eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
؛﷽؛ ؛┄┄┅┅┅┅┄┄ ✳️ ✳️ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 👈 قال أمير المؤمنين عليه السّلام: « يُكرَمُ العالِمُ لِعِلمِهِ وَ الكَبيرُ لِسِنِّهِ وَ ذوُ المَعروُفِ لِمَعروُفِهِ وَ السُّلطانُ لِسُلطانِهِ.» ترجمه: عالم را بايد براى علمش اكرام كنند، و پيران تجربه آموخته را براى كثرت سنّ و «تجارب او» و نيكوكاران و خير خواهان بشر را براى خير و احسان، و سلاطين را براى سلطنت. شرح: يعنى هركس را بر آن جهت حُسن و خوبى كه داراست بايد گرامى و محترم داشت. علماء را براى علم و دانش كه علمشان چراغ هدايت خلق است، پيران را براى استفاده از تجارب به واسطه طول عمرشان، و خير خواهان و اهل احسان را براى احسانشان، سلاطين را براى سلطنت يعنى براى حسن انتظام و عدالت و رفع ظلم و آزار از مظلومان، كه لازمه وجود سلطانست بايد محترم و بزرگ دانست. خلاصه يعنى: در هركس، جهت كمالى وجود دارد؛ بايد بر آن جهت كمال، او را گرامى داشت. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید اختصاصی کانال 🙏💢
هر جانی که استعداد رسیدن به کمالات لایق انسانی را دارد، انسان کامل اورا تکمیل میکندو فیض الهی را دریافت کرده و به او اعطاء میکند. /ص۲۶۶ صبا گو آن امیر کاروان را                 مراعاتی کند این ناتوان را ره دور است و تاریک است و باریک                   به دوشم می کشم بار گران را ببیند این دل افسر ده ام را                               ببیند این رخ چون زعفران را ببیند سر به سر غم روی غم را                     ببیند دم به دم اشک روان را مراعاتی کند شاید که بینم                            جمال جانفزای همرهان را 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۲ :✨✨🌷🌷 ✍️نفس ایجادش بواسطه ماده است ولی باید به سوی آسمان معنویت پرواز کند: 🔸ملای رومی در آخر دفتر دوم مثنوی بعنوان مثال گوید: «تخم اردک در زیر پر مرغ خانگی رشد میکند و از قلعه و حصاری که وی را احاطه کرده به در می آید و با اینکه زیر پر مرغ خانگی بزرگ شده است ، همینکه خود را شناخت که آبی است دایه اش را که مرغ خانگی است ترک میگوید و به نهر آب و بحر روی می آورد ، 🔸حساب نفس ناطقه انسانی با طبیعت ، حساب تخم اردک و مرغ خانگی است که هر چند در ابتدای امرش جسمانیه الحدوث است ، یعنی در بدو فطرتش قوای منطبعه در ماده است ، ولی بر اثر اعتلاء و اشتداد وجودیش از طبیعت فاصله می گیرد که به تجرد برزخی بلکه تجرد عقلی بلکه فوق مقام تجرد می رسد و نائل به مقام خلافت الهیه بلکه فوق آن می شود.(نفس جسمانیه الحدوث و روحانیة البقاء است) ✨✨✨🌷🌷🌷 📗 ص ۶۲ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
استادصمدی-مسیحیت درقرآن.mp3
3.36M
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ برگرفته از سخنرانی شب چهاردهم ماه مبارک رمضان، 1403/1/5 پیاده شده اعضای محترم گروه شاخه طوبی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، عمری اهل شهری را به سوی تو خواندم که اگر خودم عامل یک صدهزارم آنچه گفتمی بودمی، از ملک برتر شدمی. ولی «یا مَن أظهَرَ الجمیل و سَتَر القبیح» یک شهر به حَسن، حُسن ظن دارند و حسن به تو. وی را در رستاخیز رسوا مکن و از چشم آنان دورش بدار،که از روی همه شان شرمسار است! فراز۳۲۶ @shakhehtoba
4_357090483001885375.mp3
4.04M
💠تلاوت تحدیر (تندخوانی)💠 📖 💐 هدیه به حضرت ابوالفضل العباس(ع)
🌹دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان🌹 🍀بسم الله الرحمن الرحیم🍀 اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِكَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَكِ یا إلَهَ العالَمین. خدایا توفیقم ده در آن به سازش كردن نیكان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان. التماس دعا
4_6019304980677133129.mp3
9.08M
شرح دعاي ابوحمزه ثمالي جلسه شانزدهم 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_5994450288403021849.mp3
16.81M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ حق جان جهان است و جهان جمله بدن. شخصیت همه به یک حقیقت است و آن وجود است و این وجود، یکی صمدی است و وحدت سعی و کلی دارد. هرچه می بینیم، می شنویم، می بوییم، تخیل و ادراک می کنیم و ... چه در بیداری یا خواب مان، در مکاشفه یا توجهات عرفانی مان، همه اطوار و شؤون وجودند. ابن عربی در فصوص خطاب به ذات غیبیه حق می فرماید: چگونه من بخواهم موجود را آن طوری که هست بیابم و ادراک کنم و به سر حقیقت اش برسم و حال این که تو در او هستی! چون عقل نمی تواند به ادراک ذات وجود برسد. " در ذات خدا تفکر ننمایید ". این روایت فقهی نیست، روایت اعتقادی است و برای بیان سری از اسرار نظام وجود است. ملاصدرا در اسفار می فرماید: عقل دو تا قضیه را نمی تواند ادراک کند یکی سر و حقیقت عدم از بس بی حقیقت و پوچ است و این جا برگشتش به ضعف معلوم ( عدم ) است نه به ضعف عالم. یکی هم وجود محض و صرف و این از باب نهی نیست از باب از باب عدم حصول عقل است یعنی عقل از ادراک حقیقت وجود عاجز است و برگشتش به ضعف عقل است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