eitaa logo
شهید و شهدا
250 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مناظره داغ در شبکه الجزیره بر سر حمایت ایران از #فلسطین 🔸"احمد خطاب" از مخالفان نظام سوریه: ایرانی‌ها تاکنون یک شهید در راه فلسطین نداده‌اند و حتی یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نکرده اند! 🔸"عبدو اللقیس" کارشناس مسائل بین‌الملل: ایرانی‌ها تیرهای زیادی به اسرائیل شلیک کرده‌اند؛ تل‌آویو زیر آتش موشک‌های ایرانی از غزه و جولان قرار دارد. فلسطینیان زمانی فقط سنگ پرت می‌کردند؛ وقتی ایران به یاری‌شان آمد تل‌آویو به زیر آتش موشک‌های ایرانی رفت. 🔴به آنتی_آمد_نیوز بپیوندید👇🏿 👉🏽 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
💥 در رابطۀ «امام و امت»، دولت‌سازی اسلامی به‌معنیِ شکل‌گیری «امت وسط» است. (نظام⬅️دولت⬅️جامعه) 🔹 من اگر بخواهم را ترجمه کنم می‌توانم بگویم به‌معنیِ شکل‌دهی به است. ◀️ اگر می‌خواهیم جامعۀ ما اسلامی شود، کافی نیست که رهبرِ نظام، اسلامی بیندیشد و اسلامی عمل کند؛ بلکه به یک امّت وسطی احتیاج داریم که بتواند آن ایده‌ها را به برنامه‌های مدیریتی و راهبرانه تبدیل کند و جامعه را براساس آن تفکر و ایده پیش ببرد تا کم‌کم «جامعۀ اسلامی» ساخته شود. 🔹 ما در مرحلۀ «انقلاب اسلامی»، نیاز چندانی نداشتیم که دولت اسلامی (با تعریف دقیقِ آن) وجود داشته باشد، ولی در مرحله‌ای که می‌خواهیم به تمدّن‌سازی برسیم، چنین نیازی وجود دارد؛ چرا که اگر دولت (به‌معنای نظام حاکمیت و کارگزاران حکومتی)، بر اساسِ اسلام حرکت نکند، خلأِ بین «رهبری» و «بدنۀ جامعه» پُر نمی‌شود. 🔹 شیوه‌های راهبرانۀ مدرن در عرصه‌های سیاست، فرهنگ و اقتصاد، رقیب جدی ما هستند و جریان یافتنِ ایده‌های رهبری در بدنۀ جامعه را تحمل نمی‌کنند و بلکه مانع انتقالِ آن به سطح جامعه می‌شوند و نمی‌گذارند که آن ایده‌ها به رفتار عمومی و سبک زندگی تبدیل شود. اصولاً همۀ ما به‌نسبتی تحتِ‌تأثیر تمدّن غرب هستیم و اگر اطراف خودمان را نگاه کنیم، آثارِ تمدّن غرب را می‌بینیم که با زندگی ما آمیخته شده است. حتی عده‌ای هستند که مبانیِ فکریِ تمدّن غرب و ساختارهای آن را آگاهانه پذیرفته‌اند و با آن همنوا و همراه هستند؛ این‌ها مدعیِ و اصلاح قرائت دینی هستند و می‌گویند مدرنیته را بیاورید و کشور را با آن، مدرن‌سازی کنید و آنجا که مدرن‌سازی با دین‌داریِ مردم نمی‌خواند، قرائت دینیِ مردم را به نفعِ مدرن‌سازی عوض کنید. در مرتبۀ بعد، رقیبِ اندیشۀ انقلاب اسلامیْ طرف‌دارانِ مدل «مدرنیته اسلامی» هستند. این مدل‌های رقیب، تا کنون سایش‌های زیادی با انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند. این تأثیرپذیری‌ها از تفکر غربی و دستگاه‌های مدرن، در ساختارهای قوای مختلف کشور و نظام فرهنگی و نظام رسانه‌ای ما نیز وجود دارد. حال، باید چه تغییری اتفاق بیفتد؟ ◀ حاکمیت باید به‌لحاظِ بافت نیروی انسانی و اخلاق و مهارت و عقلانیتِ نیروهای انسانی، با دستگاه رهبری هماهنگ شود تا بتواند حاملِ ایده و اندیشه و تفکر رهبری برای ادارۀ جامعه باشد. 🔹 رهبر انقلاب اسلامی در بیانیۀ گام دوم، را مطرح می‌کنند و می‌فرمایند که این هفت مسئله را در اولویت بگذارید و حول آن‌ها کار کنید و آن‌ها را بومی‌سازی کنید. ما اگر نتوانیم بر اساس تفکر اسلامی، این هفت موضوع را بومی‌سازی کنیم، نمی‌توانیم در مقابلِ سبک زندگی مدرن، سبک زندگی اسلامی را ایجاد کنیم. سبک زندگیِ مدرن گران‌بار از نظریات علمی فراوانی است و فلسفه‌ها، اندیشه‌های راهبرانه، دانش‌ها، و فناوری‌های بشریِ گسترده‌ و همچنین ساختارهای اجتماعی و نظام محصولات مختلف، آن را پشتیبانی می‌کند. آن‌ها سبک زندگی را این‌طور درست کرده‌اند. شهرسازی آن‌ها هم حاصل همین اندیشه‌ها و پشتیبانی‌های فلسفی و علمی و تکنولوژیکی است. آن‎ها مجموعۀ نیازمندی‌ها را شکل دادند و برای ارضاءِ این نیازمندی‌ها مناسباتی را درست کردند و شهرها را شکل دادند که در این شهرها، نظام نیازمندی‌ها چرخش می‌کند و ارضاء می‌شود. اگر ما می‌خواهیم فی‌المثل شهر اسلامی بسازیم، به پشتوانه‌های متناسب با مکتب خودمان، نیاز داریم؛ اما چنانچه از همان پشتیبان‌های غربی استفاده کنیم، شهرسازی اسلامی شکل نمی‌گیرد؛ یا اگر شهر اروپایی را الگو قرار دهیم و فقط میکده‌ها را خراب کنیم و به‌جایِ کلیساهایش مسجد بسازیم، شهر اسلامی شکل نمی‌گیرد. 🔹 باید توجه کرد که دینی شدنِ دولت، یک امرِ تخصصی است؛ ◀️ هماهنگی بین «تخصص‌ها» با رهبری جامعه، رسالت سنگین و پیچیدۀ دوران ماست. نباید منتظر باشیم که دانشگاه‌های مدرن، دانش و فناوری تولید کنند و ما فقط استفاده کنیم؛ اگر این محصولات را بیاورید، فرهنگ خودش را هم می‌آورد؛ برای مثال، فضای مجازی می‌آید و با خودش ادبیات و فرهنگ خودش را می‌آورد و قتلگاه جوانان می‌شود. من نمی‌خواهم بگویم که به هیچ وجه، از تکنولوژی غربی نمی‌توان استفاده کرد؛ چون ما در مقابلِ آن‌ها نیستیم. آن ابزارها اقتضائات خودشان را دارند و می‌خواهند آن اقتضائات را بر ما تحمیل کنند، اما ما هم در دوران گذار از آن‌ها استفاده می‌کنیم و اقتضائات مکتب خودمان را بر آن‌ها تحمیل می‌کنیم و آرام‌آرام آن‌ها را می‌کنیم و مسیر خودمان را می‌یابیم. ما منتظر نمی‌مانیم که دائماً آن‌ها تولید کنند و ما پشت‌سرشان حرکت کنیم! اگر راهبریِ سبک زندگیِ ما همیشه در دست آن‌ها باشد، چرا نام آن را «اسلام» بگذاریم؟! اگر سبک زندگی ما را آن‌ها مدیریت کنند، ما هم لاجرم تحت ولایت آن‌ها و زیر چتر مدیریت مادی خواهیم بود. (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 «امت وسط» چه کسانی هستند و مأموریتشان چیست؟ 💥 بیانیۀ گام دوم، مبنایِ ساماندهیِ «امت وسط» 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «بر اساسِ بیانیۀ گام دوم، کانّه باید یک مجموعه‌ای به عنوان پیدا شوند که وظیفۀ را به عهده بگیرند. این قشرِ دولت‌ساز همان نسل جوانِ اخلاقی، بصیر، انقلابی، متخصص، بامهارت و جهادی است که در متن انقلاب اسلامی روییده است و می‌تواند موتورِ محرکۀ انقلاب اسلامی برای حرکت رو به پیش باشد. اساساً ادامۀ هر انقلابی، به‌خصوص انقلاب ما، منوط به این است که در درون آن، یک نیروی محرکه‌ای متناسب با مقیاس انقلاب تولید شود، و الّا آن انقلاب افول می‌کند. امروز نسلی با تفکرِ تمدّنی پا به میدان گذاشته است که معنیِ تمدّن اسلامی و میدانِ درگیری تمدّنی را می‌فهمد و می‌شناسد. نگاه این