eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
📡مجهز شدن به بینه های جهاد تبیین، تکلیف شرعی هر انقلابی است📡 🧭مسابقه کتابخوانی و مستندبینی بینات🧭 📚 این هفته: خلاصه طرح کلی اندیشه اسلامی (در بیانات رهبر انقلاب) به مناسبت ولادت امام رضا (علیه السلام) ⏰فرصت خواندن کتاب و پاسخ به 7 سوال مسابقه تا ساعت 12 شب جمعه (برای شرکت در مسابقه روی لینک کلیک کنید) ⚠️دقت کنید مدت زمان مسابقه 4 دقیقه است و اگر می خواید سوال امتیازی بارگذاری استوری بهترین قسمت کتاب رو جواب بدید قبلش استوریش رو آماده و اسکرین شاتش رو گرفته باشید تا وقتتون گرفته نشه 🎊جوایز این فصل: هر هفته به 14 نفر 💝اشتراک 6ماهه فیلیمو و یک ساله طاقچه به 3 نفر اول 💝اشتراک 6 ماهه فیلیمو مدرسه و یک ساله طاقچه به 5 نفر دوم 💝اشتراک یکساله طاقچه به 6 نفر سوم 💞و سفر مشهد خانوادگی به 3 نفر برگزیده کل فصل بهار🥰💞
هدایت شده از  OMIDSPORTYAZD
نهمین دوره مسابقات فوتسال 🏆 جام شهدای کارگر 🏆 شهرک صنعتی یزد ا====================== ا====================== 🔴 برنامه دوبازی هفته اول (روز اول) ا====================== 💠 دوشنبه 1402/3/8 💠 ا====================== ا====================== ا🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 روابط عمومی مسابقات 🌐 🔴 @OMID_SPORT_YAZD
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعور پسر آبی‌پوش رو ببینید! چنین انسانی فقط بزرگ نشده بلکه واقعا "رشد" کرده👌 @BisimchiMedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ اهمیت حفظ و ترمیم سنگر حجاب حجاب سنگر اولیه‌ست که خراب شده و به دنبال آن بقیه سنگرها خراب خواهد شد @BisimchiMedia
20.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸فن بیان و سخنان غراء این مادر دوشهید،انسان را شگفت زده می کند!!! 🔹یاد وخاطره شهدای گلگون کفن، گرامی باد. 🔸 شهداء چه میگویند !! خاطره گویی شنیدنی مادر شهیدان محمدرضا و محمود رضا حقیقی در تریبون مصلی نماز جمعه لواسانات ، مورخ ۲۲/ ۲/ ۱۴۰۲ https://eitaa.com/Vanguardsyazd
🌹جوانی خدمت امام حسین علیه السلام رسید و گفت، من مردی گناهکارم و نمی توانم خود را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصیحتی فرما. ♦️قال الامام الحسین علیه السلام: «افعل خمسة اشیاء و اذنب ما شئت، فاول ذلک: لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت، و الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت، و الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت، و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت، و الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت.» ♦️امام حسین علیه السلام فرمود: «پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه می خواهی گناه کن. اول: روزی خدا را مخور و هر چه می خواهی گناه کن. دوم: از حکومت خدا بیرون برو و هر چه می خواهی گناه کن. سوم: جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه می خواهی گناه کن. چهارم: وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می خواهی گناه کن. پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می برد در آتش وارد مشو و هر چه می خواهی گناه کن.» ♦️جوان اندکی فکر کرد و شرمنده شد و در برابر واقعیت های طرح شده چاره ای جز توبه نداشت. 📚 بحارالانوار، ج 78، ص 126، حدیث 7; جامع الاخبار، ص 359، حدیث 1001.
