eitaa logo
شهید و شهدا
250 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20200403-WA0003.mp3
1.64M
دعای هفتم صحیفه سجادیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهدا رفتن و همه پرپر شدن برا اربابشون علی اکبر شدن - @khadem_shohda.mp3
6.01M
🔹مداحی شهدایی 🌷 رفتن و همه پرپر شدن 🔸آرزوم اینه آقا 🔹یه روزی شم 🔸مثلِ تمومِ شهدا🌷 🔹برا فدایی شم 🎤 🍃🌹🍃🌹 @ShahidNazarzadeh
یعنی تا امام زمانت به کوفه نیامده... ، ولی امر مسلمین است. @atash_be_ekhtiyarr
4_5987999105790510535.mp3
3.55M
دعای الهی عظم البلا برای تعجیل در فرج عج و رفع گرفتاریها علی فانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت پنهان ایران تمجید میهمان و مجری شبکه لندنی "الحوار" از قدرت و توان موشکی ایران:یک وحشتی در میان کشورها از قدرت دفاعی ایران وجود دارد؛ البته "قدرت پنهان ایران" ممکن است بسیار بیشتر از چیزی باشد که همه می‌دانند. @AntiBBC
صلح با شیطان.mp3
7.63M
صلح با شیطان! 🎧 روایت امام خمینی(ره) از دشمنی علیه ایران اسلامی @Sahifeh_noor
✖️ چرا آمریکا باید ایران را کند؟ 🔺سه هدف مهم از تحریم ☝️ 🆘 @Roshangari_ir
پس هنگامى كه موسى به توانايى‌‏اش رسيد و برومند شد و اعتدال و برپايى يافت، به او دانشى عطا كرديم كه براساس آن در معارف الهى و امور اخلاقى و آداب اجتماعى درست قضاوت مى‏‌كرد، و به او علمى آموختيم كه با هيچ‏‌گونه جهل و نادانى آميخته نبود. اين‌ها پاداش نيكوكارى او بود و ما بدين‌‏سان نيكوكاران را سزا مى‌‏دهيم. (14) موسى آن‌هنگام كه مردم مصر به خانه‌‏هايشان رفته و از كوچه و بازار بى‏‌خبر بودند، از قصر فرعون به ‏درآمد و به آن شهر وارد شد. در آن‌‏جا دو مرد را يافت كه به كشمكش و ستيز با يكديگر برخاسته بودند. يكى از آن دو، اسرائيلى بود و هم‌كيش موسى، و ديگرى قبطى و از دشمنان وى و طايفه بنى‌اسرائيل. آن مرد اسرائيلى كه هم‌كيش موسى بود، موسى را در برابر دشمن قبطى خود به يارى طلبيد. موسى با مشتى گره كرده بر آن قبطى كوبيد و او را هلاك كرد. موسى بر آن‌چه گذشت پشيمان شد و آن را زمينه گرفتارى خود به خطرى بزرگ دانست و گفت: ستيزه‏‌گرى آن دو مرد كه به مرگ قبطى انجاميد كارى شيطانى بود؛ بى‌‏ترديد شيطان دشمنى گمراه‏‌كننده است كه عداوت و گمراه‏‌گرى او آشكار است. (15) موسى گفت: پروردگارا، من با كشتن آن قبطى، خود را در خطر هلاكت افكندم و به خويشتن ستم كردم؛ از تو مى‌‏خواهم آن را بر من بپوشانى و پيامدش را از من بگردانى و مرا از شرّ فرعونيان برهانى. پس خداوند چنين كرد، زيرا او بسى پرده‌‏پوش و مهربان است. (16) گفت: پروردگارا، به شكرانه نعمتى كه به من عطا كردى با تو پيمان مى‌بندم كه هرگز گنه‌كاران را در ارتكاب گناهشان يارى نكنم. (17) موسى پس از آن، ديگر به قصر فرعون بازنگشت و شب را هراسان در شهر بماند و به انتظار شرّى از ناحيه فرعون به سر مى‌‏برد، كه ناگهان همان مرد اسرائيلى كه روز گذشته موسى را به يارى طلبيده بود، با فريادى بلند، از وى بر ضدّ قبطى ديگرى كمك خواست. موسى از سر توبيخ به آن اسرائيلى گفت: تو راه درست را نمى‏‌پويى و آشكارا بيراهه مى‌‏روى. (18) پس هنگامى كه موسى خواست بر آن قبطى كه دشمن هر دوى آنان بود بتازد، آن مرد اسرائيلى كه به خاطر عتاب موسى گمان مى‏كرد موسى آهنگ وى كرده‌است و مى‏‌خواهد بر او حمله برد، گفت: اى موسى، آيا مى‌خواهى مرا به قتل برسانى همان‏‌گونه كه ديروز فردى را كشتى؟ تو جز اين نمى‏‌خواهى كه در زمين ستم‌گرى كنى و نمى‏‌خواهى از مصلحان باشى. (19) مردى از دورترين نقطه شهر مصر، از همان‌‏جا كه قصر فرعون قرار داشت، دوان دوان آمد و گفت: اى موسى، سران فرعونى درباره تو به مشورت نشسته‌‏اند تا تو را به قتل برسانند؛ پس از اين شهر بيرون شو كه من از خيرخواهان توام. (20) موسى بى‌‏درنگ از مصر بيرون رفت، در حالى‌‏كه از فرعونيان ترسان بود و در انتظار آن بود كه گرفتار آيد. او به مناجات با خدا پرداخت و گفت: پروردگارا، مرا از اين مردم ستم‌كار رهايى بخش. (21) 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۸۷🌷 فرار از مصر: حضرت موسی در قصر فرعون رشد کرد. البته او هیچ گاه به اخلاق زشت و شیطانی فرعون آلوده نشد؛ بلکه بر اساس برخی از نقل های تاریخی، اختلاف نظرش را آشکارا با فرعون باز می گفت و با او مشاجراتی هم می کرد. هنگامی که حضرت موسی به سن جوانی رسید، به سبب ایمان و کارهای شایسته اش، مورد لطف خدا قرار گرفت و علم و فرزانگی خاصّی از خدا دریافت کرد که با آن می توانست به خوبی مسائل را تحلیل کند و حق و باطل را از هم تشخیص دهد. بر اساس برخی از روایات، او مخفیانه با برخی از بنی اسرائیل ارتباط برقرار کرده بود و آنان که به طور کلّی می دانستند موسی نجات دهنده ی آنان است، از طرفداران و پیروان او شده بودند. یک‏ بار موسی در هنگامی که شهر خلوت و آرام بود و مردم برای استراحت به خانه هایشان رفته بودند، از قصـر فرعون ـ که خارج از شهر قرار داشت ـ به شهر آمد که ناگاه با صحنه‏ ی دعوا و درگیری دو نفر مواجه شد؛ یکی از بنی اسرائیل و پیروانش، و یکی از فرعونیان و دشمنان بنی اسرائیل. شخصی که از پیروان موسی بود، با دیدن او فریاد برآورد و از موسی کمک خواست که به دادش برسد. موسی نیز برای کمک به بنی اسرائیلی مظلوم، با شخص مقابل درگیر شد و بی آن که قصد کشتن او را داشته باشد، مشتی به سینه‏ی او کوبید؛ ولی آن مشت کار خودش را کرد و آن شخص درجا کشته شد! موسی از این اتفاق بسیار ناراحت شد؛ زیرا کشته شدن یکی از فرعونیان، جرم بسیار سنگینی بود، و او می دانست که اگر دستگیر شود، به شدّت مجازات خواهد شد. از این رو زیر لب گفت: این مخمصه را شیطان درست کرد. سپس به درگاه خدا رو کرد و گفت: خدایا، من خودم را گرفتار کردم؛ تو خودت این وضعیت را سامان بده و مرا از شرّ فرعونیان حفظ کن و از چشم آنان بپوشان. موسی پس از این تقاضا، با خدا عهد کرد که به شکرانه ی داشتن قدرت جسمانی زیاد و لطف و عنایات خدا بر او، هیچگاه از ستمگران حمایت نکند؛ و البتّه این راه و رسم همه‏ ی آزادمردان جهان از جمله پیشوای نخست ما علی است که فرمود: «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.» موسی با ترس و دلهره و مخفیانه آن شب را به صبح رساند. فردای آن روز، دوباره صحنه‏ ی دعوایی را دید و پس از نزدیک شدن، با تعجّب مشاهده کرد که همان بنی اسرائیلی دیروز با یک فرعونی دیگر درگیر شده است. او دوباره از موسی کمک خواست؛ امّا موسی با عصبانیّت به او گفت که تو واقعاً شخص نادان و گمراهی هستی که هر روز با یکی از فرعونیان درگیر می شوی و خودت و دیگران را گرفتار می کنی. آن شخص فرعون هم از موسی ترسید و گفت: می خواهی مرا نیز مانند شخص دیروزی بکشی؟ با گفتن این جمله، طرف مقابل پا به فرار گذاشت و این مطلب را به گوش درباریان رساند و دیگر موسی به طور جدّی مورد تهدید قرار گرفت. پس از ساعاتی، یکی از درباریان به نام حزقیل ـ که بعدها از طرفداران موسی شد ـ دوان دوان نزد او آمد و او را از تصمیم حکومت در باره ی دستگیری و اعدامش باخبر کرد و به او توصیه کرد که هر چه زودتر از شهر خارج شود. موسی نیز با ترس و اضطراب از مصر خارج شد و به سوی سرزمین مدین ـ که در جنوب شام و شمال عربستان بود ـ گریخت. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🔻 اعمال روز مباهله (۲۴ ذیحجه) 1⃣ غسل 2⃣ روزه گرفتن 3⃣ دو ركعت نماز و آن مثل روز عید غدیر است (دو ركعت است ؛ در هر ركعت ، یك مرتبه حمد و ده مرتبه توحید ، ده مرتبه آیة الكرسى (تا هم فیها خالدون ) و ده مرتبه قدر خوانده مى شود و بهتر است پیش از اذان ظهر خوانده شود.) و نیز روایت شده است بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار كند. 4⃣ خواندن دعاى مباهله ✨ در اين روز دادن صدقه به تهيدستان به خاطر پيروى از مولاى همه مردان و زنان با ايمان، و زيارت آن حضرت، شايسته است، و مناسب تر زيارت جامعه است. ⬅️ جهت مشاهده ادعیه به مفاتیح الجنان مراجعه فرمایید.
صفحه‌ی ۳۸۷ جزء #۲۰ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_5933856589143344463.mp3
1.07M
🔸ترتیل صفحه 387 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات - حجاز 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
اعمال ماه ذی الحجه؛ روز بیست و چهارم- روز مباهله است، این روز، روز شریفی است و در آن چند عمل وارد است: چهارم- خواندن دعاى مباهله كه شبيه به دعاى سحرهاى ماه رمضان است و شيخ و سيد هر دو نقل كرده ‏اند لكن ما بين روايات آن دو بزرگوار اختلاف كثير است و من اختيار مى ‏كنم روايت شيخ را در مصباح فرموده دعاى روز  مباهله روايت شده با فضيلت آن از حضرت صادق عليه السلام مى ‏گويى‏ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ بَهَائِكَ بِأَبْهَاهُ وَ كُلُّ بَهَائِكَ بَهِيٌّ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِبَهَائِكَ كُلِّهِ‏ خدايا از تو درخواست مى ‏كنم بحق نورانيترين مراتب انوارت در صورتى كه تمام مراتب آن نورانى است خدايا پس درخواست ميكنم بحق تمام مراتب نورانيتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَلاَلِكَ بِأَجَلِّهِ وَ كُلُّ جَلاَلِكَ جَلِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَلاَلِكَ كُلِّهِ‏ خدايا از تو درخواست ميكنم بحق عاليترين مراتب جلالت در صورتى كه تمام مراتب جلالت عالى است خدايا پس از تو درخواست مى‏ كنم بحق تمام مراتب جلالت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ جَمَالِكَ بِأَجْمَلِهِ وَ كُلُّ جَمَالِكَ جَمِيلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِجَمَالِكَ كُلِّهِ‏ خدايا از تو درخواست مى ‏كنم بحق نيكوترين مراتب جمالت در صورتى كه تمام مراتب جمالت نيكو است خدايا پس درخواست مى‏ كنم بحق تمام مراتب جمالت اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي‏ خدايا تو را ميخوانم آنچنان كه دستورم دادى پس دعايم اجابت فرماى همچنانكه وعده ‏ام فرمودى اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عَظَمَتِكَ بِأَعْظَمِهَا وَ كُلُّ عَظَمَتِكَ عَظِيمَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعَظَمَتِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى ‏كنم بحق بزرگترين مراتب عظمتت در صورتى كه تمام مراتب عظمتت بزرگ است خدايا پس درخواست مي كنم بحق تمام مراتب عظمتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ نُورِكَ بِأَنْوَرِهِ وَ كُلُّ نُورِكَ نَيِّرٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِنُورِكَ كُلِّهِ‏ خدايا از تو درخواست مي كنم بحق روشنترين مراتب نورت در صورتيكه تمام مراتب نورت روشن است خدايا پس از تو درخواست مى‏ كنم بحق تمام مراتب نورت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ رَحْمَتِكَ بِأَوْسَعِهَا وَ كُلُّ رَحْمَتِكَ وَاسِعَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِرَحْمَتِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى ‏كنم به وسيعترين مراتب رحمتت‏ در صورتى كه تمام مراتب رحمتت وسيع است خدايا پس از تو درخواست مى ‏كنم به حق تمام مراتب رحمتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي‏ خدايا از تو خواهانم و تو را مى ‏خوانم چنانكه مرا امر فرمودى پس مرا اجابت فرماى همچنانكه به من وعده فرمودى اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَمَالِكَ بِأَكْمَلِهِ وَ كُلُّ كَمَالِكَ كَامِلٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَمَالِكَ كُلِّهِ‏ خدايا از تو درخواست مى ‏كنم به حق عاليترين كمالت در صورتى كه جميع مراتب كمالت كامل است خدايا پس از تو درخواست مى ‏كنم به حق تمام مراتب كمالت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ كَلِمَاتِكَ بِأَتَمِّهَا وَ كُلُّ كَلِمَاتِكَ تَامَّةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِكَلِمَاتِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى‏ كنم به حق كاملترين كلماتت در صورتى كه جميع كلماتت كامل است خدايا پس از تو درخواست مى ‏كنم به حق تمام كلماتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ أَسْمَائِكَ بِأَكْبَرِهَا وَ كُلُّ أَسْمَائِكَ كَبِيرَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِأَسْمَائِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى ‏كنم به حق نامهايت كه بزرگند در صورتى كه تمام نامهايت بزرگ است خدايا پس درخواست مى‏ كنم به حق تمام نامهايت اللَّهُمَّ إِنِّي أَدْعُوكَ كَمَا أَمَرْتَنِي فَاسْتَجِبْ لِي كَمَا وَعَدْتَنِي‏ خدايا از تو خواهانم و تو را مى ‏خوانم همچنانكه مرا امر فرمودى پس مرا اجابت فرماى چنانكه وعده دادى اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ عِزَّتِكَ بِأَعَزِّهَا وَ كُلُّ عِزَّتِكَ عَزِيزَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى ‏كنم به حق عاليترين مراتب عزتت در صورتى كه تمام مراتب آن عالى است خدايا پس درخواست مى ‏كنم بحق تمام مراتب عزتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنْ مَشِيَّتِكَ بِأَمْضَاهَا وَ كُلُّ مَشِيَّتِكَ مَاضِيَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَشِيَّتِكَ كُلِّهَا خدايا از تو درخواست مى ‏كنم به حق نافذترين مراتب مشيتت در صورتى كه تمام مراتب آن نافذ است خدايا پس درخواست مى ‏كنم به تمام مراتب مشيتت اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ الَّتِي اسْتَطَلْتَ بِهَا عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ كُلُّ قُدْرَتِكَ مُسْتَطِيلَةٌ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِقُدْرَتِكَ كُلِّهَا خدايا
4_5987999105790510535.mp3
3.55M
دعای الهی عظم البلا برای تعجیل در فرج عج و رفع گرفتاریها علی فانی
نامه بسیار مهم اساتید، فضلا و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور به مسئولان نهاد های غیر دولتی که بر آمده از حکومت اسلامی و انقلاب هستند: به نگرانی امام المسلمین در موضوع حیاتی جمعیت خاتمه دهید. / امضا کنید👇👇 بسم الله الرحمن الرحیم حجج اسلام، سرداران و آقایان سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتضی بختیاری مسئول کمیته امداد خمینی پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام سید مهدی خاموشی مدیر سازمان اوقاف و امور خیریه محمد قمی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه سیدامیرحسین مدنی مسئول بنیاد برکت محمدحسین استادآقا مسئول بنیاد کرامت رضوی محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح محمد جواد حاج علی اکبری مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما سلام علیکم با تبریک عیدالله غدیر انتظار به حق امت اسلامی آن است که در آستانه عید غدیر خم، به نگرانی ولایت امر و امام المسلمین در موضوع حیاتی جمعیت خاتمه دهید. امام راحل هندسه نظام و حکومت اسلامی را با حکمت و با هدایت الهی به گونه ای ترسیم نموده اند که ولایت فقیه و انقلاب در امور مهم ملی و فراملی، معطل دولت ها نباشند و امور اسلام بازیچه دست لیبرال ها و غرب زده ها نشود. و اگر به هر دلیلی دولت یا حتی مجلس کاملا از صراط انقلاب خارج شدند (مانند مجلس ششم و دهم ، دولت یازدهم و دوازدهم) ، فرمان نایب المهدی روی زمین نماند همچنانی که در موضوع جمعیت کاملا روی زمین مانده و اقدامی در شأن ایشان از سوی هیچ نهادی صورت نگرفته است. آقایان محترم چرا با وجود اختیارات قانونی و دارا بودن قوت و قدرت بالا و منابع متعدد، به قضیه جمعیت ورود نمی کنید تا رهبرمان پس از سال ها مطالبه در بحث جمعیت، باز فریاد نزنند که تن انسان از این بابت می لرزد! به طور مثال بنا برگزارشات و آمار مراکز مختلف حداقل بیش از یک میلیون زوج نابارور در آرزوی فرزند دار شدن هستند که این آمار تا نزدیک به چهار میلیون نفر هم گزارش شده است و درصد بالایی از این افراد با هزینه ای کم - که شما قدرت پرداخت یا تمهید لوازم آن را دارید- باذن الله فرزنددار می شوند. فاجعه سقط جنین که از ( ۲۰۰هزار تا بیش از ۵۰۰ هزار در سال هم گفته می شود) در کشور اسلامی ما چگونه تحمل می شود؟ این آمار اگر بسیار کمتر از این تعداد هم بود باز سکوت و بی عملی فعلی، توجیهی نداشت! با توجه به این که حکم این جنایت،قتل عمد است قوه محترم قضاییه ودستگاه نظارتی و امنیتی وظیفه دارند در کوتاه مدت جلوی این نسل کشی مسلمین و نسل کشی شیعه را بگیرند. اگر اولویت قوه قضاییه، دفاع از حقوق عامه است این جنایت، سبب قتل عامه و سلب اولین حق بخش وسیعی از عامه یعنی حق حیات است و اگر وظیفه دستگاه امنیتی حفظ ثبات و امنیت است این یک مسئله کاملا امنیتی است. و بر نهادهای قضاییی و امنیتی فرض است به هر قیمتی از جان مسلمان های مظلومی که قبل از تولد قربانی جاهلیت مدرن می شوند جلوگیری کرده و با جنایت کاران و قاتلان حرفه ای که نام پزشکی را یدک می کشند برخورد شدید و پندآموز کنند. انتظار امت اسلامی و ملت انقلابی ایران اسلامی از شما آن است که نگذارید دغدغه امام خامنه‌ای دام ظله بازیچه احزاب و دولت اشراف، قرار گیرد و باید از سال های قبل، نمی گذاشتید حرف آقا روی زمین بماند. قویا معتقدیم اگر اراده ی شما مسئولان بر رفع دغدغه امام امت در مسئله جمعیت باشد هیچ نیازی به دولت نخواهید داشت؛ مجلس هم متأسفانه به جای آن که پس از اظهار نگرانی حضرت امام، از بعدظهر همان روز با تشکیل جلسه فوق العاده پای کار امام و امت بیاید باز در خواب است. شما هم واجد قدرت سیاسی ، هم قدرت اقتصادی و هم قدرت اطلاعاتی و قضائی هستید ، و می توانید به کم کاری هایی که همه مرتکب آن شده ایم پایان دهید. بی تفاوتی به امر رهبر انقلاب یعنی بی تفاوتی به امر حضرت بقیة الله!‏‎ در پایان مجددا از شما که قدرت سیاسی و مشروعیت تان از ولایت فقیه و امام امت است مطالبه می کنیم تا به برکت عید غدیر حتی یک لحظه را برای تخصیص اعتبار به درمان ناباروران و اقدام قاطع در خاتمه دادن به قتل عامه و اساسا رفع نگرانی امام و امت در مسئله جمعیت ، از دست ندهید. 🔰 لطفا نامه مهم فوق را مطالعه کرده و عزیزانی که تمایل به امضاء آن دارند؛ نام و نام خانوادگی ، شهر و سمت خود (استاد حوزه،درس خارج ، سطح) را به آیدی ایتای زیر ارسال نمائید @m_enghelabi57 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