نسل، ایدۀ «دین حداقلی» نیست و دین را صرفاً یک فرهنگ نمی‌داند، بلکه معتقد است که دین می‌تواند دولت، جامعه و تمدّن جدیدی بسازد. ◀️ این مجموعۀ جوان، که آن‌ها را امّت وسط می‌دانیم، باید به‌‌سمت دولت‌سازی اسلامی حرکت کنند تا زمینۀ ساخت «جامعۀ اسلامی» فراهم شود. به عبارت دیگر، ◀️ ارتباط بین «ولیّ‌ جامعه» با «کفِ جامعه و توده‌های مردمی» به‌صورتِ مستقیم نیست (نمی‌خواهم تعبیر «پوپولیستی» را به کار ببرم، چون تعبیر دقیقی نیست). درست است که توده‌ها باید همراهی کنند، اما سؤال این است که آن‌ها چگونه باید همراهی کنند؟ مثلاً آن‌ها خانه‌ها و شهرها را چگونه بسازند که بر اساس اسلام باشد؟ نظریۀ «دین حداقلی» می‌گوید «مردم روش خانه‌سازی‌شان را باید از دانش مدرن یاد بگیرند و دانشمندان اروپایی بیایند و معماری و بهداشت عمومی و شهرسازی را به آن‌ها یاد دهند؛ رهبر جامعۀ اسلامی هم فقط بگوید نماز هم بخوانید و دروغ هم نگویید»! ولی نظریۀ دینِ حداکثر و تفکرِ تمدّنی می‌گوید «تمدّن اسلامیْ ژاپن اسلامی نیست؛ نه ژاپن، اسلامی می‌شود نه اسلام، ژاپنی می‌شود؛ چنانچه ما مدل شهرسازی و مدل‌های دیگر را از غربی‌ها یاد بگیریم و سپس آن را با اخلاق اسلامی ترکیب کنیم تمدّن اسلامی شکل نمی‌گیرد؛ باید همۀ عرصه‌ها تحتِ‌تأثیر فرهنگ اسلام باشد و بر اساس فرهنگ و ادبیات اسلامی و مناسبات ملی، بومی‌سازی شود». مردم انقلابی ما در آنجایی که باید به‌صورتِ مستقیم به سخنان نظام و رهبری عمل کنند، حقیقتاً عمل می‌کنند؛ اما آنجایی که ایده اقتصاد مقاومتی باید به مدل اقتصادی تبدیل شود، نمی‌توانیم از مردم توقع چندانی داشته باشیم و به آن‌ها انتقاد کنیم؛ چون مردم می‌گویند ما از این چیزها سر در نمی‌آوریم، شما بگویید چه کار کنیم! خب، چه کسی باید این وظیفه را برعهده بگیرد؟ فرضاً چه کسی باید کالای ملی را به کالای ملیِ قابل‌رقابت تبدیل کند تا مردم هم تبعیت کنند و کالای ملی مصرف کنند؟ ◀️ تبدیل شدنِ این ایده‌ها به برنامه‌هایی که مردم با آن هماهنگ شوند، کارِ این امّت وسط است. تا وقتی که این اتفاق نیفتد جامعۀ اسلامی شکل نمی‌گیرد. اگر این کار انجام نگیرد، نمی‌توان از جامعه توقع داشت که در موضوعات تخصصی هم تبعیت کند! اگر امّت وسط آن ایده‌های اسلامی را به برنامه تبدیل کند و نهادها و الزاماتش را هم بسازد، می‌توان از عموم مردم انتظار داشت که در آن چارچوب عمل کنند؛ ولی وقتی امّت وسط کار خودش را انجام ندهد، نمی‌توانید به مردم بگویید که شما در این زمینه‌ها تخلف کرده‌اید! چرا که عرصه‌های تخصصی برای آن‌ها چندان روشن نیست. پس، اگر بخواهیم ولایت ولیّ فقیه به بیاید و امّتی بر محور امام مسلمین شکل بگیرد و ولایت حقه در همۀ عرصه‌های زندگی (عرصۀ خوراک، پوشاک، مسکن، ازدواج، اشتغال، تحصیل، تفریح و...) جریان یابد و دین در این ساحت‌ها حاضر باشد، باید با همتِ نسل جوان انقلابی، ساختارها و مفاهیم اسلامی شکل بگیرد. ◀️ این نسل باید با تمسک به بیانیۀ گام دوم، تفکر اسلامی و انقلابی را به سبک زندگی تبدیل کند و آن وقت توده‌های مردم و امّت اسلامی در این سبک زندگی، زندگی می‌کنند. نقش مردم این است که وقتی آن ایده به سبک زندگی تبدیل شد، بپذیرند و همراهی کنند و در آن چارچوب حرکت کنند و الّا خودشان نمی‌توانند سبک زندگی را طراحی کنند. به عبارت دیگر، وقتی دولت اسلامی ساخته شود، مردم در ساحت نظامات محقَّقِ اسلامی زندگی می‌کنند و رابطۀ بین امام و امّت برقرار می‌شود و جامعۀ اسلامی شکل می‌گیرد.