eitaa logo
شهید شو 🌷
4.2هزار دنبال‌کننده
18.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
69 فایل
مطالبی کمتر روایت شده از شهدا🌷 #به‌قلم‌ادمین✎ وقت شما بااهمیته👌 فلذا👈پست محدود👉 اونقدراینجاازشهدامیگیم تابه‌چشمشون‌بیاییم خریدنےبشیم اصل مطالب، سنجاق شدھ😉 کپی بلامانعه!فقط بدون تغییر در عکسها☝ 📱 @Shahiidsho_pv زیلینک https://zil.ink/Shahiidsho
مشاهده در ایتا
دانلود
♥️ مگر می شود نیازمندی را در گوشه ای از این آب و خاک دید و کمکی هر چند هم کم به او نکرد؟!!! 🌱 با صدقه دادن و کمک به افراد نیازمند و تنگدست مردان خدا روی زمین باشید.
💔 بسم الله الرحمن الرحیم.. یا ایها الذین آمنوا أوفوا بالعقود... (مائده ۱) به عهد بستن هات توجه کن... حتی عهد هایی که با خودت میبندی.. ... 💞 @aah3noghte 💞
✨﷽✨ (٨٣) وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لاَ تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَذِي الْقُرْبَي وَالْيَتَامَي وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُواْ لِلنَّاسِ حُسْناً وَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلاَّ قَلِيلاً مِّنكُمْ وَأَنتُم مِّعْرِضُونَ  و (بياد آريد) زمانى كه از بنى اسرائيل پيمان گرفتيم، جز خداوند يگانه را پرستش نكنيد و به پدر و مادر و خويشان و يتيمان و بينوايان، احسان كنيد و با مردم، به زبان خوش سخن بگوييد و نماز را برپاى داريد و زكات بدهيد. امّا شما (با اينكه پيمان بسته بوديد،) جز عدّه ى كمى، سرپيچى كرديد و روى گردان شديد. ✅نکته ها: احسان، جامع ترين و وسيع ترين واژه در باب نيكى است. در حال فقر والدين، احسان مادّى و در حال غناى آنان، احسان روحى. چنانكه احسان به يتيم شامل؛ تأديب، حفظ حقوق، محبّت و تعليم او مى شود. 🔊پیام ها: - توحيد، سرلوحه ى مكتب انبياست. و بعد از آن كارهاى نيك قرار گرفته است. «لاتعبدوا الاّ اللّه و بالوالدين احسانا» - در كنار توحيد، احسان به والدين مطرح است. «لاتعبدوا... وبالوالدين احسانا» - احسان به والدين بايد شخصاً صورت گيرد، نه با واسطه. حرف «ب» در «بالوالدين» به معناى مباشرت شخصى است. «بالوالدين احساناً» - ابتدا خويشان نيازمند، سپس ديگران. «ذى القربى واليتامى و...» البتّه در بين خويشاوندان نيز اولويّت ها محفوظ است. «اولوا الارحام بعضهم اولى ببعض» - احسان بايد همراه با ادب و بدون منّت باشد. در كنار احسان، جمله «قولوا للناس حسنا» آمده است. - اگرچه به همه ى مردم نمى توان احسان كرد، ولى با همه مى توان خوب سخن گفت. «قولوا للنّاس حُسنا» - برخورد خوب و گفتار نيكو، نه تنها با مسلمانان، بلكه با همه ى مردم لازم است. «قولوا للنّاس حُسنا» - علاوه بر پرداخت زكات، احسان به مستمندان و ايتام نيز لازم است. در آيه هم زكات آمده و هم احسان به مساكين. «احساناً... والمساكين... واتوا الزكوة» - اداى حقوق، داراى مراتب و مراحلى است. اوّل حقّ خداوند، سپس والدين، سپس خويشاوندان، سپس يتيمان كه كمبود محبّت دارند وآنگاه مساكين كه كمبود مادّيات دارند. ... 💞 @aah3noghte 💞
آمدم دنیا برای دیدنت یابن الحسن ورنه با این مردم دنیا چه کاری داشتم " 💔 😔 یک و ، برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت پدر به یاد حضرت باشیم🙏🏼🌿 ... 💕 @aah3noghte💕
