eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨﷽✨  🔥سخت ترین آیه جهنم و زیباترین آیه ی بهشت🌾 ✍🏻✨سخت ترین آیه جهنم در قرآن را اگر بپرسی همه می گویند مار غاشیه، آب جوش و....ولی سخت ترین آیه جهنم در سوره مبارکه ابراهیم است. می فرماید: "مرگ از هر طرف به سراغ فرد می اید ولی نمی میرد..."  ✍🏻✨زیباترین آیه توصیف بهشت هم اگر بپرسی می گویند: نهرهای جاری از عسل و...ولی کامل ترین توصیف از بهشتی که نرفته ایم در سوره کهف است. می فرماید:" اهل بهشت دوست ندارند از بشهت بروند" شما هر جا بروی بعد چند روز خسته می شوی. چون در قرآن آمده که "خالدین فیها ابدا"( در آن جاودانه اند) آدم با خود فکر می کند چقدر در بهشت بمانیم! ولی اینقدر برایت شیرین می کنند که دوست خواهی داشت بمانی... 📚از بیانات استاد فاطمی نیا
❓در مورد جن و بعضی از تفاوت های آن با انسان توضیح دهید؟ 🔹 جن تقریبا در بعضی از ویژگی ها شبیه انسان است؛ موجود مختاری است، زاد و ولد دارد و به مؤمن و کافر تقسیم می شود. تعدادی از آیات سوره مبارکه جن نشان از این دارد که برخی از آن ها مؤمن و برخی کافر هستند. 🔸 شیاطین صرفا از جنس جن نیستند بلکه از جنس انسان هم هستند. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ كَذلِكَ جَعَلْنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الْإِنْسِ وَ الْجِن‏»(سوره مبارکه انعام/112).  ما اين گونه براى هر پيامبرى، دشمنى از شيطان هاى انس و جنّ قرار داديم. 🔹البته ابلیس -رییس الشیاطین- از جن است آن جا که خداوند متعال می فرماید: «وَ إِذْ قُلْنا لِلْمَلائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلاَّ إِبْليسَ كانَ مِنَ الْجِن فَفَسَقَ عَنْ أَمْرِ رَبِّه‏»‏(سوره مبارکه کهف/50). و(ياد كن) هنگامى كه به فرشتگان گفتيم: براى آدم سجده كنيد. پس همه به جز ابليس سجده كردند! او از جنّ بود و از فرمان پروردگارش سر بر تافت. 💎 پس باید گفت از جهت انحراف هم لزوماً بیشتر از انسان ها نیستند. ✳️ برخی تصورشان از جن یک موجود شرور و موذی و دم دار و سم دار است در صورتی که هیچ کدام از این ها صحت ندارد و به نظر ما آن اذیت و آزاری که از انسان ها به آن ها می رسد بسیار بیشتر از آزاری است که از سوی آن ها به انسان ها می رسد. انسان ها بیشتر جنیان را به خدمت می گیرند تا بالعکس. پس اگر هم شرّی در میان باشد دو طرفه است. ظرفیت های روانی و معنوی انسان ها از آن ها بیشتر است و همین باعث می شود که انسان ها بیشتر آن ها را به خدمت بگیرند و به همین دلیل آن ها مکلفند که به پیامبرانی از جنس انسان ایمان بیاورند ولی ما چنین تکلیفی نداریم، گرچه ما پیامبری از آن ها که در زمره پیامبران اولوالعزم باشد نمی شناسیم. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی
🧔🏻به شوخی به یکی از دوستام گفتم: من ٢٢ ساعت متوالی خوابیده‌ام❗ 🌀دوستم پرسید: بدون غذا⁉️ 🧔🏻همین حرفو به دوست دیگرم گفتم. 💠پرسید: بدون نماز⁉️ 🌹و این گونه خدای هرکس را شناختم... 🦋شهید دکتر مصطفی چمران
