ارباب ...
◾️صدای قدمت می آید
🖤هنگامه اوج ماتمت می آید
▪️ما در تب داغ و غم تو میسوزیم
▪️چند روز دگر محرمت می آید...
#پیشاپیش_ایام_محرم_تسلیت_باد 🏴
هدایت شده از بصیر
⭕️ احمدینژاد؛ دوره اول ۱۷ میلیون ، دوره دوم ۲۴ میلیون
روحانی؛ دوره اول ۱۸ میلیون ، دوره دوم ۲۴ میلیون
🔹رئیسی؛ دوره اول با وجود فاجعه دولت روحانی و ضایعه کرونا و تخریب بیسابقه، ۱۸ میلیون رأی
میخوای تخریبش کنی تخریبش کن، اما با برچسب «رئیسجمهور اقلیت» حماقت خودتو به اکران عمومی نذار!
هدایت شده از بصیر
🌷به مناسبت هجدهم مرداد، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
🔹رهبر انقلاب شهادت را معامله دوجانبه بیدغدغه با خدای متعال می دانند که در آن، هم جنس و هم بهای جنس مشخص است؛ جنس، "جان" است؛ جانی که سرمایه اصلی هر انسانی در این دنیای مادّی است؛ بهای جنس نیز، "سعادت ابدی و حیات جاودان در برترین نعمت های الهی" است.
🔹ارزش والای شهدای مدافع حرم از نکات دیگری است که رهبر انقلاب برآن تاکید و این شهدا را حقیقتهای درخشان زمانه ما، رویشِ های نسلِ جوانِ مؤمن و نماد ایستادگی جوانان انقلابی دربرابر ابزارهای تبلیغی دشمنان می دانند.
🔹رهبر انقلاب همچنین به خصوصیات ممتاز شهدای مدافع حرم از جمله "غیرت و تعصّب دفاع از حریم اهلبیت"، "بصیرت" و "شوق شهادت" اشاره می کنند و امتیازهای شهدای مدافع حرم را "حضور در مناطق جهاد با اصرار و میل و رغبت تمام"، " هجرت باارزش به سمت جهاد فیسبیلالله در خارج از خانه" و "شهادت در غربت" برمی شمارند.
🔹براساس بیانات رهبر انقلاب، شهدای مدافع حرم، پیروزی دنیوی و معنوی را توامان به دست می آورند؛ زیرا هم به رضوان و نعیم الهی می رسند و هم دشمن را به عقب نشینی در مقابل مرزهای حساس عقیدتی و جغرافیایی وا می دارند.
🔹به عقیده رهبر معظم انقلاب مسئله شهدای دفاع از حریم اهلبیت، از ماجراهای عجیب است؛ "انگیزه و ایمان شهدا"، "صبر و تحمل خانوادههای آنان" و "تاریخنگارِ انقلاب بودن این حادثه"، این ماجرای شگفت را رقم می-زند. شباهت حرکت مدافعان حرم اهل بیت به حرکت مدافعان قبر سیدالشهدا در دوران خلفای عباسی نیز، جنبه تاریخی حرکت فداکارانه شهدای مدافع حرم را نشان میدهد.
هدایت شده از بصیر
🔴 بایدن به مناسبت ماه محرم پیام داد!! مرغپخته خندش میگیره!
بایدن: من و جیل(همسرم) برای همه کسانی که سال نو اسلامی (اول محرمالحرام) و یاد فداکاریهای تاریخی در ماه مقدس محرم را گرامی میدارند، بهترین آرزوها را داریم. ما در گرامیداشت ارزشهای جهانی عدالت، برابری و شفقت با شما هستیم.
📣 نوروز را به ایرانیان تبریک میگویند و محرم را تسلیت، همان اتوکشیده های کرواتی و جنتلمن های پشت میز مذاکره، همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند که از شمر و یزید بدترند و داروها و مواد اولیه را تحریممیکنند!
شمر زمانه ات را بشناس!
قوّت بگيرد و يا لااقل در نسلهاي بعدي، اسلام واقعي پيدا شود ولي نبايد آنها را در کارهاي حساس دخالت داد. پيغمبر صلي الله عليه و آله خُلق کريم خود را از احدي دريغ نميداشت حتي از منافقين و مؤلفة قلوبهم، ولي روش محتاطانه خود را از دست نميداد.