💔 اگه قرار بود حاج قاسم به حرف بابایی شما گوش بده بجای اینکه در آغوش امام حسین شهید بشه با باباجون شما در استخر بالاشهر از دنیا میرفت...! ... 💞 @aah3noghte 💞
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 می‌گریَم آنقدر که کمی وا شود دلم در بین زائران شما جا شود دلم  بر بال کفتری دل خود را نوشته‌ام باید کدام صحن تو انشا شود دلم ... 💕 @aah3noghte💕
💔 [ روایت می فرماید تا یک ذره حب دنیا در دل کسی باشه یک ذره هم حب الله تو این دل وارد نخواهد شد... ] ... 💞 @aah3noghte 💞
💔 دلم میخواهد.. با کسی حرف بزنم... که دردم را بداند.. که محرم دل باشد.. که رفیق باشد... . . . که... باشد... رفیق جان....😔 شنیدم مخصوصا به کسانی که رفیقی ندارند.. توجه بیشتر داشتی و گرم میگرفتی.... میدانی رفیق.. حتی برای حرف زدن هم کسی کنارم نیست...💔 ... 💞 @aah3noghte 💞
💔 ای صبا گر بگذری بـر کوی مهرافشانِ دوسـت یـار مـا را گو سـلامی دل همیشه یـادِ اوسـت أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یٰا عَلی اِبنِ موسَی أَلرّضٰا" ... 💞 @aah3noghte💞
💔 لَّا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ... سوره واقعه - آیه 97 راه زیارتت از بهشت می گذرد! یافاطمه الزهرا(س) ... 💕 @aah3noghte💕
💔 نعم الهی، مقدم بر درخواست و استحقاق حضرت زهرا علیها السلام در ادامه فرمودند:« وَالثَّناءُ بِما قَدَّم». ثناء خداوند به آنچه از پيش فرستاد. حضرت اشاره می كنند كه خداوند نعمت هايی را قبل از خلقت من و تو، قبل از آمدن من و تو، فرستاد كه اگر آن ها نبود اصلاً من و تويی به وجود نمی آمد. نعمت هايی از قبيل خلقت كهكشان ها، سحابی ها، كرات، زمين و... كه همۀ اين ها به هم وابسته است. «مِنْ عُمُومِ نِعَمِ ابْتَدَأَها». و از عموم نعمت هايی كه خداوند ابتدائاً عطا نموده است. در باب نعمت هايی كه خداوند عطا می كند بعضی از نعمت ها مسبوق به درخواست است و بعضی مسبوق نيست. يك وقت ما از خداوند نعمتی را تقاضا می كنيم و خدا عنايت می كند، اين نعمت مسبوق به درخواست است. اما نعمت هايی هم داريم كه بدون درخواست عنايت می شود. حضرت زهرا علیها السلام اشاره به آن نعمت های بدون درخواست دارد.  «وَ سُبُوغِ آلاءٍ أسْداها». و فراوانی نعمت هايی كه عطا كرده است. تا اينجا حمد و ثنا بر آن نعمت هايی بود كه خداوند بدون درخواست عنايت فرموده بود.  «وَ تمامِ مِنَنٍ أوْلاها». شكر و سپاس نسبت به خداوند برای همۀ منّتها ـ كه باز اشاره به نعمت هاست ـ كه برای ما بذل نمود. بايد توجه كرد خدا آنقدر به ما نعمت داده است آن هم بدون درخواست كه اصلاً قابل قياس با درخواست هايمان نيست. مثل نسبت نامحدود به محدود است. نعمت هايی كه خدا بدون درخواست به ما عطا كرده با نعمت هايی كه به درخواست ما عطا شده همين نسبت را دارد. يعنی نعمت های با درخواست ما محدود است امّا نعمت های بدون درخواست ما نامحدود است. در دعاها داريم: «يا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها». تو ابتدا به نعمت كردی قبل اينكه حتی استحقاقش باشد چه رسد به درخواست. حضرت در ادامه می فرمايند: «جَمَّ عَنِ الاْءحْصاءِ عَدَدُها». اين