eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 وقتیکه در وطن فروشی از یکدیگر سبقت می‌گیرند؛ 🔸این بار شیرین عبادی: «اعتراضات در ایران به جایی نمی‌رسد. از تمام فدراسیون های ورزشی دنیا می خواهم ایران را محروم کنند❗️»
🔆به روز باشیم ⁉️ چرا کسی در مورد تمرینات سخت فیزیکی و نفس گیر آرات که فقط ۷ سال داشت اعتراضی نکرد و همه تشویقش کردن و باهاش لایو گذاشتن اما حنانه ۱۳ ساله که حافظ قرآن شده و توانسته مدرک ارشد علوم قرآن و حدیث رو کسب کنه رو منکوب می کنند و میگویند این دختر باید میرفت دنبال عروسک بازی؟ ✅ حنانه خلفی ۷سالگی کل قرآن رو حفظ کرده و ۱۳سالگی کارشناسی ارشد قبول شده. اول بایکوتش کردن حالا میگن چرا کودکی‌ش رو خراب کردین! البته همون‌طور که درجریانید اگه بجای حفظ قرآن، خواننده یا نوازنده میشد دیگه کودکیش خراب نشده بود! و یا اگه یک دکتری ریاضی تو این سن میگرفت، اما بدون بدون حجاب و پوشش و اعتقاد به خدا بود، مطمئنا کلی بولدش میکردن و از عکسش واسه تصویر روی جلد کتاب سوم دبستان هم استفاده ابزاری میکردن... ولی حیف که حافظ قرآن هست و محجبه. دیگه این رو باید بایکوت کنن و اگه نشد یه جوری تخریب باید بشه... 🧕🏻 البته خیلی واضح هست که این دخترخانم هم بازی و تفریح و نشاط خودش رو داره و هم در کنارش موفقیتهای علمی رو کسب کرده. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
آنطرف ایران یعنی هنگ مرزی ارومیه پیکر دو سرباز شهید مظلومانه تشییع می‌شود نه رسانه‌ها آمدند و نه کسی مرغ سحر خواند! روحتان با شهدای کربلا محشور شود که قهرمانان واقعی ایران شمایید🙏 شهيدان و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ 🌹 امام محمد باقر (ع): ‌ 💞 کسے به ولایت (و شفاعت) ما نمیرسد، مگر با عمل شایسته و ترک گناه. ‌ وسائل‌الشّيعه،ج۱۱،ص۱۹۶ 📚
﷽ 🔖 آیا واقعا است ڪه در ایستاده ڪردن و یا ایستاده پوشیدن موجب فقر مے شود و مڪروه است❓ ✅ ✍به این نکات در روایاتی اشاره شده است . 💠امام صادق علیه السلام فرمود : « زمانی که قصد شانه کردن مو را داشتید ، شانه را به دست راست بگیرید و در حال نشسته موهای خود را شانه کنید »(1) 📌امام کاظم علیه السلام فرمود : « ایستاده موهای خود را شانه نکن زیرا سبب ضعف روحی می شود و در حالت نشسته شانه کن که سبب تقویت روح و قلب می شود »(2) 💠پیامبر گرامی فرمود : « ایستاده شانه کردن مو سبب فقر و ناداری و بدهکاری می شود »(3) 📌همین مطلب در مورد شلوار پا کردن نیز آمده است . 💠امام رضا علیه السلام فرمود : « زمانی که خواستی شلوار پا کنی ، ایستاده پا نکن که سبب ایجاد غم و اندوه و بیماری می گردد»(4) 📌پیامبر گرامی فرمود : « ایستاده شلوار پا کردن سبب ایجاد فقر میشود»(5) 💠حال فلسفه این احکام چیست❓ چرا ایستاده شلوار پا کردن و شانه زدن سبب ایجاد فقر و ناراحتی و ...می شود❓ 📌برای پاسخ باید توجه داشت که فلسفه همه احکام و جزئیات آن به طور تفصیلی برای ما روشن نیست اما بالاجمال می دانیم که همه احکام الهی تابع مصالح و مفاسد است . 