eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرّحمن الرّحیم ⚜ إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنزِیلًا ⚜ در حقیقت ما قرآن را بر تو به تدریج فرو فرستادیم. 📗سوره مبارکه انسان آیه ۲۳ 💠 ابو الحسن ماضی از امام موسی بن جعفر (علیه السلام) نقل می‌کند: به ایشان عرض کردم: منظور از این آیه چیست؟ «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ تَنزِیلًا»؟ حضرت فرمودند: بولایة علیّ(علیه السلام) تنزیلاً 👈با ولایت علی (علیه السلام) بی شک نازل کردیم. عرض کردم: این گونه نازل شده است؟ فرمودند: خیر، بلکه تأویل آیه این گونه است. 📗کافی، ج ۱ ص ۳۶۰
✅ فضیلتی انحصاری ~🔅~~~~~ سدالابواب، فضیلتی انحصاری برای امیرالمومنین علیه‌السلام است که احدی غیر از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در آن با حضرت شریک نیست، که حتی صحابه‌ی بزرگی هم‌چون و عباس عموهای پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز از این فضیلت محروم ماندند ؛ واقعه سدابواب از این قرار است که رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم به همه صحابه‌اى كه همسايه مسجد بودند و در خانه آن‌ها به داخل مسجد باز مى‌شد دستور داد كه درهاى خانه خود را ببندند و از اين ميان تنها به امير مؤمنان عليه السلام اجازه دادند كه در خانه‌اش همچنان باز باشد هدف رسول خدا صلى الله عليه وآله از اين كار تطهير مسجد از رجس و پليدى بود و از آن جايى كه خداوند اهل كسا عليهم السلام را طبق از هرگونه رجس و پليدى پاك گردانيده بود فقط به امير مؤمنان عليه السلام اجازه داد كه در خانه‌اش به داخل مسجد باز باشد که این ماجرا بصورت متواتر در کتب اهل سنت و شیعه وارد شده. 👥👥👥احمد بن حنبل در فضائل الصحابه و مسند خود و نسائى در خصائص على (ع) و سنن كبرى و حاكم نيشابورى در المستدرك على الصحيحين و... مى‌نويسند: ✍حدثنا عبد اللَّهِ حدثني أبي ثنا محمد بن جَعْفَرٍ ثنا عَوْفٌ عن مَيْمُونٍ أبي عبد اللَّهِ عن زَيْدِ بن أَرْقَمَ قال: كان لِنَفَرٍ من أَصْحَابِ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم أَبْوَابٌ شَارِعَةٌ في الْمَسْجِدِ قال: فقال: يَوْماً سُدُّوا هَذِه الأَبْوَابَ الا بَابَ عَلِىٍّ قال فَتَكَلَّمَ في ذلك الناس قال فَقَامَ رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَحَمِدَ اللَّهَ تَعَالَى وَأَثْنَى عليه ثُمَّ قال أَمَّا بَعْدُ فإني أَمَرْتُ بِسَدِّ هَذِه الأَبْوَابَ الا بَابَ عَلِىٍّ وقال فيه قَائِلُكُمْ وإني والله ما سَدَدْتُ شَيْئاً وَلاَ فَتَحْتُهُ ولكني أُمِرْتُ بشيء فَاتَّبَعْتُهُ. 🔸 زيد بن ارقم گفته است: براى برخى از ياران رسول خدا درهاى بود كه به داخل مسجد باز مى‌شد. روزى رسول خدا (ص) دستور داد كه تمام اين درها؛ به جز در خانه على (ع) بسته شود. برخى از اصحاب اعتراض كردند، رسول خدا (ص) خطبه‌اى خواند و پس از ستايش خداى تعالى فرمود: من دستور دادم كه همه اين درها به جز در خانه على (ع) بسته شود، برخى از شما اعتراض كرديد، به خدا قسم! من در خانه كسى را نبسته و يا بازنگذاشته‌ام؛ بلكه به من (از جانب خداوند) چنين دستورى داده شده و اطاعت كرده‌ام. 🗞حاكم نيشابورى بعد از نقل اين روايت مى‌گويد: 👈🏾👈🏾هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. اين روايت سندش صحيح است؛ ولى بخارى و مسلم آن را نقل نكرده‌اند.👉👉 📗📔 المستدرك علي الصحيحين، ج 3، ص 135، ح4631، تحقيق: مصطفي عبد القادر عطا، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولي، 1411هـ - 1990م. 