نعمت ها از شمردن افزون است. جَمَّ به اصطلاح طلبه ها به معنای كَثُرَ است و چون به حرف عَن متعدی شده پس متضمّن معنای تجاوز هم هست. يعنی زيادی يعنی اين نعمت ها از شمارش من و تو بيرون است. اين عبارت اشاره دارد به آيۀ شريفۀ: «وَ إنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللّهِ لاتُحْصُوها». و اگر نعمت های خدا را بشمريد نمی توانيد شمارش آن ها را بکنید. عجز بندگان از جزای نعمت «وَ نَأی عَنِ الْجَزاءِ أَمَدُها». يعنی ابتدای نعمت ها از طرف خداوند به اصطلاح ما دورتر از آن است كه ما بتوانيم جزای آن را بدهيم. زيرا اگر انسان بخواهد به كسی كه به او عنايت كرده پاداش و جزا بدهد ابتدا بايد تقدير كند يعنی آن نعمت ها را اندازه گيری كند، نسبت سنجی كند و بعد به نسبت پاداش بدهد. امّا در مورد خداوند ابتدای نعمتش به من و تو اصلاً در دسترس فكر من و تو نيست تا بتوانی اندازه گيری اش كنی و به خدا جزا بدهی. كلمۀ اَمَد به «تمام مدت» و یا «ابتدا» هم گفته می شود، حال هر چه باشد تو نمی توانی اندازه گيری كنی. پس يا اشاره دارد به اينكه اوّل نعمت هايش يا ابتدای انعامش در دسترس بشر نيست و يا اينكه تمام مدّت انعامش از دسترس بشر دور است. «وَ تَفاوَتَ عَنِ الإِدْراكِ أَبَدُها» . از نظر ادراك بشر كه اين نعمت اوّل و آخر دارد، نه تنها اوّل و ابتدای اين نعمت كه آخرش را هم نمی توانی بفهمی و درك كنی. نه اوّل آن در دسترس فكر و ادراك من و توست و نه آخرش. لذا بشر كه خود محدود است نمی تواند از نعمت های نامحدود قدردانی و شكرگزاری كند زيرا ابتدا بايد بر چيزی احاطه داشت تا بتوان آن را تعریف كرد و بعد آن را مورد تجليل قرار داد و چون محدود بر نامحدود احاطه ندارد و عاجز از توصيف است پس نمی تواند نسبت به آن نعمتها قدردانی و شكرگزاری حقيقی نمايد. شکر، موجب اتصال نعمت «وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّكْرِ لاِتِّصالِها». ندب يعنی دعوت. مستحبّات را مندوبات می ناميم يعنی چيزهايی كه دعوت شده را انجام بدهی. حضرت می فرمايند: خداوند من و تو را دعوت كرده است شكر و قدردانی و ستايش از او نسبت به نعمت هايش به صورت متصل. اين اتّصال يعنی او متّصلاً دارد به تو نعمت می دهد و تو هم متّصلاً شكر كن تا او هم بر نعمت هايش نسبت به تو بيفزايد. اشاره است به آيۀ شريفۀ: «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لاَزيدنَّكُمْ». اگر شكر كنيد هر آينه بيفزايم شما را. تمام اين جملات حضرت زهرا علیهاالسلام را می توان يكی يكی در قرآن پيدا كرد، به هر حال حضرت می فرمايد: شكر را قطع نكن تا نعمت های خدا متصل باشد. در ادامۀ آيۀ شريفۀ قرآن كريم آمده است: «وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ اِنَّ عَذابی لَشَديدٌ». و اگر كفر ورزيديد همانا عذاب من سخت است. پس اگر شكر متّصلاً باشد نعمت هم متّصلاً هست و قطع نمی شود امّا اگر شكر نباشد و كفر باشد در آنجا اتّصال، انقطاع می شود. مفهوم خيلی زيباست يعنی اگر شكر نباشد انقطاع روی می دهد. ادامه دارد... ... 💞 @aah3noghte 💞
💔 [ اینکه میگن هم دنیا داشته باش هم آخرت منظورشون از دنیا داشتن حب الدنیا نیست... حب الدنیا یعنی سرگرم شدن..! ] ... 💞 @aah3noghte 💞
