فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #تحلیل_تصویری | دلیل اسلام ستیزی علنی مکرون چیست؟‼️
#اسلام_ستیزی #هولوکاست
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
ملاقات با صبح قسمت- 24.pdf
1.78M
ملاقات با صبح قسمت- 24
مجموعه اي زيبا در باره امام مهربانيها امام عصر حضرت خورشيد مهدي فاطمه عزيز دل ما تهيه شده در همين كانال
كانال شجره طيبه
@shajare_tayebe
پنجه ظلمت نمی ساید رخ خورشید را
آیه 8 سوره مبارکه صف
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ
کافران میخواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت.
ملاقات با صبح قسمت- 24
كانال شجره طيبه
@shajare_tayebe
10 آماده سازی یاران فرزند.mp3
4.11M
ملاقات با صبح قسمت- 24
ملاقات با صبح قسمت- 24
مجموعه اي زيبا در باره امام مهربانيها امام عصر حضرت خورشيد مهدي فاطمه عزيز دل ما. تهیه محتوا: م نجفي
كانال شجره طيبه
@shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آتروفی یا کوچک شدن کلیه ها یا شستشوی کلیه از سموم
#حکیم_حسین_خیراندیش
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
هدیه پاییزی خوشمزه به شما
👈طرز تهیه آش انار:
🔹مواد لازم:
برنج يک پيمانه(200)گرم، سبزي آش (گزنه، تره ، جعفری، گشنيز و نعناع) يک كيلو، لپه 2 تا 3 قاشق سوپخوري ( پيمانه)، پياز سرخ كرده 3 تا 4 قاشق سوپ خوری، گوشت چرخ كرده گوسفندی 300 گرم، انار 2 كيلو (يا رب انار يک ليوان)، گلپر يک تا دو قاشق سوپ خوری، روغن كنجد 2 تا 3 قاشق سوپ خوری، نمك و فلفل به مقدار كافی
⬅️طرز تهیه:
لپه و پياز سرخ كرده (با روغن كنجد)و 4 تا 5 ليوان آب (آب چشمه) را در قابلمه مسی می ريزيم و روی آتش ملايم مي گذاريم. كمی نمک (نمک دريا) و فلفل میريزيم تا لپه كمي بپزد. بعد برنج را به دقت می شوييم و داخل لپه می ريزيم، می گذاريم برنج كاملاً بپزد و گوشت چرخ كرده را با يكي دوعدد پياز رنده شده و كمی نمک و فلفل مخلوط می كنيم و كوفته های كوچک درست مي نمایيم. بعد كوفتهها را داخل آش مي ريزيم. سبزی را نيز تميز می نماييم می شوييم و خرد می كنيم به مايه آش اضافه مي كنيم و می گذاريم آهسته بجوشد. بايد برنج آش كاملاً بپزد و لعاب بياندازد تا جا بيافتد. آب انار را مي گيريم و داخل آش مي ريزيم. در آخر كار گلپر را به آش اضافه مي كنيم و آش را در ظرف مي ريزيم و كمي نعناع داغ روی آن مي ریزیم.
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
👈 از مصرف #سنجد غافل نشویم .
💎 فواید سنجد از دیدگاه طب اسلامی:
⚜️امام صادق (ع) میفرمایند:
《الغُبَیرَاءُ لَحمُهُ یُنبِتُ اللَّحمَ، وَ عَظمُهُ یُنبِتُ العَظمَ، وَ جِلدُهُ یُنبِتُ الجِلدَ وَ مَعَ ذَلِڬَ، فَإِنَّهُ یُسَخَّنُ الکُلیَتَینِ، وَ یَدبُعُ المَعِدَةَ، وأَمَانٌ مِنَ البَوَاسِیرِ وَ التّقتِیرِ، وَ یُقَوَّي السَّاقَینِ، وَ یَقمَعُ عِرقَ الجُذَامِ.》
#سنجد
1️⃣ گوشت را میرویاند
2️⃣ هسته اش سبب رویش استخوان
3️⃣ پوستش سبب رویش پوست
4️⃣ کلیه را گرم
5️⃣ معده را دباغی
6️⃣ بواسیر و پروستات را پیشگیری
7️⃣ ساق پا را تقویت
8️⃣ رگ جذام را سرکوب میکند.
📚 منبع: الکافی، کلینی، جلد 6،ص361
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
💯تیترجالب روزنامه وطن امروز در واکنش به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام(ص) و دفاع شیطانی مکرون از این اقدام
#ابلیس_پاریس
#مکرون_گستاخ
✨🇮🇷✨ کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
*⏺ مسلمان قرانی*
🔽 قرنهاست ما مسلمين اين مسئله را كه قرآن متكى بر حقايق است نه بر تخيلات و اوهام و انتسابات ظاهرى [فراموش كرده ايم.]
🔽 مسلمان قرآن يعنى مسلمان واقعى ، اسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ تسليم خدا بودن، داراى اخلاق و عمل اسلامى بودن،
ا- جتماع او اجتماع اسلامى بودن، نه فقط شعارها شعار اسلامى باشد.
شعار البته اثر دارد اما اثر شعار غير از اين است كه انسان واقعاً مسلمان باشد.
🔽 شيعه بودن يك حقيقت و يك واقعيت است.
- شيعه آنوقت شيعه است كه وقتى او را در مقابل يك سنى بگذارند:
- فكرش از او بهتر باشد،
- تصورش درباره خدا و قيامت از او بالاتر و برتر باشد،
- خدا را بهتر بشناسد،
به راهنمايى ائمه اش اخلاق اسلامى و انسانى اش از او بهتر باشد،
- عملش از او بهتر باشد،
- خلاصه همه چيزش از او بهتر باشد؛
- يعنى نمونه اى از على بن ابىطالب باشد.
▪️مجموعه آثاراستادشهيدمطهرى، ج26، ص: 293-292-با تلخیص کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
*⭕ معیار شناخت حق از باطل*
🔽 ما الآن كه على و عمار و اويس قرنى و ديگران را با عايشه و زبير و طلحه روبرو مى بينيم ، مردد نمى شويم چون خيال مى كنيم دسته دوم مردمى جنايت سيما بودند يعنى آثار جنايت و خيانت از چهره شان هويدا بود و با نگاه به قيافه ها و چهره هاى آنان حدس زده مى شد كه اهل آتش اند.
🔽 اما اگر در آن زمان مى زيستيم و سوابق آنان را از نزديك مى ديديم، شايد از ترديد مصون نمى مانديم.
🔽 امروز كه دسته اول را بر حق و دسته دوم را بر باطل مى دانيم، از آن نظر است كه در اثر گذشت تاريخ و روشن شدن حقايق ، ماهيت على و عمار را از يك طرف و زبير و طلحه و عايشه را از طرف ديگر شناخته ايم و در آن ميان توانسته ايم خوب قضاوت كنيم.
يا لااقل اگر اهل تحقيق و مطالعه در تاريخ نيستيم، از اول كودكى به ما اينچنين تلقين شده است.
اما در آن روز هيچ كدام از اين دو عامل وجود نداشت.
🔽 مردى از صحابه امير المؤمنين در جريان جنگ جمل، سخت در ترديد قرار گرفته بود.... محضر امير المؤمنين شرفياب شد و گفت: «أَ يُمْكِنُ انْ يَجْتَمِعَ زُبَيْرٌ وَ طَلْحَةُ وَ عائِشَةُ عَلى باطِلٍ؟»
🔽 آيا ممكن است طلحه و زبير و عايشه بر باطل اجتماع كنند؟ شخصيت هايى مانند آنان از بزرگان صحابه رسول اللَّه چگونه اشتباه مىكنند و راه باطل را مى پيمايند؟ آيا اين ممكن است؟
🔽 على در جواب سخنى دارد كه دكتر طه حسين، دانشمند و نويسنده مصرى، مى گويد : سخنى محكمتر و بالاتر از اين نمى شود؛ بعد از آنكه وحى خاموش گشت و نداى آسمانى منقطع شد، سخنى به اين بزرگى شنيده نشده است .
🔽 فرمود: انَّكَ لَمَلْبُوسٌ عَلَيْكَ، انَّ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ لا يُعْرَفانِ بِاقْدارِ الرِّجالِ، اعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ اهْلَهُ وَ اعْرِفِ الْباطِلَ تَعْرِفْ اهْلَهُ .
🔽 - یعنی - سرت كلاه رفته و حقيقت بر تو اشتباه شده.
*حق و باطل را با ميزان قدر و شخصيت افراد نمى شود شناخت.*
🔽 اين صحيح نيست كه تو اول شخصيت هايى را مقياس قرار دهى و بعد حق و باطل را با اين مقياسها بسنجى : فلان چيز حق است چون فلان و فلان با آن موافقند و فلان چيز باطل است چون فلان و فلان با آن مخالف.
🔽 اشخاص نبايد مقياس حق و باطل قرار گيرند.
*اين حق و باطل است كه بايد مقياس اشخاص و شخصيت آنان باشند.*
*🔽 يعنى بايد حق شناس و باطل شناس باشى نه اشخاص و شخصيت شناس؛*
افراد را (خواه شخصيتهاى بزرگ و خواه شخصيتهاى كوچك) با حق مقايسه كنى، اگر با آن منطبق شدند شخصيتشان را بپذيرى و الّا نه.
🔽 اين، حرف - صیحیح - نيست كه آيا طلحه و زبير و عايشه ممكن است بر باطل باشند؟
🔽 در اينجا على عليه السلام معيار حقيقت را خود حقيقت قرار داده است و روح تشيع نيز جز اين چيزى نيست.
🔽 در حقيقت فرقه شيعه مولود يك بينش مخصوص و اهميت دادن به اصول اسلامى است نه به افراد و اشخاص.
*قهراً شيعيان اوليه مردمى منتقد و بت شكن بار آمدند.*
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جاذبه و دافعه على عليه السلام)، ج16، ص: 309-307- با تلخیص و ویرایش -
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
*⭕️حقیقت « تشیع »*
✅ در اين عصر و زمان كه ما هستيم كافى است كه هركس بگويد « على » خليفه بلافصل پيغمبر است، ما او را شيعه بدانيم و چيز ديگرى از او توقع نداشته باشيم،
او داراى هر روح و هر نوع طرز تفكرى كه هست باشد!