🗞 البانی وهابی نیز سند روایت را صحیح میداند: ✍عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَمَرَ بِسَدِّ الأَبْوَابِ إِلَّا بَابَ عَلِيٍّ» 🔸[حكم الألباني] : 👈🏾👈🏾صحيح👉👉 📗📔سنن الترمذي ت شاكر، ج 3 ، ص 524، ح 3732 دیگر مصادر که روایت رو تصحیح کردند:: 📗📔 الشيباني، أحمد بن حنبل ابوعبد الله (متوفاي241هـ)، فضائل الصحابة، ج 2، ص 581، ح985، تحقيق د. وصي الله محمد عباس، ناشر: مؤسسة الرسالة - بيروت، الطبعة: الأولي، 1403هـ – 1983م؛ سند صحیح 📗📔الشيباني، أحمد بن حنبل ابوعبدالله (متوفاي241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج 4، ص 369، ح19306، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر؛ سند صحیح 📗📔النسائي، أحمد بن شعيب ابوعبد الرحمن (متوفاي303 هـ)، خصائص اميرمؤمنان علي بن أبي طالب، ج 1، ص 59، تحقيق: أحمد ميرين البلوشي، ناشر: مكتبة المعلا - الكويت الطبعة: الأولي، 1406 هـ؛ سند صحیح 📗📔النسائي، أحمد بن شعيب ابوعبد الرحمن، السنن الكبري، ج 5، ص 118، تحقيق: د.عبد الغفار سليمان البنداري، سيد كسروي حسن، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولي، 1411 - 1991.
💢اگر علی(ع) از سمت خدا برای خلافت انتخاب شده بود، پس چرا با ابوبکر کرد؟ چرا حق خودش را نگرفت؟ ✅نکته اول حضرت علی (ع) تا زمانی که فاطمه (س) در قید حیات بود بیعت نکرد  طبری، تاریخ الامم والملوک، 2/448 ✅نکته دوم هنوز پیامبر (ص) دفن نشده بود که واقعه سقیفه بنی ساعده شکل گرفت و عده ای با شخصی غیر از علی (ع) کردند در حالی که علی (ع) مشغول کفن و دفن رسول خدا (ص) بودند." اما عده ای  از اصحاب و بزرگان قوم از جمله عباس بن عبدالمطلب، فضل بن عباس، زبیر بن عوام، خالد بن سعید، مقداد بن عمرو، سلمان فارسی، ابوذر غفاری، عمار ین یاسر، البراء بن عازب و ابی بن کعب با وی بیعت نکردند و جانب امام علی (ع) را گرفتند." و به تصریح مسند احمد 1/555 و طبری 2/466 این عده در خانه حضرت زهرا (س) اجتماع کرده و از بیعت با ابوبکر سر باز زدند ✅نکته سوم بنا بر این امام علی (ع) و عده ای از اصحاب ایشان و بعضی از یاران پیامبر ابتداءً و تا مدتی بعد از رحلت پیامبر (ص) با ابوبکر بیعت نکردند و زمانی هم که با او بیعت کردند فقط به خاطر حفظ اسلام و مصالح حکومت اسلامی بود.   بلاذری در بیان علت بیعت امام علی (ع) می گوید: «بعد از وفات پیامبر(ص) که تعدادی از قبایل عرب مرتد شدند عثمان به نزد علی (ع) آمد و گفت: ای پسر عمو! تا تو بیعت نکنی کسی به جنگ این دشمنان نمی رود پیوسته چنین با علی (ع) تکلم می کرد تا بالاخره علی (ع) با ابوبکر بیعت کرد.»  اما پیوسته علی (ع) در دوران خلافت ابوبکر و بعد آن از این جریانات شکایت کرده و اعتراض می کرد. انساب الاشراف 1/587. ✅نکته چهارم کلام امام👇👇 در همین زمینه امام علی (ع) می فرماید: " آگاه باشید به خدا سوگند ابابکر جامه ی خلافت را بر تن کرد در حالیکه می دانست جایگاه من به حکومت اسلامی چون محور آسیاب است به آسیاب که دور آن حرکت می کند... پس من ردای خلافت رها کرده و دامن جمع نموده از آن کناره گیری کردم و در اندیشه بودم که آیا با دست تنها برای گرفتن حق خود برخیزم؟ یا در این محیط خفقان زا صبر پیشه کنم؟... پس از ارزیابی درست صبر و بردباری را خردمندانه تر دیدم. صبر کردم در حالی که گویا خار در چشم و استخوان در گلوی من مانده بود." 📚نهج البلاغه، خطبه 3، ص 45.
