📝 #پرسش
منظور از اولی الامر در آیه 83 سوره نسا چه کسانی هستند؟
آیا اینان همان اولی الامر آیه 59 نسا هستند؟ که اکثر تفاسیر شیعه نوشته اند که منظور از اولی الامر، اهل بیت یا امامان علیه السلام هستند.
آیا اولی الامر آیه 83 نسا، فرماندهان نظامی یا حاکمان نیستند؟
آیا واژه اولی الامر در این دو آیه باهم تفاوت دارند یا خیر؟
✍ #پاسخ
إِذَا جَاءهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعواْ بِهِ…(۸۳)»
[و چون خبری (حاكی) از ايمنی يا وحشت به آنان برسد، انتشارش دهند].
۱) امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند عز و جل در این آیه، اقوامی را به سبب افشا كردن، سرزنش كرد«۱» «وَإِذَا جَاءهُمْ أَمْرٌ مِّنَ الأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعواْ بِهِ» شما را از افشا سازی برحذر میدارم.«۲»
۲) امام باقر علیه السلام در باره آیه «وَلَوْ رَدُّوهُ إِلَی الرَّسُولِ وَإِلَی أُوْلِی الأَمْرِ مِنْهُمْ» فرمود: مقصود، ائمه علیهم السلام هستند.
❗️ اسلام ابوبکر پیش از ولادت على(ع)!
❓ آیا روایتى که اسلام آوردن ابوبکر را قبل از ولادت على(ع) مى داند اعتبارى دارد؟
✍️ پاسخ :
این روایت بی اعتبار است. چون:
1- شبابه [از راویان حدیث] دشمن اهل بیت بود. و طبق گفته بخارى و نسائی، حدیث فرات بن سائب غیر مقبول و متروک است. همچنین عجلى و ابن حجر می گویند: میمون بن مهران [یکی دیگر از راویان حدیث]، کینه على را در دل داشت.
2- رفت و آمد ابوبکر میان پیامبر(ص) و خدیجه، در هیچ یک از کتب سیره و تاریخ ثبت نشده.
3- روایت تقدم اسلام ابوبکر قبل از ولادت على(ع)، را تعدادى از حافظان، ضعیف دانسته اند.
4- در روایات مختلفی از پیامبر(ص) آمده که نشان می دهد علی(ع) اولین مسلمان بوده.
⁉️ متن شبهه:
" وقتی دنیا به فکر تسخیر فضــــــــــــا بود،ما به این می اندیشیدیم که انگشتر عقیق در کدام انگشت،ثواب بیشتری دارد... ًاین جغرافیا نیست که جهان سومی بودن را تعیین می کند....!!!آدمها هستند که آن را می سازند! جهان سوم جا نیست، شخص است.جهان سوم منم،جهان سوم تویی،جهان سوم طرز تفکر ماست،نه آن مرزهایی که داخلش زندگی می کنیم ! جهان سوم جاییست که درآمد یک دعا نویس از یک برنامه نویس بیشتر است.جهان سوم جاییست که مردمش جهان سومی فکر میکنندجهان سوم جایی است که بسیاری ازمردمانش با یک "استخاره" هدف تعیین میکنند ! و با یک " عطسه " از هدف خود دست میکشند "
پاسخ شایعه:
1🔻 این شبهه تلاش دارد تا با مغالطه های آشکار دین را خرافات معرفی نموده و در تقابل با علم نمایش دهد .
2🔻 اهمیت علم و دانش در اسلام آنچنان است که پیامبر (ص) می فرمایند :
دانش آموختن بر هر مسلمانی واجب است. همانا خدا، طلب كنندگان دانش را دوست دارد.
اصول كافی، ج1، كتاب فضل العلم، ح 1، ص 35
3🔻 زمانی که با توجه به آموزه های اصیل اسلام در مورد علم ، امثال ابوریحان بیرونی ، رازی ، فارابی و... پایه های علم نجوم را بنا میکردند، کلیساهای تحریف شده غرب گالیله را مرتد می خواندند.
4🔻 برخلاف القای نویسنده در آن زمان که جهان در فکر تسخیر فضا بود :
* جوانان که نیروی محرکه هر جامعه ای هستند ، توسط استکبار و عوامل دست نشانده آنان (پهلوی اول و دوم) به اتلاف وقت و فساد تشویق می شدند .
* دانشمندی دیندار چون شهید دکتر چمران به رتبه های ارشد در سازمان فضایی ناسا در آمریکا نائل گردید.
