این رمان شیرین و جذاب را یکی از اساتید بنده در دوره آل جلال جناب خسرو باباخانی به رشته تحریر در آوردند .
پنج فصل با عنوان عاشقیت میترا- عاشقیت شهره- عاشقیت شقایق پاریسی- عاشقیت عاطفه - عاشقیت سیده زهرا دارد که یکی از آن دیگری جذابتر می باشد .
# شب خوابیدم ، صبح جنگ شد . ارتش عراق ناگهان شهر را گرفتند زیر گلوله و توپ و خمپاره و بمب و موشک . همان روز اول ساختمان آموزش و پرورش را بمباران کردند ...
# آن کلاغی که پرید
از فراز سر ما
و فرو رفت در اندیشه آشفته ابری ولگرد
و صدایش همچون نیزه کوتاهی ؛ پهنای افق را
پیمود
خبر ما را با خود برد به شهر
همه می دانند
همه می دانند
که من و تو از آن روزنه سرد و عبوس
باغ را دیدیم
و از آن شاخه بازیگر دور از دست
سیب را چیدیم
همه می ترسند
همه می ترسند اما من و تو
به چراغ و آب و آیینه پیوستیم
و نترسیدیم...
❄❄❄❄❄❄❄❄❄
ارسالی خانم قربانی عزیز😍
#معرفی_کتاب
@shahrzade_dastan
آماده شدن نویسنده برای گفتگونویسی
❄❄❄❄❄❄❄❄❄⛄⛄⛄⛄⛄⛄
قدم اول، صرف زمان زیاد برای از آب آوردن داستان است.قبل از اینکه حتی یک خط گفتگو بنویسید.
بسیاری از نویسندگان گوش خود را طوری تربیت میکنند که در موقعیتهای مختلف، به گفتگوهای مردم گوش کنند. از طرف دیگر، گفتگوهای عادی دراماتیک نیست. باید برای تبدیل آنها به گفتگوی دراماتیک داستانی، وقت گذاشت. گفتگوی داستانی باید توصیف کند، بسیار فشرده باشد و البته طعم واقعیت را منتقل کند.
یک روش ارزیابی گفتگو، بلند خواندن آن است. این طور برخی عیوب گفتگوها برملا میشود. بخشی از گفتگو، به شناخت چیزی برمیگردد که شخصیت میخواهد مخفی نگه دارد.
رابرت اندرسن: مهمترین چیز برای گفتگو پرورش لحن است. لحن فقط در گفتگو نیست. بلکه در طرز برخورد شخصیت هم هست. اگر لحن وجود داشته باشد، گفتگو خودبهخود درست از آب در میآید.
گفتگو به رسانه وابسته است. مثلاً در کارتون، جملهها بسیار کوتاه و موجز هستند. در تئاتر میتوان زیر و بم بیشتری به صدا داد. گفتگوی تئاتر میتواند پُرتر و افشا کنندهتر از گفتگوی سینمایی باشد. در سینما میتوان ارتباط بیشتری از طریق گفتگوی غیرکلامی ایجاد کرد. (مثل رد و بد شدن نگاه).
وجود جزئیات و جذابیتهای خاص گفتار برای هر شخصیت، باعث خاص شدن شخصیتها (فردیت) و بینیازی خواننده از دیدن نام شخصیت در داستان میشود. (با لحن و ... شخصیت را شناسایی میکند).
📚خلق شخصیتهای ماندگار
🖋عباس اکبری
@shahrzade_dastan
راههای رسیدن به شخصیتپردازی خوب
قسمت سوم
❄❄❄❄❄❄❄❄❄⛄⛄⛄⛄⛄⛄
۵_حضور ضد قهرمان در کنار قهرمان
اگر قرار است در داستان شما قهرمانی وجود داشته باشد باید در کنار او ضد قهرمانی بگذارید تا قهرمان مورد نظر شما بهتر جا بیفتد و قهرمانیاش مشخص شود. البته همان قدر که در امتخاب شخصیت قهرمان دقت و وسواس لازم است برای پرداختن به وجود ضد قهرمان هم دقت لازم است. اگر قهرمان داستان ما با یک آدم ابله ، ترسو و حتی آدم معمولی روبه رو باشد دیگر آن قهرمان قهرمان نیست. بلکه او باید با آدم جسور ، زیرک و در عین حال خبیث و احتمالا سنگدل روبه رو باشد تا قهرمانی اش معنا و جهت پیدا کند. اگر سرباز داوطلب و یا رزمندهای بخواهد به منطقه دشمن نفوذ کند برای این که شجاعت و ایثارگری او نشان داده شود حتما باید با موانع جدی روبه رو شود. وگرنه در شب تاریک عبور از مقر و سنگر سربازان خواب و کودن دشمن که جسارت نمیخواهد. حتی بهتر است که امکانات و تجهیزات و ضدقهرمان بیشتر از قهرمان باشد. اگر امکانات ضدقهرمان بیشتر از قهرمان باشد، آن وقت قوه ابتکار ، شجاعت ، تیزهوشی و تخیل قوی و بن بست شکنی قهرمان است که بر ضد قهرمان پیروزش میکند. قهرمان باید مستقل باشد و با تکیه بر امکانات خووو هوش و زیرکی خود مشکل را حل کند. اگر از بیرون او را هدایت کنند دیگر قهرمانی مال او نبست. قهرمان کسی است که با دشمن قوی روبه رو باشد و با موانع سخت و جدی روبه رو شود.
ادامه دارد...
@shahrzade_dastan
ص40. ترلان. فریباوفی. اجرا مقبوله موسوی .m4a
3.11M
داستان صوتی ترلان
نوشته فریبا وفی
قسمت ۴۰
اجرا مقبوله موسوی
@shahrzade_dastan
بیورنسون.m4a
7.72M
معرفی بیورنسون
اجرا توران قربانی صادق
@shahrzade_dastan