💥اعتراف غزالی (از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت) به بیعت شکنی عمر و غصب خلافت امیر المومنین (مصادر اهل سنت) 🔹از جمله ی افرادی که به غصب خلافت امیر المومنین (ع) و بیعت شکنی عمر بن الخطاب اعتراف کرده اند، غزالی از علمای بزرگ اهل سنت می باشد. 📒وأجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید غدیر خم باتفاق الجمیع وهو یقول: «من کنت مولاه فعلی مولاه» فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى کل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحکیم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الریاسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى فی قعقعة الرایات واشتباک ازدحام الخیول وفتح الأمصار وسقاهم کأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا. 📚مجموعة رسائل الامام الغزالی، ص۴٨٣ l1l.ir/2oko 📝جمهور مسلمانان بر متن حدیث خطبه ی پیامبر (ص) در روز غدیر خم اتفاق دارند. پیامبر (ص) فرمودند: هر کس که من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. پس عمر به به على (ع) گفت: تبریک، تبریک، اى ابوالحسن، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی. این سخن عمر نشان از تسلیم و رضایت اوست ؛ اما بعدا عمر تحت تأثیر هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغییر داد و با لشکر کشى‌ها، برافراشتن پرچم‌ها و گشودن سرزمین‌هاى دیگر، راه امت را به اختلاف و بازگشت به دوران اختلافات اولیه (عصر جاهلیت) هموار کرد و از مصادیق این سخن شد: (فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا). پس، آن [عهد] را پشتِ سرِ خود انداختند و در برابر آن، بهایى ناچیز به دست آوردند، و چه بد معامله‏اى کردند. 💫قضاوت با صاحبان انصاف ..... 🌷الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة مولانا امیر المومنین
بسم الله الرّحمن الرّحیم ✨«وَلاَ یُشْرِکْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَدًا» هیچ کس را در پرستش پروردگارش شریک نسازد. 📗سوره مبارکه کهف آیه ۱۱۰ 🔅از امام صادق (علیه السلام) به نقل از عیاشی آمده است که فرمودند: این آیه یعنی 👈تسلیم علی (علیه السلام) بودن. این که کسی را که خلافت از آن اوست و نه او از اهل خلافت است، در مسأله خلافت شریک او قرار ندهد. 📗تفسیر عیاشی، ج ۲ ص ۳۷۹
💠 تبلیغِ غدیر ✍️ رسول خدا (ص) در خطبه فرمودند: ⚡️ معاشِرَ النَّاسِ! ⚡️ انّی قَدْ بَلَّغْتُ ما اُمِرْتُ بِتَبْليغِهِ، ⚡️ حجَّةً عَلي كُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبِ، ⚡️ و عَلي كُلِّ اَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ يَشْهَدْ، ⚡️ ولِدَ أَوْ لَمْ يُولَدْ، ⚡️ فلْيُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ، ⚡️ و الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلی يَوْمِ الْقِيامَةِ. 💢 اي مردم! 💢 من آنچه را که مأمور به ابلاغش بودم به شما ابلاغ کردم و گفتم، و ماموریت خود را انجام دادم، 💢 تا حجّتی باشد بر حاضر و غائب، 💢 و بر همه‌ی كسانی كه حضور دارند يا ندارند، 💢 و همه‌ی کسانی که به دنيا آمده‌اند يا نيامده‌اند. 💢 پس حاضران به غائبان، 💢 و پدران به فرزندانِ خود تا روز قيامت این پیام را برسانند. 📚 بحارالانوار، به نقل از احتجاج طبرسی. ✨✨✨✨✨ 🔎 خوب دقّت کنیم.❗️ 📣 پیغمبر (ص) حجّت رو بر همه تمام کرده:↶ حاضر و غایب، حتّی اونهایی که هنوز به دنیا نیومدن.