eitaa logo
🌷از تبارشهیدسلیمانی🌷
230 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.2هزار ویدیو
52 فایل
سلام خیلی خوش اومدید در این گروه می تونید زندگی خودتان و اطرافیانتان رو تغییر بدهید خوشحال میشیم عضو بشید https://eitaa.com/joinchat/2860843019C6dfc20980e نقد و پیشنهادات https://abzarek.ir/service-p/msg/867111
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذوالجناح رهبر😂😂 بیان خاطره از مداح انقلابی؛ حاج میثم مطیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نو+جوان
🗃️ ذخیره الهی 💌 چطوری دستاوردهای ماه رمضان رو ذخیره کنیم؟ 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ «اگر یک به یک، مرد این کارزاریم صف اول و غیر اول نداریم همه در صف اولینیم با هم چو بنیان مرصوص، چون سدّ محکم الا ای صف اولی، در چه حالی؟ ببین جای ما نیست پیش تو خالی؟ ببین مردمی را که اینجا نشستند تو جا وا کنی در کنار تو هستند به هر جا که هستی به فکر وطن باش به هر صف نشستی، برو صف شکن باش یکی بود روزی در این صف که جایش کنون خالی است و فقط خنده‌هایش- به قربان مردی که یار ولی بود همان که شهید صف اولی بود صف اولی بود و با دلبری‌ها شدند عاشق او صف آخری‌ها» بخشی از شعرخوانی و مدّاحی روز عید سعید فطر اقامه نماز عید سعید فطر ۱۴۴۴ به امامت رهــبر معـظم انقلاب حضرت آیت‌الله امام سید علی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شعرا: آقایان یوسف رحیمی، محمد رسولی، شیخ محمدرضا رضایی، امــیرعلی شریفی 📍 رحمة‌الله‌علیه 🗓 شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
تنها بہ امید دیدن روزگارٺ، هر روز نفس میڪشم... اے ڪہ نگاهم فرش راهٺ و جانم فداے نگاهٺ... روزے ڪہ ظهور ڪنی؛ هیچ دلے نباشد، مگر روشن از فروغ سیمایٺ... و هیچ ویرانہ اے نماند، مگر گلشن از بهار دیدارٺ.... شبتون بخیر تمام هستی قلبم♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁☀️🍁 🍁السَّلامُ عَلَيْكَ يا وَلِيَّ الله... ☀️سلام بر تو ای مولایی که خداوند تو را سرپرست جهان و جهانیان قرار داده. سلام بر تو و بر روزی که تمام خلق زیر پرچم ولایتت جمع خواهند شد. 📙 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها، ص578. 🍁☀️🍁
دشمن شناسی 46.mp3
6.44M
۴۶ 🎧آنچه خواهید شنید ؛👇 تنها دليل آروم موندن ما؛ درهمه شرایط،داشتن يه قلب رها و سالمه! ❣شیطان،چجوری تلاش میکنه؛ تاقلب ما روبیمار کنه؛ و آرامشمون رو بگيره؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@shahidsoleymani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢نصرت الهی در طبس 📝اگر برای خدا کار کنیم، خداوند نیز ما را کمک خواهد کرد؛ همان خدایی که وقتی مردم بی خبر بودند، سپاهی از شن‌ها را به جنگ با سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا در طبس فرستاد و آن‌ها را غافلگیر کرد. ☄ امام (ره) تنها برای خدا کار کرد و لذا نصرت الهی نیز شامل حال او و یارانش شد. در زمانی که کسی جرآت نمی‌کرد علیه آمریکا کوچک‌ترین سخنی به زبان براند، برای اولین بار در عالم یک آخوند چنین گفت و همه دنیا هم دیدند که به فضل الهی، آمریکایی‌ها هیچ غلطی نتوانستند بکنند. 🔺️انتشار به مناسبت ۵ اردیبهشت ماه، سالروز شکست حمله آمریکا در طبس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍چرا باید خدا را عبادت کنیم وچرانماز بخوانیم؟ 🔰چهار دلیل قرآنی «دکتررفیعی» @shahidsoleymani110