💔 در قرآن اسمـ بعضی پیام بران آمده است ٬ اسمـ بعضی غیر پیامبران همـ ٬ چه صالح و چه طالح آمده است ... این صلحا عاشق حضرت باری هستند ... اما حضرت حق ٬ بعضی را خودش همـ عاشق است ... عاشقی خدا توفیر دارد با عاشقی ما ... خدا عاشقی است که حتی دوست ندارد اسمـ معشوق ش را کسی بداند .. حضرت حق ٬ عاشق کسی اگر شد ٬ پنهان ش می کند ... کاش پیش حضرت حق اسمـ داشتیمـ ٬ اما مرد بودیمـ .. طوباالغرباء ... 💕 @aah3noghte💕
‏گفت:«المستغاث بك منك.» «پناه بر تو از خودت...!» -عطار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔 هانیه خانم گریان و گله مند می گوید : الان که باید باشی نیستی ! چکار کنم از دست تو ؟ خواهر اینجا دور از جونش داره دق میکنه ! صدا دیگر نمی خندد و رنگ ناباوری و حیرت به خود می گیرد : خواهرم ؟ حورا؟ چرا؟ چی شده؟ او تمام مدت مرا شناخته و من نه ! یکبار دیگر چهره اش جلوی چشمم می آید هنوز با او غریبه ام ... هانیه خانم های های می گرید : امروز که اومده بودن همه چیز رو فهمید ... جواب نمی آید ، دلم می خواهد بدانم چه حالی شده ؟ اصلا نگران من هست ؟ عمو گوشی را می گیرد و به حامد می گوید -سلام اقا حامد . این رسمشه اخه؟ صاف وقتی باید می موندی گذاشتی رفتی ؟ صدا که گرفته تر و اندوهناک تر شده می گوید : - سلام حاجی... من که...نمی دونستم ...حالا می تونم باهاش حرف بزنم ؟ با من؟ حامد با من حرف بزند ؟ صدایش را اخرین بار در کتاب فروشی شنیدم ، هیچ وقت باهم همکلام نشدیم ... حالا می خواهد با من حرف بزند ؟ اصلا حرفی با او ندارم ! با هیچ کس جز پدر حرفی ندارم... عمو گوشی را به سمتم می گیرد و وقتی میبیند تمایلی به حرف زدن ندارم ، می گوید : - صداتو می شنوه ، حرفتو بزن ! چشمانم را می بندم و منتظر می شوم ببینم این برادر تازه کشف شده چه حرفی دارد برای گفتن؟ با ملایمت و شرمندگی و صدایی لرزان می گوید : حوراء خانم.... ادامہ دارد....🕊️ نویسنده : خانم فاطمه شکیبا ... ... 💞 @aah3noghte💞
💔 نفسش را بیرون می دهد ، نمی داند چه بگویـد : نمی دونستم این جوری میشه ...تموم شد میام جبران میکنم.... ببخشید...شرمندم... صدایش در گلو می شکند و نفس عمیق می کشد ، عمو می گوید : -تموم شد ؟ دیگه کاری نداری؟ -نه هانیه خانم اشاره می کند : بهش بگید مواظب خودش باشه، بپرسین کی میاد؟ -بذارین این طرفا یکم خلوت بشه ، میام ، الان شرایطم خاصه ، منم باید برم ، دعا کنین اتفاقی برای زوار اباعبدالله (ع)نیوفته ، مواظب خواهرمم باشید ، التماس دعا ، فعلا یاعلی.... -مواظب خودت باش پسرم، فعلا ... هنوز پرونده تلفن حامد تموم نشده که زن عمو تلفن را به سمتم میگیرد : -مامانت میخواد باهات صحبت کنه ... نمی داند صدایم در نمی اید ، تلفن را روی گوشم می گذارم ، انتظار دارم مادرم الان با صدای مهربانی معذرت بخواهد بابت پنهان کردن حقیقت .... اما اینطور نیست ، خشمگین فریاد می زند برای چی رفتی خونه اونا؟؟؟؟؟؟ بغضم می شکند ، بی صدا، جواب نمی دهم ، بلندتر داد می زند : -مواظب باش خامت نکنن ! حورا میشنوی صدامو ؟ الو ؟ نویسنده : خانم فاطمه شکیبا ... 💞 @aah3noghte💞
