4_5900203441615012501.mp3
895.1K
🔸ترتیل(خالص بدون ترجمه) صفحه ۱۴۳ با صدای استاد حامدولیزاده
🔸مقام: صبا
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_5900203441615012502.mp3
1.64M
🔸ترتیل صفحه ۱۴۳ با صدای استاد حامد ولیزاده
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای استاد عباس سلیمی
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 143
وَمَا لَكُمْ أَلَّا تَأْكُلُوا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَقَدْ فَصَّلَ لَكُمْ مَا حَرَّمَ عَلَيْكُمْ إِلَّا مَا اضْطُرِرْتُمْ إِلَيْهِ ۗ وَإِنَّ كَثِيرًا لَيُضِلُّونَ بِأَهْوَائِهِمْ بِغَيْرِ عِلْمٍ ۗ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُعْتَدِينَ (119)
و چيست شما را که از آنچه [وقت ذبح ]نام خدا بر آن برده شده است نمى خوريد در حالى که او آنچه را بر شما حرام کرده ـ جز آنچه بدان ناچار شويد ـ براى شما بيان کرده است؟ و همانا بسيارى [از مردم، ديگران را ]از روى هوس هاى خود جاهلانه گمراه مى کنند. بى شک پروردگار تو به تجاوزکاران داناتر است. (119)
وَذَرُوا ظَاهِرَ الْإِثْمِ وَبَاطِنَهُ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَكْسِبُونَ الْإِثْمَ سَيُجْزَوْنَ بِمَا كَانُوا يَقْتَرِفُونَ (120)
و گناه ظاهر و پنهان را رها کنيد. همانا کسانى که مرتکب گناه مى شوند به زودى در برابر آنچه انجام مى دادند جزا خواهند ديد. (120)
وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ ۗ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ ۖ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ (121)
و از [گوشت ]آنچه نام خدا [وقت ذبح ]بر آن برده نشده است نخوريد، و اين قطعاً نافرمانى [خدا ]است. و همانا شياطين به دوستانشان القا مى کنند تا با شما به مجادله برخيزند، و اگر از آنان اطاعت کنيد قطعاً مشرک خواهيد بود. (121)
أَوَمَنْ كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَنْ مَثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا ۚ كَذَٰلِكَ زُيِّنَ لِلْكَافِرِينَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (122)
آيا کسى که مرده بود و ما زنده اش کرديم و براى او نورى قرار داديم که به وسيله آن در ميام مردم راه مى روند مانند کسى است که در تاريکى ها قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟ اينگونه براى کافران آنچه انجام مى دهند زينت داده شده است. (122)
وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكَابِرَ مُجْرِمِيهَا لِيَمْكُرُوا فِيهَا ۖ وَمَا يَمْكُرُونَ إِلَّا بِأَنْفُسِهِمْ وَمَا يَشْعُرُونَ (123)
و بدينگونه در هر شهرى بزرگان مجرمش را [امکانات در اختيارشان ]قرار داديم تا سرانجام در آن به مکر بپردازند، و آنان جز به خود مکر نمى کنند و در نمى يابند. (123)
وَإِذَا جَاءَتْهُمْ آيَةٌ قَالُوا لَنْ نُؤْمِنَ حَتَّىٰ نُؤْتَىٰ مِثْلَ مَا أُوتِيَ رُسُلُ اللَّهِ ۘ اللَّهُ أَعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالَتَهُ ۗ سَيُصِيبُ الَّذِينَ أَجْرَمُوا صَغَارٌ عِنْدَ اللَّهِ وَعَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا كَانُوا يَمْكُرُونَ (124)
و هنگامى که آيتى برايشان مى آيد مى گويند: هرگز ايمان نمى آوريم تا اينکه مانند آنچه به رسولان خدا داده شده است به ما نيز داده شود. خدا بهتر مى داند که رسالتش را کجا قرار دهد. به زودى به کسانى که مرتکب جرم شده اند به سبب آن که مکر مى کردند ذلّتى در نزد خدا و عذابى سخت خواهد رسيد. (124)
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
🌷«رشد و سقوط بینهایت» 🌷
🔉 #حجت_الاسلام_قرائتی
✍ گل سرسبد هستی یعنی انسان، به خاطر پشت پا زدن به منطق و بیّنه، بدترین مخلوقات میشود.