💠بنابراین اگر چه ما به مصالح و مفاسد احکام آگاهی نداشته باشیم اما باید متوجه باشیم که حتما مصلحتی در آن ها لحاظ شده است . 📌امام صادق علیه السلام فرمود : « از آنجایی که می دانیم خداوند حکیم است ، تصدیق می دانیم که تمام افعال و اوامرش از روی حکمت است اگر چه فلسفه آن برای ما روشن نباشد »(6) 💠بنابراین نیازی نیست که حتما بخواهیم فلسفه این احکام الهی را کشف کنیم اگر چه برخی ادعا می کنند که یافته های اخیر علمی کشف کرده است که ایستاده شانه کردن مو سبب وارد شدن صدمه به ریشه مو و ریزش آن می گردد و نشسته شانه کردن باعث بهبود جریان خون و حمایت هورمونی پیاز مو میشود و از ریزش مو جلوگیری می کند . 📌ریزش مو باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری شده و در نحوه نگرش خویشتن و دیگران تاثیر می گذارد که سبب ایجاد پریشانی درونی و دوری از اجتماع می گردد که این دو امر سبب کمتر شده بازده اقتصادی فرد و فقر و ناداری او می شود . 💠نشسته شلوار پا کردن هم سبب وارد شدن فشار کمتری به ستون فقرات می گردد که در نتیجه سبب حفظ صحت و شادابی و نشاط و حضور فعال در اجتماع و کارهای اقتصادی می شود که نتیجه آن شادابی درونی و بی نیازی و دور شدن فقر است . 📚(1)بحار الانوار ج73 ص114 📚(2)بحار الانوار ج73 ص115 📚(3)بحار الانوار ج73 ص117 📚(4)فقه الرضا ص53 📚(5)جامع الاخبار ص145 📚(5)مستدرک الوسائل ج3 ص314 📚(6)بحار الانوار ج52 ص91
💢آیه 70 سوره میگوید اگر کسی کند، خداوند بدی های او را که در گذشته انجام داده است به و ثواب تبدیل میکند چگونه ممکن است؟ ✅متن آیه را بخوانید: ... کسى که کند و ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد خداوند گناهانشان را می‌بخشد و اعمال آنها را تبدیل به می‌کند، و خداوند آمرزنده و مهربان است. آنچه در این مورد دقت و تأمل بوده، چگونگی تبدیل «سیئات» به «حسنات» است؛ یعنی این‌که چگونه خداوند کارهای بد و خلاف گنه‌کاران را به کارهای نیکو می‌‏کند؟! ✅توضیحات: خداوند از راه کرم و فضل خویش بعد از توبه کردن، زشتی‌های اعمال توبه کننده را پاک می‌‏کند، و به جاى آن حسنات می‌‏نشاند، چنان‌که در  ، ابوذر از پیامبر اسلام(ص) نقل می‌کند: روز قیامت که می‌شود بعضى از افراد را حاضر می‌کنند، خداوند می‌دهد گناهان صغیره او را به او عرضه کنید و ‏ها را بپوشانید، به او گفته می‌شود تو در فلان روز فلان گناه صغیره را انجام دادى، و او به آن ا می‌کند، ولى قلبش از کبیره ترسان و لرزان است. در این‌جا هر گاه خدا بخواهد به او لطفى کند دستور می‌دهد به جاى هر سیئه، حسنه‌‏اى به او بدهید. 📚مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج ‏7، ص 281. ✅مراد از جایگزین‌کردن خوبی‌ها به جای بدی‌ها، این نیست که مثلاً سخن راستی را جایگزین سخن می‌کنند، بلکه مراد آن است که مجازات آن یکی را برداشته و به پاداش کار نیکی را در پرونده او ثبت می‌کنند. بدین معنا که خداوند از چنین کسانى عذاب قتل و زنا را برداشته و قتل به حق و عفت به آنان می‌‏دهد. 📚قرطبى محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج ‏14، ص 77