🔻قالیباف و "رو کم‌کنی" به سبک هاشمی و لاریجانی 🔹امروز خبری منتشر شد که "اداره حقوقی مجلس" از سه نفری که بحث رشوه شصت و پنج میلیاردی شهرداری به برخی نمایندگان دوره قبل مجلس را دنبال می‌کنند و آقای میرسلیم که مدعی اصلی این قضیه بوده شکایت کرده است. 🔹در بین واکنشها، موضع وحید اشتری برایم جالب بود. حرفش این بود که چرا وقتی درباره عملکرد شما در شهرداری یا مسائل و ابهامات مالی مرتبط با بعضی اطرافیانتان بحثهایی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، شما ظرفیت "واحد حقوقی مجلس" را به خدمت می‌گیرید و منصوبینتان در مجلس هم می‌گویند برای "جلوگیری از تخریب جایگاه مجلس" شکایت صورت گرفته است. این سنت ناپسند را آقای هاشمی در کشور بنا نهاد که برای دفاع از اتهاماتی که متوجه اطرافيانش بود مساله را به جایگاه حقوقی‌اش وصل می‌کرد. 🔹این حرف را که خواندم ناخودآگاه یاد یک اتفاق تاریخی افتادم. اردیبهشت ماه سال 69 نامه‌ای خطاب به هاشمی، رئیس جمهور وقت منتشر شد که اغلب امضاکنندگانش اعضای نهضت ازادی بودند که در قالب «جمعیت دفاع از آزادی و حاکمیت ملی» فعالیت داشتند. نامه‌ای محترمانه با حرفهای تکراری طیف نهضت آزادی که مملکت از نظر اقتصادی و سیاسی در بن‌بست و بحران است و آزادیها محدود شده و انحصار و اختناق و انحراف ادامه یافته و تیشه به ریشه حاکمیت مردم و قانون زده شده و در نتیجه غلبه افراط و احساسات در سیاست خارجی به انزوای بین‌المللی دچار شده‌ایم و این حرفهای همیشگی طیف نهضت آزادی. 🔹در روایتهایی که امضاکنندگان این نامه در سالهای بعد گفتند مشخص شد گویا پس از تصمیم بر نوشتن نامه انتقادی، یک پیشنویس عزت‌الله سحابی می‌نویسد که در آن روی مسائل اقتصادی و توجه به امپریالیسم آمریکا بیشتر تاکید شده و به همین خاطر مورد پذیرش سایرین قرار نمیگیرد. پیشنویس دیگر که به نقل از محمد توسلی -دبیرکل فعلی نهضت آزادی- مهندس بازرگان نقش اصلی در نگارشش داشت با تاکید بر مسائل سیاسی داخلی مثل سرکوب و تبعیض و امثالهم نوشته می‌شود. نهایتا نامه دوم مورد اقبال واقع شده و مهندس سحابی نیز در رودربایستی با بازرگان آن را امضاء می‌کند. 🔹پس ازانتشار نامه و خوانده‌شدنش از رادیوهای آنورِ آبی، حدود یک ماه بعد وزارت اطلاعات بیست و سه نفر از امضاکنندگان نامه را دستگیر کرد که مهندس سحابی نیز یکی از آنها بود. او بهمن 78 در مصاحبه با روزنامه فتح نقل قولی دارد که در تاریخ ماندگار شد: « بعد از دستگیری ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابی را گرفتی؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: "رویش زیاد شده بود، می خواستیم رویش را کم کنیم." 🔹برگردیم به ماجرای شکایت واحد حقوقی مجلس از کسانی که مدعی تخلفات شهرداری آقای قالیباف هستند! کاری به این ندارم که اولین بار، خبر این شکایت را کانالِ منسوب به کدام نهاد انقلابی منتشر کرد، همچنین کاری ندارم که انتصاب افراد متعدد منسوب و منتسب و دارای سابقه فعالیت در آن نهاد انقلابی در ارکان مختلف مجلس چه معنایی دارد و باز هم کار ندارم به مسموعات مشهور درباره حمایت‌های معنوی و غیرمعنوی چندین ساله آن نهاد مقدس از جناب قالیباف در انتخابات‌ها و.... 