یعنی انسان با انتخاب خود جایگاه خود را تعیین میکند، یا شرّ البریّه و جهنمی، یا خیر البریّه و بهشتی.
رشد یا سقوط دیگر موجودات، محدود است ولی رشد و سقوط انسان، بینهایت است.
«شَرُّ الْبَرِيَّةِ» ﴿بینه/٦﴾ «خَيْرُ الْبَرِيَّةِ» ﴿بینه/7﴾
✅ کانال استاد قرائتی
┄┄┅┅┅❅✾❅┅┅┅┄┄
http://eitaa.com/joinchat/2491154450C71ab7f9bd5
02.Baqara.057.mp3
1.35M
📚تفسیر سوره بقره آیه 57
✅کانال استاد قرائتی
⇨ @Gharaati_ir
🔴 هرم جامعه مبتنی بر پارادايم امانيسم، جامعهی مدنی را برمیتابد. در چنين جامعهای ملتچينی، بر اساس سرمايههای انسانی صورت میپذيرد. در جامعهسازی مدرن، سرمايهی انسانی، سه بخش عمده دارد:
1. سرمایهی مادی (Financial Capital): مردم در جامعهی مدنی نسبت به ثروتی كه دارا هستند و يا نسبت به ثروتی كه توليد میكنند، سرمايهی مادی را ايجاد میكنند، اين سرمايه زيربناي سرمايههای انسانی است، و معيار سنجش و اندازهگيری ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمایهی علمی (Scientific Capital): سرمايهی علمی در جامعهی مدنی عموماً نسبت به توليد سرمايهی مادی ارزشيابی میشود.
3. سرمایهی اجتماعی (Social Capital): سرمايهی اجتماعی روبنای سرمايههای انسانی است. غرب به دليل فروپاشی مناسبات خانواده از يكسو و رشد تفرّد از سوی ديگر، در ساختار اجتماعی خود در نيم قرن اخير با بحران سرمايهی اجتماعی روبهروست.
🔵 ارزش در اسلام در مقابل انسان متمدن غربي در « مهاجر » بودن است، و پيامبر اكرم (ص) فرمودهاند كه: مهاجر كسی است كه از گناهان هجرت كند.
🔹بناي مردم، يا چينش مردم، در جامعهی هجری نيز بر مبنای سرمايهی انسانی است. از مردمچينی، معماران انقلاب اسلامی به « امتسازی » و ايجاد بنای امت ياد كردند. لايههای سرمايهداری برای ايجاد بنای امت واجد چهار بخش است:
1. سرمايهی ايمان: انسانها بر مبنای ايمانی كه دارند و توليد ايمانی كه میتوانند صورت دهند سرمايهی ايمان را در جامعه ايجاد میكنند. انسان طراز در چنين جامعهای انسانی است كه سرشار از سرمايهی ايمان باشد و بتواند ايمان را در ساير انسانها به وجود آورده و تقويت كند. سرمايهی ايمانی، زيربنای سرمايههای انسانی است و ملاك سنجش ساير سرمايهها محسوب میشود.
2. سرمايهی علمی: توليد سرمايهی علمی مبتنی بر سرمايهی ايمان، لايهی بعدی سرمايه در امتسازی را تشكيل میدهد.
3. سرمايهی اجتماعی: تعامل و روابط اجتماعی انسانها نيز با هدف توليد ايمان و نه به قصد توليد مادی، سرمايه محسوب میشوند.
4. سرمايهی مادی: روبنايیترين سرمايه در جامعهی هجری سرمايهی مادی است.