من ﺍﺯ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﭘﺮﺳﯿﺪ❗️ ... ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺧﻮﺍﺳﺘﯽ❓ ﭼﻄﻮﺭ ﺟﺮﺍﺕ ﮐﺮﺩﯼ؟ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺣﻘﯽ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻘﺼﯿﺮ ﻣﺎ ﻧﯿﺴﺖ❓ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﻧﯿﺴﺖ. ﻣﻄﻠﻘﺎ ﮐﺎﺭ ﭘﻠﯿﺪﯼ ﺍﺳﺖ. ﻣﻦ ﭼﺮﺍ ﺑﺎﯾﺴﺘﯽ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺧﺪﺍﯼ ﺑﯽ ﺭﺣﻢ ﮐﻪ ﺩﻧﯿﺎﯾﯽ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﭘﺮ ﺍﺯ ﺑﯽ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﻭ ﺭﻧﺞ ﺍﺳت؟ ✅ ✍بسیاری از مصایب جزو مشکلات خود ساخته است وعامل اصلی آن خود انسان است.مثلا بسیاری از بیماری ها ناشی از شکم پرستی ها وهوای نفس است.به خاطر بی اعتنایی به اصول بهداشتی وحفظ الصحه یا عدم دقت در نظافت یا عدم تحرک وگوشه گیری، یا عدم پرهیز از مناطق آلوده یا اشخاص آلوده حاصل میشود واگر انسان اصول وقوانینی را که خدا در عالم آفرینش وتکوین مقرر داشته رعایت کند گرفتار آنها نمیشد.عامل بسیاری از ناکامی ها ومشکلات سستی وتنبلی وترک تلاش وکوشش است. 💠بسیاری از مصائبی که در جوامع بشری دیده می شود نتیجه ظلم بعضی بر بعضی دیگر یا گروهی بر گروه دیگر است 📌اگر می بینیم همه ساله بسیاری از گرستگی می میرند بخاطر این نیست که خداوند لطف خود را از مردمان دریغ داشته است بلکه به علت غارت و چپاول یک عده دیگر است 💠اگر می بینیم کودکانی بخاطر گناهان پدران و مادران مانند مشروب خوری یا به خاطر سوئ تغذیه و مانند آن گرفتار نقص عضو یا بیماری های مختلف می شوند این ظلمی است که پدر و مادر یا مسولان جامعه در حق چنین کودکانی روا داشته اند ودرست به این می ماند که پدری خنجر بر دارد و چشم فرزند شیر خوار خود را کور کند 📌هیچ یک از اینها را نمی شود به حساب کار خداوند گذاشت بلکه همه مصائب خود ساخته است که انسان برای خودش یا دیگران فراهم ساخته است( 1) 💠خداوند می فرماید: "آنچه از نیکی به تومیرسد از جانب خداست وانچه از بدی به تو می رسد از سوی توست"نسائ 79 💠 ومی فرماید: « فساد در صحرا و دریا بخاطر کارهایی که مردم انجام داده اند اشکار شده است »🍃روم 41 📌و می فرماید: « خداوند سر نوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر انکه انان انچه را در خودشان است تغییر دهند»🍃رعد 11 💠ومی فرماید: « خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده تغییر نمی دهد مگر انکه انان خودشان را تغییر دهند» 🍃انفال53 👌اگر از نعمت صحیح استفاده شود دائمی و جاودانی می شود و اگر وسیله طغیان و ظلم و بیدادگری و غرور و ناسپاسی شود نعمت ها جای خودرا به بلاها می دهند واینها همه تاکیدی است بر خود ساخته بودن بسیاری از مصائب 💠برخی دیگر از مصائب جنبه مجازات الهی را دارد واین در مورد افرادی است که مرتکب گناهان فراوانی شده اند که هم مستوجب عذاب دنیا هستند و هم اخرت 📌امام صادق فرمود: "هنگامی که خداوند ( بخاطر گناهانشان و فسادشان) بر قومی غضب کند... قیمت های آنان گران،وعمرهایشان را کوتاه می کند،ازتجارتشان سود نمیبرند،ونهرهایشان کم آب ومیوه هایشان را نمو نمی کند وخوب نمی شود، اشرارشان بر انها مسلط می شوند وباران حبس می گردد(2) 💠امام رضا فرمود: "هر زمان بندگان گناهان تازه ای