4.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فراز سوره کوثر
✨بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ✨
إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ (۱)
فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ (۲)
إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ (۳)
✨🌺🍂🍃
#کانال_تلاوت را دنبال کنید
🎙eitaa.com/joinchat/2781478912C50664d2132
🌹السلام علیک یاصاحب الزمان"عج"
🍁 دعا برای سلامتی امام زمان (عج)👇
💐بسم الله الرحمن الرحیم💐
💠اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلا
╔═.🍃🍃.══════╗
🆔 @nahjolbalagheeiha
╚══════.🍃.🍃═╝
🍁دعا برای فرج امام زمان (عج)👇
💐 بسم الله الرحمن الرحیم💐
💠 اِلهی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکی وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ الِ مُحَمَّد اُولِی الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.
╔═.🍃🍃.══════╗
🆔 @nahjolbalagheeiha
╚══════.🍃.🍃═╝
#قرآن-41
پیروزی در یک مرحله از آزمایش، کافی نیست. افرادی در بعضی از مراحل موفق می شوند، ولی در مرحله ی دیگر شکست می خورند.🌺💐
کسانی که دستشان به اموال دولتی رسید، ولی با کرامت و زهد از کنارش گذشتند و حرص و طمع انان را الوده نکرد، حزب اللهی هستند وکسانی که دست درازی کرده و به اصطلاح پشت خود را با ذخیره ان اموال می بندند، مومن واقعی نیستند.🌺💐
راحت طلبی و عدم تحمل فشار هاوسختی های موسمی وموقتی، باسلحشوری سازگاری ندارد.🌺💐
قبل از برخورد با دشمن، باید تمرین مقاومت کرد.🌺💐
ایمان درجاتی دارد،باانکه گروهی همراه با طالوت بودند و به او ایمان داشتند و از نوشیدن اب هم گذشتند؛ ولی هرمومنی رزمنده نیست، تنها مومنانی رزمنده هستند که به لقاءالله ایمان داشته باشند.🌺💐
نیروهای کیفی هر چند اندک باشند ، برنیروهای کمی برتری دارند.🌺💐
مومن مخلص، پیروزی را از خدا می داند.🌺💐
مسلمانان اگر صبور و پایدار باشند، نباید اززیادی دشمن هراس داشته باشند، زیرا خداوند با صابران است.🌺💐
همیشه وبه خصوص در جبههها، دعا همراه با حرکت لازم است، نه دعا به جای حرکت.🌺💐
دعاهای خودرابا ربنا آغاز کنیم.🌺💐
صبروپیروزی، ملازم یکدیگرند, دراثر صبر، ظفر آید.🌺💐
پیروزی درجنگ، زمانی با ارزش است که هدف رزمندگان برتری حق بر باطل باشد، نه برتری یکی بردیگری.🌺💐
پیامبر اکرم ص فرمود ند :خداوند به خاطر یک مسلمان صالح، بلا را از صدهزار خانه از همسایگان دور می کند.🌺💐
تااستعداد، لیاقت، ایثار ، وسابقه ی درخشانی نباشد، انسان مورد لطف خاص الهی قرار نمی گیرد.🌺💐
دعاهای خالصانه رزمندگان ومجاهدان، مستجاب می شود.🌺💐
3.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن_پاسخ| ۱۴۰۰ سال گریه و عزاداریِ تکراری کافی نیست؟ آیا خسته نمیشوید؟
🔹پاسخ اجمالی:
1️⃣ صرف قدمت یک عمل و تکرار هر ساله آن، نمیتواند توجیه مناسبی برای تعطیل کردن آن عمل باشد. سابقه عید نوروز را برخی حدود 3000 سال میدانند. شب یلدا، سیزده به دَر و…، هرکدام شاید قدمتی به اندازه عید نوروز دارند ولی تاکنون، نه کسی آنها راخسته کننده دانسته و نه از تکراری بودن آن اظهار خستگی و دلزدگی کرده است.
