eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 🕌 در محضر امام روح الله (۱۱۷۸) 💠ما هر چه داریم از این است این محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. مجالس تبلیغ ما هم از محرم است، از این قتل سید الشهداست و شهادت اوست. ما باید به عمق این شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. همه در تحت بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. 📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ۶٢ 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
منجی ۱۴۰۰ پیدا شد!!!! تیتر روزنامه صدای اصلاحات «محسن» منجی اقتصاد بیمار ایران می‌شود؟! محسن هاشمی محبوب ۱۴۰۰ پ.ن: کارنامه چهار ساله: عوض کردن اسم چندتا کوچه، خیابان و بزرگراه، حذف نماد و اسم شهدا از سطح شهر به نظرم با تنها دستاورد چهار سالشون خیلی حال کردن حالا تصمیم گرفتن عوض کردن اسم کوچه‌ و خیابونا رو تو سطح ملی اجرا کنند! پ؛ن؛اقایان اصلاح طلب! لطفا حرمت ماه عزا را نگه دارید!طنز و جوک تیتر نکنید!
❌زنگنه بعد از ده ها سال سابقه وزیر نفت بودن ،گفته اگر بگردم سال ۹۲ دیگه وزیر نمیشم، خیلی اذیت شدم میخوام زندگی کنم! آخیییییی زنگنه اگه برگرده عقب دیگه وزیر نمیشه! آخیییییییییییی چقدر رمانتیک چقدر اینا قشنگ به قدرت پشت پا میزنن، نه میگن آدم لذت میبره! از روز اول انقلاب این وزیر بوده تو تمام دولت ها غیر از دولت احمدی نژاد وزیر بوده، بلایی که این بر سر صنعت نفت مملکت آورد بمباران‌های صدام نیاورد،الان یه قطره نفت نمی تونیم صادر کنیم، میخوان نفت خودمون و به مردم خودمون بفروشن! حالا تو سن پیری و ماه های آخر دولت که دیگه وزارت و مگر اینکه تو خواب ببینه، اگه برگرده ۹۲ دیگه وزیر نمیشه! به همین راحتی میخواد زندگی کنه! انقدر اینا نازن انقدر دوست داشتنی اند انقدر خوبن! خدایا من زنده باشم محاکمه اینا رو ببینم تاریخ خواهد نوشت که بیژن نامدار زنگنه با نفت این ملت چه کرد
(شهادت شهید سید علی اندرزگو) 🔺روز ۲ شهریور ۱۳۵۷ حجت‌الاسلام سیدعلی اندرزگو از فعالان مبارزات مسلحانه با حکومت پهلوی در درگیری با ماموران به شهادت رسید. 🔺بر اساس اسناد باقیمانده از ساواک و دیگر شواهد قطعی سیدعلی ، در ۱۹ ماه مبارک رمضان مصادف با دوم شهریور ۱۳۵۷ در درگیری مسلحانه با نیروهای ساواک کشته شد. وی در حالی که راهی منزل یکی از دوستانش بنام حسن صالحی بود، در محاصره مأموران ساواک قرار گرفت. مأموران ابتدا او را از ناحیه پا زخمی کردند. در این فرصت، اندرزگو که نقش بر زمین شده بود، با خوردن کاغذهای حاوی شماره تلفن دوستان و نزدیکانش و آغشته کردن بقیه مدارک به خون خود و نابود کردن آن‌ها، مانع از آن شد که نشانی کسی به دست ساواک بیفتد. وی سپس بار دیگر با تیراندازی بسوی ماموران ساواک به مقاومت پرداخت تا اینکه با شلیک پی در پی گلوله‌های آن‌ها به شهادت رسید و در قطعه ۳۹ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.  https://plink.ir/FHyBy
🔰 سال آخر دولت از جهات مختلف مهم است 👈 یک‌سال یعنی سه‌تا به اضافه‌ی شصت و پنج روز 🔻 رهبر انقلاب: از امروز سال آخر دولت شروع میشود؛ سال آخر از جهات مختلفی مهم است. یک اهمیت سال آخر دولت این است که آخرین فرصت شما برای کار کردن برای ملت، کشور، خدا و اسلام است. این‌جور نباید تصور کرد که یکسال چیزی نیست، نه یکسال خیلی زمان است. ✖️یکسال سه‌تا صد روز به اضافه‌ی یک شصت و پنج روز است، یعنی بنابراین زمان کمی برای کار نیست. ۹۹/۶/۲ Khamenei.ir
💠 قال رسول الله صلی الله علیه واله: ان الحسین باب من ابواب الجنة. بى گمان حسین درى از در هاى بهشت است . 📚 کتاب احقاق الحق 9/202)  
روز چهارم: به ياد حربن‌يزيد رياحي حر آزاد مرد دشت كربلاست، اسارت در عشق حسين او را آزاد كرد. لحظه بازگشت به آغوش رحمت حسيني بود كه معني آن ندا را دريافت. آن هنگام كه عزم بستن ره بر امام را داشت ندايي شنيد كه او را به بهشت بشارت مي‌داد، آن لحظه شگفت‌زده شد، اما وقتي پيكر نيمه جانش ميان ميدان افتاده بود و حسين را بر بالين خود ديد، فهميد كه تعجبش بيهوده بوده، چرا كه بهشت حسين است، اگر در كنار حسين باشي، در بهشتي. آخرين چيزي كه حر شنيد كلام مولايش بود كه: انت الحر كما سميت امك، انت الحر في‌الدنيا و انت الحر في‌الاخره، «تو همانگونه كه مادرت ناميده است حر و آزاده‌اي آزاد در دنيا و سعادتمند و آزاد در آخرت» عزيز فاطمه بر درگه عفوت سرآوردم گناهي از تمام كوه‌ها سنگين‌تر آوردم من آن حرم كز اول خويش را سد رهت كردم تو را در اين زمين بين هزاران لشكر آوردم به جاي دسته گل با دست خالي آمدم دلي صد پاره‌تر از لاله‌هاي پرپر آوردم نشد تا از فرات آب آورم از بهر اطفالت ولي بر حنجر خشكيده‌ات اشك تر آوردم
*🌿معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست؟* اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم، و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: ⚡- آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟! ⚡- آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ ⚡- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله‌ی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره‌ی اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ... اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند، لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده‌ی شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. *🌷عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)* عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. *خداوند متعال می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹)* با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ *«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳)* چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی *روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود.* *🌷تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت* با خارج شدن عاشورا از سلسله‌ی اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: *روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد.* این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد *و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...* برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن..