5🔻 پس از انقلاب ، با فراگیر شدن معارف دینی به تولید علم و فناوری توجه و اهتمام ویژه ای شد.
* بطور مثال ایران با ساخت بیش از 10 ماهواره ، نهمین کشور با توانایی طراحی ، ساخت و پرتاب ماهواره به فضا می باشد .
6🔻 با عنایت به موارد فوق ، ایران نه تنها جهان سومی نیست بلکه سالهاست جزو کشورهای در حال توسعه و در برخی موارد جزو کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دنیا تلقی می شود .
7🔻 بزرگان دینی به صراحت بسیاری از خرافات من جمله موارد مطرح شده در شبهه را نکوهش و رد نموده اند و از نظر فقهی نیز تعلیم و تعلم سحر ، به جز برای بی اثر كردن سحر ساحران، حرام است.
8🔻 استخاره تعیین هدف نیست ، بلکه مربوط به زمانیست که انسان پس از تفکر و مشورت ، باز هم مردد است و توان تصمیم قاطع را در خود نمی بیند . در این هنگام بنا به حکم عقل و شرع ، با عقل بی نهایت و آگاه مطلق و خداوندگار هستی مشورت و طلب خیر می نماید.
منابع :
http://fa.alalam.ir/news/1674579
http://www.siasi.porsemani.ir/node/2348
http://www.porseman.org/q/show.aspx?id=126827
http://www.hawzah.net/fa/Article/View/4515
شبهه :
آتاترک مبلغان مذهبی را جمع کرد و گفت: کشاورزان برای ما گندم و برنج و … کشت میکنند، دامداران گوشت و لبنیات، خیاطان لباس و کفاشان کفش… شما چه تولیدی دارید؟
روحانیان گفتند: ما برای شما و مردم دعا میکنیم، آتاترک آنها را به یک سفر دریایی با کشتی مهمان کرد و به یکی از ملوانها سفارش کرد که تا از ساحل فاصله گرفتند، کشتی را سوراخ کند، او نیز چنین کرد، وسط دریا وقتی آقایان کشتی را سوراخ شده دیدند، بر سر خود زدند که ای داد، الان خواهیم مرد، آتاترک به آنها پیغام داد؛ شما دعا کنید، پاسخ دادند: دعا فایده ندارد، باید آب را از کشتی خارج کنیم و به سرعت به ساحل برگردیم، آتاترک دستور داد تا سطلها را به دست آقایان دادند و بی وقفه آب را از کشتی تخلیه کردند و به سرعت و قبل از غرق شدن کشتی به ساحل برگشتند و از فرط خستگی همه به گوشه ای افتادند…
آتاترک رو کرد به آنها و گفت: حالا فهمیدید که ما به دعا کن نیازی نداریم باید کار کنید…
پاسخ :
متن بسیار ناشیانه ای اینروزها دست بدست میچرخدو بسیاری بدلایل سیاسی آنرا پذیرفته و خیلی زود ان را به همدگر ارسال می کنند.
در اینکه آتا ترک یک شخص لائیک و دین ستیز بوده شکی در آن نیست و اینکه روحانیت اهل سنت ترکیه که همواره وابستگان حکومتها بوده اند، معلوم تاریخ است اما اشکالات فراوانی باعث سوء ظنّ در متن فوق بوده و بدلایل زیر آنرا باطل و رد می نماید.
۱- این متن خیالی و قصه ی دروغین فاقد هرگونه سندی بوده و هیچ یک از سازندگان و تبلیغ کنندگان این داستان خیالی هیچ مرجع و تاریخ و سندی برای آن ارآئه نکرده اند.
۲- هر انسان عاقلی می داند که تعلیم و تربیت رکن اساسی تمام مکاتب بشری و الهی بوده و در اسلام نزول قرآنش با قرائت (خواندن که علم است) و سوگند به قلم و هرچه از آن می تراود آغاز شده و بالاترین وظیفه و رسالت خود را هدایت انسانها می داند، زیرا اگر انسانها تربیت نشوند، از حیوانات خطرناکتر بوده دانشمندان بی اخلاقش دزد و خائن خواهند بود، علم چراغی است که اگر در دست دزدان باشد :
چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا
بنابراین در جوامع بشری تعلیم و تربیت، والاترین جایگاه را دارد. این تعلیم و تربیت برای ساختن انسانهای کوشا و پرتلاش با اخلاق الهی و دارای اهداف عالی انسانی ضرورت دارد. وظیفه ی مبلغان دینی تربیت انسانها است، و نه سرکیسه کردن و نان به نرخ روز خوردن.