تا پيغمبر زنده بود، امويهاي ضعفاء الايمان و مؤلفة القلوب و يا منافق جاي پايي پيدا نکردند ولي مع الاسف بعد از پيغمبر تدريجاً پستهاي حساس را اشغال کردند، مخصوصاً در زمان عثمان. مروان و پدرش که طريد «5»رسول اللَّه بودند، در زمان عثمان عودت داده شدند و حال آنکه دو خليفه پيشين شفاعت عثمان را براي برگرداندن آنها به مدينه قبول نکردند، و همان مروان سبب اصلي فتنهها و قتل عثمان شد.
امويها بعد از حکومت عثمان، بر بيت المال و مناصب دست يافتند؛ دو عامل ثروت و مناصب را در دست گرفتند.
فقط يک عامل قوي و نيرومند را کسر داشتند که ديانت بود. بعد از قتل عثمان، معاويه با يک طرّاري و زبردستي عجيبي بر اين عامل هم دست يافت و آن را هم استخدام کرد و اينجا بود که توانست سپاهي به نام دين و با نيروي دين عليه شخصي مانند علي بن ابيطالب عليه السلام تجهيز کند.
معاويه بعدها در زمان خلافتش با اجير کردن روحانيون امثال ابوهريره کاملًا عامل روحانيت را علاوه بر عامل ديانت استخدام کرد و به اين اعتبار چهار عامل شد: عامل سياست و پستهاي سياسي، عامل ثروت، عامل ديانت، عامل روحانيت و طبقه روحانيين.
حيف و ميل کردن بيت المال و دست به دست کردن مناصب به وسيله امويها در
عهد عثمان موجب نارضايتي عمومي شد، چه آنها که اهل دنيا بودند و چه آنها که اهل دين بودند.
اهل دنيا بر دنياي خود نگران بودند و نميتوانستند ببينند که مِي خورند حريفان و آنها نظاره کنند، و اهل دين هم که ميديدند اصول اجتماعي اسلام دارد از بين ميرود. اين است که ميبينيم مثلًا هم عمروعاص و زبير مخالف بودند و هم ابوذر و عمّار. عمروعاص گفت: بر هيچ چوپاني نگذشتم مگر آنکه او را بر قتل عثمان تحريک کردم، و وقتي که خبر قتل عثمان را شنيد گفت:
«انَا ابو عَبْدِاللَّهِ ما حَککتُ قَرْحَةً الّا ادْمَيتُها» «1». علي عليه السلام به زبير در جمل فرمود: «لَعَنَ اللَّهُ اوْلانا بِقَتْلِ عُثْمانَ» «2».
علي عليه السلام همانطور که با ساير خلفا رفتار ميکرد، با عثمان رفتار ميکرد؛ از نصيحت و خيرخواهي عموم دريغ نميکرد؛ در وقتي که عثمان محصور بود، هم راه صلاح را به او نشان داد و هم به او آب و آذوقه رساند.