😲😳 ✔️ و از همه‌ی ما خواسته که پیامِ رو به نسلهای بعد برسونیم:☝️ 💯فلْيُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِب.💯 ✔️ حتّی پدر و مادرها،👱‍♂️👱‍♀️ و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها،👴👵 باید برای بچه‌ها و نوه‌هاشون👧👦 این داستان رو تعریف کنند، تا همیشه زنده بمونه. 👥 پدرانِ ما، این امانت رو به ما رسوندن. ☝️ و امروز این امانت در دست ماست✋ که باید به نسلهای بعد برسونیم❗️ ⚡️امانت‌دارِ خوبی باشیم... 📣 همه باید مبلّغ باشیم. هرکس هر طوری که میتونه:↶ ✅ کوچه و خیابون و محلّه‌مون رو با نصب پرچم تزئین کنیم،🚩🏳️ و ایستگاه صلواتی بزنیم.🍩 ✅ تو خونه، کوچه و خیابون، محلّ کار و ... شربت و شیرینی🍪 و شکلات🍫 پخش کنیم. ✅ لباس نو بپوشیم.👕👚 ✅ به اهل خانواده و دوستانمون هدیه بدیم.🎁 ✅ پیامک تبریک برای دوستان و آشنایان بفرستیم.📱 ✅ غذا بپزیم و بین مردم پخش کنیم.🍲 ✅ به فقرا، ایتام و نیازمندان رسیدگی ویژه کنیم.😊 ✅ و... خلاصه، یه جوری نشون بدیم که ، بزرگترین ماست.👌 🙏 لطفاً ☜ 👈⭕️💢مبلّغ غدیر باشیم
⁉️سوال آیا حضور امیرالمومنین در شورای شش نفره بیانگر قبول نظام شورایی در امامت و خلافت نیست؟ 🗯پاسخ: ❗️شرکت امام در این شورا حتما نشانه تایید آن نیست؛ آنچه از تاریخ و گفتار امیرالمومنین بر می آید اضطرار ایشان برای شرکت در این شورا است، در توضیح باید گفت: 1⃣این راه می توانست راهی برای احقاق حق باشد و با وجود اندک احتمالی شایسته بود که ایشان در این شورا شرکت کند؛ یعنی حضرت نه برای تایید شورا بلکه برای احقاق حق و اتمام حجّت در آن شورا شرکت کرد . 2⃣روشن نیست که ورود امام به شوراى شش نفره، از روى اختیار بوده باشد، زیرا تهدیدهاى خلیفه دوّم درباره اعضاى شورا حاکى از یک استبداد عجیب و شگفت آور است و هنگامى که عمر هر شش نفر را احضار کرد و مساله خلافت را مطرح نمود، رو به محمد بن مسلمه کرد و گفت: ❗️هنگامى که از مراسم دفن من بازگشتید، با پنجاه مرد مسلّح این شش نفر را براى امر خلافت دعوت کن و همه را در خانه اى گِرد آور و با آن گروه مسلح بر در خانه توقف کن تا آنان یک نفر را از میان خود براى خلافت برگزینند. 🗯 اگر پنج نفر از آنان اتّفاق نظر کردند و یک نفر مخالفت کرد، او را گردن بزن و اگر چهار نفر متحد شدند و دو نفر مخالفت کردند آن دو مخالف را بکُش و اگر این شش نفر به دو دسته مساوى تقسیم شدند، حق با آن گروه خواهد بود که عبد الرحمان در میان آنها باشد. ❗️آنگاه آن سه نفر را براى موافقت با این گروه دعوت کن. اگر توافق حاصل نشد، گروه دوم را از بین ببر. واگر سه روز گذشت و در میان اعضاى شورا اتحاد نظرى پدید نیامد، هر شش نفر را اعدام کن و مسلمانان را آزاد بگذار تا فردى را براى زعامت خود برگزینند. 🗯چون مردم از مراسم دفن عمر باز گشتند، محمّد بن مسلمه با پنجاه تن شمشیر به دست، اعضاى شورا را در خانه اى گِرد آورد و آنان را از دستور عمر آگاه ساخت 📚شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،ج1 ص185 ⁉️آیا با این ارعاب و تهدید مى توان تصور کرد که امام از روى میل باطنى در شورا شرکت کرده باشد؟ 🗯گفتار امام در خطبه شقشقیه حاکى از نارضایتى وى در این مشارکت است. ایشان در این مورد چنین مى فرماید: « آن گاه که عمر در گذشت امر خلافت را در قلمرو شورایى قرار داد که تصوّر می کرد من نیز همانند اعضاى آن هستم. خدایا از تو یارى مى طلبم در باره آن شورا. ❗️ کى حقانیت من مورد شک بود آن گاه که با ابوبکربودم، تا آنجا که امروز با این افراد همردیف شده ام؟