🔶فراخوان دریافت آثار برای شماره دوم
نشریه لیراو ٪
(ویژه ادبیات فارسی زبانان جهان )
🔷، نشریه مجازی منتشر می شود.
🔷 نشریه لیراو آمادهی دریافت آثار شما پارسی زبان شامل ( شعرسپید /ترجمهی شعر/ نقد شعر/داستان کوتاه /مقاله ادبی ) میباشد.
🔷فرستادن آثار به معنی چاپ قطعی تمام آثار نیست. هر اثری ویژگیهای یک اثر ادبی موفق را داشته باشد حتمن چاپ خواهد شد.
🔷لطفن آثار خود را در قالب فایل word همراه با عکس و نام و نام خانوادگی خودتان به آیدی تلگرامی و ایمیل زیر بفرستید و حتمن عبارت "برای لیراو " را قید فرمایید.
🔷لیراو صدا مستقل ادبیات فارسی زبان بوده و متعلق به هیچ گروهی نیست و فقط محلی جهت انعکاس شعر و ادبیات پیشرو اهالی هنر و ادبیات می باشد. لازم به یاداوری است شاعران عزیز حداقل چند شعر ارسال نمایند .
مدیر اجرایی: احمدسیر"سلطانی"
ahmadseyarsultani99@gmail.com
@akbri1349 :آیدی تلگرام سردبیر نشریه
گلستان سعدی باب ۱حکایت۱فاطمه هادیها .aac
حجم:
5.07M
گلستان سعدی
حکایت اول_ باب اول
اجرا فاطمه هادیها
@shahrzade_dastan
#چالش_هفته
سلام دوستان شهرزادی. این هفته هم با چالشی دیگر در خدمتتان هستیم. این دفعه برای عکسنوشت بالا داستان بنویسید و برایم به آیدی زیر بفرستید. داستانهایتان به نوبت در کانال بارگذاری خواهد شد.
@Faran239
عکس از صفحه گم
@shahrzade_dastan
گفت وگو در داستان
قسمت چهارم
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
مراقب باشید شخصیتهایتان سخنرانی نکنند. گفت و گو های روزمره آدمها خیلی طولانی نیستند. اگر شخصیت داستان شما بیش از هفت _ هشت جمله بر زبان بیاورد تبدیل به سخنرانی میشود. احتمالا فقط دیوانهها گفت و گویی شبیه سخنرانی دارند.
گفت و گوهای طولانی باید خرد شده و محتوای آن بین دو نفر تقسیم شود و با سوال و جوابهای پی در پی اطلاعات آن به خواننده منتقل شود.
خیلی بهتر است که وقتی گفت و گوی آدمها را مینویسید حرکات دست و سر و تغییرات چهره آنها را هم توصیف کنید. این طور صدای آنها واقعی تر میشود و خواننده تصویر بهتری را از آنها در ذهن میسازد.
مرد دستش را بالا آورد و شستش را تکان داد: شما نمیتونید ما رو مجبور کنید.
یکی از آنها برگشت. کمی لوله تفنگش را بالا آورد و با پوزخندی گفت: هر طور میلته.
لبهای مرد روی هم لغزید. چشمهایش گشاد شده بود و مردمکهایش میلرزید: حتی اگه من رو بزنی،کاری از پیش نمیبری.
برای این که گفت و گوهای خوبی بنویسید نمایشنامه بخوانید. نمایشنامههای خوب گفت و گوهای خوب و قوی دارند. به خصوص که نویسنده نمایشنامه تنها از راه گفت و گو شخصیت پردازی میکند و چون امکانات سینما یا توصیف مستقیم داستان نویسان را ندارد با گفت و گو ماجرا را پیش میبرد. در نمایشنامه گفت و گو به تناسب ماجرا گاه پرشتاب و پر تنش و گاه آرمند. و گاهی وظیفه دارند بسیاری از حوادث را که در خارج صحنه در حال روی دادن هستند توصیف کنند.
ادامه دارد
بیایید داستان بنویسیم
مهدی میرکیایی
@shahrzade_dastan
#چالش_هفته
نوشته مهدیا عباسی
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
تو مادربودی ومن،درپناه مادرانگی ات، خوشبختی رابادستان کوچکم لمس کردم.
نگاه آرام، دستان گرم و لبخندزیبایت برایم خرسندی را به ارمغان میآورد.
شبیه همان قصه هایی که هرشب برایم نجوا می کردی، من گل بودم وتوپروانه!
مادرم،برایم دنیایی ساختی، از جنس خوشبختی، باوجود تمام غصه هایی که دردلت داشتی؛
وبا قدکشیدنم، آن روزهای خوش، جایشان را به لحظاتی تلخ داده اند؛ که قلبم را نشانه گرفته وازتوانم کاسته اند.
وتو مادرم مثله همیشه، همراه وهم قصه وهم غصه ی منی!
اگر جان و توانی دارم بخاطر بودن توست که بامن اشک میریزی واشک هایم را پاک میکنی. دوستت دارم آغوشت آرامش خالصانه دارد. دراین روزهای تلخ
مامان من فقط بخاطر تودارم این زندگی رو ادامه میدم.
@shahrzade_dastan
من کتاب هابیت را چند وقت پیش تمام کردم وبسیار بسیار از خواندنش لذت بردم.این هم تکه هایی از این قسمت کتاب که به شدت غمیگن بود.
ارسالی خانم عاطفه قاسمی
#چالش_روز_جمعه
@shahrzade_dastan
قسمت 1فاطمه هادیها استخری پرا ز کابوس.aac
حجم:
13.64M
استخری پر از کابوس
نوشته بیژن نجدی
قسمت اول
@shahrzade_dastan