۳- برای آموزش اخلاق و آداب دینی و تربیت انسانی و ارائه ی الگوی عملی متخصصینی لازم است که حوزه های دینی موظف به تربیت این متخصصین می باشند تا در کنار فنون دانشگاهی، علوم انسانی و الهی نیز در جامعه گسترش یابد که یکی از ارکان تربیتی عالی انسانی ارتباط انسانها با یکدیگر بر مبنای اعتقادات اصیل دینی و جایگاه والای دعا در این پروسه میباشد.
۴- پس مبلغ دین، معلم اخلاق عملی جامعه و پناهگاه گرفتاران در مسائل و مشکلات عصر مدرنیسم بوده و وارثان هدایت الهی انبیاء هستند، و نه بقول نویسنده ی خیالپرداز شبهه، دعا کننده ی صرف! لازم به یادآوری است که اخلاق بدون تربیت صحیح دینی هیچگونه ضمانت اجرائی ندارد.
۵- پس این معلمین هم حق دارند به ازاء تربیت و تعلیم و گره گشائی از مشکلات مردم از حد اقل های لازم زندگی برخوردار شوند، حالا این تامین چه از طریق مراجع ذی صلاح مورد اعتماد مردم و یا از طریق استخدام در آموزش و پرورش یا دانشگاهها باشد.
۶- به هیچ استاد و معلم هم نمیگویند که تو برای کار تولیدی باید در مزرعه بیل بزنی و یا در کارخانه ای کار کنی. معلم و استاد کار مهم فکری و علمی می کنند.
۷- دو نوع دعا داریم: دعای لفظی و دعای عملی که اگر این دو همخوانی نداشته باشند دعای زبانی مسخره و آتا ترکی خواهد بود:
الف : دعای لفظی : همان دعاهای عموم مردم است چه به زبان خود و چه از روی دعاهای رسیده صحیح.
ب : دعای عملی : انجام کارهای واجب عقلی ، مثل اینکه برای تامین یک زندگی شرافتمندانه باید انسان کسب و کاری داشته باشد مثلا معلم یا کارگر یا کشاورز یا… باشد.
بنابراین کسی که کار مفید نمیکند و برای تامین زندگی خود فقط دعا می کند ، خود را مسخره کرده است. و یا مثل کسی است که مهمان را با زبان به خانه دعوت می کند ولی با دستهایش اشاره می کند که به خانه نیا! یا کسی که قطع رحم می کند و دعای طول عمر میخواند. ۷- بله مبلغینی که فقط لباس رسمی مبلغین را به تن دارند و وظیفه خود را نمیدانند باید به دریا ریخته شوند. و حسابشان از کسانی که وارثان حقیقی انبیاء بوده و کاخ نشین هم نیستند جداست .
#نماز_جماعت_صبح
#بیداری_بین_الطلوعین
✅ صلاة
▪️ صلاة، مصداق أتم و أکمل شریعت، حقیقتی است که خود متشکل از ارکان و اجزاء و افعال متکثری می باشد که همگی صور متکثره شرایع و احکام دین است.
✔️ در نصوص تعابیر عظیمی برای صلاة بکار رفته است:
▫️ صلاة عَمُودُ الدِّينِ و عَمُودُ الْفُسْطَاطِ و قِوَامُ الْإِسْلَام
▫️ أفضل الاعمال بعد معرفة الله و أَفْضَل مَا يَتَقَرَّبُ بِهِ الْعِبَادُ إِلَى رَبِّهِم
▫️ تنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ
▫️ فإن قبلت قبل ما سواها و إن ردت رد ما سواها
▪️ وجه استعمال این تعابیر عظیم و عمیق برای صلاه به بطن و حقیقت معنای آن برمی گردد.
▪️ حقیقت صلاه، ولایت باب اللّه و الصراط المستقيم علی بن ابیطالب (علیه السلام) است.
✔️ «وَ قَوْلُهُ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ فَمَنْ أَقَامَ وَلَايَتِي فَقَدْ أَقَامَ الصَّلَاةَ وَ إِقَامَةُ وَلَايَتِي صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ لَا يَحْتَمِلُهُ إِلَّا مَلَكٌ مُقَرَّبٌ أَوْ نَبِيٌّ مُرْسَلٌ أَوْ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَان».