✅ ولى اگر به صدر اسلام برگرديم به يك روحيه خاصى برمى خوريم كه آن روحيه، روحيه تشيع است و تنها آن روحيه ها بودند كه مى توانستند وصيت پيغمبر را در مورد على صددرصد بپذيرند و دچار ترديد و تزلزل نشوند.
✅ نقطه مقابل آن روحيه و آن طرز تفكر يك روحيه و طرز تفكر ديگرى بوده است كه وصيتهاى پيغمبر اكرم را با همه ايمان كامل به آن حضرت، با نوعى توجيه و تفسير و تأويل ناديده مىگرفتند.
✅ در حقيقت اين انشعاب اسلامى - شیعه و سنی - از اينجا به وجود آمد كه يك دسته - كه البته اكثريت بودند- فقط ظاهر را مى نگريستند و ديدشان آنقدر تيزبين نبود و عمق نداشت كه باطن و حقيقت هر واقعه اى را نيز ببينند؛ ظاهر را مى ديدند و در همه جا حمل به صحت مىكردند،
✅ مى گفتند: عده اى از بزرگان صحابه و پيرمردها و سابقه دارهاى اسلام راهى را رفته اند و نمى توان گفت اشتباه كرده اند.
✅ اما دسته ديگر- كه اقليت بودند- در همان هنگام مى گفتند :
شخصيتها تا آن وقت پيش ما احترام دارند كه به حقيقت احترام بگذارند اما آنجا كه مى بينيم اصول اسلامى به دست همين سابقه دارها پايمال مى شود، ديگر احترامى ندارند؛
*ما طرفدار اصوليم نه طرفدارشخصيتها.*
تشيع با اين روح به وجود آمده است.
✅ ما وقتى در تاريخ اسلام به سراغ سلمان فارسى و ابو ذر غِفارى و مقداد كِنْدى و عمار ياسر و امثال آنان مى رويم و مى خواهيم ببينيم چه چيز آنها را وادار كرد كه دور على را بگيرند و اكثريت را رها كنند، مى بينيم آنها مردمى بودند اصولى و اصولشناس، هم ديندار و هم دينشناس.
✅ مى گفتند: ما نبايد درك و فكر خويش را به دست ديگران بسپريم و وقتى آنها اشتباه كردند ما نيز اشتباه كنيم.
در حقيقت روح آنان روحى بود كه اصول و حقايق بر آن حكومت مىكرد نه اشخاص و شخصيتها
✅ در حقيقت فرقه شيعه ، مولود يك بينش مخصوص و اهميت دادن به اصول اسلامى است نه به افراد و اشخاص.
قهراً شيعيان اوليه مردمى منتقد و بت شكن بار آمدند.
✅ على بعد از پيغمبر جوانى سى و سه ساله است با يك اقليتى كمتر از عدد انگشتان، در مقابلش پيرمردهاى شصت ساله با اكثريتى انبوه و بسيار.
منطق اكثريت اين بود كه راه بزرگان و مشايخ اين است و بزرگان اشتباه نمى كنند و ما راه آنان را مى رويم.
منطق آن اقليت اين بود كه آنچه اشتباه نمى كند حقيقت است؛ بزرگان بايد خود را بر حقيقت تطبيق دهند.
*♦️از اينجا معلوم مى شود چقدر فراوانند افرادى كه شعارشان شعار تشيع است و اما روحشان روح تشيع نيست.*
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جاذبه و دافعه على عليه السلام)، ج16، ص309-307- با تلخیص و ویرایش-
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
پدری به فرزندش گفت:
این هزارتا چسب زخم را بفروش تا برایت کفش بخرم.
بچه باخود فکر کرد: یعنی باید آرزو کنم هزار نفر زخمی بشن تا من کفش بخرم؟!
ولش کن کفشهای پاره خوبه!!!
خدایا ...
گاهی دلهای بزرگ را آنچنان درون سینه هایی کوچک میگذاری که شرمسار میشویم، از بزرگی که برای خود ساخته ایم ...
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe
سه داستان زیبای سه ثانیه ای👌
روستاييان تصميم گرفتند براى بارش باران دعا كنند. در روزيكه براى دعا جمع شدند تنها یک پسربچه با خود چتر داشت. این یعنی ایمان
كودک یک ساله اى را تصور كنيد، زمانيكه شما او را به هوا پرت ميكنيد او ميخندد زيرا ميداند او را خواهيد گرفت.
اين يعنى اعتماد.
هر شب ما به رختخواب ميرويم، هيچ اطمينانى نداريم كه فردا صبح زنده برميخيزيم با اين حال هر شب ساعت را براى فردا كوک ميكنيم. اين يعنى اميد...
برايتان "ایمان ، اعتماد و امید به خدا"
را آرزو ميکنم...
کانال شجره طیبه 🌷
@shajare_tayebe