❌❌❌اطلاعیه
آیا کسی از دنبال کنندگان کانال شهرزاد از شهر کازرون هست؟
من به دنبال فردی به نام سید نبی رضوی هستم که اهل کازرون است. ایشان در سال ۱۳۶۰ یگان خودش که ارتش بود را رها کرده وبی باکانه و باشجاعت واخلاق بسیار خوب به بچه های سپاه وبسیج پیوسته بود.
دلم می خواهد از خانوادهاش اطلاعی کسب کنم.چون غریبانه شهید شد. ما اطلاعی از آدرس او نداشتیم. حالا بعد از سالها دارم پیگیری می کنم تا در کنگره گرامی داشت
22هزار شهید استان از او یادگاری بگذارم. نیاز به اطلاعات بیشتری دارم. اگر کمک کنید. متشکر می شوم. چون اطمینان دارم در شهرشان کسی زیاد از شجاعت و زحمات او اطلاعی ندارد. شهیدی غریب است که هم جاوید الاثر می باشد و هم گمنام.
اجرتان با خدا وشهدا🙏
لطفا با این شماره تماس بگیرید
0913 1120961
قدرت الله کریمیان
«به من بگو قارتال» را از طاقچه دریافت کنید
https://taaghche.com/audiobook/194508
فراخوان سیزدهمین جشنوارهی استانی شعر دفاع مقدس استان
کرمان(نخلهای سوخته ۱۳)
🔸و سیزدهمین جایزه ادبی
(داستان کوتاه ) یوسف
زمان: ارسال آثار تا ۱۵ آبان ماه
🌸
✅ کانال اطلاع رسانی مراسم های کرمان
https://eitaa.com/joinchat/4222091478C199f6ea1d7
شاعرانه
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
همیشه منتظرت هستم
بی آن که در رکود نشستن باشم
همیشه منتظرت هستم
چونان که من
همیشه در راهم
همیشه در حرکت هستم
همیشه در مقابله
تو مثل ماه
ستاره
خورشید
همیشه هستی
و میدرخشی از بدر
و میرسی از کعبه
و ذوالفقار را باز میکنی
و ظلم را می بندی
همیشه منتظرت هستم
ای عدل وعده داده شده.
این کوچه
این خیابان
این تاریخ
خطی از انتظار تو را دارد
و خسته است
تو ناظری
تو میدانی
ظهور کن
ظهور کن که منتظرت هستم
همیشه منتظرت هستم
✍طاهره صفارزاده
@shahrzade_dastan
#چالش_هفته
من خیلی یواشکی از دور حواسم بهت هست....
سلام دوستان شهرزادی. این هفته میخواهیم درباره عکسنوشت بالا داستان یا داستانک بنویسیم. لطفا داستانهایتان را به آیدی زیر ارسال نمایید.
@Faran239
ترکیب گفتگو، روایت و حادثه
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
یادگیری اینکه چه وقت نباید این عناصر را باهم ترکیب کرد به اندازه اینکه چه وقت باید این عناصر را باهم ترکیب کرد اهمیت .دارد سؤال این است که آیا خلق صحنه ای با استفاده از صرفاً گفت وگو یا حادثه یا روایت درست است؟
یک دلیل برای ترکیب نکردن این است که شما میخواهید ویژگی خاص یک شخصیت را پررنگتر جلوه دهید یا بر چیز خاصی که شخصیت دارد دربارهاش صحبت میکند تأکید کنید و نمیخواهید حادثه یا روایت در صحنه شلوغی یا آشفتگی ایجاد یا حواس خواننده را پرت کند یا باعث شود سرعت صحنه کم شود حتماً خود شما هم میدانید که وقتی کسی دارد داستانی را برای شما تعریف میکند زمان و مکان و مردم اطراف شما و همۀ چیزهای دیگر از این نوع محو میشود و حواس شما فقط به آن چیزی است که طرف مقابل میگوید این حالت هم درست مثل وقتی است که شما عناصر روایت و حادثه را کنار میگذارید و تنها حرفهای شخصیتها را در صحنه میآورید.
شخصیتهایی را در فیلمی مجسم کنید که دوربین به آنها نزدیک میشود و حالات صورت آنها را که صحبت میکنند نشان میدهد همین تأثیر را میتوانید با خلق صحنه های صرفاً گفت وگو ایجاد کنید نگاهی به صحنه زیر از رمان ضیافت عشق نوشته چارلز ،باکستر بیندازید. شخصیت ،راوی ،برادلی در قهوه خانهای کافی شاپ به نام جیترز کار می.کند همکار ،او ،چلی از او میپرسد بدترین اتفاقی که در زندگی برایش پیش آمده چیست؟ تا این زمان نویسنده از ترکیب ،گفت وگو حادثه و روایت در صحنه ای کاملاً متعادل استفاده کرده ،است اما حالا وقت آن است که سرعت صحنه را بالا ببرد برادلی دربارهٔ اینکه چگونه او و دوستانش در کلیسای نوتردام در پاریس بودند با چلی صحبت میکند داستان طولانی میشود و چلی به او میگوید که زود باشد. به نظر میرسد آنچه نویسنده میخواهد اینجا مطرح کند این است که بدترین چیزی که در زندگی برادلی اتفاق افتاده این بوده که در کلیسا دستش به چند تا شمع خورده و آن ها را انداخته است. محور اصلی هم همین است و گفت و گوها به این میپردازد.