💠 جوشیدن خون از زیر سنگ‌های بیت المقدس پس از شهادت امام حسین علیه السلام (به روایت اهل سنت(بدعت)) 🔹 طبرانی از علمای بزرگ اهل سنت روایت کرده است: ✍️ ۲۸۵۶- حدثنا علي بن عبد العزيز ثنا إبراهيم بن عبد الله الهروي أنا هشيم ثنا أبو معشر عن محمد بن عبد الله بن سعيد بن العاص: عن الزهري قال: قال لي عبد الملك بن مروان: أي واحد أنت إن أخبرتني أي علامة كانت يوم قتل الحسين بن علي ؟ قال : قلت : لم ترفع حصاة ببيت المقدس إلا وجد تحتها دم عبيط فقال عبد الملك : إني وإياك في هذا الحديث لقرينان . 🔸 عبد الملک بن مروان (که چهار سال پس از واقعه عاشورا خلافت را غصب کرده بود) از زهری پرسید: در لحظه قتل حسین بن علی (علیهما السلام) چه نشانه‌هایی ظاهر شدند؟ زهری پاسخ داد: در آن روز هیچ سنگی از بیت المقدس بلند نمی‌کردند، مگر آن که از زیر آن خون تازه بیرون می‌جوشید. عبد الملک به زهری گفت: من و تو در این حدیث و گفتار قرین و مثل هم هستیم. 📚 المعجم الکبیر، تالیف طبرانی، جلد ۳، صفحه ۱۲۷، حدیث ۲۸۵۶، چاپ مکتبة ابن تیمیة 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2mc6ctu 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2mfpWfV 🔹 نور الدین هیثمی از علمای بزرگ اهل سنت بعد از نقل این روایت می‌نویسد: ✍️ رواه الطّبرانيّ، ورجاله ثقات. 🔸 این حدیث را طبرانی روایت کرده و راویان روایت ثقه و مورد اطمینان هستند. 📚 مجمع الزوائد و منبع الفوائد، تالیف نور الدین هیثمی، جلد ۹، صفحه ۱۹۶، چاپ المکتبة القدسی 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2kbWVB0 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2mfq9jd 📝 از نکات قابل توجه روایت این است که زهری و عبد الملک بن مروان هر دو از مبغضین اهل بیت علیهم السلام بودند و این اعتراف صریح از این دو شکی در وقوع این اتفاق نمی‌گذارد.
⁉️ چرا سنی ها، یزید را لعن نمی‌کنند؟ (پاسخ از تفتازانی عالم بزرگ اهل سقیفه) 🔹 یزید بن معاویه لعنت الله علیهما یکی از پلیدترین و خبیث ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام می‌باشد که هر انسان آزاده‌ای که از وضع این شخص پلید کوچک‌ترین آگاهی‌ای داشته باشد، بغض وی را در دل می‌گیرد اما با این وجود بسیاری از علمای اهل سقیفه از لعن یزید بن معاویه لعنت الله علیهما منع کرده‌اند. ممکن است برخی از علت این منع سوال کنند که پاسخ مناسب را تفتازانی (از علمای بزرگ اهل سقیفه) داده است: ✍️ فإن قیل فمن علماء المذهب من لم یجوز اللعن على یزید مع علمهم بأنه یستحق ما یربوا على ذلک ویزید قلنا تحامیا عن أن یرتقی إلى الأعلى فالأعلى کما هو شعار الروافض على ما یروى فی أدعیتهم ویجری فی أندیتهم. 