⚫️تلنگر محرم ‏🖤به بچه هاتون یاد بدید امام حسین ع از بی یاری سر بریده شد نه از بی آبی... ‏🖤حضرت عباس از معرفت و مرام بی دست شد نه به خاطر مشک آب... ‏🖤اونجا که امام حسین ع فریاد زد هل من ناصر ینصرنی؟یار میخواست نه آب... ‏🖤به بچه هاتون از آزادگی امام حسین(ع) بگید نه از لبهای تشنه... ‏🖤خیلیا لب تشنه از دنیا رفتن اما حسین(ع) نشدن. ‏🖤حسین (ع) یعنی مردانگی...آزادگی...غیرت...شجاعت و شهامت. ‏🖤عباس یعنی جوانمردی... معرفت....حیا....غیرت ‏🖤عباس یعنی پشت برادر حتی بدون دست... ‏🖤حسین(ع) یعنی آزادگی حتی لحظه ای که گلوی نوزادت دریده شد... ‏🖤افسوس که لبهای تشنه باعث شد راه اصلی کربلا از یاد خیلیا بره... ‏🖤پیام کربلا ایستادن در مقابل ظلم است✨ به بچه هاتون راه اصلی کربلارو نشون بدید🌹🏴 🙏التماس دعا🙏
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ✨یا زَکَرِیَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ یَحْیَی لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِیًّا ✨ای زکریا! ما تو را به پسری که نامش یحیی است مژده می‌دهیم که قبلا همنامی برای او قرار نداده ایم * 📗سوره مبارکه مریم آیه ۷ ▪️عبدالخالق بن عبد ربَّه روایت می‌کند که از امام صادق (علیه السّلام) شنیدم که می‌فرمودند: منظور از «لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِیًّا» حسین بن علی و یحیی بن زکریا(علیهما السّلام) است، که قبل از خود همنامی نداشتند و آسمان تنها بر آن دو، چهل صبح گریست. او می‌گوید: پرسیدم: گریه آسمان چگونه بود؟ ایشان فرمودند: خورشید در هنگام طلوع و غروب، سرخ می‌گشت. 📗کامل الزیارات، ص ۱۸۲، باب ۲۸، ح۱۰. ▪️ ابی بصیر، از امام جعفر صادق (علیه السّلام) روایت می‌کند که ایشان فرموده اند: آسمان برای کشته شدن امام حسین (علیه السّلام) گریست و سرخ گشت، و هرگز برای کسی جز یحیی بن زکریا و حسین بن علی (علیهم السّلام) نگریست. 📗کامل الزیارات، ص ۱۸۱، باب ۲۸، ح ۴ و ۵. ▪️عبدالله بن هلال از امام جعفر صادق (علیه السّلام) روایت می‌کند که ایشان فرمودند: همانا آسمان بر حسین بن علی و یحیی بن زکریا (علیهما السّلام) گریست و برای کسی جز آن دو نگریسته است. گفتم: گریه آسمان چگونه بود؟ ایشان فرمودند: چهل روز درنگ نمود و خورشید با سرخی طلوع و غروب می‌کرد. گفتم: فدایت شود، این گریه آسمان بود؟، فرمودند: آری. 📗 کامل الزیارات ص ۱۸۱، باب ۲۸، ح۶. ▪️ عبدالخالق روایت می‌کند که از امام جعفر صادق (علیه السّلام) شنیدم که در مورد آیه «لمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِیًّا» می‌فرمایند: حسین (علیه السّلام) نیز به مانند یحیی بن زکریا اولین کسی بود که با این اسم نامگذاری می‌شد و آسمان تنها بر آن دو، چهل صبح گریست. گفتم: گریه آسمان چه بود؟ ایشان فرمودند: خورشید با رنگی قرمز طلوع و غروب می‌کرد و قاتل حسین (علیه السّلام) و قاتل یحیی بن زکریا (علیه السّلام)، هر دو زنازاده بودند. 📗تاویل الآیات، ج ۱، ص ۳۰۲، ح ۴. 🔳ابدوالله‌ماننسی‌حسینا