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ اَعْدائُهُمْ اَجْمَعینْ 🔴 مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه، معاقبه «یا أَيُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ» اى کسانى که ایمان آورده‏اید از (مخالفت) خدا بپرهیزید و هر کس باید بنگرد تا براى فردایش چه چیز از پیش فرستاده و از خدا بپرهیزید که خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است‏. (حشر/۱۸) 🔴 از نظر اسلام اگر کسى بخواهد خودش را تربیت کند، باید مراحل مختلفی را طی کند، اولین مرحله «مشارطه» است، یعنی با خودش شرط می‌کند و یک قرارداد مى‏بندد که غذای من اینگونه باشد، خواب من اینگونه باشد، چگونه سخن بگویم، چگونه با خانواده و مردم رفتار کنم، زندگی من باید بر اساس رضای الهی تنظیم بشود، هر کاری که خداوند فرمان داده و دوست دارد انجام بدهم... اینها را در ذهن خودش مشخص مى‏کند و با خودش پیمان مى‏بندد که بر طبق این برنامه عمل کند... ❌ مرحله بعد «مراقبه» است، یعنی همیشه از خودش مراقبت مى‏کند که همین طورى که پیمان بسته رفتار کند، خودش نگهبان شبانه‌روزی می‌شود... ❌ مرحله بعد «محاسبه» است، یعنی در هر شبانه‌روز، در یک زمانی که خود تعیین می‌کند، از خودش حساب مى‏کشد (معمولاً شبها قبل از خواب) که آیا مطابق آنچه که پیمان بستم عمل کردم؟ آیا از خود مراقبت کردم؟ اگر عمل کرده بود شکر و سپاس الهى و سجده شکر بجا می‌آورد، اما اگر خدای نکرده عمل نکرده بود به مرحله بعد که «معاتبه» است می‌رسد (یعنى خود را ملامت کردن)، خود را مورد عتاب قرار می‌دهد و سرزنش می‌کند که چرا پیمان شکنی کردم، اینجا به مرحله بعد می‌رسد که «معاقبه» است، یعنی خود را مورد عقوبت قرار می‌دهد، خود را تنبیه می‌کند، چگونه تنبیه می‌کند؟ مثلاً با صدقه دادن، با روزه گرفتن و امثالهم... 🔵 حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در شرح چهل حدیث خود می‌فرماید انسان با خود شرط کند که از امروز به بعد بر خلاف فرموده خداوند تبارک و تعالى رفتار نکند، و این مطلب را تصمیم بگیرد، این امرى است خیلى آسان، انسان مى‏تواند به آسانى از عهده آن برآید. تو عازم شو و شرط کن و تجربه نما ببین چقدر سهل است. ممکن است شیطان و جنود آن ملعون بر تو این امر را بزرگ نمایش دهند، ولى این از وسوسه‌های آن ملعون است، او را از روى واقع و قلب لعن کن، و اوهام باطله را از قلب بیرون کن، و یک روز تجربه کن، آن وقت تصدیق خواهى کرد که چقدر آسان است، اگر از روی واقع و اراده و تمایل قلبی انجام بدهی خودت متوجه می‌شوی که چقدر آسان است... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️ حبیب‌الله یوسفی @mahdiyebandareanzali
آيا در برزخ و سپس در آخرت هم امكان علم آموزي هست؟ @Porseman_channel علم آموزي به معني اكتساب اختياري علم منحصر در دنياست و در عالم برزخ و عالم آخرت راه ندارد؛ اما تكامل علمي به يك معنا درعالم برزخ و آخرت نيز وجود دارد. اولاً كسي كه در دنيا براي كسب علم تلاش كرده ولي به دلايلي مثل كندذهني يا كمبود حافظه يا نبود استاد يا كتاب يا ... نتوانسته است به علم دلخواه خود دست يابد در عالم برزخ به ميزان تلاش خود از علم بهره خواهد برد. حفص يكي از اصحاب امام هفتم (ع)مي فرمايد: شنيدم امام موسي بن جعفر(ع) از مردي پرسيدند: « آيا دوست داري هميشه در دنيا باشي؟» گفت: بلي. امام پرسيدند: « براي چه؟» گفت: براي اين كه سوره قل هوالله احد را قرائت كنم پس امام ساكت شدند و بعد از دقايقي فرمودند اي حفص هر كه از دوستان و شيعيان ما بميرد در حالي كه قرآن را خوب فرانگرفته است در قبر(برزخ) به او تعليم مي شود تا خدا به آن طريق درجه اش را بالا ببرد همانا درجات بهشت به قدر آيات قرآن است. به او گفته مي شود بخوان و بالا برو پس او مي خواند و بالا مي رود ... .»(كافي ج2 ص607) ثانيا اگر كسي به علوم حصولي و اكتسابي خود عمل كند در برزخ و قيامت اين علوم به شكل علم حضوري ظاهر مي شوند كه يك نوع ترقي و تكامل علمي است. ثالثا اعمال نيز نتيجه علمي دارند يعني انسان به واسطه اعمالش از نعمت هاي برزخي و اخروي بهره مند مي شود و نعمت هاي بهشتي همگي معرفت زا هستند ؛ يعني انسان بهشتي با مصرف نمودن نعمات بهشتي از نظر معرفت الهي تكامل مي يابد. كما اينكه در دنيا نيز عمل خالص، موجب افزايش معرفت است. بنابراين آدمي دائما در حال تكامل علمي است اما استكمال و تكامل اختياري فقط در دنياست و تكامل برزخي و اخروي نيز تابع استكمال دنيوي است. در واقع تكامل علمي برزخي و اخروي ظهور همين استكمال دنيوي است. استكمال دنيوي همواره با حركت جوهري بدن همراه است،‌ چون نفس به واسطه ارتباطش با بدن است كه اكتساب كمالات مي كند- حتي كمالات علمي- اين اكتساب تدريجي دنيوي در آخرت به صورت تجدد امثال ظاهر مي شود كه حركت نيست بلكه ظهور تجردي آن است.حتي ترقي حاصل ازشفاعت و ترقي حاصل از عذاب جهنم يا عذاب قبر نيز به نوعي در گرو اكتسابات دنيوي است . @Porseman_channel
پرسش: 👈 آیا امکان دارد شیعه‌ای که تارک الصّلاة است، بسیاری از واجبات و‌ محرمات را رعایت نمی‌کند و در انجام احکام شرعی سستی می‌کند ولی به خدا و اهل بیت اعتقاد دارد به بهشت برود؟ پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ ایمان و اعتقاد با نافرمانی و گناه، یکجا جمع نمی‌شوند! اگر مؤمنی مرتکب گناهی شود، حتماً به زودی استغفار، توبه و اصلاح می‌کند. 📍ایمان به خداوند سبحان و معاد، ادعای مسلمانی و اظهار تشیع، به اسم و شعار نیست. بی‌تردید هر کسی که نام مسلمانی را برخود حمل کند، مسلمان نیست، چه رسد به این که شیعه و پیرو اهل بیت علیهم السلام نیز ‌باشد. 📍بهشت، جایگاه انسان خوب با اعمال خوب می‌باشد و نعماتش پاداش و جایزه است؛ انسان خوب، یعنی مؤمن و عمل خوب، یعنی اطاعت از اوامر و نواهی الهی. لذا برای ورود به بهشت، هر دو شرط «ایمان و عمل صالح»، لازم است ... . (ادامه): 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/12623.html @x_shobhe
💎 جواب کامل شبهه وقتی ما حاجتی از اهل بیت علیهم السلام می‌خواهیم باید پول یا صلوات یا نماز یا.... نذر ‌کنیم آیا این‌ها باج دادن نیست؟! چرا بعضی اوقات امامان بدون نذر حاجت ما را نمی‌دهند؟ 🔶 اول: باج دادن با زور و اجبار است و شما را مجبور می‌کنند باج بدهید، ولی در نذر شما را کسی مجبور نکرده و شما با اختیار خود نذر می‌کنید. 🔷 دوم: چه کسی گفته با دادن نذر حتما حاجت می‌گیرید اگر نذر هم کنید احتمال دارد حاجتتان برآورده شود احتمال دارد بنابر مصلحت برآورده نشود. 🔻 چون بنابر روایت که فرمود: «دعا یا برآورده می‌شود یا بلایی را رفع می‌کند یا ذخیره آخرت می‌شود».(1) 🔶 سوم: نذر در واقع برای نشان دادن شایستگی‌های دریافت حاجت است. شما وقتی می‌خواهید شایستگی خودتان را به دیگری نشان دهید سعی می‌کنید کاری کنید که این مسأله را اثبات کند. در حالی که او اصلا به این کار شما نیاز ندارد و سود این کار به او نمی‌رسد فقط می‌بیند شما لیاقت کافی برای دریافت نعمت جدید را دارید. 🔷 چهارم: بنابراین خیر و سود نذر به دیگران می‌رسد و چیزی به اهل بیت علیهم السلام نمی‌رسد که بگویید ما به اهل بیت علیهم السلام باج دادیم تا حاجت ما را برآورده کنند. 🔶 پنجم: علاوه بر همه این‌ها نذر برای اهل بیت علیهم السلام نیست، بلکه برای خود خداست چون نذری درست است که نیت قریة الی اللّه داشته باشد یعنی در واقع شما نذر را برای خدا و یک عبادت انجام دادید. منابع: (1)ـ تحف العقول، ص 287. «اَلمؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلی ثَلاثٍ: إما یُدَّخَرُ لَهُ، و إمّا یُعَجَّلُ لَهُ، وَ إمّا اَن یُدفَعَ عَنه ُبلاءٌ یُریدُ اَن یُصیبَهُ» 🖇 لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/134 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐btid.org
شـبـهـــه: دین من انسانیت است. مهم این است که انسان باشیم. ✳️ پاسخ: انسانیت تعریف مشخصی ندارد. هر کسی یک تعریف از انسانیت دارد مثلا بعضی ها همجنسگرایی رو عین انسانیت میدونند و بعضی اون رو خلاف ارزش های انسانی! و از این دست تناقض ها زیاده. هدف انسان از زندگی چیه؟ خوردن و چریدن و خوابیدن؟ پس ما چه تفاوتی با حیوانات داریم؟ دین به انسانیت هدف میده؛ خدا همون ابتدای خلقت مسیر رو برای انسان مشخص کرد بعد اون رو به زمین فرستاد مانند این که ابتدا ریل رو میسازیم و بعد قطار رو روی ریل قرار میدیم.هر وقت هدف رسیدن به خدا باشه و برای اون تلاش کنیم انسانیت معنی پیدا میکنه نکته ی آخر این که همه ی کارهایی که میگن نشانه ی انسانیت هست مثل مهربان بودن با حیوانات و محیط زیست و... از دستورات ابتدایی دین هست. در واقع روشنفکران ضد دین همان دستورات دین را با مارک جدید "اخلاق و انسانیت" به خورد مردم میدهند عده‌ای منکر عباداتی مانند نماز و روزه و غیره می‌شوند و می‌گویند ما با مردم خوش‌رفتاری می‌کنیم، دست محرومان را می‌گیریم... و می‌گویند «عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست» لذا شعار انسان گرایی را در مقابل توحید محوری می دهند. در حالی که اگر انسان به حال خود رها شود درست همانی می شود که امروز نظام سلطه بر سر انسان و انسانیت آورده است. پس نبرد اصلی در این میان برای بنده چه کسی و چه چیزی بودن است. مراقب باشیم بنده چه چیزی هستیم
‍ ⁉️ متن شبهه امام حسن مجتبی مطلاق بود یعنی دائم زن میکرفت و طلاق میداد تا تعداد ۳۰۰ زن هم برای او نوشته اند و..... ✅ پاسخ شبهه مسأله تعدد زوجات و كثرت طلاق‏های ایشان را بيشتر در كتبي كه در دوران بني عباس تأليف يافته مي‏توان جستجو نمود. متأسفانه بعضي از نويسندگان هم بدون توجه به ريشه و عواقب ان به نقل آن پرداخته‏اند. ابتدا به این نکته اشاره کنیم که کلیپ کاملا تقطیع شده است و هر کم سوادی هم این را تشخیص میدهد اما برای پاسخگویی به این شبهه موارد زیر را می‏توانید مطرح کنید: 🔻اولاً: اصل مسأله ساخته و پرداخته مخالفان كينه‏توز آن حضرت بوده و از راوی معتبری نقل نشده است. عمدتا ناقل اصل اين احاديث 3 يا 4 نفر بوده‏اند ؛ از جمله «يحيي بن العلاء»، «ابوالحسن مدائني.👇 «شبلنجي» و «ابو طالب مكي». در این میان، مدائني مبلغ رسمي بني اميه بوده و اشعاري هم در مدح معاويه بن ابي سفيان سروده است.[1] 🔻ثانیاً: كثرت ‏ها و ‏ها به گونه‏اي مبهم مطرح شده و اسامي زنان امام(ع) را ذكر نكرده اند. اگر مسأله واقعيت داشت چرا اين گونه به ابهام برگزار كرده اند؟ اگر واقعا مساله حقيقت داشت اسامي زنان حتي مطلقات را مي توانستند ذكر كنند 🔻ثالثاً: تعداد آن حضرت را غالباً در حدود پانزده تن اعم از پسر و دختر نگاشته‏اند. اين تعداد در آن ايام يك رقم معمولي و متعارف بود. در صورتي كه صحت ادعاي كثرت ازدواج و طلاق اگر مورد ترديد نبود بدون ترديد فرزندانش بايد بيش از تعدادي باشند كه مورخان نوشته اند.[2] نتيجه: تمامي كه در مورد كثرت ازدواج و (ع) وارد شده به راوياني بر مي‏گردد كه متخصصين علم رجال انان را مردود شمرده اند تازه اگر مورد اطمينان و موثق هم باشند اين روايات از روايات احاد است و خبر واحد در موضوعات حجت نبوده واز نظر علماءهم معتبر نمي باشد.ودر اخر اينكه زهد و پارسايي امام حسن(ع) به قدري بود كه براي او مجال چنين خوشگذراني‏ها را و لو از راه مشروع باقي نگذاشته و «ابن بابويه» كتابي بنام زهد الحسن درباره ي زهد و پارسايي آن بزرگوار نوشته است.[3] ..................... [1] -چهارده نور پاك-ج4 –ص526 ولسان الميزان –عسقلاني- ج4-ص 252- [2] -چهارده نور پاك-ج4-ص523-ر.ك نظام حقوق زن در اسلام –شهيد مطهري –مناقب –ج4 –ص14 –كشف الغمه –ج2-ص124- [3] -چهارده نور پاك –ج4-ص 528