🔸 پس اگر گفته شود برخی از علمای ما هستند که لعن یزید را با علم به این که او مستحق بالاتر و بیشتر از آن است جائز ندانسته‌اند، می‌گوییم به این دلیل که لعن یزید به بالا و بالاتر نرسد آن طور که شعار روافض است در آن چه از دعاهایشان روایت می‌شود و آن چه در مجالسشان رخ می‌دهد. 📚 شرح المقاصد فی علم الکلام، تالیف تفتازاتی، جلد ۵، صفحه ۳۱۱، طبعة عالم الکتب 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2gqsIZE 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2zFjtNm 📝 شرح: اهل سقیفه حاضر به لعن یزید نیستند چون اگر یزید زیر سوال برود این سوال پیش می‌آید که این فرد فاسد و بی‌دین را چه کسی خلیفه مسلمین قرار داده؟ می‌گویند: معاویه! پس معاویه با وجود اینکه می‌دانست فرزندش چنین موجود فاسدی است ولی به زور از مردم برای او بیعت گرفت. پس معاویه در جنایات یزید شریک است و معاویه زیر سوال می‌رود. حال چه کسی معاویه با این اوصافی که داشت حاکم شام قرار داد؟ جواب می‌دهند: خلیفه‌ی غاصب دوم عمر بن خطاب. ⁉️ یک سوال اساسی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا عمر بن خطاب در دوران غصب خلافت همه‌ی استانداران خود را جا به جا کرد و تنها استانداری که نه غاصب دوم و نه سوم او را تغییر ندادند معاویه بن ابی سفیان بود!!! 🔻 در واقع ابوبکر و عمر در شهادت امام حسین علیه السلام دست داشته‌اند چون مسیر امامت را عوض کردند و جاده اصلی را کج کردند و آخرش به آنجا رسید که نوه پیامبر صلی الله علیه و آله را با لب تشنه بین دو رودخانه شهید کردند... در نتیجه چون با لعن یزید، عمر بن خطاب زیر سوال می رود جماعت سنی حاضر به لعن یزید نیستند تا مبادا کار عمر بن خطاب زیر سوال نرود!!! ‼️ آری، راز عدم جواز لعن یزید در نزد علمای مخالفین آن است که مبادا این لعن به معاویه و خلفای غاصب ثلاثه لعنت الله علیهم برسد! زیرا خود علمای اهل سقیفه به خوبی می‌دانسته‌اند که معاویه چه نقشی در روی کار آمدن یزید لعنة الله علیه و همچنین خلفای ثلاثه چه نقشی در روی کار آمدن معاویه و مطرح شدنش داشته‌اند.
⚠️ فتاوای نفرت انگیز اهل سقیفه 🔥 غزالی (از علمای بزرگ اهل سقیفه و از بزرگان عرفان و تصوف) می‌گوید روضه‌ی امام حسین نخوانید چون باعث بغض صحابه می‌شود ! 💥 یکی از حقایق مسلم تاریخ، نقش برخی از صحابه در شهادت امام حسین علیه السلام می باشد که کمتر به آن پرداخته شده است. از همین رو ابو حامد غزالی (از کبار علمای اهل سقیفه) از آن جا که می‌دانسته برخی از صحابه‌ی جلیل القدر در نزد اهل سقیفه از عوامل شهادت امام حسین علیه السلام بوده‌اند، خواندن روضه‌ی امام حسین را حرام می‌داند تا مبادا باعث بغض صحابه شود ! 🔹 ابن حجر مکی می‌نویسد: ✍ قَالَ الْغَزالِیّ وَغَیره وَیحرم على الْوَاعِظ وَغَیره رِوَایَة مقتل الْحُسَیْن وحکایاته وَمَا جرى بَین الصَّحَابَة من التشاجر والتخاصم فَإِنَّهُ یهیج على بغض الصَّحَابَة ….. 