2️⃣ اما اینکه چرا از تکرار عزاداری برای مظلومیت امام حسین(ع) خسته نمیشویم و ذاتا عمل خسته کننده ای هم نیست بلکه هرساله بر شکوه آن افزوده میشود، شاید به این دلیل است که، عزاداری برای آن حضرت یک «حس فطری» برخاسته از فطرت و ذات انسان است. انسان ذاتا و فطرتا هرگاه بشنود انسانی مظلوم واقع شده و عده ای به ستم بر او ظلم روا داشتند، ناراحت و غمگین میشود، بخصوص که این انسان، شخصیتی برجسته و تاثیر گذار باشد.
🔅امام صادق(ع): اموری که با فطرت الهی انسان سر و کار دارد، انسان باتکرار آن خسته نمیشود. مثل طلوع خورشید که همه روزه اتفاق میافتند ولی خسته نمیشویم.
🔗پاسخ تفصیلی
the14.ir/6069
💠مرکز پاسخگویی به شبهات
@the14ir
#نشر_مجدد
⁉️متن شبهه👇👇
آیا میدانستید در زیارت عاشورا وقتی میخوانند،اللهم العن الاول و الثانی و الثالث و الرابع، و یزید خامسا...چه کسانی هستند؟
اولی قابیل پسر حضرت ادم،که پایه گذار قتل و فساد بود.
دوم قیدار فرزند سالف،قاتل شتر صالح نبی (ع) است.
سومی پادشاه رومانی بیلاطس،قاتل حضرت یحیی (ع) که سر حضرت یحیی را در دشت گذاشت،و مدتها خون ازآن میجوشید تا عذاب الهی به این شکل ایجاد شد که بخت النصر پادشاه سفاک وظالم عراق جهت حکومت گستری خود به انجا حمله کرد و 7000 یهودی را کشت و بقیه را اسیر برد،سپس خون حضرت یحیی از جوشیدن باز ایستاد.
چهارمین نفر ابن ملجم مرادی قاتل حضرت علی (ع) است،که توسط دختری به نام قطام تحریک شد.
و پنجمین یزید بن معاویه علیه اللعنه قاتل امام حسین (ع) است.
لطفا منتشر شود تا دشمنان با تفسیر نابجا جهت تفرقه افکنی استفاده ننمایند.
📚منبع:
مجالس المومنین- قاضی نورالله شوشتری(ره) ص 291
✅پاسخ شبهه:👇👇
1⃣ شیخ طوسی رحمه الله . کتابی به نام احتجاج ندارند .
@mobahesegroup
2⃣:کتاب الاحتجاج مال مرحوم طبرسی رحمه الله است .
3⃣ در کتاب الاحتجاج طبرسی هم مطلقا چنین مطلبی وجود ندارد .
4⃣ : در هیچ یک از کتب شیخ طوسی (همچون تهذیب.استبصار. امالی .مصباح المتهجد و غیره ) چنین مطلبی وجود ندارد ...
5⃣حال اصل قضیه چیست ؟!
و جهل و خیانت این جهلاء در کجاست ؟؟!!
که یک عده از اهل سنت رفتند به خلیفه عباسی گفتند که شیخ کتابی نوشته که در آن سبِّ صحابه هست، گفت: بیاورید، گفتند: در کتاب مصباحش هست، آوردند و جمله را نشان دادند، «اللهم خص انت و...»
خلیفه دستور داد شیخ را آوردند، کتابش هم حاضر شد، طبق حکم عقل و شرع، شیخ در اینجا تقیه فرمود،و گفت مراد از اولی قابیل است و مراد از دومی عاقر ناقه صالح است و مراد از سومی قاتل یحیی بن زکریاست . هر چه سنیان به خلیف گفتند شیخ دروغ میگوید و تقیه میکند . اما دلیلی بر مدعای خود ، نزد خلیفه نداشتند . و شیخ نیز به ریش انان خندید و مجلس را ترک کرد ...
(قاضی نورالله شوشتری در مجالس مومنین در شرح حال شیخ طوسی نقل کرده)
(روضات الجنات جلد 6 ص 226)
6⃣ حال ببینید جهالت تا به کجا که مدعی این داستان را از قول شیخ طوسی نقل میکند تا وانمود کند که مصداق این لعن ها را شیخ و علمای شیعه و یا روایات ، به این صورت توضیح داده اند .
اگر واقعا منظور از این ۴ ملعون در زیارت عاشورا ، قابیل و عاقر ناقه صالح و قاتل یحیی و ابن ملجم بود . دیگر احتیاجی به تقیه در زیارت و نام نبردن از انها و کنایه گویی نبود . مگر نه اینکه این افراد را سنیان هم ملعون میدانند !
7⃣دیگر وقتی اسم ملاعینی همچون معاویه و یزید و عمر سعد و ابن زیاد و ابن مرجانه ... به صراحت در زیارت امده . چه احتیاجی به کنایه گویی در این مفلوک ها هست !!
و در اخر فقط یک جمله از زیارت ارزشمند عاشورا نقل میکنم .
والعاقل تکفیه الاشاره...
ولعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله فیها ...
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
▪️ای اهل حرم میر و #علمدار نیامد...
🔻روز عاشورا خصم گمان کردند اگر دستان علمدار را قطع کند علم به زمین خواهد افتاد و خواهر بی مدافع خواهد شد..
🔺 زهی خیال باطل ؛ مگر عاشورائیان نباشند!
خصم بداند سرباز امام خامنه ای تا انتقام سیلی مادر را نگیرد از پای نخواهند نشست...
🔹لبیک یا حسین: یعنی دعا برای فرج یوسف زهرا(عج)
🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی بصیرت علوی؛ صبر زینبی؛ امید مهدوی
🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی قیام روح الله
🔹لبیک یا حسین(ع): یعنی دست جانباز آقای ما
🔹لبیک یا حسین : یعنی دست بر زمین افتاده حاج حسین خرازی؛ یعنی رمل های فکه؛ یعنی چزابه؛ یعنی دهلاویه و شلمچه
🔹لبیک یاحسین: یعنی پیکر اربا اربای حججی ها
🔹لبیک یا حسین: یعنی شیربچه های مدافع حرم
🔹لبیک یا حسین: یعنی رهروی از راه حسینی و عشق به خمینی و سربازی برای سیدعلی
🔹لبیک یا حسین: یعنی صدای چکمه حاج قاسم کنار لانه موریانه تکفیری
🔹خواهرم لبیک یا حسین: یعنی حجاب؛ یعنی عفت زینبی...
@basiratafzayi
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴سوال:
چرا امام حسن (ع) درمقابل حکومت ظلم ،صلح کردند ولی امام حسین (ع) قیام کردند و جنگیدند؟؟؟
🔵🔵 پاسخ سوال ، در کلام امام خامنه ای :
✳️صلح امام حسن، صددرصد منطبق بر استدلال منطقى بود.
🔸مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمه شعارى مىدانند؛ درحالىكه درباره اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است؛ درباره #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايه تأسف است.
✅عامل شكست امام حسن(ع)نبودن تحليل سياسي در مردم بود
بنده در قضاياى تاريخ اسلام اين مطلب را مكررا گفتهام كه، چيزى كه امام حسن مجتبى عليهالسلام را شكست داد، نبودن #تحليل_سياسى در مردم بود. مردم، تحليل سياسى نداشتند. چيزى كه فتنه خوارج را بهوجود آورد و اميرالمؤمنين عليهالسلام را آنطور زير فشار قرار داد و قدرتمندترين آدم تاريخ را آنگونه مظلوم كرد، نبودن تحليل سياسى در مردم بود والا همهى مردم كه بىدين نبودند. تحليل سياسى نداشتند. يك شايعه دشمن مىانداخت؛ فورا اين شايعه همه جا پخش مىشد و همه آن را قبول مىكردند!