عیسی به دین خود موسی به دین خود⁉️
نیست نشان زندگی، تا نرسد نشان تو... ✨شبتون بخیرای عبدشکور✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ سالهاست در دلم بهاری، در انتظار شکفتن است! اما...این غنچه‌ها با ظهور تو شکوفا می‌شوند... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤
دشمن شناسی 47.mp3
8.1M
۴۷ وجود تو...مثل يه ظرف وسیعه! اگه مهربونی...توی این ظرف، نباشه ؛ عبادات و اعمال خير،نمی تونه نورانی اش کنه! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@shahidsoleymani110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 پدیده‌ی بدحجابی را چگونه ببینیم؟ 🔸شخصیت قضاوتگر ما در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی، مثل بدحجابی، ناخودآگاه قائل به وحدت فعل و فاعل است و نفرت از فعل را به فاعل تسری می‌دهد. اگرچه اراده فاعل در ارتکاب فعل دخیل است اما انگیزه‌های متعددی می‌تواند در کار باشد؛ از سهل‌انگاری گرفته تا سوء نیت. دشواری کار فرهنگی ناشناخته بودن همین انگیزه‌هاست، چه آنکه به مقتضای هر انگیزه، تجویز متفاوتی برای اصلاح ناهنجاری لازم است؛ گاهی امر به معروف زبانی جواب می‌دهد و گاهی برخورد قضایی و امنیتی می‌طلبد. ضمنا انگیزه و قصد مشخص می‌کند که آیا زشتی بزه بی‌حجابی ریشه در ذات و شخصیت فرد دارد و یا معلول شرایط اجتماعی و فرهنگی اوست. 🔸اشتراکات معنوی قوی‌ترین عناصر پیوند دهنده جامعه هستند. معنویات و اعتقادات، اغلب بروز و ظهور اجتماعی دارند. آنکه برای «جامعه» اصالتِ شخصیت و هویتِ مستقل قائل است، شدت و وسعت و تواتر بروزات معنوی جامعه را همچون نبض آدمی می‌داند که نشان دهنده سلامت یا علائم بالینی بیماری است. گردهمایی‌های آیینی با شکوه و پرتکرار و فراگیر با مشارکت آحاد و طیف‌های متکثر مردم، این انگاره را تقویت می‌کند که علیرغم وجود تنوع در بافت اجتماعی و فرهنگی مردم، اشتراکات بزرگی که هویت جمعی آنها را می‌سازد، همچنان پابرجاست. البته این اشتراکات را نباید در اعتقادات مذهبی منحصر دانست بلکه انگیزه‌هایی چون وطن‌دوستی، علاقه به تمامیت ارضی، نوع‌دوستی و امثالهم هم هویت اجتماعی می‌آفرینند. 🔸مادامی که جامعه بر مدار اشتراکات ارزش‌محور خود حرکت کرده و بروزات و پالس‌های معنوی قوی صادر کند و هویت اجتماعی قابل دفاع داشته باشد، انگیزه‌های جمعی سالمی خواهد داشت، حتی اگر در برخی افعال عناصر سازنده خود (یعنی مردم) دچار ناهنجاری‌هایی نیز باشد. از این منظر می‌توان راهی برای شناخت انگیزه غالب در بدحجابی پیدا کرد و به یک قضاوت عمومی در اینباره دست یافت. با وجود تجلیات آیینی پرشمار و پرشور با حضور پرتعداد افراد کم‌حجاب حداقل می‌توان به این باور رسید که نباید در مورد قاطبه‌ی بدحجاب‌ها قائل به وحدت قبح فعل و فاعل بود. طینت‌ها عمدتا عاری از شیطنت است و ناهنجاری‌های ناشی از عوامل محیطی و فرهنگی بر ظواهر آنها تأثیرگذار بوده است. 