▪️ پس اقامه صلاة، اقامه ولايت است و اقامه ولايت، اقامه صلاة است و این سخن خدای تعالی در قرآنِ عزیز تصدیق کننده این حقیقت است که فرمود: «وَ اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاة وَ إِنَّها لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِينَ». همانطور که ملاحظه می شود، خداوند متعال فرمود: «إِنَّها لَكَبِيرَةٌ» و نفرمود: «إِنَّهُمَا لَكَبِيرَةٌ»، زیرا هر آینه حمل ولایت، جز بر خاشعان بزرگ و سنگین است.
▪️ به سبب همین حقیقت است که صلاة رکن و عمود دین می باشد و اگر مقبول مولا واقع شود، سایر اعمال او نیز مورد قبول واقع خواهد شد و إلا فلا.
▪️ پس اگر اقامه صلاة، اقامه ولایت نباشد، ضلال است، و چنین نمازی عبودیة الله بغیر ما أُمر است.
✔️ چنانچه امام صادق (علیه السلام) در تفسیر این آیه شریفه «ما سَلَكَكُمْ في سَقَر قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّين» که فرمودند:
اولين سوالي كه از جهنميان پرسیده می شود، اين است كه چه چيزي شما را به جهنم و عذاب سوق داد، آنان پاسخ مي دهند: «لَمْ نَكُ مِنْ أَتْبَاعِ الْأَئِمَّة»؛ ما از نمازگزاران نبوديم یعنی از اتباع ائمه (علیهم السلام) نبودیم و به عبارت دیگر يعني اقامه ولايت ننمودیم.
مصادیق
🔺🔻🔻ولایت پذیری،
ولایت گریزی و ولایت ستیزی که جوان انقلابی باید بداند (۱)
✔️ ولایت پذیری یعنی چه :
🔹ولایت پذیری یعنی تن دادن به ولایت خدا
و رسول و اهل بیت علیهمالسلام و واگذاری جریان تدبیر امور به ایشان. این معنا مرادف با ورود به حیطۀ سلطنت الهی و تسلیم محض در برابر ولیّ و اطاعت بی چون و چرا از اوست.
🔸هم چنین بیتوجهی به هوای نفس
و غلبۀ ارادۀ مولا بر خواهشها و تمایلات درونی از دیگر لوازم این نحوه مواجهه با ولایت است.
🔹کسانی که در مقابل ولایت
سر تسلیم فرود می آورند، در راه تحقق ارادۀ ولی از همۀ آنچه دارند می گذرند و ارادۀ مولا را بر ارادۀ هر آنچه غیر از او، ترجیح میدهند، چرا که مولا سزاوارتر است بر عبد، حتی نسبت به خود او. همـﮥ تعلقات انسان ولایت پذیر در برابر مولا رنگ می بازد.
🔸 زمانی که ولایت پذیرفته می شود،
عشق به پدر و مادر و فرزند و همسر و مال و پست و مقام و ... بی اثر می شود و جای خود را به سرسپردگی و تفویض می دهد. خدا در این جهان گروهى از انسان ها را براى خود برگزیده و نام حزب الله را بر آنان نهاده است.
🔹 این گروه،
همان ولایت پذیران هستند:
«وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ» (مائده: ۵۶).
🔸ولایت پذیری همان خصیصهای است
که موجب شد اصحاب امام حسین علیهالسلام حتی با برداشته شدن بیعت در شب عاشورا، ولیّ خدا را تنها نگذارند و بگویند که اگر هزار بار بمیریم و زنده شویم، باز حاضریم در راه ولیّ الله جان خود را فدا کنیم.
🔹 واقعه کربلا
الگویی پیش روی انسان ها ست
تا بدانند اتخاذ رویکردهای مختلف دربارۀ ولایت چه نتایجی در پی خواهد داشت.
(۲)
🔹ولایت و ولایت پذیری
از اصول اعتقادی و عملی اسلام است؛ زیرا نبوت از اوصل دین و امامت از پایه های اعتقادی اسلام می باشد.
🔸ولایت فقیه نیز
دارای جایگاه استمرار ولایت، حرکت انبیاء و ائمه (علیهم السلام) است.
🔹منافقان حاکمیت حق
و حکومت بر مبنای ولایت الهی را مخالف منافع خود می دانند. از این رو با ولایت با شیوه های مختلف عملی مبارزه و ستیز می کنند. هر چند در میدان گفتار و شعار، ولایتی تر از همگان به چشم می آیند.
🔸درباره ولایت پذیری درکربلا
تعبیر مقام معظم رهبری به بهترین شکل بیانگر وفای اصحاب سیدالشهدا(علیه السلام) است. ایشان فرمودند: غدیر عاشورای عوام بود و عاشورا غدیر خواص، در غدیر با آنکه بیعت کردند جفا کردند و در عاشورا با آنکه بیعت از آنان برداشته شد وفا کردند. واقعیت امر همان است که رهبر انقلاب فرمودند.
🔹اما مصادیق ولایت پذیری
در عاشورا چه بود؟ در پاسخ باید گفت: ولایت پذیری یعنی خود را ندیدن و مطیع امر ولی امر بودن و سعادت را در اطاعت دیدن، ولایت پذیری یعنی وقتی هدف را مطلوب مولا دیدند از مرگ در راه این هدف نهراسند
🔸 چنانکه حضرت علی اکبر (ع)
این گونه بود چنانکه از پدر پرسید آیا ما برحقیم؟ پدر فرمود آری و او گفت پس از مردن باکی نیست.
🔺 این پاسخ حضرت علی اکبر
یعنی اوَلا حق آن چیزی است که امام تعریف کند ثانیاً برای رسیدن به حق اگر لازم باشد باید جان داد وثالثاً در اطاعت از مولا تا دادن جان شیرین باید پیش رفت .
🔹 این یعنی ولایت پذیری
یعنی اطاعت محض یعنی سعادت را در شهادت دیدند، ولایت پذیری یعنی باید احساس خودرا در خدمت ولایت قرار دارد یعنی جایی که امر مولا باشد محبت برادر و خواهری در حاشیه قرار می گیرد یعنی وقتی مقابل چشمان خواهر برادرش را به بی رحمانه ترین شکل می کشند اما آن برادر ولی امر او باشد و به او دستور بدهد که به خیمه برگردد او بدون درنگ امر مولا را اطاعت کند
🔸چنانکه حضرت زینب (سلام الله علیها)
این گونه بود . ولایت پذیری یعنی حیاتی بعد از ممات امام خود نخواهد و با آنکه ولی امر بیعت را از او برداشت بگوید ما چنین نخواهیم کرد و خدا ما را پس از توزنده نگه ندارد
🔹چنانکه عباس این گونه گفت
ولایت پذیری یعنی در اوج شجاعت و دلیری بودن و برای نبرد بی تابی کردن اما آنگاه که ولی امر دستور به آوردن آب می دهد اطاعت بکند
🔸ولایت پذیری یعنی تشنه باشی
و در کنار آب اما آب نوشیدن را پیش از سیراب شدن مولایش بر خود حرام کند و بگوید والله ماهذافعال دینی
🔹 ولایت پذیری یعنی
هیچ نگاهی به خود نکند و برای خود پس از مولایش ارزشی نبیند و بگوید، یا نفس من بعد الحسین هونی و بعده لا کنت ان تکونی
🔸ولایت پذیری یعنی اینکه
چنان یقین به هدف مولای خود داشته باشد که نه یکبار بلکه اگر صد بار زنده شود و کشته شود و باز زنده شود در رکاب امامش بجنگد
🔹این مفهوم ولایت پذیری است
نگوییم که اینان امامزادگان بودند و طبیعی بود که چنین ولایت پذیر باشند زیرا حسین اگر برادری مانند عباس داشت برادری مانند محمد بن حنیفه نیز داشت که به همراه امامشان نیامدند .
مصادیق
🔺🔻🔻ولایت پذیری،
ولایت گریزی و ولایت ستیزی که جوان انقلابی باید بداند (۳)
✔️ولایت گریزی یعنی چه ؟
🔹ولایت گریزی یعنی
جهل به مقام امامت ویا آنکه امام را تا آنجا که به نفع او سخن بگوید پذیرا باشد و شاید اساسا او را امام نداند و یا امر او را مطاع نپندارد
🔸ولایت گریزی یعنی
در مقابل امام موضع گرفتن و سخن خود را بالاتر از او دانستن
🔹ولایت گریزی یعنی
به امام خود بگوید تو را از فرزندانم بیشتر دوست دارم اما نه خود می آیم نه فرزندانم را می فرستم چون هم تو کشته می شوی وهم فرزندانم.