را ابداع کنند، خداوند بلاهای تازه و ناشناخته ای بر آنها مسلط می سازد"(3) 📌امام صادق فرمود: "کسانی که بر اثر گناهانشان می میرند بیش از آن هستند که با مرگ طبیعی می میرند وکسانی که بخاطر نیکی کردن عمر طولانی می کنند بیش از آنها هستند که عمر طبیعی طولانی دارند(4) 💠دراین مورد روایات فراوان است که می توانید رجوع کنید به کتاب شریف بحار الانوار،ج70 ص308 باب 137 📌جنبه دیگری از مصائب اثر مثبتی در پاره کردن پرده های غرور و بیدار ساختن انسان های خواب و نجات او از چنگال خود کامگی و هوسرانی دارد 💠خداوند می فرماید: "وما در هیچ شهر وابادی پیامبری نفرستادیم مگر آنکه اهل آن را به سختیها ورنج ها گرفتار ساختیم شاید ( به خود آیند وبه سوی خدا) بازگردند وتضرع کنند"اعراف،94 📌حضرت علی فرمود: "خداوند بندگان خویش را به هنگامی که اعمال بد انجام دهند، با کمبود میوه ها وجلوگیری از نزول برکات وبستن درهای گنج های خیرات به روی آنان مبتلا می سازد تا توبه کاران توبه کنند وانها که باید دست از گناه بکشند خودداری نمایند وپند پذیران پند گیرند وانها که آماده اند از گناه بازایستند"(5) 💠در این باره سخن فراوان است که جهت اگاهی بیشتررجوع کنید به کتاب پیام قران ج5 ص504 به بعد 📚(1)پیام قران ، ایت الله مکارم ج4 ص524 📚(2) بحار الانوار،ج70 ص353 📚(3)همان مدرک،ص354 📚(4)همان مدرک 📚(5)نهج البلاغه،خطبه 143
بر و قرآن: شپش تو بارگاه الهی چکار می‌کرد؟ یکی از شکنجه‌های(عذاب‌های) الله برای مردم مصر، بارش شپش بود، الله است دیگه! ممکنه همه جور عذاب نازل کنه، اما داستان بارش شپش خیلی جالبه، این شپش مستقیماً از بارگاه باریتعالی نازل شده است..... 1- آیا خود الله شپش داشت.؟؟؟؟ 2- آیا فرشتگان الله شپش داشتند.؟؟؟ 3- در بارگاه حق تعالی کارخانه‌ی تولید شپش وجود دارد.؟؟ البته نزول شپش تنها نبود، بارش قورباغه، ملخ و خون هم همراه نزول شپش بود:به آیه قرآنی آن هم توجه کنید : فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهِمُ الطُّوفَانَ وَالْجَرَادَ وَالْقُمَّلَ وَالضَّفَادِعَ وَالدَّمَ آيَاتٍ مُّفَصَّلاَتٍ فَاسْتَكْبَرُواْ وَكَانُواْ قَوْمًا مُّجْرِمِين )اعراف/133 ) ترجمه:پس بر آنان(مردم مصر) طوفان و ملخ و شپش و قورباغه‌ها و خون را به صورت نشانه هايى آشكار فرستاديم ، باز سركشى كردند و گروهى بدكار بودند؟ ✅ ✍جداً انسان از جهل و تعصب شما به شگفت می اید که چگونه سعی می کنید با تدلیس و دروغ به اسلام حمله اورید 💠مگر خداوند می گوید فارسلنا علیهم من السمائ... که ایه را ترجمه می کنید خداوند از اسمان این بلاها را بر انان نازل کرد ❓ 📌ماده ارسل وقتی با « علی» بیاید به معنای مسلط کردن است نه از اسمان فرستادن( 1) 💠خداوند می گوید ما بلاها را پشت سر هم بر ان قوم لجوج مسلط ساختیم 1⃣نخست بر انان طوفان را مسلط ساختیم.طوفان در لغت عرب بیشتر به سیلابها و امواج گردنده و کوبنده ای گفته می شود که خانه ها را ویران کند و درختان را از ریشه می کند 2⃣سپس می گوید ملخ را بر زراعتها و درختان انها مسلط ساختیم 3⃣بار سوم« قمل» را بر انان مسلط ساختیم. ❗️در مورد قمل گفته شده است که نوعی افت نباتی بوده است که به غلات انها افتاد وهمه را فاسد کرد 4⃣در مرحله چهارم خداوند نسل قورباغه را چنان افزایش داد که به صورت یک بلا زندگی انها را فرا گرفت .