🔹انسان مهاجر كسی است كه از آنچه خدا حرام نموده است، هجرت میكند. جامعهی هجری، جامعهی آرمانی مهدوی است كه پروژهی انبياء و ائمه عليهم السلام به شمار میرود.
🔹کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» ترسیم پایههای فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بر مبنای آیات قرآن کریم است که در سال 1353 توسط امام خامنهای مطرح شده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با جامعهی مدنظر قرآن و رؤیای رهبر انقلاب در سنین جوانی، برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥جهت آشنایی بیشتر با ابعاد جامعهی هجری و تمایز آن با جامعهی مدنی ابتدا جلسه 49 کلبه کرامت با عنوان روند طرحریزی جامعه را مشاهده کنید سپس کتاب طرح کلی اندیشهی اسلامی در قرآن را مطالعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/466
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🔷موسیقی در ادبیات غربی، به خنیا در زبان فارسی تعبیر میشود و کسی که موسیقی را اجرا میکند خنیاگر است.
🔷در بررسی موسیقی چهار وجه قابل مطالعه است:
ابزارمحوری (اصالت با دستگاههای موسیقی است)
عاملمحوری (اصالت با کسی که موسیقی را اجرا میکند)
محتوامحوری (اصالت با شعر است)
شنوندهمحوری (اصالت با مخاطب است)
🔹در بررسی موسیقی و خنیا در مکتب چهارم یعنی شنوندهمحور تاثیر این موسیقی بر لایههای وجود مخاطب یعنی صدر، شغاف، قلب و فؤاد انسان مورد مداقه قرار میگیرد.
yon.ir/cTrux
🔶گوش انسان بر اساس آیه ۳۶ سورهٔ اسراء (وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَٰئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا) در قبال شنیدههای خود و اینکه سمع خود را به چه چیزی میسپارد، مسئول است.
🔸رویکرد اسلام و روایات معصومین در باب موسیقی و غناء بیشتر مبتنی بر مکتب چهارم یعنی تاثیر موسیقی بر روح و فطرت انسان است.
✅ کتاب غناء، متن درس خارج فقه رهبر انقلاب اسلامی امام خامنهای (مدظلهالعالی) در موضوع غناء و موسیقی است. مطالعه این کتاب برای آشنایی با فقه موسیقی و نگاه اسلام به این مسئله برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
🎥 برای این منظور ابتدا دو جلسهی ۴۷۸ و ۴۸۰ کلبه کرامت با عنوان خنیای مخاطب را مطالعه کنید:
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/309
kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/310
📘سپس کتاب غناء را مطالعه نمایید.
🎥 برای مطالعه بیشتر به سرفصل درآمدی بر دکترین سینما مراجعه نمایید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
💢در هر علامت از علائم راهنمایی و رانندگی، یک معنا و مفهومی حبس شده است که اصالت با آن مفهوم است نه خود علامت. اگر این مفاهیم در تابلوها را متوجه نشویم راه را گم میکنیم و به مقصد نخواهیم رسید. آیت یعنی حبس معنا در شیء و پدیده که توسط خالق در آن جعل شده و با دیدن پدیدهها باید به دنبال آیت و نشانی حبس شده در آنها بود که مسیر حیات را به انسان الهام میکنند. (برگ درختان سبز در نظر هوشیار / هر ورقش دفتری است معرفت کردگار)
💢یکی از جوهریترین رویکردها برای طرحریزی در حوزههای علم، هنر و رسانه، رویآیتمدار است. نگاه آیتبین ویژگی انسان دینمدار است، انسانی که درک حضور دارد و خود را در محضر خدا میبیند که نهایتا به حکمت منتج میشود؛ برخلاف انسانی که عالم را در محضر خود میبیند و به مفهوم فلسفه میرسد.
❇️ وفِی الْأَرْضِ آیَاتٌ لِّلْمُوقِنِین (۲۰) وَ فِی أَنفُسِکُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ (۲۱) (سوره الذاریات)
📸 yon.ir/luK8P
این آیات روی زمین برای اهل یقین است.از معتبرترین دانشگاههای جهان تا شاخصترین دانشگاههای کشور، این درجه از معرفت و این نگاه آیتبین به کسی داده نمیشود.