🔺اگر این قضاوت عمومی را بپذیریم، با چند نکته روبرو هستیم: 1⃣ هم بی‌حجابی و بدحجابی قبیح است و هم نفرت و کینه نسبت به بدحجابان نکوهیده (تفکیک فعل و فاعل). 2⃣ چون علت بدحجابی را می‌توان اغلب در سهل‌انگاری یا هضم شدن در فرهنگ خانوادگی و محیطی دانست، لذا نسخه‌ی امر به معروف و نهی از منکر همچنان به عنوان یک راهبرد مؤثر می‌تواند کارساز باشد. 3⃣ از آنجا که مقدمه‌ی امر به معروف و نهی از منکر، محبت آمر و ناهی نسبت به گناهکار و تمنای سعادت و رستگاری اوست، این فریضه بدون سالم پنداشتن ذات بدحجاب و اشتیاق به اصلاح ظواهر او قابل اقامه نیست. 4⃣ وحدت و یکپارچگی و پرهیز از دوقطبی کردن جامعه، یعنی اجتناب از وارد نمودن خدشه و ضربه به هویت اجتماعی شکل گرفته حول ارزش‌ها. لازمه‌ی یکپارچگی و وحدت در این زمینه، جدا دانستن فعل و فاعل در مسأله بدحجابی است. با فاعل غیرمغرض می‌توان همزیستی و مفاهمه داشت و همزمان خیرخواهانه به اصلاح او پرداخت. یادآور می‌شود که رهبر انقلاب در موضوع انتخابات حتی پا را از این فراتر گذاشته و آنها که به جمهوری اسلامی منتقد یا غیرمعتقد هستند را نیز به مشارکت فرا می‌خواند و علاقه به سربلندی کشور و حفظ تمامیت ارضی را عامل وحدت معرفی می‌کند. 5⃣ نسخه عمومی فوق در برخورد با بی‌حجابی‌های عامدانه و مغرضانه موضوعیت ندارد. عجالتا تا اطلاع ثانوی انگیزه‌های کشف حجاب را نباید ساده‌انگارانه تفسیر کرد. اگرچه نمی‌توان در مورد انگیزه‌ها، قضاوت مطلق داشت و حتما استثناهایی نیز وجود دارد، اما به نظر می‌رسد برای این طیف از افراد در کنار امر به معروف و نهی از منکر، سایر راهکارهای قانونی و امنیتی را نیز باید مد نظر داشت. بدیهی است که وحدت با آنها که عامدانه از گناه اجتماعی قبح‌زدایی می‌کنند، هرگز موضوعیت نخواهد داشت. 6⃣ در صورت استمرار پدیده‌ی بی‌حجابی با نقش‌آفرینی عناصر مغرض و تداوم انفعال مردم و حاکمیت در کنترل آن، بی‌حجابی با انگیزه‌های سهل‌انگارانه توسعه می‌یابد. به زودی با سبک زندگی معتقد به ارزش‌های مذهبی منهای حجاب روبرو خواهیم شد. در چنین شرایطی بی‌حجابی رفته رفته از دایره منکرات خارج می‌شود و ده‌ها معضل اجتماعی و فرهنگی و قضایی دیگر می‌آفریند. ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨السلام علیک یاعلی بن موسی الرضا✨ نگاهِ‌مهربانت‌خانہ‌ ی این‌قلبِ‌بیتاب‌است پناهم گرنمۍ‌دادی دلـم بی آشیان‌می شد.. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
یا حنّان یا منّان 🤲
ا﷽ا 🌹اسماء الهی🌹 ✍اسم شريف نوعا همراه با اسم شريف استعمال می شود، هر دو از اسماى حسناى الهى است: فرق بين اين دو اسم آن است كه به ذات اقدس اله از آن جهت كه به بنده‏ اى كه از او اعراض نموده باشد نيز نعمت می بخشد، مى‏گويند، و از آن جهت كه پيش از سؤال كردن بنده به او نعمت می بخشد می گويند. به معنای: ای منعم وای منت گزار منت نهادن به دو صورت متصور است: 1.با بذل نعمت، و بخشیدن مال به انسان بدون این که در این مورد سخنی بگوید. 