همه جا قورباغه های کوچک و بزرگ حتی در خانه ها و اطاقها و ظروف غذا مزاحم انان بودند 5⃣در مرحله پنجم خداوند خون را بر انان مسلط ساخت چنان که بیشتر مفسران گفته اند رودخانه عظیم نیل به رنگ خون در آمد آن چنان که برای هیچ مصرفی قابل استفاده نبود (2) 📚(1)معجم الوسیط،ماده رسل 📚(2)تفسیر نمونه،ج6 ص320
🔮 نشر مجدد 🔆متن شبهه: چرا نماز را ب زبان عربی میخوانیم چرا فارسی نمیخوانیم؟؟ 🔆پاسخ شبهه: 1⃣جالب است که بعضی مدعیان اقامه‌ی نماز به فارسی (یا هر زبان دیگری)، نه تنها تا به حال خود حتی دو رکعت نماز به فارسی نخوانده‌اند، بلکه وقتی به سراغ یک نتیجه‌ی علمی (مثل فیزیک و شیمی و ...) و حتی یک نظریه‌ی تثبیت نشده و غیر علمی (به ویژه در مباحث علوم انسانی) می‌روند، به دنبال کتابی به زبان اصلی و آن هم به قلم صاحب نظریه و یا مکتشف می‌گردند و می‌گویند ترجمه گویا نیست. اما وقتی نوبت به سخن خدا (قرآن) یا نماز می‌رسد، دگر اندیش، تنوع خواه، قرائت جدیدی، نظریه پرداز و ... شده و اقامه‌ی نماز به فارسی را پیشنهاد می‌دهند! 2⃣مقصود اصلی از نماز « و » خداوند متعال است، اگر چه در این عبادت، راز و نیاز بنده با خالق و رب خود نیز صورت می‌پذیرد. و بندگی بدان شکلی است که معبود دستور می‌دهد و نه به آن شکلی که عبد می‌پسندد! که چنین عبادتی، عبادت  است نه پروردگار. 3⃣شیطان نیز به خاطر همین نافرمانی و اختراع و اجتهاد در چگونگی عبادت از مقام قرب الهی رانده و اهل عذاب و جهنم شد. او که منکر وجود خداوند نگردیده بود! بلکه به خدا گفت: تو این عبادت سجده به آدم را از من بردار و من به گونه‌ای دیگر تو را عبادتی می‌کنم که هیچ بنده‌ای نکرده باشد! اما خداوند نپذیرفت. چرا که آن دیگر عبادت خودش بود و نه عبادت خداوند. عبادت یعنی اطاعت امر و نه فقط راز و نیاز. 4⃣ قرآن به هر زبانی که نازل می شد این سؤال قابل طرح بود. مثلاً اگر قرآن انگلیسی بود همین سؤال طرح می شد که چرا انگلیسی است و اگر فارسی بود باز همین طور. و وقتی سؤالی در هر صورت باقی می ماند معلوم می شود سؤالی معقول و به جا نیست! مثلاً اگر بگویند چرا نماز صبح دو رکعت است و اگر سه رکعت بود جا داشت بگویند چرا سه رکعت است و اگر چهار رکعت الی آخر... وقتی تسلسل در سؤال پیش می آید و این تسلسل لاینقطع است دلالت دارد که این سؤال معنایی محصل نخواهد بود. 5⃣البته دقت به این نکته ضروری است که وقتی باور و قبول کردیم که خداوند متعال علیم و حکیم است و نیازی هم به عبادت ما ندارد، بلکه بایدها، نبایدها و عبادات را به برای  و  بندگان وضع کرده است، مشخص می‌شود که لابد حکمت‌ها و آثار متعددی در قانونِ وضع شده وجود دارد که تغییر آن، نه تنها آن آثار را از بین می‌برد، بلکه اساساً خروج از بندگی و اطاعت است. 6⃣به عنوان مثال یکی دیگر از حکمت‌های اقامه‌ی نماز به زبان عربی این است که بنده، به کمال بندگی آراسته ‌شود و کمال بندگی را معبودی که خالق، علیم و حکیم است می‌تواند تبیین کند و نه خود عبدی که محدود و جاهل است. نشر این پیام صدقه جاریه است.