داستان خود را درست کنیم
۱. صحنه ای از داستانتان یا صحنه ای را که میخواهید به داستانتان اضافه کنید انتخاب کنید به عنوان تمرین چند بار صحنهها را پشت سر هم بنویسید. بار اول فقط از گفت وگو بار دوم فقط از روایت و سپس فقط از حادثه در همان صحنه استفاده کنید در آخر هر سه عنصر داستانی را برای ایجاد تأثیر صحنه ای سه بعدی روی خواننده در صحنه ترکیب کنید.
۲. صحنه ای مشکل زا را از داستانتان که بیشتر یا تماماً از گفت وگو یا روایت یا حادثه در آن استفاده شده، انتخاب کنید. بعد ببینید از کدام عنصر در صحنه زیادی یا خیلی کم استفاده شده فکر کنید و ببینید چطور میتوانید این سه عنصر را در صحنه ترکیب کنید تا صحنه هرچه بیشتر سه بعدی شود.
. ممکن است در بعضی از صحنه ها از ترکیب سه عنصر استفاده کرده اید ولی شاید باید در صحنه ای فقط از گفت وگو یا روایت یا حادثه استفاده میکردید.
گاهی به بعضی از صحنه هایتان بیندازید و ببینید آیا با حذف روایت و به کارگیری صرف گفت وگو در یک صحنه میتوانید سرعت صحنه را بالا ببرید یا برعکس با حذف گفت وگو و استفاده صرف از روایت در آن صحنه سرعت صحنه را پایین بیاورید شاید باید آن صحنه برای پیش بردن طرح بیرونی داستان صرفاً درباره حادثه باشد.
_بگذار این داستان را تمام کنم. چون که دستهایم داشت میلرزید دستم را به سمت جاشمعی یا شمعدان یا شمع های نذری بردم و یک جورهایی نمیدانم چطوری این اتفاقی افتاد. همۀ این شمعهای کوچک روشن و همۀ ارواح به زمین افتادند. همۀ شمعها به خاطر روحی سرگردان روشن شدند. صدها روح به خاطر من به زمین افتادند و همه آنها محو شدند ،چلی تو میدانی راهبه چه ،کرد، راهبه ای که آنجا ایستاده بود؟
_فرانسوی صحبت میکرد؟
_نه میتوانست صحبت ،کند اما نکرد ،نه فقط جیغ کشید.
_اوه .
_بله راهبه توی صورت من جيغ زد من احساس کردم.
_میدانم احساس بدی داشتی. اما تو میدانی که آنها فقط شمع بودند روح واقعی نبودند اینها همه اش خرافات است.
_اوه میدانم.
📚گفت وگونویسی فنون و تمرینهایی برای نوشتن گفت و گوهای قوی
✍گلوریا کمپتون
@shahrzade_dastan
_شوخی نمیکنم تو نباید آن قدر بترسی من فکر کردم وقتی درباره بدترین کاری که تا حالا کرده اید حرف میزنید، چیزی است مثل کتک زدن یک آدم نابینا و بعد دزدیدن ماشینش.
_نه من تا حالا یک همچین کاری نکرده ام.
_یک بار اسکار این کار را .کرد تو باید مجبورش کنی درباره آن حرف بزند.
_باشد.
_گرچه آن آدم مست بود اما واقعاً کور نبود. گفت میخواسته از مردم سوء استفاده کند همه اش یک نقشهٔ رذیلانه بود. اسکار همه چیز را میدانسته حالا ساعت ۹ است باید مغازه را باز کنیم.
گفتم: «درست است.»
کرکره را باز میکنم کرکره کم کم بالا میرود و اتاق در پرتوی نور روز روشن می.شود شمعها از دید چلی چیز ترسناکی نبودند. آنها فقط شمع .بودند من احساس بهتری پیدا میکنم خدا خیرش دهد.
اگر نویسنده از حادثه و روایت در طول گفت وگو استفاده میکرد صحنه تأثیر کنونی آن را نداشت. این شخصیت روان رنجور است صحنه سريع گفت وگو میزان روان رنجوری او را نشان میدهد؛ به خصوص در مقایسه با توضیحی که چلی از شمعها میدهد که فقط شمع هستند. از آنجایی که در این قسمت از صحنه فقط از گفت وگو استفاده شده است، ما به روان رنجوری او و بازتابش در زندگی او پی میبریم. وقتی شما گفت وگوی یک شخصیت را جدا میکنید اگر خواننده توجه کند حتماً به نوع شخصیت و انگیزه شخصیت پی میبرد در صورتی که اگر نویسنده از ترکیب گفت وگو حادثه و روایت استفاده میکرد، این حالت به دلیل سنگینی صحنه برای خواننده ممکن نبود.
📚گفت وگونویسی فنون و تمرینهایی برای نوشتن گفت و گوهای قوی
✍گلوریا کمپتون
@shahrzade_dastan