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 داستان مصور | فریاد دانشگاه بر سر آمریکا 🔻 رهبر انقلاب: «۱۶ آذر در سال ۳۲ بعد از کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاد که ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا به وجود می‌آید. به عنوان اعتراض به آمریکا و به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون، ضد آمریکا و ضد سلطه است.»۸۷/۹/۲۴ این، روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است در پاسداشت ۱۶ آذر، یادبود هرساله‌ی جنبش دانشجویی. ۱۶ آذر، یادآوریِ آن است که «دانشگاه»، اگر لازم باشد «شهید» می‌دهد تا بزم «رابطه» نیکسونها و محمدرضاها را در هر کجای تاریخ به رسوایی بکشد. «فریاد دانشگاه، بر سر آمریکا» روایت کوتاه مصوری است که از سوی بخش تاریخ (درس و عبرت) پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR تقدیم می‌شود. 🏷 #روز_دانشجو 📥 دریافت نسخه چاپی و ارسال نظر👇 http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=44341
📝 استاد : ‏آقازاده ها و ها با چه تحلیلی(بخوانید رویی) در انتخابات شرکت می کنند؟ در حوزه های انتخابیه شهرستانها،نمایش قدرت یا منتسب بودن به فردی که در قوه مجریه و یا دیگر نهادهای مهم کشور ، پست کلیدی دارد یک امتیاز جدی محسوب شده و در واقع ضمانتی است بر توانایی گرفتن حق مردم آن شهر ‏ولو غیر قانونی و با رابطه!! برای نمونه آقای نوریان پس از تایید صلاحیتش اندکی پس از رد صلاحیت در شهرکرد، این پالس را به حوزه انتخابیه اش داد که به لایه های قدرت متصل است و همین امر موجب شد رای بیاورد در باره شال سفید و دختر روحانی نیز باید گفت: با همین پروپاگاندا ما و‏شما به ستاد تبلیغاتی بی جیره و مواجب دامادِ شیخ بدل شده ایم و دیگر آنکه شال سفید در دستان زنی محجبه یعنی دو قطبی طراحی شده لیبرال ها در انتخابات برای فریب مجدد مردم ، مطالبه قانون از زبان چادری هایی مانند و ، برای خلع سلاح موافقان حجاب اجباری است 🔴به آنتی_آمد_نیوز بپیوندید👇🏿 👉🏽 http://eitaa.com/joinchat/2654732298C5cf9e46afa
🔴چه راحت بازی میخوریم! چرا مفت و مجانی به افراد کوچیک وزن میدیم؟! داماد روحانی رفته کاندید نمایندگی مجلس شده. هیشکی نمیشناسش، ولی اکثر کانالای انقلابی شروع کردن به معرفی این شخص و گیر دادن به شال سفیدش که نکنه نماد خاصیه.. یکی که زده فتنه جدید. فتنه هم دیگه خز شده کلا، یعنی هرکی دیگه از خونه پدرزنش قهر میکنه میتونه فتنه راه بندازه... نظام ما ضعیف نیست که هرکسی بتونه فتنه راه بندازه.. ادمین محترمی که با یه شال سفید بازی خوردی و میگی نکنه نماد خاصی هست. اینو باید بدونی که اگه رنگ خاصی میخواد نماد بشه، باید از طرف یه آدم حسابی که جایگاه خاصی داره باید انجام بشه. مثلا سال 88 رنگ سبز رو میرحسین باب کرد و بعدش رنگ بنفش رو آقای روحانی. این دونفر جایگاه سیاسی و اجتماعیشون مشخصه. داماد روحانی کیه که بخواد رنگ خاصی رو نماد کنه؟ نهایت اگه بخواد رنگی رو نماد کنه، از رنگ قهوه‌ای میتونه استفاده کنه چرا ما با هر خبر مسخره‌ای باید بازی بخوریم و بشه خبر اول همه کانالا؟ طرف دست تو دماغش میکنه، همه کانالای به‌ظاهر انقلابی صبح تا شب جوک میسازن. اون ور صدتا خبر مهم هست که اصلا بهش نمیپردازیم شاید بگید خودتم که در این باره مطلب زدی؟ خودتم بازی خوردی. من اینو نوشتم که برسونید به دست ادمین‌های قبلی، اگه میتونن مطالبشونو پاکش کنن. و برسه به ادمینای بعدی، که دیگه نزنن این مطالب مسخره رو طرف اگه میخواست چند میلیارد خرج کنه تا خودشو معرفی کنه، کانالای انقلابی رایگان دارن براش تبلیغ میکنن. خود روحانی هم دامادشو تو خیابون میدید نمیشناخت، الان تو روستای شُنقل‌آباد فهمیدن داماد روحانی با شال سفید همراه با زنش که گوشه‌ای از شال سفیدش از زیر چادر زده بود بیرون، اومده کان‌دید بشن!! (حسین دارابی) 🆔 @basiratafzayi
❄️در این هوای برفی و سرما، یادی کنیم از مجاهدان و دلاوران غیوری که رشادت هایشان در سرما و گرما، باعث #امنیت و آزادی مان است… 🌨ایثار و فداکاری با حداقل ترین امکانات در برف و سرما... 👆 @basiratafzayi
🔺چرا ١۶ آذر #روز_دانشجو است؟ ☝️☝️ 🔹 روز #دانشجو روز ماندن فریادهای ضداستبدادی و ضداستعماری #جوانان این کشور گرامی باد 🌹 تبریک و تهنیت ویژه خدمت دانشجویان عزیزمون🌼 #پهلوی #شاه #خونریز #دانشگاه #آمریکا #انگلیس #کودتا #دانشگاه_تهران #مرگ_بر_آمریکا #مرگ_بر_شاه #خون #استعمار 🆔 @basiratafzayi
✨﷽✨ ✅ حقیقت ان‌شاءالله، باذن‌الله، بحول‌الله، ماشاءالله، معاذالله در قرآن : 【 ان‌شاءالله】 برای کارهایی است که انسان، قصد انجام آن را دارد.‌اما در برخی جاها نباید ان‌شاءالله گفت. مثلا وقتی از کسی قرض می‌گیریم نباید بگوییم ان‌شاءالله پس می‌دهیم چرا که اگر قرض را ندهیم می‌گوییم خدا خواست من نتوانم قرض را پس بدهم، باید در چنین جایی گفت بحول‌الله در فلان تاریخ پس خواهم داد، یا در پیمان‌ها و سایر عقود مالی باید بحول الله گفت. آیه 23 سوره کهف:‌«لَا تَقولُنَّ لِشَیٍ اَنّٖی فاعِلٌ ذٰلِکَ غَدًا اِلّا اَن یَشاءَالله» هرگاه خواستی کاری را در فردایی انجام دهی نگو که این کار را انجام می‌دهم مگر آن‌که بگویی اگر خدا خواست. 【 باذن‌الله 】 برای اموری در قرآن استفاده شده است که آن امور انجام یا انجام ندادنش فقط دست خداست و انسان حق ورود به آن را ندارد مگر خداوند اجازه فرماید. در آیه‌الکرسی می‌فرماید: منْ ذَاالَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ اِلّٰا بِاِذْنِه کیست در نزد خدا بدون اجازه او شفاعت کند پس دقت کردیم، چون امر شفاعت فقط مخصوص خداست و در این آیه تحقق شفاعت را «باذنه» (اجازه خودش) فرموده است 【 بحول‌الله 】 وقتی که خداوند انجام امری را بر بشر خواسته است و او برای شروع یا ادامه کار باید از او مدد بخواهد. مثال: در نماز وقتی بلند می‌شویم خدا نماز خواندن را بر ما خواسته است برای ادامه این خواست خداوند از او طلب کمک و استعانت می‌کنیم چرا که خواست خدا به تنهایی شرط کافی نیست و باید از شروع تا پایان ماموریت کمک‌مان کند. 【 ماشاءالله 】 جایی که قدرتی از خدا و عظمت او را می‌بینیم مثال کوه بزرگی یا انسان زیبایی، باید بگوییم ماشاءالله یعنی ببین خدا چه عظمت و زیبایی، خواسته است بر این کوه یا انسان. یعنی این لطف خداست. 【 معاذالله 】 یعنی پناه می‌برم به خدا از شر خودم، از شر انسان‌ها و شیطان و همه چیزی که مرا ممکن است منحرف کنند. دقیقا کلمه‌ای که حضرت یوسف در مقابل زلیخا گفت. نگفت اعوذبالله، چون این جمله ناقص است. پناه می‌برم به خدا از چه چیز؟؟ وقتی گفت معاذالله چون هم شیطان تهدیدش می‌کرد و هم نفس خودش و هم نفس زلیخا و نقشه‌های او و... ‌‌‌‌✅ کانال استاد دانشمند ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ http://eitaa.com/joinchat/592117774Cb596248863
✨﷽✨ ✍روزى پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله به طرف آسمان نگاه می‌کرد، تبسمى نمود. شخصى به حضرت گفت: یا رسول الله ما دیدیم به سوى آسمان نگاه کردى و لبخندى بر لبانت نقش بست علت آن چه بود؟ رسول خدا فرمودند: آرى ! به آسمان نگاه می‌کردم، دیدم دو فرشته به زمین آمدند تا پاداش عبادت شبانه روزى بنده با ایمانى را که هر روز در محل خود به عبادت و نماز مشغول می‌شد، بنویسند ولى او را در محل نماز خود نیافتند. او در بستر بیمارى افتاده بود. فرشتگان به سوى آسمان بالا رفتند و به خداوند متعال عرض کردند: ما طبق معمول براى نوشتن پاداش عبادت آن بنده با ایمان به محل نماز او رفتیم ولى او را در محل نمازش نیافتیم، زیرا در بستر بیمارى آرمیده بود. خداوند به آن فرشتگان فرمود: تا او در بستر بیمارى است، پاداشى را که هر روز براى او هنگامى که در محل نماز و عبادتش بود، می‌نوشتید، بنویسید. بر من است که پاداش اعمال نیک او را تا آن هنگام که در بستر بیمارى است، برایش در نظر بگیرم. 📚 بحارالانوار ج ١ ‌‌‌‌✅ کانال استاد دانشمند ┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅┅ http://eitaa.com/joinchat/592117774Cb596248863
102724464(2).mp3
7.07M
⇨ @ostad_daneshmaand
سخنرانی حاج آقا دانشمند موضوع : مردان جهنمی کوتاه و شنیدنی 💠 @ostad_daneshmaand
⭕️ ‏دیگه نظمِ "ارتش چین" رو به رُخِ "ارتش ایران" نکشید! 👤علی قلهکی 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
⭕️ داوری از زندان وکیل خود را برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس به فرمانداری فرستاد😐 🔺 عبدالرضا داوری که به گفته سخنگوی قوه قضائیه به اتهامات متعددی از جمله ارتباط با کانال «آمدنیوز» در بازداشت به سر می‌برد، توسط وکیل خود، وحید هروآبادی برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرد 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
🔺شعارهای عجیب مشاور احمدی‌نژاد لغو حجاب اجباری، لغو خدمت اجباری، لغو فیلترینگ و... 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
👤صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران‌: 🔻اگر تمام دنیا هم علیه ما باشند در سایه ولایت‌فقیه آسیبی نخواهیم دید 🔻در موضوع برجام اگر نظارت و تذکرات رهبری نبود خیلی باخته بودیم 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوری از اشرافی‌گری را از خانواده و وابستگان خود آغاز کرده‌اند 🔻هیچ‌یک از فرزندان ایشان از خود منزل مسکونی ندارند و در جایی نیز استخدام نیستند. 🔻اگر تمام اسباب زندگی رهبر انقلاب را جمع بکنید حتی به‌اندازه بار یک وانت هم نخواهد شد. 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه 🆔 @pedarefetneh 🔜 #پدرفتنه