🔸متن شبهه: سوره نحل: از میان سرگین و خون شیری ناب به شما می‌نوشانیم که برای نوشندگان گواراست. واضح است که به وجود آمدن شیر از بین سرگین و خون سخنی بیهوده و غلط است. 🔹پاسخ اجمالی: 1️⃣ تعبیر موجود در این آیه، به این معنی نیست که شیر مستقیما از خون گرفته شده و از میان غذاهای لِه و هضم شده در میان شکم حیوان بیرون می‌آید! بلکه آیه در پی بیان این نکته است که مکانیزم ساخت و ساز شیر در بدن حیوانات را با زبانی ساده و در عین حال کاملا علمی برای مردمی عامی توضیح دهد. 2️⃣ آنچه حیوان مى‏‌خورد، تبديل به فرث، و بعد از آن جذب بدن و تبديل به خون مى‌‏شود. اتفاقا تركيب شير نيز چيزى است حد وسط ميان خون و فرث، نه خون تصفيه شده است و نه غذاى هضم شده! 🔅اگر به مواد تشکیل دهنده شیر هم دقت کنیم، بخش مهمی از مسئله حل خواهد شد. 3️⃣ دانشمندان مى‏‌گويند براى توليد يك ليتر شير در پستان حداقل بايد پانصد ليتر خون از اين عضو عبور كند، تا بتواند مواد لازم براى آن يك ليتر شير را از خون بگيرد. منبع:سایت‌اندیشه‌قم
شبهه یه بنده خدایی تعریف می کرد بچه که بودم، رفتم مسجد، سر نمازم با صدای بلند دعا کردم "خدایا یه دوچرخه به من بده" ریش سفید محل شنید، گفت: بچه جان، خدا که کارش دوچرخه دادن نیست، کار خدا لطف به بندگانشه، خصوصا بخشش گناهاشون، نه دوچرخه دادن... صبح روز بعد رفتم یه دوچرخه دزدیدم و تو مسجد سر نمازم دعا کردم که خدایا منو بابت تمام گناهانم ببخش. ریش سفید شنید و گفت: آفرین پسرم، حالا شدی مسلمان خوب و خداپرست... از آن روز دیگه من راهمو پیدا کردم. الان هم یه گوشه مملکت دارم خدمت می‌کنم، اول اختلاس میکنم و بعد نماز و نذری و توبه.... 🔆پاسخ 🔆 ⭕بر فرض محال که چنین داستانی واقعیت داشته باشد! آیا ملاک حق و باطل شریعت اسلام است یا حرفهای ریش سفید محل؟! 1⃣پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرماید: «برای هر حاجتی که دارید حتی اگر بند کفش باشد، دست خواهش به سوی خدای عزوجل دراز کنید زیرا تا او، آن را آسان نگرداند، آسان نشود» بحارالانوار(جلد ۹۰ صفحه۲۹۵) 🤔 بند کفش با ارزشتر است یا دوچرخه؟! 2️⃣حضرت علی (ع) می‌فرماید: «اَمّا الظّلم الّذی لا یُترکُ، فَظلمُ العباد بَعضُهُم بعضاً» «امّا ظلمی که بخشوده نمی‌شود ظلمی است که بعضی از بندگان خدا بر بعض دیگر می‌کنند.» lish.ir/1CAG 🤔آیا دزدی ظلم به دیگران نیست؟! ⭕قابل توجه کسانی که دزدی و اختلاس را مترادف دینداری معرفی میکنند👇🏻 به گزارش روزنامه فاینشنال تایمز بزرگ‌ترین اختلاسگر تاریخ ایران محمدرضا شاه پهلوی است که   ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده است. lish.ir/1CAJ
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⛔️ متن شبهه ⛔️ توی بسیج چی یاد میدن به بسیجی‌ها؟ چرا اکثر بسیجی‌ها بد اخلاق و بی سواد هستند؟ توی پایگاه‌های مقاومت از روحانیون استفاده نمی‌کنند؟ اینجوری که به انحراف کشیده میشن و هرهری مذهب می‌شوند؟ ❇️ پاسخ ❇️ ✅ ابتدا دقت نمایید که هدف اصلی طراح اینگونه سؤالات، دریافت پاسخ نیست، بلکه فقط و فقط ضد تبلیغ علیه و است. لذا فقط القا می‌کند که چیزی یاد نمی‌دهند – بسیجی بد اخلاق است – با روحانیت قطع ارتباط است و تحت تعلیم آنها نیست – این طوری هرهری مذهب می‌شوند و ... . 👈پس در اینجا سؤالی مطرح نشده که ما به آن پاسخ دهیم، بلکه یک سری اتهام جهت ضدتبلیغ ردیف شده است. 