🔸 ولایت گریزی یعنی
به امام حق بگویی اجتماع مسلمین را برهم مزن و در مقابل امامت خروج نکن چنانکه عبدالله بن عمر وعمرة دختر عبدالرحمن گفته اند
🔹ولایت گریزی یعنی
تا نیمه های راه بیاید فرزندانش را بفرستد اما خود نیاید مانند عبدالله بن جعفرکه چنین کرد
🔹 ولایت گریزی یعنی
از امام خود دعوت کنند، نامه ها بفرستند،ازمردم تعهد بگیرند که پیمان شکنی نکند اما خود نخستین پیمان شکنان باشند آنگونه که سلیمان بن صرد خزاعی بود.
🔸ولایت گریزی،
به معنای پذیرش نظری امر مولا و تن ندادن به سختی های اجرای اوامر اوست.
🔹 در این رویکرد،
کلام مولا تا زمانی اطاعت می شود که آسیب زیادی به شخص وارد نشود.
🔸در ماجرای کربلا شنیدهایم
کسانی بودند که به حقانیت نوۀ رسول الله و ظلم دستگاه حاکم معترف بودند، ولی پای قیام و کشته شدن که به میان آمد، کنار کشیدند و زنده ماندن را بر مرگ در راه اثبات حق ترجیح دادند.
🔸حتی برخی از کوفیان بودند
که به امام گفتند هرآنچه بخواهی در اختیار تو قرار می دهیم، از پول و چارپا و تجهیزات جنگی و ...، ولی از ما نخواه که با تو به کربلا بیاییم.
🔹دعوت از امام برای قیام
و عدم همراهی او به واسطۀ ترس از تهدید جانی و مالی و خانوادگی یا به طمع رسیدن به امکانات خوب مادی از مصادیق ولایت گریزی کوفیان است.
🔴کرامت بزرگ آیت الله مصباح
🔻 #زمانـــه | اين روزها عدهای از دوستان آيتالله مصباح، در رسانه ملی به نقل پارهای از کرامتهای آيتالله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بودهاند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسالشان باز کردهاند.
🔹بنده به آن دوست پاکنیت عرض ميکنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است.
🔹کرامت بزرگ آيتالله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ديدند، در خشت خام ميديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشهاي و عملي برخی از انقلابيون بزرگ را پيشبينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب ميدانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!)
🔹کرامت بزرگ آيتالله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پارهاي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانههايمی جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه ميپرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد.
🔹کرامت آيتالله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنههای عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب.
🖌 شریفی
💠 میرزا تقی خان فراهانی را سادگی و سطحی نگری خواهد بود اگر بگوییم به خاطر حسادت مادر زنش ، مهد علیا ، به شهادت رسید.
👈 او 2 دشمن داشت ، بهائیت ( به خاطر اعدام علی محمد باب ) و انگلیس (به خاطر جلوی زیاده خواهی آنان را گرفتن)
👈 امروز هم هر کجا ، دشمنی علیه اسلام می بینید، نام بهائیت و انگلیس می درخشد ، البته هردوی اینها ، آلت دست سازمان یهود هستند. " یهود "
🔰 گاهی اوقات با خودم فکر می کنم ، اگر امیر به شهادت نمی رسید ، امیر کبیر نمی شد.
👈 خدا رحمتت کند ای مرد بزرگ، در عرض سه سال که صدراعظم بودی، ایران را گلستان کردی ، اما الان بعضی ها هستند که 7 سال هست مسئول هستند و هنوز می گویند اختیاراتمان کم است و فلانی مزاحم هست و...
روحت شاد ای امیر بزرگ
#امیرکبیر
#پست_ویژه #امیر_کبیر
🔴 زمان امیرکبیر ایشون داشت برای دفاع از کشور توپ میساخت ولی انگلیسیها اومدن بین مردم شایعه انداختن که این امیرکبیر میخواد پولهاتونو بگیره باهاش توپ و اسلحه بسازه تا شما گشنه بمونید❗️
آخرش هم این فتنه باعث شد پروژه امیرکبیر شکست بخوره و انگلیس از جنوب به ایران حمله کنه و ایران هیچی نداشت برای دفاع از خودش...❌
استاد رحیمپور ازغدی
۲۰ دی ماه سالروز شهادت امیرکبیر
🔴 طرف گفته «آقای سلیمانی» وقتی میخواست به جریان سوریه ورود کنه، با بابا مشورت کرد و بابا گفت «نرو»
اگر قرار بود حاج قاسم به حرف «بابایی» شما گوش بده، به جای اینکه امنیت رو برای مردمش به ارمغان بیاره و در آغوش امام حسین شهید بشه، باید با باباجون شما در استخر بالاشهر ازدنیا میرفت!
+میثم مطیعی+