📒 کتاب «توحید مفضل»، بیان امام صادق (ع) از آیات و نشانی برخی از مخلوقات خداوند است که مفضل، یکی از اصحاب حضرت آن را نقل کرده است. مطالعه این کتاب برای اندیشهجویان دانش استراتژی، ذیل سرفصل رویکرد آیتمدار، ضروری است. برای این منظور ابتدا جلسات 342 و 345 کلبه کرامت را مطالعه کنید تا با چشم آیتبین و نگاه حکیمانه به پهنهی هستی آشنا شوید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/289
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/290
برای مطالعه بیشتر به سرفصل رویکرد آیتمدار، در دورهی استراتژی برای کودکان و نوجوانان مراجعه نمایید:
▶️ strategistkids.ir/?page_id=2&id=1
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🔸در جامعهشناسی انقلابها یک مسأله وجود دارد؛ نهضت باشیم، یا نظام! نهضت، یک غایت و هدف بلند و عمیق و دوریست که نظام یک جزء کوچک آن است که با انقلاب محقق میشود. نهضت با آدم(ع) در اولِ زمان شروع شد و سپس با سایر انبیا(ص) که یکییکی برای ادامه نهضت آمدند ادامه یافت. نهضت با کشمکش بین انبیا(ص) و ائمه(ع) و صالحین و مصلحین با شیطانی که قسم خورده بود اجازه ندهد بشریت نجات یابد تا به امروز را رقم زده است. اگر پیامبری چون ابراهیم(ص) و امامانی چون علی(ع) و حسین(ع) در مقطعی انقلاب کردند، اینها هریک دانههای تسبیح و قطعات کوچکی از کلیت پازل حرکت این نهضت هستند.
🔸نهضت، یعنی دیدن انتهای کاری که میخواهد انجام بشود. نگارش و تدوین کتاب زندگی بشریت (که رقم زنندهی رستگاری او باشد) در طول مسیر باید قطعهقطعه تثبیت شود تا همهی این کتاب، یکباره از دست نرود. نظام، همان مرحلهی تثبیت است. نهضتی که از آدم(ص) آغاز شد تا خاتم(ص) ، و از علی(ع) تا آخرالزمان استمرار دارد، یک مقطعی دچار مشکل جدی شده بود و باید کسی میآمد و آن را تثبیت میکرد تا نهضت به عقب بازنگردد. انقلاب حسین(ع) در کربلا، تثبیت این مسأله بود. سپس کسی میباید خیز بعدی نهضت را برمیداشت. حسینی بودن، یعنی نظام و انقلاب؛ و زینبی بودن، یعنی استمرار نهضت.
🔶انقلاب اسلامی، استمرار سه حرکت عظیم است:
✅ حرکت انبیا (ص) از آدم تا خاتم (ص)
✅ حرکت ائمه (ع) از غدیر تا عصر غیبت.
✅ جریان وُلات شیعه تا عصر ظهور (۶۱ زعیم شیعه که ما امروز در زعامت نفر شصت و یکم هستیم)
جمهوری اسلامی، ادامهی انقلاب اسلامی و زمینهساز مراحل بعدی انقلاب است.
🔸جریان امروز علمای دینی، این حضرت روحاللههای تکثیر شده که در صحنهی امروز اینگونه میایستند، حاصل میراث هزار سالهی زعمای شیعه است. تسبیحی که در دست خود میگیرید، ۶۱ مهرهاش را از نظر بگذرانید؛ حضرت حجت(عج) به مثابه نخ این تسبیح، ۶۱ زعیم خود را از جایی که امکان حیات مادی امام شیعه نبود (آغاز غیبت) تا به امروز، نهضت را در هزار سال گذشته بهگونهای بهپیش بُردند که در زمان زعیم شصتم یعنی امام راحل(ره) وقت آن رسیده بود که نهضت علنی گردد؛ لذا انقلاب اسلامی سال ۵۷ رقم خورد. این جفای به نهضت انتظار است اگر تصور کنیم انقلاب اسلامی کار ما بوده و به همت ما ۳۹ سال است که برپای مانده. انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با امام(ره) علیه شاه شروع نشد؛ بلکه با علی(ع) در صدر اسلام و در عدم تحقق غدیر آغاز شد.
🔸امام خامنهای وقتی عهدهدار زعامت شدند، میراثدار نهضت همهی شصت نفر قبلی بودند. اگر نهضت ۶۰ زعیم پیشین، علمی بود یا فرهنگی، سیاسی بود یا نظامی، مخفی بود یا آشکار؛ نهضت زعیم شصت و یکم یعنی امام خامنهای هم علمیست و هم سیاسی، هم فرهنگی است و هم نظامی به صورت مخفیانه و آشکارا. مسألهی ایشان گام بعدی انقلاب ۵۷ و مرحلهی تمدنسازی نوین اسلامیست.
🔹کتاب نخل و نارنج روایت زندگی و زمانهی یکی از شصت و یک زعمای شیعه، شیخ مرتضی انصاری است که به صورت داستان و رمان به رشته تحریر درآمده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با زندگانی و احوالات این زعیم و فقیه بزرگ شیعه برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
📸 yon.ir/KvbkN
🎥جهت آشنایی با نهضت انبیاء و ائمه و سلسله زعمای شیعه ابتدا جلسه 95 کلبه کرامت با عنوان جامعه نهضتی را مشاهده کنید سپس کتاب نخل و نارنج را مطالعه نمایید :
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/43
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🔶 بیانیه آیت الله سیستانی،مرجع عالی قدر شیعیان عراق، درباره تحولات اخیر این کشور:
🔻کشتار و ربودن تظاهرکنندگان و جنایت هولناک الوثبه را به شدت محکوم میکنیم و خواهان محاکمه مجرمان هستیم.
🔻نباید اجازه دهیم عناصری مسلح خارج از قانون دولت عراق وجود داشته باشند و تنها نیروهای دولت باید سلاح داشته باشند.
🔻باید وضع مردم در مناطق آزادشده از چنگ داعش اصلاح شود.
👈روز گذشته نوجوان ١٦ سالهای به نام هیثم علی اسماعیل توسط برخی معترضان در میدان الوثبه کشته و جسد وی را آویزان کردند.
✅ به افسران بپیوندید:
@Afsaran_ir
🔺مدِّ دریای خون...
🔸وکلای بنیامین نتانیاهو اعلام کردند وی که با اتهامات کیفری مواجه است، تا روز اول ژانویه ۲۰۲۰ از همه سمت های وزارتی خود کنارهگیری خواهد کرد و تنها در سمت نخست وزیر باقی میماند.
👈سران( سگان ) وحشی رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر در خونهای بیگناهی که ریختهاند فرو میروند و امروز، مَدِّ این دریای خون، به گردنشان رسیده است...
✅ به افسران بپیوندید:
@Afsaran_ir
🔺امتداد دخالتهای وقیحانهی آمریکا در لبنان
🔸سید حسن نصرالله: «آمریکاییها به شکل وقیحانه و علنی در تظاهرات لبنان دخالت میکنند...آمریکاییها میخواهند حزبالله را از شهرشان بیرون کنند...آمریکایی ها ادعا می کنند تظاهرات در لبنان از همان ابتدا علیه ایران بود، در حالی که این مسئله واقعیت ندارد...اگر به ایران حمله شود ایران پاسخ خواهد داد نه هم پیمانانش.»
👈سخنان امشب سید حسن نصرالله بیانگر آن است که او آنچنان از توان داخلی ایران اطلاع و اطمینان دارد که در صورت وقوع هر غلطی از سوی آمریکا و همپیمانانش، کمک به ایران را لازم نمیبیند؛ بلکه آنچه بین ایران و لبنان صورت خواهد گرفت، فقط تقسیم جبههی نبرد خواهد بود؛ به طوری که وظیفهی نابودی بخشی از استکبار جهانی با ایران خواهد شد و بخش دیگرش با لبنان.