2. نعمت بخشیدن، توام با منت قولی و زبانی. آیات قرآن که منت را به خدا نسبت می دهد با خبری که او را می خواند، ناظر به معنی نخست است، نه معنی دوم. و اگر هم قرآن در آیاتی، نعمت های خدا را بازگو می کند به منظور منت گذاری نیست، بلکه به خاطر ایجاد توجه به منعم است 1. «الذی خلق لکم ما فی الارض جمیعا» سوره بقره/29:« آنچه که در زمین است برای شما آفریده است ». 2. «و الانعام خلقها لکم فیها دف ء و منافع ومنها تاکلون » سوره نحل/5: «چهارپایان را برای شما آفریده، در آنها، حرارت و سودها از گوشت آنها می خورید». 👈هدف از این آیات و آیات دیگر منت نهادن به معنی مذموم آن نیست بلکه هدف ایجاد توجه به خدا و شناخت دیگر اسمای او مانند رحمان و رحیم است. 👌به عبارت دیگر، یادآوری نعمت گاهی به صورت هدف عنوان می گردد، و این که:ای انسانها! بدانید که بر سفره خوان خداوندی نشسته اید، ویادتان نرود که نان او را می خورید این همان منت نهادن ناپسند به معنی مذموم است که ساحت ربوبی از آن منزه است. 👈و گاهی تذکر نعمت وبرشمردن آن به عنوان ایجاد زمینه رشد و توجه به مطالب اساسی دیگر است، در این صورت منت مذموم نیست چون در این فرض منت نسبت به موضوعی جنبه هدفی دارد، عینا بسان پدری که خوبیهای خود را به فرزند بازگو می کند تا از این طریق او را تربیت کند. شخصی ازامیرمؤمنان علی علیه السلام ازمعنی و سؤال کردایشان فرمودند: آن است که روی آورد و اقبال نماید حتی بر کسی که اعراض کرده باشد.👈خیلی مهربان و به این معناست که نیازمندان را عطا و بذل و بخشش کند پیش از آن که حاجت و نیاز خود را سؤال کنند.👈خیلی بخشنده روی همین اصل امام سجادعلیه السلام خداوندراچنین خطاب می کنند: ✨منتک ابتدا ء وعفوک تفضل.... خدایاعفووگذشت توتفضل وبزرگواری است. 👈این جمله منت و منان بودن خداوند را به روشنی تفسیر می کند واین که، نعمت بخشیدن قبل از ا ظهار حاجت،«منان » بودن خداست در این مورد، منت با خود عمل تحقق می پذیرد در حالی که در منت گذاری رایج، منت گذاری متاخر از عمل است و به اصطلاح کار صورت می پذیرد و به دنبال آن منت گذاری آغاز می شود. در تفسیر «منتک ابتداء» گفته شده: نعمت دادن تو بر بندگان از روی استحقاق آنها نیست بلکه همه احسانها که می نمایی محض فضل و کرم است 👈 ای آن کس که به نعمت آغاز می کند بی آن که استحقاقی در کار باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢پیش از خواب، چگونه محاسبه کنیم؟ ✍مؤمنین، آخر شب مرورى بر رفتارهاى روزانه‏ شان می كنند؛ اگر خطا و لغزشى از آن‎ها سر زده، براى هر لغزشی استغفار می كنند و اگر خدا حفظشان كرده، یكایك نعمت‌هاى خدا را شكر می‌کنند. 👈به اندازه‌ای كه مجال داشته باشند، دسته‏ ای از نعمت‌ها را ذكر می‌كنند؛ آنچه در روحشان، خانواده‏ شان، محیط شان و آنچه مربوط به ولایتشان نسبت به اهل‌بیت است. سرانجام توجه می كنند كه توفیق همین شكرگزاری را هم خدا داده است؛ بابت این هم شكر می‌کنند و با چنین حالى دل به خواب مى‏ سپارند.
ای دل مدارا کن فراق یار سخت است دوری ز روی ماه آن دلدار سخت است دارد دلیلی منتظر بی تاب گشته زیرا برایش زندگی غم بار سخت است ✨شبت بخیرمولای همه چیزتمامم✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا