eitaa logo
بصیرت افزایی
189 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
19 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شمار زیادی از خیانت‌های چین به ایران!!! واقعاً تأسف بار است.... ایرانی نیستی ارسال نکنی 😐😐😐😐
CQACAgQAAx0CVBp6RAACEPlgXq4expZmL0bOJTLkTENp0a-RMAACMAkAAhbPMFAi8stZhMnK7B4E.mp3
زمان: حجم: 3.57M
🌸 (عج)🌸 ♨️افضل اعمال در ماه شعبان 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام .
رسما به جنگ دین قیام کرده اند!!! 🔹مدیرکل امور مرزی وزارت کشور: براساس مصوبه ستاد کرونا، مرزهای ایران و عراق به روی مسافران بسته شده و مسافران و زائران حتی با داشتن ویزا هم نمی‌توانند از مرز عبور کنند. 🔸در حالی که سفر به عتبات از اسفند ۹۸ ممنوع شده و هیچ اعزام رسمی صورت نمی‎گیرد، تا اسفند ۹۹ روزانه تعدادی از عاشقان حسینی در قالب کاروان‌های غیرمجاز به عتبات مشرف می‌شدند که با این مصوبه جلوی این کاروان‎ها نیز گرفته شد. فارس 🌹🌹🌹
شمال آزاد! قم ممنوع؟! مومنین در خانه بمانند سایر مردم تفریح!!! ⭕️ اقدام خجالت آور ستاد ملی کرونا علیه زوار قم و مسجد مقدس جمکران! 🔺لغو تمامی برنامه‌های نیمه‌شعبان؛ مسدود شدن مسیرهای منتهی به مسجد جمکران! 🔹معاون استاندار قم: برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۸ و ۹ فروردین ماه) از ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی به شهر قم ممانعت به عمل می‌آید. 🔹از تمامی هموطنان عزیز می‌خواهیم از حرکت و مراجعه به سمت استان قم خودداری کنند. چرا که هیچ‌گونه برنامه‌ای به مناسبت نیمه شعبان در قم برگزار نخواهد شد. 🔹محدودیت‌های ترافیکی داخل شهر قم نیز فردا و پس فردا برقرار خواهد شد. تمامی مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران اعم از بلوار پیامبراعظم و بلوار مرجعیت و… مسدود خواهد شد. 🔹هیچ‌گونه ایستگاه صلواتی، مراسم و برنامه رسمی تجمعی به این مناسبت برگزار نخواهد شد و برنامه‌های این مناسبت به صورت مجازی و از صداوسیما پخش خواهد شد. 🔹همه این تصمیمات مطابق با دستورات ستاد ملی کرونا و از بیم افزایش شیوع بیماری در کشور است. از همه هموطنان عزیز و شهروندان قم می‌خواهیم در منازل خود برنامه‌های تدارک دیده شده به این مناسبت را تماشا کنند. ✍️ این در حالی است که مسیر همه تفرجگاه های کشور باز است و بسیاری از مردم به شمال و مناطق تفریحی سفر کرده اند و ستاد ملی کرونا به آنها کاری ندارد ولی عده ای از مردم که می خواهند در روز ولادت امام زمان سلام الله علیه به قم سفر کنند، ممانعت به عمل می آید ! واقعا خجالت آور و تاسف آور است/امیدصادق 🌹🌹🌹
3.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امید زمین چقدر سخته این انتظار.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دکترشمس اردکانی برنامه همکاری های جامع ۲۵ ساله ایران و چین؛ ا این روزها همه جا صحبت از قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است که با واکنش های متفاوتی در محافل مختلف و به ویژه میان‌ عامه مردم مواجه شد. بعضی ها خیلی بدبینانه به آن نگریسته و از لفظ فروش کشور، جزیره کیش و ....استفاده می کنند. این برداشت به سرعت در فضای مجازی دست بدست می شود. بعضی دیگر به ویژه با دیدکارشناسی به آن می نگرند، و آنرامنافی منافع و استقلال ملی نمی دانند. یکی از دلایل نگاه و برداشت بدبینانه می تواتد ناشی از عدم مطالعه دقیق مفاد این سند با حداقل دانش حقوقی باشد. نگارنده از دیدحقوقی بین المللی و با تجربه کاری در روابط بین المللی، چند نکته تحلیلی پيرامون اين پيشنهاد را به اشتراک می گذارم. بدوا باید توجه داشت که برای تنظیم سندهای مهم و حساسی چون برنامه جامع حاضر، ده ها جلسه مذاکره با حضور کارشناسان امر بخصوص حقوقدانان صورت می گیرد و تک تک الفاظ بکار رفته با دقت انتخاب و بکار می روند چرا که در