eitaa logo
شجره طیبه🌳🌷
102 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
373 فایل
پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 🕊💚 🌼 بوی‌نرگس می‌دهد هرصبح انگاری که ‌یار 🌻 هر سحر از کوچه‌ی دلتنگی‌ام رد می‌شود 🌼 هرکه می‌خواند "فرج"را تا سرآید‌انتظار 🌻 شامل الطاف بی‌پایان ایزد می‌شود. 🕊 الّلهُـمَّ عَجِّـلْ لِوَلِیِّکَ الْفَـرَج 🕊 🌼🍃 🍃 اَللّهُــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَــرَج 🍃 کانال شجره طیبه 🌷 @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ 💠استاد رائفی پور 📝 « پِسَرِ اِنسان » 🎤سخنرانی مسیح منتظر مهدی عج کانال شجره طیبه 🌷 @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*جمهوری آذربایجان و خیانت علی اف!!!* جمهوری آذربایجان با ۱۰ میلیون جمعیت حیدر علی اف پس از به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۱ بحث آذربایجان واحد و تجزیه ایران را با یک نقشه در تلویزیون باکو مطرح کرد. اسراییل با سلطه بر تاسیسات نفتی و نظامی آذربایجان تعداد ۲۵فروند هواپیمای اف ۱۶ و ۴۵۰موشک دوربرد با کلاهک یک تنی ذخیره کرده است تا علیه ایران استفاده شود. پرواز هرمس اسراییلی از نخجوان برای زدن نطنز ، جمال فشی عامل ترور شهید علیمحمدی، توسط دولت باکو روانه اسراییل می شود تا آموزش لازم را ببیند.پس از اعتراض ایران در نهایت با یک عذر خواهی ساده از کنار آن گذشتند. حملات مکرر به مرزهای مشترک و شهادت چندین مرزبان ایرانی توسط نیروهای آذربایجان از جمله اقدامات این رژیم علیه کشورمان بوده است. اسراییل تجهیزات نظامی را در ۱۹ انبار مهمات ذخیره کرده تا در مواقع لزوم علیه ایران استفاده کند. آذربایجان در جنگ علیه تروریسم مدافع داعش و اردوغان بود. اما یک تیپ مدافع حرم تحت امر سپاه قدس با ایران همکاری کردند که مردم عادی داوطلب بودند. ۱۴۷۷نفر نیز نیروی داعشی آذری با تفکر سلفی گری علیه ایران جنگیدند. علی اف اجازه عزاداری به مردم شیعه آذربایجان برای ابا عبدالله را نداد و با حمله به نمازگزاران ۴ نفر شهید تعدادی زخمی و دستگیر شدند. اسراییل در ابتدا آذربایجان را در جنگ با ارمنستان همراهی تا غرق در پیروزی شود. با اصرار این کشور برای جنگ با ارمنستان اسراییل و آمریکا به همراه روسیه با حمایت پشت پرده از ایروان، باکو را سرکوب و ورود ۴۰۰۰جنگجوی تروریست توسط اردوغان به منطقه، ارمنستان از خطر دور شده و آذربایجان در گیر جنگ تمام عیار خواهد شد. الهام علی اف پایگاهی را با اسراییل طراحی که از خاک مورد اختلاف این کشور با ارمنستان، تروریست هایی را با همکاری ترکیه و اسراییل، مسلح تا مرزهای ما را نا امن کنند. در این نبرد سیل آوارگان به سمت ایران سرازیر خواهد شد تا اخراج شیعان مرزی آذربایجان کامل شود و حلقه وصل هلال شیعی منقطع گردد. آذربایجان و اردوغان مجری سیاست های اسراییل هستند، هدف ایران است، سیستم های امنیتی ایران و وزارت خارجه به هوش باشند، اگر داعش در قره باغ مسلح شود یک ادلب بیخ گوش کشور راه اندازی شده که سالها باید در گیر جنگ شویم.. اگر خاک آذربایجان پایگاه حمله به ایران شود ۸نقطه استراتژیک را آماج سجیل و شهاب باران کنید. ابتدا کاخ ریاست جمهوری علی اف، پالایشگاه نفت باکو که سالانه ۵میلیارد دلار نصیب اسراییل می کند. پایگاه نظامی باکو و گارد ملی در اختیار اسراییل است. ساختمان تجاری باکو که اتاق فکر اسراییل است مدرسه علوم حوزوی وهابیت باکو چهار پایانه مرزی مشترک با ترکیه گرجستان ایران ارمنستان پنج مرکز فرماندهی سپاه باکو که تصمیمات نظامی منتقل می شود تلویزیون باکو اگر آذربایجان بداند هزینه همکاری با اسراییل برای نا امن کردن ایران چقدر سنگین است هرگز تن به خواسته نتانیاهو نمی دهد. تا کنون ۳۰ خمپاره توسط آذربایجان به مرزهای اصلاندوز و خدا آفرین برخورد کرده است. اگر ایران در دیپلماسی فعال نشود باید سالها هزینه نا امنی را بدهد. کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لذا رژیم ضد اسلامی باکو ... ۱- جمهوری باکو با رژیم اسرائیل پیمان امنیتی و نظامی دارد و پایگاه پهپادی در اختیار این رژیم قرار داده است. ۲‐در این جمهوری رعایت حجاب در مدارس ، دانشگاه ها و اماکن دولتی ممنوع است و بسیاری از دختران مسلمان بابت رعایت حجاب اخراج می شوند و برخی معترضان به این سیاست همچون حاج علی اکرام علی اف ۱۵ سال به زندان رفت و بر اثر سختی های سیاهچال درگذشت و حاج محسن صمداف نیز هنوز در بند است. ۳- در جمهوری باکو مسلمانان حق راه اندازی دسته های مذهبی در ماه محرم را ندارند و با متخلفین از این دستور به شدت برخورد میشود . ۴- در این کشور بسیاری از مساجد مورد احترام اکثریت شیعه این کشور تخریب شده اند که آخرین مورد آن مسجد فاطمه زهرا (س) در منطقه "ینی گونشلی" بود. ۵- در آذربایجان همجنسگرایان آزادند که راهپیمایی و تظاهرات انجام دهند و حتی ازدواج کنند و دولت الهام علی اف از آنان پشتیبانی می کند ( اقدام مزبور خشم هزاران نفر از مردم تبریز را برانگیخت و دست به تظاهرات مقابل کنسولگری آذربایجان زدند ) . این در حالی ست که برپایی دسته های عزاداری امام سوم شیعیان در خیابان ها به شدت منع میشود. ۶- در آذربایجان پخش اذان و قرآن از مساجد ممنوع است و اگر رعایت نشود اقدامی ضدامنیتی تلقی میگردد . ۷- در آذربایجان خواندن نماز در اماکن عمومی و دولتی ممنوع است و مجازات سنگین در پی دارد( چند فرمانده ارشد ارتش ، به همین علت اخراج شدند ). ۸ - در این کشور زنان موظفند در گذرنامه و سایر اسناد هویتی ، از عکس بدون حجاب استفاده کنند ... کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات تحلیلی پیرامون مناقشه قره‌باغ را خدمتتان بیان مینمایم : ۱- اهمیت جمهوری آذربایجان برای رژیم صهیونیستی از چند جهت : الف - دروازه ورود و سلطه‌گری در قفقاز . ب - تامین بیش از ۵۵ درصد انرژی خود از پالایشگاه‌های جمهوری آذربایجان. ج - ایجاد مانع در مقابل ایران برای پیشرفت در حوزه قفقاز . د - ایجاد اهرم فشار برای مقابله با ایران از طریق ایجاد تفرقه و تنازع با همسایه شمالی . ۲- عدم تمایل آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حل مناقشه قره‌باغ به دلایل : الف - اسرائیل بجای پول نفت ، تسلیحات جنگی به آذربایجان می‌فروشد. ب - آمریکا برای ایجاد اختلال در موازنه قدرت در حوزه نفوذ روسیه ، نیازمند عفونت‌های مزمن است. ۳- ترکیه برای حل مسائل شمال سوریه ، به فکر ایجاد مسئله متناظر جدیدی در شمال ایران است. ۴- جمهوری آذربایجان تنها کشوری است که بیشترین حجم نفرت علیه ایران را در افکار عمومی مردمش پمپاژ می‌کند. این اتفاق به خاطر تسلط رژیم صهیونیستی بر رسانه‌های این کشور است. ۵ - چند سال پیش مجوز فعالیت بهائیان در جمهوری آذربایجان صادر شد. مرکز فعالیت و فرماندهی بهائیان در حیفا قرار دارد. تنها ماموریت این فرقه ، ایجاد اتوبان برای ورود و نفوذ یهودیان در میان جوامع اسلامی به ویژه شیعیان و تسلط بر آنها است.(بهائیان در سال ۱۹۱۸ توسط انگلیس در فلسطین مستقر شدند و در سایه ۳۰ سال فعالیت آنها، رژیم صهیونیستی تشکیل شد). یک نظریه خطرناکی وجود دارد مبنی اینکه تشکیلات صهیون به دنبال ایجاد سه کشور یهودی است : یکی که در وسط مسلمانان و در فلسطین برای ایجاد تفرقه و تسلط بر کشورهای منطقه تشکیل شده است. دومین اسرائیل نیز قرار است که در سودان جنوبی برای تسلط بر آفریقا تشکیل شود . تجزیه سودان و ایجاد جنگ داخلی در سودان جنوبی برای نابودی مردمش مقدمه ای برای این سناریو است و رژیم صهیونیستی به نزدیکترین منابع نفتی مطمئن دست می‌یابد. برای ساختن سومین اسرائیل نیز قره‌باغ و جمهوری آذربایجان را انتخاب کرده‌اند. گسترش روزافزون شهرک‌های یهودی‌نشین در باکو و گنجه نشانه‌های خطرناکی از این هدف شوم است. (دقیقا" شبیه ۷۰ سال پیش در فلسطین). آنچه غم‌انگیز است اینکه مردم جمهوری آذربایجان باید بیشترین حجم نفرت را از اسرائیل داشته باشند ، اما ملت مظلوم این دیار، شب و روز تحت تاثیر تبلیغات منفی و مسموم علیه ایران هستند. در حالی که اگر ایران نباشد در آینده‌ای نه چندان دور مثل آوارگان فلسطینی ، سرگردان تاریخ خواهند شد. ۶- اعزام نیروهای تکفیری به این منطقه ، آغازی بر فلاکت و آوارگی مردم جمهوری آذربایجان است کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▬ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃 🌸 📝👈 اگر کسی بداند جایی یا چیزی است آیا بر است که را از نجس بودن آن 🤭 کند؟ ✅ 1⃣👈اگر انسان ببیند کسى چیز نجسى را خورد یا با 👕 نجس نماز می خواند، لازم نیست به او بگوید. 2⃣👈اگر جایى از خانه 🏠 یا کسى نجس باشد و ببیند بدن یا لباس 👚 یا چیز دیگر کسانى که وارد خانه او می شوند با به جاى نجس رسیده است، لازم نیست به آنان بگوید.(۱) 3⃣👈اگر صاحبخانه در بین غذا خوردن بفهمد غذا 🍔 نجس است، باید (۲) به میهمانها بگوید، اما اگر یکى از میهمانها بفهمد، لازم نیست به دیگران خبر دهد (۳) ولى چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که می داند که به واسطه نگفتن،خود او هم نجس می شود باید بعد از غذا به آنان بگوید.(۴) _____________________ (۱) مکارم: احتیاط آن است که به او اعلام کند.  سیستانى: چنانچه او موجب این امر شده باشد، باید با دو شرطى که در مسأله پیش گذشت به آنان بگوید. (۲) سیستانى: با شرط دوّمى که گذشت .. مکارم: بنا بر احتیاط باید. (۳) مکارم: فقط خودش باید اجتناب کند مگر این که با او معاشرت داشته باشند که براى جلوگیرى از آلودگى خودش، می تواند بعد از غذا خوردن به آنها بگوید تا دست و دهان خود را آب بکشند. (۴) سیستانى: چنانچه طورى با آنان معاشرت دارد که به واسطه نجس بودن آنان خود از جهت ابتلاى به نجاست، مبتلا به مخالفت حکم الزامى می شود باید به آنان بگوید. 📗 سایت اسلام کوئست •┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈• 🔴 کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* چند جمله از بیانات گهربار و شریف امام حسن عسکری (ع): - «لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ» عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. (تحف العقول، ص ۴۴۸) کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
* چند جمله از بیانات گهربار و شریف امام حسن عسکری (ع): - «لَیسَتِ العِبادَةُ کَثرَةَ الصیّامِ وَ الصَّلوةِ وَ انَّما العِبادَةُ کَثرَةُ التَّفَکُّر فی أمر اللهِ» عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. (تحف العقول، ص ۴۴۸) - «اِنَّ الوُصُولَ اِلی اللهِ عَزّوجلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتِطاءِ اللَّیلِ» وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد. (مسند الامام العسکری، ص ۲۹۰) - «خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوقَهُما شَئٌ: الإیمانُ بِاللّهِ وَ نَفْعُ الإخْوانِ.» دو خصلت است که بالاتر از آن چیزی نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به برادران. (بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۹۱) - «بئسَ العَبد عَبدٌ یَکُون ذاوجهَین و ذالسَانینِ، یطرِی أخاه شَاهِداً و یأکله غائباً، إن أَعطی حَسَده و إن ابتَلی خَانَه» چقدر بد است بنده دورو و دو زبان، که در حضور برادرش او را می‌ستاید و در غیاب او بدگوئی اش می‌کند. اگر عطایی به برادرش رسد حسد برد، و اگر گرفتار گردد او را وانهد. (تحف العقول، ص ۵۱۸) - «المُومِنُ بَرَکَةٌ عَلی المُومِنِ وَ حُجَّةٌ عَلی الکافر» مؤمن برای مؤمن برکت و برای کافر، اتمام حجت است. (تحف العقول، ص ۴۸۹) - «لَیسَ مِنَ الاَدَبِ اِظهارِ الفَرَح عِندَ المَحزونِ» اظهار شادی نزد غمدیده، از بی ادبی است. (تحف العقول، ص ۴۸۹) - «کَفاکَ ادباً تَجنُّبُکَ ما تَکرهُ مِن غَیرکَ» در مقام ادب همین بس که آنچه برای دیگران نمی‌پسندی، خود از آن دوری کنی. (مسند الامام العسکری، ص ۲۸۸) - «التَّواضُعُ نِعمَةٌ لایُحسَدُ عَلَیها» تواضع و فروتنی نعمتی است که بر آن حسد نبرند. (تحف العقول، ص ۴۸۹) - «جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ» تمام پلیدی‌ها در خانه‌ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است. (بحار الانوار، ج ۷۸، ص ۳۷۷) - «لا تُمار فَیذهَبَ بَهاوُک وَ لا تمازح فَیجتَرَاُ عَلَیک» جدال مکن که ارزشت می‌رود و شوخی مکن که بر تو دلیر شوند. (تحف العقول، ص ۴۸۶) - «اَشَدُّ النّاس إجتهاداً مَن تَرَک الذُّنوبَ» کوشنده‌ترین مردم کسی است که گناهان را رها سازد. (تحف العقول، ص ۴۸۹) - «أقَل النّاس رَاحَة، الحُقُود» کینه ورز، کم آسایش‌ترین مردم است. (تحف العقول، ص ۵۱۹) - «قَلبُ الأَحمَق فِی فَمِه و فَمُ الحَکیم فی قَلبِه» قلب نابخرد در دهان اوست و دهان خردمند فرزانه در دل او. (تحف العقول، ص ۵۱۹) کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابوالادیان می‌گوید: من در خدمت حضرت امام حسن عسکری (ع) بودم. نامه‌های آن حضرت (ع) را به شهر‌ها می‌بردم. روزی من را طلب فرمود: و چند نامه‌ای نوشت به مدائن تا آن‌ها را برسانم. سپس امام (ع) فرمود: پس از پانزده روز باز داخل سامرا خواهی شد و صدای گریه و شیون از خانه من خواهی شنید و در آن موقع مشغول غسل دادن من خواهند بود. ابوالادیان می‌گوید به امام (ع) عرض کردم:‌ ای سید من! هر گاه این واقعه دردناک روی دهد، امامت با کیست؟ فرمود: هر که جواب نامه من را از تو طلب کند. ابوالادیان می‌گوید: دوباره پرسیدم علامت دیگری به من بفرما. امام (ع) فرمود: هر که بر من نماز گزارد. ابوالادیان می‌گوید: باز هم پرسیدم علامت دیگری بفرما تا بدانم. امام (ع) فرمود: هر که بگوید در همیان چه چیز است، او امام شماست. ابوالادیان می‌گوید: ابهت و شکوه امام (ع) باعث شد که نتوانم چیز دیگری بپرسم. رفتم و نامه‌ها را رساندم و پس از پانزده روز برگشتم. وقتی به درب خانه امام (ع) رسیدم، صدای شیون و گریه از خانه آن حضرت (ع) بلند بود. داخل خانه امام (ع)، جعفر کذاب برادر امام حسن عسکری (ع) را دیدم که نشسته و شیعیان به او تسلیت می‌دهند و به امامت او تهنیت می‌گویند. من از این بابت بسیار تعجب کردم، پیش رفتم و تعزیت و تهنیت گفتم. اما او جوابی نداد و هیچ سؤالی نکرد. چون بدن مطهر امام (ع) را کفن کردند و آماده نماز گزاردن بود، خادمی آمد و جعفر کذاب را دعوت کرد که بر برادر خود نماز بخواند. چون جعفر به نماز ایستاد، طفلی گندمگون، پیچیده موی و گشاده دندان مانند پاره ماه بیرون آمد و ردای جعفر را کشید و گفت:‌ای عمو! پس بایست که من به نماز سزاوارترم. رنگ جعفر دگرگون شد. عقب ایستاد. سپس آن طفل پیش آمد و بر پدر نماز گزارد و آن جناب را در پهلوی امام علی النقی (علیه السلام) دفن کرد. سپس روی به من آورد و فرمود: جواب نامه‌ها را که با توست تسلیم کن. من جواب نامه را به آن کودک دادم. پس حاجزوشا از جعفر پرسید: این کودک که بود؟ جعفر گفت: به خدا قسم من او را نمی‌شناسم و هرگز او را ندیده ام. در این موقع، عده‌ای از شیعیان از شهر قم رسیدند، چون از وفات امام (ع) با خبر شدند، مردم به جعفر اشاره کردند. چند تن از آن مردم نزد جعفر رفتند و از او پرسیدند: بگو نامه‌هایی که داریم از چه جماعتی است و مال‌ها چه مقدار است؟ جعفر گفت: ببینید مردم از من علم غیب می‌خواهند! در آن حال خادمی از جانب حضرت صاحب الامر (عج) ظاهر شد و از قول امام (عج) گفت:‌ای مردم قم! با شما نامه‌هایی است از فلان و فلان و همیانی (کیسه ای) که در آن هزار اشرفی است که در آن ده اشرفی است با روکش طلا. شیعیانی که از قم آمده بودند گفتند: هر کس تو را فرستاده، امام زمان است، این نامه‌ها و همیان را به او تسلیم کن. جعفر کذاب نزد معتمد خلیفه آمد و جریان واقعه را نقل کرد. معتمد گفت: بروید و در خانه امام حسن عسکری (ع) جستجو کنید و کودک را پیدا کنید. رفتند و از کودک اثری نیافتند. ناچار صیقل کنیز حضرت امام عسکری (ع) را گرفتند و مدت‌ها تحت نظر داشتند، به تصور اینکه او حامله است. ولی هر چه بیشتر جستند کمتر یافتند. از آن پس، به خاطر مصالحى، نوع ارتباط شیعه با امامشان تغییر کرد و حضرتش که آخرین حجت الهى و بقیه السلف از فرزندان پیامبر (ص) است و از سویى مأمورین معتمد در پى به شهادت رساندن آن حضرت (عج) بودند، با خواست خدا، در پرده غیبت به سر بردند و تا مدتى (غیبت صغری) ارتباط مردم با وى از طریق چهار نایب تعیین شده از طرف ایشان بود و بعد از آن، مرحله غیبت کبرى آغاز گشت که تا این لحظه، دیدگان منتظر دوستدارانش در انتظار طلوع خورشید وجود اویند. «اَلّلهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ اَوْسِعْ مَنْهَجَهُ ...» کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پس از آگاه شدن شیعیان از خبر شهادت جانگداز حضرت امام حسن عسکری (ع)، شهر سامرا را غبار غم و اندوه فرا گرفت و از هر سوی، صدای ناله و گریه برخاست. مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت (ع) شدند. از آنجا که هیچ عاملى نمى تواند از مشیت الهى جلوگیرى کند، پس از شهادت امام حسن عسکری (ع)، فرزند عزیز و گرانقدرشان امام مهدى (عج) عموى خویش (جعفر کذاب) را که قصد نماز بر پیکر مطهر پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) داشت، کنار زدند و خود بر این بدن شریف، نماز گزارده و منصب امامت را از جانب خدای متعال بر عهده گرفتند. پیکر مبارک و مطهر حضرت امام حسن عسکری (ع) در شهر سامرا و در کنار پدر بزرگوارشان حضرت امام علی النقی الهادی (ع) به خاک سپرده و ملجاء، پناهگاه و زیارتگاه عاشقان و دلدادگان حضرتش شد کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دستگاه بنى عباس پیوسته از وجود امام عسکری (ع) در زحمت و ترس بود تا آنکه سرانجام معتمد خلیفه جائر عباسى، آن حضرت (ع) را در سال ۲۶۰ هجرى قمری به طور پنهانى مسموم کرد و آن امام همام (ع) در روز جمعه ۸ ربیع الاول همان سال و در سن ۲۹ سالگی به شهادت رسیدند. علت شهادت آن حضرت (ع) را سمی بیان کرده اند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت (ع) خورانید و بعد از کردار زشت خود پشیمان شد. به ناچار اطبای مسیحی و یهودی که در آن زمان، کار طبابت در بغداد و سامرا را بر عهده داشتند، برای معالجه فرستاد. البته از این دلسوزی‌های ظاهری، هدف دیگری هم داشت و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگه داشتن آن‌ها از حقیقت ماجرا و توطئه بود کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبیدالله خاقان وزیر معتمد عباسی با همه غروری که داشت وقتی با حضرت امام حسن عسکری (ع) ملاقات می‌کرد، به احترام آن حضرت (ع) بر می‌خاست و ایشان را بر مسند خود می‌نشانید. پیوسته می‌گفت: در سامرا، کسی را مانند آن حضرت (ع) ندیده ام، وی زاهدترین و داناترین مردم روزگار است. پسر عبیدالله خاقان می‌گفت: من پیوسته احوال آن حضرت (ع) را از مردم می‌پرسیدم. مردم را نسبت به او متواضع می‌یافتم. می‌دیدم همه مردم به بزرگواریش معترفند و دوستدار او می‌باشند. در این عصر، جنبش هاى مکتبى زیادى نیز برپا شد، به طورى که نهضت هاى علوى روز به روز گسترش می‌یافت. ولى بسیارى از این نهضت‌ها به وسیله حکومت کشف و با آن مقابله می‌شد. یاران امام (ع) در شهرهاى مختلف پراکنده و امکان تمرکز براى آنان وجود نداشت و از دیگر سو، فشار دستگاه خلافت، عرصه را چنان تنگ کرده بود که امکان هر حرکتى را ناممکن می‌ساخت. علامه مجلسی (ره) از یکى از یاران حضرت امام عسکرى (ع) روایت کرده که: «ما در عسکر اجتماع کرده بودیم و منتظر ورود ابى محمد (علیه السلام) بودیم که می‌خواست به دیدار معتمد برود. در این هنگام، نامه اى از امام به دستمان رسید که در آن نوشته شده بود: «ألا لا یسلمنّ علیّ أحد، و لا یشیر إلیّ بیده، و لا یومئ، فإنکم لا تؤمنون على أنفسکم.» یعنى: «مراقب باشید احدى از شما بر من سلام نکند و با دستش مرا نشان ندهد و اشاره هم نکند که در غیر این صورت جانش در خطر خواهد بود.» از این روایت آشکارا در می‌یابیم که تا چه اندازه امام عسکری (ع) تحت مراقبت و فشار دستگاه خلافت بوده اند و به همین سبب، در روایات بسیارى، شیعیان به تقیه امر شده اند. مهمترین عامل برخورد و موضع گیرى بسیار خصمانه و ظالمانه خلفای حکومت علیه امام حسن عسکری (ع)، روایات و بشارت امامان پیشین (ع) در مورد اینکه از امام حسن عسکرى (ع) فرزندى به دنیا خواهد آمد که به ستم آنان پایان می‌دهد (بنابراین سیاست فرعونى را پیشه خود ساخته و گاه و بیگاه به منزل امام (ع) هجوم آورده و به جستجو می‌پرداختند.) و همچنین احترام و سیادتى که امام (ع) بواسطه تقوا و مقام امامت داشتند و نفوذ و احترامى که در بین علویان و عباسیان دارا بودند (و خلفا را وادار می‌کرد تا مانع انتشار این نور شوند.) بود. حضرت امام حسن عسکرى (ع) در مدت عهده داری منصب امامت، رسالتى بس گران و الهى را تحت مراقبت هاى شدید و تنگناهاى دستگاه خلافت به انجام رساند و با برخوردارى از مقام امامت، شیعه را از شدید یرین مهلکه‌ها و بحران هاى تاریخى حفظ کرد. با وجود تمام محدودیت ها، آن حضرت (ع) (که در قدرت بسیار والا و بی بدیل علمی شان ـ که از سرچشمه زلال ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مایه گرفته بود ـ نکته‌ها گفته اند.) از نشر احکام اسلام و تقویت بنیه علمى شیعه و رسیدگى به امور شیعیان دریغ نمى ورزیدند و در آگاهى بخشیدن، روشنگرى، ارشاد مردم و بر حذر داشتن آنان از نیرنگ هاى حکومت جائر، لحظه‌ای درنگ نمى فرمودند که اهتمام بسیار به حفظ اموال مسلمین و تقویت بنیه مالى شیعیان، فراخوانی شیعیان و اصحاب و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان، جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه‌های دور برای کسب فیض به محضر امام (ع) مشرف می‌شدند، سخنان، مراسلات و مکاتبات هدایتگرى، تألیف تفسیر و تعلیمات عالیه قرآنی، نشر احکام الهی و بیان مسائل فقهی، مأثوراتى در فقه و اعتقاد و ...، مناظرات کلامی و ... از جمله این اقدامات است کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
با نگاهى به تاریخ شیعه در می‌یابیم که با نزدیک شدن به عصر غیبت، عرصه زندگانى بر شیعیان تنگ‌تر و رسالت امامان (ع) در برنامه هدایت الهى، سنگین‌تر و دشوارتر می‌شود. به ویژه عصر امام حسن عسکرى (ع)، دورانی بسیار سخت و پر ابتلاء و آکنده از بدعت، اختناق، فساد و ظلم و جور در تمام زوایاى اجتماع بود. مدت امامت آن امام همام (ع) شش سال به طول انجامید که با قدرت ظاهری بنی عباس و با حکومت سه خلیفه جابر عباسى به نام هاى معتز، مهتدى و معتمد همزمان بود. بنى عباس، امام هادى و امام حسن عسکرى (علیهما السلام) را به این بهانه که می‌خواهند رهبر شیعیان در مرکز حکومت باشند (و البته به منظور مراقبت و کنترل دقیق امام و سرکوبى حرکت هاى احتمالى علیه حکومت) از مدینه به سامراء منتقل نمودند. از زمان ولیعهدى امام رضا (ع) که شیعه از حاشیه اجتماع تا پایگاه قدرت پیشروى کرده بود، وحشت و ترس بنى عباس فزونى یافته بود و در زمان هاى بعد نیز شیعیان وظیفه خود می‌دانستند که کاسته شدن قدرت حق را برنتابند، این عامل ترس و کابوسى براى خلفاء عباسى بود؛ لذا آنان چاره اى جز در پیش گرفتن سیاست خانه نشین کردن، مراقبت شدید، زندان و آزار نمى دیدند. دستگاه خلافت عباسی برای حفظ آرامش خلافت خود، در بیشتر اوقات عمر شریف امام حسن عسکری (ع)، آن حضرت را زندانی و ممنوع از معاشرت نمود، به طوری که آن بزرگوار (ع) مدت ۳ سال از دوران ۶ ساله امامتشان را در زندان گذرانیدند. صالح بن وصیف زندان بان آن حضرت (ع)، دو غلام ستمکار را بر امام گماشته بود تا ایشان را آزار بیشتری بدهد، اما آن دو غلام که خود از نزدیک ناظر حال و حرکات امام (ع) بودند، تحت تأثیر آن امام بزرگوار قرار گرفته، به صلاح و خوش رفتاری گراییده بودند. وقتی از این غلامان، جویای حال امام (ع) شدند، می‌گفتند این زندانی روز‌ها روزه دار است و شب‌ها تا بامداد به عبادت و راز و نیاز با معبود خود سرگرم است و با کسی سخن نمی‌گوید کانال شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا