روز_جهانی_قدس
گرچه در روی زمین حتی نداری یک حرم
شیعه روزی عرش سازد بر مزارت یا حسن...
در روزهای پایانی این ماه مبارک یادی کنیم از غریب مدینه امام حسن مجتبی
ان شاءالله عیدی از دستان کریمانه اش
به نیابت ازشهدا و اموات ۱۴صلوات نثار امام مجتبی(ع)
یاحسن
لعنت بریزیدیان
🌹 امام حسن مجتبی علیه السلام :
و اعمل لدنياك كأنّك تعيش أبدا و اعمل لآخرتك كأنّك تموت غدا
♦️برای دنیایت چنان کار کن که گویا برای همیشه (در این دنیا) خواهی بود. و برای آخرتت (نیز چنان) سعی و تلاش کن که گویا فردا از این دنیا خواهی رفت
📚بحارالانوار(ط - بیروت) ج 44 ، ص 139
❤️ پاسخ دندان شکنِ شیر جمل، امام حسن مجتبی (علیه السلام)، به فرعون امت اسلام، معاویه بن ابوسفیان (لعنت الله علیهما)
✅ معاویه تو اصلا عددی نیستی که خودم را با تو مقایسه کنم !
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍ راوی نقل میکند: روزی معاویه، امام حسن مجتبی علیه السلام را مورد خطاب قرار داد و گفت: من از تو بهتر و برتر هستم.
حضرت فرمود: آیا دلیل و شاهدی بر مدّعای خود داری؟ معاویه پاسخ داد: بلی؛ چون اکثریت مردم موافق با من هستند و اطراف من رفت و آمد دارند، در حالی که هیچ کسی با تو نیست مگر افرادی اندک و ناچیز.
امام مجتبی علیه السلام اظهار داشت: افرادی هم که اطراف تو قرار گرفته اند، دو دسته اند: یک دسته فرمان بر و مطیع، و دسته ای ناچار و مضطرّ می باشند. پس آن هائی که از روی میل و رغبت پیرو تو می باشند، همانا مخالف خدا و رسول و معصیت کار هستند؛ و آن هائی که از روی ناچاری با تو می باشند، در پیشگاه خدا معذور خواهند بود.
سپس افزود: ای معاویه! من نمی گویم از تو بهترم، زیرا فضایل پسندیده ای در تو وجود ندارد، همان طوری که خداوند تو را به جهت کارهایت از فضائل و معنویت پاک گردانده است؛ و مرا از زشتی ها و رذائل پاک و منزّه ساخته است
📗نام کتاب: مناقب لابن شهرآشوب جلد 4 صفحه 22
🌐 https://b2n.ir/007038
📗نام کتاب: بحارالأنوار نویسنده : العلامة المجلسی جلد 44 صفحه 104
🌐 https://b2n.ir/971107
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🍃🌼 السلام على الامام المعصوم، و السبط المظلوم، و المضطهد المسموم، بدر النجوم، و المودع بالبقيع، ذي الشرف الرفيع، السيد الزكي، و المهذب التقي، أبي محمد الحسن ابن علی عليهما السلام....🍃🌼
پرسش:
سلام آیا در #بهشت #تلویزیون یا گوشی یا وسایل های #امروزی وجود دارد؟
پاسخ:سلام ابزارسازی انسان در دنیا که به آن پیشرفت علمی در صنعت یا #تکنولوژی گفته میشود، از روی فقر و نیاز است. پس اهمیت، ارزش و کارآیی این تکنولوژی نیز به میزان فقر و نیاز است، لذا اگر چنین نیازی نباشد، آن صنعت و ابزار نیز اهمیت، ارزش و جاذبهای ندارد. در بهشت فقرو نیاز نیست. مثلا مردمان در روزگاری موفق شدند که گاری بسازند و گمان کردند که دیگر به آخرعلم و صنعت رسیدهاند، اما امروزه گاریسازی فقط در میان بومیانی که فاقد امکانات هستند ادامه دارد و اگر به ما گفته شود که با گاری به محل تحصیل یا کار برویم، برایمان عذاب است.
در آخرت این نیازهای اندک مادی وجود ندارد که تکنولوژی و دستآوردهای دنیوی بشر به دردش به خورد، نه کسی برای نقل و انتقال سریع خود نیازمند به خودرو، جاده و هواپیما است و نه کسی خونریزی مغزی میکند که نیازمند به سیتیاسکن باشد و نه این معماری و برجسازی یا تکنولوژی ارتباطات به دردش میخورد.
بنابراین:
۱. ما نباید با ذهن مادی و دنیایی خودمان بهشت یا جهنم را تصور کنیم؛
۲. در آخرت، آرزوی این امکانات ناچیز و محدود حیات، مانند دنیا نیست و در آنجا حیات ابدی است.
۳. نعمات برای انسان بهشتی و مؤمن موجود است(یعنی اراده کند نعمت های بهشتی برایش محقق می شود وزحمتی برای تحقق آنها نمی کشد) و هر چه بیشتر بخواهد حاضر میشود و سلطنت میکند.
۴. در عالم بهشت از عوالم مجرد است یعنی بدون محدودیت در بُعد زمان، مکان و ... در بهشت.
۵. محدودیت های مادی و معنوی دنیایی در آخرت وجود ندارد.
هدایت شده از هادی امامی(مدیرعامل شبکه فعالين ازدواج)
👆فقط با ۲۵ میلیون صاحب جهيزيه شوید.
📣 اطلاع رسانی کنید تا برسه به دست نيازمند
⭕️ تعداد محدود
🚚 ارسال به سراسر کشور
🔹شبکه فعالين ازدواج يزد
@ostademami313 🇮🇷