ولي معاويه با نيروي عظيم خودش در شام بود و از فتنه و مقدمات و نتايج فتنه هم آگاه بود، و عثمان هم از او استمداد کرد و او قادر بود انقلابيون را تار و مار کند «3»ولي فکر کرد از کشته عثمان بيش از زنده عثمان ميتواند بهره برداري کند؛ نشست تا خبر قتل عثمان رسيد، آن وقت فرياد واعثماناه را بلند کرد، پيراهن عثمان را بر چوب کرد و بر منبر گريه کرد و اشکها از مردم گرفت و اين آيه قرآن را شعار قرار داد:
«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيهِ سُلْطاناً» «4». صدها هزار نفر دعوت او را براي خونخواهي خليفه مظلوم اجابت کردند. ─┅ঊ❁🌺💠🌺❁ঊ┅─
*اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم*
*گروه صالحانه*
*کانال طوبی*
https://chat.whatsapp.com/BZkyr1X7ZJECJbNPKelp5l
طوبی 2
https://chat.whatsapp.com/DwhYzXBtcJv1DRyBOtJCTm
*شجره طیبه*
"ایتا و سروش"
@shajare_tayebe
┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅
⭐
*سلسله مطالعات بازشناسی واقعه عاشورا از طریق کتاب ارزشمند حماسه حسینی ع جلد دوم شهید مطهری ره*
💐💐💐
*قسمت دوم :*
*حوادث معماوش صدر اسلام*
https://chat.whatsapp.com/DwhYzXBtcJv1DRyBOtJCTm
*حوادث معمّاوَش صدر اسلام و اينکه چطور شد امت پيغمبر به قتل فرزند پيغمبر اقدام کردند؟*
در تاريخ، حوادث بينظير و حيرت آوري پيدا شده که در مقام توجيه علل و مجاري آنها ممکن است بعضي دچار اشکال شوند. از آن جمله است موضوع پيشرفت سريع اسلام و زير نفوذ قراردادن آراء و معتقدات زمان (لِيظْهِرَهُ عَلَي الدّينِ کلِّهِ) «1»و از آن جمله است حادثه حرکت و قيام امام حسين عليه السلام.
امام حسين عليه السلام را قريب و بعيد و خويش و بيگانه منع ميکردند و راه بيان خودشان را ذکر ميکردند (بي وفايي و غدر مردم کوفه).
عجيب اين است که امام منطق آنها را رد نميکرد ولي از کلمات جوابيه و مخصوصاً خطابههاي مکه و کربلا و بين راه معلوم ميشود که امام حسين عليه السلام منطقي داشته وسيعتر از آن منطقهاي محدود. آن منطقها بر محور حفظ جان و فرزندان و سلامت دور ميزد و منطق امام بر حفظ دين و ايمان و عقيده. امام در جواب نصيحت مروان فرمود: «وَ عَلي الْاسْلامِ السَّلامُ اذْ قَدْ بُلِيتِ الْامَّةُ بِراعٍ مِثْلِ يزيدَ» «2».
روي کار آمدن معاويه و يزيد و تجهيز آنها نيروي اسلام را عليه علي بن ابيطالب عليه السلام و حسين بن علي عليه السلام با آنکه آن مردم از دين برنگشته بودند، يکي از حوادث معمّاوش صدر اسلام است.
در اينجا دو مطلب را بايد مورد بحث قرار دهيم تا بتوانيم به ماهيت و هدف و علت حادثه قيام حسيني پي ببريم: يکي علت مبارزه شديد امويان که در رأس آنها ابوسفيان بود با اسلام و قرآن، و ديگر علت موفقيت آنها براي در دست گرفتن حکومت اسلامي.
اما [مطلب] اول، دو علت داشت: يکي رقابت نژادي که در سه نسل متوالي متراکم شده بود، دوم تباين قوانين اسلامي با نظام زندگي اجتماعي رؤساي قريش مخصوصاً امويها که اسلام برهم زننده آن زندگاني بود و قرآن اين را اصلي کلي ميداند. در سوره سبأ ميفرمايد: «وَ ما ارْسَلْنا في قَرْيةٍ مِنْ نَذيرٍ الّا قالَ مُتْرَفوها ...» «3». در سورههاي زخرف، واقعه، مؤمنون و هود نيز همين مطلب هست.
گذشته از همه اينها مزاج و طينت آنها طينتي منفعت پرست و مادي بود و در اين گونه مزاجهاي روحي تعليمات الهي و ربّاني اثر ندارد و اين ربطي به باهوشي و بيهوشي آنها ندارد. کسي به تعليمات الهي اذعان پيدا ميکند که در وجود خودش پرتوي از شرافت و علوّ نفس و بزرگواري موجود باشد، نوري و حياتي و هدايتي در خميره خودش موجود باشد ( «لِينْذِرَ مَنْ کانَ حياً» «1»، «انَّما تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکرَ» «2»، «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنينَ» «3»، «لِيميزَ اللَّهُ الْخَبيثَ مِنَ الطَّيبِ» «4»). اين مطلب خود يک اصل بزرگي است.