🔸الف – بسیج و بسیجی، خار چشم و استخوان در گلوی تمامی دشمنان خارجی، داخلی و عمّال آنها می‌باشد، از این رو از اهداف اصلی حملات و تهاجمات ضد تبلیغی دشمنان آشکار و پنهان قرار دارد. 🔹ب – بسیج و بسیجی، یک سری انسان‌های جدابافته نیستند، حتی شاکله‌ی بسیج با سایر نهادهایی چون ارتش و سپاه یا نیروی انتظامی نیز متفاوت است؛ 🔺 چرا که "بسیج" متشکل از عموم مردم است. و اتفاقاً همین شاکله است که دشمنان را رنج می‌دهد. زن، مرد، نوجوان، جوان، میانسال، کهنسال – در رده‌های متفاوت تحصیلی – از صنوف و مشاغل مختلف و ...، همه در این تشکیلات حضور می‌یابند، لذا "بسیج" می‌شود "لشکر مخلص خدا" که متشکل از امّت رسول الله صلوات الله علیه و آله و هموطنان غیور است و همین تشکیلات است که دشمن را به هراس جدی می‌اندازد. لذا با آن دشمنی می‌کنند. 🔸ج – "توی بسیج"، بسیجی بودن را یاد می‌دهند، همان که هر اهل ایمان، تقوا و بصیرتی، در خانه‌ی خود، به خودش و اهل خانواده‌اش یاد می‌دهد. بسیج "مدرسه عشق است" و در آن عاشق شدن را تعلیم می‌دهند. البته دلیل نیست که همگان نیز خوب بیاموزند. دانش‌آموزان یک مدرسه کوچک نیز شاگرد اول، شاگرد ممتاز، شاگرد خوب، یا تنبل و بازیگوش و تجدیدی و رفوزه دارد، چه رسد به مدرسه بزرگی مثل بسیج که کل ملت، دانش‌آموزان آن هستند. قرار نیست که همگان از امتحانات الهی، موفق و شاگرد اول و السابقون السابقون بیرون بیایند. 🔹د – بسیجی موظف است که مقابل بداخلاقی‌ها، در عرصه‌های گونان ایستادگی کند (این وظیفه تمامی آحاد ملت است)، از این رو خود او را "بداخلاق" می‌نامند. چنان که برخورداران از دموکراسی حقیقی را اهل دیکتاتوری – مخالفان خشونت و تروریسم را خشونت‌طلب و تروریست – دینداران را دُگم ... و متقابلاً خود را با تمام ددمنشی و جهل، دموکرات و روشنفکر و ... می‌خوانند. 🔸ﻫ – بسیج حوزه علمیه نیست، اما بسیجی، دانشجو و دانش پژوه و طلبه است. او از مردم است و مانند دیگران از مسجد، منبر، روحانی، استاد و ... تعلیم می‌بیند و لزومی ندارد که همه چیز حتماً در داخل یک تشکیلاتی به نام بسیج تدریس گردد. 🔺البته لازم به ذکر است که تعداد بسیاری از بسیجیان خودشان طلبه و روحانی هستند، چنان چه در جنگ شهدای هیچ صنفی، به کثرت شهدای روحانیت نبود. ♦️هرهری مذهب: اما نکته قابل توجه در ترفندهای ضدتبلیغی، در سوء استفاده از واژه‌هایی می‌باشد که در قرآن کریم، احادیث و روایات متفاوت و بیانات رهبران و بزرگانی چون حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای، برای جریان خاصی بکار می‌رود 🔸از جمله همین واژه‌ی «هرهری مذهب» است که اولین بار مقام معظم رهبری آن را به کار برد. اما در چه موضوعی و با چه مصادیقی؟ حالا همین واژه را بگیرند و علیه بسیجی به کار ببرند تا هم زهرش گرفته شود و هم هدفش متغیر گردد تا به قول ایشان «تیر به خودی شود»! ایشان این واژه را در یک بحث سیاسی در باره «اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی» به کار بردند و با اشاره به کسانی که به تناسب منافع خود، چرخش سریع نشان داده و مواضع خود را تغییر می‌دهند، فرمودند: «آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است». پس نسبت دادن این واژه به «بسیجی»، نه تنها هیچ منطقی ندارد، بلکه اوج دشمنی و به قول متعارف ما، "نامردی" است. و البته انسان در مقابل تمامی مواضع، رفتارها و گفتارهایش مسئول است، یعنی مورد سؤال واقع می‌شود، پس مراقب باشیم.