۷۲/۸/۱۲
✅غبارغليظ نفاق در زمان امام حسن(ع)
دوران دشوار هر انقلابى، آن دورانى است كه حق و باطل در آن ممزوج بشود. ببينيد اميرالمؤمنين از اين مىنالد: "ولكن يؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فيمزجان فهنا لك يستولى الشّيطان على اوليائه ". در دوران پيامبر، اينطورى نبود. در دوران پيامبر، صفوف، صفوف صريح و روشنى بود. آن طرف، كفار و مشركان و اهل مكه بودند؛ كسانى بودند كه يكىيكى مهاجرين از اينها خاطره داشتند: او من را در فلان تاريخ زد، او من را زندانى كرد، او اموال من را غارت كرد؛ بنابراين شبههيى نبود. يهود بودند؛ توطئهگرانى كه همهى اهل مدينه - از مهاجر و انصار - با توطئههاى آنها آشنا بودند. جنگ بنىقريظه اتفاق افتاد، پيامبر دستور داد عده كثيرى آدم را سر بريدند؛ خم به ابروى كسى نيامد و هيچكس نگفت چرا؛ چون صحنه، صحنه روشنى بود؛ غبارى در صحنه نبود. اينطور جايى، جنگ آسان است؛ حفظ ايمان هم آسان است.
اما در دوران اميرالمؤمنين، چه كسانى در مقابل على(ع) قرار گرفتند؟ خيال مىكنيد شوخى است؟ خيال مىكنيد آسان بود كه "عبداللَّهبنمسعود "، صحابى به اين بزرگى - بنا به نقل عدهيى - جزو پابندهاى به ولايت اميرالمؤمنين نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟ همين "ربيعبنخثيم " و آنهايى كه در جنگ صفين آمدند گفتند ما از اين قتال ناراحتيم، اجازه بده به مرزها برويم و در جنگ وارد نشويم، در روايت دارد كه "من اصحاب عبداللَّهبنمسعود "! اينجاست كه قضيه سخت است.
👈وقتى غبار غليظتر مىگردد، مىشود دوران امام حسن؛ و شما مىبينيد كه چه اتفاقى افتاد. باز در دوران اميرالمؤمنين، قدرى غبار رقيقتر بود؛ كسانى مثل عمار ياسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه اميرالمؤمنين - بودند. هرجا حادثهاى اتفاق مىافتاد، عمار ياسر و بزرگانى از صحابه پيامبر بودند كه مىرفتند حرف مىزدند، توجيه مىكردند و لااقل براى عدهاى غبارها زدوده مىشد؛ اما در دوران امام حسن، همان هم نبود. در دوران شبهه و در دوران جنگ با كافر غيرصريح، جنگ با كسانى كه مىتوانند شعارها را بر هدفهاى خودشان منطبق كنند، بسيار بسيار دشوار است؛ بايد هوشيار بود.
۷۰/۶/۲۷
✅اگر امام حسن(ع) مي جنگيد و شهيد مي شد ، خونش به هدر ميرفت
امام حسن مجتبى عليهالسلام مىدانست كه اگر با همان عدهى معدود اصحاب و ياران خود با #معاويه بجنگد و به شهادت برسد، انحطاط اخلاقى زيادى كه بر خواص جامعهى اسلامى حاكم بود، نخواهد گذاشت كه دنبال خون او را بگيرند! تبليغات، پول و زرنگيهاى معاويه، همه را تصرف خواهد كرد و بعد از گذشت يكى دو سال، مردم خواهند گفت "امام حسن عليهالسلام بيهوده در مقابل معاويه قد علم كرد. " لذا، با همهى سختيها ساخت و خود را به ميدان #شهادت نينداخت؛ زيرا مىدانست خونش هدر خواهد شد.
👈گاهى شهيد شدن آسانتر از زنده ماندن است! حقا كه چنين است! اين نكته را اهل معنا و حكمت و دقت، خوب درك مىكنند. گاهى زنده ماندن و زيستن و تلاش كردن در يك محيط، به مراتب مشكلتر از كشته شدن و شهيد شدن و به لقاى خدا پيوستن است. امام حسن عليهالسلام اين مشكل را انتخاب كرد.
وضع آن زمان چنين بوده است. #خواص تسليم بودند و حاضر نمىشدند حركتى كنند. يزيد كه بر سر كار آمد، جنگيدن با او امكانپذير شد.
ادامه پاسخ👇👇