حقوق بین الملل هر کلمه و جمله ای دارای اثرات و تبعات حقوقی و فنی است که ایجاب می نماید، حساب شده بكار گرفته شوند: ۱. پیشنویس سند ۹ بند دارد، که دران هر گز از کلمه قرارداد و یا توافقنامه استفاده نشده است. الفاظ بکار رفته عبارتند از "تفاهم"، "برنامه" و مخصوصا "سند". این امر نشاندهنده این نکته ظریف و مهم است که هر دو طرف ایرانی و چینی می دانند که این یک قرارداد و توافقنامه در الفاظ معمول حقوق بین الملل نیست. ۲. این سند صرفا یک برنامه و چارچوب "Frame work" است. چیزی تقریبا شبیه سند وضعیت حقوقی دریای خزر که مرداد ماه سال ۱۳۹۷ میان روسای جمهور کشورهای حاشیه دریای خزر امضا شد. اجرا شدن این سند خود نیازمند انعقاد حدود ۲۰ توافقنامه دو یا چند جانبه می باشد. سند ایران و چین نیز همینطور است و بلکه کلی تر. بدین معنا که هر یک از بندهای آن و ضمایم بخودی خود قابلیت اجرایی ندارند و هر کدام نیازمند مذاکره و نیل به یک توافقنامه و قرارداد اعم از دولتی و خصوصی می باشد. البته ذکر این نکته ضروری است‌ که در تنظیم این قراردادها و توافق نامه ها در آینده، حسب مورد طی تشریفات قانون اساسی از جمله تصویب مجلس شورای اسلامی ضروری خواهد بود. قطعا در آن زمان مجلس منافع ملی را در توافقات و قراردادها لحاظ خواهد کرد و شورای نگهبان نیز بر آن نظارت و تایید خواهد نمود. ۳. چنانچه به مفاد مقدمه و بندهای ۱ الی ۳ سند توجه شود، همه چیز بر اساس منافع مشترک و سیاست برد برد با رعایت اصل حاکمیت و استقلال دو کشور تنظیم شد. بر این اساس، هیچ نگرانی وجود ندارد. لازم است، این بندها که به دقت نگارش شدند و رد پای اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان‌ملل متحد در آن قابل ملاحظه است، دقیقا مطالعه شوند. ۴. یک بند بسیار مهم در این سند آورده شد که حکایت از هوشمندی طرفین به ویژه طرف ایرانی دارد و آن بند هشتم با عنوان "نفی فشارهای خارجی" می باشد. در این بند به منظور حمایت از اصل چندجانبه گرایی، طرفین در مقابل فشارهای غیر قانونی شخص ثالث از اجرای مفاد این سند حفاظت‌خواهند کرد. دقت شود که در اینجا از لفظ حمایت "support" استفاده نشد بلکه از کلمه حفاظت "Protection" استفاده گردید. حفاظت بار معنا و اثر حقوقی بالاتر و بیشتری نسبت به حمایت دارد. در حفاظت باید مکانیزم های اجرایی آن پیش بینی شود و این یک الزام است اما در حمایت شاید بشود و شاید هم نشود. ۵. می توان‌گفت بند هشتم سند برای دولت ایالات متحده امریکا کابوس است. برای امریکا همه بندهای این برنامه جامع یک طرف و این بند یک طرف دارای اهمیت است، چه اینکه محاسبات دولت امریکا در اعمال سیاست فشار حداکثری علیه ایران را بهم خواهد ریخت. توجه داشته باشیم که این چین است و نه ونزوئلا. ۶. در هیچ کجای این سند واگذاری مالکیت زمینی و یا جزیره ای نیامده یا قراری برای آنگذاشته نشده است . بله ممکن است که دولت کشوری زمینی را به موجب قراردادی برای سرمایه گذاری بلند مدت اما مدت دار به دولت یا بخش خصوصی کشور دیگر واگذار کند که این در دنیا بسیار عادی و مرسوم است. اتفاقا کشورهایی که دنبال توسعه هستند، باید قوانین جذب سرمایه گذاری شفاف و آسانی را تصویب و اجرا کنند. چیزی که متاسفانه در ایران با بوروکراسی شدید مواجه است. فلسفه ایجاد مناطق آزاد تجاری هم جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل تجارت خارجی است و قطعا سرمایه گذاری که می خواهد میلیون ها و بلکه میلیاردها دلار هزینه کند، دغدغه تامین و تضمین منافع و سرمایه خود را دارد. دولت میزبان هم منافع خود را خواهد داشت و دنبال تامین آن خواهد بود. به همین خاطر است که باید از سیاست برد برد صحبت کرد که در بند ۱ این سند هم به آن تصریح‌گردید. نتیجه اینکه ، چنانچه همه بندها و ضمایم این سند بر اساس همان اصول آمده در مقدمه و بندهای اول تا سوم آن و اصل تشریک منافع و احترا