روان شناسی مردم کوفه در زمان امام حسین (ع) اگر ما هم بین دو انتخاب قرار بگیریم ، کدام راه انتخاب می کنیم. ؟!!! ◼ مردم کوفه در طول تاریخ از دوستان و محبان ( ع) بوده اند و احادیث زیادی در مدح داریم که نشان میدهد اهلبیت ( ع) هم به کوفه و مردمانش علاقمند بوده اند. از طرفی در برهه هایی از زمان همین مردم ، خون به دل امام معصوم کرده و حتی مورد نفرین هم قرار گرفته اند. (زمان امام علی ( ع)). ◼ از همین کوفه ۱۲ هزار نامه به امام ( ع) نوشته میشود و عاجزانه و مشتاقانه از حضرت میخواستند که به کوفه بیاید و از حمایت مردم بهره مند شود. هرچند در این میان عده ای و مزدور هم بودند ، اما اکثریت مردم واقعا امام حسین (ع) را دوست داشتند. پس مشکل کار کجا بود؟!!!! ◼ مشکل و گرفتاری مردم این بود که هم امام حسین (ع) را دوست داشتند و هم دنیا و رفاه طلبی را ، تا زمانیکه حاکم کوفه فردی آرام و بی آزار بود ، سیل نامه ها برای امام حسین نوشته میشد ، اما زمانیکه بن زیاد حاکم کوفه شد و زهر چشم گرفت ، مردم کوفه در یک دوراهی سرنوشت ساز و قرار گرفتند: ، یا دنیا ، یا امام حسین ( ع) .؟!!!! ◼ مردم کوفه در این انتخاب ، دنیا را بر سیدالشهدا ترجیح دادند و رفتند در خانه و در را بستند. لذا بن عقیل تنها ماند و بشهادت رسید. مشکل مردم کوفه راحت طلبی ، دنیادوستی و تن پروری آنها بود . تا زمانیکه میتوانستند امام حسین را در کنار دنیایشان داشته باشند همراه سیدالشهدا بودند، اما زمانیکه گفتند یکی را انتخاب کنید ، ترسیدند و دنیا را انتخاب کردند و شدند!!! ◼ مردمی که دنیازده شوند ، در هنگامه سرنوشت ساز نمیتوانند دل از دنیا بکنند و دین و امام معصوم را رها می کنند. مردم کوفه اینگونه شدند . حال باید به خودمان و احوال دلمان بپردازیم. آیا ما دنیازده نشده ایم ؟!!! 🔺اگر امام زمان ( عج) تشریف بیاورند ، در انتخاب بین دنیا و امام قرار بگیریم ، کدام راه را انتخاب می کنیم. ؟!!! 🔺این سؤال مهمی است که باید از خودمان بپرسیم و دنبال جوابش باشیم. 🖊م.نوروزی
🤔 ❔آیا راست است که حضرت زینب در مصیبت امام حسین چاک دادند ❕اگر راست است مگر پیامبر نفرمود که هر کس در مصیبتی گریبان چاک کند است ❕( مستدرک الوسائل جلد دوم ص455) پس حضرت زینب چرا اینطور کرد ❗️❗️ 💠💠 🔶سید بن طاووس نقل می کند ؛ « چون حضرت زینب سر مبارک برادر را دید ، از اوج ناراحتی دست به برد و آن را چاک داد » 📚اللهوف ص178 👌گریبان چاک دادن در مرگ پدر و برادر و همچنین مصائب اهل بیت و امام حسین علیهم السلام از موارد حرمت شده است . 🔶امام علیه السلام فرمود ؛ « بانوان حرم حسینی در مصیبت حسین بن علی گریبان چاک داده و به صورت می زدند ، و بر مصیبتی چون مصیبت او باید گونه ها لطمه زده و گریبان ها گردد» 📚تهذیب الاحکام ج8 ص325 👌و فرمود ؛ « ( گریبان چاک زدن در مرگ نزدیکان بی اشکال است ) زیرا موسی بن عمران نیز در مرگ برادرش هارون چاک داد » 📚وسائل الشیعه ج22 ص402 👌ابوهاشم جعفری می گوید ؛ « در تشییع جنازه امام هادی ، امام حسن عسکری در حالی که گریبان چاک زده بود ، بیرون آمد ، ابوعون به امام حسن عسکری در نامه ای اعتراض کرد ، امام علیه السلام پاسخ داد ای احمق تو چه می دانی این کار چیست ؟ موسی نیز در وفات هارون گریبان چاک داد» 📚کشف الغمه ج2 ص418 ❕همینطور در روایات متعددی ، جزع و فزع و بی تابی کردن در حسین علیه السلام مستحب شمرده شده است که از مصادیق آن ، گریبان چاک زدن می باشد.