✅ به افسران بپیوندید:
@Afsaran_ir
💢در هر علامت از علائم راهنمایی و رانندگی، یک معنا و مفهومی حبس شده است که اصالت با آن مفهوم است نه خود علامت. اگر این مفاهیم در تابلوها را متوجه نشویم راه را گم میکنیم و به مقصد نخواهیم رسید. آیت یعنی حبس معنا در شیء و پدیده که توسط خالق در آن جعل شده و با دیدن پدیدهها باید به دنبال آیت و نشانی حبس شده در آنها بود که مسیر حیات را به انسان الهام میکنند. (برگ درختان سبز در نظر هوشیار / هر ورقش دفتری است معرفت کردگار)
💢یکی از جوهریترین رویکردها برای طرحریزی در حوزههای علم، هنر و رسانه، رویآیتمدار است. نگاه آیتبین ویژگی انسان دینمدار است، انسانی که درک حضور دارد و خود را در محضر خدا میبیند که نهایتا به حکمت منتج میشود؛ برخلاف انسانی که عالم را در محضر خود میبیند و به مفهوم فلسفه میرسد.
❇️ وفِی الْأَرْضِ آیَاتٌ لِّلْمُوقِنِین (۲۰) وَ فِی أَنفُسِکُمْ أَفَلَا تُبْصِرُونَ (۲۱) (سوره الذاریات)
📸 yon.ir/luK8P
این آیات روی زمین برای اهل یقین است.از معتبرترین دانشگاههای جهان تا شاخصترین دانشگاههای کشور، این درجه از معرفت و این نگاه آیتبین به کسی داده نمیشود.
📒 کتاب «توحید مفضل»، بیان امام صادق (ع) از آیات و نشانی برخی از مخلوقات خداوند است که مفضل، یکی از اصحاب حضرت آن را نقل کرده است. مطالعه این کتاب برای اندیشهجویان دانش استراتژی، ذیل سرفصل رویکرد آیتمدار، ضروری است. برای این منظور ابتدا جلسات 342 و 345 کلبه کرامت را مطالعه کنید تا با چشم آیتبین و نگاه حکیمانه به پهنهی هستی آشنا شوید:
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/289
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/290
برای مطالعه بیشتر به سرفصل رویکرد آیتمدار، در دورهی استراتژی برای کودکان و نوجوانان مراجعه نمایید:
▶️ strategistkids.ir/?page_id=2&id=1
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
🔸در جامعهشناسی انقلابها یک مسأله وجود دارد؛ نهضت باشیم، یا نظام! نهضت، یک غایت و هدف بلند و عمیق و دوریست که نظام یک جزء کوچک آن است که با انقلاب محقق میشود. نهضت با آدم(ع) در اولِ زمان شروع شد و سپس با سایر انبیا(ص) که یکییکی برای ادامه نهضت آمدند ادامه یافت. نهضت با کشمکش بین انبیا(ص) و ائمه(ع) و صالحین و مصلحین با شیطانی که قسم خورده بود اجازه ندهد بشریت نجات یابد تا به امروز را رقم زده است. اگر پیامبری چون ابراهیم(ص) و امامانی چون علی(ع) و حسین(ع) در مقطعی انقلاب کردند، اینها هریک دانههای تسبیح و قطعات کوچکی از کلیت پازل حرکت این نهضت هستند.
🔸نهضت، یعنی دیدن انتهای کاری که میخواهد انجام بشود. نگارش و تدوین کتاب زندگی بشریت (که رقم زنندهی رستگاری او باشد) در طول مسیر باید قطعهقطعه تثبیت شود تا همهی این کتاب، یکباره از دست نرود. نظام، همان مرحلهی تثبیت است. نهضتی که از آدم(ص) آغاز شد تا خاتم(ص) ، و از علی(ع) تا آخرالزمان استمرار دارد، یک مقطعی دچار مشکل جدی شده بود و باید کسی میآمد و آن را تثبیت میکرد تا نهضت به عقب بازنگردد. انقلاب حسین(ع) در کربلا، تثبیت این مسأله بود. سپس کسی میباید خیز بعدی نهضت را برمیداشت. حسینی بودن، یعنی نظام و انقلاب؛ و زینبی بودن، یعنی استمرار نهضت.