💔 به سختی می گویم : الو ... - گوش کن ببین چی میگم ،باید بین من و خانواده بابات یکیو انتخاب کنی ! تو دختر منی ، نه کسی که دخترای حلبچه رو به دختر کوچولوی خودش ترجیح داد ! کی برات پدری کرد ؟ هان ؟ من اگه اونو ازت دور نگه داشتم برای این بود که میخواستم راحت زندگی کنه ، همین روزام خواستم ماجرا رو بهت بگم، فعلا میتونی یکم اونجا بمونی تا اروم شی ولی بعد بیای تا باهم حرف بزنیم.... لحن مادر آرامتر شده ،یعنی می داند حرف هایش تا عمق وجودم را می سوزاند ؟ او جای من نیست که بفهمد چه حالی دارم ، او هجده سال بی پدری نکشیده .... پدر او شهید نشده ، نمی فهمد ، دستانم طاقت نگه داشتن تلفن را ندارد ، آن را به زن عمو می دهم و سرم را می گذارم روی زانو هایش ... هانیه خانم با دیدن حال من ، در آغوشم می گیرد و روبه عمو می گوید : -بزارین امشب اینجا بمونه ، اصلا بیاد اینجا زندگی کنه ، خونه حوراء اینجاست ... عمو برای کسب تکلیف به من نگاه می کند : از نظر من مشکلی نداره ، خودش اگه می خواد بمونه .... ادامہ دارد...🕊️ نویسنده : خانم فاطمه شکیبا ... 💞 @aah3noghte💞
💔 اگه کسی بهت گفت وقتی فلان شهید رو میبینم یاد تو می افتم... حواست باشه...! حواست نباشه کارت ساخته ست...👌🏻 ... 💞 @aah3noghte 💞
✨﷽✨ (٨۴) وَ إِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ لاَ تَسْفِكُونَ دِمَاءكُمْ وَلاَ تُخْرِجُونَ أَنفُسَكُم مِّن دِيَارِكُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَ أَنتُمْ تَشْهَدُونَ  و (بياد آريد) هنگامى كه از شما پيمان گرفتيم، خونهاى يكديگر را نريزيد و همديگر را از سرزمين خود بيرون نكنيد، پس شما (به اين پيمان) اقرار كرديد و خود بر آن گواه هستيد. ✅نکته ها: - شايد مراد از ميثاق بنى اسرائيل درباره ى احترام به خون مردم، آيه ٣٢ سوره مائده باشد كه مى فرمايد: بر بنى اسرائيل نوشتيم كه هر كس شخصى را بدون دليل و از روى فساد در زمين بكشد، گويا همه مردم را كشته است. حقّ حيات، اوّلين حقّ براى هر انسان است و قتل نفس از گناهان كبيره مى باشد. در سوره ى نساء آيه ٩٣ مى خوانيم: هر كس با اختيار و دانسته مسلمانى را بكشد، براى هميشه در دوزخ و مورد غضب خداوند است. همچنان كه در سوره ى مائده آيه ٣٢ كشتن يك نفر را بدون هيچ جرمى برابر با كشتن همه مردم شمرده است. در حديث آمده است: تمام گناهان مقتول به گردن قاتل مى افتد. -روش طاغوت ها آن است كه براى محكم كردن پايگاه خود، قلعه ها و كاخ ها بنا مى كنند و مردم را آواره كرده و مورد آزار و هتك حرمت قرار مى دهند. در حالى كه حتّى بستانكار حقّ ندارد، بدهكار را مجبور به فروش خانه خود نمايد. و اگر شخصى در مسجد براى خود جاى بگيرد، كسى حقّ ندارد در آنجا نماز بخواند. و هر كس زودتر از ديگرى مكانى را براى كار يا عبادت يا كشاورزى انتخاب نمود، در اولويّت قرار مى گيرد و احدى حقّ مزاحمت ندارد. 🔊پیام ها: - امنيّت جان و وطن، سفارش همه مكاتب الهى است. «لاتسفكون، لاتخرجون» - علاقه به وطن، يك حقّ فطرى و طبيعى است و سلب اين حقّ، ظلم آشكار است. «ولا تخرجون أنفسكم من دياركم» (تفسیر نور) ... 💞 @aah3noghte 💞
مهدی جان! " عالَم زِ آهِ مادرت پُر دود گشته... " 💔 😔 یک و ، برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت پدر به یاد حضرت باشیم🙏🏼🌿 ... 💕 @aah3noghte💕