eitaa logo
کانال شاخه طوبی🇮🇷
16.2هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
64 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
إلهی، «لَولا الشّیطان لَبَطَلَ التَّکلیف، سُبحانَک ما أحسنُ صُنْعُک.» فراز ۱۹۲ @shakhehtoba
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ بین حقیقت و موجودات نظام عالم وحدت عددی قایل نشویم بلکه موجودات را عین حقیقت و حقیقت را عین کلمات وجودی بدانیم، ... عینیت باید محفوظ بماند. تا وقتی حدود را می بینیم می گوییم خلق، وقتی حدود را برمی داریم در متن همه وجود هست که به این وجود حقیقت می گوییم. پس در حقیقت وجود، شیء را اداره می کند. یعنی مثلا آتش اگر وجود نداشته باشد نمی تواند حد خاص داشته باشد و به عنوان آتش اثر کند و بسوزاند و حرارت دهد. لذا وجودشان هست که دارد این ها را اداره می کند پس حقیقت که همان وجود است می شود اداره کننده نظام. چون معدوم هرگز چیزی نیست و اثری هم نمی کند. ** همه وجودند و هستی همه حقیقت است برای این که هستی در همه هست و همه حقیقتا هستند. پس وجود و هستی حقیقت است و حقیقت نه تنها اداره می کند بلکه عین وجود است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 💠 🔸جناب ابن عربی در تفسیر آیه ی " ان الله یهدی من یشاء و یضل من یشاء " می فرماید: ضلالت؛ یعنی تحیر و همان مقام هیمان انسان است و زمانی است که عبد در کانال وجودی خاص نیست و به مقام غیرمتناهی حق می رسد و می بیند که حق عین نظام است و حالت تحیر مطلق می گیرد که مقام ایشان از مقام هدایت یافته ها بالاتر است. در این مقام هیمان و حیرت مطلق، عقل هیچ توجهی به خود و غیرخود نمی تواند داشته باشد و یکپارچه در ضلالت و گمراهی تام است. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸اگر می خواهید خدا و خلق را به صورت این که « حقیقت است که گرداننده نظام است» داشته باشید و اگر اینطور بگویی باید کو کو کنی، او که نظام را می گرداند کجاست؟ پیدایش کنید. ولی اگر گفتی « این حقیقت عین نظام است » دیگر هو هو می کنی، دیگر کوکو نداریم، همه چیز خودش است. 🔸عزیزان الآن لازم است که ذهن را از آنچه مطالب در باره ی خداشناسی داریم تخلیه کنیم. زیرا این خداشناسی همان است که کوکو می گوید. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba بین حقیقت و موجودات نظام عالم وحدت عددی قایل نشویم بلکه موجودات را عین حقیقت و حقیقت را عین کلمات وجودی بدانیم، ... عینیت باید محفوظ بماند. تا وقتی حدود را می بینیم می گوییم خلق، وقتی حدود را برمی داریم در متن همه وجود هست که به این وجود حقیقت می گوییم. پس در حقیقت وجود، شیء را اداره می کند. یعنی مثلا آتش اگر وجود نداشته باشد نمی تواند حد خاص داشته باشد و به عنوان آتش اثر کند و بسوزاند و حرارت دهد. لذا وجودشان هست که دارد این ها را اداره می کند پس حقیقت که همان وجود است می شود اداره کننده نظام. چون معدوم هرگز چیزی نیست و اثری هم نمی کند. ** همه وجودند و هستی همه حقیقت است برای این که هستی در همه هست و همه حقیقتا هستند. پس وجود و هستی حقیقت است و حقیقت نه تنها اداره می کند بلکه عین وجود است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
1.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🔰 🔰 👈 چون شأن همه‌ى موجودات اين است كه معلوم نفس انسانى گردند، و شأن نفس نيز اين است كه تواند از مرحله‌ى عقل هيولانى به مرتبت عقل مستفاد و عقل بسيط رسد، بلكه بر آنها نيز محيط شود. چنانكه گفته‌ايم مورد تصديق هركس و حكم فطرى و جبلّى اوست، لذا از ظلمت جهل به جهان نور علم انتقال مى‌يابد و به دانستن هر حقيقت علمى كلى، بابى از عالم غيب به رويش گشوده مى‌شود؛ چه اينكه علم، وجودى نورى و محيط و مبسوط و بسيط است. و همچنين درجه درجه كه بر نردبان معرفت ارتقاء مى‌يابد سعه‌ى وجودى او و گسترش نور ذات او و اقتدار و استيلاى وى بيشتر مى‌شود و آمادگى براى انتقالات بيشتر و قوى‌تر و شديدتر و سير علمى بهتر پيدا مى‌كند تا كم‌كم مفاتيح حقايق را در دست مى‌گيرد. و چون استعدادش تام باشد و واجب تعالى هم كه فياض على‌الاطلاق است به مرحله‌ى عقل مستفاد مى‌رسد و به عبارت ديگر عقل بسيط مى‌شود كه عقل بسيط، علم بسيط است؛ اعنى وجودى است كه از سعه‌ى نوريّت و جامعيتش، حائز همه‌ى انوار معارف حقه است؛ و جميع اسماء حسناى الهى را به استثناى اسماء مستأثره واجد است؛ پس چنين كسى خزانه‌ى علوم و مظهر تامّ و كامل (عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمٰاءَ كُلَّهٰا) مى‌شود و به مقام شامخ ولايت تكوينيه مى‌رسد و خليفة الله مى‌گردد، و در قوت عقل نظرى و عقل عملى به غايت قصوى نائل مى‌شود. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
3.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
—— 🔶حیات عند الرب نقطه پایانی معراج بشریت است که به آن مقام...... ‌ ‌ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