🔶انقلاب اسلامی، استمرار سه حرکت عظیم است:
✅ حرکت انبیا (ص) از آدم تا خاتم (ص)
✅ حرکت ائمه (ع) از غدیر تا عصر غیبت.
✅ جریان وُلات شیعه تا عصر ظهور (۶۱ زعیم شیعه که ما امروز در زعامت نفر شصت و یکم هستیم)
جمهوری اسلامی، ادامهی انقلاب اسلامی و زمینهساز مراحل بعدی انقلاب است.
🔸جریان امروز علمای دینی، این حضرت روحاللههای تکثیر شده که در صحنهی امروز اینگونه میایستند، حاصل میراث هزار سالهی زعمای شیعه است. تسبیحی که در دست خود میگیرید، ۶۱ مهرهاش را از نظر بگذرانید؛ حضرت حجت(عج) به مثابه نخ این تسبیح، ۶۱ زعیم خود را از جایی که امکان حیات مادی امام شیعه نبود (آغاز غیبت) تا به امروز، نهضت را در هزار سال گذشته بهگونهای بهپیش بُردند که در زمان زعیم شصتم یعنی امام راحل(ره) وقت آن رسیده بود که نهضت علنی گردد؛ لذا انقلاب اسلامی سال ۵۷ رقم خورد. این جفای به نهضت انتظار است اگر تصور کنیم انقلاب اسلامی کار ما بوده و به همت ما ۳۹ سال است که برپای مانده. انقلاب اسلامی در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با امام(ره) علیه شاه شروع نشد؛ بلکه با علی(ع) در صدر اسلام و در عدم تحقق غدیر آغاز شد.
🔸امام خامنهای وقتی عهدهدار زعامت شدند، میراثدار نهضت همهی شصت نفر قبلی بودند. اگر نهضت ۶۰ زعیم پیشین، علمی بود یا فرهنگی، سیاسی بود یا نظامی، مخفی بود یا آشکار؛ نهضت زعیم شصت و یکم یعنی امام خامنهای هم علمیست و هم سیاسی، هم فرهنگی است و هم نظامی به صورت مخفیانه و آشکارا. مسألهی ایشان گام بعدی انقلاب ۵۷ و مرحلهی تمدنسازی نوین اسلامیست.
🔹کتاب نخل و نارنج روایت زندگی و زمانهی یکی از شصت و یک زعمای شیعه، شیخ مرتضی انصاری است که به صورت داستان و رمان به رشته تحریر درآمده است. مطالعه این کتاب جهت آشنایی با زندگانی و احوالات این زعیم و فقیه بزرگ شیعه برای اندیشهجویان دانش استراتژی ضروری است.
📸 yon.ir/KvbkN
🎥جهت آشنایی با نهضت انبیاء و ائمه و سلسله زعمای شیعه ابتدا جلسه 95 کلبه کرامت با عنوان جامعه نهضتی را مشاهده کنید سپس کتاب نخل و نارنج را مطالعه نمایید :
▶️ kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/43
📚 انتشارات اندیشکده یقین
📲 @entesharat_andishkadeh
💠 به نام حضرت دوست!