خدایا وحدت ویک پارچگی در جهان اسلام عنایت بفرما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن ترجمه المیزان سوره 6 سوره مبارکه الانعام صفحه 139 وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِنْ شَيْءٍ ۗ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ ۖ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا ۖ وَعُلِّمْتُمْ مَا لَمْ تَعْلَمُوا أَنْتُمْ وَلَا آبَاؤُكُمْ ۖ قُلِ اللَّهُ ۖ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِي خَوْضِهِمْ يَلْعَبُونَ (91) و خدا را چنانکه شايسته شناختن است نشناختند چون گفتند: خدا بر هيچ بشرى چيزى نازل نکرده است. بگو: چه کسى آن کتابى را که موسى آورد نازل کرده است [همان کتابى] که براى مردم نور و هدايت بود ـ و شما [بخشى از ]آن را در کاغذهايى ثبت مى کنيد و آن را آشکار مى سازيد و بسيارى [آن ]را پنهان مى داريد ـ و [به وسيله آن ]چيزهايى به شما تعليم داده شد که نه شما و نه پدرانتان آن را نمى دانستند. بگو: خدا [آن را نازل کرده است ]سپس آنان را در حالى که در ياوه گويى خويش به بازى مشغولند به حال خود واگذار. (91) وَهَٰذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَلِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا ۚ وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۖ وَهُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ (92) و اين (قرآن) کتابى است مبارک و تصديق کننده کتاب هايى که پيش از آن بود; آن را نازل کرديم تا [مردم را هدايت کنى و ]به اهل مکّه و مردم اطراف آن اخطار دهى. و کسانى که به آخرت ايمان دارند به آن ايمان مى آورند در حالى که بر نمازشان مراقبت مى کنند. (92) وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ قَالَ أُوحِيَ إِلَيَّ وَلَمْ يُوحَ إِلَيْهِ شَيْءٌ وَمَنْ قَالَ سَأُنْزِلُ مِثْلَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ ۗ وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الظَّالِمُونَ فِي غَمَرَاتِ الْمَوْتِ وَالْمَلَائِكَةُ بَاسِطُو أَيْدِيهِمْ أَخْرِجُوا أَنْفُسَكُمُ ۖ الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ عَذَابَ الْهُونِ بِمَا كُنْتُمْ تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ غَيْرَ الْحَقِّ وَكُنْتُمْ عَنْ آيَاتِهِ تَسْتَكْبِرُونَ (93) و کيست ستمکارتر از کسى که بر خدا دروغ بندد يا بگويد: به من وحى شده است با اينکه به او وحى نشده است و کسى که بگويد: به زودى مانند آنچه را خدا نازل کرده است نازل خواهم کرد؟ و اگر بنگرى وقتى را که اين ستمکاران در گردابهاى مرگ واقع شده اند و فرشتگان (مأموران قبض روح) دست هايشان را گشوده اند [و مى گويند: ]جان هايتان را خارج کنيد، امروز به سزاى اينکه به ناحق بر خدا دروغ مى بستيد و نسبت به آيات او تکبّر مى کرديد به عذاب خوار کننده اى مجازات خواهيد شد. (93) وَلَقَدْ جِئْتُمُونَا فُرَادَىٰ كَمَا خَلَقْنَاكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَتَرَكْتُمْ مَا خَوَّلْنَاكُمْ وَرَاءَ ظُهُورِكُمْ ۖ وَمَا نَرَىٰ مَعَكُمْ شُفَعَاءَكُمُ الَّذِينَ زَعَمْتُمْ أَنَّهُمْ فِيكُمْ شُرَكَاءُ ۚ لَقَدْ تَقَطَّعَ بَيْنَكُمْ وَضَلَّ عَنْكُمْ مَا كُنْتُمْ تَزْعُمُونَ (94) و همانا شما تنها سوى ما آمده ايد همانگونه که اوّل بار شما را [تنها ]آفريديم، و آنچه را به شما داده بوديم پشت سرتان واگذاشته ايد در حاليکه شفيعانتان را که مى پنداشتيد در [عبادت ]شما شريک [خدا ]هستند با شما نمى بينيم. بى شک رابطه ميان شما گسسته است، و آنچه را که مى پنداشتيد [شفيع شمايند ]از شما گم شده اند. (94) ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
🌷نکته تفسیری صفحه ۱۳۹🌷 🌷 مراقبت از نماز: پیامبر خدا در مسجد نشسته بود. جماعتی از مسلمانان نیز در محضر ایشان بودند و از وجود نورانی اش بهره می بردند. مردی وارد مسجد شد و در کناری به نماز ایستاد؛ ولی نمازش عجیب و غریب به نظر می رسید. هنوز به رکوع نرفته، بلند می شد. همین که پیشانی اش را به زمین گذاشت، می نشست! پیامبر با تأسّف به آن مرد نگاه کرد و با ناراحتی فرمود: «مانند کلاغ که به زمین نوک می زند، سر به زمین می کوبد! اگر این مرد بمیرد و نمازش به همین صورت باشد، بر دین و آیینی غیر از دین من مرده است.» یکی از مهم ترین دستورهای دین اسلام، نماز است؛ تا آن حد که این عبادت به ستون دین تشبیه شده، و ترک آن، مساوی با از بین رفتن ساختمان دین در وجود انسان شمرده شده است. بر اساس این آیه، کسانی که به آخرت ایمان دارند، دارای دو ویژگی مهم هستند: 1ـ به قرآن و احکام و دستورهای آن ایمان دارند؛ 2ـ از نمازهایشان مراقبت می کنند. در حقیقت، انسانِ مسلمان، علاوه بر اعتقاد به خدا، معاد، نبوّت، امامت و ... ، در عمل نیز به دستورهای خدا پایبند است؛ به خصوص برای مهم ترین عمل دینی یعنی نماز اهمیت ویژه ای قائل است و مانند گوهر گرانبهایی از آن مراقبت می کند. در میان کارهایی که برای مراقبت از نماز لازم است، دو کـار مهم تر به نـظر می رسد: 1ـ خواندن آن در وقت مشخّص شده‏ اش، به ویژه در اول وقت. در روایتی از امام باقر می خوانیم: «نخستین کار از کارهای انسان که [در قیامت] محاسبه می شود، نماز است؛ که اگر پذیرفته شود، اعمال دیگرش نیز پذیرفته خواهد شد. هنگامی که نماز در اول وقت خوانده شود و به آسمان رود، در حالی که سفیدرو و درخشان است، نزد نمازگزار بازمی گردد و می گوید: از من مراقبت کردی؛ خدا نیز از تو مراقبت کند. ولی هنگامی که در غیر وقتش و بدون رعایت آداب و دستورهایش خوانده شود و به آسمان رود، در حالی که سیاه رو و تاریک است، نزد نمازگزار بازمی گردد و می گوید: مرا تباه کردی؛ خدا نیز تو را تباه کند!» 2ـ دومین کار برای مراقبت از نماز، انجام آداب و دستورهای آن، و توجّه به معانی اش است. امام صادق در این باره فرموده است: «تو تنها از آن سهمی از نمازت بهره می‏بری که باتوجّه خوانده ای.» ❤️یاعلی مددی کن مارا ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ 🦋 @tartilvathdir96 🦋 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