🔸 غزالی و غیر از او گفته‌اند که بر واعظ و غیر واعظ حرام است که مقتل حسین و حکایاتش و آن چه بین صحابه رخ داده از مشاجراتشان و تخاصمشان را بیان کنند چون باعث بغض صحابه می‌شود ….. 📚 الصواعق المحرقة، تالیف ابن حجر مکی، جلد ۲، صفحه ۶۴۰، طبع دار الوطن 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2goX8PG 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2zwju6w ‼️ الله اکبر ! مگر برخی از صحابه در شهادت امام حسین علیه السلام چه نقشی داشته‌اند که برخی از علمای اهل سقیفه از جمله غزالی دوست نداشته‌اند که ماجرای کربلا بیان گردد؟! آری، اگر مردم به مطالعه زوایا عاشورا و نقش افرادی که در آن نقش داشتند بپردازند به نقش افرادی که صحابه و عادل بهشتی می‌خواندند در شهادت سبط نبی اکرم صلی الله علیه و آله پی خواهند برد و از طرفی نقش غاصبین ولایت در هموار کردن بروز این جنایت برایشان روشن خواهد شد پس اینگونه است که سال‌ها عوامشان را در جهالت فکری نگاه داشته‌اند … 📝 نکته‌ی جالب آن که وقتی ما به نسخه‌های خطی و قدیمی "الصواعق المحرقة" که این قول غزالی در آن نقل شده مراجعه می کنیم، به تحریفی عجیب و شنیع می‌رسیم ! تحریف آن است که اصل قول غزالی چنین بوده است: ✍ قَالَ الْغَزالِیّ وَغَیره وَیحرم على الْوَاعِظ وَغَیره رِوَایَة مقتل الحسن الْحُسَیْن وحکایاته وَمَا جرى بَین الصَّحَابَة من التشاجر والتخاصم فَإِنَّهُ یهیج على بغض الصَّحَابَة والطعن فیهم ..... 🔰 غزالی و غیر از او گفته‌اند که روایت مقتل [امام] حسن و [امام] حسین و آن چه که از مشاجره بین صحابه و تخاصم رخ داده است حرام می‌باشد چرا که موجب بغض صحابه و طعن به آنان می‌شود ... 📃 اسکن نسخه خطی کتاب: 🌐 http://bit.ly/2xMXnLN پوستر: 🌐 http://bit.ly/2kWmzcG 🔥 این جاست که مشخص می‌گردد که اهل سقیفه خبیث به منظور پاک کردن رد پای "معاویة" و نقش وی در شهادت امام حسن علیه السلام عبارت "الحسن" را در چاپ‌های جدید حذف کرده‌اند تا مبادا زندیقی که دایی مومنین می‌خواندند زیر سوال رود !!! 🔻 امروز هم دجال‌های سقیفه مانند مولوی گرگیج و عبد الحمید به شدت با برگزاری روضه امام حسین علیه السلام در بین عوام اهل خلاف مخالفت می‌کنند چون می‌دانند باعث هدایت خیلی از عوامشان می‌شود؛ چنانچه می‌دانیم مرحوم ملا حسین کاشفی با نوشتن کتاب روضة الشهدا و ترویج روضه خوانی در بین اهل سقیفه باعث شیعه شدن بسیاری از سنیان شرق ایران شد. ✊ لعنت خدا بر دشمنان اهل بیت و کتمان کنندگان تاریخ ✊
♥️🍃 •| •| زمانی ڪه پیامبر(ص) مڪه را فتح ڪرد،‌ بر روی صفا ایستاد و به بنی‌هاشم فرمودند : نگوئيد محمّد از ماست‌ (و گناه ڪنید)؛ سوگند بخدا ڪه‌ دوستان‌ و محبّان‌ من‌ فقط پرهيزڪاران‌ هستند! اگر‌ در روز قيامت‌ نزد من‌ آئيد؛ در حاليڪه‌ دنيا را برگردن ‌های خود میڪشيد، من شمارا نمیشناسم... آگاه‌ باشيد ڪه من‌ حقّا حجّت‌ را تمام‌ ڪردم‌ و راه‌ عذر را بر شما بستم.‌ •| ۱۸۲ •| ۸_ص۳۵۹