🇮🇷هفته بسیج گرامی باد🇮🇷 ✅"بسیجی سیاسی است؛ اما سیاست زده نیست، سیاسی کار نیست، جناحی نیست. ✅مجاهد است؛ اما بی انضباط نیست، افراطی نیست. ✅عمیقا متدین و متعبد است؛ اما متحجر نیست، خرافی نیست. ✅بابصیرت است؛ اما از خودراضی نیست. ✅اهل جذب است، جذب حداکثری؛ اما اهل تسامح در اصول نیست، غیور است، پاسدار خطوط فاصل است. ✅طرفدار علم است؛ اما علم زده نیست. ـ متخلق به اخلاق اسلامی است؛ اما ریاکار نیست. ✅در کار آباد کردن دنیاست؛ اما خود اهل دنیا نیست. 🔴این شد یک فرهنگ🔴 فرهنگ بسیجی یعنی آن مجموعه‌ معرفت‌ها و روش‌ها و منش‌هایی که می‌تواند مجموعه‌های عظیمی را در ملت به وجود بیاورد که تضمین‌کننده حرکت مستقیم و پایدار اسلامی آن ملت باشند. این یک تفکر است؛ در ذهن هم نیست، در خارج و در عینیت وجود دارد. حرکت بسیجی، سرنوشت ایران را، بلکه سرنوشت فراتر از ایران را تغییر داد، تعیین کرد. از روز اول، بسیجیان امام ما در میدان‌های گوناگون انقلاب تا پیروزی انقلاب و تا پس از انقلاب حرکتی کردند که ماندگار شد، الگو شد، یادگار ملت ایران در عرصه‌ تاریخ شد... 🔴و معلم اول بسیج در عصر جدید، امامِ بزرگوارِ ما بود؛ که همه از امام بزرگوار فراگرفتند." 🌹بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور۹۰/۹/۶🌹
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود🔸 خروج از ظلمات و رسیدن به نور، بوسیلۀ محقق می شود؛ می گوییم: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور». اول می گوییم «الله ولی الذین آمنوا»، بعد از آن: «یخرجهم من الظلمات الی النور»؛ یعنی اوّل «تحقق ولایت الله» و سپس «خروج از ظلمت به سوی نور». ولایت کشتی ای است که انسان باید سوار شود و این کشتی حرکت کند و بعد از آن، حرکت از ظلمت به نور انجام می شود. میزان خروج از ظلمت به سوی نور، به اندازۀ مقدار مسیری است که انسان به وسیلة کشتی طی می کند، نه آن مقداری که با پای خودش حرکت می‏کند. اوّلین کار، مستقر شدن در کشتی ولایت است، بعد خود کشتی انسان را از ظلمت به سوی نور می برد. مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود. بلکه با «ولایتی» که انسان در آن قرار دارد، طی می شود؛ به ولایتش بستگی دارد. پس نقش این اعمال و رفتار و نماز و اینها چیست؟! اینها جزء دستورات حضور در کشتی است. می‎گویند تو اگر نماز نخواندی، اِخراجت می‎کنیم. پس نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، جزء مقدمات و است؛ نه راهی برای طی مسیر ظلمت به نور. طی مسافت، فقط به وسیله ولایت است. یعنی این طور نیست که هر کسی بیشتر نماز خواند، مسافت بیشتری را از ظلمت به سوی نور طی می کند. اصلاً طی مسافت به وسیله عمل انسان انجام نمی‏شود. اصلاً خود انسان، خودش را خارج نمی کند از ظلمات به سوی نور. آیه می‏گوید: «الله»، خارجت می‏کند. «تو» مُخرِج نیستی؛ «خدا» مُخرِج است. خدا با «سازمان ولایت»، این مسأله اخراج را صورت می‎دهد. @haerishirazi