🔹عرضم این است که آقای قالیباف! اصلا آقای هاشمی به کنار! یادتان هست چند سال قبل که جناب علی لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس تکیه داشت و برادرش هم رئیس قوه قضائیه بود، تیم آقای لاریجانی شکایت رگباری از بچه‌های ارزشی منتقدش را استارت زد و در بازه کوتاهی چندین نفر دادگاهی شدند؟ حتی رفته بودند مطالب وبلاگهای بچه‌ها را پرینت گرفته بودند و بر اساس آن شکایت کرده بودند. آقای قالیباف! کوتاه مدتش را که ببینی بله، به قول آقای هاشمی روی بچه‌ها کم شد، شمشیر زبانشان کُند شد و شاید برخی‌هایشان اساسا غلافش کردند؛ اما بلند مدتش را که ببینی چه کسی ضرر کرد؟ چه کسی در افکار عمومی بی اعتبار شد؟ برای فرار از شفافیت ممکن است بتوان با شکایت کِشی موقتا دهانها را بست، اما در بلند مدت دودش در چشم بانیانش خواهد رفت. شما که از هشتاد و چهار دوست داشتید رئیس یک قوه شوید و بالاخره بعد از چهارده سال شیفتگی خدمتتان ثمر داد، احتمالا باید بدانید که شرط حیاتِ سیاسیِ موفق و محبوبِ مردم ماندن، نه فرار از پاسخگویی توأم با برخورد تحکم‌آمیز، بلکه شفافیت همراه با تواضع است. ✍ امین فرج‌اللهی 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
✨﷽✨ 🍃انواع عزم🍃 🔰عزم به دو صورت است. عزم آنی و عزم تدريجی. عزم آنی خيلی خوب است. مثل حُر كه تمام گذشته ی خود را كنار می گذارد و به خدمت امام حسين (ع) می آيد. مثل فضيل كه بر دزدی به بالای ديوار رفته بود ولی با شنيدن آيه ی قرآن تغيير كرد. يكی از علما خيلی دخانيات مصرف می كرد. بيمار شد. پزشك به او گفت كه سيگار برای شما ضرر دارد يعنی حرام است و بايد آن را كنار بگذاريد. ايشان همان موقع عزم بر ترك سيگار كرد. به اين اراده، اراده ی آنی می گويند. يك انسان وسواسی می تواند بگويد كه من از فردا صبح اين صفت را كنار می گذارم البته اين يك عزم قوی و قدرت تصميم گيری می خواهد. البته اين كار سخت است ولی هزينه اش كمتر است. عزم تدريجی يعني اندك اندك سعی می كنم كه دروغ را كنار بگذارم. علما می گويند برای اينكه حضور قلب در نماز پيدا كنيم می توانيم بصورت تدريجی اين كار را انجام بدهيم مثلا ابتدا در ركوع اول حضور قلب را رعايت كنيد و بعد كم كم سجده را با حضور قلب بخوانيد و بعد بقيه نماز را به اين صورت با حضور قلب بخوانيد. بعضی ها برای تغيير گام‌های بزرگ بر می دارند كه نمی توانند آنرا به سرانجام برسانند. 💬 @nab_menbar
مباهله 🔰پيامبر در روز مباهله چكاركردند؟ به نجران نصرانی گفتند كه من اين قدر به اعتقادات خودم معتقد هستم كه حاضرم جان خود، دختر، داماد و دو نور چشمم را درطبق بگذارم و بيايم. و ما بگوييم كه خدايا اگر ما بر حق هستيم آنها را نابود كن و اگر آنها برحق هستند ما را نابود كن. وقتی اُسقف نجران اين وضعيت را ديد گفت: اين انسانهايی را كه من می بينم دست به دعا بلند كنند زمين و زمان بهم می ريزد. ما هنوز حاضر نشده ايم كه برای اعتقادات مان از جان مان مايه بگذاريم. همه ی مردم از ارتباط دختر و پسر ناراحت هستند. همه ی مردم از اين گناهان كه براحتی انجام می شود و قبح آن هم ريخته است ناراحت هستند. از اين چشم چرانی ها، روابط آزاد و شوخی كردن‌ها ناراحت هستند. همه ی اين‌ها نياز است. اين قدر روابط باز زن ومرد در فيلم‌ها ادارات بخاطر نياز است. همه می بينيم ولی حاضر نيستيم كه يك خرجی بكنيم. پس بيخود نگوييم كه ما مسلمان هستيم. همه ی ما داريم به معصيت الهی رضايت می دهيم. وقتی بچه ی من غذا می خواهد، از همه زودتر پدر و مادر می فهمد ولی وقتی فرزندانتان همسر می خواهند چرا شما متوجه نمی شويد؟ چه چيزی مانع ما شده است؟ اين يك حجاب‌های بيخود است. بفرض اين واقعيت جامعه است ما بايد هر واقعيتی را بپذيريم؟ يكی از واقعيت‌های انگلستان همجنس بازی است. آيا اين پدر ميپذيرد؟ ما واقعيت‌ها را با عقل خودمان می سنجيم. يكی از واقعيت‌های اروپا بی حجابی است. آيا اين پدر می گذارد؟ 💬 @nab_menbar
امروز ۲۴ ذی الحجه روز مباهله است. 🍃شصت نفر از بزرگان مسیحیان نجران با لباس های فاخر با زنجیر های طلا برای دیدار با پیامبر وارد مسجد می شوند اما پیامبر اکرم بخاطر لباس های فاخری که به تن دارند آنان را نمی پذیرد بعد از این که با لباس های ساده به دیدار رسول خدا می روند با گرمی از آنان استقبال می کند. علت حضور نامه ای است که پیامبر خدا برای مسیحیان فرستاده بودند. 🔸شرحبیل اسقف مسیحیان می گوید: چندي پيش نامه‌اي از شما به دست ما رسيد، آمديم تا از نزديك، حرف‌هاي شما را بشنويم. 🔹پيامبر مي‌فرمايد: آنچه من از شما خواسته‌ام، پذيرش اسلام و پرستش خداي يگانه است. 🔸اسقف اعظم پاسخ مي‌دهد: اگر منظور از پذيرش اسلام، ايمان به خداست، ما قبلاً به خدا ايمان آورده‌ايم و به احكام او عمل مي‌كنيم. 🔹پیامبر خدا می فرماید: شما مسيح را خدا مي‌دانيد، در حالي كه اين اعتقاد،‌ با پرستش خداي يگانه متفاوت است.؟ 🔸یکی از مسیحیان می گوید: مسيح به اين دليل فرزند خداست كه مادر او مريم، بدون اين كه با كسي ازدواج كند، او را به دنيا آورد. اين نشان مي‌دهد كه او بايد خداي جهان باشد. 💠در همان لحضه آیه ای نازل شد (آل عمران/59) و رسول خدا (ص) فرمودند: اگر چنین باشد حضرت آدم هم بدون پدر مادر و از خاک بوجود آمدند. 🔸مسیحیان پاسخی ندارند که بدهند و می گویند ما قانع نشدیم و رسول اکرم را به دعوت می کنند. (یعني ما و شما دست به دعا برداريم و از خداوند بخواهيم كه هر كس خلاف مي‌گويد‌، به عذاب خداوند گرفتار شود) 💠 آیه نازل شد (آل عمران 61) : «پس هر كس با تو درباره او (عيساى مسيح عليه السّلام) پس از آنكه تو را علم آمده محاجّه و ستيز كند، بگو: بياييد ما پسرانمان را و شما پسرانتان را و ما زنانمان را و شما زنانتان را و ما خودمان را و شما خودتان را (كسانى را كه مانند جان ماست) فرا خوانيم، آن گاه به يكديگر نفرين كنيم، پس لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم.» 🍃 صبح روز بعد زمان مباهله است همه مسیحیان میهمان و مسلمانان در بیرون از دروازه شهر به تماشا نشسته اند که چه اتفاقی خواهد افتاد. ❤️ پیامبر خدا (ص) در حالی که حسين را در آغوش دارد و دست حسن را در دست، از دروازه مدينه خارج مي‌شود. پشت سر او تنها يك مرد و زن ديده مي‌شوند. اين مرد علي است و اين زن فاطمه. تعجب و حيرت، همراه با نگراني و وحشت بر دل مسيحيان سايه مي‌افكند. شرحبيل به اسقف مي‌گويد: نگاه كن. او فقط دختر، داماد و دو نوة خود را به همراه آورده است. بین مسیحیان ول وله سر و صدایی به پامی شود که ما به این مباهله تن نمی دهیم اسقف به بالاي سنگي مي‌رود مي‌گويد: من معتقدم كه مباهله صلاح نيست. اين پنج چهره نوراني كه من مي‌بينم، اگر دست به دعا بردارند، كوه‌ها را از زمين مي‌كنند، در صورت وقوع مباهله، نابودي ما حتمي است. 🔰 اسقف در مقابل پيامبر، با خضوع و تواضع، سرش را به زير مي‌افكند و مي‌گويد: (ما را از مباهله معاف كنيد. هر شرطي كه داشته باشيد، قبول مي‌كنيم.) پيامبر با بزرگواري و مهرباني، انصراف‌شان را از مباهله مي‌پذيرد و مي‌پذيرد كه به ازاي پرداخت ماليات، از جان و مال آنان و مردم نجران، در مقابل دشمنان، محافظت كند. خبر اين واقعه، به سرعت در ميان مسيحيان نجران و ديگر مناطق پخش مي‌شود و مسيحيان حقيقت‌جو را به مدينة پيامبر سوق مي‌دهد. 📚 برگرفته از مجلة بشارت، شماره 1. 1. 2. ماهنامه موعود شماره 70 💬 @nab_menbar