ولى ناچار در فراز و نشیب با آنان موافقت کردم و در شورا شرکت جستم. ولى یکى از اعضا به سبب کینه اى که با من داشت (مقصود طلحه یا سعد و قّاص است)از من چهره برتافت و به نفع رقیب من کنار رفت و دیگرى (عبد الرحمان) به خاطر پیوند خویشاوندى با خلیفه به نفع او راى داد). 📚خطبه3 3⃣مشارکت امام در شوراى شش نفره از یک اصل کلى سرچشمه مى گرفت و آن این که: ❗️ اکنون که حق از محور خود بیرون رفته، باید کوشش کرد لااقل مصالح اسلام و مسلمین در حد امکان محفوظ بماند، شکاف کمتر شود و فساد مستولى نگردد. 🗯امام در حالى که خود را خلیفه شرعى مى دانست و حق خویش را مغصوب و به غارت رفته مى دید، ولى آنگاه که خلافت خلفا تثبیت گردید، مصلحت را در این دید که تا آنجا که مصالح اسلام و مسلمانان ایجاب کند با آنان همکارى نماید، و لذا خلفا در کارهاى مهم با او مشورت مى کردند، او نیز کمک فکرى مى کرد. 📚نهج البلاغه خطبه146 ❗️هییت هاى علمى و تحقیقى از یهود و نصارا وارد مدینه مى شدند تا از برنامه آیین جدید آگاه گردند و یگانه کسى که پاسخگوى مشکلات آنان بود، شخص امام بود. 🗯او احساس کرد که زمزمه الحاد و دعوت به جاهلیت از گوشه و کنار شبه جزیره بلند شده و چه بسا اگر خلافت را یارى نکند، اصلو اساس به خطر بیفتد، چنان که در یکى از نامه هاى خود مى نویسد: «تا این که با چشم خود دیدم گروهى از اسلام بازگشته و مى خواهند دین محمد را نابود سازند. (در اینجا بود) که ترسیدم اگر اسلام و اهلش را یارى نکنم باید شاهد نابودى و شکاف در اسلام باشم که مصیبت آن براى من از رها ساختن خلافت و حکومت بر شما بزرگتر بود چرا که این بهره دوران کوتاه زندگى دنیا است، که زایل و تمام مى شود. همان طور که «سراب» تمام مى شود و یا همچون ابرهایى که از هم مى پاشند. پس براى دفع این حوادث به پا خاستم تا باطل از میان رفت و نابود شد و دین پا برجا و محکم گردید» 📚نهج البلاغه،نامه62
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: آیا در قرآن، در مورد ولايت امير المومنين علیه السلام چیزی آمده است؟ 🌺پاسخ: در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (علیه السلام) را اثبات مي نمايند. به آياتي چند توجه فرماييد: 1- 📌آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک. . . [1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(صلی الله علیه و اله) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(علیه السلام) رسالت خود را تکميل فرمود. 2- 📌آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة. . . [2]» که ولايت حضرت علي (علیه السلام)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(صلی الله علیه و آله) قرار داده شده است. 3-📌 آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم. . . [4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(علیه السلام) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(علیه السلام) به عنوان امام و جانشين پيامبر پرداخته است، بيش ار اندازه است. 4- 📌آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين. . . [5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(علیه السلام) و اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) مي باشند. پی نوشت: [1]. مائده، 67- [2]. مائده، 55- [3] چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است. [4]. نساء، 59 [5]. توبه، 119-
متن شبهه : بجاي ساخت ضريح طلا و...براي اهل بيت (علیهم السلام) به فقرا کمک کنيد پاسخ شبهه: ✅ هر چند که این شبهه تکراریست ولی گروهی هستند که به هر مناسبتی این شبهه را تکرار میکنند و لازم به پاسخگویی میباشد. با توجه به اینکه افرادی که این مطالب را بیان میکنند دو نوع مي باشند لذا این دو گروه را بشرح ذیل تفکیک میکنیم : 1⃣ گروه اول : بعضي بخاطر صفاي دل و دلسوزي واقعي براي فقرا اين گونه اظهار نظر ميکنند، که بايد به آنها گفت هر چيزي جايگاه خودش را دارد و همانگونه که کمک به فقرا خوب و مورد توصيه قرآن مي باشد و هيچ مکتبي به اندازه اسلام توصيه کمک به نيازمندان ندارد، ساخت اماکن مقدس و ارزش قائل شدن به قبور اولياي خدا نيز مهم است و هر گونه کاري که موجب زنده شدن ياد و خاطره و هدف آنها در جامعه مي باشد لازم است و از شعائر الهي ميباشد. شعائر الهي يعني هر چيزي که ياد خدا و معنويت را در بين انسانها تقويت کند ارزشمند و شعار الهي است ❇️ در قرآن در آيه 36 حج مي فرمايد: وَ الْبُدْنَ‏ جَعَلْناها لَكُمْ مِنْ شَعائِرِ اللَّه‏(شترها (در مراسم حج) را براى شما از شعائر الهى قرار داديم‏)وقتي شتري که قرار است بخاطر خدا کشته شود و به اندازه چند روز ياد خدا را زنده ميکند شعائر الهي ميباشد و مورد توصيه قرآن است ، اماکني که هميشه آنها ياد خدا ميشود و مورد اقبال مردم است ، شعائر الهي ميباشد و هر گونه خدمتي به آنجا نيز شعائر است. ❇️وقتي اصحاب کهف به غار بازگشتند و در آنجا مردند، قرآن در اين جريان ميفرمايد: گفتند: «ما مسجدى در كنار (مدفن) آنها مى‏سازيم (تا خاطره آنان فراموش نشود.)» بنابراين ساخت بنا و زينت آن مورد توصيه ميباشد و در بين همه مردم دنيا نيز متداول است که مقابر بزگان خود را گرامي ميدارند. 2⃣ کساني هستند که از روي غرض و خباثت باطني اينگونه اشکالات را بر اماکن مقدس ميگيرند که اينگونه افراد هيچ وقت قانع نمي شوند و لازم نيست با آنها وارد بحث شويد زيرا آنها نمي خواهند حقيقت را دريافت کنند و فقط دنبال عيب تراشي هستند.
🔰به مناسبت ۱۱ مرداد ماه سالروز شهادت آیت الله حاجی شیخ فضل الله نوری 🔰 یه عزیزی می گفت هرجا ایران می خواست پیشرفت کنه، این آخوندها جلوش رو گرفتن و نذاشتن!!! 💠 گفتم داداش میشه به من بگی قراردادهای ننگین رژی ( تنباکو) ، روئیتر ، 1919 وثوق الدوله ، دارسی ، و... رو چه کسانی امضا کردند ؟ جز این هست که کت و شلواری های کراواتی غرب زده این قرارداها رو به سر ما آوردن؟ جز این هست که قراردادهای ترکمنچای و گلستان رو یک غرب زده متمایل به انگلیس امضا کرد؟ 💠 آیا جز علما و مراجعی همچون میرزای شیرازی و ملاعلی کنی و شیخ فضل الله نوری .... بودند که جلوی این ها ایستادگی کنند؟ مردم با فتوای چه کسانی به خیابان ها ریختن و جلوی این قراردادهای ننگینی که کراواتی های غرب زده برای ما نوشتن رو گرفتن؟؟؟ 💠 کمی بخوانیم بد نیست!!! ✍️ احسان عبادی
✅ اگر نماز قضا بشه میشه جبران کرد ، اگر روزه قضا بشه میشه جبران کرد ✅ ولی اگر ولایت قضا بشه ، نمیشه جبران کرد ✅یک بار در سقیفه قضا شد ، حضرت زهرا (س) را شهید کردند ، ✅ یک بار در صفین قضا شد ، حضرت علی (ع) را شهید کردند . ✅ یکبار در کوفه قضا شد ، تابوت امام حسن (ع) تیرباران شد. ✅یک بار در کربلا قضا شد ، بر پیکر امام حسین (ع) اسب تازاندند. مواظب باشیم ولایتمان قضا نشود.
♨️ بوسه ی پدر شهید عباس بابایی بر پای پسرِشهیدش 🔸به مناسبت ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ سالروز شهادت شهید عباس بابایی 💠شهادت خلبان عباس بابایی معاون عملیاتی نیروی هوایی ارتش خلبان شهید عباس بابایی ؛ کسی که بیش از 3000 ساعت پرواز و 60 عملیات جنگی موفق داشت و بنیانگذار سوختگیری هوایی با هواپیمای اف14 بود.