داستان ابوسفيان و عبّاس و گفتنِ «لَقَدْ صارَ مُلْک ابْنِ اخيک عَظيماً»، ايضاً قصه «بِاللَّهِ غَلَبْتُک يا اباسُفْيانَ!»، ايضاً قصه «تَلَقَّفوها تَلَقُّفَ الْکرَةِ»همگي دليل کورباطني ابوسفيان است.
اما اينکه چگونه شد که حزب اموي که در [دوره] اسلام به صورت حزبي فعال و مدير درآمدند، بر حکومت اسلامي مسلط شدند؟.
مقدمتاً اين مطلب را بايد بگوييم که يک جامعه نوساز و نوبنياد نميتواند يکدست و يکنواخت باشد، هر اندازه عامل وحدت آنها قوي باشد «5».
جامعه نوبنياد و تازه ساز اسلامي هرچند در زير لواي توحيد و پرچم «لاالهَ الَّا اللَّه»وحدت نيرومندي پيدا کرده بود و اختلاف رنگها و شکلها را به صورت معجزآسايي از بين برده بود، در عين حال طبيعي است که مردم مختلفي که از نژادهاي مختلف و عناصر مختلف و با طبايع و عادات و اخلاق و آداب و عقايد گوناگوني پرورش پيدا کرده بودند، همه افراد در استعداد قبول مسائل ديني و پذيرش تربيت ديني يکسان نيستند: يکي قوي الايمان است و يکي ضعيف الايمان و يکي در شک و کفر و الحاد باطني بسر ميبرد، و به همين دليل اداره همچو جمعيتي براساس اسلامي تا سالها بلکه قرنها و آنها را تحت يک رژيم معين قراردادن کار آساني نيست «1»
خود قرآن به وجود منافقين که پارازيت ميدادند و ميگفتند: «غَرَّ هؤُلاءِ دينُهُمْ» «2»و ميگفتند:
«انُؤْمِنُ کما امَنَ السُّفَهاءُ» «3»اعتراف دارد، و از اهتمام زياد قرآن به منعکس کردن قضاياي منافقين معلوم ميشود قرآن ميخواهد مسلمين را از خطر مهمي پرهيز دهد «4»عبداللَّه بن سلول، رأس و رئيس منافقين مدينه بود. قرآن از «مؤلّفة قلوبهم» نام ميبرد، کساني که خواه ناخواه جزء اجتماع اسلامي شدهاند و بايد از آنها نگاهداري کرد و مقداري از بودجه عمومي زکوات و صدقات را به آنها داد تا تدريجاً ايمان در آنها
هدایت شده از بصیر
🔹شارلوت والرِ گاندو۲ کیست؟!
شارلوت، افسر اطلاعاتی انگلیس (۳۲ساله) با نام مستعار لوتی بود که در پوشش بخش سیاسی سفارت انگلیس در شهریور ۹۴ وارد ایران شد.
او دارای سطح اطلاعاتی بالا بود به طوری که سفیر انگلیس در تهران و هیچ کدام از اعضای سفارت حق پرسوجو از اقدامات وی را نداشتند و به طور مستقل وارد عمل میشد.
اهانت به سایر دیپلمات ها و معطل نمودن آنها در امور دیپلماتیک، از شاخصه های رفتاری اوست.
لوتی با دیپلمات کشورهای مصر، پاکستان، کویت، گرجستان، آلمان، فرانسه ارتباط داشت و شبکه جمع آوری گسترده اطلاعات را از دیپلماتهای سایر کشورها فراهم کرده بود.
شارلوت علاوه بر ایران، تمرکز ویژه ای بر حوزه یمن، سوریه و نقش ایران در این کشورها داشت و محل جلسات هماهنگی را در سفارت انگلس و عموما با حضور دیپلمات های فرانسوی برگزار میکرد.
شارلوت در انتخابات سال ۹۴ ایران به صورت مخفیانه اقدام به فیلمبردای از مجموعه های حساس کشور کرده بود.
وی همچنین در زمان حضور خود در ایران به طور جدی پیگیر بورسیه چونینگ (برای جذب نخبگان ایرانی توسط سرویس انگلیس) بود.
پی نوشت: تصویر سمت راست، تصویر اصلی شارلوت والر است.