eitaa logo
شجره طیبه🌳🌷
100 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
376 فایل
پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این خانم چرا وسط گزارش گریه‌اش افتاد؟ دورود به شرف این خانم که قدر شناس هست
نماز جمعه امروز رفح قالوا ربنا الله ثمّ استقاموا
🔴توئیت شهرک نشین اسرائیلی: اخبار خوب و امیدوار کننده ای از مشارکت پائین مردم در انتخابات ایران دریافت شده است. به زودی در تهران عید پوریم را جشن خواهیم گرفت. 🔴 👇 @bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نوع پوشش کمر و شانه‌ها در زمستان ♻ پوشش ، و پهلوها در آنقدر اهمیت دارد که عدم آن می‌تواند موجب بسیاری از دردها و صدمه به کلیه‌ها و مثانه شود. 🔉 حکیم حسین خیراندیش
🟦 آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات 🟧 محسن مهدیان 1⃣ این انتخابات هم برگزار شد و باز هم پیروز نهایی مردم اند. رمز و رازش نیز در بلوغ سیاسی این دوره از انتخابات است. 🔺ما سه دسته آرا داریم: 🔸١. رأی عادی که یک رای دارد و به نفع نامزد مورد علاقه خود به صندوق می اندازد. | ٢. رأی پرقدرت که تبلیغ می کند تا دیگران نیز به نامزد مورد علاقه او رای دهند. | ٣. آرای فداکار، که بجز نامزد مورد علاقه شان، تلاش می کنند مردم را فارغ از هر جهت گیری پای صندوق بیاورند و دعوت به مشارکت کنند. 🔹این دوره آرای فداکار بسیار برجسته و چشمگیر بودند و این یک قابل اعتنا در سپهر سیاسی کشور است. مشارکت از روزها پیش شروع شده بود و تا پای صندوق رأی امتداد داشت. تمام تلاش مردم و فعالان رسانه ای این بود که چند نفری را با خود پای صندوق رأی بیاورد. 🔸شکوه این انتخابات به بلوغ سیاسی یک جامعه است. به احساس مسوولیت جامعه ای که بسیار جلوتر از گروه ها و جریانات سیاسی است.  🔹این دستاورد را نباید دستکم گرفت. اما چرا این دستاورد اهمیت دارد؟ 2⃣ واقعیت اینست که ما در یک جنگ صدای تمام عیار قرار داریم: 👈 جنگ صدا، جنگ در عصر شبکه هاست. 🔸جامعه امروز مثل کندوی عسل تبدیل به شبکه هایی شده است که این شبکه ها الزاما بهم متصل نیست و راه ندارد. مثل اتاق های یک ساختمان بزرگ که ساکنان هر اتاق از اتاق مجاور خود بی اطلاع هستند. 🔹این جامعه شبکه ای دارای فوائد  و مضراتی است که از حوصله این متن خارج است. اینکه چطور از یک جامعه تخت و بی مانع به یک جامعه شبکه ای رسیدیم نیز قابل بحث است و بماند بعد. 🔸اجمالا اینکه «جامعه شبکه ای محصول رسانه های اجتماعی و شبکه های نوین و جامعه پلتفرمی است.» اما مساله اصلی اینجاست که در این جامعه شبکه ای، جنگ صدا رخ می دهد و اساسا صدا به سادگی در بین اتاق ها نمی چرخد. اینطور نیست که یک صدای بلند در همه اتاق ها پخش شود و به گوش همه مردم برسد. 🔹از سوئی دیگر صدای دشمن با تمام قوا و با خرده رسانه هایی از جنس خبری و سرگرمی و سبک زندگی و غیره پای خود را به این شبکه ها رساندند. واقعیت امروز جامعه را باید با این جنگ صدا در جامعه شبکه ای دید. 🔸ثمره چنین جامعه ای اینست که اساسا صدا به صدا نمی رسد و بخش قابل اعتنایی از جامعه صدای رسانه های مرجع و مسوولین و حاکمیت را دریافت نمی کنند که بخواهند نسبت بدان واکنش نشان دهند. آنهم در شرایطی که صداهای مزاحم دشمن وجود دارد. 🔹گذشت زمانی که رسانه ملی یک حرف را می توانست تا دل روستاها و قلب کویر و پشت کوه ها برساند. امروز رسانه ملی نیز انحصارش شکسته شده است و او هم یک صداست میان انبوهی از صداهای دیگر. 3⃣ در جامعه شبکه ای چه باید کرد و حاکمیت باید چه کند که نمی کند؟ مجال این یادداشت نیست. اما خلاصه کلام اینکه: در جامعه شبکه ای همه باید رسانه شوند. همه باید بلند شوند. قیام کنند. 🔸شهروند رسانه ها باید تبدیل شوند به رسانه های متعهد و مسئولیت پذیر نسبت به دیگر شهروندان پیرامونی خود که یک شبکه را تشکیل می دهند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد انتظار می رود جامعه حرکت و رشد کند. 🔹به تعبیر ساده تر رشد جامعه در «رشد حلقه های رسانه ای-میانی» است که نقش رسانه های خرد را بازی می کنند و صدای حق را به دل شبکه ها می رسانند. 4⃣ از این جهت بزرگترین ثمره این انتخابات «رشد رسانه های خردی» است که احساس مسئولیت در قبال جامعه خود کردند و با بلوغ سیاسی خود رابه مردم رساندند تا پیام مشارکت را به آنها برسانند. کافی بود یک جمله به قلب و ذهن مردم برسد. 🔸اینکه ببینید در میانه این میدان شفاف چه تصمیمی باید بگیرید. میدانی که یک سویه آن تروریست ها و تکفیری ها و کودک کش ها و تجزیه طلب ها هستند و سوی دیگر آن از حاج قاسم تا دختر کاپشن صورتی و گوشواره قلبی در انتظار ایستادند. 🔹این صدا به هرکس رسیده است دلش را لرزانده و نقش تاریخی خود را به درستی انتخاب کرده است. اما طنین این صدا در همه شبکه ها راه یافت؟ 🔸آینده تاریخ را همین رسانه های خرد می سازند. همین شهروند رسانه ها. همین حلقه های میانی که باید قیام کنند تا مردم بلند شوند. راهی نیز جز این نیست. 🔹یک راه پیش روست؛ اینکه هرکس هرجا نشسته است؛ بایستد و تمام.
29.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای شیرین یک برادر عراقی در کربلا لطفا تا آخر ببینید انتشار حداکثری با شما ✅ 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری ✏️ ای کاش بعضی داخلی ها هم مثل این مرد عراقی که طعم ویرانی و عقب ماندگي و ناامنی کشورش و طعم داعش و سربازان آمریکائی و هزار مصائب دیگر را چشیده ، قدر انقلاب و رهبری فرزانه را می فهمیدند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام من که قشنگ حرف می‌زنم معلوم نیست پای انقلاب باشم و بمونم انقلاب رو کسانی نگه داشته اند که از فرزندانشون جانشون و مالشون گذشتن و پای انقلاب موندن اون‌ها باور قلبی دارند من هنوز امتحان پس ندادم . من کی به پای این خانم می‌رسم؟ توضیح تصویر بالا: خانمی برای آنکه شوهرش را برای شرکت در انتخابات راضی کند از ۱۱۰ سکه مهریش گذشت کرده است
⭕️ شکوه پا برجا ، سربلند دوران ها 🔸سوت پایان رقابت های انتخاباتی سال ۱۴۰۲ به صدا درآمد و منتخبین مردم راهی مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شدند؛ اما پیروز انتخابات در حقیقت مردم بودند. مردمی که در چهل سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها و هجمه های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان قرار داشته اند ولی همچنان استوار چون کوهی در برابر طوفان ها ایستاده اند، این مردم شایسته ی تقدیر و قابل تکریم هستند. 🔹رهبر انقلاب بهمن ماه امسال در دیدار فرماندهان و جمعی از نیروهای ارتش معیارهای یک انتخابات خوب را چنین برشمردند: « باید مردم، مسئولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.» بحمدالله برخلاف تمامی تلاش های گسترده بدخواهان ایران تمامی فرامین بالا تاحد زیادی برآورده شد، با نگاهی به میزان مشارکت کشورهای اروپایی و امریکایی و... که نه تحریم بوده اند،نه فشار اقتصادی، نه تحت تاثیر رسانه و نه هزینه های میلیارد دلاری برای دلسردی مردم از حکومتشان شده است، درک خواهیم کرد که مردم ما شاهکار کرده اند که میزان مشارکت بالای ۴۰٪ داشته اند. آخرین آمارها حاکی از مشارکت زیر ۵۰٪ در انتخابات پارلمانی بسیاری از کشورها دارد. آمریکا ۲۰۱۴: ۳۶٪ و ۲۰۱۸: ۴۹٪ فرانسه ۲۰۲۲: ۴۷٪ پرتقال ۲۰۱۹: ۴۸٪ سوئیس ۲۰۱۹: ۴۵٪ و در تعدادی از کشور های دیگر نیز یا آمار به همین منوال بوده و یا رأی‌گیری اجباری است. ✅ دست مریزاد به مردم عزیز ایران که موقعیت شناسی کرده و با تمام گلایه هایی که در مسائل اقتصادی داشتند و بعضا هم بحق بوده برخلاف پیش بینی های موسسات بین المللی برای مشارکت ۲۰ تا ۲۵ درصدی با مشارکت خود شکوه و اقتدار ایران اسلامی را در چشم جهانیان به نمایش گذاشته و بدخواهان کشور عزیزمان ایران را مأیوس و ناامید کردند و نشان دادند که مرد میدان حوادث سخت و سربلند دوران ها هستند و نام و پرچم ایران را در قله های تاریخ به اهتزاز در آوردند. 👌اکنون وظیفه منتخبین این ملت فهیم و وقت شناس این است که در مجلس آینده دغدغه های اقتصادی مردم جزو اولویت های اساسی آنها باشد و تحول در ساختار اقتصادی و بانکی به نفع مردم و همچنین تسهیل ازدواج و ایجاد مشاغل بخصوص در حوزه های جدید اقتصاد دیجیتال که نسل جدید را پوشش بدهد لازم و ضروری بنظر می رسد. 🔅به امید آینده ای بهتر و روشن تر ✍ مهدی شایسته
هدایت شده از بصیر
🔻درنگی بر «کوچ آرا» و مهاجرت رای‌دهندگان از تهران و شهرهای بزرگ مسأله میزان مشارکت در تهران و ابرشهرهایی مثل اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، تبریز را نباید ساده و یک سطحی ببینیم. نباید مردم این شهرها را به سبب کاهش شدید مشارکت نسبت به شهرهای کوچک، تحقیر کنیم. باید درباره ابعاد این میزان مشارکت، تأمل کنیم. فراتر از مطالعات بافتاری اجتماعی در این شهرها، یک نکته جدی که در مطالعات جامعه‌شناسی سیاسی و انتخاباتی، مغفول می‌ماند، «تحلیل کوچ آرا» است. به ویژه در انتخابات مجلس و نیز تاحدودی مجلس خبرگان در این شهرها، «مهاجرت هدفمند رای دهنده» به وطن اصلی، بسیار جدی است. یعنی فرد، خانواده و حتی همسایه و همکار خود را به شهرستان می‌برد تا به کاندیدای موردنظرش رای بدهد. دقیقا معنای افزایش مشارکت بسیار بالا و بالاتر از ۱۰۰٪ واجدین شرایط در حوزه‌های انتخابیه کوچک همین است. به ویژه در حوزه‌هایی که بافت قومی و عشیره‌ای دارند در ادوار مختلف شاهد این پدیده معنادار هستیم. انتخابات مجلس و مجلس خبرگان، معمولا انتخابات زمستانی است و مهاجرت و مسافرت رای‌دهنده، کمتر هدف گردشگری دارد و هدف آن بیشتر مشارکت در پویش انتخاباتی است. برخلاف آن، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری که معمولا خرداد برگزار می‌شود، ماجرا جور دیگری است و مهاجرت و مسافرت رای‌دهنده کاملا طبیعی و با هدف گرشگری و زیارت و... و بدون نسبت معناداری با خود انتخابات انجام می‌گیرد. مثلا ساکن تهران، در روز انتخابات ریاست‌جمهوری، یا ایام منتهی به آن، قصد سفر به شمال یا مشهد دارد و در مقصد یا بین راه، رای می‌دهد. اما در انتخابات مجلس و نیز مجلس خبرگان، به ویژه در حوزه‌های انتخاباتی در محیط‌های عشیره‌ای، با شدت رقابت و تعلقات عاطفی، رای‌دهنده، به قصد مشارکتی موثرتر و هدفمندتر، از شهرهای بزرگ به سوی موطن اصلی یا مقصد مورد نظر مهاجرت می‌کند. گاه، مهاجرت رای دهنده، حتی زودتر و در ایام تبلیغات انتخاباتی با کمک به پویش تبلیغاتی داوطلب مورد نظر، رخ می‌دهد. خود من آشنایانی دارم که از مشهد یا تهران، برای رای‌آوری داوطلب مورد نظر به شهرهایی مثل بابل رفته‌اند. احتمالا مخاطب این یادداشت نیز افرادی از این دست را بشناسد. حتی پیش از شروع ایام تبلیغات، بافت و چینش داوطلبان در برخی از حوزه‌های انتخابیه، نشان می‌داد که شور و شدت رقابت، موجب گسیل شدن رای دهنده به این حوزه‌ها خواهد شد. مثلا گفته می‌شد در فلان حوزه انتخاباتی، شاهد مراجعه رای‌دهنده از اهواز و حتی شیراز خواهیم بود‌. می‌دانید که انتخاب مکان و شعبه رای‌گیری برای رای‌دهنده کاملا آزاد است. یک ساکن قم، یا تهران به قصد رای دادن به داوطلب گیلانی یا آبادانی، به حوزه انتخابیه هدف، مراجعه می‌کند و این تغییر حوزه رأی‌گیری، نه تنها قبیح نیست بلکه با هدف مشارکت موثرتر، قابل تکریم است. زیرا نشان می‌دهد که به لحاظ سیاسی و انتخاباتی، عنصر پردغدغه و انگیزه‌مند است. در انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم، زیرساختهای فناورانه، خوبی مهیا شده و برای تحلیل داده‌های وزارت کشور و ثبت احوال از کدملی رای‌دهندگان می‌توان، میزان این کوچ و مهاجرت را با نمایه و برای مطالعات جامعه‌شناختی سیاسی در دسترس پژوهشگران قرارداد. ✍ محمدمهدی شیرمحمدی 🍃🇵🇸🇮🇷🍃
🔴 کشف حجاب دست جمعی یک شبکه مخفی دیگر.... ⏪خوراک فکری و فرهنگی مردم ایران دست اینهاست پس از دیدار علی سلیمی مدیر نماوا با «رضا هاکان تکین» سفیر ترکیه در ایران عکس‌های دیگری از همکاران سلیمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تمامی کارکنان زن تیم سلیمی اقدام به کشف حجاب کرده‌اند. در حالیکه موسسات مختلفی به خاطر واکنش‌هایی از این دست پلمپ شده‌اند، اما احساس پشت‌گرمی مدیر پلت‌فرم نماوا جای تامل فراوان و البته جای رسیدگی در نهادهای نظارتی و انتظامی دارد. نماوا در سالیان گذشته اقدام به دوبله و انتشار سریال ها و فیلم های مخرب و ضد فرهنگی مختلف ترکیه ای در ایران کرده است. در واقع این شبه سینمای خانگی یکی از کانون های اصلی تولید سم و تخریب فرهنگی گسترده در جامعه را ایرانی را بعهده دارد....
💠 جریان زن ، زندگی ... جریان فتنه نیست! وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلَىٰ أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا (اسراء/46) و هنگامی که پروردگارت را در قرآن به یگانگی یاد می‌کنی، آنها (کفار) پشت می‌کنند و از تو روی بر می‌گردانند. فتنه یعنی مسلمان نتواند حق و باطل را تشخیص بدهد و یا تشخیص حق و باطل برای وی دشوار شود. یا به عبارتی طرفین هر دو ادعای اسلام می‌کنند و هر دو برای حقانیت خود به اسلام و قرآن استناد می‌کنند. اما پدیده زن زندگی آزادی صریحا ضد اسلام و برای نابودی اسلام است به عبارتی نزاع این جریان با انقلاب اسلامی، نزاع الحاد و کفر با اسلام است. 🔰 لذا اگر مسلمانی نتواند در نزاع این جریان با انقلاب اسلامی، حق و باطل را تشخیص بدهد، قطعا اگر در وقایع تاریخی اسلام مانند عاشورا ، جنگ صفین و جنگ نهروان و غیره حضور داشت مردود می شد و در سپاه دشمن قرار می گرفت. 🛎 لکن حتی سکوت و بی طرفی هم در این نزاع امروز نه تنها جایز نبوده بلکه تمکین و حمایت تلویحی دشمن است.