سلام بر شما که دوستدار دانایی هستید
لحظه هاتان خالی از جهل و سرشار از دانایی باد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅ سلام و ادب
صبح زیبایتان به خیر
🌺اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ🌺
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹
آیات صفحه🌹(144)🌹را تلاوت کرده و به اماممان و خانم فاطمه الزهرا (س)هدیه می نماییم:
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
قرآن ترجمه المیزان
سوره 6
سوره مبارکه الانعام
صفحه 144
فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ ۚ كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ (125)
پس هر که را بخواهد هدايت کند سينه اش را براى [پذيرش ]اسلام مى گشايد، و هر که را بخواهد گمراه کند سينه اش را تنگ و سخت مى سازد چنانکه گوى به زحمت در آسمان بالا مى رود. اينگونه خدا پليدى را بر آنانکه ايمان نمى آورند قرار مى دهد. (125)
وَهَٰذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ (126)
و اين راه مستقيم پروردگار تو است. همانا ما آيات را براى مردمى که متذکّر مى شوند تفصيل داده ايم. (126)
۞ لَهُمْ دَارُ السَّلَامِ عِنْدَ رَبِّهِمْ ۖ وَهُوَ وَلِيُّهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (127)
براى آنان نزد پروردگارشان سراى سلامت (بهشت) است، و به پاداش کارهايى که مى کردند او ياورشان خواهد بود. (127)
وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ قَدِ اسْتَكْثَرْتُمْ مِنَ الْإِنْسِ ۖ وَقَالَ أَوْلِيَاؤُهُمْ مِنَ الْإِنْسِ رَبَّنَا اسْتَمْتَعَ بَعْضُنَا بِبَعْضٍ وَبَلَغْنَا أَجَلَنَا الَّذِي أَجَّلْتَ لَنَا ۚ قَالَ النَّارُ مَثْوَاكُمْ خَالِدِينَ فِيهَا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۗ إِنَّ رَبَّكَ حَكِيمٌ عَلِيمٌ (128)
و [ياد کن ]روزى را که همه آنان را محشور مى کند [و مى گويد: ]اى گروه [شياطين ]جنّ! همانا شما از انسان ها بسيار [پيرو ]گرفتيد و دوستانشان از انسان ها مى گويند: پروردگارا! بعضى از ما [دو گروه ]از بعضى ديگر بهره گرفتيم و به اجلى که براى ما مقرّر کردى رسيديم. [خدا ]مى گويد: آتش اقامتگاه شماست که در آن براى هميشه خواهيد بود مگر آنچه خدا بخواهد. همانا پروردگار تو حکيم و داناست. (128)
وَكَذَٰلِكَ نُوَلِّي بَعْضَ الظَّالِمِينَ بَعْضًا بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (129)
و بدينگونه بعضى از ظالمان را به سبب آنچه مرتکب مى شوند بر بعضى ديگر مى گماريم. (129)
يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِنْكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُمْ آيَاتِي وَيُنْذِرُونَكُمْ لِقَاءَ يَوْمِكُمْ هَٰذَا ۚ قَالُوا شَهِدْنَا عَلَىٰ أَنْفُسِنَا ۖ وَغَرَّتْهُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَشَهِدُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَنَّهُمْ كَانُوا كَافِرِينَ (130)
اى گروه جنّ و انس! آيا از ميان شما رسولانى برايتان نيامدند که آيات مرا بر شما مى خواندند، و درباره لقاى امروزتان به شما اخطار مى کردند؟ مى گويند: ما به زيان خود گواهى مى دهيم. و زندگى دنيا فريبشان داد. و به زيان خود شهادت مى دهند که کافر بوده اند. (130)
ذَٰلِكَ أَنْ لَمْ يَكُنْ رَبُّكَ مُهْلِكَ الْقُرَىٰ بِظُلْمٍ وَأَهْلُهَا غَافِلُونَ (131)
اين [فرستادن رسولان ]براى اين بود که پروردگار تو چنين نبوده است که شهرها را در حالى که مردم آن بى خبرند از روى ستم نابود کند. (131)
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
4_5902455241428698104.mp3
962.7K
🔸ترتیل(خالص بدون ترجمه ) صفحه ۱۴۴ با صدای استاد حامدولیزاده
🔸مقام: حجاز
❤️یاعلی مددی کن مارا
╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮
🦋 @tartilvathdir96 🦋
╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