✅چرا آقا را دوست داری؟/بعثت من وشما پرسید اگر ولی فقیه امروز ما، آیت الله خامنه ای نبود، بازهم امرش مطاع بود؟ گفتم حتما؛ اینکه روشن است. گفت یعنی همین مقدار هم محبت داشتید؟ گفتم لزوما نه؛ محبت امر دیگری است. ولی فقیه حکمش نافذ است به حکم عقل و شرع. اما محبت وجه دیگری است و مرتبط به شخص نه جایگاه. رهبرانقلاب را دوست دارم چون هم فقیه است و هم عارف و اهل سلوک. آنهم سلوکی که با صبر و استقامت اجتماعی در راه قیام لله، منازلش طی می شود. اگر قیام امام خمینی در "تاسیس انقلاب" بود، قیام امام خامنه ای در "تثبیت انقلاب" است. تثبیت در هر امری، مشقت آورتر از تاسیس است. لذا رهبری امروز با رهبری سال ۶۸ نیز متفاوت است. صبر و استقامت در این سالها او را ارتقای روحی بخشیده است. حکمرانی امروز او اگر حکمیانه و داهیانه است، ریشه در رشد سلوکی و معنوی او دارد. رشد جامعه امروز برآمده از رشد اوست و رشد او به رشد معنوی جامعه منتج می شود. ✅این بحث را با مفهوم بعثت دقیقتر می شود فهم کرد. حضرت آقا ذیل بحث بعثت نکته متفاوتی را از آنچه ما در کتب اعتقادی دیده ایم مطرح می کنند. به تعبیر ایشان بعثت یعنی برانگیختگی. یکی برانگیختگی جامعه و یکی هم خود پیامبر. پیامبر در معراج چنان اوج می یابد که در "قاب قوسین او ادنی" در نزدیک ترین حالت به الله جل جلاله و ذات الوهیت قرار می گیرد. آنجا که فراترش براحدی میسر نیست. آنگاه از این حرف یک نتیجه می گیرد و ان اینکه بعثت یعنی "حرکت کنی تا بتوانی حرکت دهی." همه درس بعثت اینجاست. چنین تعبیری از مفهوم نبوت و بعثت را در سخنان حضرت امام نیز می یابیم. امام ذیل آیه "فاستقم کما امرت" در سوره هود توضیح می دهند که آنچه پیامبر را پیر کرد، استقلامت در مسیر هدایت و رشد امت بود. ✅ما رهبری را دوست داریم چون رشد معنوی او را در راه رشد کمالی مردم وجدان می کنیم. اما پیام این محبت چیست؟ درس عید بعثت اینجاست. هدایت در گفتن و نوشتن نیست. هدایت در منبر و خطابه نیست. این همه هست و اما این نیست. هدایت در حرکت کردن و حرکت دادن است. باید قیام کرد تا قیامت ساخت. باید هدایت شد تا هدایت کرد. هدایت تنها به حرف نیست. هدایت نفوذ کلام می خواهد و نفوذ کلام در محبت به هادی است و محبت به هادی در عمل اوست. درس بعثت برای من و شماست. برای ما که ادعای کار فرهنگی و رسانه ای و انقلابی داریم. اگر دغدغه اصلاح داریم باید اصلاح شویم. جوان انقلابی باید دوست داشتنی باشد به عملش، تا علمش نیز موثر افتد. دعاکنیم در این روز عزیز برای یکدیگر